**LOKAMASUT LOKAKUUSSA VOL 2!!!***********

Huomenta kaikille! Onne uusille vauvautuneille ja Henkalle tsemit sektioon!
Pakko oli kysästä (vai muistanko väärin) et Kinuskikissallakin tänään omat synttärit ? Muistelen "alkuajoilta" et jollain, jolla sama la kun mulla on synttärit myös samana päivänä kuin mulla. Laskelmoin vauvan syntyvän tänään, eipä näy ei kuulu! Vika neuvola tänään, jonka jälkeen sitten mennään jo yliaikaiskontrolliin! Huh, ei millään haluis käynnistystä kun olen nimenomaan kuullut samansuuntaisia juttuja, et voi kestää vuorokausia ennenkuin tapahtuu mitään/ kun tapahtuu, supparit todella paljon voimakkaampia kuin luomuna olisi! Saanko udella Kinuskikissa et miksi nyt ke jo käynnistetään vai ymmärsinkö väärin? Kiinnostaa tosiaankin kun mennään ihan samoilla päivillä!
Mäkin kuumeisesti odottelen tietoja Tiipiistä, Keijusta ja Dirlittanista!!??Miten niin koukussa palstaan!
Ikiraskaana Piippu 40+5
 
Ginnifer
Huomenta,

täälläkin päästään tänään toivottavasti tositoimiin! Yöllä alkoi supistella 5 min välein, joskaan ei kovin voimakkaasti. Nyt niitä tulee epäsäännöllisemmin, mutta lapsivettä alkoi lirahdella sen verran, että eiköhän se ole menoa nyt. :) Menen nyt suihkuun ja sit lähdetään ajelemaan rauhallisesti kohti Tammisaarta.

Ginnifer 40+1
 
Onnea milla-magia :flower:

Ginniferille onnea matkaan!!

Tänne ei uutta, pitkin yötä on supistellut, mutta ei niin että voisi mainita!
Kävin aamulla viemässä ne pissanäytteet labraan, klo 14 on sitten neuvola. Saa nähdä onko jotain häikkää, ja tuleeko lähete sairaalaan, vai oliko vaan väärä hälytys.
Taas hiukan supistaa, kunpa tämä nyt lähtisi käyntiin kunnolla!!
 
Tuutilullalle iso kiitos synttärionnitteluista ja upesta kukkakorista!!
Neuvola takana (pikavisiitti):Kaikki arvot ok, vaavi liikkuu hyvin eikä ongelmia sydänäänissä. Yliaikaiskontrolli siis seuraava rv 41+5. Voi kumpa ei sinne asti tarvisi kärvistellä.....Turhauttavaa!
Piippu taas tällä päällä 40+5 :headwall:
 
Onnea tiipii ja milla-magia! Diipelikin varmaan pian on tositoimissa. Ja Henkalle onnea päivän koitokseen, se oli jännä paikka ja tuli itsekin yöllä valvottua. Ja Ginniferillä ihanan rauhallisesti alkaa synnytys, onnea matkaan!

Topsy ja tytöt 3v (tänään synttärit :heart: ) ja "Sirkku" 1vko
 
Huomenta!

Onnea miljoonasti uusille vauvautuneille! :flower:
Ja kipeitä ja säännöllisiä supistuksia muille niitä vielä odotteleville!
Ihana on ollut lukea synnyttäneiden synnytyskertomuksia, lisää niitä kiitos. :)
Halauksia ja voimia enkelivauvan äidille Kiisumirrille, sellaista ei kyllä tarvisi kenenkään joutua kokemaan. :´(
Laittoi kyllä ainakin itsellä arvojärjestyksen uusiksi. Tuntuu, että kyllä sitä vauvaa jaksaa odottaa, kunhan vain pienellä olisi kaikki hyvin..

Onkohan kaikki jo kiilanneet mun eelle vauvansaantijonossa? Vai onko enää ketään joka on näin myöhässä synnyttämisensä kans? Meillä tänään siis jo rv 41+5... Viime alkuyö meni valvoessa, varmaan kolmen jälkeen vasta nukahdin, ja pakotin itseni yhdeksältä ylös, täytyy toivoa että tänään nukahtaisin vähän aiemmin.

