Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

nyt täytyy huokaista ... tosiaan 2 vielä pakkaseessa huurunokkaa ... no mulla tänään oli miehelle pakko sanoo en tiedä pitäskö ensvuotee sitteki oottaa ? kattoo tammikuussa ? kysyin myös oonko luovuttaja sen mielestä. Pelkään ja ruvennu ajattelee et no kai täs pitää joskus myös tehdä päätös mitä tämän jälkeen olisi mahdollisuuksia meille ? ja sanoin myös että mä silti niin rakastan kultaa vaikka tää ei helppoa enkä aja sitä pois mun luota <3
 
Voimia ja halauksia teille kaikille. Huokaista täytyy välillä ja miettiä muutakin. Mutta se oma tie pitää kulkea hyvillä mielin loppuun ja olla tyytyväinen siihen ratkaisuun minkä sitten tekeekin :heart:


Onkohan nämä vauvat jo syntyneet?? vai onko la ajat väärin.

Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73: (40), 1.lapsi toiveissa,LA Elokuun lopussa 2014


Katselin tuota listaa ja piti tuo silmiin sekä unelmaako?? miten hänen vauvan la aika oli?
Miten tehdään niille jotka vaan häviävät johonkin, eikä tietoja ole. Laitetaanko kadoneisiin?? listan loppuun..
Mitä mieltä olette?
 
Viimeksi muokattu:
Hailaivalle paljon onnea kuulumisten johdosta!
Ja rouva k33, on varmaan ihan hyvä välillä ottaa etäisyyttä ja koettaa mennä rauhassa. Itse oon sellanen hätäinen panikoija ja mä en meinannu malttaa vaam tuli rynnittyä hoidosta toiseen. Olis ollu hyvä osata rentoutua.

Burma. Kyl kai sen pitää tuplaantua käsittääkseni tai ainaki se hcg nousu on rajua tässä alussa. Mut pidetään peukut pystyssä. Luonto on ihmeellinen ja luvut lukuja. Muistan täällä palstalla yhden jonka käskettiin lopettaa lääkeet huonon hcg nousun takia. 2vk ei vuotoa kuulunu ja ultrassa paljastui et raskaus oli menossa hyvää vauhtia. Et niinki voi käydä!

Peukkuja kaikille vaiheisiinsa. Mä tosiaam oon hoidon odottelija. Vielä ei kierto toimi joten homma ei etene.
 
Ihanaa kun täällä meno vilkastunut!
Mäkin sain hoitosuunnitelman tänään. Kaikki labrakokeet on vanhentunu, pitää ottaa hirvee liuta labroja..suomen päässä lääkärit hieman on ihmetellyt miksi vaaditaan niin massiiviset labrat, täällä pääsee hieman vähemmällä. Uutena myöskin kortisoni ennen siirtoa.
 
Hei kaikille! Ja kiitos Ida-Karoliinalle listan päivittämisestä. Meillä nyt se tilanne että PAS siirtoa puuhataan. Kolme blastoa pakkasessa ja kokeillaan nyt luonnolliseen kiertoon. Eilen kävin ultrassa kp10 ja limakalvo oli 4mm. Menen tiistaina uudestaan ihmettelemään sitä limakalvoa. Lääkäri jo väläytteli että tehtäisiinkin siirto lääkkellisesti, eli joulukuulle menisi. En sitten tiedä oliko limis jotenkin liian ohut kiertopäiviin nähden... Noh, yhtä mieltä oltiin siitä että yhtään alkiota ei lähdetä sulattelemaan ennenkuin olosuhteet siirtoon ovat optimaaliset. Mä olen kuitenkin ovulaation aina löytänyt ja verikokeidenkin mukaan se on tapahtunut. (Ainakin siis niissä kierrossa kun on mitattu veriarvoja) Ihmettelenkin jos se nyt on johonkin hävinnyt. Ihan mielellään nimittäin olisin kokeillut passia omaan kiertoon kun edellinen tuoresiirto tehtiin tietty lääkkeillä... On mukava jos vähän voidaan kokeilla jotain erilailla kuin edellisellä kerralla jos negaa.

