Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Voi luoja mikä väsymys :( Tuntuu ettei silmät pysy auki ja kaks isointa oo viel ees nukkumassa..

Päivä meni shoppaillessa ja meinas mennä kuunteluoppilaan hommissa koko päivä ku tuntu et mitään mitä mä lähin ettii ei löytyny mut sain ku sainkin sit jotain -kummilapset ois nyt ok ja 4v:lle yks lahja. Täytys miettii noi kaikki muutkin ni sais sit pois ku ei siihen jouluun kauaa ole enää... hui.

Kiitos mariaja taas uudesta pinosta!!!

Mekin käytiin tänään tilaa vaunut ja saadaan vissiin ens viikon alussa...oltais saatu heti jos ois välttämättä haluttu se mallikappale mut myyjä sano et mielellään tilaa meille ihan uudet. nyt pystyy laittaa emmaljungat myyntiin. Tosin siskon ultraa lupasin vielä odotella ku se ostaa noi jos niille tulee poika.

Pikkasen taas eilen rupes kiehuu miehen kaa (soitti töistä et minkä viikon sä nyt sit pidät sitä talvilomaa ku mun pitäs tänään tietää...Sanoinko taas muutaman kerran et voitaisko kattoo ne lomat AJOISSA ku joulukuun alkuun pitää tietää-ja mähän sit omani jo laitoin mihin ite halusin ku ei ollu halukkuutta keskusteluun. Näköjään se tarvii töissäkin yhen varaäitin joka henk.koht tiedustelee et millos sä haluisit lomas pitää ku kaikki muut on vastannu tähän yleiseen kyselyyn...aaaargh!!! Mulla ei vaan hermo riitä tollasiin ihmisiin joita tarvii potkii joka asiassa perseelle!) no ei se ollu vielä se pointti...
TIESIN et mulla on maraboun suklaalevy laatikossa -jonka niiiiiin tarvin ton puhelun jälkeen... Sit se fiilis ku avaat sen laatikon ja "kuka helvetti on syöny mun suklaalevystä yli puolet!!!!!" No mies ei ollu viittiny tehä ruokaa (ku en ollu kotona ni ei tarvi pätee) ku muksuille oli jämiä ja syöny sit nälkääsä MUN suklaat -voi luoja mikä apina!!! sit vaihteeks menin kiukkupäissäni nukkuu ja itkin itteni uneeni -syynä suklaa.. tai no mies.. aaaaargh!!! Ja oon vannonu etten koskaan itke miesten takia ja nyt tuntuu et se on päivittäistä.. voi huoh!

Ai niin piti viel sanoo niistä mun lukossa olleissa pankkitunnuksista :D :D Nyt ne on auki -henkkareihin ei ees älynny puuttuu et ne on väärällä nimellä mut muuten vähä outo käynti -kassalla asiaa ei pystyny hoitaa vaan jouduin sellaseen koppiin ja siellä setä ihan kätteli mua ja esitteli ittensä..sit se soitti toiseen pankkiin (joka siis se mun pääpankki) jonne sano lähettävänsä kopion mun ajokortista et ne tunnukset saadaan auki. Sit se kysy onko mulla eu:ssa poliittisesti vaikuttavia henkilöitä tuttavina.. juuei... ja muutenki ihan ihme kysymyksiä -turvallisuussyistä... et joo -vissii vähä pankkieroja :D

Mut nyt apinat nukkuu ja iltapalaa!!
 
ME ostettiin vaunut :) Brion Kombit vm 2007 kahdella lapsella olleet, ilmarenkaat kuin uudet, Istuinosa ja koppa erikseen, rengassuojat, hyttysverkko, sadesuoja ja seisomalisäosa kuului hintaan+ kaupan päälle palju+paljuun jalat, jotta ei tarvi toista lattialla kyykkien pestä :D
Hintana 150 euroa ja kokeilin heti kun kotiin päästiin miten saan ne sitten joskus raahattua noita rappusia ylös ja hyvin meni, vaikka renkaissa ei ollut kunnolla ilmaa ja tavaraa oli kyydissä todella paljon :D

Nyt meillä on Kävylle kaikki isommat hankinnat tehty :D

Kiitos uudesta pinosta!:flower:

Raivokohtaukseni meni tänään ohi, kun nukuin tunnin päikkärit ennen vaunujen katsomista :D

Nyt nukkumaan jotta jaksan tehdä huomisen työpäivän kunnolla.
Viikonloppuna pitkästä aikaa vapaata ja reissuun lähtö.

