Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

IIda-Karoliina kiitos vastauksesta :) Puolisen vuotta jonoa siis joskus ulkomaillakin. Mielenkiintoista seurailla, kuinka hoitosi siellä etenee :)Mitenhän se lienee noin yleensä - jostain olen saanut sellaisen käsityksen, että joillain ulkomaisilla klinikoilla luovuttajan saa tosi piankin ja hoitoon pääsee lähestulkoon heti...

Onkohan täällä minun ja Iida-Karoliinan lisäksi muita nyt loppuvuodesta tai vuodenvaihteessa hoitokiertoja aloittelemassa?
 
ompa täällä hiljaista.
Hitaalta tuntuu tämä meidän eteneminen. Nyt kuitenkin on 4 huurunenää odottamassa siirtoa. joka todennäköisesti on viikolla 50..
harmittaa kun oltaisi voitu järjestää tuoresiirto vaan klinikka ei kertonut että olisin voinut alkaa siihen valmistautua. no nyt mennään näillä ja toivotaan että huurulaiset selviää sulatuksen... viikon lopulla aloitan estrogeenin. kun uusi kierto alkaa. ultraan sitten tarkistamaan 5.12 limis ja sitten päätetään siirto päivä..
lentolippuja ei olla vielä uskallettu varata..
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa
Onni ja unelma (36)
Tallinnan Nova Vitassa 1, siirto vko 50
Mamma Vaan (44) 3. lapsi hoito 1/2017
Peikkoeukko (40+) 1. lasta yksin yrittävä
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Jumprahuitti,
2. lapsi
Taika-Toive.
Odottava73
, 2.lapsi.
Toivokkaat
Mimossa2013
SofiaH,
plastex (36)
: 2. lapsi,
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, viikolla 50. Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
esemila siirto elokuun lopulla -16. Reprofit
Hassutassu (40+), 2 lapsi toiveissa
Ramiina (30)
Aliisa08 (26) 2 lapsi. Hoito tulossa keväällä 16
Karvanautti (32) tulossa 2. pas pääsiäisen jälkeen

Piinailijat
esemila
Peikkoeukko

Plussanneet
Armiina
(30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lumona (28) 2 lapsi, la ?
Katheriina (31) 2 lapsi, la 9.12.15
Mummotauti, 2 lapsi, la 27.1.2015
La bambina, (41) 1 lapsi LA 1.3.2016
bessonnitsa, 1 ja 2 kaksoset
Piper86, (29) 1.lapsi, la 27.6
RouvaK 33 (36) 1 lapsi
Fibbis (40+) 1. lapsi
Jonnuli 77 (37) 1. lapsi LA 28.8.16
Pikkukintsu (39), 1. lapsi LA 12.11.16
Pinkki Myy LA
Burma 2.lapsi LA
Maria73 2.lapsi LA
elinas 2 lapsi. PLUSSA 28.6.16
Solakka Silakka (45+) eka lapsi, PLUSSA 1.7.2016

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka
(46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2014 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2014
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+) kaksoset, tyttö ja poika 3/2015
Persika (38), Esikoinen Tyttö 7.5.2015
Burma (39), Esikois poika 4.7.2015
Fanni tyttö 9/2015
Weeru, identtiset kaksostytöt, 27.9.2015
Tia-Tuu, poika, 10/2015
Lempiviola, tyttö, 10/2015
Aniraz_, poika, 10/2015
Iitu78. 2.lapsi, tyttö, 12/2015
Nat (41) poika 1.1.2016
Tytsy75,(39) 1.lapsi, tyttö 16.1.2016
Saiga tyttö 1/2016

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (37), adoptiolapsi saapunut 6/15
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
Calcifer
 
Viimeksi muokattu:
Jes,
Vihdoinkin jotain kirjoitettavaa.

Kävimme mieheni kanssa Tallinnan Nova Vitassa 1. käynnillä. Lääkäri puhui jonkin verran Suomea, mutta vaikeimmat asiat puhuttiin englanniksi. Samalla otimme varmuudeksi tarvittavat verikokeet ja sain e-pillerit matkaan mukaan. Ihan ok käynti mutta jäi vähän etäinen fiilis paikasta ja lääkäristä. Toki sain lisää tietoa jne sähköpostilla kun kyselin.
Keskustelu lääkärin kanssa sai meidät myös miettimään vielä tarkemmin tätä prosessia, mutta hetken mietinnän ja keskusteluiden jälkeen päätimme jatkaa ja laitoimme viestin että ok, aletaan etsimään luovuttajaa.

