Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

pikkukintsulle onnentoivotuksia ja nauti Tarttosta! Siellä myös ihan ok kauppakeskuksia, Lounakeskus ihan paras. Bussitkin kulkee hyvin.
mirkkuuuden verikoetta jännään ja mites muut ? amv ja prinsessatyttö ?

paperiprisessalle kiitokset, että kerroit vaikean ja ikävän uutisesi, voimia ja halaus sinulle:hug: suurien asioiden edessä olet. Ei tämä elämä aina mene niin kuin haluaisi ja olisi oikeudenmukaista, silti vaan pitää selvitä, on se niin väärin.

Kyllä pitäisi muistaa joka päivä iloita omista terveistä lapsista ja olla tyytyväinen, että saan vielä tämän yhden mahdollisuuden edes yrittää raskautua ja tässä iässä. Kiitollinen siitä olen.

Voimia itsekullekin alkaneeseen viikkoon:heart:
 
Viimeksi muokattu:
amv
Heissan!

Mirkku
: uskon, toivon ja luulen, että saat hyvän tuloksen verikokeesta! Mulla taisi hävitä ekassa raskaudessa oireet heti plussatestin jälkeen melkein kokonaan hetkeksi. Ei taida oireet tai niiden puute olla kovin luotettava mittari.

Pikkukintsu: Toivottavasti pääset siirtoon! Millon se siis olisi? Ylihuomenna?

Paperiprinsessalle voimia odottaa ja jännittää lopullista tietoa! :hug:


Mä sain nyt sen hcg-arvon, ja se oli vain 75 (pp 16). Vielä ei ole Andrei vastannut, et lopetanko lääkkeet suorilta käsin vain käynkö vielä uusintaverikokeessa. joku aika sit oli aika kovia vatsakipuja, joten ehkä vuoto tekee tuloaan lääkkeistä huolimatta.
 
Kävin verikokeessa aamulla, en tiedä vielä saanko tulokset vielä tänään vai meneekö huomiselle, kirjoitan myöhemimmin lisää halusin vaan laittaa tämän löytämäni tänne:

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000


ams : Tämän mukaan 75 voisi olla vielä normaalin rajoissa....
 
Halusin tulla viel toivottamaan tsemppiä hcg arvojen kanssa.
Kiinnittyminen voi tapahtua milloin tahansa siirron jälkeen, nopsaan tai tosi paljon myöhemmin. Täten yksi hcg arvo ei vielä kerro koko totuutta, vaan se nouseeko se (tuplaantuu n.2pv välein) vai ei. Joten mä en ainakaan lopettais mitään lääkkeitä ennenkuin olisin otattanu uuden arvon jossa nähdään suuntaa.

Mullakin molemmissa nousi hitaasti. Toisilla hcg arvot huiteli samoilla päivillä satasissa, mulla oli n.100 pinnassa. Ja silti ihan toimia raskauksia alkanu.

Muoks. Ja muistan että aikanaan samaa aikaan kirjoittanu äiti sai taas hurjan hyvät hcg arvot ja tuli keskenmeno, joten vielä ei kannata heittää kenenkään pyyhettä nurkkaan :)
 
Viimeksi muokattu:
amv
Kiitokset kannustuksesta, Mirkku ja Paperiprinsessa! Itsekin pidin tuota taulukkoa jonkinlaisena oljenkortena, ja muistaakseni Andrein ohjeissa (ne on kotona, minä en) oli, et jos hCG on 15 - 50, niin sit 2 päivän päästä uusi verikoe, ja arvon olisi pitänyt tuplaantua. Eli mullahan se olis voinut olla pp 12 noin 15, pp 14 noin 30 ja sit pp 16 toi 75. No, mut se on jossittelua. Andreilta tuli ohje, et lopeta lääkkeet ja tee kotitesti 10 päivän päästä. Mietin hetken, et menenkö vielä verikokeeseen, mut teinkin kotitestin ja se oli nyt puhdas nega. Eipä se yllättänyt, koska sunnuntainakin oli jo niin haaaaaaalea viiva. Ei ole mikään suuri suru onneksi puserossa. Parempi vain, että tyssäsi heti alkuunsa eikä sitten vaikka viikkojen päästä. Tai että joutuisi samanlaiseen todella ikävään tilanteeseen, niin kuin Paperiprinsessa :( Sitä tietenkin mietin, et olihan vika tosiaan alkiossa eikä esim. siinä, et limakalvo oli liian ohut. Mut turha sitä on enää jossitella.

