~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Hyvä Suomi =) on se hyvä, että tulee nuo Olympialaiset, niin on tekemistä kun heräilee aamulla aikaisin!

Neuvolakuulumiset eiliseltä, painoa oli tullut onneks vain 300g/vko lisää, kun pahimmillaan tuli yli kilo. Hb oli noussut ilman raudan syömistä ja oli nyt 118, sf-mitta pysynyt viimekerrasta ja oli 32. Muuten ei mitään ihmeellistä, pää kuulemma vielä heiluu, että ei oo kiinnittynyt mitenkään. Huoh!

Synnytyssuunnitelmaa ei oikeestaan tarkoituksella ole, kun ei näin ensikertalaisena voi tietää yhtään mitä oikeesti odottaa. Melkein ahdistaa, kun useilla nettisivuilla kehotetaan miettimään tarkkaan synnytyksen kulku ja "kielletään" heittäytymästä potilaaksi. Itse taas ajattelen, että henkilökunta on nähnyt hyvin monta synnytystä ja osaa varmasti auttaa ja antaa fiksuja ehdotuksia. Katsotaan, muuttuuko mieli...

Mitä meinaatte ehtiä tekemään ennen vauvan tuloa? Vaikka moni onkin jo ihan lähtötunnelmissa, onko vielä asioita tekemättömien listalla, jotka haluaisitte saada ikään kuin alta pois? Itse ulisin alkuviikosta loppusuoralla olevista opinnoista, mutta se stressi palautui jotenkin maanpinnalle, kun luki mm. Mamali-76 remontista, saati sitten jos kenellä on vielä muutto edessä! Tsemppiä! Itse siis olisin iloinen, jos saisin muutaman raportin kyhättyä, mutta muuten ei onneksi ole sellasta fiilistä, että olisi hommia rästissä. Mies tosin keksi, että uusi auto on nyt kuitenkin hommattava (sinänsä mä oon kyllä täysin samaa mieltä meidän kohdalla), mut mä oon onneks ulkoistanut itseni aika hyvin tästä prokkiksesta, enkä ota siitä yhtään paineita...

Tänään tyttöjen ilta, tulee kivoja työkavereita kylään, odotan innolla =)

sallamaria84, rv36+4
 
En oo pitkään aikaan käyny nyt kirjoitan jotain ennenku akku loppuu koneesta.. :D

Eilen oli viimeinen neuvolalääkäri kaikki oli ok ja ymmärsin, että hiukan olis jo auennut, mutta se jäi epäselväks että mitä sen lääkärin hiukan tarkoitti.

Paineet oli koholla ja pissassa oli 1+valkuaista, mutta ei laittanut aikaa ä-polille (onneks ei jaksa joka viikko n.60km matkata sinne)
Maanantaina antaa pissa näyte laboraan ja neuvolaan mitattaan paineet ja pissa. Painoa oli tullu liikaa :ashamed: johtuu varmaan, että itelläkin on vähän turvotusta, mutta kunpa sitä äkkiä pääsis normaaliin mittoihin.
Täälläkin supistaa tosi kipeesti aina välillä. Yöt on todella tuskaa kun ylävatsasn sattuu ja päätäsärkee, mutta siitä ei lääkäri sanonu mitään, mutta tarkastukseen mennään maanantaina. Siihen asti taas kärvistelen.

Onnea kaikille jotka on pääsemässä jo nyt synnyttää ja tsemppiä. :)
Kunpa pääsis tulis itellekki jo lähtö ja pääsis näistä kivuista pois. :D

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille! :)

Suvisku+ "ötökkä" 36+6
 
Pitäisköhän syntymäpäivän kunniaksi vähä kirjotella kuulumisia. Se tulis tänään 35 vuotta mittariin, et jos päivittäjä vois muuttaa iän tuohon etusivulle. Sen kummemmin en synttäreitä vietä, kun nyt ei vaan jaksa alkaa mitään järjestää tässä tilassa. No appivanhemmat lupasivat kuitenkin tulla käväisemään, et kait niille pitänee kahvit keittää.

