Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Voi kuinka kyyneleet vaan valuvat poskia pitkin, kun niin kauniisti minusta puhutte. Kiitos :hug: En missään nimessä ole täältä kunniaa hakemassa, vaan halusin vain tietää mitä te käytte läpi. Niin suurta kiitollisuutta olen joka ikinen kerta kokenut saadessani pitää vastasyntynyttä rinnoillani, etten tiedä mitään syytä, miksen luovuttaisi munasolujani saadakseni edes yhden teistä kokemaan sen saman tunteen :heart: . Ja jo aikaisemmin sanoin, että vaikken teitä tunnekkaan, olen valmis jollekulle teistäkin solujani luovuttamaan jos siihen on mahdollisuus.

Marisabel:minulle tehtiin punktio keskiviikoaamuna ja vastaanottavalle naiselle istutus tehtiin perjantaiaamuna. Jos tästä nyt oli kyse siinä mitä kyselit, niin ainakin AVAlla olivat erittäin positiivisia onnistumisen suhteen.



Uskokaa naiset, että lapsi syntyy lujasta toivosta ja rakkaudesta. Kyllä minä osaan kuvitella sitä pettymyksen, surun, vihan ja katkeruuden määrää, jonka käytte läpi. Mutta ilman toivoa ei ole tulevaisuutta. Uskokaa itseenne, uskokaa hoitoihin. Uskokaan ihmeisiin :hug: Tuuttituulia sanoi, että olen naisten ykköskastia. Ehkä suuren sydämeni suhteen :heart: mutten millään tavoin koe, että olen jotenkin parempi nainen kun olen hedelmällinen. Ei teistä kukaan ole naisena, vaimona tai Äitina sen huonompi jos ei pysty luonnollisesti raskautumaan!!!!


Taas ja taas jaksuhalitukset :hug: Kaikella on tarkoitus.
 
Kiitos vastauksista tytöt! Ja kassulle tosi paljon kiitoksia!!! Ollaan mekin mieheni kanssa niin kiitollisia sinulle! Teet jonkun pariskunnan niin onnelliseksi!

Niin siitä alkiosta, meille sanottiin, että siirto olisi seuraavana päivänä punktion jälkeen. onko ne silloin 2-soluisia? ... jännittää...
 
Onnittelut Lokakuulle plussasta.

Dreamille tsemitykset huomiseen testiin.


Tuuttituulia
kyseli Alisalta tuosta kertomisesta tutkimuksissa, eli me ollaan kerrottu niin neuvolassa kuin myös ultrassa jonka yhteydessä otettiin se veriseula, että kyseessä on luovutettu munasolu ja kerrotiin luovuttajan ikä. Jos ei olisi kerrottu niin heti olis riskiluku pärähtänyt mulla ja en halunnut punktioon sen takia, jos olisi silti tullut suuri riskiluku olisin sitten mennyt.

Minni 28+6
 
tuttituulia Mukava että olette saanut rentouttavan ja kivan loman ja täällä tosiaa ollaan menossa jo kovaa vauhtia eteen päin.

Dream Plussatuulia puhaltelen täältä myrrskytuulen voimalla. Toivotaan että tulis loistarvot. Oliko niin et huomenna sit tulee se vastaus? =)

Taas on mieleen juolahtanut kysymys:
Lääkkellisessä alkionsiirrossa, niin onko siinä joku kp mikä olisi ihanteellisin aika siirtää? Aikaisemmin oli puhetta, että ei ole niin väliä ja joku mainitsi, et kp 18-23 on heillä tehty siirto, mut onko se haarukka millainen? Voiko esim tehdä jo kp 13 alkaen jos muuten kaikki on kunnossa ja että siirto voidaan tehdä? Miten teillä on tehty ja onko siirtopäiviä muuteltu onnistuvuuden kannalta eri kierroissa?
Kaikkea kun ihminen ajatteleen niin tuli tosiaan mieleen tämä kun meille nyt tehtiin kp 18 ja seuraava mahdollinen olisi kp 13 tai sitten kp 16--->

Hyvää alkanutta viikkoa taasen kaikille :wave:
 
Moikka!
Ultrasta tultu ja limis vähän ohut , 7,3 mm, yleensä ollu mulla sellasta 9 milliä tässä vaiheessa. NO Zumeja lisätään elikkä nyt 4x 2 mg tästä illasta lähtien. Nythän aloitin niiden syönnin hiukan myöhässä elikkä eiköhän tuo limis kerkiä sitten kasvaa, toivotaan, ja onhan sitä ohuemmillakin limiksillä raskauduttu palstalla.
Missäköhän se Dream luuraa testailuineen, vai tuleeko se tulos vasta huomenna, tsemppiä kuitenkin ihan hirveesti ja plussatuulia!!!
 
teekuppi Eiköhän se limis sieltä kerkeä kasvamaan vielä ennen ku tosi toimiin pitää ryhtyä. Onko sulla nyt mikä kp?

