*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Heipä hei!

Me ei oteta vakuutusta varmaankaan. Kuten pinkkis sanoi, ovat aivan törky hintaisia...tiedän, että jos sitten jotain tulisi, niin se sitten tulisi siinä tilanteessa halvemmaksi, mutta...

Meillä on kanssa Akta Gracon telakallinen turvakaukalo :D

Täällä on tänään ollut kanssa tosi kiree tunne tuolla alaalla...kelju paine alakerrassa ja useita harjoitus supistuksia samaan aikaan, josta sitten Deri ei pidä ja venyttää supistusta vastaan itseään... OIH ja VOIH...
Mutta eipä tätä riemua ole enään kuin korkeintaan 15 viikkoa...kestän kyllä :D

Johonkin pitäisi mennä vielä tänään pojan herättyä...miehen kera siis...hää on röhnänny kotona koko päivän ja pelannut pleikkaria...ei vetele... :D

paapelo+poju+Deri 27+0
 
Voi vautsi mikä masu sulla paapelo! :)

Me ei aluks hankittu uutta turvakaukaloa esikolle kun saatiin vanha mutta hyväkuntonen kaverilta. Pari kk siinä sitä kanneltiin ja venkslattiin turvavöiden kanssa, mut sit hommattiin kans Gracon sellanen telakallinen kaukalo ja oli kyllä niin suuri HELPOTUS. Samalla ostettiin matkarattaat johon tuo kaukalo sopi ja johan alko matkustelu oleen helppoo.

Noista nivuskivuista oon minäkin kärsinyt ja sanonpa vaan että jatkuvat vielä pitkään synnytyksen jälkeen...ainakin mulla. Varmaan vielä vuosi esikon synnyttyä en voinut oikeen kunnolla reeneissä avaamaan jalkoja sivusuunnassa kun teki niin ilkeetä. Ja tosiaan hitaat ylösnousemiset ja muutenkin hidastetut liikeet on ainoot mitkä auttaa tohon.

Musta on tullut ihan hermoheikko :D jos nyt sitä en ole ollut aina. Tänään kävin shoppailemassa ja kaupassa oli sit yks nainen kahden pienen lapsen kanssa ja se nainen (en oo varma oliko äiti vai mummu, näytti kyllä selvästi keski-ikäiseltä naiselta) huusi joka asiasta näille tenaville. Tekivät he ihan mitä vaan niin aina kuului vaan karjuntaa että "ei saa sitä ja ei saa tätä" ja lapset kuitenkin olivat mielestäni aivan kiltisti, mitä nyt vähän poukkoilivat leluhyllyille jne. mutta sehän on ihan normaalia. Mulle tuli tosi paha mieli lasten puolesta kun tämä nainen tosiaan huusi oikeen lujaan ääneen niin että kaikki kuuli ja aattelin siinä et toivottavasti en ole itse samanlainen möykkäri. Usein kyllä huomaan että itekin vaan kiellän esikkoa joka asiasta kun paremmin vois miettiä että vaik kannustais tekeen jotain muuta tai kiinnittää huomion muuhun kuin vaan kieltää ja moittii.

Ja ruokakaupassa sitten oli pariskunta kahden lapsen kanssa ja isä ei sitten antanut pojalleen lupaa ostaa karkkia ja poika itki niin lohduttomasti että. Ei sellasta kiukutteluitkua vaan ihan sydämestä tuli kun kiltisti tallusteli karkkihyllyltä sitten pois. Mua alko itteenikin ihan itkettään ja oli pakko vetäytyä hyllyn taakse ettei kukaan näkis kun oli ihan kyyneleet silmissä pojan takia.
Muutenkin saan kyllä ihme sätkyjä joka asiasta. Mutta kaipa tää tosiaan kuuluu tähän raskauteen :)

muisku 26+0
 
Moikka kaikille!

Meillä on myös tuo gragon telakallinen kaukalo ja on kyllä tykätty siitä tosi paljon! Matkarattaita meillä ei ole, vaan esim. kauppareissut silloin kaukaloiässä hoidettiin niin, että kaukalo kyytiin ja sitten ostoskärryihin. Meillä kun ei ollut hirveästi tapana pyöriä missään ostoskeskuksissa. Silloin harvoin, kun pidemmäksi aikaa lähdettiin kaupungille tai jonnekkin, niin otettiin sit nuo vaunut auton perälle.