Olo on suht ok. Eilen kun joutu kumarrella, niin se vähä sai supisteluja tai jonkinlaisia vihlaisuja aikaan. Ei taas enää muista, et miltäs ne supistelut tuntuukaan... |O Mutta kyllä ne siitä sit ohi meni, eikä tänään oo tuntunu mitään. Enkä mä vielä synnyttämään ehtis, kun on noi kaappien siivoukset vielä vähä kesken ja leipoakkin pitäis vähä ehtiä. Pitää nyt ens vkolla koittaa jotain leipoa.

Synnytyssuunnitelmista on ollu puhetta. Mä en oo sitä nyt kauheesti ajatellu, mut viimeksi noista lihakseen pistettävistä kipupiikeistä ja aquarakkuloista ei ainakaan mulle ollu mitään iloa. Epiduraalista ja ilokaasusta oli kyllä apua, epiduraalin voimalla sain nukuttuakin jonku tunnin. Mutta en aio mitenkään luomusti yrittää, vaan kaiken mahdollisen kivunlievityksen kyllä haluan. Kun tekee se riittävän kipeää sittenkin!!

Mut nyt ei tällä erää muuta, meen valmistautumaan vieraiden tuloon.


Tipi75 + masuasukki 36+4
 
RV 37 *POKS* nyt voi huokaista, ollaan viikolla 38! Vauva tuntuu hirveen isolta ja eläminen alkaa olla vaikeeta sen takia. Koko ajan ähisen ja puhisen.

Ulkona on kova pakkanen ja viima, joka tuntuu jäähdyttävän koko talon. Onneksi mies tuli eilen kotiin ja kantaa puita tuohon uuniin, niin saadaan vähän lisälämmitystä.

Sallamaria kyseli noista tekemättömistä töistä. Mulla on vielä muutamat vauvan vaatteet pesemättä ja melkein kaikki silittämättä ja laittamatta laatikoihin. Noi hoitopöydän laatikotkin pitäisi vielä pestä, mutta toi kyykkiminen on vähän hankalaa. Oottelen, että mies ehtis ne pesemään. Muuta en sit olekaan listalle jättänyt, kuin tuon perussiivouksen ja jos ehtis vaikka jotain pakastimeen leipomaan ja ruokaa laittamaan. Olis mahtavaa, jos mies sais tuon lastenhuoneen rempan valmiiksi ennen vauvan syntymää, mutta taitaa olla aika toiveajattelua. Tänäänkin menee korjaamaan yhtä autoista, kun sai kaverin lähtemään avuksi. Tärkeä homma sekin ja vauva mahtuu nyt aluksi meidän makkariin.

Alakerrassa on taas voimakas paine. Taidan mennä huilimaan. Sitten vessan pesuun, imuroimaan ja illalla saunaan.

NinaRinsessa ja Poikanen
 
sallamaria84 aion ehdottomasti ehtiä lukea tuon "Aamunkoi" kirjan loppuun=)Muuta ei sitten olekkaan suunntelmissa joten ei oo pelkoa että en ehtis=)
Mukavaa iltaa=)

tipi75 paljon onnea =) :flower:

(.) Mulla on nykyään jatkuvasti ihan hirveä nälkä ja vaikka syön ihan kunnon ruokaa niin taas kohta on nälkä ja tosiaan nälkä eikä mikään mieliteko. Ja toinen asia että mua väsyttää ihan kauheasti, kaks viikkoa sitten neuvolassa hemppa oli 133 eli siitä ei pitäis väsymyksen johtua, mut vaikka saan yöllä nukuttua kohtalaisen hyvin ja nukun 8-10h niin silti aamulla haluais vaan jatkaa unia ja päiväunet nukkuisin jos siihen ois mahdollisuus.Mut muuten olo on oikein hyvä.
 
Täällä ei tuu nukkumisesta enää hittoakaan :kieh: Asia ois eri, jos ois vaikea nukkua tms. muttako uni ei vaan tuu eikä sitä riitä öisin ko muutamaksi hassuksi tunniksi :headwall: Ja sitte oon tämmönen kärttykerttu koko päivän ja itteäki ärsyttää ko mitään ei jaksa ja pinna palaa koko ajan ja ja.. :kieh:
Äsken käytiin kaupassa ostaan kaikkea pikkusälää vauvaa varten ja ketuttaa kun en ehtinykkään kangaskauppaan. Nyt vauva sitte alkoi pukkaan itteään alemmas ja supistelee ja ärsyttää.. AAARGH!! Lupasin miehellekin lähteä tänään viel saunoon ja kaljotteleen kavereidensa kans, mut parempi sen onki lähteä alta pois ennenko saa kuulla kunniansa :D

Keskeneräsiä hommia
ennen vauvan syntymää on vaikka miten, mut en ota niistä ressiä, ehtii sen mitä ehtii.

Nyt meen pois valittamasta. Jään ootteleen taustalle vauvauutisia :)

mobic kärtynä - pahoitteluni :ashamed:

Ja tipille synttärinonnittelut! :flower:
 
huono päivä.. huono olo.. huono mieli..

Hitsi sentään..olin tänää muutaman tunnin Sellossa pyörimässä ja nyt kotiin tultua ni on maha ihan kipeenä..vihloo oikee tänne kylkiluihin ja alavatsa muuten vaan kipee..vähä pahaolokin..toivottavasti ihan normaalia?! ihan ku sydämeenki sattuis, tai siis tonne rinnan kohdille, ja selkään samoin..tosi inhottava ja ahdistava olo :/

tyttö kiukutellu ja ite ihan loppu..plaaaah :(

niin ja tipille onnnnnnnnea :heart: :flower:
 
mobic :hug:

tipi75 :flower: =) :flower: Synttärionnittelut!!!! :flower: =) :flower:

keskeneräisiä hommia Just saatiin tuo ipanan lipasto sisälle kämppään ja nyt alkaa sen kokoaminen ja sit laatikoitten pyyhkiminen ja järjestely!! :heart: :heart: Eniten odotan sitä järjestelyä. Sitten olis kesken vielä yks tilkkutäkki ja villasukat, mut niistä en ota paineita ku ne menee sit vähän isommallekin.

Käytiin myös tänään ostamassa kaikki purkit, putelit, vaipat ja muut pikku sälät.
Oonkohan unohtanut jotain... :/

newborn vaippoja pari pakettia
vanulappuja
topsipuikkoja
vauvaöljyä
puhdistuspyyhkeitä
joku vauvan pesuneste by libero
kuminen maidonkerääjä liiveihin
rintakumit ja niihin rasia
sinkkivoidetta (?)
jotain ainun rasvaa arkoihin nänneihin/rohtumiin
rintalappuja/suojuksia/mitänenytolimitälaitetaanliiveihin
ja varmuuden vuoksi muutaman purkin äidinmaidonkorviketta.

mitäs vielä...

Vaatteita on ja harsoliinoja ja pyyhkeitä ja petivaatteita ja tutteja/tuttipulloja ymym. Mut oonko unohtanu jotain tommosta pikkusälää ostaa. Mitä teillä on?

Sitten ostin sylillisen suklaata, hammasharjan ja tahnan, nenäliinapaketin, huulirasvaa, dödön ja shamppoon&hoitoaineen sairaalakassiin pakattavaksi. Tosin söin jo yhden niistä suklaapatukoista, että saas nähdä säilyykö ne sinne asti... :saint:
 
Hellou! Minäkin kovasti uusia vauvauutisia ootan aina ku tuun tätä tsekkaamaan.

Piti ihan googlettaa täysikuukalenteri ja katsoa oonko ite tai tuo esikoistytär täysikuun aikaan syntyny, mutta ei kumpikaan olla. Tälle poitsulle saattas vaikka sattuakin tuo 30.3 täysikuu, kun ois sillon rv41. Voi kun voiskin päättää millon vauva syntyy, niin silloin valitsisin rv38, kun sillon on äiti hiihtolomalla (on opettaja) niin ehtis sitten hyvin nuita isompia muksuja (tytär 6v ja siskonpoika 4v) hoitamaan.

En oo synnytykseen tehny suunnitelmia, viimeks ei ehtiny kun ilokaasua käyttää, kun oli sen verran nopea synnytys. Jospa tämäkin menis niin että kun alkaa kotona olemaan vaikea olo supistusten takia niin sairaalassa pääsiskin jo ponnistelemaan suoraan vauvelin ulos. Joo, toivossa on hyvä elää.. Varmaankin taksilla tulee sairaalaan mentyä, meiltä matkaa vaan puol kilometriä, eli halvemmaks kait se taksikin melkein tulee kun parkkimaksut tai sakot jos hätäpäissään auton ties mihin tyrkkää. Just kyllä aloin tässä miettimään, että jos minä joudun lapsenvahtipulan takia lähtemään edeltä sairaalaan, niin varmaankin just käy niin että mies tulee omalla autolla perässä ja johonkin sakkopaikalle sen vaan tyrkkää.

Huvitti tänään kaupassa, kun vauva sattui kahdesti pontevasti potkaisemaan just vauvantarvikehyllyn kohdalla, mietin vaan sitten että mitähän se ois sieltä halunnu, että mitäköhän on unohtunu ostaa. :) Autokaukaloa lukuunottamatta meillä on kaikki välttämätön jo vauvalle valmiina, se meidän pitäs saada miehen veljen perheeltä, kunhan ehtivät käymään kylässä ja tuomaan sen, 150km päässä asuvat.

Helka 35+4
 
Uuteliaisuutta mäkin täällä käyn vähän väliä kurkkimassa jos joku olis jo lähtökuopissa.

Vadelmalehtite metsätähtikö kyseli mistä sitä ostin. Eli merkki on Clipper (orgaansisesti kasvatettua teetä) ja luontaistuotekaupasta ostin.

Tänään on näköjään monella vähän huono päivä. Sama juttu meillä. Yöllä nukuin melkein 8 tuntia putkeen ja silti aamulla ei meinannut silmät pysyä auki, välillä oksetti ja yleisesti on sellanen raskas olo. Tuntuu että kaikenlainen pukeminen ja riisuminen on aivan älyttömän hidasta. Esikon kanssa saatiin kuitenkin yhdessä imuroitua ja kaupassakin käytiin, ulkona on vaan niin kylmä ettei siellä viittii yhtään ylimääräistä aikaa viettää.

Fantaihana 36+5
 
Rutistus kaikille joilla on tänään kurja päivä :hug:

Mie oon tänään saanut jonkun ihmeen tarmonpuuskan ja oon leiponut unelmatorttua, käynyt kävellen kaupassa, pessyt pyykkiä ja ollut muutenkin energinen. Tosin nyt alkaa jo kone hyytymään =). En ole pitkiin aikoihin uskaltanu lähtiä kävelylenkille, kun mulla on tullu niitä ihmeen häpyliitoksen juilintoja ja kun lekuri sitä häpyliitosta kokeili torstaina vikassa neuvolalääkärissä, niin pirun arkanahan se tuntui olevan. Koskaan ennen en ole parahtanut kun siitä on painettu sf-mittaa otettaessa, mutta nyt se oli kyllä hellänä. Tänään ei kuitenkaan ole juilinut ja sain käydä kävelyreissunkin rauhassa. Teki kyllä hyvää B)

Sairaalalaukkua en ole vielä pakannut, kun jotenkin tuntuu ettei se lähtö minun kohdalle osu vielä pitkään aikaan. Koskaanhan sitä ei voi tietää, mutta jotenki oon asennoitunu odottelemaan sinne lasketun ajan tienoille ja ehkä vielä pidempäänkin. Lähipiiri on tosin nyt aloittanut utelut, että jokos, koskas jne.

Metsätähti jutteli tuossa aiemmin nälästä, joka myös minua vaivaa. Koko ajan pitäis mussuttaa jotain, mutta mulla tekee vielä niitä herkkujakin mieli. Saa nähä kuinka paljon tässä vielä ehtii kerätä painoa tällä menolla.

Seuraava etappi on nyt sitten ensi viikon ultra äitipolilla, jonne neuvolalääkäri laittoi lähetteen. Siellä katotaan vähän minkä kokoinen vesseli tuolla masussa köllii, kun sf-mitta on ollut koko ajan yläkäyrällä ja alussa jopa sen yläpuolella. Sokereiden eikä painon kanssa ole kyllä ollut mitään ongelmia, joten en usko että siellä jättiläistä kuitenkaan on..

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille ja koittakaa levätä, koska sitä ei voi tietää minä hetkenä sitä pitää olla voimia lähtiä synnyttämään :kieh:

Mimmurainen & ötö 37+1 (en muistanu eilen käyä poksauttaan)

 
Heippa!

Tänne ei kummempia. Olo ihan normaali - valasmainen :D.

tekemättömät hommat Eipä juuri muuta ole tekemättä kuin sairaalakassin loppuun pakkaaminen. Sen pakkaan vasta ennen lähtöä loppuun, hyvin ehdin viimeksikin. Ja jos en nyt ehdi niin, saa sitten mies käydä hakemassa kassin, kun vauva maailmassa.

harakanhattu Paljonhan tuossa on jo tavaraa ja saahan niitä tarvikkeita kaupasta vauvan synnyttyäkin. Muuten meiltäkin löytyy samoja juttuja, mutta tuohon lisäisin vielä bepanthenin. Se oli näppärää, jos iski ärhäkkää vaippaihottumaa ja käy myös kipeisiin nänneihin. Lansinoh rasvaa ostin myös, kun se toimi mulla nänneihin vielä tuota bepantheniakin paremmin. Ceridalin kylpyöljy oli myös huippuhyvää, sitä kun laittoi kylpyveteen, niin ei ainakaan esikoisen iho ollut vauvana koskaan liian kuiva.

metsätähti Täällä toinen mamma, jolle ei meinaa mikään unimäärä riittää |O . Mulla myös hb 133, joten sen puolesta ei pitäisi väsyttää. Mut tämä on kait sitä loppuraskauden väsymystä :/ . Esikoista odottaessa ei ollut tämmöinen olo lopussa, mutta kait tuo neiti 2v. vie mua niin kovaa päivisin, että senkin takia väsyttää. Täytyy yrittää lepäillä aina kun mahdollista. Jaksamisia sinulle :)!!!

tipille Paljon Onnea :flower: !

synnytyssuunnitelma Empä juuri ole suunnitellut. Viimeksi en esim. epiduraalia ehtinyt saada, joten en varmaan ehdi nytkään...nopeasti eteni viimeksi. Jos nyt edes jotain kivunlievitystä ehtisin saada, niin olisin tyytyväinen. Hirvittää kyllä jo valmiiksi, että kuinka vauhdilla tämä synnytys sitten etenee. Pudendaalipuudute toimi viimeksi hyvin, joten sen voisin haluta nytkin, jos en muuta ehdi saada.

Marimint rv38+2
 
harkanhattu hyvältä kuulostaa toi sinun lista=)Onks sulla valmiina kotona ja hyvin imukykyisiä siteitä Esim. yösiteitä jälkivuotoa varten?Muuten en kyllä keksi mitään puutetta sun listassa.

Fantaihana mäkin etsin ensin sitä mut sitä ei missään ollut:/Nyt mun tee on ihan lopussa ja haluaisin lisää, se on yllättävän hyvää vaikka haisee.
 
Lauantaita :)

Glow'lle vielä tätäkin kautta lämpimät onnittelut poikavauvasta :heart:

Nukkuminen; Taidan poiketa muusta porukasta:) Nukun melkein joka yö kuin pieni porsas vessakäyntejä lukuunottamatta :LOL: Hyvinä öinä selviän yhdellä reissulla, mutta huonoina pari-kolme kertaa joutuu ravaamaan. Uni tulee kuitenkin heti käynnin jälkeen. Nukun joka yö n. 8-9 tuntia. Hyvien yöunien turvaamiseksi yritän järjestää jotain toimintaa(kyläilyä, ulkoilua ym.) joka päivälle enkä nuku päikkäreitä laisinkaan.

Sairaalaan mennään omalla autolla ellei tule akuutti hätä. Auto on käynnistynyt ihan ok nyt pakkasillakin vaikkei ole ollut välillä edes piuhan päässä, joten en ole siitä huolissani.

Synnytyssuunnitelmaa en ole tehnyt, koska luultavasti mikään ei menisi suunnitelmien mukaan. Toiveissa on vaan säilyttää oma mielenrauha ja olemaan panikoimatta. Puudutuksia toivon ehdottomasti ja toivon ettei hirveästi tarvitsisi leikellä tuota alapäätä jotta paraneminen olisi nopeampaa.

Nystikselle ~~~~~~~~synnytyksenedistämissäteitä~~~~~~~~ :)

Huulien turpoamista ei havaittavissa (alakertaa lukuunottamatta). Muutoin kyllä turvottaa ja puuduttaa...varsinkin oikea käsi heittäytyy puuduksiin asennossa kuin asennossa. Är-syt-tä-vää...

Tipille synttärionnittelut :)

Harakanhattu; Pöh...miulta puuttuu ainakin nuo rintakumit ja maidonkerääjä. Näinköhän niitä sit kuitenkin tarviaa..

*POKS* 37+0, vauvalla on nyt lupa syntyä. Kaikki on valmiina, sain jopa sairaalakassin pakattua toissailtana niiltä osin mitä sitä pystyi pakkaamaan. Ennen lähtöä pitää vielä täydentää hius- ja hammasharjoilla sun muilla kauneudenhoitovälineillä :)

Olo on ennallaan. Ei mitään fiiliksiä suuntaan tai toiseen. Vatsa vähän sekaisin, mutta sitä se on ollut vähän väliä joten en jaksa uskoa että olisi mitään synnytykseen viittaavaa. Torstai-iltana saunominenkaan ei aiheuttanut suppareita, kuten aiemmalla kerralla. Katsotaan miten tänään käy.

Miimon ja Hengari-Hertta
 
Tipille PALJON ONNEA :flower: :flower: :flower:

Täällä sitä vaan edelleen mietitään tätä yllätys perätila Vaavia, toivottavasti maanantaina jo kuullaan, koska päästään äippäpolille....

Ja :hug: tasapuolisesti kaikille!!!!
 
Häh? onko glow saanut pojan??? ONNEA :flower: joko meni multa ohi tai nää ilmoittelut on siirtynyt facebookkiin.. mites muuten, on unohtunut pitääkö napatynkää putsata desinfiointiaineella vai pelkällä vedellä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
harkanhattu hyvältä kuulostaa toi sinun lista=)Onks sulla valmiina kotona ja hyvin imukykyisiä siteitä Esim. yösiteitä jälkivuotoa varten?Muuten en kyllä keksi mitään puutetta sun listassa.
Juu ostin semmosia yösiteitä ja sit on semmosia normaaleja mis on siivekkeet.
=)

Mäkin mietin tota desifiointiainetta. Sitä olis varmaan syytä olla kans varuiks. Niin ja bebanthen kuuluu muutenkin lääkekaapin perusvarusteisiin niin sitäkin löytyy. Se kyllä on ihme ainetta. =)
 
napatyngän putsaus Pelkkä vesi riittää putsaukseen. Mutta jos se alkaa haiskahtaa tai näyttää tulehtumisen merkkejä, niin sitten tarvitaan tujumpaa ainetta. :) Näin meitä ohjeistettiin esikon aikana.

Niin ja onnittelut jo vauvan saaneille :flower: !!! Vähän mennyt ohi, että ketkä kaikki on jo saanut nyytin syliinsä :).
 
Tipi: Synttäri Onnittelut! :flower:

Tulin kurkkaan että onko vauva uutisia, Glow Onnittelut!

Katariina: Jaksuja sinne!

Huulien turpoamista: Eilen aamulla huomasin että täällä on turvoksissa, en tiiä johtuuko sit tästä flunssasta!Täällä siis kauhea flunssa päällä ja vielä pahoinvointia ja heikotusoloa niin ei kiva yhtään...Lähtis nukkumaan, kun viime yönä unet jäi niin vähiin, kun kurkku oli niin tukossa!
 
EI merkkiäkään synnytyksestä, ei limatulppaa, ei supistuksia ei mitään :headwall: . Olen kateellinen teille, joilla on lähtö jo lähellä.

Toivottavasti kaikki käy tänne edelleen ilmoittelemassa, jos vauva on syntynyt, koska itse en ainakaan ole vielä facebook-ryhmässä.

Tipille synttäri onnittelut

epäusko ja nassukka (parin tunnin päästä) 39 POKS
 
Argh, meni hermo taas FB:n kanssa ku ei suostunu lisäämään tekstiä sinne. Tyhmä FB. Tänne nyt sit sama teksti kuitenkin, katotaan suostuuko tää yhteistyöhön..

Tänään (tai noh, eilen virallisesti) on täälläki ollu supistelupäivä. Etenki päivällä supisteli tosi paljon (tosin kivuttomasti suurimmaks osaks) vaikka vaan makoilin + istuin sängyllä koneella. Hassuva.

Tänään pohdiskelin ku taas kyyneleet silmissä yritin päästä ylös sohvalta (hitto näitä nivuskipuja), et oiskohan mitään toiveita siitä et tää syntyis ennen laskettua aikaa. Paikathan on siis pehmeet, mut tiistaina oli viel kaulaa se 2cm jäljellä.. Tää on laskeutunu jo tosi alas, mut en tiiä onko kiinnittyny? Yritän kysellä tiistaina neuvolassa terkalta.

En ois ikinä uskonu kyl et oon tämmönen valittajatapaus joka haluis vaavin pihalle mahdollisimman pian, mut nää nivuset on kyl ihan uskomattomat. Ja tää tilanne on, vaik ei liikkuis juuri ollenkaan. Jos erehtyy lähtee ees kauppareissulle/pikkupikkulenkille, ni kävely on lähes mahdotonta sen jälkeen. Tyhmää..

Yritin googletella tota laskeutumisen vaikutusta synnytysaikaan, mut taitaa olla tosi yksilöllistä. Se hyvä puoli siinä (kai) ees on, et kun vaavi tunkee päällään alakertaa ni paikat valmistautuu?

Jeah, jos lähtis takasin tonne ukon kainaloon sohvalle <3 Huomenna pitäis lähteä anoppilaan syömään + hakemaan sieltä pähkinän loppuja tavaroita (mm. hoitopöytä, vihdoin!). Sit illalla vielä mun mummilaan syömään :D Ihanaa päästä laittelee sit illalla noita Pähkinän vaatteita + tavaroita hoitopöydän lipastoon, nyt ne on ollu kasattuna tohon pinnasänkyyn..

(tulipas pitkä avautuminen, piti vaan muka noista supistuksista mainita :DD)

Hali87 & Pähkinä 36+4
Tekemättömistä asioista. Listailin niitä toissapäivänä itelleni, et sais hoidettua. Rahatilanne on täl hetkellä inhottavan heikko sinne äippärahan tuloon asti, eikä millään viittis noita kaikkia loppuja jättää sinne.. Ens viikolla siis luottokortilla käyn ostamassa sairaalakassin loput tavarat;
-shampoo + hoitoaine
-saippua
-dödö
-sukkia
-imetysliivit
-pähkinän vauvakirja no 1


... ja sit pakkaan ton sairaalakassin lukuunottamatta neuvolakorttia + puhelimen laturia.

Pinnasängyn verho on ostamatta, verhotanko on jo paikoillaan. Mikko käy ostamassa sairaalassaoloaikana, jos en ehdi ite ostaa sitä ennen sairaalaanlähtöä. Samoin hoitopöydän sivuille tulevat korit vaippoja+rasvoja jne varten.

Sit pitäis siivota kotona + jos ehdin, leipoa pakkaseen pullaa jne vieraita varten
Pitäis postittaa jotain :ashamed:
Hoitopöydän + vaatteet jne laittelen huomenna illalla kuntoon
Vaunujen renkaat pitäis käydä ilmaamassa
Ja sit pitäis suojata sänky lapsiveden menon varalta.

Pikkujuttuja, eiköhän tästä selvitä. Ainiin ja pitäis kokeilla toi turvaistuin autoon, et miten ne turvavyöt laitetaan (meil ei oo telakallista kaukaloa).

Tietääks muuten kukaan, pystyykö tälle nivuskivulle tekee jotain? Oon yrittäny venytellä + istua kaikissa mahdollisissa eri asennoissa, mut ei auta mikään. Yöllä helpottaa pikkusen, kun laittaa tyynyn polvien väliin, helpottaa kääntymisiä.

Oivoi mikä ikuisuusteksti. Nyt sinne sohvalle ukon viereen.. ->

Hali87 & Pähkinä 36+4
 
Onnittelut Glow poikavauvasta :flower: :hug: :heart:

Luen mielellään tältäkin palstalta juttuja, kun en ole liittynyt naamakirjaan.

POKS! Nyt poksahti 38 viikkoa -ei suinkaan 28 niinkuin aamupöpperössä kirjoitin :LOL:

:hug: Fantaihana, Katariina00, mobic ja muut joita väsyttää aina vaan :(

Tekemättömiä hommia on jonkin verran. Olen "kirinyt" kyllä niitä lähipäivinä. Laitoimme pinnasänkyyn lakanat ja ompelin pinniksen suojukseen nauhat. pojan ja tytön tossut ovat pientä silausta vaille valmiit. :heart: Sairaalakassi yhä pakkaamatta (miksi se on niin vaikeaa?) ja aikomus myös leipoa+laittaa ruokaa pakkaseen, jottei heti tarvitse alkaa kokkaamaan. Myös inventaariota turhista tavaroista olisi tarkoitus tehdä (tämäkin vaatii inspiraation).

harakanhattu: kattava lista hankituista tavaroista :wave: Muistutan, että ainakin Espoossa saa Libero-kassin synnäriltä lahjaksi, jossa on erinäisiä perustarvikkeita (en tiedä tarkalleen, jos joku tietää, niin kerro toki meillekin).

Meiltä puuttuu vielä vauvan kylpyöljy/pesuneste itse asiassa ammekin, kun esikoinen haluaa vielä omassaan kylpeä. Mutta vaipat on hankittu jo aikaa sitten, kertikset+kestot.

Eikun lisää vauvoja vaan maailmaan :heart: Ja yritämme levätä niin paljon kuin mahdollista, että jaksamme synnyttääkin :)

momtoo ja pikkukakkonen rv 38+0
 

Yhteistyössä