Maaliskuun Muruset 2012 *MAALISKUUSSA*

Joo no sillo 2vk sitten kun oli neuvola lääkäri sano lääkäri, että vauva on kiinittynyt ja laskeutunut niin hyvin, että ei varmasti mene kauaa kun pieni syntyy !
No niinpäniin, tässä sitä vielä ollaan yhessä kasassa :D
Hikotteleeko teijän pikkuset paljon ? Oon naureskellu, että jos uskomuksiin on uskomista niiin millainenkohan tuuhea tukka tästä pojasta tulee kun monta kertaa päivässä hikottaa ja itelläni närästää koko ajan :/
Mut nyt tämä mamma lähtee pesee pyykkiä ja sitten pitäiski alkaa jo suuntaamaan NKL tutustumaan tulevaan synnäriin :)

Nittta & Poitsu 37+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
huomenta! erittäin paljon onnea uusille vauvautuneille!:flower:

kyllä aika menee vaan nopeasti, meidän pikkuherralla tuli tänään täyteen 1vk.:heart:
todella tyytyväinen poju on, ei paljoa valittele ja yöt on mennyt rauhallisesti, heräilee syömään n. 3h välein mutta nukahtaa sit heti. huomaa vaa et on kyl kädet nykyään täys, käyn joka päivä lukemassa kuulumiset mut siihen se melkein jääkin ku pitää jo mennä tekee muuta.

kivasti täällä poksutaan jatkuvasti! jaksamisia lopuille jotka vielä kärvistelevät omiaan.

ite kun kattoo omaa pienokaista nii tulee jo melkein uusi vauvakuume!:p

hikottelemisesta mulla oli kova poika hikottelee vatsassa, päivittäin monia kertoja, nyt se on jatkunut syntymän jälkeenkin, vähän väliä kun on syönyt nii nikottelee, onneks ei pahemmin näytä häiritsevän toista.:)

pepper& Veeti-poju 1vk.:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: nittta
kukkuu :)

enpä oo mäkään kauheesti ehtinyt täällä nyt pyöriin, kun tosiaan elämä on hieman erilaista ton ukkelin kanssa :) ja jos on kauheesti ns tylsiä hetkiä, niin kyllä se aika kuluu oikein mukavasti vaan katellessa kun toinen nukkuu <3

alakerran vihlasuista mullakin on kokemusta, sitä tuntui tosi paljon n. viikko ennen syntymää ja paheni kokoajan. loppui sit kun alko tuleen oikeet supistukset :D

hikkaa mun herralla saatto masussa olla kaks kolme kertaa päivässä, kesti aina vähintään puol tuntia :D ja kyllä se on nyt alkanut tässä masun ulkopuolellakin hikottelemaan, söpö kun toinen vaan kattoo silmät pyöreinä ja hikottelee <3

tuntuu että aika on mennyt hurjan nopsasti! huomenna poika on jo viikon vanha! ja jokapäivä poika vaan muuttuu enemmän ja enemmän mun näköiseksi kun olin pieni :) syntymähetkellä ja ehkä kaks seuraavaa päivää näytti ihan isältään, mutta luojan kiitos on nyt enemmän alkanut perimään mun ulkonäköä! :D tietääpä mistä suvusta on :)

ringaa ja pikkumies
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

täällä paukkuu tänään maaginen raja eli
40 poks
eikä mitään merkkejä ulos tulemisesta.

täällä ollaan myös jo laskeuduttu ja kiinnitytty, ja kovasti niitä vihlasuja on ollut, mutta lähinnä liikkuessa. ja kuvalin niitä viimeksi että ovat kuin puukko työnnettäisiin häpyluusta läpi, kestää pienen hetken, mutta lamaannuttavia.

paljon hikotellaan ja eilen palasi närästyskin takaisin vaivojen joukkoon. esikoinen hikotteli kuitenkin vielä enemmän, mutta tämä nojaa yleensä mun lonkkaa vasten ja nikottelee siinä, se on niin jännän tuntusta :D tukeva asento

keskiviikkona tarkoitus mennä neuvolaan ja saan lähetteen yliaika kontrolliin, josko tämä siitä pelästyneenä päättäisi poistua täyshoitolasta, se ainakin tehosi tytöllä.
synnytys jännittää paljon ja toisinaan en edes toivo että se lähi aikoina tapahtuisi ja sitten taas on malttamaton saamaan pikkusen omille käsivarsille. lähinnä ärsyttää ympärillä olevat jotka kyselee joko,joko, joko. kun en todellakaan innolla odota synnytystä. tiedän että kyllä siitä selvitää, mutta se kipu pelottaa välillä aivan hirveästi

jalat ovat aivan karmeassa kunnossa. en ole taipunut niitä pitkään aikaan rasvaanmaan/hoitamaan ja nykyään en hevillä ota sukkia pois jalasta. jalkahoitolaan odotan että päsisin, nyt en enää viitsi varata aikaa, kun yli ajalla muuutenkin mennään, mut keväämmällä pari hoitokertaa on varmaan pakko ottaa ammattilaiselta.

