Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Eriteasiaa täälläkin... Sela, en muista että minulla olisi ZUmenonista tullut nestemäistä valkovuotoa. Mutta ehkä vuoto voi johtua siitä, että limakalvo on nyt paksu ja se erittää enemmän limaa tms. Toivotaan tällaista vaaratonta selitystä ja pääsette siirtoon! :hug:

Minä olen viikon alusta käyttänyt kuukautisten viivytykseen progesteronia ja kuukautisten pitäisi tulla reilun viikon päästä, että olisin luovuttajan kanssa samassa rytmissä. Nyt näyttää siltä, että kuukautiset tulevat luonnolliseen aikaan läpi tästä lääkkeestä huolimatta. Ei näköjään tällaisen vanhan hiehon kiertoja rukata ihan tuosta vaan. Saas nähdä, mitä lääkäri keksii. Sain hänet onneksi puhelimella vielä kiinni. Ei näköjään yksikään hoito mene ilman säätämistä.

Aliisalle ihanaa matkaa! Muista laittaa neulat ruuman matkatavaroihin ja ottaa Klexane-resepti mukaan, jos ihmettelevät, että mitä ampulleja kuljetat.

Nautitaan edes vapaapäivistä, jos ei aurinko näyttäydy!
Hillevi

 
Heippa, tulin pikaiseen toivottamaan Aliisalle hyvää lomaa!! Ota rentoutumisen kannalta, herkuttele kaikkee hyvää. (jos ei ole paha olo, niinkuin mulla ja discoveryllä) :)
Noista neuloista, siis Klexanehan on valmis piikki, joten kaikki on pakattava käsimatkatavaroihin mukaan, ei ruumaan. Menevät siellä muuten pilalle.

Hillevi, voi jehna, luonto tekee systeemit sitten omalla tavallaan. Pöh. No toivottavasti se ei loppupelissä haittaa ja säätäminen auttaa. Tsemppiä sulle ja peukut pystyssä kaikilla!

Amv, kysyit niistä hoidoista. Meille tehtiin luovutetulla se tuoresiirto ja sitten tämä 3. ja viimeinen pas onnistui! Mulla oli edellisessä km ja lääkäri sanoikin, että kroppa on vastaanottavaisempi nyt heti perään tehdyssä hoidossa. Minun kohdalla ainakin piti paikkansa. Se on kyllä hyvä se kiinnittymisyritys, mä ainakin siitäkin iloitsin, kun sentään jotain tapahtui! Meillä takana 2xinseminaatio, 3 IVF-hoitoa omilla soluilla, josta vaan yhdessä päästiin yhteen siirtoon. Ei kannata antaa "ahdistusajatuksille" valtaa, vaan pitää toivoa yllä. Yksi nettikirjekaverini sanoo aina, että positiivinen mieli vaikuttaa tosi paljon asioiden onnistumiseen, tiedä häntä. Ei sitä aina yksinkertaisesti pysty ajattelemaan positiivisesti. Mä aina mietin sitä, että 80% hoidoista onnistuu ja jos ei sitten olisi siinä mukana, niin elämällä on niin paljon annettavaa!

Hmmm ketäs muita täällä nyt pyörii? Niin Teekupille tsempit tiistain ultraan!! =) Ja selako oli menossa pääsiäisen jälkeen Tartoon siirtoon, vai sekoitanko nimet? Onnea kuitenkin tosi paljon ja monia tarrasukkia mukaan!!

Niin ja kiitos infosta sen dopplerin suhteen. Nyt vähän harmittaa, kun mies ei päässyt sitä värisykeultraa katsomaan vaan sanoin että tulet sitten neuvolan käynnille mukaan, niin et missaa mitään. Eihän se ole ollenkaan sama asia! No katotaan mitä tiistaina neuvolan lekuri sanoo...

Hyvää alkavaa Pääsiäistä kaikille!!! =)
 
Mukavaa kun monella tuntuu asiat nyt olevan hyvällä mallilla :) Plussaneilla kaikki kunnossa ja useampi juuri pääsemässä hoitohin. Me oltiin tällä viikolla ylim ultrassa ja täälläkin kaikki hyvin. Kyselin tarkemmin seurannasta niin sanoivat, että ottavat nyt tästä eteenpäin ehkä pari kertaa vauvan mitat. Aiemmin ei oltu kysytty sukupuolta, mutta nyt selvis sekin ;)
Iloista pääsiäistä kaikille ja Aliisalle hyvää matkaa!