hepuhi, alias Kävynkantaja:heart:Käpy 25+5
 
Heissan vaan!! Täälläpä jäätiin taas saikulle. Kesken työpäivän lähdin päivystykseen kun oli niin hirveä olo ja aivan kamalasti supisteli. Kohtu ihan kovana koko ajan kun on liikkeessä ja selkäänkin alko jo vihloa ja kihelmöidä. (Puhumattakaan tästä flunssasta ja lämpöä oli mittauksen jälkeen runsaat 35 astetta.)
Tulos: (ja tytöt, ette oo ainoita joilla näitä alapääjuttuja on..)
Paha oireeton eli ei kutinaa, kirvelyä tms hiivatulehdus joka lääkärin mielestä on syypää noihin suppareihin. Olinkin kyllä eilen ja tänään ihmetelly kun valkovuoto ei ollu valkoista vaan aikalailla neonkeltasta :O Saikkua siis tuli..

Olin kummiskin laittautunut töihin joten halusin hoitaa parit ostoshommat alta pois ettei loppusaikulla tarvii lähteä minnekään eikä varsinkaan meikata asioikseen. Piipahdettiin siis taas Vintiö- kirpparilla :whistle: En edes sano paljon sinne meni massia mut tein kyllä hyviä löytöjä mm. hoitoalusta x2 5e, Ainu- rintapumppu vaivaiset 2e ja erityisen ilonen oon että joku L-kokonen mamma oli käyny vihdoin tuomassa äitiysvaatteita myyntiin joten sain toiset mammafarkut, Lindexin tummansiniset ja aivan ihanat ja oli kyllä sen näköset ettei ollu pidetty yhtään. 6e. Jopa lyhennetyillä lahkeilla! :D Ja ostin myös pari paitaa ihan muutamalla eurolla. Ekat odotuspaidat ja tuli tosiaan tarpeeseen. Ja tietysti taas pari pakollista bodya/potkaria mutta niistä ei sen enempää. Niitä olis jo nelosillekin tarpeeksi hankittuna :ashamed:
No, siinä kirppiksen vieressä on lastentarvikemyymälä joten käytiin sielläkin. En kyllä juuri ostanu mitään mut katseltiin valmiiksi BabyBjörnBalance -sitteriä jonka myyjä lupasi myydä 110e (huh, silti aika hinnakas!) (lapussa 129e) sekä pinnasängynjuttuja esim sitä verhotankoa. Haluaisin niin kovasti laittaa vauvan sängyn ihanaksi ja kutsuvan näköiseksi.
Siellä lastentarvikkeessa sitten alko ihan oikeat SUPISTUKSET ja voin sanoa että ne aiemmat oli todellakin ollu vaan kohdun kovettumisia kun alko meinaan sattua niin kovaa että veti ihan kaksinkerroin ja piti mahaa pidellä. Kävi aivan hirveän kipeää joten lähdettiinki äkkiä pois. Helpotti onneks sitten kun pääsi istumaan mut aina seistessa tuntuu vieläkin tuohon navan oikealle ala- ja yläpuolelle kova kipu niinku vauva puris sisäpuolelta tosi kovaa ja samalla vetää ihan kovaksi kohdun. Pureminen lienee mahdotonta :D ja sitäpaitsi pikkunen taitaa majailla pää alaspäin nyt kun potkii kovasti navan suuntaan.

Mies kovasti houkuttelee että lähtisin omaksi mielenvirkistykseksi käymään siskon luona Iisalmessa, siellä kun on se ihana vauvakin jota mulla on aina niin ikävä, mut ei oikein tee mieli kun jos alkaa tuommosia kipuja olla kun tänään niin ei mistään voi nauttia ja niitä varmaan olis kun kantaisin päivät pitkät 8kg painosta poikaa. En halua aiheuttaa omalle vauvalle tietenkään mitään turhalla rasituksella.. Joten katson ensi viikolla sitten olisko halua parin päivän reissuun.

Ainiin, se lääkäri myös sanoi että saan käyttää huoletta flunssanenäsumutetta flunssan ajan ja se kuulema on niin paikallishoito ettei siitä mene istukan läpi mitään. Hyvä tietää!!

En oo saanu edelleenkään nukuttua ja aamulla heräsin taas 4:45 kun jostain kuulu ihme napsutusta, mietin vaan oliko se patteri joka kaipasi ilmausta vai naapurin lipputangon naru mut uni ei enää tullu. Enkä tiiä miksen saa illallakaan unta. Nytkin jo puoli2 kello ja täällä kukun vaan..

Niin Mariaja, voisit laittaa mulle tyttöepäilyn :) Ihan suoraa varmuutta kun siitä ei saatu..Ja kiitos vaan taas uudesta pinosta! Sinä se jaksat!! :)

Jadeza+terävähampainen ruipelo 24+5
 
Täällä kanssa herätty 04.30, eikä sen jälkeen enään nukuttu, maha- asukas tais taas vaihteeks herätellä, ainakin sillä oli melkonen meno päällä.... huoh, tietää taas mitä tästäkin päivästä taas tulee, silmät on no nyt ristissä...

