Lopetin säännöllisen tupakoinnin melkein 2 vuotta sitten *sis. ruikutusta painonnoususta*

  • Viestiketjun aloittaja "Tankkeri"
  • Ensimmäinen viesti
"Tankkeri"
Vielä viime kesänä painoin "keposet" 69kg. Tänään pääsi itku, kun vaaka näytti jo 80kg.
Olen yli 170cm. pitkä, parhaimmalta näytän n. 60-kiloisena.
Miten ihmeessä mulla vieläkin nousee paino, vaikka tupakoinnin lopettamisesta on kohta 2 vuotta? Milloin tämä loppuu?
Ruokailutottumuksia olen sen verran muuttanut, että syön vähemmän kuin ennen, mutta samaa ruokaa kuin ennenkin ja kuitenkin liikun hiukan enemmän mitä ennen, kun hankin tupakoinnin lopettamisen yhteydessä itselleni säännöllisen liikuttajan (koiran). :'( :snotty:
Musta on tullut pikkusen pläski! :headwall:
 
"..."
Joo tuota on ollut havaittavissa. Ja se paino ei meinaan niin vaan lähteä edes pois. Ennen ole tarvinnut tuskailla muutamasta kilosta, kun niitä ei oikein edes tullut. Koitan itsekin nyt elää normaalisti ja liikunkin tuplaten enemmän kuin silloin tupakoidessa..mutta ei meinaa pari liikakiloa enää hävitä! Enemmän vaan joutuu tuskailemaan siintä, mitä syö ja milloin ettei vaan nouse!

Itsekin lopetin vajaa pari vuotta sitten polttamisen. Aloin tietysi silloin syömään ja napostelemaan enemmän, että ei tule poltettua. Lähtöpainona oli n.52kg (50-52kg välillä mulla on aina pysynyt paino) ja pituutta minulla 160cm. Paino siis kipusi salakavalasti melkein 60kg ja jouduin jo menemään ostamaan uusia vaatteita. Sit otin itseäni niskalsta kiinni ja aloin karppaamaan. Sillä sain painoa tippumaan 55-56kg. Sen jälkeen olen vain koittanut syödä vähemmän, mitä kulutan. Onhan tuosta vielä se kilo kaks tippunu, mutta tuntuu että tähän ollaan jämähetty. Tuskaa on se, että sitä ei vain ala tulemaan lisää.
Minun elämä on nykyään kaloreiden kyttäystä ja joka päiväinen tunnin lenkki on heitettävä. Onnellisempi en kyllä nyt ole, kuin tupakoidessa..mutta en ala sen takia polttamaan. Ajatteln kuitenkin jo terveyttä ja se tapa oli huono!
 
Lopetin röökaamisen noin neljä vuotta sitten ja lihoin 30kg sinä aikana.. Olen alkanut syödä.. Välillä poltin useemman kuukauden ja huomasin et tupakoivana ei ruoka maistu ja maha toimii joka päivä.. Niin, ei mitään niin huonoa, ettei jotain hyvääkin.. Nyt pitäs saada nuita kiloja pois urakalla ja aattelin jo aloittaa tupakan polton uudestaan, koska laihtuu puolet nopeammin sillain..
 
"vieras"
Jos oot lopettanut tupakoinnin kaks vuotta sitten, niin savuttomuutta on turha enää painonnoususta syyttää. Jotain muuta aineenvaihdunnassa/liikunnan määrässä on pielessä.
Toinen vaihtoehto on, että et oo ees henkisellä tasolla lopettanu. Se, että ei enää vedä savua keuhkoihin, ei tarkoita, että on lopettanut.
 
"tankkeri"
[QUOTE="vieras";26800892]Jos oot lopettanut tupakoinnin kaks vuotta sitten, niin savuttomuutta on turha enää painonnoususta syyttää. Jotain muuta aineenvaihdunnassa/liikunnan määrässä on pielessä.
Toinen vaihtoehto on, että et oo ees henkisellä tasolla lopettanu. Se, että ei enää vedä savua keuhkoihin, ei tarkoita, että on lopettanut.[/QUOTE]

Mitä tarkoitat tuolla viimeisellä lauseella?

Joka päivä suoli toimii, mikä on ihmeellistä, kun tupakoidessani saattoi olla 3-4 päivän väli, ettei tarvinnut kakata ollenkaan. :O
 
"Kaisa"
Onhan siitä ihan tieteellistäkin näyttöä että paino nousee kun lopettaa tupakoinnin. MUTTA pitäisin pientä ylipainoakin vähemmän haitallisena terveydelle kuin tupakoimista. Nyt kun olet päässyt tupakasta noi hienosti eroon voit aloittaa seuraavan projektin, eli ruokaremontin. Uskon että onnistut siinäkin kun pääsit tupakastakin eroon, joka on monelle erittäin vaikeaa. :)
 

Yhteistyössä