Nyt saakin jännittää Mirkun testitulosta! Toivotaan parasta!!!



p.s. En musita, kirjotinko aiemmin, mut mulla oli ekassa raskaudessa pp 18 hCG peräti 2 300, mut sillon olikin siirretty 2 alkiota, joten voihan olla, et molemmat oli kiinnittyneet.
 
Viimeksi muokattu:
amv
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

amv (36) toinen, 2. yritys keväällä lahja-alkiolla (2/13 kemiallinen)


Hoito lähestyy

paulanna menossa Espanjaan
_lokakuu_
sela Tarttoon menossa
pikkukintsu Tarttoon helmikuussa
HalleB (27) jonossa Suomessa


Piinistelijät

Prinsessatyttö (25) siirto 28.01.2013 (toinen lapsi haaveissa)
Mirkkuuusi




Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)



Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+5
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia


Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
AMV :hug: olet ihan oikeassa. Niin kakkamaista kuin ne negat tai kemialliset on, niin vielä raastavampaa on odotella viikkotolkulla sitä, onko tässä raskautta tulossa vaiko ei :( Tuntuu ihan ironiselle ja naurettavan huonolle huumorille, että annetaan ja "ähäkutti"-viedään ehkä pois. Mikä lie milläkin merkitys..en tiedä.

toki mä ymmärrän senkin, että joku täysin lapseton loukkaantuu näistä kaikista sanoista ja teksteistä. Monihan ei pidä mua enää lapsettomana kerta yksi lapsi kotona on. Näin itsekin jotenkin ajattelin ennen esikoista. Mutta vain toinen samassa tilanteessa oleva (toista yrittävä) ymmärtää, ettei se lapsettomuus ja lapsen kaipuu katoa vaikka vauvoja olisi kotona kymmeniä.. Nämä on näitä, ikuisuuskysymyksiä joista kaikkialla jauhetaan ihan tarpeeksi. Mutta luopumisen ja menettämisen tuska on aivan hirveä, kun tietää mitä yhden lapsen kanssa on käynyt läpi, kasvun ja kehityksen ja kaiken. Ja sitten ei ehkä enää koskaan saa kokea sitä uudelleen. Loputtomiin ei näitäkään hoitoja voi jatkaa ja tietoisuus siitä on aivan raastava. Kun se nega tai kemiallinen ei koskaan pääty ajatukseen, että "nooh..ens kierrossa uus yritys ja enemmän petipuuhia".

TOKI minulta ei ole myöskään yhtään pois se, että suurin osa ihmisistä saa lapset hieman helpommalla kuin mitä tämän ketjun upeat vahvat naiset. Ei näitä kohtaloita toivo kellekään.

Toiv. en loukannut ketään ajatuksillani. Se ei missään nimessä ole tarkoitus.
 
amv olen todella pahoillani :-( . Tosi kurja kuulla. Olet varmasti pettynyt, mutta sinulla on oikea asenne. Eikö teillä jäänytkin vielä pakkaseen alkioita?

Paljon voimia myös Paperiprinsessalle!

Sain tulokset labrasta. HCG 1780 eli viitearvojen sisällä! Uskottava se on!
 
Viimeksi muokattu:
Amv, voimia ja pahoittelut!

