~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Glowlle onnea!! :flower:

Ja tervetuloa Mergylien!
Täällä huomenna äp-polille aika kokoarvioon, vähän jänskättää kuulla minkä kokonen on tulossa.. Esikoinen oli vähän yli 4kiloa ja syntyi tosiaan yliajalla.. Enkä usko että tämäkään täältä ennen laskettua tulee.. Oon juonu sitä vadelmanlehtiteetä n.3-4kuppia päivssä, mutta ei mulla kyllä saa aikaan minkäänlaisia tuntemuksia.. on kyllä ihan hyvän makuista teetä ja jotenkin tullut tapa että hauduttelen sitä, joten jatkan juomista ainakin ton purkin loppuun..

Täälläkin yöt on vähän mitä on.. Nukun kyllä tosi sikeesti, mutta joutuu könyämään vessaan sen muutaman kerran yössä, niin vähän aina katkee unet.. Ja sitte nään kamalia painajaisia.. nyt jonku viikon verran nähny, melkolailla joka yö ja välillä jopa kahta erilaistakin yössä.. En tiiä mistä nää unet tulee, sais jo loppua! :x

Itse en aatellu leipoa sen kummemmin.. Luotan että mies hoitaa homman ja onki aika hyvä ruoanlaittaja.. Ei tosin leivo, mutta jos en itse saa aikaseks vauvan synnyttyä leipoa niin sitten vieraat saa tyytyä kaupan valmiisiin leivonnaisiin.. Ja esikoisen aikana osa vieraista toi muuten rotinoita.. joten saapa nähdä..

Siiruli ja masu-asukki 37+5.. :heart: Aika menee kyl tosi nopsaan!
 
Ruokia ja leivonnaisia pakkaseen Itse leivottua pullaa löytyy tällä hetkellä pakkasesta. Muita leivonnaisia en jaksa alkaa tehdä. Keksejä löytyy aina kaapista, joten on sit vieraille ainakin jotain tarjottavaa. Lähellekään kaikki ei jäänyt esikoista katsomaan tullessaan kaffille, joten senkään takia en viitsi leipoa pakkasta täyteen. Ruoan laittaminen sujuu varmasti vauvankin tullessa, jos ei multa, niin sitten mieheltä :).

Ihanaa, kun tänään ei ollut ihan niin kylmä...-15 tais olla aamulla pakkasta. Tarkeni hyvin reilun tunnin ulkoilla esikoisen kans ja nyt on paljon pirteämpi olo :). Pulkan vetäminen ei enää tuntunu kovin leppoisalta puuhalta, mutta kävi hyvin hyötyliikunnasta :D :D. Saa nähdä onko nivuset illalla niin kipeät, ettei meinaa kävelemään päästä.
Jospa sitä lähtis päiväkaffin keittoon, kun esikoinen on unilla. Jaksamisia ja voimia mammat :wave: :)!

Marimint 38+4
 
MLL
Heippa!
Ruokia valmiiksi ei varmaan tuu laitettua, ehkä haetaan valmiiksi pakkaseen pizzoja ja ranskalaisia tms. ihan muutamalle ekalle isyysloma päivälle. Mies on kova laittamaan ruokaa niin ei ole silleen tarvetta, en nyt äitiyslomankaan aikana ole syönyt lämmintä lounasta vnaa leivät tms. välipalaksi ja samaa jatkan varmaan vauvan synnyttyä. Illalla sitten voidaan yhdessä kokata. Leipomuksille ei varmaan kovin suurta tarvettu tule kun kaikki sukulaiset/tuttavat/kaverit asuu kauempana niin jos joku tulee niin on hyvissä ajoin tiedossa ja ovat todennäköisesti yötäkin. Äidilläni on onneksi loma huhtikuun alussa, että jos täälä ruoka ja muu huusholli tilanne ehtii mennä huonoksi niin hän sitten tulee viime kädessä pelastamaan :)