Matilda 28+2
 
Hillevi Kiva kun aina jaksat ajatella asiat niin positiivisesti ja saat meidät muut hyvälle tuulelle. Uskomaton taito ihmisellä ja sitä arvostan suuresti.
Toivottavasti teillä onnituu kaikki niinkuin on suuniteltu, peukut käsissä ja jaloissa pystyssä kannustamassa:)

Tuuttituulia Jes, olen menossa pääsiäisen jälkeen Tarttoon siirto siis 6.4 tiistaina. Maanantaina lähdetään aamutuimaan liikenteeseen ja sit tiistaina illalla kotia.

Vähän taas laittoi jänitystä lisää punttiin lääkärin tiukka neuvo rakon tyhjyydestä/täysinäisyydestä. Siirto ei onnistu jos rakko liian tyhjä ja voi mennä suraavalle päivälle koko homma, mut taasen ei onnistu sittenkäään jos liian täysi rakko.

Matilda79 Näittekö ihan itse kuvasta sukupuolen vai kertoiko lääkäri sen? Uskon, että on ollut jännä tilanne ja kiva kurkistella pikkuist :)
 
Sela, minulla ei ole kyllä koskaan häirinnyt siirtoa, oli rakko ollut tyhjä, puolillaan tai täysi. Joku lääkäri sanoi, ettei sillä ole niin väliä. Mutta minulla on kyllä taaksepäin kallistunut kohtu - ehkä se helpottaa näkemistä, vaikka rakko ei olisikaan täysi. Kannattaa käydä vessassa vaikka pari tuntia ennen siirtoa ja juoda jonkin verran sen jälkeen - mutta ei liikaa. Minulla jotkut lääkkeet (Zumenon tai Lugesteron) kyllä aiheuttavat jatkuvaa tarvetta käydä vessassa. Siksi vähän hankalaa, jos täytyisi pinnistellä käymättä pitkään. Mutta hyvin se teillä menee, Tarton lääkärikin on kokenut. :hug:
 
Rakkoasiaa...

Kun aloitin hoidot 2004, niin silloin ei edes ohjeistettu siirtoon tulevaa siten, että rakko pitäisi olla täynnä (ei ainakaan minua). Hyvin onnisti. Uusi ohjeistus tuli sitten 2005. Minusta tuo rakon täynnä oleminen on rankinta koko toimenpiteessä. Viimeksi kävin kyllä noin tuntia ennen vessassa. Söin Riikan Stokkalla (hyvä ruoka yläkerrassa) ja join lasillisen valkoviiniä. Rentoutti paremmin kuin akupunktio :) .

Peukut pystyyn Sela ! Itse samana päivänä sokerirasituksessa kiusattavana.
 
Hillevi ja Dicovery Itse asiasse eilen tai oikeastaan tänään eli yöllä mietin asiaa ja tulin siihen päätökseen et ei se voi siitä kiinni jäädä. Pelko koko ajan että tyssää johonkin. Minuakin tuo Zumenon juoksuttaa vessassa, katsotaan miten Luget(alkaa huomenna) sit tekee.
Oikeasti tuo sokerirasitus on inhottava ku joutuu olee niin kauan ja sit tulee nälkä. <Minulla ei se litkun juominen tee pahaa mut se odottaminen ja neulalla ronkkiminen ku ei koskaan meinaa saada otettua sitä verta. Tsemppiä :)
 
Aliisalle hyvää matkaa!

Miten minusta taas tuntuu olevan, että lääkitys on liian vähäinen? Zumenon kerran päivässä ja Estradot laastari 100 2.päivän välein!? ja klexane alkaa siirron jälkeen... =( Onko se riittävä? :ashamed:

Ottaako kukaan muuten foolihappoa ja E-vitamiineja?
 
