Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Huomenta kaikille!
Täällä ollaan jo seitsemältä menty tarkistamaan kasvien ja yrttien tilanne pihamaalle. Teinpähän sitten testinkin ja haamuinen plussahan sieltä tuli! Himmeähän se vielä oli kun vasta se pp10, mutta plussa kuitenkin selvästi. Nyt alkaa sitten meikälaisella ne varsinaiset piinaviikot, eipä tuota testiä osannut ees kovin jännittää kun 2 kertaa jo ollut sama tulos ja sitten kuitenkin se km, eka jopa vasta sykkeen jälkeen. No nyt vaan pitää yrittää olla huolehtimatta ( kuinka helppoa, heh, heh! ). Ja veritestithän sitten ens viikolla pp12 ja pp 14.

Mitenkäs Marisabel, peukutan nyt tosi kovasti sulle sitä plussaa, tulehan kertoilemaan!!!
 
Jatkanpa tästä vielä hieman.
Sellainen melkoinen ero on tässä alkuraskaudessa että mua ei väsytä, ei juurikaan illalla eikä varsinkaan aamulla, vaikka touhuan pihalla kaiket päivät. Edellisissä oon aina ollu niin väsyny et päivälläkin piti ottaa pienet unet. Ihme homma.
No, tulkaa nyt kertoileen omat kuulumiset kaikki. Ja Sela piiniskaveri, miten sä voit siellä?
 
Kiitos Onnitteluista Discovery ja Lyyra!
Aattelin et testaan vielä huomenna kun oli vielä aika haalea tuo... mutta eipä mulla ookaan testejä... höh.
Oikein ihanaa viikkoa kaikilel ja etnkin Lyyralle tsemppiä matkaan!
Ja Marisabel, halaus vielä!
 
Taas olisi uusi päivä aluillaan ja aurinkokin tuolta pivliharson takaa pyristelee esille. Illalla olikin valtava ukonilma ja mahtavat salamat. Kerettiin tytön ratsastuskilpailuista just kotia ennen ku rysähti.

teekuppille aivan mahtavan SUURET ONNITTELUT ja SUUREN SUURI :hug: . Mieletön juttu!! Yes, yes, yes =) Vitsi et oon iloinen sun puolesta kun just sanoit, et on ihan nega oli ja plussa samantien sit tulikin.

Lyyralle peukutukset

Hilleville peukutukset myös

Marisabel :hug:

Omaa napaa, 6pp. Tuntemuksia/oireita ei ole ollut juurikaan. Tänä aamua alkoi tuollainen lievempi menkkajomotus alaselällä ja nyt muuttui ihan tuonne alas alavatsalle. Oikeasti tuntuu niin kuin olis maha löysällä, et en tiedä onko sitä vaiko menkkajomotusta. Muita oireita ei ole ollut paitsi se oireettomuus. Nythän tämä jomotus alkoi myöhempää kuin viimeeksi alkoi jo heti toisena päivänä. Jotekin tää jomotus vie heti mielen matalammaks vaik oli jo jotenkin sellainen tunne et nyt voisi onnistuakkin.

Voimia ja tsemppiä kaikille :hug:
 
Minullahan oli myös alussa aika haalea, kun testasin etuajassa. Kahdessa vuorokaudessa se sitten vahvistui. Kaikkiaan testasin muistaakseni viidellä eri testillä.

Kurjaa, että Marisabelillä näytti negaa. Kyllä täällä tosiaan kaikille plussaa toivoisi. Kova kouluhan tämä on niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Minulla on tänään neuvola. Siellä nyt ei kyllä katsota kuin rutiinit. Paino nousi viikonloppuna lähes kaksi kiloa eli turvotus alkoi ilmeisesti nyt. Toivottavasti ei samaa luokkaa kuin ed. raskaudessa. Eikä ennakoisi tuota myrkytystä. Viikkoja on kuitenkin vielä niin vähän.

Peukkuja kaikille !

Discovery 19+1
 
Marisabel, lohtuhalit ja voimia sinulle! :hug:

Teekupilla päinvastoin upeat uutiset. Toivottavasti plussa vahvistuu ja raskaus etenee. :heart: Hyvähän se on jos ei väsytä, mutta muista silti levätä... Minulla raskaus on aiheuttanut sen että herään kamalan aikaisin ja sitten iltaisin olen ollut aika väsynyt. Muuten olen ns. iltavirkku.

Sela, onneksi mennkatuntemukset ja nippailut voivat tarkoittaa myös sitä, että olisit raskaana. Toivotaan niin! Jaksuja piinaaviin päiviin.

Lyyralle peukut pystyyn!

Discovery rv 19 kuulostaa kyllä jo tosi hyvälle! Ehkä turvotus johtuu vain lämpimästä säästä

Mieheni laski jo, että jos hoito nyt onnistuisi, lapsi syntyisi helmikuussa. Hänkin kovasti toivoo, että viimein onnistuisi. Kiitos teille etukäteispeukutuksista :wave: Keskiviikkona menen limisultraan.

Aurinkoista viikkoa jokaiselle!
Hillevi
 
Marisabel tuhansia lohtuhaleja :hug:

Hillevi meillä taitaa aika samaa tahtia edetä hoidot tällä hetkellä. Mulla myös limisultra ke. Näiden suunnitelmien mukaan siirto olis kesäkuun alussa.

Teekuppi onnea hienosta plussasta

Nauttikaamme edelleen meitä hellivästä lämmöstä B)
 
Kiitos kysymästä Hillevi! Henkisesti oli monta kuukautta erittäin vaikeita, mutta nyt viimeiset pari-kolme kuukautta olemme osanneet jo nauttia. Muutoin voin oikein mainiosti! Vaikka tosiaan ikääkin on jo kertynyt, on raskaus sujunut hyvin, ongelmia ei ole ollut. Painoakin on kerääntynyt vain 7 kiloa kokonaisuudessaan. Vasta nyt kuumat ilmat ovat tuoneet pientä turvotusta. Vauvakin ymmärsi kääntyä pari viikkoa sitten pää alaspäin, jotta tapaamista tässä vain odotellaan rauhassa =).

Auris
 
kaikille. Tasapuolisesti tahdon toivottaa voimia jokaiselle omiin vaiheisiin. :hug: !!

HILLEVIÄ erityisesti ajattelen, PALSTAN SUURI SYDÄN. Joka hetkeä kanssasi elelen ja sitä plussaa sinulle odotan. Olet sen todella ansainnut :heart: !!

Meillä oli tänään 3kk neuvola ja kaikki hyvin. Neiti kuulemma hyvin tempperamenttinen, enkä edes kiistä, kun iskä paapoo täysin...mammalla kova tekeminen!! Pääsääntöisesti kuitenkin aurinkoinen ja hyväntuulinen :D !!

Mitä NENNULIINILLE ja ALIISALLE kuuluu?? Entä PAPILLON ja MAIJA????? Täällä vaan jää koukkuun joidenkin vaiheisiin. WATROSSILLE ja JUUNILLE :hug: :hug:

Halit kaikille VEKARALTA ja SOFILTA

:heart:
 
Taasen täällä :)

Auringonkukka Tsemppiä loppumetreille

vekaralle kiitokset

Lyyra Huomenako teillä on lähtö? Mukavaa vauvanhaku matkaa :)

teekuppi Miten menee? Haitko lisää testejä vinon pinon? :)

Itsestäni: Eilinen päivä meni menkkajomotusten kanssa aaltoillen, mut suurimman osan aikaa kuitenkin ilman mitään tuntemuksia. Tämä 7. päivä alkoi sitten mahavaivoilla, kipeä ja ihan sekaisin ja menkkajomotuksesta ei toistaiseksi tietoakaan. Muuten kaikki loistavasti vaikka ihan nega olo onkin :)
 
Hei kaikille!
Ja Sela, sekasinhan noissa tuntemusten suraamisissa menee, välillä niitä on ja sitten taas ei. Ei oikeestaan pitäisi seurata niitä ollenkaan, vaikka tiedän sen itsekin niin konkretiaksi se ei vaan muutu, mullakaan. Testejä oon tehny, eikä se viiva oo vahvistunu, ei hävinny muttei vahvistunutkaan. Tuli sellanen olo et josko on vaan yrittäny kiinnittyä.... voi taivas tätä jatkuvaa huolehtimista.... teetkö Sela muuta kuin veritestin?
Mutta Lyyra, onnea matkaan rutkasti!!!!
Lokakuu, mä mietin usein miten sulla nyt menee, mikä on tilanne??
Discovery, muistatko kuinka kauan sulla pysy haaleena?
Kaikille paljon, paljon voimia toivottelen
 
teekuppi Jos se viiva sieltä alkais vahvistumaan kun päiviä hieman enemmän on plakkarissa, toivotaan ainakin :)
Kyllä mä sinne veritestiin asti odottelen. Nyt on ollu paljon helpompi piina kuitenkin ku viimeeksi. On ollu enenmmän tekemistä niin varmaan siksi, ei ole kerinnyt niin ajattelemaan kaikkea vihlaisuja ja kutinoita.
 
Hei,

sain sitten veritestin tuloksen ja se oli 87 ( pp12 ), viimeksi oli samana päivänä 79. Mutta viivan haaleus vaan kummittelee päässä, tuota lukuahan ei mihkään voi verrata ku ei aiemmin otettu.... ylihuomenna sitten uus testi. Riikassa määräävät aina 2 parin päivän välein.
 
Teekuppi, onhan tuo vähän matala lukema verrattuna joidenkin lukemiin, mutta niin oli Vekarallakin, ja niin vaan raskaus meni hyvin loppuun saakka. Ja niin kuin tiesitkin, lukeman kasvaminen on tärkeämpää kuin lähtölukema. Nyt peukutetaan kaikki, että seuraavalla kerralla on tuplasti hcg:tä veressä.

Aurikselle huoletonta loppusuoraa ja onnea synnytykseen. Kyllä varmasti sinun kokemuksillasi on ollut vaikea luottaa siihen, että kaikki menisi hyvin. :hug:

Kiitos Vekara :heart: ihan alkaa ujostuttaa, kun niin kauniisti kirjoitit. Vai on Sofi isän silmäterä, eipä ole vaikea uskoa.

Lääkäri kertoi minulle, että luovuttajalla oli hyviä tasakokoisia follikkeleja alle 10 kpl molemmilla puolilla. Hyvältä näyttää ainakin tämä alku! Uskaltaakohan sitä kahta alkiota ottaa, kun viimeksi tuoresiirrossa molemmat kiinnittyivät ja nyt on yli 10 v nuorempi luovuttaja. Huomenna minun vuoroni mennä ultraan, toivottavasti kaikki kunnossa. Joulukuussa viimeksi tutkittu...

Lämmintä kevätiltaa kaikille!
Hillevi
 
teekuppi Eikös tuo arvo ole hyvä ja kylä se viivakin sieltä vahvistuu.

Itse varmaan teen normi pissatestin jos veritesti näyttäisi mukavia lukemia. Jotenkin ei varmaan osaisi luottaa vaan siihen, että joku sanoo jotain numeroita. Jotain konkreettisempaa pitää olla :)
Ja just ku pääsin sanomasta et on ollu helpompaa niin nyt sit koko iltapäivän on ollu asia mielessä lakkaamatta. Viikon vielä ku jaksais.

 
Sela, on se hyvä arvo näin varhaisessa vaiheessa, pääasia tosiaan olisi että tuplaantuisi joka toinen päivä. Niinkuin Hillevikin sanoi. Perhesuunnitelun sivuilta löytyy noita arvoja viitteeksi jos haluaa katsella.Viimeksi oli pp13 79 ja pp15 297. Sitä en tiiä miksi Riikassa laitetaan näin varhain veritestiin. Täytyypi nyt yritellä rauhallisesti katsella eteenpäin. Ja muistelen minäkin et Vekaralla lähti kans tosi alhaalta.
 
Heijsan pitkästä aikaa!

Olen ollut niin kiireinen ja väsyksissä, että en ole tänne ehtinyt kirjoittelemaan. Taustalla olen kuitenkin ahkerasti käynyt lukemassa teidän jokaisen vaiheitanne.

Vilhelmiinalle sydämmelliset onnittelut :heart: :heart: !

Teekupille onnittelut plussasta :hug: Kyllähän tuo sinun arvosi on hyvä pp12 ajatellen. Eihän monella ole ollut kuin himpun verran yli 100 pp14. Tuskin mistään kiinnittymis yrityksestä on kyse, sillä silloin tuo arvo ei kyllä noin korkealle nouse. Etköhän sinä voi huoletta huokaista, että raskaana olet =)

En nyt erikseen toivottele tsemppejä muille piinailijoille.. yhteisesti haluan teille vaan sanoa, että koittakaa olla positiivisin mielin ja rutkasti tarrasukkia matkaan kaikille.. :) Niin kuin useat ovat sanoneet, niin oireiden perusteella ei oikein voi sanoa juuta eikä jaata. Toivon koko sydämestäni teille kaikille hyviä uutisia testipäivänä.. elän hengessä mukana, vaikka en kirjoittelemaan aina ehtisikään =)

Täällä on nyt kaikki lääkkeet lopetettu. Hieman pelokkain fiiliksin lopetettiin tuo klexane.. mutta nyt on oltu pian viikko ilman sitä.. Hyvähän siitä eroon oli sinällään päästä, koska ei tahtonut enää tuo piikki mennä nahan läpi ja alkoi olla aika tuskaista tuo pistäminen. Eilen olin neuvolassa. Kaikki kuulosti ihan normaalilta. Sydän siellä kovasti sykki ja pieni siellä touhusi aika kovaa vauhtia kun kätilö kuunteli dopplerilla. Kaikki testit on olleet normaaleja ja hemoglobiinikin on pysynyt hyvänä. Ainoa mikä itseä hieman huolettaa on se, että paino on tippunut sitten hoitojen alkamisesta 1,5kg. Olin kyllä matkan jälkeen 2 viikkoa ripulitaudisssa.. että olisko se sitten laihduttanut mua.. mutta matkasta on muutenkin aikaa jo yli kk niin tuskin se pelkästään vaikuttaa.. No, tiedä häntä.. eiköhän tuo paino ala pikkuhiljaa nousemaan. Syön kyllä hyvin, että ei sen siitäkään pitäisi olla kiinni. Sen jälkee kun raskauduin, niin kaikki makeat herkut on lähes jäänyt pois.. jäätelöä lukuunottamatta. Ennen hirmuisena makea hiirenä ja nyt ei oikein mitään makeaa tee mieli :LOL: Voiko terveellisempi syöminen sitten pudottaa painoa, vaikka se ei tod ole ollut tarkoitus. Hauskaa sinänsä kun minä olen laihtunut sen 1,5kg ja vain viiikkoa minua edellä oleva veljeni vaimo on lihonut +6kg. Vauvan liikkeitä en vielä tunne.. tai en ainakaan niin selkeästi, että voisin sanoa tuntevani niitä. Mutta kätilö sanoikin, että ensi synnyttäjä saattaa tuntea ne vasta +20 rv:lla.. joten ei pidä siitä olla lainkaan huolissaan. Ihan uskomattomalta tämä tuntuu! Olenko muka oikeasti raskaana ja voisiko tämä viimein onnistua?? Ei sitä vieläkään oikein uskalla luottaa. Minulla on rakenneultra 14.6. Jos siellä kaikki ok, niin sitten aion huokaista ja alkaa nauttimaan tästä olotilasta:) Masu on kasvanut jonkin verran.. kyllä ulkopuolisetkin jo raskauteni huomaa, jos käytän tiukkaa paitaa. Töissä olen asiasta esimiehilleni kertonut sekä kahdelle "oikealle kädelleni". Tekisi vaan kovasti mieli päästä ultraan katsomaan onko vauva kasvanut niin kuin pitää.. eihän sitä ole pitkään aikaan nähty.. Kohtu oli ainakin mittauksen mukaan aivan sopivan kokoinen.. enää ei olla kaukana navan ylityksestä. Täällä kaikki siis toistaiseksi vallan mainiosti:)

Mitä kuuluu Tuuttituulialle? Toiv teillä oli aikanaan NT ultrassa kaikki hyvin.. et ole sen jälkeen käynyt kuulumisia kertoilemassa. Tule ihmeessä kertomaan, jos joku pv ehdit.

Aivan mahtavaa, että Hillevi pääset hoitoihin :hug: Tuleeko sinulla klexane mukaan? KÄvin silloin aikanaan siellä erikoislääkärillä ja hän sanoi, että klexane on aivan mahtava lääke kokeilla näissä hoidoissa, jos on useita keskenmenoja tai ei ole useista yrityksistä huolimatta onnistumisia. Näissä hoidoissa kun kaikki on kuitenkin sinun kehollesi vierasta.. niin klexane auttaa kohtua hyväksymään vieraan asukin. Täällä pidetään sormet ja varpaat ja kaikki pystyssä sinulle, jotta onnistuisit!

Discovery menee jo hienoilla viikoilla, aivan upeaa! :) Tsemppiä keskiraskauteen!

Tälläistä täällä.. nyt täytyy lähteä koirien kanssa pienelle aamulenkille ennen iltavuoro töitä :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja tsemppiä jokaiselle omiin vaiheisiinsa!

-Aliisa ja ihme 17+0
 
Aurinkoista huomenta kaikille! :wave:

Teekuppi: Onnittelut plussasta, tosi hieno homma!

Sela: tsemppiä piinispäiviin

Lyyra: onnenpotku siirtoon. Toivottavasti tarraa kiinni ja lujaa :)

Hilleville myös tsempitykset hoitoon.

Marisabel: :hug:

Kaikille muillekin tasapuoliset tsempitykset, en välttämättä muistanut jokaista erikseen kommentoida.

Omaa napaa: Tänä aamuna nappasin ekan Progynovan eli PAS hoito on saatu nyt alkuun. Niitä napsin 3 päivässä. Lääkäri ei ole määrännyt muita lääkkeitä kuin Progynova 3 x pv + Lugesteron 800 mg. Lisäksi kuitenkin otan päivittäin Multivita Raskaus monivitamiinin, foolihappoa vielä erikseen ja siirron lähestyessä sit MiniAspirin. Mun pitäis tänään soittaa klinikalle, että hoitokierto on nyt alkanut, kp 12-13 limisultra sattuu just viikonlopulle ja pitäis kysellä meenkö sit jo kp11 vaiko vasta kp14. Toivottavasti pakkasalkio selviää sulatuksesta ja päästään siirtoon viikon 22 lopulla tai 23 alussa. Meillä pakkasessa odottelee yhteensä 5 alkiota ja uskoisin, että tuo yksinäinen kokeillaan sulattaa ensin.

Ihanaista viikon jatkoa teille kaikille! :flower:
 

Yhteistyössä