Noista vakuutuksista oli ollut paljon puhetta. Meille siis meinas tulla kiire vakuutuksen kanssa, kun luultiin, et sen ehtis vielä kaks kuukautta ennen laskettua aikaa, mut Pohjolalla se on kolme kuukautta. Hakemus ehti perille ilmeisesti ajoissa, kun se päivättiin viikolla 26+6 ja pantiin postiin viikolla 27. Tästä oli sovittu sen yhtiön kanssa etukäteen, kun havahduimme tilanteeseen joskus viikon 27 alussa. Kallishan se vakuutus on, mutta en todellakaan halua ottaa riskiä, et synnytyksessä tulee joku vamma tai sit heti syntymän jälkeen havaitaan jotain vakavaa, joka estää vakuutuksen saannin kahden kuukauden iässä. Esikoisellamme todettiin atopia ennen kahden kuukauden ikää, niin hänelle olis tullut sitten hoitokuluvakuutukseen rajoituspykälä, ettei mitään ihojuttuja korvata. Meillä tuo vakuutus maksaa noin 350 ekalta vuodelta, kun kotivakuutus on myös samassa firmassa. Ilman kotivakuutusta hinta tais olla pari sataa kalliimpi. Vakuutuksessa on varausmaksu, joka hyvitetään sitten tuosta ensimmäisen vuoden maksusta. Ymmärrän kyllä niitä, jotka eivät taloudellisista syistä pysty ottamaan vakuutuksia, mutta mielestäni ainakin kodin palovakuutus on sellainen, josta ei kannattaisi tinkiä. Tuttaviltamme paloi ok-talo ja lapsi sen mukana jokunen vuosi sitten, eikä perhe oikein ole vieläkään päässyt jaloilleen sen jälkeen, kun kukaan ei korvaa mitään, kun palovakuutusta ei ole. Asuntolainaa on maksettava joka tapauksessa vaikka sinulle jää käteen vaan hiiltyneet rauniot.

Nyt saunaan lämmittelemään tämän helteisen seinäkuun jälkeen. Meidän mimmi nukkui tänään päikkäreitä ulkona kahdessa collegepuvussa, vk-haalarissa, pipossa, lapasissa ja talvisaappaissa. Eikä ollut yhtään hikinen herätessään. Näin helteinen heinäkuu täällä...

Riinuska ja pikkumimmi 27+4
 
Tuli tuossa saunassa vielä sellainen mieleen siitä vakuutuksesta, että jos sen ottaa ennen syntymää, niin senhän voi vaihtaa tuohon halvempaan syntymän jälkeen otettavaan vakuutukseen sitten kahden kuukauden iässä, jos ennen sitä ei ole todettu mitään ihmeellistä. Ja seuraavat vuodet ovat sitten joka tapauksessa huomattavasti tuota ensimmäistä halvempia. Me emme valitettavasti voineet vaihtaa sitä, sen atopian takia.
 
Kiitoksia taas Talvicille uudesta pinosta :heart: !

Nyt avaudun: Me oltiin tänään tupaantuliaisissa ja meinasi oikeasti pää räjähtää :kieh: - olen oppinut itsestäni sen, että en kestä lainkaan kännisiä ihmisiä ympärilläni kun olen itse pakon sanelemana selvinpäin :/ ...kaikkeista pahimpia ovat naiset, jotka viinaa tarpeeksi saatuaan alkavat avautumaan ihan kaikesta ja etenkin koskien vauvamahaani (ja luoja sitä masun lääppijöiden määrää :headwall: !), sen hetkistä jaksamistani, raskautta, synnytystä yms yms yms. VOI TSIISUS, että osaa olla ärsyttävää!!!! Tänäänkin yksi "akka" (jolla ei edes ole lapsia) hoki taukoamatta vieressäni, että 'voi miten ihanaa, ihana maha', ' miten oikein jaksat olla täällä, sulla on varmaan hyvä kunto' (siis WTF: miten hitossa kunto liittyy tähän asiaan...) 'Voi miten mun sukulaisella oli sellainen ja tällainen maha samassa vaiheessa verrattuna sun mahaan'...kehuja & neuvoja sateli, mutta ne todellakin menettivät loistonsa kun sama känniääliö hoki niitä siinä vieressä noin satayksi kertaa!!! Sitten kun sanoin, että eihän se tietysti "ryyppäjäisissä" ole kiva olla ainoa selväpäinen, veti tämä eukko johtopäätöksen, että olen jotenkin viinaan meneväinen normaalioloissa :eek: - voi video sanon vaan! Sitten kun vastasin tähän, että otan vain joitakin kertoja vuodessa, niin sitä se sitten jaksoi päivitellä miten hyvä ihminen hänen mielestään olen kun olen niin kärsivällinen ja kaikkea mahdollista lässytystä mitä nyt ikinä voi keksiä... |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: !!! Voi, että mä toivon, etten ole itse samanlainen kälkättäjä humalapäissäni... :ashamed: . Vielä olis ainakin kahdet juhlat ennen vauvan syntymää tiedossa ja todennäköisesti "sairastun" parahiksi juurikin silloin...anteeksi tämä purkautuminen, en edes kuvitellut näin ärsyyntyväni, mutta jotenkin olen siinä mielessä "suojelevaa" tyyppiä, etten a) tykkää vieraiden ihmisten masun silittelyistä juurikaan ja b) tämä on meille niin herkkä ja henkilökohtainen asia koko raskaus, että ei hirveästi tee mieli puida sitä ventovieraiden kanssa jossain bileissä. Tämä palsta nyt tietty on ihan eri juttu kun saa anonyymisti purkaa tuntojaan... HUOH - kylläpä helpotti kun sai tämän asian marmatettua sydämeltä... ja jos joku sai tästä käsityksen, etten osaa pitää hauskaa selvinpäin, niin voin myöntää, että silloin kun kyseessä on tämän päiväisen kaltaiset kännäyspirskeet, niin tasan en kyllä osaakkaan :LOL: Ja voihan se tietty olla, että iltaa kohti hiipivä väsymyskin saa mielen jotenkin helposti ärtyväksi ja siksi kärjistyy nämä fiilikset ihan toiseen ääripäähän taas...

Kotivakuutuksesta ja vauvavakuutuksesta: Kotivakuutus on mun mielestä kyllä ihan pakko olla vaikka rahaa olisi kuinka vähän. Oikeasti jos esim. talo palaa alta, niin pahimmassa tapauksessa jää asuntolaina ja menettää ihan kaiken. Vesivahinkokin saattaa tehdä pahaa jälkeä. Ilman vakuutusta mistään ei saa mitään korvausta ja jää ihan tyhjän päälle. Jos en ole ihan väärässä, niin sosiaalitoimistokin avustaa mikäli vakuutusta ei muuten ole mahdollista ottaa. Ja meillä ei ainakaan tuo hinta Tapiolassa päätä huimaa: n. 70e/ vuosi ja maksu on jaettu kahteen osaan- sen saisi vaikka neljäänkin osaan jaettua eli ei hirveästi vie kuukausi budjetista....varsinkin jos ajattelee, että mitä sen maksun vastapainona on. Vauvavakuutuskin meillä on haettu Tapiolasta: vielä ei vastausta ole kuulunut. Vauvavakuutus maksaa 380e, josta 80e maksetaan nyt ja ensimmäisen vakuutusvuoden ajalta se 300e erääntyy maksettavaksi kun lapsi on n. 2kk:n ikäinen. Me haluttiin varmistaa vakuutuksella se, että mikäli ennen 2kk:n ikää tulee esim. korvatulehdus tms. , niin vakuutus korvaa jatkossa. Ilman ennakkoa olisi esim. korvatulehdus tilanteessa korvan- ja nielun alueen jutut rajattu pois vakuutuksesta :(. Mutta olen sitä mieltä myös, että törkeän hintainen tuo vakuutus kyllä on ja ymmärtää täysin sen, ettei kaikki sitä voi ottaa vaikka kuinka haluaisivatkin. Kuitenkin fakta on se, että kaikki lapset hoidetaan kyllä kunnallisellakin puolella eli hoitoa kyllä saa: oli vakuutus tai ei :)

Kaukalosta:
meillä Gracon telakallinen kaukalo. Ostettiin se ystäväperheeltä, joilla ollut vähällä käytöllä. Meillä ei ole edes omaa autoa, niin varmaankin jää vähälle käytölle myös meillä.

Nyt unille ja toipumaan tämän päiväisestä juhlasta... =)

*Hugis ja Papu 25+1*
 
SUPISTAAAAAA ja kipeesti...
Päivällä muistui jo mieleen ihan ne oikeat esikon aikaan kokemat supparit, mun on pakko maanantaina soittaa neuvolaan kysästä mitä tehdään. Mies lähti kavereiden kanssa viihteelle mutta on onneksi siellä hälytysvalmiudessa jos soitan sille. En varmasti muuten olis näin huolissaan asiasta mutta kun mulla vuotaa paikat vähän jotain kirkasta nestettä... enkä nyt oikein tiedä mitä se voisi olla. Onneksi potkut ovat edelleen hyvin voimakkaita.

Päivällä käytiin katsomassa yhdistelmiä ja taidamme ostaa Emmaljungan duo eget, jo ihan sen takia että olemme molemmat pitkiä ja vaunukoppa on niissä korkeammalla kuin muissa malleissa.

Vakuutuksista, me myös otamme vakuutuksen jo ennen syntymää. Totesimme sen hyväksi esikoisellakin, korvasi kaikki lääkärikäynnit esim. korvatulehdus kierteen aikaan sekä yksityisellä puolella tehdyn korvien putkituksen, ei olisi ollut halpaa jos itse ne maksaisimme.
 
Voi itku, olen ihan tippunut kärryiltä koko ketjusta, kun en ole ehtinyt käydä lueskelemassa kirjoittamisesta puhumattakaan.

Viime viikolla oli lääkärineuvola, jossa kaikki ok. Sf-mitta menee yläkäyrällä 28,5cm, ihan samalla lailla kuin esikoisestakin.

Sokerirasituksesta sain huonoja uutisia, kaksi viimeistä arvoa olivat koholla, joten tämä mamma noudattaa nyt sellaista terveellistä, vähähiilihydraattista ja sokeritonta ruokavaliota. Tarkoitus olisi syödä päivässä n.1800 kilokaloria jaettuna pieniin annoksiin 2-3 tunnin välein, jotta verensokeri pysyy tasaisena. Esikoisesta arvot olivat ihan normaalit, joten on tässä totuttelemista, tuntuu kuin saisi olla kokoajan syömässä. Paha tapani on meinaa pantata päivä ja täyttää sitten illalla vatsa kaikella helpolla syömisellä. Mutta mikä muu voisikaan motivoida parantamaan ruokatapoja kuin vatsa-asukin hyvinvointi.

Vakuutus on otettu, vaikka esikoisenkaan (melkein 11kk vanha jo) vakuutusta ei ole kertaakaan tarvittu. Mutta mietittiin, ettei koskaan voi tietää, onko jotain allergiaa tms. syntyessä. Ehkä se vakuutus on sitten tarpeellinen. Tapiolasta otettiin.

Äitiyspakkauksen otin rahana, se onkin jo tilille maksettu. Myös päätökset äitiysrahasta tulivat tosi nopeasti. Enää muutama kuukausi sinnittelyä tällä pienellä kotihoidontuella.

Koitan olla jatkossa ahkerampi kirjoittaja, jotten jäisi ihan ulkopuoliseksi.
Nyt lueskelemaan aikaisempia kirjoituksianne.

Aurinkoisia päiviä toivottaa
Mirmi + esikoispoika + pikkusisarus rv 27+2
 
Hugoliina tosta sun jutusta tuli mieleeni juhannus 2006.
Oltiin yhden kaverin mökillä jossa sit oli yks miespuolinen lapseton immeinen.
Joo no jollain tasolla tiedän hänen olleen kiinnostunut musta jo pidemmän aikaan mut empä olis uskonu sen kokevan sitämun raskautta sillä lailla.
Ihan alkuun se ihmetteli ääneen mulle että ollaankohan me miehen kanssa ihan varmoja että tää olis se meijän juttu (siis että me halutaan se lapsi). Hän kun ei ole asiasta ihan varma.
No siellä mökillä on kyllä tapana että kun sauna on lämmin niin siellä käydään kuka milloinkin... ei ole varsinaisia miesten ja naisten vuoroja, saapi siellä saunoa rauhassakin jos ei porukassa haluu mut normaalisti porukka on kyllä raskaanaolijoita kunnioittanut niin että saapi mennä rauhassa saunaan... mut mitä tekee tää yks pälliäinen???
Kuuli kyllä varmasti kun mä miehelle sanoin ruokailun jälkeen että meen nyt niin tuu perässä kun olet syöny... menee pari minuuttia kun tää pälli kiipee lauteille :eek:
Sit se alkaa arvostelemaan mua kun mä heitän vielä löylyäkin... että kuuma sauna itessään jo kuulemma paha juttu... ihan varmaan alan synnyttään niiden löylyjen ansioista (ehkä tää tyyppi on käsittäny jotenkii väärin sen kun sanotaan että ennen vanhaan synnytettiin saunassa ;) ).
Ja auta armias kun ilmoitin lähteväni järveen uimaan :eek: :eek:
Niin ja traktorin peräkärryn lavalle mulla ei olis ainakaan ollu asiaa kun lähettiin kokkoa kattomaan vähän matkan päähän, vaan ainoa vaihtoehto mulle olis ollu ottaa SEN auto (vaikka mei auto oli ihan yhtä lähtövalmiina kun senkin). :eek: :eek:
En enään muista mitä se urputti mulle vielä myöhemminkiin... vissiin jankkas taas sitä että kuinka me nyt mentiin lapsi tekemään... kun mun miehen veljen vaimolla petti sitten pinna ja se sano aika pahasti sille näistä sen jutuista...se suuttu ja paineli telttaansa nukkumaan.
Ja seuraavana aamuna sit oikeen ääneen ihmetteli että ei kuulemma edes muista että miten oli sinne telttaan illalla menny kun oli niin juovuksissa. :LOL: :LOL:

Mut joo... nyt jo jaksan naureskella tälle koko jutulle mut silloin.... jos se miehen veljenvaimo ei olis kerinny ensin niin olis multakin aika äkkiä jo alkanu tuleen ilkeyksiä.

Riivinrauta & Nuppunen 27+0 (tain no... johan vuorokausion näköjään vaihtunu eli 27+1)
 
Iltaa (tai yötä) !
Muakin tympii nuo masunsilittelijät.. Oltiin äskettäin baarissa ekaa kertaa tässä raskausaikana, masunsilittelijöitä riitti, sellasia puolituttuja jotka vaan kokee että on heidän oikeus kokeilla mun masua ja hokea "oi oi kuinka nätti" tai jotain "hauskaa" kuten "voi kun olet syönyt varmasti tosi hyvin" :x Olen kait liian kiltti, kun sitten vaan hymyilen siinä ja nyökkäilen,pitäis kait sanoo että kädet muualle. Muutenki ärsyttää baarissa tuijottelijat, jotenkin tuntuu että osa kattoo paheksuen kun raskaana oleva nainen on baarissa, herranen aika!! Omassa rauhassa on ihana olla, eikä mua haittaa jos lähisukulaiset kokeilee masua, mutta tollaset joita hädintuskin tuntee! :kieh:
Noh,siinäpä vähän avautumista..

