Maajusseilta kaikki tuet pois heti

  • Viestiketjun aloittaja Vihaksi pistää
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Koska nuo kaksi asiaa eivät ole millään tavalla vertailukelpoisia keskenään. Pääkaupunkiseudun asumista, kuten asumista yleensäkin, tuetaan siksi että ihminen pärjää. Samoin tuetaan sairaita, köyhiä ja vanhuksia. Tuetaan sitä että ihmisellä on mahdollisuus normaaliin elämään. Ja vastaus "muuta perähikiälle" on sama kuin sanoisi vanhukselle että syö halvempaa ruokaa.

Mutta maataloustuessa ei ole kyse siitä, että tuetaan tavallista elämää. Siinä tuetaan ammattia. Se on sama kuin rakennusmies haluaisi valtion tukea sille että hän rakentaa. Eikä siinäkään ole pahaa, jos se valtiontaloudellisesti olisi kannattavaa. Silloin rakennusmiehiä kannattaisi toki tukea. Kyse ei olekaan siitä että helsinkiläisellä olisi maajusseja jotain vastaan. Kyse on politiikasta. Miksi tukea asiaa, joka on suhteettoman kallista. Voitaisiinhan täällä pohjolassa kasvattaa vaikka banaaneja kasvihuoneessa (kuten Ruotsissa tekevät :) ) mutta ei siinä ole loppujen lopuksi mitään järkeä. Jos joku voisi sanoa sen viisasten kiven miksi pimeässä ja kylmässä pohjolassa kannattaa viljellä viljaa, niin olen halukas kuulemaan. Tosin ilman pelotteita mistään ydinsodan uhkasta.
Anteeksi mitä mä luin. Luinko oikein? Että asumista pitää tukea ? Mutta ei alaa joka kuitenkin tuottaakin jotain?

Eiköhän me olla tuettu jo tarpeeksi kattoon syljeskelijöitä ja niitä joille ei oman tulotason asumismuoto kelpaa. Minusta on ainakin suhteetonta tukea jonkin perheen asumista kehä kolmosen sisällä, lukaalissa koska pienempinja edullisempi asumismuoto ei perheen kotiäidille kelpaa. Karrikoiden tilannetta.

Mutta sitten henkilöt, jotka tekee työtään käytännössä tautto läpi vuoden ja tuottaa kuitenkin myyntikelpousia tuotteita joista veroa peritään monessa välissä...niin heitä ei tarvitse tukea.

Tuet pous maatalouksilta. Ja tuet pois asumisesta. Jos ei rahat riitä, on asuttava sivummalla ja sellaisessa kopissa mihin omat varat riittää. Ihmisen asuminen ei ole tuottavaa. Paitsi niille sijoittajille jotka suoraan vetää asumistuet omaan pussiinsa.
 
vierailija
"Hello darkness, my old friend,
I've come to talk with you again,
Because a vision softly creeping,
Left its seeds while I was sleeping,
And the vision that was planted in my brain
Still remains
Within the sound of silence.

In restless dreams I walked alone
Narrow streets of cobblestone,
'Neath the halo of a street lamp,
I turned my collar to the cold and damp
When my eyes were stabbed by the flash of a neon light
That split the night
And touched the sound of silence.

And in the naked light I saw
Ten thousand people, maybe more.
People talking without speaking,
People hearing without listening,
People writing songs that voices never share
And no one dared
Disturb the sound of silence.

"Fools," said I, "You do not know.
Silence like a cancer grows.
Hear my words that I might teach you.
Take my arms that I might reach you."
But my words like silent raindrops fell
And echoed in the wells of silence

And the people bowed and prayed
To the neon god they made.
And the sign flashed out its warning
In the words that it was forming.
And the sign said, "The words of the prophets are written on the subway walls
And tenement halls
And whispered in the sounds of silence."
 
vierailija
"Hello darkness, my old friend,
I've come to talk with you again,
Because a vision softly creeping,
Left its seeds while I was sleeping,
And the vision that was planted in my brain
Still remains
Within the sound of silence.