Ihanaa joulukuu =) =)

24+5
 
mariajalle kiitos uudesta pinosta :flower:

täällä heittänyt taas pakkasen puolelle ja aamulenkki koiran kanssa meni hissutellessa pientareita pitkin kun oli tiet niin pirun liukkaita, mut en valita tämä 1000x parempi kuin se vesisade.

jadeza ota nyt iisisti vaan ja koita malttaa mieles. ja toivottavasti saisit nuo supparit aisoihin kun hiivan saa hoidettua alta pois. ja muista tarkastaa myös mies ettei se suhun hiivaa uudestaan tartuta.

joululahjoista:onko jo käyty hommaamassa lahjoja?
me oltiin eilen lahja ostoksilla ja saatiin lilkalle useimmat hankinnat tehtyä. ei tartte kun pari pientä juttua enään hakea. mies osti itelleen sen verran arvokkaan uuden puhelimen et ilmotin et se on sun synttäri sekä joulu lahjas (sillä on synttärit joulukuussa) tarttis enään siskoille sekä vanhemmille+anoppi ja miehen sisko hoidella. mut olen kerrankin ajoissa liikkeellä ja saattaapi olla lahjakorttien joulu. eli en ala turhaan pähkiin mitä kellekkin ostais. saa jokainen hankkia mitä haluaa.

tarkoitus tänään tarttua toimeen ja kaivaa meitin vauvan vaatteet esiin ja plärärtä läpi, sen jälkeen kelan lappuja täyttään ja päätös otetaanko pakkaus vai rahana. mies eilen kyseli et otettiinko me nyt sitä pakkausta vai ei. öööö ei ole vielä päätöstä tehty.

ja nukkumisesta mä nukun tosi hyvin. en herää kertaakaan yössä. saan unen normaalisti ja herään kelloon aamulla.

m+e 25+3
 
Neukkukuulumisia: Painoa tullut 290g viikossa, nyt yhtees n.3kiloo, RR 108/69, Hemppa 143, mä en paljon rautaa kaipaa ja vauvan sykkeet 140 ja liikkeistä pari plussaa.

Lauantaina pitäs lähtee ideaparkkiin tekee joululahjaostokset, jos sais kaikki kerralla
ostettua. Tyttö menee yökylään et saa sitte vielä seuraavan yön nukkua kunnolla :)) Ei oo pitkään aikaan ollu miehen kaa kahden keskistä aikaa, et nyt saa sitäkin hiukan...

Luin eilen kaikki teksit, joten enää en muista mitä piti kommentoida :)

Mariajalle kiitos uudesta pinosta.

Jenduka ja pikkunen 27+0
 
Huomenta!

hepuhi meillä on kans Brion Kombit -07, ostettiin käytettynä ja ne on olleet yhdellä lapsella, tosi hyväkuntoset! :)

Nukkuminen: Mä nukun myös yöt yhteen putkeen - siihen viiteen, kun mies herää töihin (herään sen kelloon ja käyn samalla vaivalla vessassa) ja jatkan sit unia. Posotan aina lähemmäs yhtätoista. Viime yö meni ainakin tosi sikeesti :D

jadeza - Mä oon kans saanut lääkäriltä saman ohjeen, et Nasolinia yms. saa tarpeeseen käyttää, kun se on niin paikallisvaikutteinen. Aiemmin muutaman kerran on ollut tarvis enkä epäile, etteikö nokka vetäisi vielä kovasti tukkoon talven mittaan ennen MP:n syntymää.

Joululahjat: Apua, tarttis alkaa siihen rumbaan, kun tulee nuo palautukset. Toisaalta se on kyllä hurjan kivaakin hommaa ja tykkään kamalasti :) ..vaikka välillä meinaakin olla vaikeuksia kehittää lahjoja kaikille, joille haluaa.

Mulle vois päivittää poikaolon. Ei mitään faktatietoa, mutta kyllä mulla sellanen fiilis taitaa kuitenkin pääasiassa olla :) Oon sitä työstänyt tässä jo pitempään :D Saas nähdä, miten käy ja kumpikin ihan yhtä tervetullut :heart:

Ai että maistu joulukalenterin suklaa hyvältä!!! ;)

Vanillac + MP 24+6
 
Huomenta!

jadeza, mulla on kans supistellut kipeesti nyt muutaman päivän ja virtsassa näyttäs vähän olevan leukosyytit plussalla. Nyt meni virtsa viljelyyn, koska antibiootteja ei pelkän tikkutestin perusteella anneta. Oireitakin on vähän, mutta ei vielä niin että olisi ikävä olla. Otahan rauhallisesti ja lepäile!