Edelleenkin on kipeet supistelut pysyny poissa joten olo on melko vetreä. Oli pakko äsken pedata vauvan koppa valmiiksi, vaikka olin sen jättäny miehen tehtäväksi kun oon sairaalassa. Jotenkin tekisi kauheasti mieli laitella vauvalle jotain ja joku ihme virtapiikki muutenkin menossa, mutten keksi mitään tekemistä! Harmi kun äippärahoihinkin on vielä kaksi viikkoa aikaa, ei voi lähteä shoppailemaankaan :saint:

Ihanan isoja viikkoja täällä jo porukalla, kohta alkaa vauvoja ropista :heart: Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

MLL :heart: poju 36+5
 
myh : mulla on medela-merkkinen sähköpumppu. Aiemmin olen joskus jollain onnettomalla käsipumpulla vekslannut ja olen kyllä nyt ollut tosi tyytyväinen tuohon sähköpumppuun. Prismasta ostettiin, hinta oli kai jotain 68-69e. Helppo on käyttää ja puhdistaa, ainoa miinus on kova ääni, mutta eipä sekään ole toisten yöunia häirinnyt kun olen keittiössä pumppaillut.
Nyt alkaa jo olla niin, että poika syö rinnasta niin reippaasti, ettei sitä lisäpulloa juuri kaipaa. Ja jonkinverran kertyy kuitenkin joka syötöllä maidonkerääjään, niistä tilkoista tulee kyllä vuorokaudessa yhden syötön maidot.

Vatsavaivoja on pienellä ollut iltaisin, tuppaa illat venymään pikkutuntien puolelle, ennen kuin nukkumaan päästään. On se vaan jännä, että ne vaivat ja hikat ja vauvan pirteät hetket osuvat aina juuri yöhön, päivällä kyllä uni maittaa syötöstä syöttöön...

 
Kirjoitellaanhan kuulumisia tännekin, eli viime yönä alko supistelut, tuli tosi kipeenä ja noin 10 min välein. Kesti sit noin pari tuntia ennen ku alko helpottaa. Jossai vaihees sit lirahti pöksyyn vähä enemmän ihan puhdasta nestettä ja soitin sit neuvolaan et mistäs nyt tiedän onko lapsivettä vai ihan normia. No neuvolan täti passitti heti ä-polille ku kuitenki oli supistellu niin paljon.

Aamul sit menin sairaalaan ja lääkäri tutki et paikat on ihan kiinni ja kanavaa jäljellä ja lapsivettä hyvin. Testeissä ei löytyny lapsivettä eikä bakteereja. Epäili et on supistellu niin kovaa et kohdunsuulta on lähteny nestemäistä vuotoa, mikä normaalia. Käyrät sit otettiin varalta ja neiti oli just unessa niin jouduin olee tosi pitkään ku liikettä ei tullu, sit heräs ku kätilö pisti radion mahan päälle :D Supistuksia tuli käyrällekin, mut sairaalas suht kivuttomia. Nyt oon sit jo kotona ja paikkoja jomottaa jo ton ronkkimisen takia, mut kauheen kipeesti ei enää supistele.

Pitänee lähtee päikkäreille ku yö meni kipuillessa, ensin iski migreeni, joka onneks helpotti.

Ja viikot poksahtelee, enää kuukausi laskettuun aikaan!!

LM & Pirpana 36+0
 
Tuli tuosta lapsivedestä mieleen että ku paikat on kiinni ja epäillään olevan lapsivettä.. niin sehän on mahdollista että sitä lapsivettä tulisi vaikka on kiinni..
Veljen vaimolla nimittäin kävi niin.. Supisteli yöllä ja sitten kun nousi ylös sängystä että oli pissattava tunne niin sillä lorahti sitten vedet. Sairaalaan mennessä kätilö oli vaan tuumannu että paikathan on kiinni.. mutta oli se synnytys silti alkanu.

 
glow: ONNEA! :flower:

ruokia pakkaseen: Suunnitelmissa kyllä on ollut: makaronilaatikko, lasagne, sämpylöitä... Mutta saa nähdä, ehdinkö. Eilen oli tytärpuolen synttärit ja viikonloppuna hääräsin keittiössä 15 tuntia, jos en enempääkin. Tuli tehtyä porkkanakakkua, täytekakkua, lime-valkosuklaamuffinseja, suolaisia piiraita jne. Mutta hyvää tuli :)

Unia olivat ainakin muut nähneet. Itse näin unta, että synnytin 2.3. n. klo 15 (LA soos 23.3.). Tyttö oli terve muuten, mutta sillä oli näppylöitä kasvoissa. Ja sit mä hukkasin sen lapsen seuraavana päivänä. Tai siis en löytänyt sitä enää sairaalasta ja soitin miehelleni, että "enkös mä nyt eilen jo synnyttänyt"? :-D

Lääkärineuvola oli viime viikolla, viimeinen vissiin ennen synnytystä. Kohdunkaula oli vielä täyspitkä, kohdunsuu kiinteä, lapsi raivotarjonnassa. Pissa ok, hb 123, paineet 130/78 (yleensä ollut 110/65). Sf-mitta 33.
Eipä se mitään synnytystavasta puhunut tai mistään muustakaan. Vähän orpo olo jäi, jos tosiaan enää ei pääse lääkäriin...
Viime viikolla huuhdeltiin myös poskiontelot toistamiseen. Nyt ne on taas hetken hyvässä kunnossa. Tällä kertaa oli parempi lääkäri, ei ollut yhtä inhottavaa.

Voimat on ollut aika lopussa. Viikko äippälomaa takana, eikä oikein jaksais mitään tehdä. Tosin toi kokkailuhärdelli vei kyllä aika paljon voimia. Tänään pitäisi vielä mennä anopin synttäreille... HUoh.

Vatsa on parissa viikossa kasvanut ihan roimasti! Huvittaa, kun aiemmin ihmiset oli, et "voi kun sulla on pieni vatsa" ja nyt ne sit on, että " voi kun sulla on kasvanut vatsa". :D Pian pitäisi tehdä se vatsakipsikin, ettei jää tekemättä :)

Ninni & vaavi 35+6
 
Onnea Glow vielä täälläkin! On se niiin ihana kun pikkunyyttejä alkaa tulemaan lisää ja lisää.:)
Minä oon ihan naatti. Veto on poissa. Ei jaksa. Pikku homman kun tekee, niin jo on levättävä.
Ostin minäkin muuten sitä vadelmanlehtiteetä pari päivää sitten. Tiiäppä sitten onko siitä vai muuten, mutta supistelee päivisin (ennen kaikkea) urakalla. Ja tää minun suolisto on ihan yliaktiivinen ollut jo viikon.
Miiru80
 
Tulin kurkkaamaan teijän juttuja, ku itte ihan pihalla jo tästä porukasta! peräänkuullutus! Katariina00 saitko mun yxityisviestin??? Laitoin siihen naamakirjaan koskien, mm myös koko nimeni! Että ois ihan kiwa, jos jotain vastaisit?

Ja sitten vielä omia juttuja:
Tyyppi masussa on voinu kaikinpuolin hyvin :heart: ja itekkin olen voinu suorastaan loistavasti, mitä ny noita häpyluu kipuja ymt:a sitä normia ollu. Nii ja se hautajais-reisssukin meni hyvin, ei tarvinnu sielä matkanvarrella lähtee synnyttää =)

TUTU käynnillä oli kivaa ja oli hienot ja siistit paikat kyllä ja tuli saatuu aika paljon infoo sairaalasta.. Niin paljon, etten enää muistakkaan ihan kaikkea :whistle:

Tyyppi = (mustikka) On siis edelleen RT:ssa, niinkuin jo ollut about rv 29 asti :heart: Välillä se työntää "töppöstään" niin, että se ns näkyy ja sit ku sanon sille, että "siinäkös sulla on töppönen", nii se vastaa tuuppimalla sitä lisää ulos .. Hehe, ihana tunne! Enkä mä oo ajatellu ollenkaan, jotta tyypillä ois niin hirvee hoppu nyt päästä maailmaan! Mieluummin, nyt pysyis vaan sielä vielä monta viikkoa =) , ettei tulis liian ennen aikojaan sentään! Parempihan se niin ois! Joo, mut onnee niille joilla tullu jo vauvat :flower: Täällä perästä tullaan hiljaa, mutta varmasti :wave: !

Eilen oli mulla puhti päivä.. Siivoilin laatikoita ja pesin vauva-pyykit +keitin tutit+ tiskasin ja mies imuroi ja korjas mun yhen lipaston laatikon, ku olin huomannu jo aijemmin, et se laatikko ei aukee kunnolla, eikä sen alla oleva laatikkokaan, nii sit mies huomas, jotta sehän repsottaa, eli siitä oli pohja irronnu :( Olin joskus ostanu sen sormiliitos-lipaston stockalta ja siinä oon säilyttäny vähä kaikennäköstä kampetta, tavaraa.. mulle mm tärkeitä omia lapsuuden kuvia ym muistoja teinivuosilta! Noh, mies vaan sit tokas, ettei kannata niis laatikois säilyttää mitää painavaa ja enhän mä oo ees tajunnu, miten paljo esim joku paperi voi painaa, ku siel oli mulla kaikennäkösiä vanhoja lehtiä mm cosmopolitania, annaa, kodinkuvalehteä yms. Sit se rupes kattoo sitä laatikkoo ja ihmetteli ku se oli kiiniitetty pelkillä niiteillä, siis se pohja.. Joo sitä mäki vähän ihmettelin..Mut onnex löyty sen verran metalli nauloja, joilla se sit sai naputeltua sen mulle niin tärkeen laatikon kuntoon =) Ja nyt siinä on taas paperit uudessa järjestyxessä ja muistot tallella, mutta entistä siistimässä!
Nii ja sit leivoin viel ukkoni nimipäivän kunniax pannukakkua :heart:

Että tällasta!

Tältä erää taas MORO! ===Lanis& Mustikka(joka työntää jalkaansa masusta läpi) rv 35+0 :heart: ===

... Nii ja ILOISTA PÄIVÄÄ VAAN KAIKILLE KANSSA ODOTTAJILLE! :attn:
 
:heart: :heart: :heart:
Perjantai aamun valjetessa maailmani muuttui iäksi. Sain maailman ihanimman vauvan syliini :heart: :heart: :heart:

Lapsivesi meni torstaina sinne postilaatikolle (ja sitä tuli ja tuli...), ja supistukset alkoivat yöllä klo 01.00. Klo 03.00 olivat säännöllisiä, ja klo 04.30 olimme synnärillä. Ajattelin että liian aikaisin, koska olen ensisynnyttäjä, mutta teki ne supistukset niin kipeää.. Eivät edes tutkineet alussa, olin niin kipeä että synnytyshuoneeseen siirryttiin tutkimushuoneesta käyrältä suoraan ja sain epiduraalipuudutuksen. Tunti puudutuksen jälkeen alkoi ponnistuttamaan, ja pienen odottelun jälkeen sain alkaa ponnistamaan. Ponnistaminen sitten hurjaa hommaa onkin, tietää mitä pitää tehdä mutta silti laittaa niin paljon vastaan.. Synnytyksen kestoksi tuli 4 h 37 min, ponnistusvaihe 30 min ja lopputuloksena maailman ihanin ja suloisin poika!

Nyt ollaan kotona ja ihmetellään. Tästä se elämä vasta alkaa. :heart: :heart:

En olisi ikinä uskonut synnyttäväni ennen laskettua aikaa, ja noin nopeasti. Synnytys teki kipeää mutta ehdottomasti elämäni paras ja antoisin kokemus. Kaikki on sen arvoista kun katsoo tuota pikkuista poikaa. En heti huomenna synnyttäisi uudestaan, mutta ehkä jo ensi vuonna.. ;)

Kiitos kaikille tsempistä, ja Onnea kaikille loppu odotukseen! :hug:
Nyt on meidän vauvojen aika syntyä!! IHANAA !!!


T. nalle1puh ja "op" 4 päivää "vanha" ihanuus :heart:
 
HURJASTI ONNEA NALLE1PUH PIKKU PRINSSISTÄ!!! :heart: :heart: :heart: :hug: :flower:
Johan näitä alkaa vihdoin kuulua :) Ja hyvä, et kaikki meni hyvin ja nopsasti! Onnea ja jaksamista vauva-arkeen :hug: :heart:
 
Olenkin unohtanut onnitella Glowia täällä synnytyksestä, joten onnittelut. Sekä onnittelut myös nalle1puhille!!!! :heart:

lana-muikku, mulla kans tökkii vauveli tuolleen jalkaansa ja sitte välillä myös tökkii pepullaan. Se on tosi hurjantuntuista ja näköistäkin. :D

Tervetuloa Mergylien ja muutkin uudet, jos oon unohtanut toivotella tänne mukaan. :)
 
Voi miten IHANA synnytys kertomus Nalle1Puh ! Ja TUHANNESTI ONNEA pienestä pojasta! :flower: :flower: :flower: :heart: .. Millä raskaus- viikoilla siis olit menossa? Olenko laskenut oikein, jotta siis tässä ketjussa on jo 4 syntynyttä vauvaa??? Ei vaan tuolla päivityxessä vielä ole näkynyt! :attn:
 
Olin tulossa jaarittelemaan omiani, mutta tärkeimmät ensin:

PALJON, PALJON ONNEA GLOWLLE JA NALLE1PUHILLE :heart:

Pakko kai se on uskoa, että omakaan synnytys ei voi olla enää kovin kaukana... Tosi mukavaa, kun kerrotte täällä vauvauutisista, vaikka ilmeisen moni onkin myös naamakirjan kuluttaja (mä en oo)!

Ruokia valmiiksi pakkaseen teen varmaan jonkin verran, mutta niin meillä tehdään yleensä muutenkin. Esim keittoa kerralla isompi annos, niin on näppärää ottaa pakkasesta. Me syödään yleensä töissä ja sitten vielä toinen lämmin ruoka kotona, niin nyt oon tehnyt itselleni äippälomalla just noita helppoja keittoja (jauheliha, kasvissose yms) lounaaksi pakkaseen. Suuri helpotus on varmasti mun vanhemmat jotka asuu melko lähellä ja sitten se, että me tehdään vuoroviikkoina miehen kanssa ruuat, eli molemmat on tottunut käyttämään keittiötä =) Voi olla, että niitä miehen ruokaviikkoja tulee sitten useampi putkeen... Jos sais aikaiseksi, niin vois leipoo esim. muffinsseja tms ja sitten vaan toivoa, että mahdolliset vieraat älyävät tuoda kahviherkut tuliaisiksi.

Unia olen oikein ihmetellyt, tai lähinnä niiden puutetta. Vois kuvitella, että kun vauvajutut pyörii niin hirveesti päivällä mielessä, että ne pyörisi yölläkin - mutta ei! Ihan muutaman kerran oon koko raskausaikana nähnyt vauvaan tai synnytykseen liittyviä unia. Synnytykset on unissa olleet älyttömän helppoja

:LOL: eikä oo sattunut yhtään, se lapsi on vaan putkahtanut syliin. Vauva on myös ihmeellisesti saattanut osata heti puhua, eli hieman kaukana todellisuudesta taidan unissani seikkailla. Ja yleensä mä oon unissa jossain kohtaa havahtunut siihen, että enhän mä oo antanut vauvalle mitään ruokaa koko päivässä, mutta eihän se haittaa! Tosi vastuuntuntoiselta vaikuttaa tää mun "uniminän" toiminta.

Väsymys ja jaksaminen vuorottelevat ihmeellisesti. Tänään meni melkein kahteen ennen kuin sain itseni kunnolla käynnistymään, mutta sitten oonkin tehnyt lumitöitä ja leiponut sämpylät. Onneksi voi edetä ihan omassa tahdissa ja tehdä tai olla tekemättä juttuja sen mukaan miltä tuntuu.

Jaksamisia yövalvomisten (raskausvaivoista tai jo syntyneistä vauvoista johtuvien) kanssa,

sallamaria84, rv 36+6
 

Yhteistyössä