Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

HalleB halaus:hug:
Esemila: malttamattomana odotan Tsekin kuulumisia...Kirjoititkin sitten samaan aikaan :) Ihanaa, kun alkiot hyviä, niinhän ne lupaakin :)
Milloin testipäivä?
Jos ehdit ja jaksat niin kirjoittele yv:tä klinikasta jne.
En jaksais nyt millään odottaa omaa vuoroani. Nyt aika matelee.
 
Viimeksi muokattu:
Esemila onnittelut hyvistä alkioista! Koska sulla testipäivä?
Nalletytölle tsempit viimemetreille. Onneksi sektiotkin sujuvat pääasiassa hyvin.
Täällä piinaillaan 4.päivää, oireettomana, ehkä tavallista enemmän virtaa, mistä lie johtuu.
 
Odottavan poika syntyi eilen sektiolla 31+6. Sektiopäätös tehtiin kohonneiden tulehdusarvojen vuoksi.

Vauva syntyi parkaisten, painoi 2195g ja 45cm pitkä, on nyt teholla, mutta voi ihan hyvin, syö vähän pullosta, hengittää itse. Crp oli vähän koholla, mutta illan mittauksessa lasku suuntaan. Nyt pitäisi käynnistää oma maidontuotanto :). Tällä hetkellä kaikki on hyvin, toivottavasti ei tule takapakkia :)
 
:flower: Onnea Odottava73, eipä ollut mikään minimies;) Kerrassaan ihanaa!

esemila, kuulisin mielelläni jotakin reissustanne myös täällä palstan puolella. Millainen klinikka oli, ja miten kaikki asiat hoituivat? Millainen tunne jäi hoitohenkilökunnasta, miten puhuivat englantia ym.
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Odottava Onnea pikkuruisesta poijaasta :D

pikkukintsu Juu ilmanmuuta kertoilen ja oli tarkoituskin,mutta aika ollut nyt hieman kortilla :D

Elikkäs. Reprofitissä käynti oli erittäin miellyttävä. Kaikki sujui mutkitta ja ns neljässä osassa hoidettiin hommat.
1. Papereiden allekirjoitus hoitajan kanssa
2. Keskustelu lääkärisn kanssa
3. Siito
4. maksu
Nämä kaikki tapahtui omissa tiloissaan ja maksu suoritettiin tosiaan siirron jälkeen (alkioadoptiossa ainakin näin) ja odotushuoneesta käytiin hakemassa ja mentiin ns toimistoon maksamaan.. Englantia siellä puhutaan todella hyvin ja sen suhteen ei ole ongelmia.

Hoitajat ja lääkäri oli todella mukavia.

Ennen siirtoa meillle lääkäri vielä näytti näytöltä millaiset hienot alkiot siirretään. Se oli aivan uusi juttu ja tosi kiva :D

Testipäivä minulla on 27.4 raskaustestillä. Tsekeissä ei ole tätä hcgarvoa antavaa testiä ja siksi näin. Raskaustestin sai vielä sieltä mukaan.
Itse kyllä meinasi veritestiin täällä mennä jos raskaustesti plussaa näyttää,muuten siis en mene.

Yhteenvetona pitää sanoa,että kaikki ketkä miettii menisikö sinne viako ei niin luottavaisin mielin sinne voi kyllä mennä. Tuntu tosiaan,että minusta oikeasti välitettiin sitllä eikä siitä tullut mitenkään liukuhihnamainen toiminta mieleen :D

Iloisin aurinkoisin mielin pp 2 viettävä esemila
 
Voi ihanaa Odottava että kaikki päättyi lopulta hyvin ja paljon onnea pikku-pojasta!! Tosiaan lyhyeltä tuntui nyt sun raskaus, mutta se on pääasia että pikkumies alkaa kasvamaan ja voi hyvin. Ihan tulee pala kurkkuun:heart:
Iitu pp5
 
