**LOKAMASUT LOKAKUUSSA VOL 2!!!***********

Kiitos kaikille onnittelijoille! Kinuskikissalle myös onnea :flower: , muistin kuin muistinkin oikein! Täällä kylläkin näyttää siltä, ettei synttärit oikeen osu samalle päivälle (hyvä kun osuis samalle kuulle :headwall: )! Ja plakkariin tulee siis jo 31 vuotta!!!!
Onnea matkaan kaikille supistelijoille, perästä tullaan jos tullaan :LOL:
 
Neuvolassa käyty, ne labran tulokset ok, ei proteiinia.
TUrvotusta liikaa, 4:ssä päivässä tullut painoa 2,5 kg!!!! :x
verenpaineet hiukan kohollaan. Ei lähetettä sairaalaan, vaan uusi neuvola-aika torstaille.
Alkaa tosiaan ottaa pattiin, en jaksaisi enää, olo on kuin valaalla, ja pelkään kauheasti että vauva kasvaa liikaa kokoa!

ARGH!
 
Dirlittan:

Ihan kuin oikeesti lukis omaa tekstiä, tai melkein. Mulla kans tänään neuvola, turvottaa aina vaan enemmän, pissa ok, verenpaine aavistuksen kohonnut aiemmasta, painoa tullut 1,9kg! :eek: Olo kuin milläkin möhköfantilla. Enpä minäkään saanut lähetettä minnekään, torstaina sitten taas neuvolaan näytille ja seuraavan kerran sitten maanantaina jos vielä yhdessä kasassa. Ja tuo vauvan kasvu on täälläkin kovasti huolettanut!

Laskettu aikakin meillä tais olla sama, eiköhän mekin jo tehtäis treffit Kättärille??? Jooko...
 
Keiju07
Supistaa edelleen... kymmenen minuutin välein tällä hetkellä, mutta ei kuitenkaan kovin kipeää ota.

Olinko se minä, joka valitin, kun mitään ei tapahdu :| , no nyt tapahtuu enkä ole silti tyytyväinen :ashamed:. Oisin toivonut vähän nopeampaa lähtöä. No toivottavasti tästä tihenevät iltaa myöten reippaasti tai sitten laantuvat, jotta saan yön nukuttua. Kymmenen minuutin torkut ovat hiukan tympeitä...

Mä voisin liittyä Kättärin treffiporukkaan.

Keiju 40+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivotaan:
Dirlittan:

Ihan kuin oikeesti lukis omaa tekstiä, tai melkein. Mulla kans tänään neuvola, turvottaa aina vaan enemmän, pissa ok, verenpaine aavistuksen kohonnut aiemmasta, painoa tullut 1,9kg! :eek: Olo kuin milläkin möhköfantilla. Enpä minäkään saanut lähetettä minnekään, torstaina sitten taas neuvolaan näytille ja seuraavan kerran sitten maanantaina jos vielä yhdessä kasassa. Ja tuo vauvan kasvu on täälläkin kovasti huolettanut!

Laskettu aikakin meillä tais olla sama, eiköhän mekin jo tehtäis treffit Kättärille??? Jooko...

Sopii, mille päivälle sovitaan? Mahdollisimman pian, jookosta..:)

Tuntuu välillä että ne ei tuolla neuvolassa ihan tajua, kysyvät mikä on olo, ja kun kerron, niin eivät ota kantaa..Miksi edes sitten kyselevät..vali vali ..

Ymmärrän toki sen, että eivät helpolla ala käynnistää, mutta kun tämä olo on jo aikamoinen.
Ja kun sitä vauvan kokoa olen alusta asti pelännyt, olen itse pieni kokoinen ja nuo aiemmat synnytykset vaikeita.

Mulla tosiaan torstaina myös neuvola, ja sitten en kuulemma enää menekään, vaan perjantaina voin alkaa varailla aikaa yliaikakontrolliin, joka neuvolan tädin arvion mukaan olisi ensi keskiviikkona.
Ja sielläkin kuulemma vain katsovat että onko tarvetta käynnistää..
Tuntuu hurjalta että sinne asti menisi.

