Lopetatteko nyt maidon juonnin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Lopetin jo
Suomessa kaikki maito pastöroidaan jossa kalsium muuttuu huonosti imeytyvään muotoon. Näinpä juon kasvimaitoja ihan eettisistä syistäkin ekologisempia kun todistetusti ovat. Monissa kasvimaidoissa on kalsiumia lisätty samoihin lukemiin normaalin maidon kanssa. Suosittelen!
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
HippuTAR
En mä tähänkään asti oo sitä kalsiumin takia juonu. Joten ei vaikuta mun maidon juontiin toi. En sitä tosin mitään isoja määriä juo muutenkaan, 1-5 lasia viikos + teehen laitan maitoa.

Kersana tosin jostain syystä join 1-2 litraa päiväs. Ihan karsee määrä ku nyt ajattelee, ei onnistuis millään tollasen määrän juominen nyt.
 
p@ula
Nykyisin ei oikein voi luottaa mihinkään tutkimuksiin. Ens vuonna saattaa kato tulla uus tutkimus jossa todetaan että kyllä se maito sittenkin vaikuttaa luustoon positiivisesti.

Joten jatkan maidon juontia.
Luomutäysmaitoa laitan luomukahviin, kuten ennenkin ja saksalaista luomurahkaa syön edelleen. Eikö tätä uutista ole kukaan muu nähnyt:

http://savotta.helsinki.fi/halvi/tiedotus/lehti.nsf/e1e392ad852e72f5c225680000404fa8/d13c11189914bc9cc22572f8001fa29f?OpenDocument
 
vierailija
Meillä juodaan maitoa joka päivä:)
Yksi litra normaalia lehmän raakamaitoa (käsittelemätöntä) sisältää keskimäärin noin 32–40 g proteiineja, joista kaseiineja (juustoproteiinit) on noin 30 g, alfa-laktalbumiinia 1,4 g, beta-laktoglobuliinia 3,3 g, immunoglobuliineja 0,7 g, glykomakropeptidiä noin 1 g ja laktoferriiniä 0,1 g.
Poikimisen jälkeisten muutaman päivän aikana lypsetyn maidon proteiinipitoisuus on poikkeuksellisen korkea. Tällaista maitoa kutsutaan ternimaidoksi.
Maitoproteiineihin sisältyy myös mikrobeja tuhoavia entsyymejä, kuten laktoperoksidaasia ja lysotsyymejä, sekä kasvutekijöitä.
 
En lopeta kokonaan maidon juontia. En vaan kykene juomaan teetä, enkä kahvia, ilman aimo lorausta maitoa.
Muutenkin olen viime vuosina käyttänyt ruokajuomana vettä. Juon ison lasillisen vettä aina ruokailun aikana. Lounaspaikoissa lapan 2 lasillista vettä, koska siellä ei yleensä ole saatavilla isompia laseja.
 
vierailijakad
En juo. Taitaa olla aika pohjoismainen juoma. Asun arabimaassa ja ei meidän lähikaupassa usein ole maitoa ollenkaan. Ennen asuin Englannissa ja siellä maitoa juo pikkulapset. Jos muuttaisin Suomeen, alkaisin ehkä taas juomaan. Oon hyvä mamu, kun näin sopeudun.
 
Stanas
Ei myö juoda tytön kanssa maitoa. Minä käytän kauramaitoa kahvissa, tyttö käyttää laktoositonta maitojuomaa letuissa, muroissa yms. Mutta ei kumpikaan halua noita juoda ruokajuomana.
 

Yhteistyössä