Maaliskuun muruset 2017 *Heinäkuussa*

Ehkä minäkin uskallan keskenmenotaustasta huolimatta tulla tänne kurkkimaan.

Tämä on mulle viides raskaus, ensimmäinen oli toukokuussa vuosi sitten. Kaksi raskautta loppuneet itsekseen tosi lyhyeen ja kaksi on saatu sairaalassa kaapia pois. Raskaaksi tulen tuosta vaan jos yritystä on: tässä vuoden sisällä on ehditty ehkäistäkin neljä kuukautta tutkimusten vuoksi - joissa mitään vikaa ja syytä keskenmenoille ei löytynyt.

Viime yönä dpo 23 digi sanoi 3+, eli tämä on mun ensimmäinen raskaus jossa hcg näyttää nousseen ajallaan. Ensimmäisen haamun tein jo dpo 10.

Laskettu aika olisi 20.3. ja viikkoja nyt 5+2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hoshiko
Mitä mieltä täällä porukka on. Haluisin lähteä lintsille miehen kanssa pyörimään laitteisiin. Viikkoja 6+4. Ite oon sitä mieltä, että vauva on niin suojassa tuolla, että voisin mennä. Jos jätän ne laitteet väliin, mitkä puristaa?
 
Mitä mieltä täällä porukka on. Haluisin lähteä lintsille miehen kanssa pyörimään laitteisiin. Viikkoja 6+4. Ite oon sitä mieltä, että vauva on niin suojassa tuolla, että voisin mennä. Jos jätän ne laitteet väliin, mitkä puristaa?
Hei, hyvin voit mennä, lantioluut ottaa kyllä vastaan! :) tosin kiristävät voi tuntua eoämukavilta ja pahaolo voi tulla herkemmin :D
 
Mä olin dpo 4 lintsillä kaikissa laitteissa. Lisäksi tämä tyyppi on toistaiseksi pysynyt mukana neljän päivän mönkkäriajot tunturissa ja kaksi lentoa :rolleyes:

Osassa laitteita lukee ettei sovi raskaana oleville, suurimpaan osaan voi mennä.
 
Täällä viikkoja tänään 7+3. Viimeiset pari viikkoa on juilinut alavatsaa aika kovastikkin. Mietityttää vaan että onkohan ihan normaalia.. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä kävin viikko sitten ja sieltä sanottiin että kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa, mutta on kyllä sen verran kovia kipuja että täytyy varmaan varailla aikaan johonkin ja katsoa että onko kaikki ok.
Osa on ilmeisesti menossa, tai jo käynyt alkuraskauden ultrassa. Ootteko käyneet ihan yksityisellä vai kunnallisella? Katseltiin miehen kanssa yksityisen hintoja ja ei kyllä kovin montaa satasta viitsisi siihen laittaa. Täytyykö siihen olla jotain erityisiä syitä että pääsee kunnalliselle vai miten se menee? Mä oon ihan ulapalla kaikesta tästä kun tosiaan ensimmäinen raskaus vasta kyseessä.. :D
 
Täällä viikkoja tänään 7+3. Viimeiset pari viikkoa on juilinut alavatsaa aika kovastikkin. Mietityttää vaan että onkohan ihan normaalia.. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä kävin viikko sitten ja sieltä sanottiin että kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa, mutta on kyllä sen verran kovia kipuja että täytyy varmaan varailla aikaan johonkin ja katsoa että onko kaikki ok.
Osa on ilmeisesti menossa, tai jo käynyt alkuraskauden ultrassa. Ootteko käyneet ihan yksityisellä vai kunnallisella? Katseltiin miehen kanssa yksityisen hintoja ja ei kyllä kovin montaa satasta viitsisi siihen laittaa. Täytyykö siihen olla jotain erityisiä syitä että pääsee kunnalliselle vai miten se menee? Mä oon ihan ulapalla kaikesta tästä kun tosiaan ensimmäinen raskaus vasta kyseessä.. :D
Kunnallisellebei vissiin ihan noin vaan pääse. Meillä on terkkarissa ultra ja nelosen kanssa pääsin alussa 2 kertaa. Eka 6+6 viikolla, syystä että pyörryin ja pelkäsin kohdun ulkosta. Toisella kerralla pääsin rv 9+2 ku pelkäsin keskenmenoa. Ei siis ollu vuotoa. Mä varasin nyt yksityiseltä. 100€ molemmin puolin maksaa. Kallishan tuo on mut ku ei malta :love:
 
Kuinka moni on ottanut miehen mukaan ensimmäiselle neuvolakäynille?
Pahoinvointia ei ole ollut, mutta rinnat on ollut tosi kipeät aivan ensi päivistä saakka, Mahtaakohan tuo helpottaa jossain välissä. Ja voi tätä väsymystä..
 
Tänään rv 4+3 ja haalea viiva on muuttunut vahvaksi plussaksi. Kai tämä nyt täytyy uskoa ja vaikka edelleen pitää jännittää vähän ainakin sinne rv 12, niin ehkä tässä uskaltaa jo vähän huoahtaa :love:.
Nyt pitää varata sitten se eka neuvolakäynti. Varhaisultran aattelin rv 7.

Oireet tulee ja menee, keskittyen iltapäiviin ja aamuyöhön. Kerran on oksettanut, muutoin vain etoo ja siihen auttaa, ainakin tällä hetkellä, syöminen ihan hyvin.
Hirveästi tekee mieli kasviksia ja hedelmiä ja ruokailuajat ja määrät on menneet vinksin vonksin. Aiemmin oon syönyt kevyen aamupalan ja lounaan ja vähän tukevamman illallisen (tauot ruokailujen välillä olleet 4-6 tuntia), mutta nyt on pakko syödä parin tunnin välein ja isoja annoksia ei enää "mahdu". Vettä menee selkeästi enemmän kuin ennen. Tosin kyllä sitä poistuukin, kun parhaimmillaan vartin välein käyn pissalla :ROFLMAO:
 
Täällä viikkoja tänään 7+3. Viimeiset pari viikkoa on juilinut alavatsaa aika kovastikkin. Mietityttää vaan että onkohan ihan normaalia.. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä kävin viikko sitten ja sieltä sanottiin että kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa, mutta on kyllä sen verran kovia kipuja että täytyy varmaan varailla aikaan johonkin ja katsoa että onko kaikki ok.
Osa on ilmeisesti menossa, tai jo käynyt alkuraskauden ultrassa. Ootteko käyneet ihan yksityisellä vai kunnallisella? Katseltiin miehen kanssa yksityisen hintoja ja ei kyllä kovin montaa satasta viitsisi siihen laittaa. Täytyykö siihen olla jotain erityisiä syitä että pääsee kunnalliselle vai miten se menee? Mä oon ihan ulapalla kaikesta tästä kun tosiaan ensimmäinen raskaus vasta kyseessä.. :D
Pääsin nyt kunnallisen kautta ihan vaan siks että oikeesta LA:sta ei oo mitään haisua kun kierto ollut 3-6vk edellisen raskauden jälkeen. Aina ennen oli tasan 28pv ja kellontarkasti alko aina aamulla :D
 
Minä myös ilmoittautuisin joukkoon ☺Muutaman päivän olen jo aavistellut ja tänään uskalsin tehdä testin joka oli siis positiivinen ja laskettu aika olisi 27.3 nyt siis 4+3. Kolmatta odotellaan, vanhemmat lapset syntyneet -11 ja -14. Tämän olisi tarkoitus olla viimeinen mutta katsotaan nyt
 
Voi tätä oloa. :sick: En pysty tekemään mitään, ku tää olo on niin kamala! Ainoo mikä jonkun verran auttaa on nukkuminen. Mut eihän sitä koko aikaa voi nukkua. Onneks muut lapset on mummolassa tän viikon.
Maanantai lähenee. Sillon ois ultra. :love:
 
Mä en oikein vielä(kään) voi uskoa, että oon ihan oikeasti raskaana. Testejä olen tehnyt vasta kolme, mutta silti :rolleyes: Tajusin muuten, että ekan plussan sain rv 3+0, eikö se ole aika aikaisin?

Pahoinvointia ei ole vielä, onneksi. Esikoisen kohdalla se alkoi rv 8 paikkeilla. Itseasiassa minulla ei ole mitään oireita, lukuunotaamatta silloin tällöin tulevia vihlaisuja jonnekin tuonne alavatsan tienoille. Ai niin, paitsi ne rinnat. Ihan järkyttävän kipeät olleet kp 14 asti, toivottavasti loppuisi pian!

Eka neuvola on varattu elokuun puoleen väliin ja ajattelin mennä sinne yksin.

Mitäs muuta, ai niin, en uskalla vielä liittyä fb-ryhmään. Odotan sinne ekaan ultraan ja sitten turvallisilla viikoilla voisin liittyä joukkoonne :)

Minkälaisia vointeja teillä muilla on ollut?
Kiva että meitä on täällä jo näin monta (y)
 
Meillä taitaakin olla sama laskettu aika Alto, 27.3 Ei ole vielä muuta kuin turvottaa vatsaa, mulla on aina alkanut kamala turvotus vatsassa jo ennen plussaa ja kolmatta siis odotellaan. Neuvolaan ajattelin soittaa ensi viikon alussa. Pahoinvointi on alkanut aiemmissa raskauksissa viikolla 6, eli pian kai sekin sitten... Toisaalta se pahoinvointi on kamalaa mutta toisaalta ainakin on konkreettinen muistutus että se on totta
 
Mulla on oireena vain arat rinnat ja välistä pientä kipuilua alavatsalla. Pahoinvoinnista en onneksi ole kärsinyt yhdessäkään raskaudessa. Vatsaa turvottaa ja kamala mässäilyhimo (joka johtuu todennäköisesti tupakoinnin lopettamisesta heti plussan jälkeen). Eka neuvola on 5.8, tuolloin olisi viikkoja 8+6.

Kamalan ristiriitaiset fiilikset, odottaa että aika menisi nopeampaa ja pääsisi tästä keskenmenoriski-ajasta yli. Silti pitäisi nauttia kesälomasta, mutta jotenkin vain on keskittynyt tähän olotilaan ja ajan hitaasti kulumiseen :(

Oletteko vielä kertoneet kenellekään? Me ollaan kerrottu mun parhaalle kaverille ja mun äidille :) Töissä yritän pitää salaisuutena, mutta se saattaa olla hankalaa kun voi tulla tilanteita vastaan, jossa pakko kertoa.
 
Heippatihei! Täälläkin yksi maaliskuulainen. Tosin listalle en vielä uskalla ilmoittautua, kun niin alussa mennään. Koin itse kohdunulkoisen tammikuussa (leikattiin helmikuussa), joten olen aika varuillani nyt ennen tuota maagista 12 viikkoa. Mulla on varhaisultra 3.8., jolloin sitten näkee, että kaveri on varmasti kiinnittynyt tällä kertaa oikealle paikalle. Edelliseen kertaa nähden kuitenkin merkit näyttäisi hyviltä, mutta en uskalla vielä juhlia. Tipuin nimittäin kovaa ja korkealta. Pientä fiilistelyä kuitenkin selkeästi haluan, kun tänne itseni järjestin. ^^
 
Babynumber3, hyvä kuulla, etten ole ihan yksin "oireettomuuteni" kanssa :D

En ole vielä kertonut kenellekään, mutta tekisi ihan hirveästi mieli soitella joka paikkaan uutiset. Odotan kuitenkin sinne ultraan, olen kai jotenkin taikauskoinen.

Tekisi muuten hirveästi mieli jo ostella kaikkea. Me tarvitaan ainakin uusi turvakaukalo ja olisin halunnut uudet yhdistelmät, mutta mies ei jostain kumman syystä ole kovin innokas (meillä on jo yhdet yhdistelmät ja yhdet matkarattaat)...

Oletteko muuten jo miettineet, mitä ja minkälaisia ulkoiluvaatteita tms. maalisvauvat tarvitsevat? Mitä te hankitte?
 
Voi kuule, mä oon selannut nettiä niin että käsikin on kipee :ROFLMAO: haaveilen uusista tuplista kun juuri keväällä möin edelliset :whistle: ja on sitä kaikkee muutakin must have juttuja.. Siskolleni kerrottiin, varmaan muillekkin läheisille kerrotaan parin viikon sisällä (jos kaikki menee hyvin ). Vaatteet tosiaan maalis vauvalle.. Nämä vanhemmat lapset on syntyneet kesän kynnyksellä niin nyt pitääkin miettiä vähän erilaista pukeutumista vauvalle (n) ja itsellekin tietysti odotusaikaan ;) Kun nyt hetken malttaisi ihan vaan odotella :LOL:
 
Mulla oireita jonkin verran jo ennen plussaa. Vatsan turvotus oli se mistä tiesin että on tärpännyt :D etovaa oloa ennen plussaa jo ja ensimmäinen oksennus tuli 4+5, aikaisemmin kuin esikoisesta. Meillä on muutto ja kaiken maailman mökkireissuja, niin saa nähdä missä vaiheessa jäädään kiinni, kun olit on tätä luokkaa... Muutama kaveri tietää, vanhemmille olisin halunnut järkätä jonkun paljastus yllärin. Mut ylläri saattaa olla sit vaan se et juoksen mökillä ruokapöydästä vessaan :D varhaisultran jälkeen aletaan varmaan pikkuhiljaa lähimmille ystäville ja perheille kertoa, jos siltä tuntuu. Ja muuten sit vasta rv 12 jälkeen :)
 
Täytyypä tänään heti soitella neuvolaan, eilen alkoi kummallinen vuoto mutta nyt ei ole ollut hetkeen menkkamaista juilimista alamahassa. Blaah.. Vielä ei ainakaan ole selvempiä oireita että olisi kyse esim kohdunulkopuolisesta raskaudesta, mutta koskaan ei voi tietää..
 

Yhteistyössä