lomakertymistä, tietääkö joku?

ja heti, ensiksi. kyllä kohta kunhan työnantaja soittaa ensin niin tarkastan liitosta.. mutta täälä aina tietäjiä paikalla.

miten menee, aloitin maaliskuu 2007 ä-loman
ä-loma loppui tammikuu 2008
hoitovapaata helmikuu2008-huhtikuu2008
uusi ä-loma toukokuu 2008-maaliskuu 2009

miten menee lomat? viimekesänä sain koko vuoden lomat rahana, kuten halusin. mutta miten tämä kesä menee? olenko oikeutettu kesälomaan?

työnantaja meinasi että mulla ei olisi kuin 3pv kesälomaa.. :kieh: ketuttaa.
 
vieras
Jos sinulla on vain nuo toisen äitiysloman lomat saamatta, niin niiden kertyminen on aloitettu tuolloin toukokuussa 2008 ja ne kerryttää seuraavaa lomanmääräytymisjaksoa eli eli kesää 09 ja talvilomaa eli kyllä työnantaja on väöärässä,
 
no soitinpa sinne liittoon, eli ei ole tälle kesälle kerryttänyt lomaa, kun en ole ollut hoitovapaan ja uuden ä-loman välissä töissä. eli kyllä se sitten oikein meni. prkl. ketuttaa niiiiiiiin kympillä!
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
no soitinpa sinne liittoon, eli ei ole tälle kesälle kerryttänyt lomaa, kun en ole ollut hoitovapaan ja uuden ä-loman välissä töissä. eli kyllä se sitten oikein meni. prkl. ketuttaa niiiiiiiin kympillä!
No, voihan vitalis! :(
 
mitäs teit
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
no soitinpa sinne liittoon, eli ei ole tälle kesälle kerryttänyt lomaa, kun en ole ollut hoitovapaan ja uuden ä-loman välissä töissä. eli kyllä se sitten oikein meni. prkl. ketuttaa niiiiiiiin kympillä!
No sehän on ollu sun valinta kun et ole välissä ansainnut kesälomaa :headwall:
 
Mari -76
Voi perhana! Noinko se menee!

Kyllä varmaan ketuttaa :( Hitsit kaikki kiemurat pitäisi selvittää ennen kuin tekee mitään vähänkään normaalihommasta poikkeavaa.

Mun pitäisi varmaan pitää tuo mielessä kun jään äippälomalle nyt ja suunnitelmissa on tehdä toinen heti perään. Onnistuisikohan se että käyttäisi kesälomat lomana, eli käväisisi töissä sen loman ajan (käytännössä varmaan isäkuukauden ajan) ja sitten palaisi taas hoitovapaalle....
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitäs teit:
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
no soitinpa sinne liittoon, eli ei ole tälle kesälle kerryttänyt lomaa, kun en ole ollut hoitovapaan ja uuden ä-loman välissä töissä. eli kyllä se sitten oikein meni. prkl. ketuttaa niiiiiiiin kympillä!
No sehän on ollu sun valinta kun et ole välissä ansainnut kesälomaa :headwall:
hyvää päivän jatko sullekkin.
sä varmaan itksist täällä sitä jos mä olisin laittanut esikoisen joka sillon just sen 9kk hoitoon siksi aikaa että mä käyn töissä olemassa sen 3kk.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
^ Onko siinä vielä joku kolmen kuukauden aikaraja?
joiltakin aloiltahan saa sen 3 ekaa kk äityislomalla palkkaa. mutta siihen on jotain vaatimuksia paljonko/kauanko ollut töissä. kait... hoitovapaata kait saa pitää 2kk jaksoissa? en ole varma.. mutta ilmoittaa piti ainakin hoitovapaasta sen 2kk ennen.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
ja heti, ensiksi. kyllä kohta kunhan työnantaja soittaa ensin niin tarkastan liitosta.. mutta täälä aina tietäjiä paikalla.

miten menee, aloitin maaliskuu 2007 ä-loman
ä-loma loppui tammikuu 2008
hoitovapaata helmikuu2008-huhtikuu2008
uusi ä-loma toukokuu 2008-maaliskuu 2009

miten menee lomat? viimekesänä sain koko vuoden lomat rahana, kuten halusin. mutta miten tämä kesä menee? olenko oikeutettu kesälomaan?

työnantaja meinasi että mulla ei olisi kuin 3pv kesälomaa.. :kieh: ketuttaa.
Lomankertymiskausi on 1.4-31.3. Tämän kesän lomat ovat siis kertyneet 1.4.2008-31.3.2009 välillä. Sulle on siis kertyneet lomat äitiyslomaltasi toukokuu 2008-maaliskuu 2009, eli 11 kuukaudelta. Jos lomakertymäsi on 2pv/kk, sinulla on 22 lomapäivää.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
no soitinpa sinne liittoon, eli ei ole tälle kesälle kerryttänyt lomaa, kun en ole ollut hoitovapaan ja uuden ä-loman välissä töissä. eli kyllä se sitten oikein meni. prkl. ketuttaa niiiiiiiin kympillä!
Voi ei, onpas surkeesti homma!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
ja heti, ensiksi. kyllä kohta kunhan työnantaja soittaa ensin niin tarkastan liitosta.. mutta täälä aina tietäjiä paikalla.

miten menee, aloitin maaliskuu 2007 ä-loman
ä-loma loppui tammikuu 2008
hoitovapaata helmikuu2008-huhtikuu2008
uusi ä-loma toukokuu 2008-maaliskuu 2009

miten menee lomat? viimekesänä sain koko vuoden lomat rahana, kuten halusin. mutta miten tämä kesä menee? olenko oikeutettu kesälomaan?

työnantaja meinasi että mulla ei olisi kuin 3pv kesälomaa.. :kieh: ketuttaa.
Lomankertymiskausi on 1.4-31.3. Tämän kesän lomat ovat siis kertyneet 1.4.2008-31.3.2009 välillä. Sulle on siis kertyneet lomat äitiyslomaltasi toukokuu 2008-maaliskuu 2009, eli 11 kuukaudelta. Jos lomakertymäsi on 2pv/kk, sinulla on 22 lomapäivää.
juu, näin minäkin ajattelin vielä pari tuntia sitten, että olis noin 3vko lomaa.. mutta eipähän oo ei.. :kieh:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
juu, näin minäkin ajattelin vielä pari tuntia sitten, että olis noin 3vko lomaa.. mutta eipähän oo ei.. :kieh:
Mä luin tuota vuosiloma lakia ja siellä kyllä sanotaan, että äitiysloman ajalta lomapäivät karttuu ja työehtosopimuksilla ei saa just siitä kohdasta erikseen sopia... Hmm...

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050162?search[type]=pika&search[pika]=vuosiloma
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
juu, näin minäkin ajattelin vielä pari tuntia sitten, että olis noin 3vko lomaa.. mutta eipähän oo ei.. :kieh:
Mä luin tuota vuosiloma lakia ja siellä kyllä sanotaan, että äitiysloman ajalta lomapäivät karttuu ja työehtosopimuksilla ei saa just siitä kohdasta erikseen sopia... Hmm...

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050162?search[type]=pika&search[pika]=vuosiloma
mutta työssäoloehto ei täyty jos hoitovapaalta jäät suoraan äitiyslomalle, et ole käynyt töissä välillä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
juu, näin minäkin ajattelin vielä pari tuntia sitten, että olis noin 3vko lomaa.. mutta eipähän oo ei.. :kieh:
Mä luin tuota vuosiloma lakia ja siellä kyllä sanotaan, että äitiysloman ajalta lomapäivät karttuu ja työehtosopimuksilla ei saa just siitä kohdasta erikseen sopia... Hmm...

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050162?search[type]=pika&search[pika]=vuosiloma
mutta työssäoloehto ei täyty jos hoitovapaalta jäät suoraan äitiyslomalle, et ole käynyt töissä välillä
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
juu, näin minäkin ajattelin vielä pari tuntia sitten, että olis noin 3vko lomaa.. mutta eipähän oo ei.. :kieh:
Mä luin tuota vuosiloma lakia ja siellä kyllä sanotaan, että äitiysloman ajalta lomapäivät karttuu ja työehtosopimuksilla ei saa just siitä kohdasta erikseen sopia... Hmm...

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050162?search[type]=pika&search[pika]=vuosiloma
no siis liitossa sanottiin, että sen takia ei kerry lomaa tältä uudelta ä-lomalta kun en ole ollut hoitovapaan ja ä-loman välissä töissä.
että mitä tässä pitäs uskoa sitten?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
no siis liitossa sanottiin, että sen takia ei kerry lomaa tältä uudelta ä-lomalta kun en ole ollut hoitovapaan ja ä-loman välissä töissä.
että mitä tässä pitäs uskoa sitten?
Pitäishän sen liiton ne asiat tietää, mutta en kyllä löydä tyolta kaupan alan tes:sta sellaista kohtaa, millä ton voisi perustella. Soitapa sinne uudestaan ja kysy, mihin pykälään tuo perustuu!!
 
pl
kyllä minun tietämys on se, että äitiys - ja vanhempainvapaalta kertyy lomaa, mutta hoitovapaalta ei. tuossa vuosilomalaissakaan ei mainittu mitään siitä, että välissä pitäisi olla töissä. kysymys on enemmän siitä, kumman olet sopinut ensin , jos olet ilmottanut olevasi maaliskuuhun 09 asti hoitovapaalla ja sitten tulet raskaaksi ja jäät ä-lomalle toukokuussa 08, niin olet silloin työsuhteestasi silti hoitovapaalla.

mutta kyllä muutoin sinulle kuuluu tuolta ajalta kertyä lomaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta työssäoloehto ei täyty jos hoitovapaalta jäät suoraan äitiyslomalle, et ole käynyt töissä välillä
Mikä työssäoloehto?
Mä lyön vetoa että ne liitossa sekasi asian nyt siihen että pitääkö työnantajan maksaa palkka siltä kolmelta ensimmäiseltä äitiyslomakuulta, sitä ei tarvi maksaa kun ei työssäoloehtotäyty mutta kyllä kesälomapäivät tulee ihan normaalisti.
 
siis mun piti alun perin mennä helmikuussa 2008 töihin. mutta ilmoitinkin että olen hoitovapaalla ajan helmikuu2008-huhtikuu2008 ja toukokuu 2009 alkaa uusi ä-loma.

eipä vastattu liitossa nyt. työnanatajakaan ei oo soittanu viel takasi.. :headwall:
 

Yhteistyössä