Mirkkuusi, hurjasti onnea!!! Ja turvallista matkaa eteenpäin :)

Paperiprinsessa, kovasti voimia tilanteeseesi. Tuo just se pahin tilanne, mitä aina olen pelännyt. Ikähän noita kromosomihäiriöitä lisää, mutta se ei todellakaan ole mikään tae. Tuttavapiirissä ne lapset, joilla on ollut kromosomi- tai muita häiriöitä, ovat syntyneet alle kolmekymppisille, joten elämä on, ei voi muuta sanoal.
 
amv;28036841]Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

amv (36) toinen, 2. yritys keväällä lahja-alkiolla (2/13 kemiallinen)


Hoito lähestyy

paulanna menossa Espanjaan
_lokakuu_
pikkukintsu Tarttoon helmikuussa
HalleB (27) jonossa Suomessa


Piinistelijät

Prinsessatyttö (25) siirto 28.01.2013 (toinen lapsi haaveissa)
Mirkkuuusi




Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)



Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+5
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia


Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
amv
Mahtavaa Mirkku, onnea todella paljon! Upeaa, että sinä nyt onnistuit! Toivottavasti raskaus sujuisi ongelmitta ja saisit(te, vai olitkos sinä yksin hoidoissa?) vihdoin lapsen.

sela: Saako kysyä, miksi..?

Kiitos pahoitteluista. Onneksi olo on ihan hyvä, vaikka pieni harmitus tietty onkin. Ennen ekaa raskautta tuntui negat siltä, että kuolen sillä hetkelä suruun ja tuskaan. Nyt on onneksi ihan eri fiilis ja olen aidosti onnellinen Mirkun puolesta :) Kirjottelen huomenna lisää, kun olen taas kotosalla.
 
Kiitos onnitteluista!

en tiedä mitä ihmettä nyt tapahtuu kun olen ollut niin oireeton. Äsken telkkaa katsellessa tuntui nipistelyitä ja menkkakipuja alavatsalla ja olin tyytyväinen, nyt tuntuu jotain raskausoiretta, menin sitten vessaan ja huomasin että tuhrutan!! tuli joku pieni hyytymäkin. Tuntuu että just kun uskalsi vähän iloita, kaadettiin saavillinen kylmää vettä päälle. Täytyy vaan kai odotella...

Sela ?? mitä tapahtui?
ams kaksin ollaan hoidoissa miehen kanssa
 
tänään tuhruilu jatkuu, ei oo runsasta, mutta kuitenkin.. ja alavatsa on kipuillut vähän. ei myöskään paljon, mutta sen verran että olen tosi huolissani. Klinikalle soittelin ja sieltä sanoivat sen minkä jo tiesinkin. Täytyy vaan odotella, tuhru voi olla merkki keskenmenosta tai sitten ei. Aika näyttää.. taas aina vaan tätä odotusta.
 
Voi mirkku, ihan kaameeta nyt pelätä, että kesken menee, tiedän tunteesi, valitettavasti. Siihen kun ei voi itse vaikuttaa mitenkään. Sitä sitten vaan ravaa vessassa ja on huolissaan. Toivotaan nyt, että olisi muutoin vaan vuotoa (sitäkin monella ollut mitä täältä lueskellut ja monilla paljonkin vuotanut ja silti kaikki lopuksi hyvin). Pidän sulle peukkuja:heart:
ON: ihana naislääkäri ja hoituri olivat yhteydessä kanssani skypellä, yhteys toimi hyvin ja nyt vaan odottelen, että tarkat ohjeet tulee s-postitse jatkosta. Blastoja siirtävät sitten aikanaan, kunhan niitä ensi saadaan:) Kyllä jännitti puhelu, mies töissä ja minä yksin hoitelin asiat, mutta kyllä tässä vuodessa on aika hyvin tämänalan sanaston oppinut :)
 
Mirkku; Onnea plussasta ja voimia vuotoihin. Mulla vuosi ihan kunnon hyytymiä aina siihen asti kun lopetin lääkkeet. Kohdunsuusta vuosi, kun istukka kiinnittyi siihen. Terve poika kuitenkin tuli vaikka mullekin tk.n pääivystäjä sanoi puhelimessa vuodoista, että selvä keskenmeno...

AMV; toivottavasti ei käy kun mulle.. Voimia!

).( Esmyaa tulee lisää vielä kuukauden satsi ja sitten vko 14 TArttoon... Sopivasti poijan 2v synttäreiden aikaan viimeinen yritys
 
amv
Voi Mirkku :hug: Nyt vasta pääsin lukemaan kuulumisesi, mut olen kyllä monta kertaa tänään miettinyt, et mikä sulla on tilanne. Onneksi on vain tuhrua. Mäkin olen lukenut, että monella täällä on ollut vuotoja, ja silti kaikki hyvin. Voimia odotteluun! Onko sulle jo varattu ultra-aika?


paulanna: kiva lukea, et olet hyvillä mielin ja kaikki sujuu hyvin:)

Tyyne: Kiitokset! Anteeksi, nyt en tarkalleen muista, kuinka sulle kävi viimeksi. Eikös sullakin ollut kemiallinen? Viimeinen yritys teillä... Kunpa onnistuisitte! Onko teille tulossa eri luovuttajien alkio/t? Me ei ainakaan saatu "samoja" alkioita (ei siis enää ollut, vaikka kysyin jo raskaana ollessa tai heti lapsen synnyttyä. Nyt pyysin ja pyydän taas - samoin kuin 2 v sitten - että ulkonäköseikoista viis, kunhan olisi hyvälaatuinen alkio.)

Mä oon (laspen kanssa) kyläilystä ja reissaamisesta sekä lapsen yökukkumisista nyt niin väsynyt, etten jaksa kirjottaa pidemmälti. Kotiin kun pääsin, niin alkoi vielä vähän enemmän harmittaa, ja sain päähäni, et alkio ei jatkanut kehitystään, koska limakalvo ei ollu tarpeeksi paksu. Ens kerralla pyydän siirtopäivän myöhemmäksi, jos limakalvon paksuus sama kuin nyt.


Öitä!

amv
 
Mirkulle tsemppiä. Muista että vuodot hoidoissa on enemmän sääntö kuin poikkeus. Itse vuodin esikoisesta monta viikkoa mutta kyydissä pysyi :) Tyynen tapaan kaikki povasivat keskenmenoa, verta tuli jossain vaiheessa ihan ryöpyllä.

Amv, :hug: ymmärrän kyllä 100% harmituksen. Mutta niin moni asia vaan voi mennä mönkään joita ei kukaan voi tietää tai ennustaa. ja toisaalta kuitenkin voit olla "onnellinen" tiedosta, että ainakin yritti kiinnittyä, eli silleen mahdollisuudet on jatkossa hyvät.. Limakalvon paksuus kun on vain yksi tekijä, mulla esikoinen tarttui 6mm limakalvoon, tämä viimeinen n.9mm.. Kaikki negahoidot tehtiin 11-12mm upeille limakalvoille..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kannustuksesta. Yritän ottaa rauhallisesti ja odottaa vaan. eihän tässä muuta voi tehdä... Mulla on eka ultra parin viikon päästä, silloin viimeistään selviää varmasti monia asioita. Mä en tiedä kuinka paksu mun limis oli siirrossa, silloin vikassa ultrasssa noin viikko ennen luovuttajan punktiota se oli 7mm. Siirrossa kysyin, että miten mun limis? ja vastasivat vaan että hyvä on. En kysynytkään sitten enempää.
Olen ollut huolissani myös omasta limakalvostani, kun just viimiset kuukautiset ennen siirtoa alkoi niin myöhään ja oli siis niin hyperniukat. Alotin progynovat samana päivänä kun kuukautiset alkoi ja kuukautiset loppui kun seinään, eli vuotoa oli vaan tunteja. Oli tosi huolissani että kohdun limakalvo ei olisi ehtinyt vuotaa pois kunnolla ja jos lääkityksellä kasvatetaan sitten uusi limis vanhan päälle, tuleeko siitä hyvää. Lääkärin mukaan limis oli kuitenkin ihan normaalin näkönen ultrassa ja siirrossa.

Kiva Paulanna kun neuvottelu meni hyvin!! :)

Sela miksi pyyhit itsesi pois? huomasin etten ollut vastannut kysymyksesi . mulla oli siis ekaa testiä tehdessä ihan hirveen aikanen pp hävettää edes tunnustaa.. pp4, siihen tuli heikko haamu. pp5 ei tullutkaan sitten mitään, mutta pp6 tuli sitten jo vähän selvempi haamu. Alkio oli siis 5pv siirrossa.