Niin, mihin kummaan Dream on hävinny, toivottavasti kaikki on hyvin.

Olimme tänää Tarttoon yhteyksissä ja saamme nyt s.postilla taas ohjeita illemmalla, niin ainakinlekui sanoi. Artsi oli kyllä edelleenkin siä mieltä, että kannattaisi kuukausi odotella. Ihmettelimme että miksi niin vastaus oli, että kroppa saisi lepoa lääkiyksestä ja ajatukset asiasta pois. Jotenkin en käsitä tuota ajatelua siitä miten ne ajatukset odottamallahäviäisi. Itse tosiaan koen, että ennenmmin ajattelisin ja surisin sitä että ei mitään toivoakaan raskautumisesta ole. Mutta, mutta...niin paljon ku lääkäreitä niin niin paljon varmaan myös mielipiteitä
 
Sela, enpä oikein tiiä mikä kp on nyt kun oli se km ja muutenkin luulen ettei sillä ole niin väliä näissä. Sitäpaitsi lääkkeet varmasti sekottaa muutenkin kierrot.
Mä olen vähän samaa mieltä et toi odottaminen just sressaavaa onkin ja täälläkin monelle tehty onnistuneesti siirrot peräkkäin, varsinkin sulla kun oli suoraan nega niin en ymmärrä miks pitäisi odottaa ellei halua taukoa.
 
Huomenia!

Dream, missä sinä oikein luuraat, tule jo kertomaan kuulumiset!
Niin, pari asiaa jos joku tarvitsee tiedoksi: Aiemmin kyselin noista kelan sairauslomakorvauksista, miten saa jos työnantaja ei maksa kuin sen minimin 9+1 päivää. Niin kela maksoi ihan kiltisti diagnoosilla: raskaudesta joutuva väsymys ja uupumus.
Toinen asia jota kysyin oli tuo pitääkö mennä siirtoon rakko täynnä. Asia on kuulemma lääkäristä kiinni; jotkut haluavat tehdä siirron rakko täynnä jotkut eivät. tulokseen sillä ei kuulemma ole vaikutusta. Tämä siis kysytty Avalta.

Mukavaa päivää jokaiselle!
 
Minnille kiitos kommentista! Kyllä ajattelin kertoa ja sain luovuttajan iänkin selville juuri tästä syystä. Hyvä tietää, että sillä tiedolla on oikeasti vaikutusta.

Sulla on raskaus jo pitkällä! Onko tullut paljon kiloja ja onko vatsa jo iso? Mä pelkään ihan hirveesti niitä kiloja, kun olen herkkusuu... Täytyy hillitä itseä parhaansa mukaan. Tämä alun pahoinvointi kyllä jätti kaikki herkut hyllyyn, ei tehnyt mieli mitään hyvää. Hyviä vointeja sulle!! Tule aina välillä kertoilemaan kuulumisiasi! =)
 
Me sitten lennetään ylihuomenna. Minulla alkaa jo työtakki kiristää, vaikka painoa ei ole tullut yhtään lisää vaan päinvastoin. Tissit on kuin vappupallot. Näin sanoi tyttö, kun oltiin yhtä aikaa saunassa. Kipeät kuin mitkä. Pahoinvointia ei ollenkaan. Vähän kipuilua. Ilmeisesti kohdun kasvusta. Minulla tyttö oli lähes nelikiloinen...

Nyt kun tuo punktio on takanapäin, niin ei se niin pahalta tuntunut. Minulla on pari puolituttua, jotka ovat nuorena saaneet Down-lapsen. Eipähän tarvitse ainakaan sitä pelätä.

Hyviä vointeja kaikille ! Ja tietenkin Plussia !!!

Discovery 16+2
 
Mun ilo sitten ei kestänyt kauaakaan...tänään alkoi päivällä vuoto. Olin niin tyrmistynyt ja pettynyt että läksin saman tien kotiin...en jaksanut katsella kenenkään naamaa. Oiskohan tässä mitään mahdollisuutta että olis harmitonta. Tuntuu vaan niin pahalta. Juuri kun oli iloinnut plussasta ja heti tulee pettymys. nyyh!
 
lokakuu Ei voi olla, et nyt menisi pieleen. Toivotaan että olisi vain harmiton vuoto tai jos toinen pieni ei jaksanut. Eikös sulla ollut kahden alkion siirto? Varmasti tuntuu nyt ihan toivottomalta, mut uskotaan tosiaan parasta. Kyllähän alkuraskaudessa monella on vuotoa ja silti kaikki hyvin. Tsemppiä ja koita jaksaa.Yritä levätä :hug: :hug: :hug:
 
Discovery Nyt pitää kysyä ku ihan on menny ohi, et mihin olette lähdössä reissuun? Oletteko kauan? Virkistävää lomaa :)
Hih, eiks ole kiva ku vaatteet kiristää ku on hyvä syy siihen kiristykseen.

Itsestäni sen verran, et menkat alkoi sit lauantaina myöhään illalla ja tänään ne sit jo loppu. Eipä ollut kovin pitkäkestoiset, mutta sunnuntain ja maanantain sit tulikin niin et ei aikoihin tuollaista ole ollutkaan.
Zumenonit aloitin nyt sunnuntaina ja tänään multivitamiini-tabletit ( tää tuli lisänä nyt määräyksenä lääkäriltä). Siirtoon päästään kuulemma jossain 11-13.5 jos siis ei tule mutkia matkaan.
 
Voi lokakuu toivottavasti väärä hälytys.

Mulla alkoi vuoto tänään ( procrenin pistin siis perjantaina). Hädissäni soitin Avalle, kun luulin, että pitäis alkaa 1-2 vko pistoksesta. Mut ei mitää kummallista olekaan. Ihan suunnitellusti edetään eli eka limisultra 7.5 ja mikäli kaikki ok, lääkkeet alkaa 11.5.

Nyt ei onneksi tunnu oireita procrenista. Viikonloppuna päätä särki tuttuun tapaan. Eikä mitään menkkakipujakaan ole. Tämä on ihan kummallista, kun yleensä olen kuukautisten 2-3 eka päivää liikuntakyvytön kovien kipujen ja "tulvan" vuoksi.

Mukavaa vappua kaikille! Minä lähden sitä viettämään Tallinnaan
 
Yritin saada elämääni jotain sisältöä ja jotain joka vie ajatukset näistä surullisista ajatuksist. Olen aina joskus käynyt ratsastamassa (siis 1 - 5 kertaa vuodessa) ja ajattelin, että ehkä voisi ruvata ratsastamaan säännöllisesti, tulisi kuntoilua ja hevosterapiaa. Löysinkin tallin joka oli suht lähellä, löysin aikuisten tunnin ja menin tunnille puolta tuntia ennen tunnin alkua. Menin odottamaan kentän laidalle tunnin alkua ja kas kummaa opettajalla oli mukanaan pariviikkoinen vauva jota hyssytteli rattaissa. No kymmenisen minuuttia sain siinä seistyä ja tuijotettua rattaita, kunnes tuli jo itku ja lähdin kotiin. Vitsi kun harmittaa! Jotain yrittää ja yrittää päästä ongelmiensa herraksi vahvistumalla ja tekemällä jotain uutta ja kivaa ja luovuttaa sitten jo ennen kuin pääsee alkuunkaan. Tiedän vain ettei ratsastamisesta olisi tullut mitään, kun olisin vain tuijottanut vauvaa. Tuleekohan musta enää koskaa ehjää ihmistä, niin että osaan olla sinut tämän asian kanssa.
 
Lokakuulle pahoittelut, mutta pidetään toivoa vielä yllä.

Olki jaksamista sulle.

Tuuttituulia, vielä jatkoa eli vielä kun kertoo tuosta luovutuksesta niin voi päästä ylimääräisiin ultriin ja seurantaan ja sehän aina hyvä asia. Itsehän luulin että täällä ei olisi mitään lisäseurantaa meille "munasolusaajille" mutta olipa lääkäri laittanut lähetteen, että n. viikolla 34 ylimääräinen ultra.

Kiloja on tullut kymmenkunta, maha alkaa vähän painaa ja kun on tuo istumatyö niin välillä istuminen tuntuu hankalalta, kotiin kun tulee niin heti soffalle makaan, helpottaa. Mä olen yrittänyt välttää karkin syöntiä...halu olis päästä synnytyksen jälkeen takaisin omiin mittoihin ja toki myös vauvan takia hyvä yrittää karkkihimoa hillitä. Mullahan 4 viikon sisään tullut vähän liikaa (omasta mielestä siis) kun piti tuota liikuntaa vähentää supistusten takia...äkkiä vaikuttaa sekin, mutta terkka sanoi että ei hätää paino ihan normiluvuissa.

Hyviä jatkoja kaikille tuleviin hoitohin ja plussia kovasti pinoon.

Minni 29+1
 
Huomenta!
Kyllähän täällä on Lokakuu ollu tosi monella vuotoa alkuraskaudessa. En usko, että mitään kauheaa on tapahtunut, ja tosiaan sullahan siirrettiin kaksi. Mikä on tilanne nyt, onko kipuja, millaista vuoto on? Pääsisitkö alkuraskauden ultraan?
Dream?
Discovery, oikein hyvää matkaa, shoppaa jotain ihanaa sieltä pienelle tytölle!
Teekuppi hormoonihumalassa!
 
Lokakuulle tsemppiä ! Toivottavasti harmitonta. Näitähän on. Jospa tosiaan toinen vuotaa pois.

Teekupille onnea siirtoon !

Tulen äitienpäiväksi takaisin. Kohde on Florida. Huh kun pitkä lento. Onneksi ei ainakaan tulppaa tule, kun on nuo Fragminit. Toivottavasti ei tullissa ongelmia. Revin reseptinkin, kun sain uuden.
 
Kiitos kaikille kannustuksista. Joo jotenkin järkytyin eilen niin että transsissa vaan läksin kotiin töistä sanomatta kenellekään mitään :eek: Koko eilisen iltapäivän vuoteli sellasta laimennettua (ei siis kirkasta), mutta selkeesti verta, joka sitten muuttui vanhan näköseksi illalla. Tänä aamuna on ollu paljon vähemmän...vähän niin kuin eilisiä jäänteitä. Mua vaan säikäyttää kun juuri tuolla lailla oireili aluksi syksyinen tuulimuna...ja sitten päivien kuluessa muuttui vuoto kirkkaaksi vereksi. Mulle siirrettiin juu kaksi, eli tämä kävi kanssa mielessä että jos se toinen sieltä vuotaa pois. Eilen oli selkä kipeä ja mahaa nipisteli, mutta tänään taas ei muuta kuin vähäistä masun nipistelyä. En tiedä onko ultrasta mitään hyötyä kun viikkoja on vasta 5+0 juuri tänään. Ajattelin että jos hermo pitää odottelen muutaman päivän, jos ei siis muutosta huonompaan.
Discoverylle hyvää matkaa :)

Koskas sulla olikaan siirto teekuppi?




 
Hienoa kuulla Lokakuu, että nyt jo parempi olo ja vuoto vähentynyt. Pyörit illalla mielessäni, sitä niin toivoo kaikille täällä onnistumisia tämän asian kanssa.
Mun siirto on vasta 7.5 elikkä just ennen äitienpäivää!!! Katselin et Selalla jo sitä seuraavalla viikolla, elikkä tosi nopeasti pääset sinäkin.
 
Lokakuulle tsemppiä vuotojen kanssa, toivottavasti on ihan harmitonta :hug: Pakko oli tulla kertomaan, että mullahan vuoteli ekoilla viikoilla ihan reippaastikin ja siltikin molemmat olivat kiinnittyneet. Tuplaraskaudet vuotelee helposti alkuraskaudessa....

Kaikille jaksamista vaiheisiinne !!

Meillä arki sujuu jo ihan hienosti. Vauvat ovat arvatenkin ihania :heart: :heart: jokeltelevat, hymyilevät, kohta kääntyvät jo vatsalleenkin. Maitoa on riittänyt molemmille ja kiinteitä aloitellaan sitten tulevaisuudessa.
Kaikki hoitotaipaleella koetut vaikeudet ja pettymykset tuntuvat pieniltä, kun näitä ihmeitä katselee. Unohdu ne eivät ikinä. Toivon, että teistä jokainen saa tämän onnen aikanaan kokea :hug:

Rudy ja rupsukat 3,5 kk :heart: :heart:
 
Lokakuu, sama juttu oli minulla, eli vuotelin alussa tosi useanakin päivänä, ja kaksoset on tulossa.

Nyt on nt-ultrassakin käyty, molemmilla kaikki hyvin ja olivat tosi paljon liikkeessä. Kyllä se oli taas niin ihmeellistä nähdä ne siellä... :)

Rudy, tosi kiva oli kuulla että teillä menee kaksosten kanssa hyvin!

Tsemppiä kaikille taas! Ja hyvää lomaa Discoverylle!

-Emilia rv 13 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä