***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***




20.9
Liina81.......Kolmas.........................................LAS

26.9
pienimato ..Esikoinen....................................JS

28.9
auts..................Toinen

29.9
FPI....................Esikoinen...................................JS
SadButTrue

30.9
Miuku79............Esikoinen........Espoo.............3. Clomit
marimilla...........Esikoinen...............................

1.10
Nanna81....Esikoinen....................................LKS
Eka............Esikoinen....................................Kät
flipi.............Esikoinen....................................JS
zizilisko.......Kolmas......................................Kät
Silleri..........Kolmas
pumppernikkeli...Viides.......Oulu....................OYS

2.10
Adett e............Esikoinen................................SeKS
Cristiina............Esikoinen..Clomit apuna........K-HKS
Katiapatia........Toinen.....................................Kät
ASTIS...............Toinen
Naurukohtaus..Toinen

3.10
Helmi72............Toinen......................................TAYS

4.10
Onerva.............Esikoinen................................EKKS
Kaneli-07..........Esikoinen.................................TAYS
Emppu80..........Toinen.....................................HYS
pinkwawe.........Neljäs......................................EKKS

5.10
Hippu84Espoo..Esikoinen.................................JS
Vividina............Esikoinen
Keltsi...............Esikoinen
Mitcha..............Kolmas..........Lohja...................LS
Taotao -...........Kolmas.........

6.10
Nush81.............Esikoinen...........Helsinki..
Emilyn...............Toinen......................................KOKS
Onnimanni84.....Kolmas.............

7.10
miimu86............Esikoinen...........Espoo..............NKL
Miikkis...............Esikoinen...........PHKS.....1.IVF, 3 km takana
Hipsuli...............Toinen......................................OYS
KerroTokiLisää..Kolmas......................................Kät
kuusikon äiti.....Seitsämäs.................................OYS
j3nni


8.10
töhö..................Esikoinen.................................SEKS
Ihaa81..............Toinen (miehelle 1.).................TAYS
ovikello .............Toinen.....................................MKS
mamma22.........Toinen
mari75...............Kolmas (1.yhteinen)................TAYS
kuusis76............Kolmas.....................................VKS
Anni-äiti ............Kolmas ja neljäs.......................KYS

9.10
salsai................Kolmas.
äiti030406........Neljäs.......................................SeKS

10.10
nuorityttö..........Esikoinen...........Oulu...............OYS
maisakaisa........Esikoinen.................................Kät
jasmara............Kolmas.....................................TAYS

11.10
hobitti2003 .......Toinen...................................SEKS
Kielo81...............Kolmas..................................LAS

12.10
Novelle78..........Esikoinen...............................K-SKS

13.10
kurnis................Toinen................................Tyks


14.10
toiveikasodottaja..Esikoinen......................SeKS
Jen-...................Toinen
Angel Eyes ........Neljäs.................................EKKS

15.10
tapsu85..........Toinen........................................MKS
jagi
tizma

16.10
veetoheto.........Toinen..................................K-HKS
nannu................Kolmas................................K-PKS
apila87..............Kolmas

17.10
Siiri-82.............Esikoinen.............................K-PKS
kukkis2............Toinen..................................LUS
Suklaahirmu.......Kolmas..............................TYKS
kirppiina

18.10
Irene81..........Esikoinen ja toinen.................NKL
möhköfantti-83..Kolmas................................TAYS

19.10
Paukkuli.............Esikoinen............................OYS
AinoAmanda.......

20.10
geri..................Esikoinen..............................EKKS
Kopakapana....Esikoinen

21.10
MiHLa..............Toinen.....................................PS

22.10
Annimaria72....Esikoinen...............................LS
Eijukka............Esikoinen
Amelia3...........Esikoinen
äitiliini85..........Toinen...................................OYS
Tyllerö08.........Kolmas

23.10
ninnis86...........Esikoinen
kulti...................Esikoinen..........................KSKS
Kirsikka83........Toinen..................................Kät
gibbon ............Toinen.................................SatKS

24.10
Taralee..............Esikoinen.............................LKS
mimmali..............Esikoinen..............................
Hopeakaisla.......Toinen
peikkojen perhe..Kolmas................................JS
leijona80............Viides...................................SKS

25.10
jaffa80...............Esikoinen
Tiihu..................Kolmas.................................KYS

26.10
helmiyllätys08....Esikoinen.............................SeKS
Ulpulummukka....Esikoinen ja Toinen..........

