Loppuraskaus ja viha

....
Mä luulin tulleeni hulluksi. Olisin voinut viimeisillä viikoilla tappaa kaikki :D se meni ohi vasta n. viikon päästä synnytyksestä. Se on raivoa jonka avulla kestää synnytyksen.
 
Kauanko sulla kesti tämä? Miten kauan ennen synnytystä alkoi? Mulla tämä tupsahti puun takaa eilen ja meno vaan tuntuu jatkuvan samanlaisena, tai ehkä pahempana. Mieli tekis vaan huutaa ja juosta karkuun. Edellisessä raskaudessa ei todellakaan ollu tällasta : / - eikä aiemmissa muissakaan.
 
tuttua :D
Mä ainakin muistan, kun aina lähtiessäni ihmisten ilmoille ekana ajatuksena kanssaihmisistä oli "mistä helvetin koloista nämäkin on tänne ryömineet..." ja "näidenkö keskelle mun pitää lapseni synnyttää." Nyt kun mietin, niin lähinnä naurattaa, mutta muistan molemmissa raskauksissa varsinkin loppua kohden tunteneeni jatkuvaa raivoa :D. Se meni kyllä ohi kun lapsi oli syntynyt!
 
"voi"
mä niin muistan tuon tunteen. Ärjyin ärrän jonosssa jollekin mummoparalle, joka vähän pidempään tuijotti mun mahaani.... Nolotti jälkeenpäin, mutta myöhäistähän se sit on.
 
"minttu"
Mulla alkoi pari-kolme vuorokautta ennen synnytystä. Molemmilla kerroilla. Yhdessä synnytysvalmennuksessa sanottiin, että se on normaali (hormoneista johtuva) alkukantainen reaktio. Nainen valmistautuu synnytykseen ja saattoi joskus kauan sitten vetäytyä omaan rauhaansa synnyttämään. Vähän kuin eläimet.
 

Yhteistyössä