SuzieQ ihanan näköinen poika sinulla! Olisitko halunnut kertoa kuinka teillä on lahjasolu tausta vaikuttanut elämäänne? Minua kiinnostaisi kovasti tietää kuinka poikasi on suhtautunut taustaansa mikäli olette hänelle kertoneet. Ja muutenkin kiinnostaisi tietää onko äitinä olo lahjasolulapselle joskus ollut erikoista/outoa vai minkälaista? Varmaan ainakin ihanaa!!!=)

Tsemppiä kaikille vaiheesiinne. Mukavaa kun ketju on aktiivinen ja monella siirto tiedossa vielä ennen joulua. Toivon niin että saisimme kaikki parhaan mahdollisen joululahjan tänä vuonna. Palaan ensi viikolla kertomaansa kuinka tämän meidän PAS:n kanssa edetään. Nyt takaisin kisastudioon. (Mun mies on aivan älytön lätkäfani ja karjuu tossa vieressä katsoessaan FIN-RUS peliä.=))

Hyvää viikonloppua kaikille!
-Weeru
 
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
SuzieQ ihanan näköinen poika sinulla! Olisitko halunnut kertoa kuinka teillä on lahjasolu tausta vaikuttanut elämäänne? Minua kiinnostaisi kovasti tietää kuinka poikasi on suhtautunut taustaansa mikäli olette hänelle kertoneet. Ja muutenkin kiinnostaisi tietää onko äitinä olo lahjasolulapselle joskus ollut erikoista/outoa vai minkälaista? Varmaan ainakin ihanaa!!!=)
Ei olla vielä kerrottu pojalle, mutta ihan vasta lähiaikoina on alkanut kysellä miten vauvansiemen pääsee naisen mahaan jne...uskon että kertominen on hyvin lähiaikoina ajankohtaista.

Sen lisäksi että minulla ei ole/ollut omia munasoluja, minulla on harvinainen, perinnöllinen sidekudossairaus nimeltä Ehlers-Danlosin syndrooma. En olisi missään nimessä halunnut biologista lasta vaikka se olisikin ollut mahdollista, sillä sairaus periytyy vallitsevasti. Lisäksi moni EDS-potilas ei onnistu muutenkaan saamaan lasta/lapsia, meissä on paljon lapsettomia. Tämän vuoksi siis äitiys on ihan erityisen ihanaa minusta. :heart: Poika on ihan isänsä näköinen, ovat kuin kaksi marjaa pitkähköine kiharoineen. :)
 
Kirjoitanpa minäkin tarinani. Olen kaikki nää 5v seurannu tätä ketjua vaikken enää kirjoittanut. Joku kyseli elämästä lahjasolulapsen kanssa. Mulla on 5v ja reilu 1v lahjasolulapsi. Aikanaan kirjoitin täällä esikoisen aikaan mut nyt eri nimimerkillä kun moni tuttu tunnistaa.
Mut joo. Mä olen kertonut jo isommalle taustasta. Tää meni silleen et aikanaan puhuttiin tosiaan vauvan siemenistä ja siitä et toiset joutuu käymään lääkärillä saamassa sellaisen. Siihen asia jäi kunnes sitten tuli kyse siitå tuleeko meille enää koskaan vauvaa. Oli helppo aasinkenkä sanoa, että de tarkoittaisi käyntiä lääkärillä. Ja että kaikilla äidillä ei oo riittävästi siemeniå joten joku ihana täti sitten antaa omistaan. Lapsi kysyi että aijaa..oliko sulla äiti riittävästi. Mä sanoin että ei. Että sua toivottiin niin lujaa että saatiin solu tädiltä kellä niitä oli enemmän. Lapsi oli vaan että aijaa..kiva ja jatkoi leikkiä ;). Sitten isompana tähän taas palataan mut selvästi se jäi lapsen ymmärrykseen. Lapsihan ottaa asian luonnollisesti koska muuta ei tiedä :)
Muuten lahjasolulapsen kanssa on ollu elämä samanlaista kuin oman. Ei asiaa ajattele . Paitsi kun joku saattaa vähän miettiä, ettei lapsella oo kauheesti mun piirteitä ;). Mun lapset ei (tietenkään) oo mun näköisiä eikä edes piirteet vaikka joillakin kai näin voi olla. Esim tyttö on selvästi rotevampi ja leveä kasvoinen, mä siro ja kaitakasvoinen joten nää tällaiset "isommat piirteet" pistää tottakai silmään. Mut ne ei mua haittaa mitenkää :). Isänsä näköisiä ovat kovasti. Lapset on eri luovuttajalta.
Tsemppiä vaiheisiinne! Voin kertoa lisää jos ketä kiinnostaa jotku asiat :)
 
tänä isänpäivänä mieheni viettäisi ensimmäistä isänpäivää jos kaikki olisi mennyt hyvin <3 no me muistettiin romipojan kanssa koiruutemme siis pienellä lahjalla :) ja olkaamme kuitenkin iloisilla mielin ei ilman appiukkoa olisi tuota omaa kultaa ei ilman vaareja isejä <3 kaikki ajan kanssa niin miehenikin saa oman pienen kääröntuoksun vierelleen <3 :))
 
  • Tykkää
Reactions: Weeru
Löysinkin huojentavaa tietoa netistä...

Hcgn pitää tuplaantua alkuraskaudessa, mutta kun lukema yli 6000 tuplaantumisaika hidastuu 96h.
Tällä sivulla oli myös laskuri joka laski onko hcgn kasvaminen normaalia.
Hyvä siinä mielessä että lasket sillä omia arvojasi, kun yleisesti hcg taulukoissa on aika iso hajonta viitearvoissa ja yksilöitähän ollaan kaikki.:)

Rouva K33 mulla itselläni myös eilen rankka päivä, oltiin vaarin päivillä jossa myös mieheni veli lapsensa kanssa. Tällä lapsosella ja meidän enkelivauvalla olisi ollut sama laskettuaika. Mutta yritän uskoa että meillekin se nyytti vielä tulee.
Tänään edessä sukulaisten hienovaraisia uteluita että koskas teille tulee perheenlisäystä...
Ei muuta kun hammasta purren ja tekohymy naamalle!

Mutta kuitenkin Isänpäivää kaikille!
 
Weeru, joo 4mm tossa vaiheessa kiertoa kuulostaa ohuelta. Meilla yleensä ultra kp 11-12 kieppeillä ja silloin pitäisi olla jo lähelle 7mm. Oon kokenu lääkkeelliset siirrot helpoiksi kun lääkkeet tekee toivotun työn, yleensä ainakin, mulla silti yhdessä siirrossa limis oli vain jotain 7,5mm eli nippanappa riittävä.
Aniraz, yritin joskun Pietarissa hieman puhua labroja vähemmiksi (esim.kuppa-testi, jota ei suomessa juuri edes esiinny ja lääkärit täällä todella ihmetteli sen pyytämistä), mutta kovin olivat tiukkoja. Ja tosiaan ne tulee maksaa lähelle 500e yksityisellä. Onneksi sain peruslabroja (perusverenkuvaa, sokerit, maksa-arvot yms) otatettua työterveyshuollossa. Sit esim. hiv ja hepatiitti testitkin pitää uusia 3kk välein mikä on ihan ihmeellistä parisuhteessa olevalta.
 
Burma näin se on että ei enään myöhemmin tuplaannu, siksi ei verestä katsotakkaan vaan ultrataan myöhemmin..
rouvakk on nämä isien ja äitien päivät niitä rankkoja päiviä. samoin me käytiin appi ukon luona ja miehen sisko vauvan ja 4v kanssa oli myös. näille serkuksille olisi tullut vain pieni ikä ero.. vaan meidän vauva ei saanut syntyä. samoin kuultiin että miehen serkku helmikuussa saa vauvan.. nyt vasta kuultiin siitä, vaan en olisi nytkään halunnut sitä tietää.. ei tunnu hyvältä. vaikka kaikki vauvat on ihania ja ei niistä voi olla tykkäämättä, enkä halua tulla vanhaksi katkeroituneeksi akaksi. muuta pitää miettiä nyt taas.. ei muuten oikein jaksa, ja me odotellaan luovuttajaa edelleen ja vaikka onkin ollut hyväkin kaikkien kannalta että sitä ei vielä ole ollut meille. niin en jaksaisi odottaa uutta mahdollisuutta saada vauva.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva lukea Iida-Karoliinan kuulumisia, toivottavasti luovuttaja löytyy pian :) Joudutteko menemään pitkäksikin aikaa Gdanskiin vai onko spermat jo pakkasessa ? Toivottavasti pääsette pian :)