27.10
meela..............Esikoinen
memmy............Esikoinen...............................KYS

28.10
huitshapeli.......Kolmas

29.10
amalia81 .....................Esikoinen..................LS/LUS
Tove-81........................

30.10
Säde82........................Toinen
Sarvilda.......................Kolmas

31.10
nirppu83.....................Esikoinen

2.11
Annu82..............Kolmas




Ei tarkkaa laskettua aikaa:

Kristiina81..........Esikoinen
Norde..................Esikoinen
Jenni87...............Kolmas
kesakarkki..........Kolmas
Milla7
Cinderella22
höplömmöö.........Kolmas
petunia JA tellervo
Duudlari
sgäige.................Toinen





Meitä lokamammoja on yhteensä 109!








Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Linkit aiempiin keskusteluihin:

tammikuu 2008 : http://keskustelu.kaksplus.fi/t954971,50
helmikuu 2008 1/2: http://kaksplus.fi/keskustelu/t956488
helmikuu 2008 2/2: http://kaksplus.fi/keskustelu/t971064
maaliskuu 2008 : http://kaksplus.fi/keskustelu/t984846
 
Huomenta! Aloittelinpas taas uuden kuun kunniaksi uuden pinon.

Huitshapelilla on ollu kova päivä. Toivottavasti nyt kaikki on kunnossa kuitenki. Oliko teillä huomenna vai ensi viikon ke se tarkistus ultra?

Onkos kellään tällä viikolla np-ultria? Tulkaahan kertomaan taas hyviä uutisia niistä!

Meelalle onnea uudesta talosta :flower: ! Voi kun toisaalta tekis mieli itsekki laittaa tämä myyntiin ja alkaa rakentamaan, mutta vielä pari vuotta ainaki pitäis säästellä. Tilakaan meillä ei kyllä heti lopu kun on kaks ylimäärästä makkaria käytössä tässä.

Nanna + Pippunen rv 13+6
 
FPI
Huomenta!

Täällä olikin jo uusi pino meille lokamassuille niin kirjoitanpa tänne!

huitshapeli, hui mikä kokemus! toivotaan parasta! ota vaan nyt rauhallisesti, niin eiköhän se pieni siellä sinnittele! ;)

Hikoiluttaako ketään muuta? mua on ruvennu hikoiluttamaan kovasti!

Tällä viikolla pitäs sitten töissäkin kertoa raskaudesta...saa nähdä mitä sanovat...

Mukavaa Aprillipäivää!

FPI+pikku-pepe rv 14+1 :whistle:
 
Kiva juttu uusi pino oisi sitten :)

Aamu alkoi suht hyvin mutta sitten alkoikin taas etomaan,kyllä voi olot hyvin heitellä.Eilen jaksoin katsoa leffankin,kun muina iltoina olenkin nukahtanut käytännössä aivan liian aikaseen.Mulla oisi neuvola tunninpäästä ja se oisi sitten toinen neuvolareissu jo mulle.
Itseäni tuosa laitoin hiukan freesimpään kuntoon.Ois tarkoitus mennä anopille syömään,mutta en tiedä onko musta siihen jos tällänen olokin jatkunee nyt,no katsotaan.
Aaarrgghh olen sekoamassa tän odotuksen kanssa siis np-ultran odotuksen kanssa,se mulla on vasta ensitorstaina,jos nyt päivän muistin oikein.

Huitshapelilla ilkee juttu täytyy sanoa,mikä siellä tilanne nyt on.Tosiaan rauhallisesti vaan ottelet..

FPI - Kyllä mulla on ilmenttynyt hikoilua myöskin,ilkeetä se on,tekisi mieli käyä suihkussakin sen takia parikin kertaa pv.ssä mutta saa riittää sen yksi kerta.
Ootko muuten saannut sen kotidopplerin jo ?

Hmmm jos mehujää vaikka auttaisi tähän oloon,täytyy varmaan ottaa vesipullo mukaan neuvolaa jos sen ajan selviisi oksentamatta jos se tätä tyyliä jatkunee ;)

Ihanata aprillipv kaikille :)

Annu & masu-asukki 10+4
:heart:
 
FPI
Annu, en oo saanu sitä kotidoppleria, vaikka oon tilannu sen 3 viikkoa sitten! Laitoin sinne jo yhteydenottopyynnön ja sähköpostia, mutta kukaan ei vastaa, eikä laitetta kuulu! onko kukaan muu hankkimassa/hankkinut tuolta www.kuuntelevauvaa.fi kotidoppleria? Minkälainen toimitusaika on ollut? Toimiiko, Annu, hyvin se sinun kotidoppler?
 
FPI: Minulla tuo dopleri on jo kun sain sen siskolta, mutta olen laittanu tilauksen siitä geelistä myös jotain 3 viikkoa sitte eikä ole vielä kuulunut. Olin jo unohtanu koko homman kunnes nyt luin että sinulla myös kestäny... Minulla kyllä muuten toimii dopler ja olen tosi tyytyväinen siihen, mutta tuo geeli alkaa olla lopussa kun senki sain siskolta ja sitä ei enää paljo ollut edes jäljellä.
Ihanaa sillä on kuunnella pientä. Nyt on alkanu sydänäänet kuulumaan jo tosi hyvin.
 
FPI
nanna, hyvä tietää, että sinunkin tilauksessa on kestänyt! minä tilasin siis laitteen ja geeliä. Siellä sivustolla vaan sanotaan, että tilaus postitetaan 1-3 päivän kuluttua tilauksesta niin siksi rupesin ilmettelmään... :eek:
 
Moikka kaikille !
Tänään nt-ultra ja pikkuisella kaikki hyvin. Nt oli 1,1. Sairaslomalla olen olluna jo ylitse kuukauden vuotojen takia, mutta tänään sain lääkäriltä luvan palata normaaliin päiväjärjestykseen eli työt kutsuu IHANAA! Hematooma kohdussa oli pienentynyt ja sitä enää sieltä tuskin havaitsi. Kokeilin myös työvaatteita jotka ovat kaapissa nyt oleet tovin ja totesin ETTÄ NE KIRISTÄÄ :LOL: .

Mari ja asukki 13+2
 
Hyvää huhtikuuta!
Onkin tullut vähän taukoa palstailuun, koska oli viime viikon lomalla ja poissa koneen äärestä. En ole ehtinyt kunnolla lukea kuulumisianne viikon ajalta, mutta vähän selailin, ja ilmeisesti suurimmalla osalla asiat on hyvin.

KIRPPIINAkin pääsi palaamaan tänne, hienoa!

HUITSHAPELILLA on ollut jännemmät paikat, toivottavasti kaikki päättyy vielä hyvin.

(.) oma napa venyy vähitellen. Pahoinvointi, se aika lievänä kokemani, on lähestulokoon poissa. Ihanaa kun maistuu ruoka taas hyvin! Ja herkutkin maistuu taas, joten pitäisi yrittää olla liikaa niitä popsimatta. Etsiskelen nyt mammahousuja. Olisiko kenelläkään vinkkejä, mistä niitä voisi löytää? Onko vaihtoehtona tilata netistä (ja palauttaa jos ei istu) tai etsiytyä sellaiseen kaupunkiin, josta löytyy erikoisliike? En nyt kovin monia haluaisi ostaa, mutta varmaan parit olisi kiva olla olemassa. Esikoistahan tässä vasta odotellaan, joten ehkä käyttöä olisi myöhemminkin. H&M:llä kävin jo kokeilemassa kahdet farkut, mutta en tykännyt. Muissa normikaupoissa ei taida olla tarjontaakaan, vai?
 
Novelle:Lindex on kans yks mistä saa mammahousuja =)

Huitshapeli:Hui, tommonen pelästyttää

Meille tuli tänään vastaus np-ultran ja verikokeen down riskistä ja tulos oli normaali eli kaikki meillä kunnossa =) Kyllä tuo masu rupee jo kovasti pullistelemaan :heart:

miimu ja tiiti rv 13
 
Ok, kiitos vinkistä. Täytyykin käydä vielä Lindexillä katsomassa tarjonta. Nettikauppoja kävinkin jo vertailemassa. Ne vaan oli aika hinnakkaita niiden housut.

Unohtui vielä viikot laittaa, eli tänään 12+2
 
Moi

aurinkoista huhtikuuta B)

Hui...olipas sulla Huitshapeli jännät paikat, toivottavasti pieni pysyy masun sisässä, mut ihmettelin mikset saanut vaikka saikkua jos km riski on nyt suuri,mä en varmaan uskaltais ees liikahtaa

Lindexilt löytyy äitiysvaatteita myös, samoin on noita mistä voi tilailla, jotkut vaan aika hinnakkaita..mä tein kunnon löydöt huutiksen kautta, sain paketillisen ihania ja lähes uusia vaatteita mm. haalarit, farkut, tavalliset mustat äitiystrikoo housut (just kivat kotona), farkkuhameen jne...mut toi huutis on riski kun et nää vaatetta livenä ja et voi sovittaa mut mulla kävi tosi hyvä säkä...vielä niin kiva myyjä :flower:

nyt esikoinen huutelee vessasta apua..moi

pw+13 ja jotain
 
Tervehdys pitkästä(?) aikaa.

Sairastin tuossa pääsiäisen aikana niin rajun kuume/virustaudin, että vieläkin hirvittää. Antibiootti-kuurilla olen vieläkin ja yskin ja niistän. Huoh. ei oo kivaa. JA lisäksi pelottaa, että mitähän tuo pikkuinen tuolla vatsassa tuumaa. Että noinkohan selvisi kuumeesta. :(

No, nt-ultra tulossa ja maanantaina eka neuvola, josko sydänääniä kuultaisi sitten. Helpottais oloa kummasti.

Ootteko muuten pirkanmaalla asuvat huomannu Pihlajalinnan ilmoituksen maksuttomasta uä:stä, liittyen johonkin sydämen tarkempaan ultraan? Oli Aamulehdessä ilmoitus sunnuntaina ja laitoin tänään sille lääkärille mailia. Ei ole vielä vastannut, mutta ihan innolla menisin jos pääsen.

Muuten oma olo vaihtelee, välillä on jo ruokahaluakin ja tosiaan niinä päivinä tuntuu, että on pohjaton maha. Pääosin kuitenkin vielä ruoka tökkii ja huono olo on. Voi kun tämä jo tästä, kevättä kohti helpottais.

Nyt pitäis työpäivää lopetella ja lähteä ulkoilemaan. Ihanaa kun aurinko paistaa!

Hyvää oloa ja aurinkoa kaikille toivoo,
tyllerö08 ja pikkuinen tyyris 10+6
 
Ihanan aurinkoista aprillipäivää kaikille!

Huitshapeli- huh! Tuollainen varmaan pelästyttää melkoisesti! Onneksi kaikki on kuitenkin pienellä hyvin!

Novelle - myös kappahl myy äitiysvaatteita ja stokkalla on mukavat valikoimat! Netistä jos tilaa niin ellos myy kanssa jotain mammavaateita! Itse kannatan myös huuto.nettiä...

Oma maha kasvaa ja voi hyvin. Energiaa tuntuu piisaavan varsinkinnyt kun aurinko paistaa! Pieniä mahan kovattumis suppareita olen minäkin jo huomannut. Esikoisesta ei supistellut kertaakaan ennen kuin noin 10h ennen tytön syntymää...

Esikoinen putos tänään meijän sängystä aamulla... On taas oikein olen tosi hyvä äiti olo... No onneksi selvittiin säikahdyksellä ja kuhmulla otsassa....

Ruoka pöytä kutsuu :wave:

Emppu & Papunen 13+3
 
Aurinkoista ja melko lämmintä huhtikuun alkua täältäkin! B)

Oli taas mukavia ultrakuulumisia ainakin mari75 ja miimu86. =)

tyllerö08: en ole lukenu Aamulehtee, mikä toi juttu ultrasta oli. Voitko kertoo tarkemmin?? :)

Äitiysvaatteista: te jotka niitä jo olette kattellu, onko esim. Kappahlissa ja Lindexillä myös isoja kokoja, sanotaanko xl ja sitä isompia?? Elloksen ja H&M:n nettitarjonnan oon jo katsastanu, mut ajattelin, et jos kattelis vielä ihan "livenä". ;)

Huomenna olis mun nt-ultra. Enkä odota yhtään en... :D Varsinkin kun perjantaina ei kuulunu sydänääniä, ootan tätä vieläkin enemmän. Haluan kuitenkin varmistaa, et kaikki on hyvin. Sisäinen ääni kyllä niin vakuuttelee, mut haluan varmistuksen. :ashamed: Kun ei niitä raskausoireitakaan juuri ole, taas valitan oireettomuutta, vaikka muut kykkii pöntöllä, sori :eek:

jasmara ja masuasukki 13+3 (uä 12+4)
 
pitkästä aikaa moi kaikille...paha olo ja väsymys helpottaa..ultrakin on takana ja kaikki oli mainiosti, kaveri oli vaan mahottoman vilkas :LOL: !laskettu aikakin siirtyi vähän ja se onkin 8.10 elikkäs nyt 12+6!nyt odotellaan ihanissa kevään merkeissä javaihdellaan kuulumisia!
 
Kiitos teille kaikille mukanaeläjille myötätunnosta :)

Mulla on jo parempi mieli. Tänään ei ole enää vuotoa tullut. Tarkistusultra on huomenna, ihanaa :heart:

Tosiaan, saikkua en saanut. Lääkäri sanoi, että ei näihin yleensä sairaslomaa anneta, mutta tuon urheilun voisi jättää vähemmälle. (Tosin oli varmaan aikasta alottelija se lääkäri). Sillon sunnuntaina olin kotona joskus 23-> ja työt alkoi aamulla kuudelta.. Tänään tein kymmenen tunnin päivän. Kyllä vähän pelottaakin, mutta jos nyt kyydissä pysyy, niin sitkeä on sissi. Ei tässä oikein muuta voi ajatella. Lääkärikin sanoi että niin alussa on että eihän niille mitään voi vielä tehdä, jos syntymään lähtee. Kauheeltahan tuo totuus kuulostaa :(

Kerrottiin eilen lapsille ja isovanhemmille. Isosisko on ihan tohkeissaan. Mietti nimet (se on kuulema Helmi), kummit, vaatekaapit, rattaat ja muut. Käskytti että nyt syöt sitten terveellisesti ja saunakaljaa eikä siideriä saa nyt juoda :LOL:
Kerroin myös että käytiin siellä sairaalassa tarkistamassa, onko vauvalla kaikki hyvin ja siksi äitillä oli niin kova huoli lähtiessä. Ja sanoin, että se on niiiin pieni vauva vielä että toivottavasti sillä on nyt voimia siellä kasvaa ja elää. Tyttö myöntäili mukana.

Mummot otti asian hyvin. Äitiä vähän pelkäsin, mutta sehän siellä suunnilleen hyppi tasajalkaa ja sanoi, että on sitä oottanutkin :heart: :heart:

Ainakin novelle78 kyseli äitiysvaatteista. Itse tilasin HM:ltä sellasen caprit kesäksi. Ne on TOSI ihanat! Hyvin istuu jalkaan ja on kevyet. Sitten sain kaverilta sellaset läppäfarkut. Sellasia haaveilin jo aikasemmissa raskauksissa, mutta en raaskinut ostaa :ashamed: Näytti olevan onlyn mallistoa.

huitshapeli ja lilliputti 10+1 (odottaa huomista kuin kuuta nousevaa)

 
FPI - Ei sillä saa kuuluun vielä niitä sydänääniä.Hui kun sulla kestää kauan se lähetys.
Tosiaan luulisi heidän jotain ottavan yhteyttä sieltä.Oottelen innolla että sitten kun pääsen sitä jossain vaiheessa käyttämään.

Nanna - eikös tuota geeliä saa muualtakin kuin vaan tuolta mistä kotidopplereitakin?Mietin vaan esim apteekista,tosiaan ei mulla tietoa ole,mutta ajattelin vaan että saakohan ?

Niin käväsin tänään neuvolassa ja oli verenpaine laskenut hyvinkin,ei mulla koskaan ole raskausaikoina näin laskenut,oli nyt 99/70 ja sitten hemppakin oli laskenut jo edelliskäynnistä,niinkään mulla ei koskaan käynnyt,alunperin se hemppa oli 146 ja nyt sitten 136.Katsotaan mitä tahtia se alkaa laskemaan sitten.
Painoa oli lisää tullut 700g peräti 4 viikon aikana :LOL:
Eli tapahtuuhan tuolla masussa kun arvotkin menee näin.Sitten yritettiin kuulla sydänääniä mutta ne on niin tuolla mun syövereissä ettei vielä kuullut niitä sitten,tietysti harmittaa se aikapaljonkin mutta ultra on ensiviikolla joten toivon että siellä nyt kaikki oisi jees...
Tämmöstä mun neuvola reissustani.

Annu & Masu-asukki 10+4 :heart:
 
Nt-ultra 8.4 :wave:
Kaikki kai ok,valkovuotoa tosin pulputtaa.Kun vaan toi hiiva nyt ois ikuisesti pois..Mies vähän kärsimätön. :snotty: :D
Monta viikkoo ollu ettei toiseen oo voinu koskea.Hyi mua kun tällasia kerron. B)

Mimmali ja pikkuruinen rv 10+4 (UÄ 10+1)
 
Upsista! Nostellaanpas kun oltiin jo tosi alhaalla.

Annu: Kyllä sitä saattaa saadakki apteekeista yms. En ole vielä ehtiny ajatellakkaan että alkaa muualta hommaan kun sitä kuitenki vielä muutama ruutaus on jäljellä. Pitää varmaan alkaa kiertelemään paikkoja jos sitä tilattua geeliä ei ala nyt kuulumaan.