Pahaksi onneksi joulu on jo niin lähellä että varoittelivat ettei ennen sitä tapahdu mitään (ja kun vaaleatukkaisia harmaasilmäisä luovuttajia on vähemmän), mutta että aloita ne pillerit.. Yllätyspä oli suuri kun viimeviikolla tulikin viesti että luovuttaja löytynyt ja ennen joulua olisi alkion siirto, jos kaikki menee niin kuin pitää :)
Siinä sitten tohinalla työvuoroja siirtelemään. Pystyivät onneksi myös klinikan puolelta joustamaan.

Nyt sitten perjantaina ja parin viikon päästä ultraan limakalvon mittaukseen Tallinnaan ja sitten olisi The Day !
Ja sitten piinaillaan loppiaiseen asti...

Mutta voi että :D Kaikki sormet ja varpaat ristissä että josko olisi jo meidän vuoro
 
Hei vaan,

Ilmottaudun tänne mukaan. Olen yli nelikymppinen nainen, joka on tammikuussa menossa hoitoon lahjoitetuilla munasoluilla. Lahjasoluhoitoihin päädyttiin, koska ikä ei tunnetusti paranna munasoluja ja mahdollisuuksia tulla raskaaksi luonnollisesti tai hoitojen kanssa. Omilla soluilla olisi ollut mahdollisuus yrittää, mutta minua ihan suoraan sanottuna pelotti mahdollinen hoitorumba, epäonnistumiset ja huoli lapsen terveydestä. Meillä ei ole takana lapsettomuushoitoja. Useampi vuosi lapsettomuutta kylläkin. Lapsettomuustutkimukset on tehty. Mitään syytä tai selitystä ei ole kuin tuo ikä ja alhainen amh-arvo.

Taustalta olen jo pidemmän aikaa lukenut tätä ketjua. Saanut täältä vinkkejä hoitopaikoista. Paulannan ja Solakan Silakan kokemusten perässä olen minäkin lähdössä Tseikkeihin. Luin koko ketjun läpi. Kiitos vaan vinkeistä!

Kova homma tuo klinikan valitseminen. Tämän jälkeen verikokeet ja muut tutkimukset asian, kun matka täällä Suomessakin voi olla pitkä klinikalle. Itsellä tehtiin viimeisimpään kiertoon koeääkitys, koska haluttiin varmistua lääkeiden toimivuudesta. Samassa kierrossa tehtiin myös era-testi, joka kertoo otollisimman ajankohdan alkion kiinnittymiselle. Minun onnekseni tuo era-testi tehtiin, sillä minulla kiinnittymisajankohta on vuorokautta myöhemmin.

Iida-Karoliina ja Onni ja Unelma Jännittääkö teitä hoidot? Itsellä on vähän sellainen olo kuin lapsella joulua odottaessa. Ei oikein todeksi meinaa uskoa. Onni ja Unelma toivon hartaasti teille sitä kaikkien aikojen joululahjaa! Millainen lääkitys sinulla on tulevassa hoidossa? Omaani ei ole vielä vahvistettu.

Iida-Karoliina oliko sinullakin hoito tammikuussa? Ehkä päästään jännäilemään kimpassa.
 
Hei vaan,

Ilmottaudun tänne mukaan. Olen yli nelikymppinen nainen, joka on tammikuussa menossa hoitoon lahjoitetuilla munasoluilla. Lahjasoluhoitoihin päädyttiin, koska ikä ei tunnetusti paranna munasoluja ja mahdollisuuksia tulla raskaaksi luonnollisesti tai hoitojen kanssa. Omilla soluilla olisi ollut mahdollisuus yrittää, mutta minua ihan suoraan sanottuna pelotti mahdollinen hoitorumba, epäonnistumiset ja huoli lapsen terveydestä. Meillä ei ole takana lapsettomuushoitoja. Useampi vuosi lapsettomuutta kylläkin. Lapsettomuustutkimukset on tehty. Mitään syytä tai selitystä ei ole kuin tuo ikä ja alhainen amh-arvo.

Taustalta olen jo pidemmän aikaa lukenut tätä ketjua. Saanut täältä vinkkejä hoitopaikoista. Paulannan ja Solakan Silakan kokemusten perässä olen minäkin lähdössä Tseikkeihin. Luin koko ketjun läpi. Kiitos vaan vinkeistä!

Kova homma tuo klinikan valitseminen. Tämän jälkeen verikokeet ja muut tutkimukset asian, kun matka täällä Suomessakin voi olla pitkä klinikalle. Itsellä tehtiin viimeisimpään kiertoon koeääkitys, koska haluttiin varmistua lääkeiden toimivuudesta. Samassa kierrossa tehtiin myös era-testi, joka kertoo otollisimman ajankohdan alkion kiinnittymiselle. Minun onnekseni tuo era-testi tehtiin, sillä minulla kiinnittymisajankohta on vuorokautta myöhemmin.