m+e 40
 
Hikka on meidän vauvalla vähentynyt. Ehkä noin kerran päivässä hikottelee, jos sitäkään. Aikaisemmin hikotteli monta kertaa päivässä. Onko nämä niitä kuuluisia ennusmerkkejä tulevasta?!

ON Huomenna ois sitten LA. Mitään tuntemuksia synnytyksestä ei ole. Kaiku on vaan niin ylhäällä, että hengittäminen on välillä vähän vaikeampaa. Nyt muutaman päivän aikana on tullut malttamattomuus ja haluaisin vauvan tulevan ulos mahdollisimman pian. Supistukset ovat kaikki olleet kivuttomia eikä niitä kovin usein tule. Alapäässäkään juuri mitään kivuliaita tuntemuksia ole eikä limatulppaa ole näkynyt. Ainoastaan nivuset poksuu ja paukkuu, jos liikkuu tai seisoo paljon.

Kirskis ja Kaiku 39+6
 
Täälläkin kovasti vielä ootellaan koska pikkumies halauaisi tulla ulos masusta. :) Vielä ei pahemmin oo tuntemuksia ollu et synnytys lähestyisi. Välillä haluaisin niin kovasti jo pienen syliin (ja voin kuvitella sen tuhisen vieressä), mutta välillä taas tuntuu et on niin hankala ees kuvitella et tämä täältä masusta tulee ees ulos, mutta viimestään 1.4. tämä täältä aletaan ajamaan ulos.

Tänään sanoin miehelle et hän saa koota sängyn pienelle saa nähä koska tarttuu toimeen vai ootattaako sinne asti kun oon synnärillä. :D Oon ajatellu jättää kokoomisen miehelle nii saa hänkii tehä jotain konkreettista vauvan eteen.. Minä kun oon kaikki hankinnat ja muut tehny vauvaa varten.

Nuita alakerran vihlomisia on tännekin ilmaantunu ja minäkii oon aatellu et ne johtuu siitä kun pieni työntää päätään alemma.

Mine ja juniori 38+6
 
Moikka!

Meille syntyi perjantaina 9.3 tyttö, 3050g ja 48cm
(oli siis rv 38+3)

Kerron sit tarinan samalla =)

Eli pe aamuna heti sängystä noustessa alkoi lapsivettä lorahdella. Ei supistuksia eikä mitään, ja synnäriltä käskivät tulla jo sinne oottelemaan. Siellä tutkittiin tilanne, joka oli 2cm auki, kohdunsuu vielä takana ja kaulaakin jäljellä vähän. Lääkäri päätti että jos ei ala itsestään tulla niin seuraavana päivänä käynnistys. Osastolle siis vaan ja oottelemaan josko alkais supistella. Sanoin miehelle et menee vaan töihin, et soitan jos tarvii tulla.

No, sit jossain vaiheessa alkoi tuntua et vähän supistelee, teki kipeetä mut tosi lyhyitä oli. Tutkittiin kohdunsuu, ja tilanne edelleen 2cm auki, mut reuna oli sentään hävinny.
Pääsin kuitenki saliin ku ei ollu ruuhkaa, et jos vaik siellä rentoutuis ja supparit alkais kunnolla.
Kätilö käski mennä sängylle ja anto maskin että voin kokeilla miltä ilokaasu tuntuu jos haluun, ja lähti sit täyttelee papereita.
Sitten tunsin että nyt tuleekin jo isompi supistus. Mietin et kokeilen nyt sit sitä kaasua ja ilmotan sit miehelle et vois olla toivoo tän päivän puolella syntyä, että varautuu tulemaan joskus illalla. No, kun vetäsin ilokaasua, tuli yhtäkkiä outo tunne, eikä supistus loppunu. Tajusin ykskaks että herrajumala pakko ponnistaa ja tunsin samantien pään tulevan ulos. Pelotti ihan sikana, en löytäny soittokelloa, joten yritin huutaa apua ja samalla ottaa housuja pois jalasta. Onneks kätilöt kuuli huudot ja juoksivat paikalle ihan ihmeissään ja kiskasivat housut pois ja ottivat vauvan vastaan! Tyttö siis syntyi yhdellä supistuksella, salissa ehdin olla 5min. Sitten vaan soitin hölmönä miehelle et sori, se synty jo =)

Ite voin tosi hyvin, ei ees pientäkään naarmua tullu, olo tosi hyvä ja mahakin vaan hävis ja paino on jo sama ku ennen raskautta! tuntuu ihan oudolle pitää tavallisia vaatteita.. Vauva on aivan ihana ja eilen päästiin kotiin!

maruli ja vauhdikas neiti
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Maruli :flower: Sullapas on ollut nopea synnytys :O Varmasti on ollut pelottava ja hurja tunne olla yksin eikä kelloa lähettyvillä kun olet tajunnut vauvan olevan tulossa.

Alakertaa on vihlonut jo pitkään etenkin iltaisin. Vauva on ollut jo pitkään alhaalla ja kiinnittynyt ja nuo kivut tulevat siitä kun puskee päällään. Useimmiten en voi illalla edes istua sohvalla vaan joudun nojailemaan jumppapalloon kun tuntuu, että puukkoa työnnettäisiin alakerrasta läpi. Myös lonkkiin tulee ajoittain hermokipua joka vie melkein jalat alta.

Nyt noita vihlontoja on eilisestä alkaen ollut pitkin päivää. Jospa pieni siellä alkaisi valmistautua lähtöön... :saint: Vauva on myös ollut poikkeuksellisen vilkas eilen ja tänään. Tässä kun on useamman viikon saanut tarkkailla liikkeitä, niin nyt on sitten hirmuinen myllerrys ollut käynnissä. Hyvä niin.

Hikkaa ei enää ole tuntunut niin usein kuin aiemmin. Ehkä kerran päivässä jos sitäkään.

Neuvolan RR kontrolli takana ja nyt paineet oli ihan ok sekä pissa puhdas. Torstaina olisi sitten normaali neuvolakerta jos ei tämä ennen sitä päätä alkaa syntymään. Enköhän mä silloin sinne lyllerrä kuitenkin...

Sipsunen & pikkusisko 39+3
 
Viimeksi muokattu:
olipas marulin vauvalla "kiire" tulla maailmaan :) Aivan mahtava tarina (vaikka mies ei kerinnytkään mukaasi) vaude !! Ja niin ONNEA!

JA tottakai muillekin vauvan saaneille isot onnen toivotukset ja meille "edelleen mahapystyssä" oleville tsempit ;)
 
Hikkaa on meidän tyttteröllä tuolla masussa sellaiset 3-4 kertaa vuorokaudessa. Hikottelee siellä joka kerta pitkään ja hartaasti. Mut ihan hyvä vaan, on merkkinä siitä, että keuhkot treenaantuu vahvemmiks sitten. Toisaalta ne vahvat keuhkot voi kyl merkitä melkoisen voimakasta äänitasoakin sitten syntymän jälkeen.. :D

Mulla kans alakertaa tosiaan vihlonut jo useita viikkoja kun tytsä käänsi päänsä menosuuntaan. Kolmisen viikkoa sitten lääkäri jo sanoi, että tyttö oli hienosti lähes täysin kiinnittynyt ja tosi alhaalla. Mut ei siis vielä mitään merkkejä mistään syntymästä. Jotenkin en jaksa uskoa, ettäkö mulla tää synnytys lähtis käyntiin lapsiveden lorinalla... mun äidillä tai siskolla kun ei yhdelläkään kertaa ole mennyt lapsivesi itsekseen.. eli olisiko jokin periytyvä ominaisuus?

Tänään pitäis jostain tilailla kunnon imetysliivit. Valitettavasti mistään liikkeestä en ole onnistunut löytämään omaa kokoa vastaavia malleja. On tosi tyhmä fiilis kun rintsikka hyllyssä lukee "up to big cups" ja isoin kuppikoko on joku EE. Raskauden aika a mun kuppikoko noussut G-kuppiin, eli ilmeisesti sellainen kuppi jota ei paljoa Suomessa myydä (?). Noh, yritän löytää jonkun suomalaisen nettikaupan josta sais kunnolliset liivit ostettua. Jos ei löydy pitää vaan tilata Englannista.. onneks ajattelemassani nettikaupassa on suht edulliset hinnat ja ilmainen toimitus koko EU-alueella.

Ihanaa aurinkoista päivänjatkoa ihan jokaiselle!!!
 
Onnittelut kaikille vauvan kotiin saaneille =) marulin kertomusta lukiessa kyllä kyynel vierähti silmäkulmaan, voi että!=) Uskomatonta, kuinka erilaisia synnytyksiä on ja myös kaikki kokee synnytykset niin erilailla!

Mulla joskus reilu 4 viikkoa sitten neuvolalääkäri sanoi että "Joo ei tämä ainakaan varmasti lasketun yli mene, pää on iihan täällä alhaalla kiinnittyny ja auki jo oot auki sormelle. kannattaa varmaan sairaalakassia alkaa pakkaamaan pikkuhiljaa."

Ensisynnyttäjä kun olen, niin ei olis kyllä pitänyt kuunnella- aika pitkät neljä viikkoa odottaa ja kun tosiaan luuli pääsevänsä vauvanhakumatkalle ennen laskettua aikaa. :stick: Mutta onneksi on enää päivistä kyse, mutta kun ei mitään merkkiä näy eikä kuulu ja kaikki on paremmin kuin hyvin niin tuntuu kummalliselta! kaikennäköstä vaivaa ollu raskauden aikana ja ne on hävinnyt pikkuhiljaa- nyt nukun kun jo tukki kaikki yöt. (muutama pakollinen vessareissu yössä) :D Oon kohta oikeesti valmis tekemään päivät haarahyppyjä, NIIN TYLSÄÄ, jos sillä tän lapson ulos sais :D

39+4
 
heipähei !! =)

Meille syntyi [B]tyttö[/B] 10.3 (rv40+4) . painoa oli 3710g ja pituutta 49cm :) synnytys oli karmea ja nopea. kestoltaan vain 2tuntia 36minuuttia.. vedet siis meni torstaina ja lauantaina käynnistettiin oksitosiinitipalla,ja siitähän se sitten lähtikin käyntiin ja vauhdilla ! ilokaasu oli ainoa lääke jota kerkesin saada,puudutteet oli vaan unelmaa :D mut hengissä selvittiin,ja tyttö on terve :)


sunniee ja tyttö 2vrk
 
Vau, mikä synnytys marulilla ollut! Paljon onnea tytöstä!

Täällä vietetään huonosti nukuttua yötä. Ensimmäistä kertaa on tullut kipeitä supistuksia, menkkajuilintaa ja taisin jopa bongata limatulppaa. Saas nähdä, mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään! Ainakin jännittää tosi paljon!

Kirskis ja Kaiku 40+0 POKS!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Huomenta,
olipahan yö jälleen kerran :headwall: Saas nähdä enteileekö lähtöä ( toivossa on hyvä elellä..) vai oonko vaan syönyt jotain eriskummallista, maha siis tyhjeni kokonaan ja vessa käyntejä riitti. Aamuyöllä heräsin nälkään ja oli pakko sitten syödä. Nyt ihan töttörööööö!! : / Jännää vaikka on aivan "pihalla" on energiaa vieläkin eikä uni maistu..

Tänään taas neuvolaan, saas nähdä miten on asioiden laita tänään.. Jospa täti nyt olis lupailematta "turhia".. kun 2vkoa olen jo varpaillani ollut ja odotellut lähtöä..

Synnytyspelko/jännitys on nyt sit vaan lisääntymään päin, toivon ettei tämän pahemmaksi mene että en olis sitten ihan paniikissa ja vääntäis vaan itkua! Mietityttää kaikki, kun tavallaan on "ensikertalainen" eikä tiedä mitä tulee.. toisaaltaan eihän niillä "kokemuksen jo läpi käyneillä" sen helpompaa ole..
 
POKS 38+0 :wave:

Noniin nyt on sitten neuvolasta taas kotiuduttu kaikki oli hyvin ja neuvola hoitaja meinas, että vauva olis nyt n. 3100-3200g ja ei usko, että syntyessäänkään paljoo isompi tulis olemaan :)
On kuulemma maha laskeutunu viikossa tosi paljon :) Josko se jotain jo sitten tarkottaisi ?!!
Sano vaan, että kun mulla on niin hyvin kiinittynyt ja laskeutunut ja kohdunkanavaa tosiaan ei oo enää ollenkaan jäljellä, että se on sitten synnytyksessä plussaa kun ei tarvii odotella, että kanava häviäis :)

Eilen käytiin tutustumassa synnytys sairaalaan oli kyllä ihan mukava ja antoisa reissu vaikka ei sielä paljoon mitään ''uutta'' tietoa tullu ! Mutta näkipähän, että millane se ite synnytys sali on ja kyllä rupes vielä enemmän jännittämään :/ Ite kans toivon, ettei tää nyt viimosilla metreille ylly liian kovaks...

Nittta & poitsu 38+0 :heart:
 
Onnea taas vauvoista, ihania uutisia joka kerta :) :heart:

Huomenna sitten yliaikakontrolliin, auto sanoi sopivasti itsensä irti joten vielä pitäs jaksaa lähteä 40km päähän julkisilla. Voi huoh, kyllä tekee nyt äidin elämän vaikeaksi tämä tulokas. Neuvolasta sanoivat, että aina pitää varautua sairaalakassilla, mutta ottaisko kuitenkin riskin ja jättäis kotiin, en nimittäin jaksaisi raahata sitä mukana! Ja vaikka mielelläni huomiselle reissulle jo jäisin, en kuitenkaan usko yhtään että niin kävisi.

Viime yö oli täälläkin jotenkin tosi hankala, maha painoi ennätys paljon, heräilin monta kertaa ja joka kerta oli mielessäni että miksei tämä halua syntyä :( nyt väsyttää mutta kun menen pitkäkseni, ei uni tule. Että hyvä on meininki!

Näillä masentuneilla fiiliksillä kohti huomista. Ilmoitan sitten mitä sanoivat. Ultraakohan ne muuten? Olisipa ihana edes siten nähdä pikkuista! :)

T:Memssi ja kuhnustelija 41+4 (3 päivää ja Poks yliajalle)
 
Olen nukkunut pari viime yötä ihan hyvin, mitä nyt vessaan herännyt sen pari- kolme kertaa. Lonkatkin on antaneet mun olla aika rauhassa. Silti mua väsyttää ihan julmetusti kokoajan |O

Tänne ei edelleenkään mitään uutta. Mitään tuntemuksia tai merkkejä synnytyksen lähestymisestä ei juuri ole. Pari hassua harkkasupparia vaan tuntunut. Eilen vauva mylläsi aivan hulluna ja nyt taas on hiiren hiljaa. Vain pari pientä muksausta olen tuntenut.

Saa nähdä kuka meistä pääsee seuraavana vauvan hakuun... :) Tsemppiä kaikille tähänkin päivään.

Sipsunen & pikkusisko 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Susanna-Maria: Toivottavasti pääset synnytyspelosta eroon ennen H-hetkeä. Itselläni oli joku pari viikkoa sitten sellainen kauhea pelko tuota synnytystä kohtaan.. melkein hyperventiloin kun vaan ajattelinkin koko asiaa. Mutta sitten olen rohkaissut mieleni ja lukenut paria eri kirjaa saadakseni vähän vinkkejä synnytyksestä selviytymiseen. Se synnytys kun on ainut vaihtoehto saada tämä raskaus päätökseen. Nyt tuntuu ihan ok tuo synnytys - ei pelota. Kantsii hakea sellaisia voimaannuttavia vinkkejä.

Memssi: Toivottavasti kontrolli menee hyvin huomenna...eiköhän se pikkuinen sieltä tule ulos pian! *pidetään peukkuja*


Yleensä käytän Freya merkkisiä rintsikoita, joista löytyy isoja kuppikokoja pienillä ympäryksillä ja ovat kyllä tosi laadukkaita ja hyviä. Hieman eilen etsin imetysliivejä ja sitten löysin sopivat Englannista. Sieltä tilattuna liivit tulevat nimittäin huomattavasti halvemmaksi... siis hintaero on ihan törkeä enkä ollenkaan ymmärrä miten se on edes mahdollista. Englannista tilattuina näm liivit maksavat 38 euroa (toimituskuluineen) ja toimitus 3 vrk. Suomesta tilattuna liivit olisivat maksaneet 55 euroa + 6,90 toimituskuluja ja toimitusaika melkein sama.


Viime yö oli täällä ihan kauhea. En kamalasti saanut nukuttua. Oli aivan kamalat kivut jo illalla enkä meinannut selvitä kotiin ruokakaupasta. Yöllä sitten sai jumppapallon päällä pyöritellä lanteita, että hieman tuo olo helpottaisi. Kolmesti joutu vessassa juoksemaan "kakkosella". Tänä aamuna heräsin aivan kamalaan nälkään ja vatsakipuun. Kipu muistuttaa kyllä enimmäkseen menkkakipuja, joten tuskin synnytys vielä lähellä.. kun ei tulpastakaan ole mitään havaintoa ollut.

Nyt väsyttää ja on ihan levoton olo. Tytterö mahassa on ihan hermostunut kans.. potkii kylkiluita vasten, huiskii käsillä sivuille ja painaa päätä ihan tosissaan alaspäin.. joka tietty vihloo aika kivasti. Ei haluais ottaa yhtään särkylääkettä, mutta jossain vaiheessa on kyl pakko saada nukuttua.

39+2 tänään.. ja lisää tulossa :)
 
Nyt on neuvolassa taas käyty ja kaikki hyvin, ei mitään erikoista. Ensvkolla viimeinen aika kunnes siirtävät TAYS:n puolelle ajat..Neuvolassa taas sitä mieltä että tulossa olisi ennen sitä, mutta itellä edelleen sellainen fiilis että joudun vielä sinne TAYS:n puolelle kontrolliin menemään.

Pelosta.. Onneksi vielä on sellainen "terveen pelko" ettei ihan tärisytä, tuntuu vain et mitä enemmän tässä päiviä kuluu sitä enemmän kerkiää sitä synnytystäkin miettimään. Lähinnä pelko on sitä kun ei tiedä mitä edessä on! Mulle on aina ollut "uudet asiat" jänskiä, ihan lapsuus ajoista lähtien. Perhosia oon siis kasvatellut useaan otteeseen masussa, ihan pienistäkin asioista. Oloa tuskaisuttaa nyt vaan enemmän se "sairaalakammo" mistä valitettavasti kärsin. Sairaalakammolla meinaan siis sitä että etten viihdy sairaalassa potilaana enkä vierailijana, pelkkä hajukin saa minut voimaan huonosti. Esikon kanssa onkin ollut "pinnistelemistä" kun useaan kertaan joutunut astman takia päiviä sairaaloissa viettelemään. Mies on onneksi hoitanut tuon toimenpiteisiin osallistumisen, todettu se järkevämmäksi ettei esikkoon "tarttuisi" minun pelkoni.

Nukuin pitkästä aikaa päiväunet, jotenkin väsähti totaalisesti kun kävi siellä neuvolassa. Nyt taidan keitellä kahvia ja sitten rupean touhuamaan päivä askareita.. pyykkivuori, ruoka, imurointi.. tekemistä riittäisi, mutta annan itselleni kyllä luvan jättää huomisellekin! (laiskottaa....)
 
Mää selvisin siitä, mutta ai piru että teki kipeetä :(
Paino-arvio 4,3kg, ei jumatsuikka miten mä sen pakerran ulos..
Ja sain varmistuksen sukupuolesta <3 lääkäri oli myös hyvin komea, vähän vaan hävetti näiden sellujen, arpien ja kynimättömän puskan kanssa rellottaa siinä.
Kohdunkaulaa jäljellä vielä 2cm ja ulkosuulle auki 1cm joten ei sen mukaan ole hetkeen tulossa tämä :D lauantaina klo 07 käynnistykseeen.

Nyt karkkia lohdutukseksi, niin hävettää sitten vielä enemmän synnytyksessä ;)

T: Mems ja 4 kilon siika 41+5
 
:LOL: Ihanasti kirjoitettu memssi :LOL: sait kyllä hymyn korvii.

Mä oon kans miettinyt tota "karva kasaa", kun en oo sitä nähnyt (noh,peilin kautta tietty) moneen moneen kuukauteen. Saattais saada letitettyäkin jo!! Mutta eiköhän ne kätilöt ja muut oo nähnyt kans laidasta laitaan erilaisia tupsuja ;) Säärikarvoista ja muista karvoituksista oon sentään pitänyt huolta. Mulle ei oo onneksi tässä raskaudessa sattunut yhtään "alapää käyntiä" niin et ois ollut mies lääkäriä, et kai sekin vielä on edessä :ashamed: Oon kyllä monesti kuvitellut että kun se osuu kohdalle kuinka vaikea on olla "punastelematta"!!

Poksutaan tähän väliin poks 39+

Yrittänyt tässä jotain tsemmpiä pitään itelleni et ei oo ENÄÄN KUN 3 VKOA !!!! Joo-o, mä en vaan jaksais enään yhtään päivääkään!!
 
  • Tykkää
Reactions: Memssi

Yhteistyössä