Kiitos Iitu kysymästä. Piinailu sujuu hyvin,en ole paljon asiaa mietiskellyt tai olen yrittänyt olla miettimättä :) oireita ei mitään,mutta eipä niitä vielä oikein voi ollakkaan
Plussaa tietty toivon niin kovin ja tosiaan saisi nyt tulla molemmille :) mutta nyt nautitaan tästä raskaudesta olemmehan sitä kuitenkin ;)
Esemila pp4
 
Onnea Odottava tosi paljon :flower:

Iitu kun jossain vaiheessa mietti milloin testi näyttäisi, niin mä tein ekan testin pp7 ja selvää plussaa näytti (siis blastoilla). Olin myös ihan varma negasta koska virtaa riitti ja ainut orastava oire oli vähän alkanut rintojen arkuus. Peukutuksia hirveästi teille molemmille :)
 
Onnea Odottava73:lle! Olettekohan päässeet kotiin sairaalasta?
Tsemppiä jännittävään piinailuun Essemilalle ja Iitu78:lle.
HalleB:lle voimia pohdintaan, vieläkö ehkä jatkatte hoitoja vaikka alkioadoptiolla.
Minulla vielä testi näytti "raskaana 1 - 2 vko". Ei ole näköjään hcg kokonaan laskenut.
En tiedä, mitä tarkoittaa. Pitää kysellä lääkäriltä. Vuoto on nyt kuitenkin enää niukkaa.
Meillä on vielä yksi alkio pakkasessa.
 
Carolyn kävitkö kuitenkin veritestissä siis jossain vaiheessa? Koska teillä viimeisen alkion kanssa yritys?
Mä aattelin olla sissi ja testata huomenna..normaalisti oon odottanut veritestiin, nyt haluan jotain tietoa ennen sitä. Musertaa jo ajatus negasta, me ei päästä uuteen yritykseen kuin vasta loppuvuonna..pelkkä pas vie rahaa n.3000e ja se on pakko ensin saada kasaan ja maksaa lainoja pois, enempää ei voi lainaa alkaa ottaa tätä varten..ois niin ihanaa kun nyt tärppäisi.
Iitu pp8
 
Iitu78: pakko tulla täältä taustalta rohkaisemaan. Itse olin super energinen ennen plussaa siis ihan uskomattomasti jopa työpäivän jälkeen oli virtaa. Sanoin vielä miehellekin että eihän tällainen ole mikään raskausoire siis todellakaan ei ole, joten se sitten siitä. Nyt kuitenkin voin sanoa, että kyllä se oli, sillä ei mulla koskaan töiden jälkeen ole silleen ollut energiaa. Nyt ei tietysti enää ole ollut moneen viikkoon vaan se energisyys oli siinä juuri plussan kanssa samoihin aikoihin eli pp7-pp13 suunnilleen.
Joten tsemppiä testiin :) Tsemppiä myös kaikille muille vaiheisiinne ja esmilan tulosta täältä taustalta myös jännitän.
 
En ollut koskaan aiemmin käynyt veritestissä, koska aina ennen kotitestit näyttivät negaa. Nyt siis Clearbluen digitaalinen testi näytti plussaa 20.3. ja kävin veritestissä 25.3.. Ekassa veritestissä hcg 270 ja tokassa 31.3 hcg 386. Kuulemma hcg ei noussut toivotusti ja lääkäri ohjasi lopettamaan lääkkeet.
Nyt vielä maanantaina 21.4. digitesti näytti "raskaana 1-2 vko". Pitää vielä odotella, että testi näyttäisi "ei raskaana". Nyt siis näinpäin.. Aiemmin digitesti, kun jo näytti:
"raskaana 2- 3 vko".
Vielä yksi alkio on. En tiedä, voidaanko siirtää ennen kesää.
 