Nanna +Pippunen rv 14+0 (poks!)
 
Huomenta.
Mä heti kättelyssä vaan omaa napaa.... :/ Naikkarilta soittivat eilen niistä sikiöseulan tuloksista ja sanoivat että mun masussa kasvaa mahdollisesti Down-vauva :/ En muista enää mikä se riskiluku nyt oli mutta ihan sama,on jotenkin niin epätodellinen olo.Miettinyt koko eilisen että mistä johtuu,mutta ei kai nuo syytökset mitään auta.Nyt ollaan miehen kanssa mietitty että mitä tehdään ja luulen että kallistun siihen lapsivesinäytteeseen.Jos sieltä repsahtaa huonoja uutisia niin en totiseti tiedä mitä teen.Niskaturvotushan oli meillä muistaakseni 2,3 mutta lääkäri sanoi että ihan normaali on ja eilen kun soittivat niin kätilö sanoi että turvotusta on liikaa |O |O |O Mitä helvettiä se ultraava lääkäri on sitten selittänyt????Anteeks mulla on hermot ihan riekaleina.Hyvin useinhan sieltä kai tulee väärä hälytys mutta jotenkin sitä taas ajattelee että just mun tuurilla ei tullut :/ Saa nyt nähä sitten....
Nyt siivoomaan kun esikoinen lähti mummille kylään :wave:
-Laura ja MiniMatkustaja 13+2-
 
Naurukohtaus :hug: . Olet varmaan jo tietoa etsinykki mutta tuolla http://verneri.net/yleis/tietoa-odottajille/seulonnat/seulontojen-ongelmat/onko-syyta-huoleen.html

On aika selkokielistä tekstiä. Suurinosahan noista hälytyksistä on turhia. Toivottavasti sinulla on näin!
 
On meitä jo täällä todella paljon, oikein kivaa! Jotain juttuja pikaiseen luin, mutta omaa napaa vaan nopeasti. Keski-suomen reissusta palattiin sunnuntaina, mukavaa oli ja viikko meni nopeasti, haikeeta aina lähteä, kun kaikki sukulaiset siellä päin asuvat ja täällä ei ketään ole. Ainakin näin raskausaikana tunteet on vielä enemmän pinnassa ja ikävä kotiseudulle kasvaa vain. :'( Mutta tässä nyt jännätään, että miten käy, kun viimein siellä on haussa miehelle sopivaa töitä ja haki siihen, on muiden päätettävissä päästäänkö muuttamaan. Kauan ollaan sinne päin tahdottu, mutta pieni paikkakunta kyseessä ja työt kortilla, mutta jokohan nyt tärppäisi sitten... Pitäkää peukkuja! =)
Maanantaina oltiin np-ultrassa ja ihana oli pikkuinen nähä. Kaikki oli pikkuiselle hyvin, niskaturvotus 0.9mm, ja muutenkin kaikki niinkuin pitää. Mukava oli lääkäri ja asiantunteva, todella hyvä mieli jäi. Ja vauveli oli rauhallinen, lopussa suostui liikkumaan ja niin suloinen on. :heart:
Vointi on ollut ihan ok, välillä huono ja välillä parempi. Raskausuutiset kerrottiin sukulaisille loman aikana, ihana oli vastaanotto ja moni liikuttui kyyneliin ilosta, vaikka jo kolmas meille on tulossa. Anoppi oli todella innoissaan niinkuin oma äitinikin. =)

Äitiysvaatteita ei paljon ole tullut hankittua, yhdet farkut ja pari paitaa olen nyt ostanut, jotain vaatteita löytyy entuudestaan, mutta lähempänä kesää ostan sitten varmasti jotain kivaa ja uutta, kun tuo mahakin on jo varmasti silloin näkyvillä. Kesällä on serkun häät, sinne pitäis jotain nättiä löytyy päälle, mutta onneks siitä ehtii stressata sitten lähempänä ja vielä ei oikein voi edes katsella mitään, kun ei tiiä masun koosta mikä tulee olemaan. :whistle:
Mutta tänne kuuluu muutenkin hyvää ja pitäkäähän pino korkealla, lueskelen kyllä lähes päivittäin, mutta se kirjoittaminen sitten jää.. :ashamed: Kaikille aurinkoisia päivä ja hyvää vointia!

Kielo81 ja masukki 12+4
 

Yhteistyössä