Maaliskuun budjettihaaste

No niin, aloitan tämän ketjun, kun kukaan muu ei sitä tehnyt.

Taulukkoa osaisin tehdä, mutta en tiedä onko minulla mitenkään sille aikaa. Ehkä voin tehdä osan päivityksistä.

Mutta jos aloitetaan sillä, että halukkaat ilmoittautuvat mukaan ketjuun ja ilmoittavat myös tavoitteensa.
Itse suunnittelin pienentää tavoitesummaa hiukan, mutta huomiset uimakisat sotkevat kyllä tilanteen kokonaan. Joudumme käymään syömässä kesken päivän jossain ravintolassa, ja on saatava uimarille pastaa. Lisäksi olen varannut hänelle välipalapatukoita ja kaakaoita annospakkauksissa.

Meidän tavoite on siis 100 euroa viikko / 500 euroa maaliskuu.

Eilen kävin S-marketissa, totesin etten mene enää perjantaina, esim. naudan jauheliha ja ruisleipä oliat loppu.

6 * Kevyt cola 8,34
2 * ruokakerma 1,12
4 * 1,5 l maitoa 5,64
kerma 0,55
2 * marj. jog.juoma 2,34
hed. jog.juoma 1,17
2 * välipalapatukka 4,50
5 * maitokaakao 5,25
maitosuklaa 1,25
fazerin sininen 2,09
tummasuklaa 1,45
kismet 0,56
eng.lakritsi 1,97
marianne 2,69
toffee sek. 1,99
nauta-sikajauheliha 3,19
voileipäkinkku 2,95
margariini 1,29
broilerinsuikaleet 2,99
tomaatti 1,46
pullapitko 2,65
banaani 1,14
kurkku 3,21
setsuuri 2,25

Yhteensä 60,04

Jäljellä 439,96
 
yksmuru
Meidän pitäisi selviytyä ruokakaupasta 300€/kk.

Eilisen ostokset K-SUPERMARKET:

taffel grills 1,99
2x twix 1,10
piltti puuro 2,99
maito 1l 0,99
hedelmäsekoitus 1,89
ruokakerma 0,95
kananmunat 1,35
mehu 1,79
kalkkunaleike 1,69
broiskun fileesuikale 2,99
piltti 0,39
tacokastike 1,52
salaattijuusto 1,95
mars 0,55
kirsikkatomaatti 1,29
piltti 0,80
tortilla 0,99
piltti 0,39
lehtisalaatti 0,99
bona 0,85
bona 0,85
piltti 0,90
piltti 0,89
kermaviili 0,79
kurkku 0,97
paistijauheliha 3,49

YHTEENSÄ 35,84€

JÄLJELLÄ 264,16
 
Minä juon paljon colaa. 2 nuorinta ei juo limuja lainkaan. Minä en sen sijaan juo esim. kahvia ollenkaan. Se on mun paheeni, enkä siitä hevin luovu. Käytän myös esim. tosi vähän alkoholia, mies ei lainkaan. Joten sallin tuon paheen itselleni. Mutta tiedän, että siitä on helppo säästää, jos on tarve.
 
Selleri
Kiitos ketjun aloituksesta! Mukana ollaan ja tavoitteena 500€. Kaupassakin jo käytiin, mutta kirjoittelen siitä tarkemmin paremmalla ajalla. Mies tuolta huutelee elokuvaa katsomaan...
 
anteexi
Anteexi että sekaannun mutta kannattaisi jättää piltit pois ja soseuttaa itse vauvanruuat. Porkkanasosetta esim on sikahelppo tehdä, ja saa aika paljon mitättömällä rahasummalla.
 
"mievaan"
Mukana taas! 500€ budjetti, perhekoko 2+2 alakoululaista. Kaupassa käyty pe ja tänään ja menny yhteensä 78€. Oli mm vkloppu herkkuja, rahkaa ja raejuustoa reilummin ostettu. Jos ensi tiistaina seuraavan kerran kauppaan :)
 
Kiitos ketjun aloituksesta!

Mulla siis edelleen tavoitteena se 350e, se voi olla aika tiukka tavoite tässä kuussa kun on muutama päivä enemmän kuin helmikuussa ja muutenkin ehkä ruokamenoja vähän enemmän, mutta kokeillaan!

Perjantaina Lidliin meni 36,61e ja eilinen kauppareissu oli 27,72. Lihoja sain taas laputetuilla hinnoilla pakkaseen, joten niitä on taas vähäksi aikaa.
 
Kiitoksia munkin puolesta ketjun aloituksesta :rolleyes: Meillä eli minä ja 2 alle kouluikäistä tyttöä edelleen tavoitteena 250€/kk. Viime kuussahan pamahti yli osin sairasteluiden vuoksi.

Tähän mennessä olen käynyt kahteen kertaan Halpa-Hallissa ruokaostoksilla ja niihin mennyt yhteensä 47,28€. Ruokatarvikkeita olisi useammalle päivälle, kun vielä viitsisi suunnitella jonkinnäköisen ruokalistan. Mitä teillä on suunnitelmissa ensi viikolla syömisiksi? Kiitos ideoista jo etukäteen ;)
 
"Saana"
Kiitti ketjusta.

Mukana ollaan, tässä kuussa tavoite 500€, mutta vähän pelkään budjetin pitävyyttä jo valmiiksi, kun tässä kuussa ois esikoisen synttäri, hääpäivä ja mun synttärit. Lisäksi meillä sairastetaan edelleen, eilen käytiin esikoisen kanssa päivystyksessä, mutta onneksi ei tarvinnut jäädä osastolle. Nyt ois tärkeetä pikkuneiti saamaan syömään ja juomaan jotain.

Tähän mennessä on mennyt 78,66 € Lidliin ja Prismasta haettiin ruispuuroa, imurin pölypusseja ja avokadoja, mutta mies laittoi sen kuitin johkin hyvään talteen.
 
"Saana"
[QUOTE="Saana";28139874]Kiitti ketjusta.

Mukana ollaan, tässä kuussa tavoite 500€, mutta vähän pelkään budjetin pitävyyttä jo valmiiksi, kun tässä kuussa ois esikoisen synttäri, hääpäivä ja mun synttärit. Lisäksi meillä sairastetaan edelleen, eilen käytiin esikoisen kanssa päivystyksessä, mutta onneksi ei tarvinnut jäädä osastolle. Nyt ois tärkeetä pikkuneiti saamaan syömään ja juomaan jotain.

Tähän mennessä on mennyt 78,66 € Lidliin ja Prismasta haettiin ruispuuroa, imurin pölypusseja ja avokadoja, mutta mies laittoi sen kuitin johkin hyvään talteen.[/QUOTE]

Ai niin meitä on edelleen 2+2, mies ottaa eväät kotoa, joten kaikki syö kaikki ruuat kotona.
 
Hmm.. minkähän laittaisin tavoitesummaksi, kun ei tosiaan oo oikein käsitystä nykyisistä ruokamenoista. Tää haaste ilmeisesti koskee nimenomaan elintarvikkeita, ei muuta päivittäistavaraa (tyyliin vessapaperit, pesuaineet..) ? Mitään äärimmäistä köyhäilyä en tavoittele, mutta jos nyt vähän sais kuluja alemmas ja enemmän suunnitelmallisuutta tähän hommaan.
Huonosti kyllä lähti tää kuukausi liikkeelle mulla, kun oon tässä ollu kyläilemässä ja eilen oltiin koko päiväaamusta iltaan kaupungilla ja siinä piti tietysti välillä käydä syömässä. Toisaalta onhan tässä tullu myös syötyä muiden ihmisten jääkaapilta, että ehkä se vähän tasottaa.

Eilen meni mun ruokiin 28€ ja mieskin tietysti on kotona jotain syönyt, täytyy kysellä summaa kun palaan kotiin.

Meillä siis 2 aikuista (+tulokas sisälläni). Itse syön aina arkipäivinä lounaan töissä, mieskin useimmiten. Ollaan kyllä aika isoruokaisia, varsinkin nyt raskaana ollessa itselläni on kamala ruokahalu :whistle:
Laitetaan nyt listaan vaikka 300€ kokeeksi ja katsotaan kuin käy :)

Päätän, että budjetin ulkopuolella meillä on lupa käydä miehen kanssa yhden kerran yhdessä ulkona syömässä. Tää on meidän parisuhdejuttu, josta en luovu jos ei ole pakko :)
 
Selleri
Taitaa jonkin verran vaihdella se, mitä kukakin osallistuja laskee mukaan oman perheensä budjettiin. Meillä siihen kuuluu ruoat, pesuaineet, hygieniatuotteet, wc+talouspaperit ja vaipat. En laske mukaan jotain hyvin satunnaisia leluostoksia tai harrastevälineitä, jotka saatetaan ostaa samalla reissulla kuin ruoatkin. En myöskään laske mukaan satunnaisia kahvila- tai ravintolakäyntejä. Ne on meillä sen verran harvinaisia, että kun kerran käydään, en halua miettiä mitään budjetteja.
 
"nuuhku"
Minäkin osallistun. :) 2 aikuista, 1 leikki-ikäinen ja yksi masuasukki (rv 35), tavoite 400€. Lasken ruokabudjettiin kaiken, mitä marketista nyt saakaan, eli myös pesuaineet, vaipat jne. mutta ravintolakäyntejä en. Mies syö omilla rahoillaan työpaikalla 4-5 päivänä viikossa, minä syön lounaan kotona ja esikoinen hoidossa.
 
"mievaan"
Minä unohdin mainita että sekä minä että mies otetaan ruoat töihin kotoa, minulla usein lounaan lisäksi myös aamu-ja välipala mukana. Toinen lapsista syö joskus välipalan kotona, toinen melkein joka päivä syö välipalan kotona. Aamupalat syövät molemmat kotona. Eli paljon menee joka ateriaan, kun on oltava makkaraa, juustoja, jogurtteja, hedelmiä, lihaa, kasviksia jne joka päivälle.
 
Hei, tulen mukaan.
Tavoite 120/vko.Meidän talouteen kuuluu: 2 aikuista, 6v. tyttö ja 3 kk poika + yksi kissa.
Meidän perhessä käytetään tosi paljon luomua, ja terveyssyistä itse vältän lisäaineita niin paljon kun vaan on mahdollista.

Ensimmäinen kauppareissu takana ja kuitti näyttää tältä:
(L: meinaa luomu)

L rasvatonmaito 2kpl 2.10
L jogurtti maustamaton 1.95
L kevytmaito 2kpl 2.50
L jogurtti maustamaton 30% ale 1.36
espresso fortissimo 2 kpl 30% ale 6.98
espressokahvi 2kpl 30% ale 6.84
L kananmuna 2.65
sipuli 0.51
porkkana 1.17
tumma suklaa 1.89
linssi luomu 2.49
wc-paperi 2.55
basilika 1.65
paprika luomu 2.09
luomu kurkku 2.05
maalaishiivaleipä 3-33
tortellini 2kpl 5.90
appelsiini 1.49
pekoni 1.77
broileri filepihvit 6.79
Salaatti mix 1.49
varsiselleri 1.59
banaani luomu 1.11

YHTEENSÄ: 63.50

rahaa jäljellä 56.50

Kahvia ostin paljon varastoon kun oli niin hyvä tarjous.
 
fsds
kiitos poikia3 ketjun aloittajalle. Mukana siis olen. 2 aikuista ja yövaippaa käyttävä poika ja kissa. Lasken ruokien lisäksi hygienia yms.ruokakauppa ostokset ja kissan ruuat ja hiekan budjettiin. Maaliskuussa budjetti 500 euroa. Tähän mennessä mennyt 14.5 e lidliin. Tiistaina seuraavaksi isommat ostokset.
 
"Maya"
kaksin asun puolison kanssa. Puolison työkuviot sotki pahan päiväisesti raha-asiat eli tavoitteena olisi nyt ruokaan käyttää 40-50 euroo viikko eli laitetaan se 200 e/maaliskuu :D Lidlissä olisi tarkoitus käydä koko aikana (mahdolliset täydennykset esim maito s-marketista) Ruoat aina hateaan kerralla koko viikolle ja niillä sitten yritetään pärjätä. Kauppaan huomenna eli

mennyt 0, jäljellä 200
 
Mä lasken muuten kaikki ruokakaupasta ostetut asiat eli ruuat, astiat, hygieniatarvikkeet jne. paitsi alkoholia en laske mukaan.

Nyt mennyt yhteensä 71,12e, jäljellä 278,88e

Heidip kyseli ruokalistoja, ei vielä niin tarkkaan suunniteltu, mutta ainakin tulossa stroganoffia, makkarakeittoa ja jauhelihasta jotain. Olen pitänyt budjettiseurannassa listaa myös siitä mitä meillä on syöty, esim. helmikuussa ainakin näitä ja useimmista on riittänyt vähintään kahdeksi päiväksi: kanalasagnette, risotto, jauhelihakeitto, makaroonilaatikko, kanarisotto, lihapullat ja muusi, pinaattipasta, lasagne, karjalanpaisti, kanaperunavuoka (tästä en tykännyt :D ) hernekeitto, currykana, perunavuoka. Tuota pinaattipastaa voin todellakin suositella, tehtiin sitä ekaa kertaa ja oli tosi hyvää ja nopea tehdä!

Meillä muutenkin on tapana tehdä isoja satseja, esim. lasagnesta riittää kahdeksi/kolmeksi päiväksi + pakkaseen saa kaksi annosta kiirepäivän varalle.
 
Aika tiukkoja tavoitteita kyllä monilla, esim. Mayan 40€/vko = 2,85€/hlö/päivä. Kyllä hattua nostan teille jotka onnistutte budjeteissa pysymään!
Mua myös kiinnostaa että mitä kukin saa pienellä rahalla taiottua, eli jos vaan jaksatte niin niitä ruokalistoja ois tosiaan kiva nähdä :) Ja vaikka jotain hyväksi todettuja reseptejäkin.

Mun viikon ruokabudjetti tuli jo tänään täyteen :D Kiitos noiden lauantain ravintolasyömisten. (Ajattelen, että viikko alkaa perjantaista, kun kuun 1. päivä oli perjantai.) Mutta tän päivän ruokaostoksilla varmaan pärjätäänkin tulevaan perjantaihin. Jotain ostin myös listan ohi "varastoon" kun oli tarjouksessa.

Ostokset tänään:

Parsakaali (pakaste) 1,09
Pakastevihannessekoitus 1,99
Säilykepersikat 1,59
Tonnikalapurkki x 3 4,00
Porsaan suikaleet 400g 3,42
Kevytmaito (luomu) 1,99
Appelsiinit 1,99
HK sininen 2,79
Omenat 0,52
Tomaatit 2,71
Leipä 1,39
Banaanit (luomu, reilukauppa) 1,69
Porkkanat 1,59
Kinkkuleikkele 300g 2,95
Jasmiiniriisi 2,31

Yht. 32€

Miehen ruokaostokset viikonloppuna 12,10€ ja omat ravintolasyömiseni 27€, eli yhteensä mennyt 71,10€, jäljellä 228,90€.

Tänään syötiin makkarakeittoa, jota jäi vielä ainakin huomiseksi. Jälkiruokana hedelmäsalaatti. Possusuikaleista ois tarkotus ylihuomenna kehitellä jotain riisin kanssa syötävää kastiketta.

Rebecca84: Missä käyt ostoksilla kun luomumaito on noin halpaa?

Pikkuinen Jättiläinen: Mitäs siihen pinaattipastaan tulee?
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Oletko sä ap ihan sekaisin? Kuudenkympin kauppalaskusta 30,09€ meni herkkuihin... kokista, suklaata, välipalapatukoita jne... Kyllä säästäminen on varmasti vaikeaa, jos vetää herkkuja tuohon tahtiin. Mutta toisekseen tuossa huolestuttaa sinun terveytesi. Tuolla tahdilla saat diabeteksen ihan varmasti.
 

Yhteistyössä