In restless dreams I walked alone
Narrow streets of cobblestone,
'Neath the halo of a street lamp,
I turned my collar to the cold and damp
When my eyes were stabbed by the flash of a neon light
That split the night
And touched the sound of silence.

And in the naked light I saw
Ten thousand people, maybe more.
People talking without speaking,
People hearing without listening,
People writing songs that voices never share
And no one dared
Disturb the sound of silence.

"Fools," said I, "You do not know.
Silence like a cancer grows.
Hear my words that I might teach you.
Take my arms that I might reach you."
But my words like silent raindrops fell
And echoed in the wells of silence

And the people bowed and prayed
To the neon god they made.
And the sign flashed out its warning
In the words that it was forming.
And the sign said, "The words of the prophets are written on the subway walls
And tenement halls
And whispered in the sounds of silence."
hyvä ku muistutit tästä biisistä uus kone niin taas joutuu lataa biisit uuestaan.
 
vierailija
Suomessa glyfosaattia käytetään maanviljelyssä noin 500 tonnia vuodessa. Glyfosaatin ilmoitetaan hajoavan nopeasti luonnossa ja noin 10 päivän kuluttua aineen väitetään hävinneen. Valmisteiden testaukset on kuitenkin tehty jossain muualla kuin Suomessa, missä kylmä ilmasto hidastaa hajoamista.

Ja suomessa muka myrkytön ja puhdas ruoka. Hollannissa ainakin kielletty koko aine ja sellanen vielä et suomessa ruuassa on ihan älyttömästi säilyvyys aineita kun väkeä on niin vähän niin ei mee ruoka kiertoon. Jossain luki että suomessa on niin älyttömät määrät viljaa varastossa ja ne pitää säilyä niin ainetta menee paljon ja se mitä te sitten syötte on jotain monia vuosia vanhaa viljaa.
 
vierailija
Anteeksi mitä mä luin. Luinko oikein? Että asumista pitää tukea ? Mutta ei alaa joka kuitenkin tuottaakin jotain?

Eiköhän me olla tuettu jo tarpeeksi kattoon syljeskelijöitä ja niitä joille ei oman tulotason asumismuoto kelpaa. Minusta on ainakin suhteetonta tukea jonkin perheen asumista kehä kolmosen sisällä, lukaalissa koska pienempinja edullisempi asumismuoto ei perheen kotiäidille kelpaa. Karrikoiden tilannetta.

Mutta sitten henkilöt, jotka tekee työtään käytännössä tautto läpi vuoden ja tuottaa kuitenkin myyntikelpousia tuotteita joista veroa peritään monessa välissä...niin heitä ei tarvitse tukea.

Tuet pous maatalouksilta. Ja tuet pois asumisesta. Jos ei rahat riitä, on asuttava sivummalla ja sellaisessa kopissa mihin omat varat riittää. Ihmisen asuminen ei ole tuottavaa. Paitsi niille sijoittajille jotka suoraan vetää asumistuet omaan pussiinsa.
No joo kyllä mä oikeistolaisena lopettaisin lähtökohtaisesti ihan kaikki tuet. Mutta se on naivia ajattelua. Kyllä yhteiskunnan heikompia pitää tukea, siksi siis toimeentulotuet, asumistuet ja vastaavat. Oikeistolaisuudessakin pitää olla inhimillisyyttä. Mutta tuottamatonta liiketoimintaa ei pidä todellakaan tukea. Se on järjen vastaista. Kun mietit asiaa nyt vähän boksin ulkopuolelta, niin tajuat. Siis maksetaan enemmän rahaa, kuin siitä saadaan hyötyä. Maksaisitko marjanpomijalle kaksi marjaa että hän käy poimimassa sinulle metsästä yhden?

