?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

Do dii.. Nyt jouduttu aloittamaan myös nuo maitohappobakteeri tabletit. Mulla on toista kertaa vähän ajan sisällä mahataudin poikasta... Tosi kiva juosta koko ajan lujaa :\|
Vähän vissiin alkaa helpottamaan, vihdoinkin. Vastahan tuo oli pari viikkoa takaperin huomattavasti pahempana :(

Nyt alkaa jo kaikki sukulaiset ja kaverit tietämään. Toisaalta enpä tätä pysty piilottamaan, kun olen aika isohko jo ja tämä ei näytä lihomiselta... Kaikki kaverit ovat ihan innoissaan. Tosi kivaa, kun kaikki kyselee vointia ja pitää huolen, että minulla on hyvä olla :p
Eilen olin futismatsia kattomassa ja koko ajan huolehdittiin, että eihän minulla ole kylmä tms...

Synnytyssairaalasta... olisin halunnut mennä Tammisaareeen, mutta sanottiin, ettei siellä ole päivystävää lastenlääkäriä. Eli jos jotain tulee, niin lähtö Lohjalle on edessä kuitenkin. Kättäri olis toinen vaihtoehto, mutta luulenpa Lohjalle joutuvani... Jos kiirreellä lähdetään, niin Lohja on kaikista lähin ja paras. En tiedä kyllä vielä, mutta kaipa se selviää ennen syksyä.

Joten jos ei tuota mahassa kiertämistä lasketa, niin täällä ei mitään ihmeellistä. Ensi viikolla neuvola taas. Seuraava ultra oli toukokuussa...


-Lillastina ja nyytti- 15+1
 
Heippa taas!

pääsiäinen meni meillä kotikaupungissa vanhempien luona vieraillessa ja mökkeillessä. oikeen mukavaa oli.

musta tuntuu kyllä että vatsa on alkanu aika lailla kasvamaan, vaikka kyllähän tuota turvotustakin on melkosen paljon :eek: kuitenkaan mahaa ei enää saa vedettyä yhtään sisäänpäin edes aamulla kun on ihan tyhjä vatsa, vaan semmonen kumpare tohon jää. kävin eilen ostamassa mammavaatteita kaappiin valmiiks, että sitte ku pitää johonki lähtee niin ei tuu hirvee paniikki.

mulla kans alavatsa nyt kipuillut. mitää kamalaa kipu ei kylläkään ole, mutta välillä on aikasta ilkeä tunne tuolla masussa. toivottavasti johtuis ihan vaan kohdun kasvusta. pitää mainita asiasta ens viikon neuvolakäynnillä.

lähdenpä tästä saunomaan! =)

ps.onko muut huuto.netin käyttäjiä? mulla tulee pyörittyä sielä melkein joka ilta ja noita marimekon vauvanvaatteita onkin jo tullut useampi tilattua, ovat sielä niin halpoja, ei oikeen raaskis kaupasta ostaa ja minä ja mies kun tykkäämme niistä tosi paljon... :D

t.tiipii rv13+1 :heart:
 
kiisumirri
Heipsan kaikille!

Pääsiäinen meni töitä tehdessä ja nyt muutenkin tuntuu kuin ois aina töissä. Seuraava neuvolakäyntikin on vasta lähes kuukauden päästä. Hirveän pitkä aika aina seuraavaan käyntiin, mun puolesta siellä vois käydä vaikka kerran viikossa kuuntelemassa sydänääniä :LOL:

Oksentelut tuntuu tulevan ja menevän...reilu viikko sitten kakominen kesti 4 päivää, pari päivää taukoa ja taas uudestaan kaksi päivää pöntön tutkimista. Nyt iski niin ilkeä yskä että ei tarviis oksentelua enää tähän päälle. Maha on kuin rantapallo. Ensin ajattelin että toi turvotus johtuu muista vatsavaivoista, mutta kun se kokoajan on tollainen, kai se sit se vauvamasu on. :)

Eipä tässä ihmeitä tällä kertaa...paksuja vointeja kaikille lokamassuille! :wave:

Kiisumirri ja kirppu 13+4
 
ChocoBerry
Heipä hei!

Liityn minäkin mukaan ketjuun. Laskettu aika 20.10., tosin melko varmasti muuttuu suuntaan tai toiseen ultrassa. "Virallinen" laskettu aika viimeisistä kuukautisista on nimittäin jo 9.9., mutta niin pitkällä ei vielä kuitenkaan olla. :) Niin, ja esikoista onnellisena odotellaan.

Tänään oli eka neuvola ja kaikki näyttää hyvälle. Pienokaisen sydänäänet kuului vahvoina. Oli aika hämmentävä tunne kuulla se nopea jumputus: silloin vasta jotenkin iski tajuntaan että kyllä siellä sisällä jotain kasvaa... (eikä kyseessä ole vain Todella Pitkittynyt Vatsatauti) :D

Ensi viikolla päästään sitten ensimmäiseen ultraan, ja saadaan samalla vahvistus tuolle lasketulle ajalle.

Pahoinvointi ei oikein ota laantuakseen. Viime viikko oli helppo, mutta tällä viikolla ollaan sitten otettu oikein korkojen kanssa takaisin. Toivottavasti helpottaisi kohta!
 
Heipparallaa!!!!

Minäkin liittyisin mielelläni mukaan ketjuun =) Minullakin LA 20.10 ja OYS ois synnäri ja esikoista odotellaan rv 12+4 :heart: huomena taas neuvola,ihana päästä kuulemaan sydänääniä ku viime kerralla ku kokeiltiin kuuluuko,niin kyllähän ne hyvin kuulu mutta olin sen verran kipeänä että en tainnut tajuta kunnolla koko asiaa :ashamed:

Viimeaikoina olo ollut melko outo,aikasemmin en ole kärsinyt pahoinvoinnista, mutta nyt olen kerran oksentanut ja kaksi kertaa meinannut oikeasti pyörtyä :x siis ihan näkö lähteny tuntunu että taju menee..mutta onneksi tuo neuvola jo huomena niin pääsen juttusille..
 
Tervetuloa taas kaikille uusille! Ihanaa kun joukko kasvaa, alkaahan meitä olla jo aika liuta, onkohan kukaan oikein laskenut...? :flower:

Täytyy myöntää, että nyt alkaa kyllä tosissaan jännittämään se np-ultra, että onhan kaikki tällä kertaa niin kuin pitääkin. Innolla odotan pienen näkemistä ensimmäistä kertaa kunnolla, mutta silti jännittää. Nyt kun on aikaa miettiä kaikenlaista yövuorossa. Se np-ultra olis sitten edessä aamulla klo 10. :\|

t. Toivotaan ja pieni 12+6 (tulee luultavasti kyllä muuttumaan)

Ai niin, jos sen kerhon salasanan sais vielä jossain vaiheessa kun kerkeät, ei mikään kiirus sen kanssa. :)
 
Supatus
Heippa!

Ilmoittaudun iloiseen joukkoonne.
Itse esikoista odottelen, 26 v. ja laskettu aika on 19.10.2007.
viikkoja tällä hetkellä 13+1 ja tarkoituksena on synnyttää pallero maailmaan täällä Kotkan suunnalla, KOKSissa.

NP ultra oli 02.04.2007 ja turvotus oli 1,4 mm, eli hyvä. vauvalla silloin "pituutta" 4,7 cm.

Oksentanut en ole kertaakaan, ensimmäisinä viikkoina olo oli kyllä jotenkin "krapulamainen"..elä ällötti ja oksetti..mutta ei tarvinnut oksentaa =)
Väsymys ihan kamala..ja ottaa päähän..ja turvottaa..ja jännittää..itkettää ja naurattaa... Muuten ihan kivasti menee, ja innolla odotan, mitä tuleman pitää. =)
 
Huomenta! Ja tervetuloa uudet lokamassut :wave: Päivittelin teijet äsken listoille. Jos jotain meni mönkään niin huudelkaa mun perään :)


Omaan masuun ei mitän sen ihmeempiä kuulu. Niitä liikkeitähän ihmettelin jo aiemminkin ja ihan selviä "möyrimisiä" tuolta tuntuu :heart: Neuvolaa saa ootella vielä ensi viikkoon. Sehän on vasta mulla toinen käynti ja lääkäri sellainen


tuutilullla kera pienokaisen rv 15+5
 
äkkiikseltään laskin kuinka paljon meitä tuolla pinossa oikein on..sain 121..lokamassua =)
kyllähän niitä vauvoja vaan sitten tulee =)

mulla olis se neuvolan pikakäynti tuossa aamupäivällä,verenpaineen ja pissakokeen ottaavat.
toivottavasti tuo verenpainen ei nyt kamalasti ole koholla..
niin paljon olis tekemistä..sitten kyllä isäntä ja tytöt saa tehä jos lepoa suositteleevat..vaikka epäilen että miten osaan olla mitään tekemättä :ashamed:

mutta nyt täytyy lähtee hiuksia johonkin suuntaan värkkäämään
että vähän ihmismäisen näkönen oon kun tuonne ihmisten ilmoille menen.

 
Kyselenpä uudestaan.. että miten hyvin tunnette kohdun siis alavatsalta tunnustelemalla? Ja toinen kysymys et miten aikaisin teillä neuvolassa sydänäänet kuului dopplerilla? Jää odottamaan vastauksia kun niin huolestuttaa :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 09:09 Isla kirjoitti:
Kyselenpä uudestaan.. että miten hyvin tunnette kohdun siis alavatsalta tunnustelemalla? Ja toinen kysymys et miten aikaisin teillä neuvolassa sydänäänet kuului dopplerilla? Jää odottamaan vastauksia kun niin huolestuttaa :(
Miä en tunne mitään :ashamed: Tai en edes osaa tunnustella :)
 
mamma3 pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 09:09 Isla kirjoitti:
Kyselenpä uudestaan.. että miten hyvin tunnette kohdun siis alavatsalta tunnustelemalla? Ja toinen kysymys et miten aikaisin teillä neuvolassa sydänäänet kuului dopplerilla? Jää odottamaan vastauksia kun niin huolestuttaa :(
Kyllä mä tunnen kohdun ihan hyvin kun tunnustelen. En tiedä onko sillä vaikutusta että takana useempi raskaus? Onko sulla raskauksia ennestään vaiko onko eka?
Sydänäänet mulla kuuluneet viikoilla 10-13 raskauksissani. Sikiön asento vaikuttaa kyllä siihen ja istukan sijainti ja äidin vatsanpeitteiden paksuus...

Paljon sulla on viikoja? Koita olla rauhallisin mielin ystäväiseni =)

 
Nyt viikoja 11+2 ja minullakin kohtu aikaisemmin tuntui (siis tässä rasaudessa)niin hyvin niin nyt ei enää tunnu ja oireet hävinneet ja 3:ssa aikaisemmassa raskaudessa kestäneet 16viikolle asti. Nyt siis 4.s raskaus minulla. Sydänäänet ei kuuluneet eilen mutta nyt on kyllä enemmän tuota vatsaa kuin aikaisemmin,mutta niin huolestuttaa..Kerran kävin ultrassa vkolla 8+jotain ja kaikki oli ok silloin. Ens viikolla ultra ja neuvola.
 
Topsy
Isla en ole varma tunnenko kohtua, kai tuossa sellainen pallo tuntuu kovempana, mut en mä tiedä mikä se on =) Esikoiselta en koskaan edes tajunnut kokeilla. Sydänäänet kuuluivat esikoiselta viikolla 11 ja nyt viikolla 9.

Minustakin tuntuu että vatsa on kasvanut ja reilusti. Otin jo äitiyspaidat käyttöön, kun tuntuu että kokoajan saa normipaitoja repiä alemmas. Lääkärineuvolassakin kävin, ihana oli kuulla taas sydänääniä. Painoa ei ollut onneksi tullut, huh. Pelkään painonnousua, kun esikoiselta sitä tuli loppuajasta 1500g-2500g viikossa, turvotus oli niin karmeaa. Jouduin käymään äitipolilla viikon välein raskausmyrkytyksen pelossa.

Oli muuten hyvä kirppisreissu äsken äidin kanssa, H&M:n täysin sopivat äitiyssammarit 0,50 ?, seisomalauta vaunuihin (Kiddy board) 2? ja Kaksplussan 4 viimeisintä numeroa 0,50 ?. Oli kyllä hyvä mieli varsinkin noista housuista! Kun ei tuo raha meilläkään puussa kasva. Vauvan vaatteita en oikein löydä, ei tule ostettua jos ovat vähänkään nukkaiset jne. Ja kun ei tiedä sukupuolta...

Mites muuten, kun tuli nyt ostettua tuo seisomalauta sen kummemmin mietittyä, te joilla on toinen lapsi ennestään, meinaatte kulkemisen hoitaa? Kaksostenrattailla, seisomalaudalla vai sisaristuimella? Tuntuu että noi kaksostenrattaat ois meidän esikoiselle jo liikaa, kun sillä tulee ikää 3 vuotta vauvan syntyessä. Toisaalta haluaisin liikkua kerhoissa yms paljon ja bussilla, niin se voisi olla kätevä liikkumiseen.

Pähkäileepi

Topsy 12+2
 
Heissan :wave:

Neuvolareissu on sitten tehty ja kaikki suurinpiirtein ok. Aamulla joudun viemään pissanäytteen viljelyyn, kun pissassa oli proteiineja ja ketoaineet kahdella plussalla. Eli jonkun verran kuivunut olen vielä :(
Sydänäänet kuului pienen etsiskelyn jälkeen, hb 123, verenpaine sen kun laskee... Kohtu kasvanut jo navan korkeudelle ja tuntuu sellaisena kovana möykkynä tuossa navan alapuolella. Neuvolan täti lohdutteli, että kyllä se kasvu jossain vaiheessa tasaantuu :headwall:

Joku kyseli Huutonetistä aikaisemmin. Itse olen myynyt siellä paljon tavaraa ja ostanutkin. Nytkin on tulossa kahdet äitiyshousut. Vauvatavaroitakin olen katsellut, mutta toistaiseksi olen malttanut olla huutamatta :)

Aikaisemmin oli myös puhetta lääkityksestä, varsinkin päänsärkyyn. Itselläni migreeni äityy keskiraskaudessa kiusaamaan useampaan kertaan viikossa. Äitipolilta olen aikaisemmin saanut luvan silloin ottaa 600mg Buranan ja 100mg Imigranin, muutenkin joudun kipuun käyttämään Buranaa, kun ei Panadol auta. Ruokatorven haavauman aiheuttamaan närästykseen on Omeprazol resepti odottamassa. Lääkäriltä kannattaa lääkeasioista kysellä, kun neuvolan täditkin välillä puhuvat ristiin.


Mileko + "riiviö" 13+3
 
LaSposa

Isla mulla sama huolenaihe, olin siis eilen neuvolassa ja lääkäri ei saanut sydänääniä kuuluville:( Kyllä siitä vähän ikävä fiilis jää, vaikka varhaisultrassa kk sitten sydän näkyi tykyttämässä.... No, nyt kai täytyy vaan malttaa jännittää kun viikon päästä on sit sairaalassa se niskapoimu-ultra...

Tsemppiä kaikille!:)

LaSposa & Nyytti rv 11+3 :heart:
 
heipparallaa lokamassut!
ikuisuuksiin en oo kirjotellu mut aina sillon tällöin olen käynyt jutut lukeen niin pysyn kärryillä :flower: meitähän on jo paljon! ja lisää tulee koko ajan!
omaan napaan paljolti samaa kuin monelle muullekkin; np-ultra takana ja kaikki siellä kunnossa. vielä verikokeiden tuloksia odottelen mutta tuskimpa niissä mitään on. kaks neuvolakäyntiä takana, kaikki arvot hyviä, ja raskaus sujuu hyvin. keskenmenopeikko on vielä läsnä ja tuskimpa siitä pääsee ennenkuin se 20 rv on takana, josko sitä sitten osaisi huokaista... :\|
moni varmaan pitää jo itsestään selvänä vauvan saamista lokakuussa mutta minä se en usko ennenkuin omin silmin näen....tässä voi vielä sattua mitä vaan, sen tietää jokainen myöhäisen km:n kokenut :ashamed:
pitää vaan toivoa ettei tähän pinoon niitä ikäviä kohtaloita satu yhtään, ja kaikki saa sen nyyttinsä terveenä syliinsä sitten aikanaan :heart:
minun la pitäisi muuttaa, se oiskin jo 14.10.!
aurinkoista päivänjatkoa kaikille, vaikka vähän synkähköt oli mietteet tällä kertaa....tilda+tiitiäinen 13+4 :heart:
 
Heissan!

Elikkäs tänään mulla oli eka neuvolalääkäri. Masuasukilla kaikki sekä myös mammalla tuntui olevan hyvin. Meillä kun myös lääkärikäynneillä ultrataan. Vähän nihkeesti vaavi siellä liikuskeli mutta lääkärin mielestä kuitenkin ihan hyvin, sydänäänet oli sellaiset kuin pitääkin. Tiistai aamun jälkeen ei ole veristä vuotoa tullut mutta kuitenkin joudun nyt ainakin tuon meidän nuorimmaisen nostelua ja kantelua rajoittamaan. Käytännössä se on melkein mahdotonta kun se on vasta 1v eikä vielä kävele ja päivät olen itsekseni lasten kanssa.
Tuossa aikaisemmin mainittiin siitä itsestään selvyydestä että lokakuussa on sylissä pieni tuhertaja. Itse sain keskenmenon aivan alkuraskaudesta tämän vuoden tammikuussa ja nyt kun tässäkin raskaudessa on ollut pientä vuotoa ja supisteluja niin kyllä se peikko joka ikinen päivä tuolla pääkopassa asiasta muistuttaa niin ettei uskalla vieläkään olla täysin onnellinen raskaudesta ja nauttia. Tsemppiä vaan kaikille odottajille ja toivotaan että selvitään loppuun asti!
Joku myös mietti hankkiako tuplarattaat vai seisomalauta, kun on toinen lapsi tulossa. Meidän perhe on pärjännyt pelkällä seisomalaudalla hyvin. Meillä on 1v8kk ikäeroa esikoisen ja toisen välillä eikä tuplarattaille ole tarvetta ilmennyt missään vaiheessa. Tosin en kyllä tee mitään kilometrien reissuja itsekseni lasten kanssa mutta matkat kerhoihin ja neuvoloihin on pärjätty hyvin.

musta papana & masuasukki 13+4
 
Kultsux3
Mileko34: Meillä on aika paljon yhteistä. Mullakin on migreeniä, mikä nyt raskausaikana on pysynyt samanmoisena, ja ajoittain pahempana. Ehdin jo luulla ja olettaakin että saan migreenivapaan 9 kuukauden :headwall: Äidillä ja siskolla ei ole ollut yhtään migreeniä odotusaikana, ja harvempaahan tää todella on ettei migreeni helpota. Mullakaan ei Panadoli tms. särkylääke pelkästään auta. Ennen raskautta jouduin kohtaukseen ottamaan Maxalt Rapitab 10mg + Burana 600mg/800mg.

Mulla on paha astma ja ruokatorven refluksitauti (Niinpä, ei uskoisi että olen vasta 25-vuotias ) Astman kanssa olen pärjännyt, vaikka jouduinkin vähentämään lääkitystäni. Närästyksen tunnetta en tunne, vaan mahahapot nousevat suoraan keuhkoihin mikä ilmenee kamalana hengenahdistuksena :'( Somacia käytin ennen raskautta, mutta nyt kokeilen Omaprazolia.