Carolyn kyllä on kauhistuttava tuokin tilanne että hcg aivan normaalitasoa ja kuitenkin nousee, muttei tarpeeksi. Hui.
Esemila koskas sä testaat? Kyl mua niin jännittää..Clearblue digitestin kävin tänään ostamassa. En varmaan nuku ensi yönä yhtään..
Iitu pp8
 
Paljon onnea odottavalle!!:flower:
Onnea myös kaikille testausta ja hoitoja odottaville. Täällä on kovasti uusia keskusteluja ja keskustelu käy vilkkaana. Huomasin että plussiakin on tänä vuonna tullut ihan eri tavalla kun viime vuonna!! Mahtavaa! Olen ollut palstalta pitkään pois, välillä olen kuulumisia kurkkinut mutta en ole kirjautunut sisään. Vauva on kasvanut kovasti ja on jo pian 7 kk. Olen joutunut miettimään nyt tässä vaiheessa pakkaseen jääneiden alkioiden kohtaloa. Meillähän jäi sinne 3 blastoa. Mies ei ehdottomasti halua lisää lapsia ja onhan tätä ikää minullakin aika paljon ja ekakaan raskaus ei ollut helppo, mutta jotenkin alkioista luopuminen ottaa tosi koville. Niissä on ollu niin kamala työ ja nyt vaan niiden tuhoaminen tuntuu pahalta. Onhan ne mahdollisia elämän alkuja ja meidän vauvan mahdollisia siskoja tai veljiä. Luovutettuilla munasoluilla tehtyjä alkioita ei saa lahjoittaa eteenpäinkään.
Kyllähän sen ymmärrän että alkiot eivät ole lapsia ja näissä hoidoissa käyneenä tiedän että ehkä ne ei edes selviytyisi sulatuksesta, tai sitten eivät alkaisi jakautumaan tai sitten eivät ehkä kiinnittyisi tai vaikka kiinnittyisikin, ehkä raskaus ei jatkuisi .. mutta silti!!! Oletteko koskaan miettineet käyttämättömien alkioiden kohtaloa? minulla on kamala syyllisyys asiasta ja tuntuu tosi pahalta että ne eivät saa edes mahdollisuutta!!
 
Viimeksi muokattu:
No ei oo helppoo tämä testailuhommakaan, jessus!
Aamulla siis eka testi Clearbluella, vastauksena sellainen kirjankuva,joka tarkoittaa virheellistä testausta! Odotin jos se johonkin muuttuisi mutta ei. Sit meni aikaa että pääsin lähtee kylille ostamaan uutta testiä. Sitte oottelin että pissa olisi rakossa sen 4h. Uusi testi ja sama juttu!!?? Ja siis aivan ohjeiden mukaan tein testit. En tajua.
Onko kellään käyny noin?
Meni niin hermo ja kuitenkin lähes 20e/testi että enää en uutta osta, vaan menen perjantaina verikokeeseen..
Iitu-piinailee edelleen-pp9
 
Iitu78 Höh, on se kumma ku molemmat testit noin tekee. Laita sähköpostia valmistajalle niin varmasti saat uudet tilalle. Mä muistan,että meillä oli sillo 2010 myös joku vika samaisessa tesissä( en muista nyt et mitä teki) niin saimme uudet tilalle. Laittoivat postissa tulee.
Saatko veritestituloksen samana päivänä?
 
Esemila veritestin tuloksen on joskus saanut samana iltapäivänä, joskus menee seuraavaan päivään..ärsyttävää! Ostan kyl perjantaiksi ees jonkun halpistestin, että vähä ois jotain hajua millä fiiliksellä viikonloppuun, jos veritestin tulos tuleekin vasta ma! Koskas sä testaat?
 
Iitu78 Joo vähän invaa jos menee ma, liian pitkä viikonloppu jos ei tee suuntaa-antavaa testiä sitä ennen :)
Mä ajattelin,et jo la testailis. Mulla on tuo testi minkä sain klinikalta ja sillä kokeilen. Jos se nega niin veritestiin en mene ollenkaan.
 

Yhteistyössä