Loppuraskaus ja matka kuumaan maahan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei,

Olen raskausviikolla 29 ja haluaisimme matkustaa Turkkiin tällä viikolla. Siellä on lämmintä n. 34 eli auringossa varmaan 40. Uskaktaako sinne lähteä viikoksi vai voiko olla vauvalle haitaksi tai aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen tms.? Onko kenelläkään kokemuksia/tietoa asiasta? Tarkoituksena olisi lähinnä loikoilla altaissa ja meressä lasten (1 ja 4 vuotiaat) kanssa.
 
vierailija
Enemmän huolettaisi ensinnäkin laskimotukoksen vaara lentomatkalla noilla viikoilla, sekä hygieniapuoli. En haluaisi noilla viikoilla saada ruokamyrkytystä, ripulia tai maaperäbakteereita, jotka ovat haitallisia sikiölle vaikka itse äidille ne ovatkin vaarattomia.

Jos olet nyt halpojen lentomatkojen perässä, niin lohdutuksen sana; tuskin ne levottomuudet siellä Turkissa ihan heti helpottaa. Pakolaistulvalle ei näy loppua, Isis ei näytä ihan hetikohta rauhoittuvan, terrori-iskut todennäköisesti vain kiihtyvät lähiaikoina. Ehdit sinne halvalla myöhemminkin.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Vakuutuksesta; kannattaa tosiaan tarkistaa, että sulla riittää vakuutus siihen, että pääset kunnon hoitoon. Jos esimerkiksi kuivumisen vuoksi joudut tiputukseen, niin ne invasiivisen hoidon komplikaatiot voi olla suuremmat kuin se alkuperäinen vaiva, jos ollaan maassa jossa se hoitajan aseptiikka ei ole niin nöppösen nuukaa.
 
vierailija
No en kyllä lähtis. Lintukodosta katsottuna voi vaikuttaa että olosuhteet maassa ok - mutta oikeasti hei siellä ollaan sisällisodan partaalla.

Onko se oikea paikka lapsillesi? Entä mistä ajattelit apua saada jos lapsi syntyykin??
 
vierailija
En lähtisi. Loppuraskaus on kotonakin tarpeeksi rankkaa kahden pienen lapsen kanssa. Toiseksi en ottaisi turhia riskejä itselleni ja vauvalleni yhden lomaviikon vuoksi. Oman cp-vamaisen lapseni mytötä olen tutustunut muihinkin perheisiin, jossa on vammautuneita lapsia. Vaikka useimmilla lomat menevät hyvin, niin niitäkin on, joilla loma on aiheuttanut kohtalokkaita seurauksia pienemmilläkin raskausviikoilla.
 
vierailija
Me oltiin tänä kesänä Tanskassa, Legolandissa ja Kööpenhaminassakin käväistiin. Vasta jälkikäteen hoksasin, että Tanskahan on myös tuossa "noudata erityistä varovaisuutta" -kategoriassa terrorismiuhan vuoksi. Ranska tai Saksa ei ole, vaikka enpä minä osannut Tanskaa sen vaarallisempana pitää ja matkustaisin sinne kyllä jatkossakin vastaavassa tilanteessa, jopa raskaana ja lasten kanssa. Jos muuten haluaisin matkustaa Turkkiin, ei siinäkään siis tuo turvallisuusluokitus estäisi, varsinkaan kun pysyttelisi turvalliseksi katsotuilla alueilla. Mutta noin muuten en kyllä menisi, varsinkaan raskaana ja näin kuumaan aikaan. Suomessa nyt paljon miellyttävämmät kelit ja voi huolettomammin syödä ravintoloissa, kaupustelijat ei häiritse jne.
 
No mikäs siinä, jos oot valmis riskeeraamaan oman ja lapses hengen noin levottomassa maassa. Itse en ikipäivänä lähtis, vaikka maksettas. Eiköhän niitä muitakin maita löydy, jossa on lämmintä, mutta ei kuitenkaan sodita.
 
Me oltiin tänä kesänä Tanskassa, Legolandissa ja Kööpenhaminassakin käväistiin. Vasta jälkikäteen hoksasin, että Tanskahan on myös tuossa "noudata erityistä varovaisuutta" -kategoriassa terrorismiuhan vuoksi. Ranska tai Saksa ei ole, vaikka enpä minä osannut Tanskaa sen vaarallisempana pitää ja matkustaisin sinne kyllä jatkossakin vastaavassa tilanteessa, jopa raskaana ja lasten kanssa. Jos muuten haluaisin matkustaa Turkkiin, ei siinäkään siis tuo turvallisuusluokitus estäisi, varsinkaan kun pysyttelisi turvalliseksi katsotuilla alueilla. Mutta noin muuten en kyllä menisi, varsinkaan raskaana ja näin kuumaan aikaan. Suomessa nyt paljon miellyttävämmät kelit ja voi huolettomammin syödä ravintoloissa, kaupustelijat ei häiritse jne.
Tanskan terroriuhka on hiukan eri asia kuin Turkin tilanne ;) Tuo on vähän sama, kuin jos olisi vaarana että Helsingissä räjähtää pommi, niin jengi ei uskaltaisi mennä enää Savoonkaan.
 

Yhteistyössä