Hannelle tsemppiä, toivottavasti kaikki ok..

nöpötin ja pikkuinen 25+6 (ehtinyt jo vaihtua) =)
 
Mulle ei onneksi ole tullut pahemmin vastaan noita masun silittelijöitä. Yksi entinen työkaveri tuppasi kätensä mun masulle, kun ensin kysyi, et joko se potkii ja saako kokeilla. Yritin kyllä siinä eka selittää, et ei se tälleen yleensä juuri potki kun liikenteessä olen, et sit vasta kun rauhoitun ite, mut tuuppas sen kätensä kuitrenkin kun en suoraan kieltänytkään. Oma moka siis, mut eipähän saanut monoa käteensä :LOL: Vahingon iloa ei voita mikään.
No mein äiree tietty tunkee kätensä mun mahalle aina kun siihen tilaisuuden sattuu saamaan, mut muuten ei juuri kukaan onneksi. Mua ahdistaa appiukon suunnalta pelkkä halauskin jostain syystä, niin en voi kuvitellakaan antavani sen koskea masuani. Mielestäni isovanhemmilla ei ole mitään oikeutta alkaa lääppimään odottavia massuja, kun ei niillä ole mitään oikeuksia lapsen lapseensakaan, vaan on mielestäni vain etuoikeus olla mummu tai vaari ja saada olla tekemisissä lasten lastensa kanssa.
Tästä appiukosta vielä, et en tiä ees olisko sillä mitään mielenkiintoa kokeilla potkuja tjs, mut ajoissa sanoin miehelleni tästä mun lääppimis kammosta, et ei sit ihmettele jos tuuppaan appiukkoa turpaan. Mun ihollehan ei ilman lupaa tulla. Luulen et mies tästä isälleen on ilmoittanut, ettei tule mitään kommervenkkejä, kun mies kuitenkin tietää mun temperamenttini, et en paljoa yleensä mieti ennenku teen.

pinkkimieli ja pallopää 23+2
 
Minunkaan kohdalleni ei vielä ole masunsilittelijöitä osunut, onneksi. Todella ärsyttävää oli esikoisen aikaan kun se yleensä tulee yllättäen, siis joku kysyy ensin metrin päästä että tunnetko paljon liikkeitä ja ennen kuin ehdit vastaamaan, onkin jo kädet vatsan päällä. Jaiks! Eilen oli kyllä lähes vastaava tilanne, kun ystävän äiti halusi tarkistaa mahan muodon ja yht'äkkiä pyörähti levittämään päälläni olevan jakun helmoja. Ihan henkilökohtaiselle reviirilleni tulemista sekin, vaikkei vatsaa nykäissytkään! Minulla ei edes mikään erityisen iso reviirialue ole, jos se keskimäärin on n.½m ja minulla ehkä 20cm, mutta aivan kuten pinkkimieli - iholle ei tulla ilman lupaa! Tosin vielä perushiljaisena minä en yleensä edes osaa älähtää.. pitäisikö ottaa tavaksi taputtaa koskettelijaa itseään vatsanseutuun ja kysäistä, miltäs sielläpäin tuntuu ;) ?
 
Mua ei masun silittelijät haittaa, niin onnellinen ja ylpeä olen tuosta kummusta, että siitä vaan... :LOL: Mutta me kaikki ollaan erilaisia, ja hyvä niin.

Mä olen kyllä nyt aika huolissani. Tai kohta alkaa mennä jo hysteerisyyden puolelle. Vauvan liikkeet on hiljentynyt paljon. Ei ole enää läheskään yhtä voimakkaita ja liikkuu muutenkin huomattavasti vähemmän kuin normaalisti. Tätä on kestänyt nyt viitisen päivää. Kertokaa mulle nyt viisaammat, onko tää normaalia??? Alkaa itku olemaan jo lähellä.

Missah ja Mölli 25+2
 
Argh, viime yön supisteli jonkun verran ja edelleen jos yhtään rasitan itseäni, olenkin yrittänyt ottaa ihan levon kannalta tämän päivän, mutta se ei tule olemaan helppoa 3 vuotiaan esikoisen kanssa.

Mies oli siis viime yön veljensä kanssa baarissa, piti tula kotiin hyvässä kunnossa koska tiesi mun supisteluista. Olin sanonut että lähden yöllä tarkistuttamaan sairaalan tilanteen jos supistelee kovasti ja hänen pitää pystyä silloin hoitamaan esikoinen. Kotoa lähti hyvin huolissaan tilanteesta ja lupasi olla yhteyksissä illan aikana. Kertaakaan ei soittanut ja kysynyt vointia.
Yöllä tuli kotiin viiden aikaan ihan päissään... ei selvinnyt nukkumaan edes sänkyyn vaan oli nukahtanut istualleen sohvalle. Puoli kasi kysyin meniskö sänkyyn, ei vastannut vaan nukkui edelleen siinä.... Äsken hoippui mennä sitten sänkyyn. Velipoika tuntuu oksentavan vessassa... tosi hienoo.
Mietin vaan että jos mä olisin yöllä joutunut lähtee sairaalaan niin en mä olis voinut poikaa isälle jättää vaan mun olis pitänyt soittaa miehen vanhemmat tänne meille... olisivat siinä samalla nähneet omat poikansa :/

Meillä saa kyllä mies tänä iltana kuulla kunniansa ja nyt ei ihan pelkillä anteeksi pyynnöillä selvitä, saa hyvitellä mulle koko ensi viikon toilailujaan. Toki meillä on ollut tosi rankkaa viime aikoina kun on ollut muutot ja uusi työ miehellä, varmasti halusi vaan vähän rentoutua mutta aika vastuutonta touhua mun mielestä silti.

Anteeksi purkaus.... vi.....aa!
 
Täälläpäs on paljon yökukkujia ;)

Masun silittelijöitä ei oo mun kohdalle juurikaan sattunu. Mies taitaa olla ainoa. Jopa tyttöporukassa, jossa on muita äitejä ei niitä juurikaan kiinnosta mun masu tms. Ehkäpä juuri sen takia, kun niillä on omia lapsia. Tuntuu joskus, että lapsettomia kiinnostaa enemmän. Mut joo, en usko että tykkäisin jos joku puolituttu alkais silittelemään.

Hannelle halaus. Jotenkin tutulta kuulostaa.. mä oon myös joskus joutunu todistamaan ja ihmettelemään vähän vastaanlaisia juttuja. Ehkäpä miehesi totesi jossain vaiheessa iltaa, että kun mitään ei ole kuulunut, niin kaikki hyvin ja hän voi rentoutua...
 
H-a-n-n-e :hug: Miehet! *huokaus*
Anteeksi jos / kun yleistän. Mein ukko kun lähtee viihteelle, sanoo lähteissään aina, ettei mene myöhään ja kuinka ollakaan mies könyää kotiin vasta valomerkin jälkeen.
Kaippa noilla ukoilla vaan on sellanen taipumus, et kun otetaan, niin otetaan sit kunnolla, et jaksaa olla taas jonkin aikaa kiltisti. Ja varmaan mein ukko ainakin ajattelee, et kun jo tästä lähtemisestä mököttää, niin mököttäköön akka sit kunnolla ja samalla voi ottaa isommat haukut pahemmasta kotiin tulo kunnostakin.
Nyt kun ukko on reissussa, ni oon päättänyt etten soita sille ilta kasin jälkeen ollenkaan ja jos se sattuu soittamaan mulle ilta kympin jälkeen ni en vastaa. Näiden aikojen jälkeen viesteillään vaan, jottei mene taas puhelimessa riitelyksi. Ukolla kun on tapana masentua kun on päissään ja mä en osaa kännikalaa lohduttaa, kun mikään ei auta mitä sanot, vaan aina pahentaa vain tilannetta.

Lähdenpä tästä pyöräilemään kaverille teelle, kun sillä sattuu oleen kerrankin vapaa päivä.


pinkkimieli ja pallopää 23+2
 
Hanne:
voi pahus noita miehen näkösiä...tulee ihan mieleen oma mies kun alkoi esikosta olla viimeiset viikot ennen LA:ta...olin sanonut ja vannottanut, että jos lähtee, pitää ottaa kohtuudella, jotta on sitten kykeneväinen olemaan kanssani jos synnytys käynnistyykin. Sitten rv38+? tuli baarista kotiin...aivan naurettavassa pierussa...sammua lysähti sitten eteiseen kesken talvikenkiensä riisumisen ja siihen myös jätin rötköttämään...aamulla sitten ihmetteli, että mitä hemmettiä hän makaa eteisessä...no minä sitten jätin vastaamatta, en puhunut koko päivänä ja kun ilta koitti ja oli toennut pahimmasta kankkusestaan aloitin sitten sellaisen paasauksen, ettei mies kyllä uskaltanut koko loppuaikana vastata kavereidensa baarikutsuihin :LOL:

Masunsilittelijät:
Esikosta oli tuota, liikaa...toki annoin kyllä luvan, jos pyydettiin saako kokeilla, mutta välillä tosiaan ihmiset vaan tuli ylle ihan yllättäin.
Kun olin rv30 kyllästyin olemaan kiltti ja tasaisen onnellinen ja ylpeä mahani kantaja ja jos joku puolituttu yrittikään tulla mahalle, sain sellaiset raivarit, että koko kulmakunta raikui...

Ja ne kommentit suuresta mahasta...eräskin äidin hyvänpäivän tuttu huusi aina jostain nurkan takaa, että terve, mitä meidän LÄSKI :eek: :headwall: Se sai kyllä sappinesteet suoraan aivorunkoon asti ja menetin lopulta malttini tälle rouvalle ja huusin vasten kasvoja naama punaisena, että mieluummin tämmöinen läski ja sotanorsu, kuin aliravitun näköinen hiilihanko :kieh:

Onhan noita, mutta nyt ei kyllä ole kukaan tohtinut tulla kysymättä taputtelemaan mahaa ja tuntuu,että kaikki kommentit mahan koosta on ERITTÄIN harkittuja ;)
Eivät edes kovin tohdi kysyä milloinkas se LA on, kun esikon loppuraskaudessa kyseli ihmiset kun vaapuin maha pystyssä, että eikö se VIELÄ ole syntynyt...karjuin silloinkin, että no kuule nuija miltä näyttää...
Loppuraskaus saa minussa minun huonot puolet kai esiin :ashamed: :LOL:

Vielä tuosta baarista ja raskaudesta:

Esikosta kävin kerran miehen kanssa istumassa baarissa muutaman tunnin. Mies joi muutaman tuopin olutta ja pelasi bilistä ja minä sitten join limua...siihen sitten eräs puolituttu änkkäsi minun pöytään ja alkoi moittia minua alkoholin käytöstä raskauden aikana...
Käskin painua suolle ja sanoin, että rouva on hyvä ottaa loppuillan samaa kuin minäkin ja on taatusti kirkasjärkinen tunnin jälkeen :LOL:

Täällä oli kyllä illalla kanssa semmmoinen supistus maratoni...kihelmöi vieläpä joka kerta kun supistus oli päällä, tuolta alakerrasta...joka asennon vaihdos sai aikaan mahan kiristymisen...aika herkkä supistelemaan on näköjään tälläkertaa, esikosta kun ei oikein edes saanut harkkari supistuksiakaan aikaan rehkimällä...vaikuttaa lupaavalta toistaiseksi ainakin :D

Mutta nyt pitää alkaa hissukseen valmistautua lähtöön...mennään noutamaan meidän turvakaukalo ja haetaan pojan ISOJEN POJUJEN sänky :D
Jee!!

paapelo+poju+Deri 27+1
 
Hanne tosi kurjaa :/

Meillä mä en edes sanonu miehelle eilen että oli pikkusen huono olo kun reissusta tultiin ja mies halus mennä ystäväpariskunnan illan istujaisiin.
Ja ne supistelut loppu melkein heti alkuunsa.
Mut ymmärrän todellakin sua. Mäkin todellakin odottaisin mieheltä pikkasen suurempaa vastuuntuntoa ja huolta jos oltais samassa tilanteessa.
En usko että mies olis edes lähtenyt mihinkään jos mulla olis tollanen tilanne ollu päällä jo pidemmän aikaa.
Ja odotan mieheltä myös lupausten pitämistä.

Täällä satoi pikkusen aikaa aamulla. Saapi nähdä millanen loppupäivä on... pääsis uloskin.
Mun sisko on tulossa lastensa kanssa meille pariks päivää. Ihan kiva että tolla pikka akalla on sit seuraa... ja sit mun paras kaveri tulee meille kas pariks päivää sen jälkeen ja toi pikku akka rakastaa sitä ihmistä yli kaiken!! :heart:

Nyt puuhailemaan ton pikkiksen kanssa...


Riivinrauta & Nuppunen 27+1
 
Joo ens kerralla kun tulee puolituttu mahaa silitteleen,tuuppaan kauemmaksi tms. Varsinkin ärsytti yks emäntä joka koko ajan piti käsiä siinä mahan päällä ku liimattuna! :kieh:
Vettä ja limsaa minäkin baarissa eilen vain join, kuitenkin yksi kysyi epäillen "onhan sulla jotain alkoholitonta tuossa lasissa..?" Uskomatonta.

Ihanaa, enää ens viikko töitä ja sit alkaa 4 vkon kesäloma =) Kumpa tulisi lämpimät ilmat.

nöpötin ja pikkuinen 25+6 :heart: :heart:
 
nöpötin:

Joo nuo kommentoinnit tuosta alkoholista on kyllä oikeasti välillä aivan käsittämättömiä...muistuipa mieleeni eräs tapaus, jossa odotin miestä terassilla kaupasta, kun en jaksanutkaan enään seistä ja menin ottamaan jää veden siihen ja luin lehteä...eräs tuttu sitten pamahti siihen ja kovaan ääneen palatti minulle, että ei kai tuossa lasissa ole kossuvesi jäillä ja kauhisteli...

En oikeasti voi ymmärtää, että miten ihmiset voi suoraan kylmiltään olettaa, että tottakai raskaana oleva ja lapsesta onnellisena oleva nainen tulee baariin ja juo viinaa...niin viinan himoinen en ikinä ole ollut...tuntuu välillä tosi loukkaavalta ihan muidenkin odottajien puolesta, kun näihin kommentointeihin törmää...ketään jolla ei asian kanssa ole oikeasti ihan ongelmaa, tuskin tahtoisi ottaa riskiä juomalla viinapaukkuja :ashamed:

No juu...minun pitää mennä...täällä on 9kk tyllerö hoidossa yrittää tuossa pomottaa poikaa ja poika yrittää epätoivoisesti raahata tyllerölle leluja ja kaikkea kivaa, ettei tyttö komentaisi...poika on kyllä aikalailla tullut näköjään isäänsä, mitä tulee tyttöjen käsittelyyn :LOL: :LOL:
 
Talvicille kiitti uudesta pinosta!

Hanne :hug: Toivottavasti miehesi parantaa tapansa jatkossa.

Vatsan taputtelijoita ei ole täällä ollut. Monet kyl kyselee miten voin ja milloin la on. Saattavat ihailla vatsaa, mut ei muuta. Viime viikonloppuna olin työkaverin 40-vuotissynttäreille. Sielläkin kyl puhuttiin raskauksista, mut kukaan ei sanonut mitään negatiivista. Osa sanoi, että vauvakuume iskee, kun näki mun mahan. Vaik osa joi boolia aika reilusti, ei silti mitään sanomisia tullut.

Meillä turvakaukalo on Römer (sama kuin Britax) baby safe. Kaverilta hankittiin. Telakka pitää siihen ostaa, kun kavereilla ei sitä ollut käytössä. Vöillä tuon kaukalon saa kiinni. Mut kaverit on kehuneet telakan kätevyyttä. Saa nähdä jos saataisin sellaiset matkarattaat, et kaukalon saisi kiinni.

