Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pikkukintsu, hyvä kuulla että muuallakin löytyy tuota kp1-2 ultraa, kun oon jo miettinyt onkohan sekin ihan rahanhukkaa..joo ja menkat pitäs tasan huomenna alkaa ettei tarttis alkaa peruu sitä ultraa!!! Tietenkin joku superpitkä kierto juuri nyt!
Hassutassu, meillä ollut tuo Disperin joka hoidossa, lähinnä käsittäisin sen olevan tukoksia estämään kun nuo hormonivalmisteet lisää aina niitä tukosriskejä.
 
Hyvältä kuullostaa RouvaK33:)
Ns. nollaultra vaadittu ekalla kerralla myös Tarttoon, ei senjälkeen.

).( asiat tsekin kanssa kunnossa, ei kun sitä odottelemaan ja yksi ultra riittää kp 12-14.

Piti kysymän NorthernSoulilta että mitä lääkkeitä sulla ollut käytössä tsekeissä ? Mulla nyt ekaa kertaa tulossa siirto ilman jarrua, vähän jänskättää...
Miten maksu tsekkeihin, ei oo ainenkaan vielä laskua tullut, vaikka ohjeet olen saanut. Tartto halunnut maksun aina nopsaan...

Hassutassulle onnea uuteen yritykseen, sillä vanhat murheet pienenee ja toivottavasti unohtuu kokonaan !

Kaikille ihanaa päivää ja erityisen ihanaa johkuselle , joka saa tänään verikoetuloksen :heart: Olkoon päiväsi ikimuistoisen onnellinen, sitä toivon !
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Noista lääkkeistä voisin vielä oman coctailin kirjoittaa jos jotakin kiinnostaa:

Eli tämä oli tuoresiirto ja mun endon takia oma kierto siirrettiin procren-piikin avulla.
Olisko pikkukintsulla viimeksi ollut myös piiitkä estrogeeni aika ennen siirtoa, niin oli mullakin, eli kuukautiset tuli 7.2. ja progynova 1*3 päivässä alkoi 17.2. Limisultra oli 26.2.
Punktio/ hedelmöittyminen oli 5.3. jolloin mulla alkoi 3 lääkettä lisää: luget 1*3päivässä, kotrisoni (dexametason 0,5tab.) aamuisin endon takia ja ehkäisemään mahdollisia vasta-aineita sekä klexane-piikki (napapiikki) lisäämään verenkiertoa kohdussa. Kaikki lääkkeet jatkui samana ja jatkuu edelleen ultraan saakka joka olis tasan 2 viikon päästä 7+0.
Ai niin ja gonapeptylin pistin alkioiden ollessa 6 päivän ikäisiä, eli 2 blastoa kun siirrettiin niin seuraavana päivänä pistin.
Tää sama coctail on ollut meillä 2 edellisessä IVF:ssäkin jotka tehtiin omilla munasoluilla, eli kai ne suurin syy tähän tilanteeseen on tosiaan ollut!

Ihanan paljon hoitoon menijöitä tälle keväälle, pidän peukkuja ja seuraan taustalla :)

Niin, kyllä se viiva on vahvempi kuin kontrolliviiva, toki puhelinsoitto jänskättää eli palailen sitten lisätiedon kera :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Peukut hoitoon meneville!

Ja Johkunen hauska kuulla hcg! Se on varmaan jo korkea ku blasto siirrettiin ! :) mä sain kontrollia vahvemman vasta ku olin käyny jo ulttassa : P ( ai mitennii piti vielä todistaa saaneensa kerranki plussan ;) )
 
Paulanna, silloin kun mina kävin, alkioadoptio maksettiin vasta siirron jälkeen klinikalla.

Lääkkeinä Estrofem 8 mg (joskus 10 mg), Utrogestan 800 mg (progesteroni), sitten kortisoni 10 mg ja Clexane 40 mg. Kortisonin ja Clexanen saa pyytämällä, mulla kilpparin vasta-aineet koholla, siihen tarvitsin kortisonia. Klinikan yhteydessä on apteekki, sieltä yleensä kannattaa ostaa lääkkeet.

Estrofemin tilalla nykyään kai käytetään Estrimax-nimistä lääkettä. Mutta noin pääsääntöisesti, lääkkeet ovat samat ympäri Eurooppaa, kauppanimikkeet voivat vaihdella.

Brnon keskusta on pieni, eksymisen vaaraa ei ole.

Onnea kaikille Reprofitiin menijöille. Siellä kannattaa otattaa verikokeita, koska hintaluokka on eri kuin Suomessa.
 
Mä sain just Reprofitista tiedon,että alkioadoptiossa maksu maksetaan siirron jäkeen joko käteisellä tai luottokortilla.

Mitä verikoetuloksia sinun piti lähettää heille?

Mulla ohjeena vain ja ainoastaan Progynova 1. kp alkaen ja Lugesteron ( 400mg aamulla ja 400mg illalla) sitten kun limisultrassa on käyty.

Kiitos :)
 
Kerron vain omaa napaa kun nuppi jumissa, eli hoitaja laski alkion olleen 17vrk ikäinen kun verikoe otettiin ja arvon pitäisi olla tuolloin 370-1300 väliltä. No mulla se oli 4212, sanoi että nyt voit miestä säikytellä, eli joko siellä on 2 taikka sitten on erittäin hyvin toimiva istukka :O Ja tietysti kun siitä menin vessaan niin pikkuhousunsuojassa pikkasen vaaleanpunaista, sama kuin viime keskiviikkona. Täytyy toivoa että tää on vaan keskiviikko-kirous ja huomenna poissa, mutta muutoin kaikki näyttäisi olevan mallillaan ellei peräti tuplana =)
 
johkunen hieno lukema :D nyt sitä saakin sit jännittää,et montako.

NorthernSoul kysykö ne siellä sit? Pitääkin ottaa mukaa itsekkin ne,ettei vaan jää siitä sitten kiinni vaikka niiden perään ei ole kyselleet :D
Jostain, en muista mistä keskustelusta, luin jonkun kertovan,että heillä alkioadoptiossa ei tarvittu mitään veritestituloksia ollenkaan. Kyse ei kuitenkaan ollut tästä klinikasta.

Reprofitissä veilä sekin hyvä puoli,monen muun lisäksi,että se on 7 päivää viikosta auki
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
johkunen hieno lukema :D nyt sitä saakin sit jännittää,et montako.

NorthernSoul kysykö ne siellä sit? Pitääkin ottaa mukaa itsekkin ne,ettei vaan jää siitä sitten kiinni vaikka niiden perään ei ole kyselleet :D
Jostain, en muista mistä keskustelusta, luin jonkun kertovan,että heillä alkioadoptiossa ei tarvittu mitään veritestituloksia ollenkaan. Kyse ei kuitenkaan ollut tästä klinikasta.

Reprofitissä veilä sekin hyvä puoli,monen muun lisäksi,että se on 7 päivää viikosta auki
No, eipä taidettu multa kysyä niitä. Mutta onhan se ihan itsestään selvää, että ne testit täytyy olla tehtynä. On kaikki sitten selvää sen puolesta.
 
mullakin ollut vain progynova ja luget. Meille esim kortisonista sanottiin on jos jotain muutakin on ja muuten meillä pitäisi näyttää hyvältä kaikki nyt ainakin ajattelin sen gonaptylpiikin ja disperinin keskustella jos tässä päästään kilojen kanssa eteenpäin hoidoissa :D
 
iso kiitos kaikille ja myös mukavasta höpöttely-seurasta :)

Mutta ei, täällä ollaan edelleen kovin oireettomia mitä tässä itsekin ihmettelen! Illalla tulee pieni äklötys, mutta töissä koitan syödä porkkanoita, minitomaattia ja ruisnachoja välipalaksi kun nälkä tulee helposti, eli nuo varmaan auttaakin. Rinnat on toki arat koko ajan ja helpommin alkaa puuskuttaa, mutta siinäpä ne olikin. Kertoilen sitten parin viikon päästä ultran tilanteen.
Rudy kanssa, kerro sitten mitä ens viikolla löytyi!
 
Johkunen, apua ihan kyllä tuplilta kuullostaa tuo arvo!! Onnea jokatapauksessa ja ehdottomasti sitte ultra-uutisia tänne kaikilta plussanneilta!
Mä olen vähästä onskuna, kp1 alkoi ihan nakutetusti tänään! Olin jo eilen mielessä peruuttaa huominen nollaultra kun ei menkkoja kuulunu mut tulihan ne! Kaikki jos on ok niin sunnuntaina alkaa sitte Progynovat+Disperin.
Jännästi erilaisia nuo maksuhommat..meillä ehdottomasti maksu tehtävä ennen siirtoa ja vielä 2 viikkoa ennen! Luulen että eivät ees siirrä, jos ei ole maksanut. En sit tiedä mitä jos ei siirtoon pääsisikään, meniskö rahat..niin tarkasti en niitä sopimusehtoja saanut luettua.
 
Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)

2014!
fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Sufka
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
persika (37), 1.lapsi
HalleB, (alle 30v)1.lapsi
Burma (38),1.lapsi
Pikkukintsu (37), 1. Lapsi, PAS tulossa
prinsessatyttö
Sussuanna

Hoito lähestyy
plastex
Toivokkaat
Johkuli,3.luovuttaja, lahjasoluhoito, vko 17
Iitu78, toinen, siirto alustavasti 14.4.
esemila, alkioadoptio 4/14 Tsekki
Paulanna (40+) alkioadoptio 5/14 Tsekki
Hassutassu (40+) toinen

Piinistelijät


Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv (-76) toinen, lahja-alkio PAS, LA 2.8.2014
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,LA Elokuun lopussa 2014
Unelma(ko)???
rudy (kaksoset v.2010)
Johkunen: 1.lapsi


:flower:Maaliin päässeet:flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö


Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Ihanaa, kun tulee noita plussia. Antaa toivoa itsellekin.
Eli meitä Tsekkeihin lähtijöitä, on nyt montako? Viisi? Meillä siis 8.6. hedelmöitys ja loppuviikolla sitten alkion siirto.
Mua ihmetyttää mun kiertojen piteneminen? Outo juttu. No kaippa e-pillereillä sitten saadaan tuo ajoitus matsaamaan luovuttajan kiertoon..
MItä mieltä olette alkioden määrästä? JOstain luin, että siirtävät 1- 3(!). Me ollaan ajateltu yrittää kahdella alkiolla. Mitäs muut?
 
Ihania plussia on kevätaurinko taikonut täällä! Paljon onnea Rudylle ja Johkuselle! Ultrat ovatkin teillä tosi jänniä, jos vaikkapa tuplia tiedossa. Tampereen Fertinova (ent. Ava-klinikka) on kyllä melkoinen ihmeiden tekijä. Siellä meilläkin tärppäsi joka kerrasta (2 raskautta) ja pakkaseenkin jäi lopuksi vielä 2 kelpoalkiota alunperin 4:stä alkiosta. Me ei enää haluttu maksaa säilytyksestä ja meille päätös oli helppo, ikä ja voimavarat eivät kestä enempää edes yrittää. Emme myös halunneet luovuttaa alkioita eteenpäin ja sekin päätös oli helppo, koska sellaista vaihtoehtoa ei edes ollut kyselyssä mainittukaan.

Nyt on jotenkin ihan tyhjä olotila, vaikka vatsa on niin pullollaan kuin olla ja voi (tukeva aamupala + vähän herkkuja päälle ja tietty suuri edelleen paisuva vappupallo vatsassa...). Nyt alkoi äitiysloma ja esikko on mummolassa, joten omaa aikaa on niin paljon, että pää on muutoksesta ihan sekava! Elämänrytmin muutos on aina oma juttu. Toisaalta on ihanaa, kun ei tarvitse juosta bussille ja väkertää töissä ja aurinko paistaa ulkona eli ei muuta kuin pihalle lenkille! Sitten pitäisi alkaa näihin kotihommiin, huoh, turhaa tavaraa ja vaatetta on kaapit täynnä ja vauvan vaatteille/tarvikkeille pitää tehdä tilaa. Kaikki vauvan varusteet myimme heti, kun ne eivät enää esikolle käyneet, joten alusta alkaa sekin touhu. Toisaalta kiva alkaa haalimaan ainakin tarpeellisimpia tavaroita, kuten kaukaloa. Vaunut meillä on niin törkeän likaiset, että kankaat on saatava pestyä tai sitten hankittava uudet. Esikko on viihtynyt niissä koko ajan ja jälki on sen mukaista. Lautakin pitäis hankkia. Sekavaan olotilaan vaikuttaa varmaan sekin, kun eilen kävimme lääkärin tutkimuksissa ja sovittiin sitten sektiosta ennen vappua. Tutkimusta teki tosi ystävällinen kandi (ja vierellä useita muita ja tietty opettava kokenut lekuri) ja opetteli eri tapoja havainnoida vauvan asentoa ja sitten tietty sisätutkimuksen tekoa. Mulla kroppa on sen verran herkässä tilassa, että illalla sitten tuli pientä draamaa, kun yhtäkkiä aloin vuotaa verta ihan kunnolla ja hyytymäklönttikin pullahti ulos. Soitin päivystykseen ja sieltä rauhoiteltiin, että tutkimus on vain räpsäyttänyt suonen poikki jossain ja jos vuoto ei ole yöllä jatkunut, nou hätää. Eikä sitä hätää onneksi ollutkaan. Aamulla siteessä oli vähän ruskeaa vuotoa, mutta se siitä.

Nyt taidan siirtyä odottajien palstoille ja toivotan teille kaikille mitä aurinkoisinta ja hedelmällisintä kevättä ja kesän odotusta sekä tietty sitä hartaimmin toivottua eli omaa nyyttiä!

t.Nalletyttö 34+4
 
Johkunen Älä vaan mihinkään häviä. Minä ainakin haluan kuulla miten siellä menee jatkossa, tuntemuksia ja mietteitä. Ompa kaikkiaan hieno juttu vaan (-:
Rudy Ja sinulla siis ultra kohta. Ompa jännään, jospa taas kakasoset tulee :) Älä sinäkään mihinkään häviä..
Vanitan vallan kaksosia ja kiva kuulla kuinka kaikki sujaa. Joteskin itselle aina toivonut kaksosia.. mukavaa kun kaksi saman ikäistä lasta. Varmaan myös rankkaa mutta silti ihanaa. Kun en itse tuota rankkaa silai osaa edes ajatella, eletään vaan ja aina selvitään.. Mitenkäs muuten.

Vai tsekeissä siirretään 3:kin alkiota.. Ei kuitenkaan helposti kaikki tartu, vaan onhan se mahdollista, totta kai.
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen

Yhteistyössä