Sydämestäni toivon, että burmalla ultrassa olisi kaikki hyvin <3 Pitkä tie teilläkin takana ja ikäviä keskenmenoja taustalla, olispa nyt se onnistumiskerta <3

Kaikille muillekin rauhallisia hoidon odotushetkiä ja joku teistä taisi olla jo ihan just hoitoonkin menossa...

Limiksestä : kyllä se n.7 mm siirrossa riittää, näin on minulle sanonut monikin lääkäri ja eipä tuo omani ollut kuin 7.8 mm kp 14 ja riitti hyvin :) Ei kannata stressata, jos ei tuon yli kasva. 5.8 mm on raskaus alkanut yhden lääkörin mukaan ja kaikki meni ok.

Hyvää uutta viikkoa teille kaikille :)

T. Paulanna ja pavut 19+5
 
burma ihania uutisia!

iitu harmi homma jos eivät voi joustaa, toi 3 kk välein on aika kova tahti!

). ( menkat alkoivat aikataulussa, nyt alkaa progynovat. No ainakin lääkekustannukset ovat edullisia näissä hoidoissa, parikymppiä mennyt vaan. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Burma
Burma ihanaa, onnea tosi paljon :heart:

k2009 tosi kiva, että tulit kertomaan miten teillä on asiaa käsielty lapsen kanssa.

SuzieQ samoin oli mukava kuulla teidän ihanasta pojasta.

I-K toivottavasti se luovuttaja löytyisi mahdollisiman pian.

Itsellä sellainen tilanne, että päätin kuitenkin selvittää ennätänkö siirtoon ennen joulua ja suunnitelma on sellainen, että siirto on vko 51, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Joten kiireinen loppuvuosi on menossa, muutto ja sitten tämä hoito. Minulla alotetaan jarrulääkkeellä ja sitten estrot.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Burma
Heips!

Burmalle isot onnittelut sykkeestä!!! Toi on jotain sellaista mistä itsekin haaveilen, nähdä joskus ultran ruudulla muutakin kuin tyhjä kohtu ja tsägällä limakalvo.

Itselläni oli tänään taas lääkäri. Limakalvo oli kuin olikin kasvanut, oli nyt n.8 mm kp15 ja perjantaina taas ultra. Onneksi siitä ei tarvitse maksaa, saimme sen vähänkuin kaupanpäällisiksi kun ekan ultran oli hoitaja varannut ihan liian aikaseen! Kyllähän mä sitä sillon ihmettelin, mutta onneksi näin. Perjantaina sain käskyn alkaa tikuttaa ovista, mutta ajattelin aloittaa jo ke kun testejä on kaapissa. Jos hyvin käy päästään ens viikolla siirtoon!!! On tää tällaista vuoristorataa.
Ehkä menin vähän asioiden edelle, mutta kysyin kuitenkin lääkäriltä mitä mieltä hän on , että mikäli näistä luovutetuista ei raskaus ala niin olisiko mitään järkeä kokeilla enää yhtään IVF hoitoa omilla. Meillähän ei ehditty ennen mun syöpään sairastumista tehdä kuin 1 IVF julkisella. Silloin soluja saatiin 8 mutta siirtokelpoisia oli vain yksi. Heti negan testattuani löysin patin kaulasta ja syöpä todettiin... Eli voisiko olla että tauti jo hoidon aikaan oli mun kehossa ja siksi IVF saldo oli niin kehno??? Ota näistä nyt selvää... Nyt kuitenkin kaikki usko ja toivo (olisko hyvät nimet lahjasolu kaksospojille??!!) niihin kolmeen blastoon jotka pakkasessa odottelevat pääsyä mun kohtuun.

Tsempitykset hoitoa odotteleville! Piinailijoita ei taidakaan tällähetkellä olla.

-Weeru
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33 ja Burma

Yhteistyössä