Maaliskuun muruset 2017 *Elokuussa*

Hei.
Voisin liittyä seuraan, mikäli se käy. Meille tulossa kolmas pienokainen, aiemmat jo isoja.. 11 ja 10, joten voisi puhua iltatähdestä ☺ Tää oli melkoinen yllätys, aiemmin yritettiin ja yritettiin ja kun mulla tuli 35 vuotta täyteen, tuumasin että antaa olla, ei meille enää vauvaa tule.. mutta, näin kävi. Pelottaa ja kaikki tuntuu niin oudolta, uskomattomalta ❤

La olisi 18.3 .. Tosin itse olen laskeskellut että se olisi 20.3. Tänään olisi eka neuvolakäynti. Ultra piinallisen kaukana vielä, vasta 2.9

Olen pahoillani niiden puolesta jotka kokeneet keskenmenon
 
Ihmettelin miksi ei tule ilmoitusta sähköpostiin keskustelusta, no eikai kun en ole tähän ketjuun mitään kirjoittanut :p

Tänään meillä varhaisultra, nyt jännitän enemmän kuin aiemmin.. Oireita on, jotkut voimakkaina, jotkut taas vähemmän, ja uskoisin kaiken olevan niinkuin pitääkin.

Nukuin viime yön tosi huonosti, heräilin vähän väliä kun olin selälläni ja alavatsa painoi. Ja jos satuin menemään mahalleni heräsin siihen että rinnat huutaa hoosiannaa.. (n)

Mites muilla näitä oireita?
Täällä toinen ihmettelijä, ku ketju hiljeni.. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Alkuraskauden ultrassa käyty, asukas löytyi ja sydän jumpsutti. Ikää oli koon mukaan 8+2. Menkkojen mukaan olis ollu 8+6. La:ta ei siirretä kun eroo alle viikko. Ajattelinkin että olis ollu nuorempi kun oli se plussa aluks niin haalee. :)
 
  • Tykkää
Reactions: IirisL.
KevätTähti, minä olen hätähousuna yrittänyt kuunnella sydänääniä, mutta yllättäen en ole onnistunut vielä :rolleyes: Olen kyllä iloinen, että esikoisen ajoilta jäänyt doppleri on vielä täällä. Kyllä rauhoittaa kummasti sitten kun pääsee sydänäänet kuulemaan.

Täällä on ollut kummallista aaltoilevaa pahoinvointia. Joku päivä on ollut tosi yök, ja seuraava päivä sitten ei. Ruokahalu on kyllä pienentynyt.

Menin sitten kuitenkin varmaan ajan alkuraskauden ultraan. Mies pitää minua ihan pöllönä, mutta kun haluan olla varma että kaikki on ok:whistle: Loppuviikosta sitten :)

Hei muuten, millä viikolla teillä on np-ultra?
 
Aika jännä toi että toisilla vaihdetaan LA ja toisilla ei. Mulla heitti varhaisultrassa kans 4 päivällä ja lääkäri vaihto LA:n
Kaippa näissä on eroja paikkakuntien välillä. Taustatiedot voi kans vaikuttaa. Esikosta heitti 5 päivää siihen suuntaan että olis ollu vanhempi. La:ta ei silloinkaan siirretty ja hyvä niin, tyyppi saapui maailmaan juurikin la:na :)

täällä on lievää ällötystä lähinnä ummetuksesta johtuvaa. Ei oo paljoo ruokahalua kun tuntuu koko ajan että olis ahtanut ittensä just täyteen ruokaa vaikka ei olis syöny kuuteen tuntiin :D väsyttää kans, mutta töiden ja esikon jälkeen ei paljo nukuta. Hyvä jos 8h yössä eikä puhettakaan päikkäreistä :(
 
Mulla etomista pitkin päivää.. Viikon päästä ois töihin paluu ja mulle ollaa jo tokastu etten kauaa mahaa piilottele, niin turvonnu se jo on.. :oops: Toivottavasti nää oireet vähä laantuis.

On myös kummallisen rento olla nyt ku lähipiiristä kaikki tietää, ei tarvii stressailla että huomaako kukaan, ja jos huonosti käy ni ovat tukena kuitenki..

Ootteko vanhemmille lapsille kertonu vauvasta? Meijän neiti 2v 8kk on alkanu puhumaa pikkuveljestä ja pikkusiskosta, mutta ei olla mainittu vauvasta vielä mitää hänelle..
 
No eipä vielä kuulunut mitään sillä kotidopplerilla. Ärsyynnyin kyllä laitteeseenkin siinä määrin, että pysyköön poissa silmistäni vielä toistaiseksi...

Tällä hetkellä ärsyttävin oire on kyllä tuo vatsa, jossa mikään ei tunnu liikkuvan. Jäätävä turvotus iltaisin. Työn ja tuskan takana saan ehkä papanoitua pari kuivaa pipanaa, siitäkin jo ihan voittajafiilis :cautious: Ja sitä ruokaa tulee kuitenkin ahdettua jonkin verran, tiedä minne sekin katoaa, kun ei juuri mitään tosiaan tule ulos toisesta päästä.

Keskenmenotaustan vuoksi on nyt myös käynti lääkärille ensi viikoksi. Sitä odotellessa, jos vaikkapa ultraisivatkin.
 
Hei kaikki! Josko itsekin liittyisi seuraan nyt kun alkuraskauden ultrassa näkyi syke ja kokokin täsmäsi arvioon siitä missä mennään.. Kolmatta siis odotellaan, laskettu aika suurinpiirtein 27.3 (en ihan satavarma ole) Edellisestä raskaudesta mennyt jo kahdeksan vuotta, joten aika untuvikko-olo näin pitkästä aikaa

Huhtikuussa olin tosin hetken raskaana, mutta se päätyi keskenmenoon. Ultrassa ei näkynyt sykettä ja kehitys oli pysähtynyt itsekseen.. Tällä kertaa oireita tuntuu olevan paljon enemmän, se kai sitten hyvä merkki!? Ainut että tämä jatkuva etova olo tekee jo nyt tiukkaa! En käsitä miten kykenen olemaan töissä kun loma loppuu...?! Vielä en ole oksentanut, mutta ei kaukana ole ollut. Syömisen jälkeen on lähes pakko maata hetki, että ruoka pysyy sisässä Muita oireita palelu ja järjetön väsymys..! Edellisissä raskauksissa samat oireet monta viikkoa vahvoina - tietää ettei tämä hetkessä lopu.....Huoh.

Mutta joka tapauksessa toivon että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin ❤
 
Hei muuten, millä viikolla teillä on np-ultra?
Me saatiin just maanantaina ajanvarauskirje. Np-ultra on 9.9. eli silloin viikkoja kasassa 11+6 (varhaisultran mukaan) ja neuvolan mukaan 12+2. Saa nähdä vaihtavatko laskettua aikaa meillä. Neuvolan mukaan la olisi 22.3. kun taas varhaisultran ja meidän laskujen mukaan la olisi 25.3. Tuskin vaihtavat, kun on vain muutaman päivän heitto.

Saatiin samalla aika rakenneultraan ja se olisi sitten marraskuun alussa:)

Huojentavaa lukea, että turvotusta on liikkeellä! Itsellä vatsa aivan jumissa ja valtava kestoturvotus koko ajan. Mulla on huono vatsa muutenkin, mutta useimmiten turvotus on laskenut yön aikana. EI ENÄÄ. Onneksi tuota vatsaa löytyy jo ennestään, niin en ainakaan jää kiinni...

Sorruin ja laitoin jo ensimmäiset vaatteet tilaukseen... Onko muut tehnyt jo hankintoja? Vai onko kaikilla jo ennestään? :)
 
Mulla olisi np-ultra 12+5 tuntuu vähän myöhäiseltä, itsehän toki olisin voinut mennä pari viikkoa aikaisemmin :LOL:

Meillä on entuudestaan aika paljon vauvanvaatteita. Yhden lämpöpussin ostin alesta. Äitiysvaatteita pitäisi ostaa sitäkin enemmän. Onneksi löysin aika edullisen toppatakin. Nyt pitää vain toivoa, että joku tavallinen takki mahtuu päälle vielä tämän syksyn!

Täälläkään ei vatsa toimi. Odottelen viikkoa 12 että saan alkaa syömään taas rautalisää :p Väsyttää, viluttaa ja noi boobsit on olleet kipeänä nyt viisi viikkoa putkeen. Kauankohan vielä?

Hui, ylihuomenna alkuraskauden ultraan. Jännittää!
 
Mä varasin kans nyt sitteen pitkään epäröityäni np kokeet. Ultra olis 7.9 jolloin menkkojen mukaan jo 12+4, toissapäivän ultran mukaan 12+0. Eli aika myöhään. Esikosta oli noilla viikoilla jo jatkotutkimuksissa eli meidän tapauksessa istukkabiopsia käytynä... verikokeisiin meen jo ens ma. Lähen 10pv:n reissuun ens ti niin ajattelin saada altapois. Hoituu kans samalla kertaa ekaneuvolakin. Parinpäivän päästä alkaa kesäloma. Jee :D

selvis tänään että siirrytään samaan taaperouintiryhmään kolleegan kans, siellä ei kovin kauaa raskautta peitellä :D kellekkään ei olla vielä kerrottu. Kerrotaan vasta sit kun np tulokset ja mahdolliset jatkotutkimukset läpikäytynä. :)
 
Mulla on huomenna vasta eka neuvolakäynti eli 9+4 tai varhaisultran mukaan 9+0. Siellä varmaan saa sitten tietää jatkoista että koska on np:t yms :)

Tää väsymys ja rintakipu on aivan jäätävää. Alkoi eilen taas koulu ja aika tiukkaa teki pysyä hereillä ja kuunnella. Onneks huomenna jatkuu taas töissä niin pysyy paremmin hereillä.

Onko teillä muilla "pelkoa" että joutuu vaihtamaan työpaikkaa/pistettä raskauden vuoksi? Mulla asiakkaat on niin väkivaltaisia et luultavasti tulee siirto johonkin rauhallisempaan mestaan töihin. Huomenna kehityskeskustelu pomon kanssa, kai siellä pitää asiasta kysellä vaikken ihan vielä muuten kyllä haluis asiasta huudella, pikkuisen terveys kuitenkin ny tärkeintä, esim potku mahaan ei ois nyt kiva juttu :/
 
Nyt voin liittyä myös fb ryhmään. Varhaisultra oli pari tuntia sitten ja syke löytyi. Koko ja mun arvio iästä meni yks yhteen eli LA pysyy ja nyt mennään 7+3. Kyllä sydän sykähti niin mulla kuin miehellä kun nähtiin pieni tirppana.:love:
 
  • Tykkää
Reactions: ÄippäVm82
Minäkin liityn joukkoon iloiseen!

Ensimmäinen raskaus ja laskettu aika näillä näkymin 8.3, neuvolatätin mukaan voi aavistuksen siirtyä vielä eteenpäin. Nyt menossa siis 10+1 ja eka neuvola takana. NT-ultraan aika 22.8.

Huonoa oloa ollut ja järjetön väsymys. Oksentanut en onneksi ole ja huono olo vähän pysyy kurissa, kun muistaa syödä säännöllisesti. Rinnat tosi kipeet ja kohta saa varmaan lähteä liiviostoksille.. :LOL:

Me ollaan kerrottu vasta molempien vanhemmille ja mies yhdelle kaverille. Ajateltiin vielä pari viikkoa olla aika lailla hissukseen.
 
Varhaisultrassa käyty ja kaikki oli miten pitääkin. Sykekin löytyi :love: Mulla la siirtyikin pari päivää myöhemmäksi, mutta odotan sinne nt-ultraan ja vaihdan sitten päivämäärän.

Nyt on huojentunut olo. Kyllä meille ihan oikeasti on tulossa vauva (jos kaikki menee hyvin)!

Ps. Liputan kanssa helsinkiläisen Perhe Arten puolesta. Tosi mukava henkilökunta ja varhaisultra oli toimistomaksun kanssa 84e
 
Heips, täällä osa tietääkin fb-ryhmän kautta, että sain tiistaina ultrassa tuulimunatuomion ja lähetteen oysiin tyhjennykseen. Tänään aamulla ajettiin Ouluun (230 km suuntaansa) ja sieltä kohdusta löytyi selkeä sikiökaiku, ruskuaispussi ja sykkivä sydän!!! Lääkäri oli yhtä hämmentynyt kuin minäkin, mutta mitään tyhjennyslääkkeitä en tietenkään saanut vaan ohjeen varata maanantaina kotipaikkakunnalle seuranta ultra 2 viikon päähän. Raskaus on siis todella alussa ja la. todennäköisesti huhtikuun puolella alku kuusta. Olin varautunut todella toisenlaiseen vierailuun ja siksi vieläkin aivan häkeltynyt!!!
 
Kyllä oli neuvola touhu muuttunut 10 vuodessa Järkytti mennessä puntarille, painoa tullut jo liki viis kiloa lisää. Katselin vanhoista äitiyskorteista, niin ei minulla paino ollut tässä vaiheessa noussut edellisissä kerroissa juuri yhtään.
Sain ajan labraan joka olis kahden viikon päästä. Jotenkin pelonsekaisin tuntein niihinkin menossa saati sitten Ultra, jota joudun odottelee syyskuuhun asti. Jotenkin en uskalla iloita raskaudesta yhtään, koska mua pelottaa ihan helv paljon Iltaisin mietin, entä jos kaikki ei ole hyvin, jos löytyy jotain poikkeavaa.. Raskaudesta viitsi edes kertoa kenellekään, vaikka mieli tekisi huutaa kaikille.
Olo on muuten mitä mainioin, miehen hiuslakka on tosin niin kerpeleen ärsyttävän hajusta että okse meinaa tulla. Ja yks minkä oon huomannut, niin kurkun haju etoo. Kummaa ☺
MUKAVAA VIIKONLOPPUA ☺
 
Moi kaikki! Täällä 11+0 menossa, ja ostin ekat vaatteet vaaville.... Alkaa tuntumaan jo turvalliselta, että tyyppi pysyy kyllä kyydissä.
Tehtiin face-ryhmässä päätös, että laitetaan piakkoin kiinni eikä oteta kohta enää uusia jäseniä. Tarkemmin sovittiin että 24.8. laitetaan sulki. Tämä siksi, että porukat kokee että vaikeampi jakaa henkilökohtaisia asioita jos ryhmä kasvaa koko ajan. Pidettiin äänestys ja päätettiin näin. Jos siis haluatte vielä mukaan, laittakaa kaveripyyntöä, vielä pääsee. Mukipukipuu, ottaisitko myös aloitusviestistä infon faceryhmästä sitten pois? Avoimiakin faceryhmiä löytyy, jos tulee joku mattimyöhäinen. Ja omia ryhmiäkin saa toki kaikki perustaa.
 
Moi kaikki! Täällä 11+0 menossa, ja ostin ekat vaatteet vaaville.... Alkaa tuntumaan jo turvalliselta, että tyyppi pysyy kyllä kyydissä.
Tehtiin face-ryhmässä päätös, että laitetaan piakkoin kiinni eikä oteta kohta enää uusia jäseniä. Tarkemmin sovittiin että 24.8. laitetaan sulki. Tämä siksi, että porukat kokee että vaikeampi jakaa henkilökohtaisia asioita jos ryhmä kasvaa koko ajan. Pidettiin äänestys ja päätettiin näin. Jos siis haluatte vielä mukaan, laittakaa kaveripyyntöä, vielä pääsee. Mukipukipuu, ottaisitko myös aloitusviestistä infon faceryhmästä sitten pois? Avoimiakin faceryhmiä löytyy, jos tulee joku mattimyöhäinen. Ja omia ryhmiäkin saa toki kaikki perustaa.
Juu, laitan sinne nyt että auki 24.8. Asti. Syyskuun ketjusta otan sitten kokonaan pois. Olen ulkomailla 17.-24.8. Joten silloin en usko tekeväni tänne päivityksiä. :)

Tervetuloa muuten kaikille uusille! Jännä tuo 26.3. Silloin ei ole kellään vielä LA:ta :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: ÄippäVm82

Yhteistyössä