Hyvää viikonloppua!
 
amv
Mirkku, hyvä jos pystyt ainakin yrittää olla rauhallisesti. Mutta eihän se tietenkään helppoa ole... Tosiasia kuitenkin on, niin kuin kirjoitit, että itse asialle ei voi mitään. Sen ajatuksen voimalla itsekin jaksoin odotella ekoja ultria. Toivottavasti tuhruttelu olisi jo vähentymään päin!

Paperiprinsessa: Niin milloin teille selviää sikiön tilanne? Onko teille annettu mitään lukuja, että millä todennäköisyydellä kyse on kromosomiviasta? Ei käy kateeksi teidän tilanne, vaikka raskaana oletkin.. :(
Sun aikasempaan kirjotukseen piti kommentoida, että mä en ole ainakaan pystynyt ajattelemaan, että totta kai saamme terveen lapsen. Elämässä kun voi tapahtua ihan mitä vain... Mä sitä paitsi luulin tai pelkäsin oikeasti muutaman päivän ajan lapsen synnyttä, et meidän lapsi olisi jotenkin sairas, mut sitä ei vain ollut vielä huomattu tai kerrottu. Oli kai jotenkin vaikea uskoa, että me oltiin vihdoin saatu lapsi, vieläpä terve sellainen. Ehkä ajatus kumpusi siitä, että jätimme kromosomiseulonnat ja np-ultran väliin.

Ei siis ihme, jos kehittelen myös kaikenlaisia teorioita, miksei hoidot onnistu (uusin tältä päivältä: elimistö ei halua mun tulevan raskaaksi, koska lapsi syntyisi kuitenkin keskosena eikä sille riittäisi rintamaito...) Niin, laskin tänään, et meille on nyt siirretty 7 lahja-alkiota eri luovuttajilta, ja niistä on saatu 1 lapsi. Onko se paljon vai vähän, en tiedä? Jotkut tuntuu tulevan raskaaksi joka siirrosta, mut tällä palstalla on sit taas ollut ennemminkin niitä, jotka ei tahdo onnistua useammankaan siirron jälkeen. On se niin jännää. Ja epäreilua...

Kiitokset limakalvonpaksuustiedoista. Tuli parempi mieli :)

Mulla alkoi onneksi tänään vuoto, joten saa tämän hoitokierroksen nyt sit vihdoin päätökseen (alkoi jouluaattona Procren-pistoksella eli melkein 2 kk meni...)
 
Amv
Niin, eipä sitä tietenkään kukaan takaa kellekään missään raskaudessa tervettä lasta. Tuttavapiirissä on perheitä, kellä terve vauva kuollut viimeisillä viikoilla kohtuun , kuollut synnytykseen, vammautunut, syntynyt erittäin vaikeavammaisena ultrista yms huolimatta jne. Mä en varmaan koskaan pääsekään sellaiseen perinteiseen "unelmaraskaus"oloon jossa vain hypistellään plussatestiä ja vauvanvaatteita ja sisustetaan vauvan huonetta huolella alusta loppuun. Riskit on selvät ja koska tää raskautuminen on muutenkin pirun vaikeaa niin sellainen pelko on aina läsnä. Mutta toki sitä toivoo, että kaikki menisi hyvin ja vaikeiden hoitojen ja paljon nuoremman luovuttajan kautta ne riskit olisi kuitenkin pienemmät ..
Ja jep, meillä on tähän mennessä kans 4 eri luovuttajaa ollu ja jokaisessa päästy vain yhteen siirtoon. Yksi lapsi ja yksi "ehkä" raskaus nyt siis saldona. Viitisen vuotta lahjasoluyritystä plus reilu tuplat omilla. Niin, ei se varmaan ole paljon jonkun mielestä, mutta käy toisilla toki parempikin tuuri..ainakin siinä suhteessa että yhdellä hoidolla saadaan useampi yritys. Niin..noh.. Kalliiksi tää ainakin on tullut, jos ei muuta. Toki jos kaikki onnistuisi loistavasti, ei mikään rahamäärä tuntuisi paljolle.
Tässä viikon päästä on varhaisrakenne ultra ja siinä selviää ainakin sen verran aletaanko ylipäätään punktoimaan. Jos kaikki rakenteet näyttää hyville tätä harkitaan tarkkaan. No.. ultrista ei tietenkään selviä koskaan mitään varmaa, eli sitten on vain päätettävä eletäänkö sen ajatuksen ja odotuksen kanssa että syntyy ehkä kuitenkin vammainen lapsi vai otetaanko se riski että punktio aiheuttaa keskenmenon..
Toki mä edelleen yritän kovasti toivoa, että tämä lahjasolualkuinen raskaus olisi "syynä" poikkeaviin veriarvoihin ja "väärään" hälytykseen.. Näinkin kai on hoidoissa joskus käyny.
Halaus. Sullakin oli tosi pitkä taival taas hormonien alaisena. Mä muuten kieltäydyin tähän viimeiseen hoitoon ottamasta procrenia. Menkat ajoitettiin teroluteilla, onnistui hyvin ja hoito oli huomattavasti "helpompi". Mä jotenkin koin, että tuo typerä procren pilasi joka yrityksessä kaiken, siirtot venyi joka kerta ja tuntui että eikö se "upea paksu" limakalvo ole jo liian vanha. Esikoisestakaan sitä ei aikoinaan käytetty (eri klinikat).
 