Iida-Karoliina ja Onni ja Unelma Jännittääkö teitä hoidot? Itsellä on vähän sellainen olo kuin lapsella joulua odottaessa. Ei oikein todeksi meinaa uskoa. Onni ja Unelma toivon hartaasti teille sitä kaikkien aikojen joululahjaa! Millainen lääkitys sinulla on tulevassa hoidossa? Omaani ei ole vielä vahvistettu.



Iida-Karoliina oliko sinullakin hoito tammikuussa? Ehkä päästään jännäilemään kimpassa.
Tervetuloa mukaan .
Minua ei nyt vielä jännitä, mutta tiedän että kun hetki lähenee niin jännityskin kasvaa kuitenkin. Toivon ja rukoilen että tässä vielä hyvin käy ja vauva saadaan. mutta enemmän mielessä on että eihän me onnistuta. tätä on niin kauan jo yritetty. huonoin tuloksin. ja tämä on meidän viimeiset yritykset. 4 huurunenää siis pakkasessa odottaa, siirretään 2 kerrallaan jos selviävät sulatuksesta. huono tuuri jos on niin eihän ne selviä.
Olen nyt aloitellut Estrofemi 2x3 mg päivä. ensiviikolla on limis ultra.
ja jos kaikki hyvin niin siirto sitten viikolla 50.
joulun pyhiin jää raskaustestin rapistelut. käyn kyllä veritestissäkin sitten joulun jälkeen.


Hei vaan,

Ilmottaudun tänne mukaan. Olen yli nelikymppinen nainen, joka on tammikuussa menossa hoitoon lahjoitetuilla munasoluilla. Lahjasoluhoitoihin päädyttiin, koska ikä ei tunnetusti paranna munasoluja ja mahdollisuuksia tulla raskaaksi luonnollisesti tai hoitojen kanssa. Omilla soluilla olisi ollut mahdollisuus yrittää, mutta minua ihan suoraan sanottuna pelotti mahdollinen hoitorumba, epäonnistumiset ja huoli lapsen terveydestä. Meillä ei ole takana lapsettomuushoitoja. Useampi vuosi lapsettomuutta kylläkin. Lapsettomuustutkimukset on tehty. Mitään syytä tai selitystä ei ole kuin tuo ikä ja alhainen amh-arvo.

Taustalta olen jo pidemmän aikaa lukenut tätä ketjua. Saanut täältä vinkkejä hoitopaikoista. Paulannan ja Solakan Silakan kokemusten perässä olen minäkin lähdössä Tseikkeihin. Luin koko ketjun läpi. Kiitos vaan vinkeistä!

Kova homma tuo klinikan valitseminen. Tämän jälkeen verikokeet ja muut tutkimukset asian, kun matka täällä Suomessakin voi olla pitkä klinikalle. Itsellä tehtiin viimeisimpään kiertoon koeääkitys, koska haluttiin varmistua lääkeiden toimivuudesta. Samassa kierrossa tehtiin myös era-testi, joka kertoo otollisimman ajankohdan alkion kiinnittymiselle. Minun onnekseni tuo era-testi tehtiin, sillä minulla kiinnittymisajankohta on vuorokautta myöhemmin.

Iida-Karoliina ja Onni ja Unelma Jännittääkö teitä hoidot? Itsellä on vähän sellainen olo kuin lapsella joulua odottaessa. Ei oikein todeksi meinaa uskoa. Onni ja Unelma toivon hartaasti teille sitä kaikkien aikojen joululahjaa! Millainen lääkitys sinulla on tulevassa hoidossa? Omaani ei ole vielä vahvistettu.

Iida-Karoliina oliko sinullakin hoito tammikuussa? Ehkä päästään jännäilemään kimpassa.
 
Jes,
Vihdoinkin jotain kirjoitettavaa.

Kävimme mieheni kanssa Tallinnan Nova Vitassa 1. käynnillä. Lääkäri puhui jonkin verran Suomea, mutta vaikeimmat asiat puhuttiin englanniksi. Samalla otimme varmuudeksi tarvittavat verikokeet ja sain e-pillerit matkaan mukaan. Ihan ok käynti mutta jäi vähän etäinen fiilis paikasta ja lääkäristä. Toki sain lisää tietoa jne sähköpostilla kun kyselin.
Keskustelu lääkärin kanssa sai meidät myös miettimään vielä tarkemmin tätä prosessia, mutta hetken mietinnän ja keskusteluiden jälkeen päätimme jatkaa ja laitoimme viestin että ok, aletaan etsimään luovuttajaa.

Pahaksi onneksi joulu on jo niin lähellä että varoittelivat ettei ennen sitä tapahdu mitään (ja kun vaaleatukkaisia harmaasilmäisä luovuttajia on vähemmän), mutta että aloita ne pillerit.. Yllätyspä oli suuri kun viimeviikolla tulikin viesti että luovuttaja löytynyt ja ennen joulua olisi alkion siirto, jos kaikki menee niin kuin pitää :)
Siinä sitten tohinalla työvuoroja siirtelemään. Pystyivät onneksi myös klinikan puolelta joustamaan.

Nyt sitten perjantaina ja parin viikon päästä ultraan limakalvon mittaukseen Tallinnaan ja sitten olisi The Day !
Ja sitten piinaillaan loppiaiseen asti...

Mutta voi että :D Kaikki sormet ja varpaat ristissä että josko olisi jo meidän vuoro
Hieno juttu kun noin pian löytyikin teille luovuttaja.
Piinaillaan samaan aikaan sitten.
sormet ja varpaat pystyssä molemmille..
 
  • Tykkää
Reactions: Onni ja Unelma
Mamma vaan ja onni ja unelma laitoin teidät listalle mutta jos haluatte siihen lisätä jotain tietoja, vaikka monesko lapsi on tai iän ym niin voin täydentää.
En käy täällä joka päivä enään nykyään että ihan ei täydennyksiä ja listauksia siksi näy, mutta laittelen kun käyn.

Lista taitaa olla aika jälki junassa kun sitä selasin. la aikoja puuttuu ja kaikkea mahdollista.
jos joku haluaa päivitystä niin voi niistä ilmoitella, koitan sitten päivittää tietojanne..
 
Tervetuloa mukaan .
Minua ei nyt vielä jännitä, mutta tiedän että kun hetki lähenee niin jännityskin kasvaa kuitenkin. Toivon ja rukoilen että tässä vielä hyvin käy ja vauva saadaan. mutta enemmän mielessä on että eihän me onnistuta. tätä on niin kauan jo yritetty. huonoin tuloksin. ja tämä on meidän viimeiset yritykset. 4 huurunenää siis pakkasessa odottaa, siirretään 2 kerrallaan jos selviävät sulatuksesta. huono tuuri jos on niin eihän ne selviä.
Olen nyt aloitellut Estrofemi 2x3 mg päivä. ensiviikolla on limis ultra.
ja jos kaikki hyvin niin siirto sitten viikolla 50.
joulun pyhiin jää raskaustestin rapistelut. käyn kyllä veritestissäkin sitten joulun jälkeen.
Iida-Karoliina Kiitos! Tekisi mieli heittää juttua pessimistä, mutta taidan jättää väliin. Kyllä minua pelottaa omalla lailla se kuuluisa mitäjos-vaihtoehto. Lohduttavaa on, että usean epäonnistumisen jälkeen on saatu niitä onnistumisia. Koskaan ei voi tietää...

Tätä epäonnistumista ajatellen olen
Tervetuloa mukaan .
Minua ei nyt vielä jännitä, mutta tiedän että kun hetki lähenee niin jännityskin kasvaa kuitenkin. Toivon ja rukoilen että tässä vielä hyvin käy ja vauva saadaan. mutta enemmän mielessä on että eihän me onnistuta. tätä on niin kauan jo yritetty. huonoin tuloksin. ja tämä on meidän viimeiset yritykset. 4 huurunenää siis pakkasessa odottaa, siirretään 2 kerrallaan jos selviävät sulatuksesta. huono tuuri jos on niin eihän ne selviä.
Olen nyt aloitellut Estrofemi 2x3 mg päivä. ensiviikolla on limis ultra.
ja jos kaikki hyvin niin siirto sitten viikolla 50.
joulun pyhiin jää raskaustestin rapistelut. käyn kyllä veritestissäkin sitten joulun jälkeen.
Pidän sinulle peukaloita ja varpaita pystyssä onnistuneen lopputuloksen puolesta! Teillä on tulossa kaikin puolin jännittävä joulu. Kaikkien aikojen joululahja olisi se positiivinen raskaustesti. Ihan äärettömän paljon sinulle stemppiä tähän tulevaan hoitoon!

Minulla itsellä ajatukset vaeltaa onnistumisesta epäonnistumiseen. Itse olen alkanut miettiä, että stressaako ihan liikaa. olen alkanut miettiä keinoja stressin lievittämiseen. Täytyisi varmaan kokeilla jotain positiivista mielikuvaharjoitusta ja rentoumisharjoituksia. Kyllä minun täytyy jotain kokeilla!

Sitten mietin kaikkea sitä mitä minun tulisi tehdä vielä omille elämäntavoilleni, jotta takaisin kohtuuni siirrettävälle pienelle alkiolle parhaat mahdolliset mahdollisuudet kasvaa. Elämäntapoja olen ihan äärettömyyksiin ronkkinut tämän lapsettomuuden vuoksi.

Lääkeitäkin olen miettinyt. Haluiaisin siirtoon tukilääkitykseksi kortisonin. Monen onnistuneen siirtokerran takana on juuri tuo kortisooni. Tsekkeistä tulleessa lääkelistassa mainittiin myös asperiini 40-100mg/vrk. Tuota olen alkanut ottamaan. Lisäksi ne foolihapot ja äitiysvitamiinit. Varsinaisen hoidon lääkeitä ei ole vielä vahvistettu. Minulla on täällä Suomessa lääkärikäynti ennen joulua hoidon suunnittelemiseksi.

On hyvä, että tälläinen ketju on olemassa. Täällä saa jakaa ajatuksia tuntemuksiaan. Kenellekkään ulkopuoliselle ei olla kerrottu olevamme menossa lahjasoluhoitoon.
 
Mamma vaan ja onni ja unelma laitoin teidät listalle mutta jos haluatte siihen lisätä jotain tietoja, vaikka monesko lapsi on tai iän ym niin voin täydentää.
En käy täällä joka päivä enään nykyään että ihan ei täydennyksiä ja listauksia siksi näy, mutta laittelen kun käyn.

Lista taitaa olla aika jälki junassa kun sitä selasin. la aikoja puuttuu ja kaikkea mahdollista.
jos joku haluaa päivitystä niin voi niistä ilmoitella, koitan sitten päivittää tietojanne..
Hei,
36 vuotta pärähtää mittariin ihan kohta ja ensimmäistä yritetään.. ja toivottavasti tämä tie vie perille :)
 
Hei vaan,

Ilmottaudun tänne mukaan. Olen yli nelikymppinen nainen, joka on tammikuussa menossa hoitoon lahjoitetuilla munasoluilla. Lahjasoluhoitoihin päädyttiin, koska ikä ei tunnetusti paranna munasoluja ja mahdollisuuksia tulla raskaaksi luonnollisesti tai hoitojen kanssa. Omilla soluilla olisi ollut mahdollisuus yrittää, mutta minua ihan suoraan sanottuna pelotti mahdollinen hoitorumba, epäonnistumiset ja huoli lapsen terveydestä. Meillä ei ole takana lapsettomuushoitoja. Useampi vuosi lapsettomuutta kylläkin. Lapsettomuustutkimukset on tehty. Mitään syytä tai selitystä ei ole kuin tuo ikä ja alhainen amh-arvo.

Taustalta olen jo pidemmän aikaa lukenut tätä ketjua. Saanut täältä vinkkejä hoitopaikoista. Paulannan ja Solakan Silakan kokemusten perässä olen minäkin lähdössä Tseikkeihin. Luin koko ketjun läpi. Kiitos vaan vinkeistä!

Kova homma tuo klinikan valitseminen. Tämän jälkeen verikokeet ja muut tutkimukset asian, kun matka täällä Suomessakin voi olla pitkä klinikalle. Itsellä tehtiin viimeisimpään kiertoon koeääkitys, koska haluttiin varmistua lääkeiden toimivuudesta. Samassa kierrossa tehtiin myös era-testi, joka kertoo otollisimman ajankohdan alkion kiinnittymiselle. Minun onnekseni tuo era-testi tehtiin, sillä minulla kiinnittymisajankohta on vuorokautta myöhemmin.

Iida-Karoliina ja Onni ja Unelma Jännittääkö teitä hoidot? Itsellä on vähän sellainen olo kuin lapsella joulua odottaessa. Ei oikein todeksi meinaa uskoa. Onni ja Unelma toivon hartaasti teille sitä kaikkien aikojen joululahjaa! Millainen lääkitys sinulla on tulevassa hoidossa? Omaani ei ole vielä vahvistettu.

Iida-Karoliina oliko sinullakin hoito tammikuussa? Ehkä päästään jännäilemään kimpassa.
Hei,
juuri itekseni matkalla kotiin 1. limisultrasta (olipa ihanaa kun vuoto alkoi tänään, yök).
Nyt on laukku täynnä estrogeeniä :D On siinä tullimiehillä -ja naisilla ihmettelemistä jos rupeavat tutkimaan. On toki tarvittavat selitykset lääkäriltä mukana.

Aloitan siis huomenna illalla estrogeeniä pillereinä ottamaan. Ensin aamuin illoin ja sitten parin päivän päästä 3 kertaa päivässä.
Lähellä siirtoa tulee sitten mukaan vielä aina niin ihanat luget (tai vastaavat). Saa sitten taas vessassa tuherrella niiden kanssa.
Pari päivää siirron jälkeen otan vielä jonkun piikin. Ei jäänyt mieleen että minkä ja miksi. Mutta näiden edellisten hoitojen jälkeen yksi piikki sinne tänne..ei tunnu missään :D

Tässä matkalla ollut aikaa pohtia että taidan seuraavalla Viron reissulla käydä vitamiinivarastoa päivittämässä raskautumista enemmän tukevaksi.
Onko vinkkejä Omegan, kalsiumin ja d-vitamiinin lisäksi? Tietty foolihappo, mutta muuta? (kortisoniin en koske ellei ole pakko, siitä saanut tarpeekseni vaikka loppuiäksi)

Reissu meni siis kaiken kaikkiaan hyvin. Vaikka jännitti tosi paljon jotenkin tuo yksin matkustaminen. Mutta seuraavalla kerralla rennommin :)
Kuluisipa aika nopeasti! :)
 
Elinas Kiitti linkistä täytyy päivitellä nuo vitamiinit vastaamaan tarvetta. Olen normaalioloissa vähän sellainen kuuriluontoisesti vitamiineja syövä eli syön purkin loppuun ja sitten aloitan taas syömään taas.

Onni ja Unelma
Siinä kyllä olisi tullissa oltaisiin ehkäpä pieni hetki suut auki ennenkuin tajuttaisiin mistä on kysymys:D Itsekkin ajattelin hoitoreissulla käyttää paikallisen apteekin valikoimaa hyödyksi. Luget...No joo, kyllä se on sellaista sotkuista tuhertamista. Mitä sitä ei tekisi toivotyn lopputuloksen vuoksi? Näissä hoidoissa on onneksi tuota pistämistä vähän vähemmän.

Luovuttajan nopea löytyminen on tosi hyvä juttu. Ei tarvitse kuukausikaupalla odottaa ja miettiä syntyjä syviä. Se on menoa nyt!!! Omalta osalta jännitys on nyt hieman laantunut. Hyvä niin! Olen saanut soviteltua omaan päiväjärjestykseen omaa itselleni tarkoitettua laatuaikaa lenkkeilyn ja ulkoilun muodossa. Jouluvalmistelut ja -fiilistelyt tuntuu nyt erittäin mukavalta. Ensi viikolla täällä Suomessa on hoitoihin liittyvä lääkärikäynti.

Jännäilen sinun ja Iida- Karoliinan hoitoja(y)
 
Miten Peikko eukko ja Esimila Oletteko yhä piinailemassa. mihin kohtaan listaa laitan teidät saako plussanneisiin ehkä?

Kyllä pitäisi jotain mieliala harjoituksia tehdä niin on turhautunut ja nega olo että ei voi sanoiksi pukea.
Kommunikaatio ei puolaan oikein kyllä pelaa. kävin väliaika ultrassa ja otettiin hormonitasapaino laproja myös. laprat tulee aikasintaan huomenna ja niitä tivaavat, vaikka piti ottaa kierron 10 päivä.. tänään olisi suomen lääkärin mukaan pitänyt aloittaa luget vaan ohjeistusta niiden aloittamiseen en saanut.. miten käy mahdollisen siirron jonka piti olla jo ensiviikon maanantai. niiin, ole stressaamatta. vaan miten vois olla..
Kuinkahan tarkkaa tuo on jos saan luvan aloittaa huomenna ja siirto siirtyy tiistaille, onko siitä haittaa?
Minä olen myös syönyt asperiinia sen 100mg päivä. ehkäisee myös toksemiaa kuulemma, ja minulla on se 2 aikaisemmassa raskaudessa ollut niin voisi siksikin minulle olla hyväksi.
d ja c vitamiinia syös ja kalkkia myös sekä mamma vitamiineja, voiko niiden lisäksi syödä omegaa? tiedättekö siitä..
Motivaatio kai kadoksissa siksikin kun tätä raskautta on ollut jo niin monta vuotta.. valmiustilaa kun on pitänyt pitää yllä, tehdä kaikki ja yli sen että kaikki onnistuisi. mutta eihän noista ole hyötyä ollut.
Viime keväänä kävin kohdunrapsutelutkin ottamassa kun piti päästä pian siirtoon ja löytyä luovuttaja, niin luvattiin. vaan hukkaan meni sekin kun siirto olisi nyt 7 kk myöhemmin ja n, puoli vuotta se kai auttaa kiinnittymiseen.. nyt ei ehditty ennakoimaan tuota ollenkaan, kun kunnon ohjeet puutui. Ainut raskaus hoidoista alkoi kun mitään ylimääräistä en tehnyt enkä lääkeitä saanut, en kortisoniakaan siihen kiertoon. nyt mietinkin että pyydänkö sen vai en. jotkut puoltaa sitä toiset ei..

 
Iida-Karoliina Voi hitsinpimpulat sentään! Tuo kommunikaatio on tosi tärkeä juttu. Ihan uskomatonta!!! Jos jotain hyvää asiassa on niin se on tuo sinun suomalainen lääkäri. Mä olen elänyt jotenkin sellaisessa luulossa, että klinikat haluaa tehdä kaikkensa, jotta saadaan onnituneita hoitoja ja sitä kautta ne tilastot näyttämään onnistumisia. Minun mielestä lugejen aloitus ajankohta siirtää tai aikaistaa alkion siirtoa. Tälläinen mielikuva minulle jäi era-testin yhteydessä keskusteluista lääkärin kanssa. Tuossa era-testissä paljastui myös, että minulle pitää siirtää alkio päivää myöhemmin silloin kohdun limakalvo on minulla vastaanottavainen. Tuota kannattaa varmasti kysyä lääkäriltä.

Jos vastoinkäymistä ja kaikesta huolimatta tämä olisi se siirto, jossa onnistuminen tulee. Niin toivon. Ei nämä hoidot mitään "kevyitä" juttuja ole. Harmillista tuo rapsuttelun harakoille meneminen.

Kyllä minun mielestä tuota omegaa voi syödä. Omegoilla oli muistaakseni verenvuotoa lisäävä vaikutus, joten ennen leikkausta ja synnytystä jossain suositeltiin olla ottamatta niitä.

Olisin voinut uskoa kirjottaneeni itse osan tuosta sinun kirjoituksesta. Minulla on kanssa ollut klinikan kanssa pientä kommunikointiongelmaa. Kyllä tosiaan pistää pikkusen vihaksi. Yritin kysyä klinikalta onko meidän luovuttaja valittu ja annetaanko useampia vaihtoehtoja luovuttajaksi jne. Sain vastaukseksi, että ota yhteyttä tammikuun ensimmäisellä viikolla. No joo...Miten sitten tuo lääkitys? Ehkä tämä kommunikointi noiden ulkolaisten klinikoiden kanssa helpottuisi, jos kommunikaatio tapahtuisi suoraan lääkäreiden kanssa ohi noiden koordinaattorien. Kirjoittelen huomenna sitten klinikalle uutta viestiä. Tänään en enään jaksa. Tuosta mielenhallinnasta tulikin mieleen, että taidan ostaa värityskirjan;)

Iida-Karoliina Toivottavasti kaikki epäselvät jutut selviäisi pikaisesti, jotta saisit olla rauhallisin mielin ennen hoitoa ja mennä hoitoon rauhallisin mielin. Tuplatsempit sinulle!
 
Kiitos Elinas, tämä jo on jotain enemmän kun jännää. Shokki hoitoa tai testi kuis pinna kestää ja hermot koossa..
nyt joku aika, en tiedä mikä , mutta lääkärille kuitenkin ensi tiistaille saatu. kun on vaatimalla vaadittu ja tivattu sitä itse. ei siis meille sitä kukaan antanut. :eek::confused:(n)

Lääkeitä popsittu ja en muista oisko ennen tullut niistä huonoa oloa joka nyt helpottanut kyllä, nälkä joka ei kun pahenee.. ja rinnat yllättävän kipeät??
 
Iida-Karoliina Voi hitsinpimpulat sentään! Tuo kommunikaatio on tosi tärkeä juttu. Ihan uskomatonta!!! Jos jotain hyvää asiassa on niin se on tuo sinun suomalainen lääkäri. Mä olen elänyt jotenkin sellaisessa luulossa, että klinikat haluaa tehdä kaikkensa, jotta saadaan onnituneita hoitoja ja sitä kautta ne tilastot näyttämään onnistumisia. Minun mielestä lugejen aloitus ajankohta siirtää tai aikaistaa alkion siirtoa. Tälläinen mielikuva minulle jäi era-testin yhteydessä keskusteluista lääkärin kanssa. Tuossa era-testissä paljastui myös, että minulle pitää siirtää alkio päivää myöhemmin silloin kohdun limakalvo on minulla vastaanottavainen. Tuota kannattaa varmasti kysyä lääkäriltä.

Jos vastoinkäymistä ja kaikesta huolimatta tämä olisi se siirto, jossa onnistuminen tulee. Niin toivon. Ei nämä hoidot mitään "kevyitä" juttuja ole. Harmillista tuo rapsuttelun harakoille meneminen.

Kyllä minun mielestä tuota omegaa voi syödä. Omegoilla oli muistaakseni verenvuotoa lisäävä vaikutus, joten ennen leikkausta ja synnytystä jossain suositeltiin olla ottamatta niitä.

Olisin voinut uskoa kirjottaneeni itse osan tuosta sinun kirjoituksesta. Minulla on kanssa ollut klinikan kanssa pientä kommunikointiongelmaa. Kyllä tosiaan pistää pikkusen vihaksi. Yritin kysyä klinikalta onko meidän luovuttaja valittu ja annetaanko useampia vaihtoehtoja luovuttajaksi jne. Sain vastaukseksi, että ota yhteyttä tammikuun ensimmäisellä viikolla. No joo...Miten sitten tuo lääkitys? Ehkä tämä kommunikointi noiden ulkolaisten klinikoiden kanssa helpottuisi, jos kommunikaatio tapahtuisi suoraan lääkäreiden kanssa ohi noiden koordinaattorien. Kirjoittelen huomenna sitten klinikalle uutta viestiä. Tänään en enään jaksa. Tuosta mielenhallinnasta tulikin mieleen, että taidan ostaa värityskirjan;)

Iida-Karoliina Toivottavasti kaikki epäselvät jutut selviäisi pikaisesti, jotta saisit olla rauhallisin mielin ennen hoitoa ja mennä hoitoon rauhallisin mielin. Tuplatsempit sinulle!
Kiitos mamma vaan, olen siis todellakin hämmentynyt tästä kohtelusta ja asiakaspalvelusta. eivät siis tee klinikalla mitään. voiko edes olla näin?
 
Iida-Karoliina Uskomatonta on!!! Tätä miettii, että voiko tämä edes olla totta. Toivottavasti tuo tiistain käynti on antoisa, mitä ikinä se sitten tarkoittaakin ja toivottavasti tuolloin "avaantuisi" pää noiden hoitojen suhteen siellä. Onnea matkaan!
 
Tervetuloa uudet ja tsemppiä kaikille hoitoihin.

Tulin pikaisesti ilmoittamaan että terve tyttö syntyi meille 14.11. Hän on tänään kuukauden ikäinen. En osannut edes raskaana ollessa kuvittelemaan miten ihanaa oman lapsen saaminen on. Toivon sydämestäni, että te kaikki onnistuisitte!
 
Tervetuloa uudet ja tsemppiä kaikille hoitoihin.

Tulin pikaisesti ilmoittamaan että terve tyttö syntyi meille 14.11. Hän on tänään kuukauden ikäinen. En osannut edes raskaana ollessa kuvittelemaan miten ihanaa oman lapsen saaminen on. Toivon sydämestäni, että te kaikki onnistuisitte!
Onnea pienen tytön johdosta!:)

Mukava kuulla onnistuneista hoidoista luovutetuilla munasoluilla. Nyt hieman tulevat hoidot jännittää, mutta samalla kuitenkin odotan niitä.
Tosiaan toivon meidän kaikkien hoidoissa olevien onnistuvan. Piipahda jatkossakin kertomassa meille kuulumisia!

Ihanaa joulunodotusta teille!
 
Ihanaa lukea onnistumisista :) ja onnea tytöntylleröstä :)
Kiitos myös vitamiinivinkeistä.

Huomenna miehen vuoro. Eli keräyspäivä! Kuulemma 10+ olisi ehkä tulossa. Torstaina sitten olisi minun reissuvuoro.

Harmi vaan että ukko kovassa poskiontelontulehduksessa ja kuumeessa. Toivotaan että kaikki silti menee hyvin ja kaverit olisi elinvoimaisia ja hedelmällisiä. Ja toivon ettei nyt nuha tarttuisi minuunkin. Ja jos tarttuu niin ei vaikuta negatiivisesti mihinkään..
No ei auta, se on nyt näillä korteilla mentävä.

Tallinnan klinikan kanssa kaikki sujunut loistavasti. Jopa aikatauluja saatu suunniteltua yhteisesti laivojen aikataulujen mukaan jne. Sähköpostilla saa apua ja suomikin jotenkin heiltä taittuu. Ei voi valittaa :)

Tuota nuhan aiheuttamaa harmia ja epäilystä lukuunottamatta, mieli on luottavainen ja hyvä.
Nyt vielä kun se kauan kaivattu plussakin tulisi sitten kun/jos sinne asti päästään, niin voi että :) :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä