Luonnokumituteista huomio!

Sanokaa onko jotain vinkkiä millä saisi pidettyä luonnonkumiset pullotutit kunnossa pidempään? Alle viikossa muuttuvat jo tahmeiksi ja vauva ei tahdo saada imettyä niistä nestettä läpi. Pesen ne ihan normaalisti käsin ja käsitiskiaineella.
 
sen olen huomannut, että jos paljon pesee tiskiaineella niin helpommin muuttuvat huonoiksi. no mene ja tiedä. mä olen välillä pessyt heti syötön jälkeen vaan vedellä ja sormin hinkannut vielä. eli en joka kerta käytä pesuainetta.
 
Kannattaa ostaa mahdollisimman sameita ja vaaleita pullotutteja, ne kestävät kauemmin. Ja mä en kyllä ryhtyisi pesemään pelkällä vedellä, koska luonnonkumi on sen verran huokoinen materiaali, että se imee tosi helposti bakteereja ja muita pöpöjä "sisälleen".
 
Luonnonkumista tuttia haurastuttaa auringonvalo ja lämpötilan vaihtelut. Ne kannattaa siis säilyttää kaapissa huoneenlämmössä eikä niitä saisi (tai oikeastaan kannata) laittaa tuttipullon mukana jääkaappiin.
 
Mäkään en pese saippualla, koska nimenomaan kun on huokoista ja haurasta, erilaista kuin silikoninen, niin luulisi myös keräävän sitä pesuainetta itseensä... Mä pesen vedellä sormin ja keitän jokaisen käytön päälle...
 
Meillä käytössä kumpaakin laatua, luonnonkumi - ja silikonitutteja. Mäkin huuhtelen pullotutit joka syötön jälkeen pelkällä vedellä ja sormella hinkkaan sisäpuolelta puhtaaks. Hyvänä ovat pysyneet. Välillä keittelen. Kun noi luonnonkumitutit rupee näyttää siltä et niitä ei enää viitti käyttää niin en niitä enää osta. Nykyään kun toi silikonituttikin kelpaa. Meillä oli neiti hiukan valikoiva alkuun noiden pullotuttien kanssa. ;)
 
Me kokeillaan luonnonkumisia nyt pullotutteina, näyttäis näin parin päivän kokeilulla olevan parempia ku silikoniset sen takia ku ilmat jää pulloon eikä mee heti masuun! En tiedä sit ku pidempään käyttää onko oikeesti apua, mut nyt näyttäis auttavan hieman masuvaivoihin toi luonnonkumiseen vaihto.
 

Yhteistyössä