Mutta jos tosiaan Keiju ja Toivotaan nyt koitettais treffailla siellä kättärillä, mulle sopis että jo vaikka tänään lähdettäis..:)
 
Ei ole supparit loppunu, mietin just et jokohan kohta pitäis soittaa isäntä töistä... Lapset lähtee nyt hoitopaikkaan, kyllä mä alan olla jo varma et kyllä tää viimeistään yöllä syntyy :D

Tihentyny supparit ei ole, mutta kipua on tullu hurjasti lisää. Ihan sika kipeitä alkaa jo olla, kääk, mitähän ne on parin tunnin päästä :|
 
Onnea synttärisankareille!!
Ja onnea kaikille vauvautuneille!!

Täällä ollaan toista päivää kotosalla. Hyvin menee. Poika on maailman ihanin!! :heart: Ei turhista itkeskele, kovin on tyytyväinen oloonsa!

Meillä meni synnytys tohinalla.. Kun mentiin sairaalaan niin alle neljän tunnin päästä poika oli maailmassa. Hyvä sinänsä, koska meillä oli sectio vaara kokoajan olemassa.
Eli meidän synnytys:
Keskiviikko iltana käytiin kylässä pojan tulevilla kummeilla (minuahan oli supistellut pari vuorokautta putkeen hyvin epäsäännöllisesti eikä niin kipeästi). Kotiin tultiin vähän ennen puoltayötä.
Mentiin nukkumaan kahentoista maissa, vaakatasossa minulla alkoi kovat supistukset, mutten jaksanut kellottaa, väsytti niiiiiin kamalasti.
Yheltä nousin vessaan, samassa jotain lurahti maahan, sytytin valot ja sehän oli verta.. minä hädissäni isäntää herättämään ja kipitin vessaan.
Pyyhkiessä tuli pelkkää limaa, verestävää sellaista. Limatulppa siis irtosi rytinällä.. Soitin varuksi synnärille kun verta kuitenkin tuli desin verran. Käskivät jäädä kotiin koska supistusten väli oli arviolta 10 minuuttia. Menin uudelleen sänkyyn, vajaa pari tuntia jaksoin kärvistellä kunnes oli taas noustava vessaan. Taas noustessa lorahti, silloin verta tuli enemmän. Päätettiin lähteä synnärille.
Vähän jälkeen klo 03 oltiin laitoksella. Sisätutkimus,olin kahdelle sormelle auki.. Sitten meiti kytkettiin koneisiin (syke ja supistukset). Todettiin että joka supistuksen aikana pojan syke laskee reilusta 140:stä jopa alle 60:nen. mahdollisesti napanuora jää puristusiin jonnekkin. Kätilö soittaa lääkärin paikalle, tutkitaan. Kahdessakymmenessä minuutissa olin auennut kolmeen senttiin. lääkäri puhkaisi kalvot ja kiinnitti stanin. päättivät että sykettä seurataan, koska palautui kuitenkin aina supistuksen jälkeen hyvin pian normaaliksi. pitkä piinaava tunti, auki 4cm (klo 4.41). toinen pitkä piinaava tunti (klo 5.45) auki yli 7cm. Saan pyynnöstä kohdunkaulapuudutuksen. 6.00 todetaan pojan sykkeessä häikkää, päättävät edelleen seurata. 6.30 tuntuu ponnistamisen tarvetta. Mies hälyttää kätilön paikalle. Toteaa että olen täysin auki. Miestä heikottaa ja käsken häntä poistumaan. Alkaa ponnistusvaihe. Ponnistusten aikana loppuu supistus kesken. antavat tipalla vauhtia. 6.49 syntyi meidän poika. Saa 9 pistettä. Mies saapuu paikalle, ei pysty leikkaamaan napanuoraa heikotukseltaan. poika nostetaan rinnalle.
Pienen syntymästä "aiheutui" toisen asteen repeämä ja kaiken kukkuraksi tehtiin eppari :headwall: :headwall:
Mutta maailman ihanimman pojan takia puren hammasta ja kestän, vaikka perseeni olisi jauhelihalla.
Täällä oli joku muukin saman alapää kohtelun saanut, tiedän tunteen!! :hug:
Sori romaanista.. Meidän synnytys oli siis nopea, varottivat, että kun tulee seuraava, kannattaa lähteä ajoissa.. Ei kokemuksena kauhea, hyvä mieli jäi sinänsä, vaikka kivunlievitys jäi kohdunkaulan puudutukseen ja kätilö sanoi kursiessaan mua kasaan, että ei edes viiti laske tikkien määrää kun niitä tulee niin paljon..
Koitan kohta laittaa pojan tuoreen kuvan profiiliin.

