LTO-missä opinnot?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja haave, 29.01.2008.

1. haave

haave Vieras

miten pitkään kestää?

2. Pauna

Pauna Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.06.2006
    Saadut tykkäykset:
    0
    http://www.sool.fi/okopa/last.html

3. opo

opo Vieras

ainaki yliopistossa ja sen 4 vuotta about kestää

4. tiinu

tiinu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.06.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yliopistossa tai sitten opiskelemalla ammattikorkeakoulussa sosinomiksi sisällyttäen tietyn opintopistemäärän varhaiskasvatuksen opintoja tutkintoonsa.

5. Sosionomi "kelpuutetaan" lastentarhanopettajaksi mikäli on suorittanut opintonsa ennen vuotta 2005. -Tarkistin asian juuri koulutusvastaavalta työpaikkaa hakiessani.

6. tiinu

tiinu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.06.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Koulutusvastaavallanne oli sitten väärää ja/tai vanhentunutta tietoa.

7. edellinen

edellinen Vieras

kuinka niin? se on kyllä ihan laissa/asetuksessa, kuka täyttää kelpoisuusehdon.

8. vieras

vieras Vieras

Menee kyllä niin, että ennen vuotta 2005 valmistuneet eivät voi toimia lastentarhanopettajina. Nyt valmistuneilla on mahdollisuus. Minulla on kaveri, joka on valmistunut kolme vuotta sitten sosionomiksi ja ei ole pätevä toimimaan lastentarhanopettajana. Minulla on myös kaveri, joka valmistui nyt joulukuussa ja on nyt tammikuussa aloittanut lastentarhanopettajan työt.

9. Santtu81

Santtu81 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.04.2005
    Saadut tykkäykset:
    0

Mä taas kuulin että 2005 asti sosionomilla oli esiopetusoikeus, mutta sen jälkeen valmistuvilta sen poistivat. Näin oli kaverillekins anottu pari vuotta sitten. Tästä syystä en viittinyt sosionomiksi opiskella kun lto hommia ei oilisi pätevä tekemään esiopetusoikeuden puuttumisen takia.

10. soturi

soturi Vieras

Joo olen sosionomi ja papereista löytyy lto-pätevyys,mutta ei esiopetuspätevyyttä!Eikö olekin järkevää..Mistähän sais sen esiopetuspätevyyden?Valm.v.2006.

11. Santtu81

Santtu81 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.04.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näin muistelinkin sen olevan.

12. eskariope

eskariope Vieras

Valmistuin sosionomiksi 2001 ja sain esikouluopettajan pätevyyden jouluna 2003. -Meidän ryhmä oli viimeinen, joka pystyi kouluttautumaan eskariopeiksi, sillä "oikeat" opettajat nousivat ko. koulutusta vastaan ja niinpä sitä ei enää järjestetä.

13. Onko kenelläkään antaa faktatietoa tästä pätevyyshommasta, siis laki?

14. Olen valmistunut ennen vuotta 2005 ja minulla ON LTO:n muodollinen pätevyys (tarvittava määrä eli 60 ov varhaiskasvatusopintoja tutkinnossa).

15. minä

minä Vieras

Lisäksi lastentarhanopettajan tehtäviin kelpoisiksi katsotaan sosiaalikasvattajan, sosiaalialan ohjaajan ja sosionomin (AMK) tutkinnon suorittaneet. Sosiaalialan ohjaajan ja sosionomin tutkinnon tulee sisältää riittävästi pedagogisia ja didaktisia opintoja.

Jaa tämä sivu