Torstaille on aika synnytyssairaalaan, onko se sitten yliaikaiskontrolli vai mikä lie nimeltään, mutta neuvolatäti sanoi että kannattaa pyytää käynnistämään. Toivottavasti vaan kuuntelevat äidin mielipidettä! Ei tässä taida enää paljoa pystyä venyttää sitä synnytystä, torstaina siis tulee 42 viikkoa täyteen. Sanois siellä etten mää kyllä vielä haluais synnyttää, voisko sitä lykätä muutaman viikon.. No ei, kyllä tähän olotilaan on välillä jo aika kypsä, olis kiva tavata vauveli ihan kasvotusten :)

Eilen oli ihan oikeasti viimeinen neuvolakäynti, kaikki edelleen ok, vauvan painoarvio 3,8kg. Turvotusta tuli viikonloppuna hirveästi, mies naureskeli sunnuntai-iltana että ihan kuin olisi venähtänyt tm. jalka kun on jalkapöytäkin ihan pallona.. No olihan sitä painoakin tullut neljässä päivässä 900g, menee osa varmaan viikonlopun herkuttelujen piikkiin. Vauva oli tehnyt meille yllärin: se on ollut ties kuinka pitkään selkä vasemmalla puolella, ja nyt oli selkä oikealla! Vielä yöllä potki kovasti oikeaan kylkeen, ja mies kuuli sydänäänet vasemmalta. Mutta oli vauva sitten ajatellut vielä viimeisten masuhetkiensä kunniaksi testata oikeaakin puolta.

Supistuksia ei täällä ole näkynyt, muuta kuin harjotussupistuksia, jotka on aika säännöllisiäkin (9-12min), kun aikaa kattoo. Kumma kun eivät voi muuttua kipeiksi ollenkaan. Keskiviikkoiltana tuli kyllä niitä kipeitäkin, ja olin jo varma että päästään synnyttämään, mutta niin nekin loppui ja nukahdin. Tämä vauva viihtyy kyllä masun lämmössä niin hyvin, että voi olla kova paikka tulla tänne kylmään syksyiseen maailmaan..

Eilen pelästyin, kun vauva oli ihan hissukseen koko illan. Neuvolassa neljän aikaan ultrassa vielä liikuskeli vähän, mutta sen jälkeen yksi ainoa kädenheilautus, mies yritti kuunnella sydänääniä, mutta ei ollu varma että kuuliko. Illalla bb:tä katsoessa vauva alkoi onneksi liikkumaan ja heiluikin sitten myöhään yöhön asti.
Mutta taidan nyt alkaa syömään tuota puuroa, ennen kuin se on ihan kylmää. Tänään ajattelin laittaa vauvalle sängyn valmiiksi, en ole aiemmin viitsinyt laittaa pölyttymään ja koiran karvaa keräämään. Jaksamisia kaikille! :)

minsu ja mussukkavauveli rv 41+5 :heart:
 
Onnittelut uusille vauvatuneille ja piippulle synttärionskat! :flower:
Tänään olisi taas neuvola, viime viikolla th jo vihjaili, ettei välttämättä enää nähtäisikään, mutta mutta...
Eilen oli aivan järkyttävä paineen ja painon tunne alavatsassa. |O Liekö pienokainen puskenut itseänsä paremmin hollille? :) Kävely oli todella hankalaa ja vaivalloista, koiratkin olivat ihmeissään kun lenkillä piti taapertaa etana-vauhtia. :ashamed: Tänään ei sitten enää samanlaisia tuntemuksia olekaan, välillä aavistuksen veraan vihloo alavatsasta, mutta ei muuta. Vessassa saa kyllä rampata aikasempaa useammin, yölläkin tuli käytyä 4 kertaa, vaikka aikaisemmin olen pärjännyt kertakäynnillä. Jospa tämä enteilisi synnytystä. Ainut vaan, että ne supistukset puuttuvat. :headwall:
Toisaalta, en kyllä ole edes varma millaisia supistuksien tulisi olla. Luulisin, että sitten kuin sattuu ja todella kovaa ja pitkään, niin on aika lähteä sairaalaan, eikö näin? :eek:

-pepisa + jokumuu 39+1

p.s. närästys on ruvennut vaivaamaan nyt myös päivisin, öiden lisäksi, ei mukavaa. |O
 
Dirlittanille kiitos uudesta pinosta! Toivottavasti edes osa tökkimis ongelmasta jäi vanhaan.

Ja onnittelut myös vauvautuneille. Oli jo kamalan pitkä lista :eek:

Neuvolassa taas käyty. Seuraava aika ens maanantai, jonne ei toivottavasti tarvi mennä... Kaikki arvot taas OK, alapaine oli hiukan matala, muttei huolestuttavan.
Eipä muuten mitään uutta, samalla tavalla porskutetaan eteenpäin. Pieni tuntuu viihtyvän hyvin mahassa ja mie huomaan jo alkavani hermostumaan tähän odotukseen :ashamed: Tulee tiuskittua miehelle. Aika käy pitkäks, eikä mitään saa aikaseks, plääh. Elämän muutos olis tervetullut, mitähän se pieni vielä kuhnii...
Samoja aatteita ilmeisesti aika monella muullakin :/

Hipkukka 40+1
 
keiju kyseli onko synnytys käynnistyny ilman mitään erikoisempia merkkejä.
niin mulla esikoinen lähti tulemaan tasan viikolla 41 vesien menolla. ei siinä mitään ihmeempiä ollu ennen sitä. supisteli ihan vähän,limatulppaa en koskaan huomannut.katselin yöllä ikkunasta ulos kun ei nukuttanut niin holahti lattia märäksi.ja siitä sitten alkoi kipeämmät supistelut pikkuhiljaa. ja poikahan syntyi sitten suraavana päivänä sektiolla kun ei paikat auennu tarpeeksi.
mut toivottavasti tällä kertaa aukeaisi. ei se sektio niin kiva kokemus ole että sen uudelleen välttämättä haluaisi,mut jos siihen taas mennään niin on se kestettävä.
moni taitaa taas tehdä lähtöä,onnea matkaan =) jospa me häntäpään supistelijatkin vielä tässä kuussa ehtisimme mukaan.edes tänä vuonna...

eilen oli neuvola. kaikki ok. uusi aika maanantaille. sit saa neuvolatäti soittaa äippäpolille ja kysyä siitä käynnistyksestä. toivon kyllä todela että tämä lähtisi itse tulemaan kun tuntuu aika monella olevan rankkoja nuo käynnistykset.

vessahätä on herätessä aina aivan hillitön,pitää miettiä miten pääsee sängystä ylös ettei lorahda lakanoille.muutenkin tuo virtsanpidätys vaikeaa,useammin kun kerran lorahtanu housuun, kun on aivastanut eikä ole muistanut puristaa jalkoja yhteen :ashamed:

supisteluja odottaen aeropuerto 39+6
 
Keiju07
Juu täällä ollaan vielä. Sain aamuyöllä panadolin voimalla unta, ja supistustenkin väli harveni kymmeneen minuuttiin. Nukuin sitten aina tuon välin, mutta havahduin aina kipeimpään polttoon. Nyt sitten pystyssä ja normaalissa arkiaskareissa, supistelee edelleen epäsäännöllisen säännöllisesti, mutta tuskinpa tulee lähtöä ihan lähiaikoina. Sen verran laimeita ovat...

Aika monella samanlaiset tunnelmat, ja Ginnifer pääsi jo ihan matkaankin.

Muutaman viimeisen työjutun olen juuri tässä koneen ääressä hoitanut alta pois, jottei jää sitten vaivaamaan mieltä sairaalassaolon ajaksi. Nyt on vain sellainen odottava olo. No kelläpäs meistä ei olisi ;) .

Raportoin taas, jos tulee jotain muutoksia. Tai kyllähän mä muutenkin keikun tällä palstalla harva se tunti :D .

Keiju 40+0
 
Moikka! Ostin juuri Tempur-tyynyn, josta olen haaveillut vuosia :p
Ajattelin, että jos tulisi sekin vähä nukuttua sitten paremmin, mitänyt vauvan kanssa saa nukuttua. :whistle:

Myyjä (ennestään jotenkin tuttu vaari) olis käynnistänyt mun synnytyksen alaselänhieronnalla, mutta en antanut lupaa :LOL:
Kertoi, että edellinen odottava äiti, jonka synnytyksen oli käynnistänyt, vietiin tunnin sisään ambulanssilla synnyttämään.

Täältä on 100 kilsaa sairaalaan, joten en todellakaan uskaltanut, vaikka mieli olis tehnytkin ;)

Terveisin Gwendolyne ja vauveli rv 40 + 2
 
Huomenna olisi meidänkin vauvelin laskettu aika tulla tähän maailmaan. Eilisilta oli toivoa herättävä, kun kävely muuttui monen muun lailla taaperrukseksi, ja reidet oli tulessa, maha kivikova. No nyt aamulla taas sellanen melko kevyt olo, eli odotellaan edelleen ihan rauhassa. Jotenki välillä ajattelen la:ta viikolle 42 jottei tuntus niin pitkältä aika. Tyhmää varmaan...

Mitenhän tämä kolmannen synnytys tuntuu kaikkein jännittävimmältä???
Onko muita jotka kokee samoin? Vaikka kaksi edellistä synnytystä on mennyt ihan hyvin alateitse, eikä traumoja ole jäänyt sen kummemmin. Mulla kyl vähän stressaa tuo lasten hoitoon vieminen sitten kun lähdön hetki koittaa. Toivon, et syntyis viikolla, kun meillä ei ole viikonlopuiksi lapsille tuttua hoitajaa.

Ässiä on täälläkin harrastettu. Kaikenlaista siivousta ja puuhaa riittäis, kun muutettiin viikko sitte uuteen kotiin.

Säälittää nuo taaperotyttöni, kun tämä äiti ei oo jaksanu viime aikoina viedä lapsiaan ulos ahkerasti. Kävelylenkeille olen houkutellut miehen mukaan, joka on puolestani työntäny tyttöjä kaksostenrattaissa noita mäkiä ylös ja alas. Minä oon välillä pysyny mukana, ja välillä tullut kymmenen metriä taaempana tiukassa etukenossa supistusten kourissa. On pitäny kyllä sitte toisinaan jäädä ihan paikoilleenkin "ihastelemaan tähtitaivasta" tms. kun ei oo pystyny käveleen. :LOL: Eli kohtalaisen kovia tutnemuksia on jo ollut, mutta olen jo tottunut niihin.

:flower: Onnittelut onnekkaille vauvantuoksusta nauttiville ja tsemppiä sitä hakemaan meneville.

Huomenna neuvola....jonka jälkeen varmaan maailman turhauttavin olotila...Hyvä se silti on kuulla, onko kaikki hyvin edelleen. Äiti ja sisko ennusti syntymäpäiväksi torstaita, senhän näkee.

Lehdokki huomenna rv 40
 
Hurjasti onnea matkaan synnyttämään lähteville :hug:
jospa itsekkin pian...:)

gwendolyne
:meillä sairaalalle matkaa n.70km,ja mua välillä kauhistuttaa tuo matka..miten siellä autossa voi istuu niiden supistuksien kaa yms.
mites sulla??jännittääkö?
anteeksi utelut...

viime yönä tuli valvottua useampi tunti selkäkivun kans,
tai oli sellanen "poltteen" tunne...
kerkesin taas innostua että aamulla varmaan lähdetään...
höpsis kun heräsin nii ollut taas mitään :/

nyt koirulin kanssa ulos :wave: jos sais supistuksia aikaan!
-milla41+3
 
varasin ajan perjantai-iltapäiväks vyöhyketerapiaan.jos sais siitä apua käyntiin lähtöön ettei tarviis lääkkeillä käynnistää. mut sen näkee sit..

just sain imuroitua ja mopattua lattiat,selkään koskee. onpahan edes taas hetken siistiä ennenkun poju ja koirat laittaa kaiken taas sekaisin =)
taidan tästä lähteä kävelylle lyllertämään.

synttärionnittelut piipulle.oispa hienoo jos sais vauvasi saman syntymäpäivän :flower: =)

lehdokki meillä on sama laskettuaika =) kumpihan ennättää ekaksi?
 
Piippu Joo-o, kyllä mullakin on tänään syntymäpäivä ja alkaa näyttää siltä että saadaan vauvan kanssa yhteinen juhlapäivä :) sen verran kipeitä suppareita ja aikas tiheeseen, 10-15 min välein. nyt vaan kaikki sormet ristissä, ettei ne lopu, vaikka kummalta tuntus et enää tässä vaiheessa lopahtais, mutta ei pidä nuolasta ennen ku tipahtaa! Tai sit vauva päättää odottaa et saa ihan oman juhlapäivän ja syntyy muutaman minuutin yli puolenyön. Yöllä kahdelta on syntynyt mun esikoinen ja kolmelta toinen.

Kysyit piippu myös sitä, et miks antoivat jo keskiviikolle käynnistykseen ajan. Itseasiassa en tiedä. Eilen olin neuvolassa ja sieltä terkka soitti synnärille ja sieltä annettiin tuo aika, ei siinä mitään sen kummempaa syytä ole. Sanoin terkalle vaan ennen koun se soitti, et jo ihan valmis olen kyllä lähtemään vaikka tältä istumalta :) Ja se toisti mun sanat sinne!
 
milla-maria:

Saa udella =) Ei oikeastaan jännitä, kun muistelisin, että supistukset oli autossa jotenkin siedettävämpiä :) Tärinä kait vaikutti? (kolme vuotta sitten syntyi esikoinen).

Se päätöksen hetki ehkä jännittää, kun toinen kuitenkin tulee yleensä nopeammin kuin ensimmäinen. Ensimmäinen kesti yli vuorokauden, joten en odota kuitenkaan mitään syöksysynnytystä.

Saas nähdä, nytkin pitäisi kai mennä ravaamaan noita rappusia, kun nlatäti neuvoi, että kun tuntuu siltä, että vauva "kaivaa" tietään ulos, äkkiä rappusia ravaamaan! (oikeasti tuntuu siltä)
:wave:
 
aeropuerto: Joo, niin on sama la, toivotaan, ettei kummallakaan mene enää pitkään! Aika moni on näköjään synnyttäny 40+2, jospa mekin :hug:

Kinuskikissa: Toivon sulle supistuksia ja onnea synnytykseen!

Laitoin juuri nuorimmaisen (1,5v) päiväunille, ja taidan lähteä lueskelemaan 2,5 vuotiaalle kirjoja, toiveessa, että hänkin nukahtaisi! Tulee meille kyllä aikamoinen härdelli vauvan jälkeen, kun on kolme niin pientä. Toivottavasti vaavi on rauhallinen ja syö hyvin...
 

Yhteistyössä