*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

Hei lokamassut ja onnea kaikille. Aika mahtavaa!
Mulle voi listaan laittaa että kotikaupunki on Helsinki.
Itseäkin ihmetyttää tää raskaana oleminen ku viime viikolla oireita oli vaikka ja kuinka ja tänään ei juuri mitään.. Vähän mahassa nipistelee ja yskiessä erityisesti.. Kai tää on niin alussa vielä... Lähinnä ainut raskausoire on hyväntuulisuus :)
 
Onnea kaikille uusillekin lokamassukoille :) Mulle ilmaantu tänään uus oire; nännit on nii kosketusarat että auts :x Ja sit on alamassu alkanu pömpöttään ja nyt on hienosti kaks makkaraa, toinen ylempänä ja toinen alempana :LOL: Mieskin tokas eilen et kyllä susta huomaa et oot raskaana, ei osannu tarkemmin kuvailla mut sitä raskauven hehkua varmaan :D Kyllä sen vain ihmisestä yleensä näkee jos on raskaana, oisin voinu vaikka vannoo ku tuli pari viikko sit se "mitä maajusseille nyt kuuluu" et se Kati on raskaana ja kohtaha se lehes olin et on ;) Muuten ihmeen virkee ja hyvä olo, toisaalta taas oon niin räjähysherkkä et ei paljo tarvi ku hermot pettää mut nopeesti lauhtuu.. :whistle: Väsymystäkään ei pahemmin oo ollu eikä pahoinvointia, mut varmaan kohta on, oikein manailen niitä esiin.. :)

Hipsuli ja pikku touhukas 4+5
 
FPI
Kiitos tao-tao lentämisjutuista ja tervetuloa uudet! ;)

Pitäs kyllä käydä nukkumaan, et jaksais herätä aamulla töihin, mut päätin vilkaista tänne ensin. Mun vanhemmat kävi meillä pikaisesti tänään (asuvat noin 8 tunnin ajomatkan päässä, joten ei nähdä kovin usein), mutta pidin kuitenkin suuni kiinni, enkä vielä kertonut olevani raskaana, jotenkin haluaisin odottaa 12 viikolle, et sit ois varmempaa. Mieheni lisäksi muutama ystävämme tietää, mutta ei kummankaan vanhemmat, eikä sisarukset. Ootteko jo kertoneet vanhemmillenne jne?

Öitä!

FPI ja pikku-pörris 5+0
 
FPI: Meillä tietää kummankin vanhemmat, mun isovanhemmat, mun työkaverit ja suurin osa kummankin ystävistä. Oon erittäin huono pitämään salaisuuksia :) Siksi myös kerroin, kun lupasin itselleni, että kun tulen raskaaksi, iloitsen ja nautin joka hetkestä ja puhun asiasta läheisten kanssa. Olen miettinyt asian niin, että jos jotain tapahtuu, niin sille en voi itse mitään. Minulle olisi surun hetkellä tärkeää, että ympärillä on ihmisiä jotka ymmärtävät miksi olen surulinen.

tuo synnytyssairaalan valinta mietityttää tällä hetkellä. Mietin lähinnä Jorvin ja Naistenklinikan välillä. Jorvi on meitä lähempänä ja kodikas paikka, mutta erityisosaaminen olisi Naistenklinikalla varmaan parempaa. Tietääkö kukaan voiko synnytyssairaalaa vaihtaa vielä kuinka lähellä synnytystä vai onko se niin sitova, että samassa paikassa on synnytettävä missä ultrat tehdään? Mullahan on tällä viikolla tuo alkuraskauden ultra Jorvissa, mutta ennen seuraavaa ultraa on sitten varmaan päätettävä synnytyspaikka. Vaikea päätös.
 
Huomenia!

Miuku79 - Tämä nyt ei ole varmaa tietoa, mutta mun mielestä sairaalan voi valita juuri ennen synnytystä. Voihan sitä olla vaikka toisella puolella Suomea jos synnytys alkaa aikaisin. Tuskimpa yksikään sairaala käännyttää synnyttäjää ovelta ;)

Omaan napaan ei uutta... Turvoksissa ollaan kuin rantapallo ja koiralle annoin aamuruokaa ja yökkäys meinas väkisin tulla... :$

:wave:
 
Huomenia!

Meillä tietää molempien äidit ja tänään saa tietää myös siskot =). Tarkoitus oli pitää suu visusti supussa ensimmäiset kolme kuukautta, mutta ei tietoakaan onnistumisesta. :/..
Minunkin olisi tarkoitus mennä varhaisultraan, en vain tiedä millä raskausviikolla kannattaisi mennä..
Viimeksi kun kävin yksityisellä gynelläni (viime keskenmenon jälkeen), sanoi hän että tule varhaisultraan sitten n. 6vko:n kuluttua raskaustestin teosta..miten muka jaksan niin kauan odottaa?Haluan ehdottomasti aikaisemmin tietää onko siellä masussa ketään =) .
Ajattelin varata ajan 8+..eikös silloin pitäisi jo varmuudella syke näkyä?
 
Meillä tietää raskaudesta yksi kaverini ja mieheni kaveri ja mieheni vanhemmat.:) Sitten kerrotaan muille kun on ultrassa käyty, eli rv:lla 8.:) Ihan hyvä olo. Tosin masu on ihan järkyttävän turvonnut! Mies eilen tokas että eipä tuota kyllä kauan voi salailla! :D Niin mulla turpos sillonkin masu kun tyttöä odotin.

Mutzi ja pikku-papu 4+6. :wave:
 
FPI
Moi!

Miuku79, sun ajattelutapa on kyllä hyvä, ehkä mun pitäs vaan uskaltaa jakaa tämä tieto perheelleni!

Dasale, kannattaa katsoa linkki: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Pystyy nimittäin tuon keikon avulla laskemaan milloin sydänäänet pitäs kuulua yms. Tuon laskurin perusteella mun LA oiskin 5.10, eikä 6.10!
 
Mä uskalsin kertoa vaan mun siskolle. Se on ite niin nuori (18v.), että se oli raukka menettäny yöunet ku oli niin häkeltynyt... :LOL:
Ihanalta tuntuu, että jonain päivänä kerron omalle äitille tästä. En vielä tosin vaan vasta kun olen käynyt neuvolassa...
 
No me ei olla todellakaan vielä kerrottu kenellekkään ja tuskin ihan heti kerrotaankaa. Todennäköisesti kertomisen hoitaa meillä lapset heti kun saavat tietää, mutta lapsille ei kannata kertoa mitään ennekuin "riski viikot" on ohi.
Itseä kyllä hiukan jännittää tuo sukulaisten ja tuttavien reaktio jo nelosen kohdalla muutama kysyi suoraan oliko vahinko. Ilmeiseti kaikki ei ymmärrä jos joku haluaa talonsa täyteen elämää :D
Itse olen tässä mietiskelly että mikä päivä sais itteensä niskasta kiinni ja soittais neuvolaan vai siirtäiskö ensviikkoon soittamisen. Ei kyllä suoraan sanottuna houkuttele yhtään sinne meno, ei oikein olla samalla aaltopituudella terveydenhoitajan kanssa, mutta ei kai se auta kun ei viitti maksaa itseään kipeäksi yksityisneuvolaan. :/
 
Heippa :wave:
Miukuoon kans ajatellut ton raskauden niin etten sitä rupee liiaksi salailemaan...jos joku kysyy niin kerron mikä on tilanne...oon äärettömän huono pitämään mitään salassa ja varsinkaan hyviä uutisia :D
Mä tein tänään sellasen päätöksen että meen varhaisultraan perjantaina ja otan sen riskin että joudun uudestaan menemään jos sydänäänet ei vielä kuulu,mahdollisuudet on jo niin en jaksa odottaa =)
Cristiina+masu-asukki 5+4 :heart:
 
Meidän raskaudesta ei tiedä vielä kuin kaksi kaveria. Isovanhemmille kerrotaan vasta kuukauden kuluttua. Tietty tällä menolla tämän tietää jo ensi viikolla. Vatsa on turvoksissa, kuin potkupallo. Vitsailinkin miehelle, että täältä taitaa tulla kaksi tai kolme, kun vatsa tässä vaiheessa on jo noin iso. Tässä pitäis varmaan muutaman viikon päästä mennä vaatekaupoille. :LOL:
Ajattelin ensi viikolla soittaa neuvolatädille ja kysellä vähän mites tästä eteenpäin. Yritän päästä varhaisultraan jo senkin takia, että tietäis onko yksi vai kaksi tulossa. Miehen suvussa on kuitenkin kaksosia...
 
niin meilläkin tietää kaikki jo uutisen, mä en kans pysty pitään mitään salassa kun musta paistaa onnellisuus sadankilsan päähän :LOL: mut mitä sitä onneensa salaamaan, aion nauttia joka päivästä täysin rinnoin =)
varasin tänään neuvolan sain ajan vasta 8+jotain ja ultra on vasta 11-14 vkolla eli meinaan kyllä mennä aikasemmin yksityisellä käymään, kun ei millään malttas oottaa että pääsee kurkkaan kyytiläistä :p

terkuin ihaa ja pömppis rv 4+6
 
pumppernikkeli meidän lapsiluvun määrää tullaan varmasti myös ääneen ihmettelemään.
veljeni kuuli siskoltani uutisen ja oli kuulemma vain nauranut... |O
ja äitini totesi että urani taitaa siis olla lasten teko! onhan mulla ammattipaperit ja hyvin hän tietää että kouluun tekisi mieli, oli jo paikkakin, mutta nyt aika ei riitä. nelonen tulossa ja oman talomme olemme myyneet, uuden rakennus alkaa kesällä, rakennusajaksi kolmioon. joten ei ihan otollisin aika opinnoille.
mutta jokainen olkoon mitä mieltä tahansa, itse olemme ainakin onnellisia odottajia :D

ja vaikka kuinka vannoin etten maksa yksityiselle varhaisulraan niin päätös petti ja varasin sen tänään. menemme 14pvä.
ja mua ihan tosissaan jännittää kuinka monta vatsassa asustaa. miehen puolella myös kaksosia, mutta periytyykö se niin päin? vai onko se vain perinöllistä jos naisen suvussa, silloinhan olisi mahdollista hedelmöittyä 2 munasolua vai -kö?

masukki ja beebi 5+3
 
FPI
Tuohon kaksosasiaan sen verran, että itse olen kaksonen ja mieheni on kaksonen, niinpä kyselin ennen raskautta, että miten todennäköstä on kaksosten saanti, kun molemmat vanhemmat kaksosia niin gyne sanoi, että periytyy aina äidin puolelta, ei isän. Milloin ultrassa näkee montako sikiötä on? Kaverit, jotka tietää raskaudesta vitsailee, et vähintää neloset...huh.
 
FPI
Niin ja Christina, luulen, et kun perjantaina meet niin sydänäänet kuuluu, koska mulla pitäs laskurin mukaan kuulua ekan kerran just perjantaina ja sä olet 3 päivää edellä eli mulla nyt 5+1. Toivottavasti kuuluu!
 
Hipsuli Mulla on ihan sama juttu.. hermot pettää tosi helposti.
Ei todellakaan mun tyylistä, mutta sanoin työkamulle aika tylysti tänään. Heti tuli niin huono omatunto että kävin ostaan karkkia kaikille.. Hehe, tosin teki vähän itselläkin mieli :D
 
FPImillä laskurilla oot laskenut? löysin joskun sellasen laskurin mihin tuli aikajana omasta raskaudesta ja siihen kaikki suuret muutokset...sillon kun sen tein niin haaveilin vasta raskaudesta ja nyt kun olis ajankohtasta en löydä sitä mistään vaikka kuinka etsin.. :/
Luin tuosta vauva kirjasta että jo paria viikkoa ennen kun sydänäänet kuuluu niin ultrassa näkyy sydämmen lyönnit sykäyksinä =) mulle riittää jos gyne näkee jotain merkkejä sydämmen alkavasta toiminnasta...voi sulkea pois kaikki pelottavat tuulimuna raskaus jutut.
 
Tuolla http://www.tekay.fi/ sivuilla on kiekko joka kertoo kivasti la: ja tärkeimmät tapahtumat. Siellä on myös tietoja sikiöstä aina tietyillä viikoilla. Esikoissen aikaan tuota tuli paljonkin seurattua ja sinne voi myös kirjautua ja nähdä aina omat viikot jne! FPI sivuston näköjään jo tuolla aiemmin mainitsi...

Me ei olla vielä kerrottu raskaudesta kellekään. Halutaan vielä pitää oma salaisuus... Kerrotaan sitten kun tuntuu siltä tai jos joku arvaa :heart:
 
Cristiina: Heh, säkään et malttanut odottaa :) Siis tän viikon pe oot jo menossa? Mikä rv sulla silloin? Taitaa olla 5+6 eli sama kun mulla laskelmieni mukaan nyt torstain ultrassa. Toivottavasti sydämen syke jo näkyy kummallakin :) Ihan totta puhut, että voihan sinne ultraan aina mennä uudelleen jos kävisi niin, ettei syke vielä näy. Kuitenkin on siihen mahdollisuus ja vähentää stressiä huomattavasti jos kaikki kunnossa.

Mulla on ollu aika sekasin vatsa nyt kaks päivää ja on vaikeuksia saada mitään alas kun kaikki tulee heti ulos. Ei oksentamalla kuitenkaan, mikä olis positiivinen merkki. Nyt alkoi pelottaa tosi paljon, ettei kaikki oo kunnossa kun äsken heräsin sängystä niin huomasin ettei rinnat oo enää yhtään kipeet vaikka vielä viime yönä oli. Todella omistuista. Vai onko muilla rintojen kipu lähtenyt pois jo näin aikaisin?

Miuku rv 6+1 kuukautisten mukaan (rv 5+4? omien laskelmien mukaan)
 
miukujos en ihan väärin oo laskenut niin kun meen ultraan niin 6+0 tai kuitenkin siinä lähituntumassa =) mulla on rinnat tosi ailahtelevasti kipeet,yleensä aamulla särkee kun olis joku tulehdus ja illalla ei mitään, että ei kai siinä mitään epänormaalia oo että kipuja välillä ei ole :/
Mua vaivaa tää perhanan flunssa :snotty: sitten kun ei pysty töistä oleen pois...vähän pelottaa tää puolikuntosena rehkiminen :ashamed:
Mies rauhotteli että ei se sikiö nyt mihinkään flunssaan kuole mut kyllä tää siitä huolimatta stressaa...kun en uskalla oikein mitään lääkkeitäkään ottaa...
 

Yhteistyössä