Mä olen niin onnellinen et on joulukuu!! Jee, enää pari kuukautta äitiyslomaan ja sitten vihdoinkin alkaa LOMA! Ootan ihan kamalasti kiireettömiä aamuja lasten kanssa, ei työstressiä ja paskaa pomoa, ei huonoa omaa tuntoa kun iltaisin on aina tosi väsy, eikä jaksa tehdä mitään. Kunpa nyt vaan nää kk menis nopeesti!

KELAsta, laitan hakemuksen menemään vasta tammikuun alussa, kun pyydän että laskevat tulot viimeisen 6 kk mukaan. Mietin oisinko laittanut jo nyt et oisin saanut pakkauksen aiemmin, mut eipä tolla kiire ole.

Vaunut.. Voi kuolema, en tiiä yhtään mitä niiden kanssa pitäs tehdä.. Oon aatellu P&R Explorer'ejä Dashin sisaristuimella, mutta hinta hirvittää. Sinä (en muista enää kuka..) joka oot saamassa ne P&T Vibet, laitahan infoa miltä ne tuntuu!

Haluisin ostaa vähän lisää vauvanvaatteita, tyttöjen siis, kun ennestään vaan pojan, ehkä joulualeista lähden etsimään. Paljoa en kyllä aio ostaa (vaikka mieli tekisi), koska ostin aikoinaan pojalle paljon hyvälaatuisia vaatteita, joten niitä on käytettävä.

Eilen oli tosi huono päivä, olin älyttömän väsynyt ja töissä pomo vaan kaataa p*#$aa niskaa, mietin jo saikulle jäämistä. Siis väsymyksen (ja ehkä vähän pomonkin..) takia. Mutta täällä sitä taas ollaan vaan tunnollisena..

Ai niin, huomenna sokerirasitus ja ens viikolla 4D, mitä ootan ihan malttamattomana.

Viikonloppuja kaikille!

Viola ja pikkuinen rv 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jassukka
Täällä kans heräilty viiden aikaan mut kasiin saakka sain pyörittyä sängyssä..

Nyt on piparkakkutaikina tehty jääkaappiin odottaan et pääsee leipomaan piparit :) Kaupasta ajattelin viel hakea lisätaikinaa et saa sit väsättyä piparkakkutalon :)

viola Täällä ollaan kyllä kans niin onnellisia ku on joulukuu :heart: Tulis vaan sitä peijuunin lunta ja vähän äkkiä! Kela mäkin otan viimesten 6kk tuloista, mut palautin sen hakemuksen kuitenki jo nyt ja tuli päätös et saan äippäpakkauksen. Tammikuussa sit vaan toimitan palkkatiedot ja sit tulee erikseen päätös äippärahasta.

joululahjat on täällä ollu jo kuukauden kaapissa :) Ihan muutama paketti viel uupuu :)

Täällä taas sitten POKSUTAAN! :) Tai virallisesti kai huomenna vasta..

kn&tyyne 26+6
 
Ihanaa, päivä valkeni aurinkoisena ja pikkupakkasella tänään. Tiet on kyllä tosi liukkaita, mutta ei haittaa. Lisää vaan pakkasta tänne, kiitos!

Täällä myös herätty 5.45. Uni olisi kyllä maitanut pitempäänkin, mutta kun tyttö heräsi sillin, niin ei autanut kun nousta ylös. Oltiinpahan ajoissa liikenteessä. Käytiin puistoilun sijaan tytön kanssa heti aamusta ostoksilla. Ihan kivaa vaihtelua, vaikka tänään olisi ollut mitä ihanin aamu olla ulkona. Toivottavasti pakkasta riittäisi iltapäivällekin...

Viola: :wave: Meille on tulossa Vibet ensi viikon aikana. Liikkeessä ne tuntui tosi hyviltä, mutta laitan sitten infoa kun saan ne kotiin ja käyttöön. Meinattiin myös ekana ostaa Explorerit, mutta mieli muuttui kun kokeiltiin noita. Tilattiin Vibet sisaristuimella, tuplasadesuoja ja sitten Brion stroller organizer-laukku. Meillä on entuudestaan Teutonian pehmeä kantokoppa, joka menee noihin ihan ok.

Jouluostoksille suunnataan lauantaina. Meillä on koko päivä aikaa miehen kanssa kahdestaan, kun isovanhemmat tulevat hoitamaan tyttöä. Pyöritään kaupungilla ja käydään syömässä hyvin, oikein pitkän kaavan mukaan :p :heart:

Osa lahjoista on jo hankittuna ja ne mitä puuttuu, niin tiedetään jo mitä ostetaan.
Niistä ei siis ole stressiä, vaan saadaan ostella itsellemmekin kaikkea kivaa ihan rauhassa.

Sipsunen & pikkusisko 24+6:heart:
 
hepuhi : brio kombit on kyllä hyvät ! meillä on ne vuosimallia 08 ja toimineet tosi hyvin.. ostin kans käytettynä ne esikoiselle,ja tulee varmaan käytettyä tän tokankin kanssa sittenkun ei noita tuplakärryjä tarvita enää =)

tänään heräsin vasta 8 jälkeen kun poika laulo huoneessaan kovaan ääneen,ihana herätys :heart:


ON: ahdistus,pelottaa ettei saadakaan vauvaa. on ihan sellanen olo,että raskaana tässä ollaan mut vauva viedään meiltä pois.. mistä ihmeestä nää ajatukset tulee. ja sit ajattelen että saan ajatuksillani huonoa onnea aikaan,ja tosiaan jotain sattuu ennenkuin vauva syntyy,tai syntymän jälkeen :( huoh..



sunniee ja vv 26+2
 
Niin se vaan on joulukuu, ihanaa! Mun varmaan lempikuukausi vuodesta, tai onkin, ei mitään varmaan. Tulis vaan lunta! Suren jo etukäteen, jos tulee musta joulu. Onneksi anoppilaan suunnataan jouluna ja se sen verran sisämaassa, että siellä yleensä on luminen joulu, vaikkei olekaan kovin paljoa pohjoisempana. Kävin kauppareissullani hommaamassa Veikkauksen joulukalenterin, sain käydä kolmessa myyntipisteessä ennen kuin löytyi. Näemmä suosittuja ovat. :) Joka ikinen vuosi sen ostan ja vaan kerran ollaan voitettu huimat 5 e. No mut onpahan jännitystä aattoon asti.

Niin ja mies sanoikin eilen, että se niiden koulun joulukirkko siirettiin aamupäivään vastarinnan vuoksi (yllätys, yllätys...), joten päästäänkin lähtemään joulunviettoon jo 22. pvä ja vielä valoisaan aikaan hyvissä ajoin, ihanaa. :) Voi kunnolla virittäytyä joulun tunnelmaan, kun 23. pvä ei mene töissä.

Nukkuminen: Mä nukun ihan kuin tukki! Oon jo ennen raskautta aina ravannut yöllä vessassa vähintään kerran, joten oon tottunut siihen. Nykyään tulee käytyä 1-3 kertaa yössä ja aina simahdan sekunneissa vessareissun jälkeen, eli ei ongelmaa siinä. Aamulla voisin kyllä nukkua vaikka kuinka pitkään, mutta herään aina kun mies herää eli viimeistään klo 7, niin ehdin kaikenlaista päivän aikana.

Jouluhankinnat: kesken on, mutta ei stressiä, jätän aina viime tippaan ja joka vuosi lahjat tulee hankittua. :)

ON: Soittelin neuvolaan niistä labratuloksista tuon alapään tiimoilta, kuulemma ihan normaalia kaikki. Eli en sitten tiedä, näemmä muuten vaan puskee tavaraa normaalia enemmän (anteeksi taas tällainen intiimiaihe). Muuten ei taas(kaan) mitään uutta. Taidan laittaa Huutikseen kohta myyntiin sen mun Anitan babybeltin, jonka alkuraskauden innossani ostin, koska tätä menoa en sitä tosiaankaan tarvitse koko odotusaikana. Ja mä kun luulin, että mulle tulisi iso maha... miksiköhän niin kuvittelin, jaa-a.

Vaniljarinkeli ja Pikkumies 26+4 :heart:
 
sunniee: Mulla on tollaisia ajatuksia ollut läpi koko odotuksen ja niiden takia kävin pari kertaa juttelemassa neuvolapsykologin luona (vähän turhia reissuja ne kyllä). Mulla vielä sekin, kun maha on sen verran pieni, niin yhä tulee aika usein sellainen tunne, että mun pitää ihan muistuttaa itseäni, että ihan oikeesti meille on vauva tulossa, etten kuvittele vaan. Mutta vaikeahan se on sanoa mikä ajatuksiin auttaisi. Mä olen yrittänyt ajatella ihan todennäköisyyksien valossa, järjellä enkä niinkään tunteilla, vaikka vaikeaa on. Että tässä vaiheessa raskautta on tosi pieni todennäköisyys, että jotain pahaa enää kävisi, ja kun kaikki ultrat, verikokeet yms. seulonnat olleet ok, niin ei pidä turhaan lietsoa itseään sellaiseen pelkotilaan.