Mitäs muuta, noh, lisää omaa napaa. Nyt on kovat nopeat alamahavihlaisut vaivanneet. Yleensä kipu on vasemmalla puolella. Vihlaisut ovat todella kovia, että parkaisu tulee olin sitten kotona, tai jossain ihmisten ilmoilla :eek: Noiden vihlaisujen jälkeen maha turpoaa aika tavalla, ja joudun etsimään suurempia housuja ;) Iskiassärky on myös vaivannut, mutta mitäpä noista kun tietää näihin tuon ihanan syyn tuolla masussa.

Kerroin tuossa aiemmin meidän ultraus-kerroista. Kätilöhän näki ekassa ultrassa vauvalla vartalossa turvotusta ja saimme toukokuulle ylimääräisen ultra-ajan. Onneksi lääkärineuvolassa on myös ultra vaikka maalla asummekin, ja lääkäri ei nähnyt minkäänlaista turvotusta vauvan vartalossa. Noh, toukokuulla nyt selviää sitten, onko turvotus palannut, vai pysyykö poissa. TOIVOTAAN PARASTA :\|

Nauttikaahan kasvavista masuistanne, ihanaiset lokamammat :heart: :flower:

Kultsux3 rv 13+4
 
Kultsux3
Mileko34: Meillä on aika paljon yhteistä. Mullakin on migreeniä, mikä nyt raskausaikana on pysynyt samanmoisena, ja ajoittain pahempana. Ehdin jo luulla ja olettaakin että saan migreenivapaan 9 kuukauden :headwall: Äidillä ja siskolla ei ole ollut yhtään migreeniä odotusaikana, ja harvempaahan tää todella on ettei migreeni helpota. Mullakaan ei Panadoli tms. särkylääke pelkästään auta. Ennen raskautta jouduin kohtaukseen ottamaan Maxalt Rapitab 10mg + Burana 600mg/800mg.

Mulla on paha astma ja ruokatorven refluksitauti (Niinpä, ei uskoisi että olen vasta 25-vuotias ) Astman kanssa olen pärjännyt, vaikka jouduinkin vähentämään lääkitystäni. Närästyksen tunnetta en tunne, vaan mahahapot nousevat suoraan keuhkoihin mikä ilmenee kamalana hengenahdistuksena :'( Somacia käytin ennen raskautta, mutta nyt kokeilen Omaprazolia.

Mitäs muuta, noh, lisää omaa napaa. Nyt on kovat nopeat alamahavihlaisut vaivanneet. Yleensä kipu on vasemmalla puolella. Vihlaisut ovat todella kovia, että parkaisu tulee olin sitten kotona, tai jossain ihmisten ilmoilla :eek: Noiden vihlaisujen jälkeen maha turpoaa aika tavalla, ja joudun etsimään suurempia housuja ;) Iskiassärky on myös vaivannut, mutta mitäpä noista kun tietää näihin tuon ihanan syyn tuolla masussa.

Kerroin tuossa aiemmin meidän ultraus-kerroista. Kätilöhän näki ekassa ultrassa vauvalla vartalossa turvotusta ja saimme toukokuulle ylimääräisen ultra-ajan. Onneksi lääkärineuvolassa on myös ultra vaikka maalla asummekin, ja lääkäri ei nähnyt minkäänlaista turvotusta vauvan vartalossa. Noh, toukokuulla nyt selviää sitten, onko turvotus palannut, vai pysyykö poissa. TOIVOTAAN PARASTA :\|

Nauttikaahan kasvavista masuistanne, ihanaiset lokamammat :heart: :flower:

Kultsux3 rv 13+4
 
Minut voi poistaa listalta! :'(

Olin tänään neuvolassa, sydänääniä ei saatu kuuluville. Sain samantien lähetteen Naistenklinikan päivystykseen. Ultralla todettiin sikiön menehtyneen :'( Sain samantien esilääkityksen ja huomenna aamulla menen osastolle ja synnytys käynnistetään.

Vilma rv 15+
 

Yhteistyössä