Ensi viikolla mennään katsomaan vaunuja, hoitopöytää ja sänkyä. Ei varmaan viel kaikkia osteta. Vaatteita on tullut jonkin verran hankittua. Yhdessä liikkeessä oli Reima Tutan vaatteita 40% alennuksella. Niitä sit piti ostaa.

Vauvavakuutus otettiin Pohjolasta. Sieltä se piti ottaa ennen rvko 27. Vielä ei ole päätöstä siitä tullut. Muutkin vakuutukset on samassa paikassa. Voi olla, että vakuutusta ei tulla koskaan tarvitsemaan. Ei se välttämätöntä olisi ollut. Kyl julkiselta puoleltakin hoitoa saa. Lapset pitäisi hoitaa ensisijaisesti.

Nasuli08+MillaPetteri 25+3
 
Ihanaa heinäkuuta mammat :wave:

En oo jaksanu palstailla.....On aika tukala olo näiden suppareiden ja alapään vihlomisen takia. Tyttö kyllä liikkuu hurjasti ja monotukset tekee ihan kipeetäkin jo. Synnytys kummittelee mielessä, vaikka esikoisen synnytys sujui täysin kivuitta. Jotenkin sitä nyt osaa pelätä...Ens torstaina on sitten lääkärineuvolan kontrolli ja sairasloman jatkaminen.

Paapelolla on kyllä jo mahtava masu!

Joku mietiskeli sitä kun vauva liikkuu vähän. Varmasti on ihan normaalia, onhan hällä tilakin jo kovin rajallista :hug:

Masun silittelijöitä ei ole vielä vastaan tullut, mutta kyllä mun masua saa vieraat tulla silittelemään, onhan tää niin ihana :heart:

Me ei oteta käyttöön ollenkaan turvakaukaloa. Meillä on sellanen turvaistuin, mihin saa laittaa vastasyntyneenkin. Mä en tykkää noista kaukaloista, on hankala kantaa sitä ympäriinsä, ennemmin otan vauvan syliin ja kannan siinä :)

Tässä vielä mun kumpuni



hertta ja bertta 25+6 :heart:

VOIKAAHAN PAKSUSTI :hug:
 
Nii joo turvakaukalosta olitte jutelleet. Meillä on Maxi-Cosin Cabriofix, ostettu esikoiselle viime vuonna. Se käy meidän rattaiden sekä matkarattaiden runkoon. Tosin vanhat rattaat menee nyt mummille, kun uudet tuli perjantaina :)
 
H-a-n-n-e :hug: , toivottavasti kaikki hyvin ja tosiaankin ymmärrän tuon, että on vaikea ottaa rauhallisesti: meillä ei ole edes pientä lasta vaatimassa huomiota ja siltikin tekee tiukkaa lepäillä! Ja mitä mieheesi tulee: joskus nuo nyt vaan osaa olla niin ajattelemattomia että...toivottavasti mies kuitenkin itse oivaltaa "mitä tulikaan tehtyä" ja osaa pyytää anteeksi :heart:

Palatakseni vielä tuohon masun silittely aiheeseen...siis mua ei lainkaan häiritse, päinvastoin jos oman perheen jäsenet / sukulaiset / hyvät ystäväni tulevat paijailemaan ja koettelemaan potkuja, mutta jos kyseessä on täysin ventovieras jossain kaupungilla, juhlissa tms. niin kyllä pistää vihaksi...ja vielä jos ei kysytä lupaakaan |O ...toisaalta olen kait liian hellämielinen ja en kyllä tohdi kieltää jos joku nätisti kysyy "saako koittaa"... ehkä tuokin tosin vielä muuttuu, kuten Paapelolla :LOL:

Mulla ollut taas pientä vuotoa ja yöllä supisteli muutamaan otteeseen, ei tosin kivuliaasti. Pitänee nyt seurailla oloa ja katsoa joutuuko sitä käydä vielä ennen neuvolalääkäriä (johon siis muutama viikko aikaa) näytillä :'( . Vauva on kyllä todella vilkas liikkeinen eli tuntuu siinä mielessä olevan asiat kunnossa... ja sujuvasti tästä vastaan Missahille : onhan se kait ihan normaalia, että on hiljaisempia päiviä, mutta mene ihmeellä tarkistuttamaan tilanne jos se mieltä kovin painaa...jos soitat äippäpöolille, niin luulisi, että ottavat sut vastaan kun ilmaiset huolesi?

Kysymys vielä supistuksista: voiko sanoa, ettei ole kivulias supistus jos maha kramppaa niin, että on vaikea liikkua ja kun menee makuulle ja yrittää oikaista itsensä, niin hiukan tuntuu ikävältä / kiristää niin, ettei suoristaminen oikein onnistu? Vai onko nämä jo kivuliaita supistuksia? Siis saisiko harkkasupparit tuntua lainkaan?

Jaaha...jos menisin vaikka silittelemään vähän pestyjä vauvanvaatteita :heart:

*Hugis ja Papu 25+2*
 

Yhteistyössä