Oikein hyvää Pääsiäistä kaikille!!!
Minulle ei ole kummallakaan kertaa Riikassa neuvottu rakon suhteen yhtään mitään ja olen aina käynyt vessassa juuri ennen toimenpidettä. Näköjään näissäkin sitten erilailla eri lääkäreillä.
Marisabel: Minä olen syönyt ja syön foolihappoa kun sitä suomalaiset yleensä saavat liian vähän vaikka yrittäisi syödä terveellisestikin. Lisäksi syön soijapapuja, olen syönyt aina ja sitten kalkkia+D-vitamiinia. Estradosita en tiiä kun en ole koskaan käyttänyt, ehkä se on tossa kun Zumenon annos niin pieni lisänä? Itselläni toisaan zumet 3xpäivässä, mikä aika yleinen annos kait.
Sela, turhaa jännität, kaikki menee hyvin, koska palailette? Meilläkin tuo tiistai jännä päivä kun ultra silloin.
 
Myös rakkoasiaa...
Oma kokemus; klinikalla joka kerta muistuttavat, että muista rakko täynnä siirtoon! Ja toisella klinikalla (suomessa myös ) kun poikkesin, niin vessan ovissa luki isolla, että siirtoon rakko täynnä. Mä oletan, että se helpottaa huomattavasti siirtoa. Ainakin minun tapauksessa, kun on kuulemma L-kirjaimen mallinen kohdun kaula, joten täysi rakko auttaa huomattavasti asian "etenemistä" sanan varsinaisessa merkityksessä. =)
Muistan joskus inseminaatiossa, eivät meinanneet millään saada tehtyä sitä. Piti hakea toinen lääkäri, kai kokeneempi, ja oli kyllä tosi kivulias toimenpide. Tässäkin kai rakko täynnä olisi auttanut.
Tosi jännä että sillä ei ole toisilla klinikoilla mitään merkitystä ja toisille se on todella tärkeä.
Itse en kyllä usko, että se kokonaan vaikuttaa toimenpiteen onnistumiseen Sela, itse olen ollut rakko t-o-s-i täynnä ja kehuja vaan on tullut. Hankalaa se kyllä on ollut niinkuin Discoverykin totesi. Mutta mahdollista onnistunutta lopputulosta odotellessa mikään ei ole ikävää... =)

Kiva kun Matildalla on kaikki hienosti! Kerro jo tuleeko lisää tyttöjä tähän ketjuun!! =)
Mä en osaa oikein ottaa kantaa noihin lääkemääräyksiin, jokaisen kohdalla aina lääkäri katsoo tilanteen. Mulla lääkäri lisäsi hoitoihin pitkävaikutteisen b-vitamiinin eli foolihappoahan se taitaa olla.

 
amv
KIITOS vastauksista yms. Discovery ja Tuuttituulia! Ja ONNEA molemmille raskaudesta, toivottavasti sujuvat erinomaisesti!

Ehkä me sitten kuitenkin kokeillaan uudelleen heti tähän kiertoon, jos tuollainen lyhytaikainenkin kiinnittyminen voisi parantaa mahdollisuuksia, kuten esim. Tuuttituulian tapauksessa kävi :)

Tällä palstalla on muuten tosi hyvä ja positiivinen henki, vaikka monilla on takana raskaita menetyksiä ja epäonnistumisia. Toisaalta saahan sitä surra ja olla pessimistinen, jos siltä tuntuu. Itse olen ollut välilä tosi syvällä...jossain...ja olen apuakin joutunut hakemaan.

Jos teitä ei haittaa, niin lueskelen mielelläni taustalla kirjoituksianne.

Erityisesti selalle onnea matkaan!

amv
 
Sela Olen aina laittanut myös siirtoaamuna. Näin varmaan tuleekin toimia.

Ei oikein uni enää maistu. Toivottavasti ei ala näin aikaisin tämä huono nukkuminen. Minulla on vatsa valtavasti turvoksissa. Kauhea ummetus vaivaa. Olen ottanut Levolacia ja Agiocuria, eivätkä juuri tunnu auttavan. Rautaa en vielä syö, jotenka sekään ei syynä. Olen koettanut juoda vettäkin paljon. Viimeksi minua kehoitettiin myrkytyksen takia juomaan 3 litraa vuorokaudessa. Huh ! Sehän on 15 lasia vettä.

Alarömppä alkaa pullistua hieman. Vatsallaan nukkuminen alkaa tuntua epämiellyttävältä. Harmi kun olen antanut kaikki vaatteet pois. Erityisesti kaipaan Rönisch-merkkisiä jumppatrikoita. Niitä ei tietenkään enää valmisteta. Ovat nyt tytön kaverilla. Vauva syntyi jo, niin että jos viitsisi kysyä takaisin.

Selalle peukkuja !
 
helou!
niinhän siinä sitten kävi, että 3 icsi meni metsään. nyt sitten valitsemaan lahjasoluhoitopaikkaa. luultavimmin käymme ensin riikassa/tartossa ja menemme samaan aikaan varmuuden vuoksi suomessa jonoon. mutta minkähän näistä monista suomen paikoista valitsisi...?

onko tietoa, mikä on taksa jyväskylän in-tiimillä? netistä sitä hintaa ei löytynyt.

entä tarton hinta? riikassa siis reilu 6000-6500? onko tartto edullisempi?
 
Dicovery Ok, kiitos tiedosta ja peukuista.

plastex Harmi :hug:
Muihin en osaa sinulle vastata,mutta Tarttossa lahjamunasoluhoito maksaa 4550e jos haluaa kaikki munasolut itselle ,mutta jos haluaa jakaa ne niin sitten hinta on 2650e ja alkioadoptio 1650e
 
Hei,
kävimme tänään ultrassa ja ei kovin hyvältä näyttänyt. Nyt rv 5+6 ja sydänääniä ei kuulunut, sikiöpussi löytyi, 8mm, joka kuulemma pieni viikkoihin nähden. Näinköhän se jälleen päättyi, plussa tulee niinkuin edellisessäkin kerrassa, mutta ei jatku....
Tarton kävijät, laitatteko mulle Tarton nettisivujen osoitteen, kiitos!
 
Hei,
kävimme tänään ultrassa ja ei kovin hyvältä näyttänyt. Nyt rv 5+6 ja sydänääniä ei kuulunut, sikiöpussi löytyi, 8mm, joka kuulemma pieni viikkoihin nähden. Näinköhän se jälleen päättyi, plussa tulee niinkuin edellisessäkin kerrassa, mutta ei jatku....
Tarton kävijät, laitatteko mulle Tarton nettisivujen osoitteen, kiitos!
 
Muistan hyvin kun kävin nyt tässä raskaudessa ultrassa, niin lääkäri sanoi, että ei kannata tulla kovin aikaisin (= 5 + jtn), ettei hermostu turhaa, jos syke ym. ei vielä näy.

On noita kirjoituksia lukenut muiltakin tästä ns. myöhäisestä kiinnittymisestä. Kiinnostuin aikanaan aiheesta, kun toinen alkio oli meillä selvästi sellainen.
 
Hei,
kiitos,kiitos Discovery ja muut lohdutuksista. Yritän pitää toivoa yllä,yritän tosissaan, mutta vaikeaa se on juuri nyt. Ymmärrätte varmaan kaikki näiden asioiden kanssa painiskelevat. Mutta olen onnellinen kun jaksatte luoda uskoa, jospa sittenkin. Pitkä on viikko edessä....
 
Teekuppi :hug: Todella ikävä piina sulla... Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin. Olihan tuo ultra tosi alussa katsottu, mulla klinikka ei ota vastaan ennenkuin viikko 7 täynnä. Juuri siitä syystä ettei turhia hermoile, jos ei vielä syke näy. Eli kaikki voi olla ihan kohdallaan, mutta on vaan liian aikaista! Voimia odotteluun! Milloin menet seuraavan kerran ultraan? Pidä mieli korkealla vaan!

Miten Selan Tarton reissu meni? Tulehan kertomaan!

Discovery, mitkä viikot sulla on nyt menossa? Loppuiko sulta pahoinvointi jo? Mulla on varsinkin iltaisin todella huono olo, johtuu ilmeisesti myös väsymyksestä. Ajattelin vaan, että miten muilla? Aliisa taitaa olla lomalla, joten en pääse kysylemään häneltäkään.

Joko Hillevin hommat on edistyneet? Kaikille keväisiä terveisiä, vaikka ilma noin ikävän harmaan onkin.
 

Yhteistyössä