Järkevän liiketoiminnan määrittelee yksinkertaisesti sen tuotto. Samalla maataloustukien logiikalla voisin perustaa saksalaisiin lentokonepienmalleihin keskittyneen pikkuputiikin keskelle perähikiää. Valittaisin ettei liikkeessä kukaan käy, en saa elantoa tästä, joten valtion pitäisi tukea liiketoimintaani. Tässä tilanteessa mulle todettaisiin, että herää pahvi. Liiketoiminta ei ole kannattavaa, joten lopeta se. Maataloudessa tämä ei siis kuitenkaan mene niin.

Kaikki yritystuet pois ja sama koskee maataloustukia. Se mikä ei itsessään kannata, ei ole kannattavaa. So simple.
 
vierailija
vierailija
No joo kyllä mä oikeistolaisena lopettaisin lähtökohtaisesti ihan kaikki tuet. Mutta se on naivia ajattelua. Kyllä yhteiskunnan heikompia pitää tukea, siksi siis toimeentulotuet, asumistuet ja vastaavat. Oikeistolaisuudessakin pitää olla inhimillisyyttä. Mutta tuottamatonta liiketoimintaa ei pidä todellakaan tukea. Se on järjen vastaista. Kun mietit asiaa nyt vähän boksin ulkopuolelta, niin tajuat. Siis maksetaan enemmän rahaa, kuin siitä saadaan hyötyä. Maksaisitko marjanpomijalle kaksi marjaa että hän käy poimimassa sinulle metsästä yhden?

Järkevän liiketoiminnan määrittelee yksinkertaisesti sen tuotto. Samalla maataloustukien logiikalla voisin perustaa saksalaisiin lentokonepienmalleihin keskittyneen pikkuputiikin keskelle perähikiää. Valittaisin ettei liikkeessä kukaan käy, en saa elantoa tästä, joten valtion pitäisi tukea liiketoimintaani. Tässä tilanteessa mulle todettaisiin, että herää pahvi. Liiketoiminta ei ole kannattavaa, joten lopeta se. Maataloudessa tämä ei siis kuitenkaan mene niin.

Kaikki yritystuet pois ja sama koskee maataloustukia. Se mikä ei itsessään kannata, ei ole kannattavaa. So simple.
ootko sä ihan vamppi?
miten niin tuottamatonta?
Sillon kun liityttiin EU:hun, maidonhintaa laskettiin, joka maksetaan nykyään takaisin tukimuodossa.
Paremminkin "tuki" -käsite pitäisi muuttaa ennemminkin "takautuva palkka" -käsitteeksi, kun sitä se on..
Tukimuotoja on erilaisia, ja niitä hakiessaan pitää tiettyjä ehtoja täyttää.
Tietenkin vois tuet ottaa pois, ja maksaa viljelijöille sitten suuremman osan tuotteen hinnasta mitä ne alunperin saikin.
Eikö kukaan oikeesti tajua tukien merkitystä?!?!
 
vierailija
ootko sä ihan vamppi?
miten niin tuottamatonta?
Sillon kun liityttiin EU:hun, maidonhintaa laskettiin, joka maksetaan nykyään takaisin tukimuodossa.
Paremminkin "tuki" -käsite pitäisi muuttaa ennemminkin "takautuva palkka" -käsitteeksi, kun sitä se on..
Tukimuotoja on erilaisia, ja niitä hakiessaan pitää tiettyjä ehtoja täyttää.
Tietenkin vois tuet ottaa pois, ja maksaa viljelijöille sitten suuremman osan tuotteen hinnasta mitä ne alunperin saikin.
Eikö kukaan oikeesti tajua tukien merkitystä?!?!
Liiketoiminta on tuottamatonta, jos se ei tuota. Eli toisinsanoen liiketoiminta mitää pitää erikseen rahallisesti tukea, jotta sitä kannattaa tehdä. Tuet voisi ottaa pois ja maksaa viljelijälle suuremman osan tuotteen hinnasta. Olet oikeassa. Jokainen saa hinnoitella tuotteensa juuri kuten tahtoo. Pussillisesta jauhoja saa pyytää vaikka tonnin jos siltä tuntuu. Anna palaa! :D Markkinatalous on sitten se, joka hinnan lopulta asettaa kohdalleen. Kun ranskalainen tekee pelloiltaan isomman sadon, se voi myydä ehkä pussillisen jauhoja vähän halvemmalla. Sitten katsotaan kumman jauhoja kuluttajat ostavat. Jos jollekin kuluttajalle se kotimaisuus on todella tärkeä kriteeri, niin se varmaan sitten maksaa sen mitä jauhoistasi pyydät. Joku toinen ei ehkä maksa. Sä voit mun puolesta hinnoitella kananmunasi vaikka miljoonaan kappaleelta. Katsotaan sitten kuka ostaa ja kuka ei. Mutta se että sun pitää saada myydä tuotetta hinnalla X ja se ei kannata, joten rahat otetaan verorahoina ja maksetaan sulle tukena, se ei vain ole ok.
 
vierailija
Liiketoiminta on tuottamatonta, jos se ei tuota. Eli toisinsanoen liiketoiminta mitää pitää erikseen rahallisesti tukea, jotta sitä kannattaa tehdä. Tuet voisi ottaa pois ja maksaa viljelijälle suuremman osan tuotteen hinnasta. Olet oikeassa. Jokainen saa hinnoitella tuotteensa juuri kuten tahtoo. Pussillisesta jauhoja saa pyytää vaikka tonnin jos siltä tuntuu. Anna palaa! :D Markkinatalous on sitten se, joka hinnan lopulta asettaa kohdalleen. Kun ranskalainen tekee pelloiltaan isomman sadon, se voi myydä ehkä pussillisen jauhoja vähän halvemmalla. Sitten katsotaan kumman jauhoja kuluttajat ostavat. Jos jollekin kuluttajalle se kotimaisuus on todella tärkeä kriteeri, niin se varmaan sitten maksaa sen mitä jauhoistasi pyydät. Joku toinen ei ehkä maksa. Sä voit mun puolesta hinnoitella kananmunasi vaikka miljoonaan kappaleelta. Katsotaan sitten kuka ostaa ja kuka ei. Mutta se että sun pitää saada myydä tuotetta hinnalla X ja se ei kannata, joten rahat otetaan verorahoina ja maksetaan sulle tukena, se ei vain ole ok.
Wut?
Ei kuluttaja sitä hinnan korotusta huomaa ollenkaan, jos se osa mikä nyt menee muualle hinnasta, tulisi jälleen viljelijälle.
Ei hintoja tarvitse nostaa. Onneksi ne päättäjät, jotka näitä päätöksiä tekee on asioista perillä. Harmi, että ihmiset koittavat sitten näsäviisastella näillä asioilla ja väittää vastaan..
Minäkin alan vaatimaan hoitotädeille pienempää palkkaa, kun se vain ei ole reilua maksaa siitä työstä niin paljon...
 
vierailija
Paremminkin "tuki" -käsite pitäisi muuttaa ennemminkin "takautuva palkka" -käsitteeksi, kun sitä se on.
Ja mikä ihmeen takautuva palkka?! Ei mua kiinnosta sun palkka, eikä sinua kiinnosta mun palkka. Se mitä otat omasta firmastasi tai maatilaltasi palkkana, on ihan se ja sama minulle. Nosta vaikka miljoona kuussa palkkaa, jos kerran homma rullaa ja kauppa käy. Mutta ei ole minun tehtäväni verorahoista alkaa maksamaan sinulle "palkkaa", kuten itse sitä nimität, sen takia että kauppa käy niin huonosti. Ja kun vastaat ettet voi myydä tuotteitasi kilpailukykyiseen hintaan, koska saksan pelloilla on parempi ilmasto ja sato, niin tullaankin juuri siihen perimmäiseen kysymykseen. Niinpä, Suomessa ei kannata tämän ilmaston takia viljellä. Täällä tuotettu jauhopussi on suhteessa niin paljon kalliimpi.
 
vierailija
Wut?
Ei kuluttaja sitä hinnan korotusta huomaa ollenkaan, jos se osa mikä nyt menee muualle hinnasta, tulisi jälleen viljelijälle.
Ei hintoja tarvitse nostaa. Onneksi ne päättäjät, jotka näitä päätöksiä tekee on asioista perillä. Harmi, että ihmiset koittavat sitten näsäviisastella näillä asioilla ja väittää vastaan..
Minäkin alan vaatimaan hoitotädeille pienempää palkkaa, kun se vain ei ole reilua maksaa siitä työstä niin paljon...
No sehän ei kuluttajaa kiinnosta, että kuka vetää välistä. Eikä se liity aiheeseen. Neuvottele parempi sopimus sen S-ryhmän kanssa, tai myy vaikka jauhot itse, jos heidän jakelunsa on liian tyyristä. S-ryhmä hinnoittelee miten hinnoittelee. Se ostaa ja myy. Ei niiden kate kuulu tähän keskusteluun. Jos sun jauhot on liian kalliita, eli kuluttajan kokonaishinta tulisi liian kalliiksi, niin ne ostaa jauhonsa vaikka Puolasta. Tämä ei ole nyt keskustelun pointti enää. Vähittäiskauppiaat tekevät mitä tekevät. Jos saat omasta mielestäsi liian vähän, niin neuvottele tai myy itse.
 
vierailija
Minäkin alan vaatimaan hoitotädeille pienempää palkkaa, kun se vain ei ole reilua maksaa siitä työstä niin paljon...
Ja jos perustaa lastenhoitopaikan, saa mun puolesta edelleen nostaa miljardin palkkaa joka kuukausi. Sen kun hinnoittelet vaan hoidon niin, että siitä sitten jää tuon verran palkanmaksuun. Ihan se ja sama, koska jos hinta sitten on liian korkea, ei kukaan tuo lastaan sinne hoitoon. Toiminta on tällöin kannattamatonta ja jäät ilman palkkaa. Sitten toiminta lopetetaan kannattamattomana.

Kyllä markkinatalous määrittelee hinnan. Jos se kannattaa markkinahintaan tuottaa, se on kannattavaa. Jos se ei sitä ole ja sitä pitää erikseen väkisin veronmaksajien kustannuksella tuottaa, se ei ole kannattavaa. Hyvin yksinkertaista, eikö?
 
vierailija
Ja jos perustaa lastenhoitopaikan, saa mun puolesta edelleen nostaa miljardin palkkaa joka kuukausi. Sen kun hinnoittelet vaan hoidon niin, että siitä sitten jää tuon verran palkanmaksuun. Ihan se ja sama, koska jos hinta sitten on liian korkea, ei kukaan tuo lastaan sinne hoitoon. Toiminta on tällöin kannattamatonta ja jäät ilman palkkaa. Sitten toiminta lopetetaan kannattamattomana.

Kyllä markkinatalous määrittelee hinnan. Jos se kannattaa markkinahintaan tuottaa, se on kannattavaa. Jos se ei sitä ole ja sitä pitää erikseen väkisin veronmaksajien kustannuksella tuottaa, se ei ole kannattavaa. Hyvin yksinkertaista, eikö?
Et näytä ymmärtävän edellenkään pointtia, niin ei sitten.
 
vierailija
Et näytä ymmärtävän edellenkään pointtia, niin ei sitten.
En, en ymmärrä pointtia. Avaatko, vai totesitko jo sen mahdottomaksi? Siis se että minä tuotan saunavihtoja, niin minä hinnoittelen ne. Ihan sama kuka ne jälleenmyy ja millä hinnalla, mutta minä niitä teen ja myyn vaikka 1e/kpl. Jälleenmyyjä miettii kannattaako niistä tuo maksaa ja millä ne voi myydä eteenpäin. Voin myös myydä ne itse, mutta sitten ei ole jakelijan verkostoa. Jos kukaan ei osta vihtoja eurolla, pitää toimintaa miettiä. Voinko laskea hintaa ja jos en voi, pitää toiminta lopettaa. Se ei ole kannattavaa. Vaihtoehtona ei voi olla se, että valtio maksaa mulle vaikka nyt 1800e/kk jotain tukea. Että kun saan sen, niin toiminta muuttuukin kannattavaksi. Eli pakotetaan vihtoja ostamattomatkin henkilöt maksumieheksi tälle mun vihdanvalmistustoiminnalle. Ei se vaan niin mene. Mutta koitahan perustella :D
 
vierailija
Tutkikaapas nyt tarkemmin kuka niitä eu-tukia eniten suomessa saa, ei ainakaan maanviljelijät vaan yritykset. Niiltä myös ne pois.
Samaa mieltä. Ja mitä "tukemista" se oikeasti edes on? Ei mitään. Siis että minä otan sulta ensin lompakosta satasen ja annan siitä kympin takaisin. Sanon sitä "tukemiseksi". Pitäisi antaa aloittavan yrittäjän vaikka vuoden olla verohelpotuksissa. Tämä siksikin, että alku on hankala ja jottei markkina mene vain isoille pelureille. Mutta lopetetaan riisto köyhille ja annetaan ihmisten tehdä elantonsa. Nyt on sata kättä ojossa heti kun perustat firman.
 
vierailija
No joo kyllä mä oikeistolaisena lopettaisin lähtökohtaisesti ihan kaikki tuet. Mutta se on naivia ajattelua. Kyllä yhteiskunnan heikompia pitää tukea, siksi siis toimeentulotuet, asumistuet ja vastaavat. Oikeistolaisuudessakin pitää olla inhimillisyyttä. Mutta tuottamatonta liiketoimintaa ei pidä todellakaan tukea. Se on järjen vastaista. Kun mietit asiaa nyt vähän boksin ulkopuolelta, niin tajuat. Siis maksetaan enemmän rahaa, kuin siitä saadaan hyötyä. Maksaisitko marjanpomijalle kaksi marjaa että hän käy poimimassa sinulle metsästä yhden?

Järkevän liiketoiminnan määrittelee yksinkertaisesti sen tuotto. Samalla maataloustukien logiikalla voisin perustaa saksalaisiin lentokonepienmalleihin keskittyneen pikkuputiikin keskelle perähikiää. Valittaisin ettei liikkeessä kukaan käy, en saa elantoa tästä, joten valtion pitäisi tukea liiketoimintaani. Tässä tilanteessa mulle todettaisiin, että herää pahvi. Liiketoiminta ei ole kannattavaa, joten lopeta se. Maataloudessa tämä ei siis kuitenkaan mene niin.

Kaikki yritystuet pois ja sama koskee maataloustukia. Se mikä ei itsessään kannata, ei ole kannattavaa. So simple.
Lopettaan toki tuet. Maajussit kortistoon ja syljeskelemään kattoon niin kuin moni muukin tekee. Ei ole mitään järkeä työllistää porukkaa, parempi vaan maksaa tuet tekemättömyydestä. Se sit sun kannattavaa bisnestä lienee... eli maajusdi mukaan siihen köyhällistöön mitä mieluummin tuet.

Moni firmakaan ei Suomessa menesty...ilman tukia...jotka verokikkailujen jälkeen löytävät tiensä veroparatiiseihin ja sitä kautta yksittäisten henkilöiden tileille.... tämä jos mikä on kannattamatontq. Oikeastaan suomessa ei kannata oikein mikään. Työllistämiskustannukset suuret...hinnat korkeita... pitäisiköhän koko suomi samoin tein pyyhkästä kartalta?

Vai pitäisikö kaltaisesi ahneet vaan hävittää. Ja jättää suomi niille joita kiinnostaa muukin kuin oma rikastuminen? Ja työ?
 

Yhteistyössä