Pupu ja Pikkis
 
Hei,

Huomasin tuosta etusivulta että minun vauvan syntymäviikot oli väärin siellä. Oikea syntymä viikko on 38+6. Ei kai tuolla nyt mitään merkitystä ole, mutta sitten kun joku päivittelee tuonne tietoja, niin voisi minunkin tiedot korjata. Anteeksi, en nyt muista kuka näitä sivuja päivitteli. :ashamed:

Täällä edelleen kiireistä vauva arkea, eikä ehdi pahemmin kirjoittelemaan, mutta varmasti sekin hetki joku päivä koittaa että minullakin on aikaa kirjoittaa.

Tsemppiä kaikille odotuksen loppumetreillä kärvisteleville.


 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Hei,

Huomasin tuosta etusivulta että minun vauvan syntymäviikot oli väärin siellä. Oikea syntymä viikko on 38+6. Ei kai tuolla nyt mitään merkitystä ole, mutta sitten kun joku päivittelee tuonne tietoja, niin voisi minunkin tiedot korjata. Anteeksi, en nyt muista kuka näitä sivuja päivitteli. :ashamed:

Täällä edelleen kiireistä vauva arkea, eikä ehdi pahemmin kirjoittelemaan, mutta varmasti sekin hetki joku päivä koittaa että minullakin on aikaa kirjoittaa.

Tsemppiä kaikille odotuksen loppumetreillä kärvisteleville.

Korjattu on , anteeksi virhe. Niitä on viime päivinä tullut tiuhaan. Vetoan väsymykseen, ja ajatusten karkailuun..jospa tämä pää nuppi palautuu kun saan vauvani maailmaan..

 
:heart: :heart: :heart: ONNEA KAIKILLE VIIME JA TÄLLÄ VIIKOLLA VAUVAUTUNEILLE :heart: :heart: :heart:
Mä en oo ehtiny koneelle kun oon vaa niin vauvan huuruissa etten malttas ku ihmetellä voiko näin täydellistä neitiä ollakaan.Nukkuu tosi hienosti yöt.Eka pätkä 4-7tuntia ja senki jälkee 2-4tunnin välein syö.Ei oo mahavaivoja ja tyhjennys pelaa joka syötön perään.Päivällä jaksaa jo killitellä muutaman tunnin hereillä mutta pääasiassahan neiti sikeitä vetää ja syö.

Viime viikolla avasin koneen ja näin pienen Enkelitytön syntyneen.Mun oli pakko paeta koneelta.Tuli niin kamala tunnekuohu et meni monta päivää kun aattelin miten epäreilua elämä joskus onkaan!Osanottoni Enkelitytön vanhemmille.Saa olla niin onnellinen että on 7 ihanaa lasta ja aina on kaikki menny hyvin.

Ilosempiin asioihin...Joko täällä on vauvat saaneet nimiä?Mä en ehtiny lukea kun tota tekstiä on tullu niin paljon viime käynnin jälkeen ja nytki on vaa hetki aikaa ennen ku alkaa iltatohinat.Meil on ristiäiset 10.11.juuri ennen isänpäivää eikä oo mitään hajua nimestä.Kai se jostain putkahtaa... ;)

Yritänpä taas ottaa itteä niskasta kiinni ja päästä koneelle lukemaan kuulumisia.Onnea synnyttämään lähteville ja nautitaan me vauvautuneet ihanista paketeistamme :hug: :hug: :hug:

-Maailman onnellisin äippä-
 
kinuskikissalle:synttärionnitelut ja onnea sinne nyytin haku reissuun:hug:

gwendolyne:kiitos että vastasit,turhaan varmasti jännitän sitä matkaa...
ja onhan ne ambulanssit jos ihan kamalat tuskat on,tai kiire tulee!

PuPu kiitos synnytyskertomuksesta!!
näitä kyllä mielellään nyt lukee!
ihana että kaikki meni hyvin:hug:
ja onnea vielä kerran teidän perheelle:flower: :)

mulla oli viikonloppuna sitä kovaa turvotusta,on se vähän lähtenyt.
paino nousee aika kovasti
eli nyt oli 5.ssä päivässä tullut 1336g
sitä aikasempi kerta 6:ssa päivässä 1600g.
(nyt on muuten tullut jo yli 20kg yht.)

eipä mua haittaa,jää mitä jää,kunhan vauvalla kaikki hyvin...
mutta voi kamala kuinkahan isoksi se lapsi kerkee kasvaa
:eek:

keijulle lähetellään suppareita :)
jospa pian pääset lähtemään!!

paljon jaksamisia kaikille loppuajalle...aika matelee mutta kyllä me pian ne omat nyytit saadaan :heart:
-milla rv41+3
 
Tuli jokin aika sitten paperiin jotain vaaleanpunaista :) Ja supistelee silleen että tuntuu jonkin verran kipeeltä. Shiatsukone ilmeisesti käynnisti, (semmonen missä ne nystyrät hieroo) mutta anoppi oli ihan kauhuissaan, että mitä aiheuttaa vauvalle :eek: Itse en kyl keksi mitään...? Mutta esikoinen on nyt haettu hoitoon :) Sanoin, ettei välttämättä tule lähtöä, mutta halusivat kuitenkin varmuuden vuoksi.

Terveisin Gwendolyne rv. 40+2
 
onnea matkaan gwendolyne jos nyt pääsisit lähtemään tositoimiin!!

tulikin mieleen että mies saa tänää hiero alaselkää... :D
tänää törmännyt pariin otteeseen näihin hieromis juttuihin jotka auttaneet asiaa..
kannattaahan se kokeilla!!
 
Mulla toi sf-mitta on kasvanut joka kerta. Mutta se on kyllä aika paljon kiinni mittaajasta ja vauvan asennosta, se sf-mitta ei itsessään kerro mitään vielä vauvan koosta.

Onnea Gwendolynille, jos nyt pääsit lähtemään!

Täällä ei uutta, odotellaan vaan..
 
lhs
TYTTÖ TULI :)

Elikkä päästiinhän sitä lopulta sinne synnärille, ihan ei joulukuulle tarvinnutkaan odotella :p

Jos tässä pikkuisen väsäilen samatien tarinaa synnytyksestä..

Eli, Lauantaina lähdettiin kyläilemään tuohon vanhempieni luokse. Koko päivän oli vähän "outo" olo, supisteli hissukseen, mutta lähinnä vaan oli jotenkin erilainen olo..Oltiin autolla liikenteessä, mutta päätin sitten kävellä kotiin, kun matkaa ei ole kuin reilu kilometri, suurin osa siitä jyrkkiä ylämäkiä, kävelin sitten niin lujaa kun pääsin, alkoi nimittäin jo tukala olo ärsyttää ihan urakalla :whistle: Vähän ennen kotia piti vauhtia hiljentää, sain nimittäin melkoisen kestosupparin aikaan..
Illan mittaan alkoi sitten hiljalleen supistella, ei kovin kipeästi, mutta tuntui jonkin verran. Puolen yön aikaan menin sänkyyn, mutta en saanut unta, supistelut alkoi säännöllistyä ja kipeytyä. Vessassa piti rampata tiuhaan. Sitten alkoi tulla vaaleanpunaista limaa, jota en aiemmin vielä ollut bongannut. Koko yön valvoin supisteluita kellotellen, säännöllisesti niitä tulikin, ja n.3.30 piti jo alkaa puhallella..4 aikaan herätin miehen ja sanoin, että alkaa valmistautua. Soitettiin anopille, että tulee lasten luo ja lähdettiin sitten pikkuhiljaa synnärille päin 5 aikaan sunnuntai aamuna.

Paikat oli auki vasta 3cm, mutta supistusten väli oli kuitenkin sen verran säännöllinen 4min, että synnytys todettiin olevan hyvässä vauhdissa. Menin suihkuun jossa lääräsin reilun tunnin verran. Sitten käveleksin ympäri synnytyshuonetta ja jutusteltiin miehen kanssa aina suppareiden välissä. Mies hieroksi selkää ja oli muutenkin hyvänä kaverina.
Sitten piti mennä toviksi pitkälleen, kuunneltiin sydänääniä ja otettiin käyrää, supistuksia tuli 2min välein ja olivat jo todella kivuliaita, mies puristi lantiosta aina supistuksen tullessa, joka helpotti jonkin verran. Kauan en kestänyt pitkälleen niitä kipuja, tutkittiin paikat jotka oli nyt 7cm auki.
Lähdin takaisin suihkuun n.8.30, jossa pallon päällä istuskelin ja suihkuttelin kuumalla vedellä, supistukset oli todella kipeitä, mutta suihku ja pallo yhdessä auttoi kestämään, mies hikosi siellä kuumassa suihkuhuoneessa seurana seurana..Kätilö kävi välillä ovella kyselemässä aionko synnyttää suihkuun, vai tulla poiskin välillä :D Katsottiin siinä sitten alapään tilanne, ja olin auki 8,5cm. Tulin pois suihkusta, mutta halusin kohdunkaulapuudutteen, koska kivut alkoi olla sietämättömät, se olikin nopea ja hyvä puudute, vei viimeisistä supistuksista kaikista kovimman huipun, tosin kauan siitä ei ehtinyt hyötyä olla,kun paikat olikin muutaman supistuksen jälkeen auki täydet 10cm. 3min ponnistamisella klo.10.15 pikkuinen tyttö putkahti maailmaan ja alkoi samantien rääkyä vihaisesti :D Mittaa kirppusella on 48cm ja paino 3025g Viikot oli siis 41+1. Yllättäen synnytys kyllä loppujen lopuksi sitten käynnistyi, ja ihan itsestään, olin jo valmistautunut kärvistelemään torstaihin ja käynnistykseen..

Kotiuduttiin siis iltapäivällä ja isoveljet on kovin ylpeitä. Tissitellään ahkerasti, tyttö onkin oikein hanakka imemään ja maitoa tulee jo reilusti.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille, toivotaan nyt suppareita kaikille niitä kaipaaville!
Ja paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

lhs ja pikkuneiti 2vrk
 
Onnea lhs ja kaikki muutkin joita en ole ehtinyt onnitella! :flower: mukava lukea noita synnytystarinoita. Meidän vaavi nukkuu ja ärisee unissaan tuossa sitterissä. Odottelen että heräisi vielä tissille niin sais itsekkin sitten nukkua (toivottavasti) hieman pidemmän pätkän.

Päivitin profiiliin uuden kuvan meidän "Ukulelesta". Rakkaalla lapsella monta nimeä ;)

 
Kumma juttu miten sitä jääkin kiinni tähän palstailuun. Täällä on pakko käydä monta kertaa päivässä lukemassa viestejä, esim kun syöttää tyttöjä niin on hyvää aikaa lukea samalla kuulumisia. Nytkin odotan että toinenkin neideistä herää syömään niin pääsee nukkumaan taas vähäksi aikaa. Meidän kaksi vee lukee tossa vieressä lelulehteä kun heräsi kesken yöunien eikä suostu nukkumaan ennenkuin äitikin käy. |O :hug:
 
lhs paljon onnea pienestä prinsessasta



Gwendolyne onnea matkaan jos pääsit nyytin hakureissulle :hug:

Myö täällä neidin kanssa valvotaan. Toinen rusautti vaipan täyteen tavaraa ja uni ei enää maistu. Äidille kylläkin maistuis :whistle: Pitää lähteä vissiin aamukahvin keittoon että itekin herää :)
 
täällä valvottu supistuksien takia.
aika epäsäännöllisiä,mutta tosi kipeitä.
ei pystyny enää makoilee sängyssä.
ja samalla oksettaa ja tärisyttää...
meen suihkussa kohta käymään.se varmaa helpottaa tota selkää.
hui alkaa jo pelottaa
:eek:
nyt suihkun alle kyykkimään... :wave:
-milla41+4
 

Yhteistyössä