Tosin se onkin helpommin sanottu kuin tehty. :|
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Heissan!
Jos tännekkin välillä kirjoittelis... Oon kyl käynyt lukemassa, mut ei oo keksiny mitään kirjotettavaa :D

Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki ok, sf mitta 24, paino ennen raskautta 56kg ja nyt 65,8... hehe, kohta 10kiloa tullut! Siitä ei sanottu kyllä mitään, enkä joudu sokerirasitukseen edelleenkään, jee :)

Tuli muuten mieleen, et tietääkö joku että jos jää äippälomalle sen 50pv ennen, eli varhennettuna, niin tarviiko olla lääkärintodistus?
Mulla ei oo kelasta siitä asiasta mitään kuulunu, ni en edes tiedä saanko jäädä silloin 9 päivä tammikuuta äitiyslomalle niin kuin oon ajatellut... :O

Joululahjoista ollut puhetta, suurin osa vielä hommaamatta mutta onneks tiedän jo mitä hommaan ja montaa en pojalle osta, koska se saa pleikka3:sen ni siihen ostan sellasen jutun joka on kallis ja sit vielä peli siihen päälle....
Ja silläkin on noita "mummeja" joka lähtöön ni varmasti saa lahjoja tarpeeks :D

On muuten erittäin vaikeeta keksiä miehelle lahjaa! Siis varmasti tylsää kun saa multa partaveden ja yöpuvun, mut en mä keksi mitään muuta!

Kina rv. 26+1 ja vilkas Paapi<3
 
Laretzki
Jouluhankinnat Ajatukset on suunnilleen selvät, pitäisi käydä tänään hakemassa pikkusiskolleni ajateltu lahja, kun huomenna viedään porukoille lahjat jo kun siellä käydään. Ja voi, lauantaina saadaan leivinuunissa paistettua kinkkua!!! Nyt jo suuhun kihoaa kuola kun ajattelee sitä ihanaa rapeaa pintaa mikä siihen kinkkuun tulee. Meillä siis porukoilla tapana paistaa "harjoituskinkku" ennen joulua (yleensä marraskuussa) ja tänä vuonna kun ei jouluksi päästä mun vanhempien luo, niin ajattelin että jos he tähän samaan syssyyn tekisivät kinkun.

Oli hienoa penkoa äitiyspakkaus eilen läpi, vaikka sisällön on kuvina nähnytkin :) Mies ihmetteli useampaan kertaan, että eikö ne tavarat lopu sieltä koskaan. Kissatkin olisivat mielellään majoittuneet laatikkoon, mutta ei vielä. Ajateltiin pitää tallessa laatikko ja patja, että jos vaikka alkuun laittaa pinnikseen, kun eikös vauvat nuku alussa paremmin mitä vähemmän tilaa ympärillä?

Kävin tänään erikoisjärjestelyillä neuvolalääkärillä TK:n puolella, vaikkei sinne normaalisti äippähommia varaillakaan. Paikat vielä tiukasti kiinni, kaula sentin lyhyempi kuin ekalla kerralla neuvolalääkäris, mutta taitaa olla ihan normaalia. SF- oli paris viikossa noussut 3,5 cm, ollen nyt jo 28cm! :O Olisin halunnut kuulla että miten päin vauva masussa majailee tai minkä kokoiselta tuntuu käsikopelolla, mutta hyvin pikainen käynti oli. Sokeriarvotkin sain kuulla, niissä ei mitään ongelmaa (eli joulukonvehtit saa syödä hyvillä mielin, ja ettei painoa ainakaan rd:n takia kerry näin huimaa vauhtia) paasto 4,3; 1h 5,3 ja 2h 5,0. :)

Lare ja Spyro 27+5
 
kina et tarvii mitään todistusta -30pvää ennen pitää jäädä, 50-30 väliltä saa ite valita millon haluu.. mä jään viikon etukäteen et saan pidettyy palkanmaksu päivän samana ku nyt ku muuten kaikki laskut ehtis erääntyy ku ne on nyt kaikki saatu siihen 10.pvään :)

sunniee: mulla on ihan samanlaisia fiiliksiä -ei tunnu jotenkin edes vaihtoehdolta et keväällä meillä ois täällä vauva.. jotenkin tosi epäluulonen olo koko ajan :/

Mä oon yrittäny ettii muksujen huoneeseen suoraankaiteenmuotosta pöytää + pikkutuoleja -kuin hankalaa voi olla!!!?? Ne missä ylipäänsä on lasten kalusteita on pyöreitä pöytiä ja sit jos sattuu vahingossa olee suorakaiteenmuotonen ni maksaa ihan törkeesti! Ja jos sattuu olee suht edullinen niin sit sitä ei saa tilattuu tänne (ikea) grrr.... voisivat sen kuopion ikean pystyttää vähä reippaammin ni voisin lähtee shoppailee :D

ON VÄSYTTÄÄ -yllättäen!! ja itkettää koko aika ku väsyttää -kyyneleet saattaa nousta silmiin ihan ihme asioista. Tahtoo virtaa!!!! Ja ton miehenkin voisin myydä kiinaan katulapseks!! En tartte sitä tänne riesaks. Onneks lähti töihin ni ei tarvi puhuu sen kaa sanaakaan ja illalla oon jo nukkumassa, tai ainaki menossa nukkuu ku se tulee töistä ja sit oon ainaki jo nukahtanu ku se saa omat hommasa hoidettuu ja tulee nukkuu. Ei vaan nyt jaksa!!

Huomenna tulee veronpalautukset!! Wipii!! Joista yli puolet menee kyl vakuutus +pvähoitolaskuihin et se siitä ilosta :/

jaahas -poitsun pväunet oli siinä..

pikkumökö + pp 24+5
 
  • Tykkää
Reactions: jadeza
Lääkärineuvolassa käyty:

Rv25+5
Painoa 652g/ viikko
RR 124/71
Hb 129 (noussut vaikka lopetin raudan syönnin! :) )
Sf 25
U-prot (valkuaiset?) h+. Tulkitsin et se meinaa heikkoa plussaa? Mut neuvolatätin mukaan johtuu tod. näk siitä ku en ollu juonu ku pari hörppyä vettä, niin pissa oli tosi vahvaa.
Painoarvio 981, vastasi viikkoja 27+4. Tuon mukaan LA ois karkauspäivänä, mut sitä ei muutettu. Muutetaankohan sitä jos seuraavassakin ultrassa on yhtä iso? Kuitenki 13 päivää..
Sokerirasitus ens to, joka rupes kyllä vähä jännittään tuon vauvan koon takia :/
Hiivakokeen laitto labraan, sen saa tietää huomenna. Ihme kyllä jos ois ku toissa su otin Canesteinia..

Joululahjat N. puolet hankittu. Ens viikolla vois taas käydä etsimässä.

Pätkis+ Helmi 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Hehei mammat ja Mariajalle kiitokset uutukaisesta pinosta! :wave: Se
olis ah niin ihanainen joulukuu, lumi vaan uupuu :p

Lääkärineukkulakin oli tuossa tiistaina(rv:lla 25+3 mentiin silloin);
pisut oli puhtaat, hemppa 131, RR 115/69, sf 23.5cm, painonmuutos +125g/vko
eli painoa tullut tähän mennessä 4.8kg :) Alakertakin vaikutti sille mille pitääkin, paikat kiinteät ja kiinni :)

Joululahjoista: Jimille tullut ostettua pari lahjaa, muille en oo ostanut vielä yhtään mittään. Huomenna aikeissa viettää ystäväisen kaa muutama tunti "vauvavapaata", jotta päästää kunnolla lahjojen ostoon! :)
 
Äippäpakkaus saapui taloon \o/ 25 päivä myönnettiin ja tänään tuli pakettikortti :) Miehelle soitin, että haittaako jos pengon jo etukäteen (olsin joutunut muuten olemaan kokonaiset 3h suljetun laatikon kanssa samassa asunnossa!) niin tää vaan totes, että miksi ihmeessä haittais :O Tiesin, että ei haittaa, mutta tee niin toisille kuin haluaisit itsellesi tehtävän, mua todellakin haittais jos se penkois sen ilman mua! :LOL:
Mun mielestä tuolla pakkauksessa oli monta vaatetta, joista ei ollut netissä kuvia :O Vai kuvittelenko vaan?

Kävin eilen lahjaostoksilla ja piti samalla ostaa itselle kengät ja jotain villapaitaa yms. En löytänyt 3 tunnin aikana MITÄÄN! Tuli halpa reissu. Turhauttavaa.

Mariaja & Tyllerö 23+3
 
Mariajalle kiitos uudesta pinosta! :flower:

Joululahjat on hankittu, kerrankin ajoissa! Yleensä jää ihan viime tinkaan aina.

(.) Sokerirasitus oli tänään vuorossa, eikä se ollut yhtään niin kamalaa kun kuvittelin. Aikakin meni nopeasti. Tuloksia en tiedä vielä, huomenna tulee ja th lupasi soitella jos niissä on jotain erityistä.

Imoen & Mantti 25+2
 
Moikkelis!

Hiivatti mikä keli! Nyt on semmonen fiilis, että sulais nuo loputki lumet ja jäät ja olis loppu"talven" +10 jha kuiva keli. On tuolla niin s*tanan liukasta ja kevyenliikenteenväyliä ei hiekoteta ikinä ärrinmurrin ja pyörällä täytyy tällä töihin huristella... ihan jäätikällä on ja vesi kun on jäään päällä niin avot :kieh: Parhaiten pääsis eteenpäin luistimilla...

Uusille tervetuloa minunki puolesta :flower: kyllähän täällä tillaa on =)

Isyysloma: Mies aikoo olla alkuun se 18 päivää kun vauva syntyy lomalla, nlatäti kertoi, että se loma ei pitene ja sen voi ottaa jo ennen vauvan syntymää osan (jos äiti joutuu viettämään aikaa ennen synnytystä sairaalassa) ja hoitaa esikoista. Mies oli esikoisesta kans heti isyyslomalla.

Synnärille matkaa: MEillähän on se palttiarallaa 225km...että niin :cool: Mahdollista on saada kätilö matkaan amppariin jos sillä joutuu menemään. Mutta pyritään päästä omalla autolla.

Hepuhi: Mä ostin kans esikoiselle vuonna 08 käytetyt Brio Kombit vm-05 ja hyvät on ja kulkevat joka maastossa ja ilmakumipyörillä ja kevyet työntää..nyt on vaan kasausongelma niissä,niitä ei siis saa esim. autoon läjättyä. Muuten todella tyytyväinen olin hankintaani :) TUossa oonki pähkäilly, että hommaanko uudet käytetyt vai en : /

Hankinnat vauvelille: Ainoa minkä oon hommannu nyt on hoitopöytä ja se on käytetty. Pinnasänky, nuo rattaat, turvakaukalo ja sitteriki on tallessa vielä esikoisesta. Vaatetta en oo ostanu vielä yhtään, esikoisesta on nekin vielä tallessa. KYllähän tässä vielä on aikaa ;)

Eilen oli nlakäynti, ihana oli taas raatailla sen tätin kanssa. Sain Kelan paperit täytettäväksi, äitiyspakkauksen otan, mietin vaan että ei varmaan oo tulot tänä vuonna 20% suuremmat niin voisin kyllä laittaa menemään jo ne...
Kaikki asiat kunnossa, painoa oli tullut vajaa kilo edellisestä punnituksesta...ehkä siitä suklaalakosta oli jotain apua :D, sallin kyllä itelleni kerran viikossa suklaata =) kohdunpohjan korkeus oli 26cm. Hemo 127, verenpaine on aina vähän korkeammalla siellä mitattaessa kuin kotona eli 133/83. Sokerirasitustestiin sain ajan puoleen kuuhun. Nlalääkäri aika viimeselle viikolle tätä vuotta, ja mua aina ilettää kun lääkärinä on mies :ashamed: kun ihan tuntemaon mies ronklaa ja hämmentää alapäätä niin on inhotavaa..

Tässäpä taas jotain ...palaillaan! Hyvää vointia mahoille ja äiteille :heart: joulua ootellessa :xmas:

terkuin hille+jamppa 25+1 (äkkiä mennee aika...)
 
Hyvä tietää, että saatiin ostettua hyvät vaunut :)

Meillä ei tosiaan oo nyt sitten mitään tavaraa hommattu uutena, kaikki ollaan joko saatu, tai ostettu käytettynä ja minä tykkään :D Mennään viikonlopuksi siskoni luokse ja se oli löytänyt mulle kirpparilta mammavaatteita, eli vain yhdet mammahousutkin oon vain ostanut uutena :)

Väsymys Kamalaa väsymystä täälläkin. Käpy on alkanut nyt aamuöisin potkimaan oikein kovaa ja pikkuhiljaa noussut navan alapuolelta ahdistamaan mun keuhkoja kasaan. Eilen illallakin tuntui ettei missään asennossa voinut hengittää.

sunniee Aina kun olen yliväsynyt, alan pelkäämään että Kävyllä ei ole kaikki hyvin ja etten saa nähdä hänen koskaan kasvavan isoksi yms. Onneksi aamulla kaikki on taas paremmin ja jaksan toivoa.

Käpy on todella olemassa jo mulle, suutuin illalla miehelle, kun hän ehdotti että laitettaisiin Kävyn rattaat varastoon! Mä tahdon pitää ne sisällä, samoiten turvakaukaloa ei voi pitää varastossa, vaan se on tällä hetkellä pinnasängyssä.
Pelottaa, että unohdan pian koko vauvan, jos en saa pitää tavaroita lähellä.

joululahjat Miehen ja kummilasten joululahjat on enää hankkimatta. Miehen lahjaa en vaan keksi millään ja ostan varmaan taas jotain puoliturhaa..

Pitää miehen toivomuksesta muuttaa allekirjoitusnimi :D

Kävynkantaja:heart:Käpy 25+5
 

Yhteistyössä