Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

Mitä vitamiinejä suosittelette syötäväksi?

Kaikki tuntuu tällähetkellä hassulta. Väsyttää ja ihan outo olo, ei oo normaalia mulle. Välillä sitä vaan jää silittelemään mahaa peilin eteen tai puhumaan itseksensä söpöjä juttuja katkaravulle, vaikka se ei niitä vielä kuulisikkaan :love:

Memmmy ja Katkarapu 6+2
Itse syön Minisun multivitamin mama nappuloita :)
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Mulla on tänään ollu tosi huono olo aamusta lähtien, nyt siis laskurin mukaan 5+1. Rinnat on ollu arat ja "paisuneet" heti alusta asti, siihen kiinnitinkin ekana oireena huomiota. Aiemmissa raskausissa ollu myös etovaa oloa. Yksi keskenmeno ollut ekan ja tokan raskauden välissä, siksi jotenkin varovaisella mielellä liikkeellä enkö neuvolaan ole hötkyillyt. Itse asiassa ajattelin käydä ekan ultran yksityisellä, en haluaisi omalla paikkakunnalla käydä antamassa juoruilun aihetta :cautious:
 
Tein tänään digitestin ja tuloksena "Raskaana 1-2" :love:
Oireet ennallaan, mitä nyt pahoinvointi voimistuu koko ajan.
Ei ole vielä niin huono olo, että ihan oksettais, mutta ei se kaukana enää ole :unsure: Ruokahalu on kadonnut, ei tee mieli syödä mitään, ainoastaan juoda nesteitä.. mutta pakko ois syödä, että ei tuu huonompaa oloa..
 
Onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa!

Ihana lukea muitten kuulumisia ja funtsia samalla, että ei pirskatti mähän kuulun tähän samaan porukkaan! Ihan huikeeta! Täällä voidaan ihan mukavasti. Taas oli vähän pinkkiä paperissa. Pitänee soittaa maanantaina neuvolaan, ettei nyt vaan mitään tulehdusta pukkais.

Kävin eilen vyöhyketerapeutilla ekas raskaudenaikasessa hoidossa. Kerran kuussa tarkotus käydä. Terapeutti katto myös vitskut kuntoon. Mulla raskaus multivita josta löytyy se välttämätön ja tärkein foolihappo, maitohappobakteeri, d-vitamiini sekä omegat joita ei tosin suositella loppupuoliskolla.

Mä alan jo jännää teijän ekojen ultrakäyntejä! :)

MasuMyy 5+0
 
Wanti, voimia sulle :love: Miten olisi marja smoothie tai niistä hedelmistä tehty, joita voit syödä? Nakkaat hieman rahkaa mukaan niin saat proteiinia myös :LOL:

Onnittelut kaikille uusille plussaajille :love: Ihanaa lukea samanlaisia ajatuksia kuin itsellänikin on :LOL:.

Kävin eilen hakemassa vitamiinit raskaus ajalle ja luultavammin jatkan samoilla nappuloilla imetyksenkin ajan. Käteeni tarttui Ladyvita Mama, jota oma äitinikin suositteli mulle :D Omega-3 pitelin kädessä, mutta muistelisin että aiheutti käyttäessäni kauhean närästyksen jonka takia ne aijemminkin lopetin.. Nyt raskausajalla närästys on ollut ihan järkyttävää, varsinkin jos erehtyy syömään vehnäpitoisia ruokia tai leipää:cry:.

Ps. Mulla on hieman tyttömäinen olo ja suvun vanhimmat myös ovat nähneet unissansa, että tyttö tulisi.. Hieman pelottaa, kun ovat aina olleet oikeassa :D Lupasin tarjota pullakahvit jos ennustaja eukkojen puheet pitävät paikkansa :ROFLMAO:.

Memmmy ja Katkarapu 6+3
 
memmmy: marjat vois olla jees.. puolukka smoothieta alko heti tekeen mieli :rolleyes:

Vitamiineista: mulla on monivitaamiini + foolohappi kombo käytössä.. kun noi loppuu niin ostan jotan raskausajan vitskuja..

Tänne näyttää rantautuneen väsymystä.. tosib voi olla silläkin merkitystä että viime yönä meni vähän pitkään kun olin kaverin polttareissa.
 
Heippa

5 päivää kärsinyt aivan hirvittävästä päänsärystä, pahoinvoinnista ja turvotuksesta. Onneksi on kesäloma niin ei tarvitse hakea sairaslomaa.
Syötyä ei juurikaan saa, lähes kaikki oksettaa ja ällöttää. Ainut mitä saa joten kuten syötyä on banaanijogurtti.

Varattiin varhaisultra ensi viikon perjantaille, sitä nyt jännitetään ja kunnaliseen soittelin niin aika oli muistaakseni n. 2,5vko päästä.
Kyllä tässä pelko on suurena osana, kun 5v ajan on ollut vain keskenmenoja ja lapsettomuutta.

Suski 6+3
 
Onko kellään muulla päänsärkyä? Itselläni on nyt viikon verran särkenyt :/ on tosin muitakin raskaus oireita niin kuin turvotusta,väsymystä, etovaa oloa(ei mitään oksennus oloa mut ruoka ei oikee maistu) pissattaa koko ajan ja tietenkin rinnat on tosi kipeet jopa kainalot on kipeät (miten ihmeessä sekin on mahdollista (n))
 
Täällä tuntuu että oireet vaihtelevat. Tänään semmonen kumman etova olo, ihan kuin olisi syönyt liikaa vaikka ei olekaan.

Onko muilla tunnetta että vatsa olisi järjettömästi kasvanut, vaikka ei olekaan. Kenties jotain turvotusta mutta tuntuu jotenkin isolta ja kovalta. En tiedä.

Myöskin mietin että pitäis hankkia jotkut liivit joita vois pitää yölläkin. Aina kun ottaa liivit pois, tuntuu että tippuu betonia kohti maata. Se painon tunne siitä varmaan toi lisäkilo puntarissa. Mut bongasin joskus yksillä kotikutsuilla semmoset raskaus ja imetysajan liivit. Tuntuu vaan hurjalta joutua hankkimaan semmoset näin aikasin. Nojoo.

Oli kyselty vitamiineista. Apteekissa suosittelivat minisunin sitä mama multivitaa. Niitä nyt jonkun ajan syönyt, en kyllä huomaa ainakaan vaikutusta. Väsyttää vaan kaikki. Ens viikolla reissu keski-Eurooppaan. Katsotaan kuinka energinen sitä onkaan. Hih.


Ja kiva kun paljon uusia tullut, tervetuloa! :)

Saraneito 6+5
 
Minulla myös tuntuu niinkuin maha olis kasvanut, vaikka ei olekaan. Istuminen joissain asennoissa "ahistaa ", maha on hirveen täyden oloinen koko ajan. Lisäksi mua hikoiluttaa tosi helposti, ei tarvi kun vähä heilua niin on hiki :rolleyes: tosin hämärästi muistan vastaavia oireita vuosien takaa :love:
 
Kyllä kans nauratti eilen tuo turvotus, laitoin farkut jalkaan kun vielä kerta päälle menevät ja kiinnikkin, mutta ahisti ne sen verran että nappi piti jättää auki, mutta onneksi sitä ei kukaan huomannut, kun oli sen verran pitkä paita :D Huono olo täälläkin tosi aaltoilevaa, aina kun on väsynyt tai unohtanut syödä, niin silloin kyllä etoo.

Tyttönen ja masuasukki 6+0
 
Täällä taas menkkamaista jomotusta koko päivän:(. Välillä olo on kokonaan oireeton ja välillä sit tätä vatsakipua. Onko tää oikeesti vielä normaalia tässä vaiheessa?! Ollaan nyt reissussa, mutta mietin, josko kuitenkin varaisin sen ultran, niin näkisi, onko kaikki nyt oikeasti kunnossa :(...
 
Täällä taas menkkamaista jomotusta koko päivän:(. Välillä olo on kokonaan oireeton ja välillä sit tätä vatsakipua. Onko tää oikeesti vielä normaalia tässä vaiheessa?! Ollaan nyt reissussa, mutta mietin, josko kuitenkin varaisin sen ultran, niin näkisi, onko kaikki nyt oikeasti kunnossa :(...
Tuollainen olo mullakin.. ja ultraan on niin pitkä aika.

Lisäks paineen tunne virtsarakon seudulla on ja pysyy.. enkä saa näytettä vietyä kun tiistaina jos huomenna saan lähetteen. Kun ei mulla oo mitään mihin ottaa aamulla näytettä..
 

Yhteistyössä