Voihan nenä Mirkku, sait vaivoiksesi vuodon. Olen lukenut sieltä hoidosta plussanneiden puolelta erinäisiä jännäreitä koskien alkuraskauden vuotoja. Muutenkin vuodot ovat kai aika normaaleja, niistä ei vaan välttämättä puhuta yleisesti niin paljon. Jäitä vaan hattuun, uskon ja toivon, että raskautesi jatkuu.

Voimia paperiprinsessalle, ja kiitos että jaat tarinasi meidän kanssamme. Toivottavasti voimme auttaa sinua vaikeassa tilanteessasi.

Sitten omaan napaan. Meille siirrettiin ystävänpäivänä kaksi alkiota. Itse siirto meni hyvin, vaikka väkisinkin jännitti. Vessassakin ravasin puolen tunnin välein, mutta sain kun sainkin ajoitettua rakon oikeaan aikaan täyteen. Sain siitä jopa kehuja.
Keskustelussa ennen siirtoa otin esiin oman munasolun liikkeellelähtömahdollisuuden ja sain siihen täyden tyrmäyksen. Ihan nyrkkiä lyötiin pöytään ja vannottiin, että oman munasoluni ilmestyminen ja luonnollinen raskausmahdollisuus on näillä lääkityksillä nolla. No, halusin kertoa asiasta kuitenkin, koska olin tikuttanut ovista Suomen lääkärin ohjeesta ja sainkin tikkuihin maanataina haalean viivan ja tiistaina kaksi melkein yhtä vahvaa viivaa. Keskiviikkona ei enää tullut kahta viivaa. Mene ja tiedä näistä sitten. Andrei on kyllä aika jyräävä persoona, mutta muuten kaikki oli erittäin ammattitaitoisen tuntuista.

Yhteensä meillä oli ollut 13 munasolua, joista 10 oli lähtenyt hedelmöittymään. Lopulta viljelystä selvisi 4 munasolua joiden laatu oli 1-2. Yksi oli 6-soluinen, loput 7-soluisia. Kun kysyin kuinka monta kertaa ko. luovuttaja on luovuttanut Andrei ei pitänyt sitä relevanttina ja käski keskittymään tähän hetkeen.

Selalle ja prinsessatytölle halaus! Jos teille tulee mieleen, että haluatte kirjoitella, niin tiedätte varmaan mistä löydätte meidät kanssasisaret.
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

amv (36) toinen, 2. yritys keväällä lahja-alkiolla (2/13 kemiallinen)


Hoito lähestyy

paulanna menossa Espanjaan
_lokakuu_
HalleB (27) jonossa Suomessa


Piinistelijät

Prinsessatyttö (25) siirto 28.01.2013 (toinen lapsi haaveissa)
Mirkkuuusi
pikkukintsu (36), eka, siirto 14.2.2013




Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)



Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+5
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia


Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä