Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

Ompas täällä ollut ihmisillä neuvolapäivä, niin meilläkin :)

3kk:

pituus 61,5 cm
paino 6400 g
pipo 41,8 cm


Rokotteesta hirvittävä itku!!! Tänään ei olla kotona aamupäivän neuvolan jälkeen tehty muuta kuin huudettu, syöty tai nukuttu. Aha, nyt taas huudetaan, voi kun nää vaivat menis nopeesti ohi!
 
Meillä oli kans 3kk neuvola reilu viikko sitten ja tässä mittoja:
pituus 58,5cm
paino 5455g

Rintamaidolla edelleen mennään, neuvolan tätin mukaan kasvu on ihan tasaista ja hyvää. Itseä tosin välillä ihmetyttää miksi monella mitat on kuitenkin paljon enemmän.. Ollaan kuitenkin molemmat vanhemmatkin reilusti yli 170cm eli tytöstäkin pitäisi tulla kai aika pitkä. Tosin kai ne tytöt muutenkin kehittyy mitoissa poikia hitaammin..?

Miten muuten annatte vauvojen seurata tv:tä? Meillä tyttö tykkäisi kovasti tuijottaa kokki- ja musiikkiohjelmia, mutta itse mietin onko se kehitykselle vielä hyväksi? Olenkin nyt rajoittanut sen katselua, aika huolestuttavaa jo 3kk ikäiselle :LOL:

Anni nukkuu edelleenkin pitkiä unia, yöunet on n. 12h (1-2 syöttöä). Pisin unipätkäkin on aina väh. 6-7h eli hyvin menee. Siltikin jaksaa päikkäreitä nukkua, helpottaa itseäkin melkoisesti.

Meille on nyt muodostunut pienoisaksi ongelmaksi nuo tutit ja tuttipullot, Anni ei voi sietää niitä. Mitenkä siis olete opettaneet pienokaiselle niiden käytön? Onko vinkkejä?

ps. Anni on syntynyt muuten rv 39+4, se on tainnut unohtua mainita..
 
Meillä oli eilen kans 3kk-neuvola, vaikka 3 kk tulee täyteen vasta viikon päästä.

Pituus 60 cm
Paino 5640 g
Pipo 41

Rokotus otettiin vastaan hirveällä karjaisulla, joka kyllä unohtui silmänräpäyksessä. Meillä on oltu tosi itkuisia muutama päivä, joten rokotusten osuutta on vaikea arvailla. Fysioterapiaohjauksestakin jouduttiin lähtemään kesken pois kotiin panadolia syömään. Särkylääke ei tuntunut paljon tilannetta muuttavan, joten en tiedä oliko se rokotusvaivaa, vai ensimmäinen kerta, kun uusi paikka vierastutti.

Tuo tv:n katselu on meilläkin "ongelma". :D Iltahuutokin saattaa keskeytyä, kun tyttö jää jumiin tuijottamaan televisiota. Pyrin nykyään sulkemaan tv:n kun tyttö on sellaisessa paikassa, mistä tv:tä pääsee katsomaan.. Olen muistavinani, ettei alle 2-vuotias saisi katsoa televisiota, koska se voi aiheuttaa keskittymishäiriöitä.

Viikonloppuja!
 
Jos jollain on hyviä vinkkejä miten saan nyt sitte sitä lisämaitoa pullosta annettua ni otetaan ilolla vastaan. Täällä irvistetään pullolle ja nan-maidolle pahannäköisesti. Tänään vaihdoin merkkiä ja koitin tuttelia, sama reaktio. Sit hiukan huijasin, otin sohvalle tyynyn päälle imetysasentoon ja pullo suuhun, vajaa 20ml meni pahimpaan nälkään, sit sama irvistys ja huuto päälle et mitä ihmettä mulle annetaan, tahtoo tissiä, sit tulikin autuas ilme kun tissin sai. :) Piti juhannuksena ottaa miehen kanssa kahdenkeskeistä aikaa mut ei se nyt sit taidakkaan onnistua jos pullosta ei suostu syömään :( kuukausi sitten joi kyllä vielä pullosta muutaman kerran hyvin..

Eilen valvottiin aamukymmenestä lähes puol viiteen saakka iltapäivällä ja se on totisesti ennätys. Yleensä jaksaa aamulla olla sen tunnin hereillä ja sit nukkuu vaunuissa 3 tuntia ja taas tunti-kaks hereillä ja taas nukutaan. Oli kyllä eilen ihan tyytyväinen hereillä. Tänään on sitte hiukan otettu takas ja nukuttu lähes koko päivä.

3kk mittoja
5210g
59cm
39,2cm

Hyvää viikonloppua :wave:
 
4 kk neuvola
Paino 5930 g
Pituus 61,5 cm
Pipo 42,5

Tänään annoin ensimmäisen kerran sosetta, bataatti sosetta mihin laiton pumpattua maitoa ja hyvin meni. Kitinää tuli kun muutaman "lusikallisen" jälkeen siitä kun lopetin ja otin pojan tissille. =) Sosetta oli lähinnä pitkin naamaa ja käsiä, mutta luultavimmin sitä jotain meni perille astikin! Huomenna jatkuu.. :)

Ryysyrannan rinsessa kyselit vellistä, maissivelliä olen antanut. Ja totta - ensimmäinen kerta oli hurja määrä! Menin Op:n kauheesta nälkä huudosta sen verran paniikkiin että ensin annoin 80 ml, ja puoli tuntia myöhemmin 100 ml. Ensimmäinen lapsi on meillä tälläinen "harjoitus kappale". ;) Nukkui aamuun asti, raukka kun äiti syötti "tajuttomaksi". :whistle: Mutta sen jälkeen olen antanut iltaisin 80 ml maissi velliä.

Temppuja Op ei vielä kauheasti osaa, yrittää kääntyä selältä vatsalleen mutta ei vielä onnistu. Ei viihdy kauaa vatsallaan, päätään pitää hienosi. On pitänyt jo 2 kk asti. Ihailee super hienoja nyrkkejään, jotka useimmiten tungetaan suuhun ja mielellään samaan aikaan. :) Muutaman kerran ottanut helistimen käteen ja seurailee kovasti. Televisiota seuraa myös mielellään, ja en ole tiennyt että sitä pitäisi rajoittaa. Olen lähinnä vain ajatellut että Op tykkää seurata valoja niin televiossahan niitä riittää. Leikkimatolla seurailee lelujaan ja viihtyy siinä joskus yksikseen puolen tunnin verran.

Nukkumisesta Op on ollut aina hyvä nukkumaan. Nukkuu nyt koko yön.. Menee yöunille kl 20-21.30. Viiden jälkeen alkaa heräilemään siihen jos tutti tippuu, ja tutin suuhun laittamisella rauhoittuu. Kuuden-seitsemän aikaan haluaisi herätä, mutta otan kainaloon ja imetän niin nukahtaa uudelleen, yleensä. Sitten noustaan kl 08-09 ylös. Päivisin nukkuu päikkäreitä 2-3 kpl, yhdet 3 tunnin ja muut lyhyempiä. Olen kuullut että rytmi voi vielä muuttua, joten jännityksellä odotan jatkuuko tämä ihanuus että yöt nukutaan. Kestänyt nyt 2 viikkoa..

Nyt katsomaan kun Victoria saa Danielin. Hyvää viikonloppua kaikille! Voimia! Onnen hetkiä!

t. nalle1puh + Op 4 kk
 
onko mamu muut yrittäneet syöttää vauvaa? mun esikoinen ei ottanut minulta pulloa, muilta kylläkin. neuvolan täti sanoi että kun haistaa maidon ja tietää että ehtaakin kamaa on tarjolla, jotkut vauvat ei ota pulloa.
 
Jep, tänään jatkettiin harjoituksia ja isukki antoi pullosta, meni 20ml ja sit hetken päästä toiset 20ml. Tisua päälle. Huomenna taas lisää ni eiköhän se jossain vaiheessa ala onnistumaan, näin uskon :)

Meillä katotaan telkkaria tosi vähän mut se mitä katotaan ni vauva katselee sylissä tai peiton päällä lattialla jos nyt sattuu katsomaan, vilkkuvat valot selvästikin kiinnostaa. Ei siis mitenkään ole rajoitettu. Ei aikoinaan esikoisenkaan kanssa ja ihan "normi" lapsi kasvanu jos niin voi sanoa. Ehkä jos siitä jotain häiriötä tulee ni hiukan vanhemmalla iällä ja jatkuvasta katselusta, tiedä sitten.
 
Onko kenenkään muun vauva sellainen ettei huoli maitoa sinä päivänä kun pitäis kakata?? Meidän tyttö saattaa olla 8 tuntiakin syömättä riippumatta onko yö vai päivä, ja kitisee ja piereskelee ja punnertaa kakkaa. Sit kun on saanut kakan ulos, pari seuraavaa päivää menee taas hyvin ja syö/nukkuu hyvin. Meillä on jo toinen tällainen vauva, esikko oli samanlainen. Hirveä huoli ja murhe kun toinen ei huoli ruokaa, sit seuraava päivä meneekin taas hienosti. En oo koskaan kuullu muilta tällaisesta lakkoilusta... 3kk neuvolassa painokäyrä oli vähän kääntynyt laskuun, huolestuttaa... :ashamed:
 
Iltaa!

Televisiota meillä pidetään auki vaan sillon kun joku sieltä jotain katsoo, eli aika vähän. Ei siis huoleta että Timppakaan sitä liikaa katsos.

Timpan taidoista, ikää 2,5kk: Sosiaalisuus lie kehittynein taito, kun kovasti hymyilee ja "juttelee" kaikille. 2kk neuvolassa th sanoikin että vois 3 kuiseks luulla sosiaalisuuden puolesta. Päätään osaa kannatella täysin ja mahallaan ollessaan nostaa ylös. Mahallaan ei kyllä viihdy kuin hetken aikaa kerrallaan. Pari kertaa on kääntynyt puolivahingossa selältä mahalleen. Esineitä ei vielä tavoittele, katseellaan vaan seuraa. Nyrkkejään on nyt alkanut silmät ristissä ihmettelemään. Se on kyllä hauskan näköstä. :)

Kakkaa tulee edelleenkin noin kolme kertaa päivässä. Ei oo ainakaan vielä ollu yhtäkään välipäivää.

Rintamaidolla mennään, paitsi Nannia saa silloin harvoin kun pitempään oon jossain huitelemassa. Aika huonosti kyllä tuo korvike Timskulle maistuu.

Timppa nukkuu niin hyvin yöt, että tuntuu kun oisin voittanu jossain vauvalotossa! :) Kolme yötä meni tuossa putkeen että nukkui koko yön (n.21-06) Yleensä kyllä se yks syöttö on 3-4aikaan. Nukahtaa tissille, eikä herää sänkyyn siirrettäessä.
 

Eemilin 4kk mittoja:
Paino:6996g
Pituus:61cm
Pituutta oli tullut jopa 3cm:)
Ja kehityksessä ollaan hyvässä mallissa, jopa hieman ikää edellä:)
Kyllä touhuminen on lisääntynyt huomattavasti, rakastaa leikkiä puuhamatolla tai sitterissä jossa on lelukaari.
Yöt menee todella hyvin, yöllä on rauha maassa koko talossa. Herätään aamulla 06.00, kaikki, paitsi esikoinen kun on kesäloma. Ja Eemil menee nukkumaan 21-22.00 aikoihin, joskus herää yöllä syömään 1 kerran.
 
Kylläpäs on heränny tääki palsta takas henkiin :)

mötkylä meillä myös ongelmia ton pulauttelun
kanssa syönnin jälkeen, käytössä nyt nan1 kun
tuntui ettei tutteli sopinut lainkaan.

virgo täällä kanssa nukahtaminen tapahtuu
syliin tai tissille peiton sisään käärittynä. Kuullosti
toi sun teksti ihan mun omalt :LOL:
Meillä tänään neiti kääntyi ekan kerran selältä
mahalleen ja sai aivan kamalan huutokohtauksen,
en tiä säikähtikö vai menikö hermot..joten parempi
varmaan olla kääntymättä :D

triplojen kuulumisia on aina mukava lueskella,
ihanaa että kaikki alkaa vihdoin näyttää hyvältä ja
ainakin noi mitat alkaa näyttää upeilta! :heart:

Täällä tosiaan ekan kerran käännyttiin mahalleen, josta
seurasi järkyttävä huuto kunnes äiti avusti takas selälleen,
tais raukkaparka säikähtää.
Pinnasängyn laitoin tänään kuntoon, tähän astihan neiti
on nukuskellut tuossa äippäpaketin laatikossa.
Saas nähä miten eka yö mahtaa sujua..
On sen vert iso sänky, että taidan topata sitä vähän
pienemmäks näin alkuun viel jollain..

Täällä vellikokeilu keskeytyi mahavaivoihin, katotaan
vaikka parin viikon pääst uusiks, kun 4kk tulee täyteen.
Siihen asti korvikkeel ja aamu&ilta tissuttelul mennään.

Joku mietti kasvaako tytöt poikia hitaammin..
No taitaa olla ihan tapauskohtasta, meilläkin
esikko (tyttö myös) painoi 3kk neuvolas 6565gr
kun tää nuorempi painoi 5330gr..
Meillä tuo esikko muutenkin aika isokokoinen, ollut
aina omilla pituuskäyrilläkin. Nyt 4veenä 119cm ja melkein 25kg.
Elikkäs menee ihan eskarilaisesta.. :LOL:
Kaippa sekin kasvu joskus hidastuu..
 
Onko muilla jo havaittu allergiaoireita tai epäilyjä niistä?

Meillä valitettavasti taitaa olla edessä sama ruljanssi, mikä on käyty jo kahden isomman kanssa, eli meidän hymypoika taitaa olla allerginen. Aiemminhan vauva kärsi kovasti vatsavaivoista ja sittemmin runsaasta pulauttelusta, mutta nukkui yöt kuitenkin rauhallisesti, tankaten 2-3 krt maitoa yön aikana. No nyt kun yöt ovat menneet levottomiksi, on todettava että kovin on samanlainen vauva kuin nuo edellisetkin, joiden allergiat oireilivat pääsääntöisesti yölevottomuutena.
Täysimetyksestä huolimatta vauva on tainnut allergisoitua ja puhisee nyt sitten öisin sitä. Myös kakat ovat muuttuneet keltaisesta maitokakasta ensin limaiseksi ja nyt viime päivinä jopa ripuliksi asti, ja värikin on usein lähempänä vihreää kuin keltaista. Myöskään "ryynejä" ei kakassa ole enää viime päivinä näkynyt.

Onneksi poika on päivisin ollut kuitenkin yllättävän hyvällä tuulella ja sen avulla äitikin jaksaa, vaikka yöt ei herkkua ole. Meillä on nyt lähete menossa keskussairaalaan, jonne päästään allergioita selvittelemään pikapuoliin. Surullista, että joutunen vähitellen luopumaan imetyksestä, kunhan pojalle löytyy sopiva korvike. Totta kai imetysdieetilläkin voin jonkin aikaa olla, mutta kokemus on osoittanut, että sopiva korvike on kuitenkin pidemmän päälle parempi juttu sekä lapselle että äidille, vaikka se haikealta tuntuukin.

Mulla on ollut imetyksen kanssa vaikeuksia alusta asti mm. jatkuvien tukosten ja tulehduksen alkujen, suihkutissien ja vauvan rintaraivareiden takia, mutta nyt sitten oikein kuin kiusan vuoksi on imetys sujunut viime päivinä kuin unelma ja tukoksiakaan ei ole ollut vähään aikaan. Tuntuu kuin maidon tulo olisi vihdoin vähän tasaantunut, kun tähän saakka sitä on tullut liikaa. Totta kai tässä vaiheessa sitten pitääkin jo ruveta imetystä lopettelemaan. :headwall: Vaan sellaista on elämä, eipä sille mitään voi. Toivon vaan sydämeni pohjasta, että pojalle löytyy sopiva korvike, keskimmäiselle kun ei aikoinaan sellaista löytynyt. :/

Vauva on kyllä muuten aivan ihana ja valloittava persoona. :) Kasvaa ja kehittyy hyvin. Vaikka paljon on vielä sylissäkin, niin myös sitteri ja lattia alkaa jo paremmin kelpaamaan. Sieltä katselee kun touhuan pyykkien, tiskien ja ruuanlaiton parissa. Tämä aika on jotenkin hirmu ihanaa, jos vaan pitää nuo allergiahuolet taka-alalla. Välillä ne tosin ahdistaa tosi paljon, mutta eiköhän kaikesta selvitä. Ai niin, poika viihtyy siis kovasti sylissä, mutta ei kelpuuta kantoliinaa eikä rintareppua, joten äitillä sen kun hauis kasvaa.
 
Adeliina10 kyseli noista allergia oireista... Meillä on myös epäilys että meidän pojalla olis myös jotain allergioita! Meil ollut myös vanhemmilla lapsilla allergiat: Kahdella iho oli tosi pahana ja yhellä mahavaivoja ja nyt tällä nuorimmaisella myös mahavaivoja! Tuttelia kun antaa oksentaa ne pois ja nyt tuli tuttelin annon jälkeen ihan vihreää kakkaa! Myös ripulilla usein ja nyt on ruennut atoppista ihottuma tulemaan...Oon kyllä imettänyt vanhempia lapsia allergioista huolimatta! Esikoista imetin 7kk, mut sit oli pakko lopettaa kun ilmeni et kananmunan, kalan ja maidon lisäksi oli viljoille allerginen ja mulla itellä tippu paino tosi paljo kun piti olla dieetillä ja muutenkin kun meni niin hankalaksi...

Nyt nyt täytyy mennä, kun niin mahoton väsy iski...

Hauskaa juhannusta kaikille!
:flower:
 
Minäkin voisin kantaa korteni kekoon, jos vaan mukaan vielä mahtuu?! =) Olin tuolla odottaja puolella mukana, tosin eri nimimerkillä (..mutta salasanani unohdin :ashamed: )..ja lukemassa olen aktiivisesti käynyt odotusajan ja nyt vauvan syntymän jälkeen.

Laskettuaika minulla oli 5.3 ja poika syntyi 23.2, rv 38+2. Mitat 3495g ja 51 cm. Synnytys meni hyvin! Esikoisen syntymään (1v 10kk ikäeroa) verrattuna paljon nopeampi, sekä kipeämpi kokemus, mutta samanlailla kärvistelin lähes 3 vrk:tta säännöllisen epäsäännöllisten suppareiden kanssa kotona, ennen pojan syntymää.

Alku meillä ollut hankala..Esikoinen, poika myöskin, ollut mustasukkainen, mikä ollut varsin haastavaa. Vauvalla lisäksi masuvaivoja kovasti. Pahin alkanut helpottaa, mutta vyöhyketerapialla saimme hiukan pahinta olotilaa helpotettua. Olin 3kk:tta yhteensä maidottomalla dieetillä, mutten ole enää..(lopetin koska en nähnyt sillä olevan mitään vaikutusta, olin maidottomalla tai en, vauva on ollut tyytymätön silti). Esikoinen allerginen maidolle, munalle ja lohelle vauvana. Nykyään olemme esikoiselle kokeilleet jo lohta ja maitotuotteita, joista ei ole suolisto-oireita enää tullut. Kananmunaa vältämme, koska kasvoihin tuli selvää turvotusta sen nauttimisen jälkeen. Esikoisen vauva-ajan koimme erittäin haastavana jatkuvan tyytymättömyyden ja itkujen takia (jotka helpottuivat vasta reilun vuoden ikäisenä, kun saimme selvyyden itkujen aiheuttajasta) Minä tyhmä ja tietämätön äiti en osannut aluksi epäillä allergiaa, vaan ajattelin meidän vauvan olevan tiheäimuinen :ashamed: ja tarjosin usein rintaa, koska se useimmiten auttoi..tutti ei kelvannut, minä oli se tutti! Imetin esikoista 1v 1kk.

Vauvalla tosiaan ollut myös masuvaivoja ja kakka vihreää toisinaan, nyt viime aikoina enenevästi. Päivisin ajoittain ollut hyvin tyytymätön ja kantoliina ollut meillä aluksi kovassa käytössä! Pätkittäin nukkuu päikkäreitä päivisin ja mikä ihmeellisintä ovat yöt olleet mielestäni superhyviä tähän mennessä?! Tämän takia en ole nähnyt tarvetta alkaa imetysdieettiin ainakaan vielä.. Täysimetyksellä vauva on ja hyvin kasvaa. 4kk neuvolassa mitat 8220g ja 65,3cm . En ole vielä alkanut antamaan kiinteitä, vaan niin kauan kuin yöt pysyy suht hyvinä ja poika tuntuu pärjäävän maidolla, niin imettelen pelkästään. Masuvaivoja kun voi tulla noista kiinteistäkin lisää.. Esikoista täysimetin 5,5kk:tta, mutta alkoi vasta 8kk:n tietämillä tuntua, että jotain meni kiinteistä mahaan asti! =) Iltaisin meillä syödään tiheämmin ja tankataan yötä varten. Nukkumaan aletaan klo 20-21 ja aamulla herätään klo 7-8 välillä useimmiten (kun esikoinen herättää.. ) Öisin herätään 0-2 kertaa syömään, tuttia saatetaan käydä useammin laittamassa takaisin suuhun. Tosi paljon oli välissä jo öitä, ettei poitsu herännyt kertaakaan syömään, mikä tuntui aivan ihmeelliseltä..Esikoinen kun heräili parhaimmillaan (lue : pahimmillaan) jopa 20 min välein.. :/
No tulipas pitkästi sepostettua, mutta yritin kertoa hiukan taustaa ja kun noista allergioista on nyt edellä ollut puhetta.

Kaikista alkuvaikeuksista huolimatta olen niin onnellinen molemmista pojista. Ihana on nähdä vauvan hymyilevän ja juttelevan innokkaasti. Lelukaaren alla toisinaan viihtyy itsekseen ja mielenkiinnolla katselee vilkkaan isoveljen tekemisiä. Vatsallaan viihtyy huonosti, mutta päätään kannattaa tosi hyvin!

Tämmöstä tänne..Ihanaa keskikesän juhlaa kaikille!
 

PÄIVIÄ!


Täällä mökillä sitä nyt ollaan:)
Ihana ilma, istuskelin tossa parisen tuntia ulkona ja luin lehteä. Tais tuo aurinkoki ottaa ihoon vähän kiinni, aurinkorasvasta huolimatta Täällä on saatu paikat järjestykseen ja nyt onki sitte aika helppoa. Istuskella rannalla, kävellä lenkkejä, olla Ellenin kanssa ja syödä hyvin.
Laivareissu meni oikein hyvin, aivan liikaa nuoria päihtyneitä henkilöitä jo kello 22.00:(
Mentiin nukkumaan jo aika aikaseen, kun oli 2 lasta mukana.

Riina ja Ellen
TAKAISIN IHAILEMAAN RANTAA!
 
Heippa!
Viimein yritän saada kirjoitettua jotain kun olen elellyt vähäisellä netissä käymisellä kun aina kun ilma sallii niin tullut oltua ulkona.
Täällä Juhannus meni kotona ollessa, paitsi perjantai-iltana käytiin katsomassa kokkoa ja juotiin samalla juhannuskaffeet siinä seurakunnan järjestämässä tapahtumassa :) Meillä kävi siskoni perhe ihan vaan poiketen sekä kaverini poitsun kanssa et sai nuo 2,8v leikkiä keskenään =)

Meillä oltiin jo reilu viikko sitten 3kk neuvolassa eikä ihan oltu päästy 5kg asti eli paino oli 4,970 ja pituus 57cm :heart: Meillä käännytään selältä mahalleen ja kun on mahallaan niin eihän Nuppu siinä viltillään ole vaan hetken päästä jossain ihan muualla. Seurasin yksi päivä tuota tekniikkaa millä etenee niin neiti tavallaan vetää itseään kyynerpäillä mykkyrään ja sit varpaat lattiaan et saa punnattua itsensä eteenpäin vaik eilen kyllä jo meni sivullekkin.ja nuo sukat ei sit millään tahdo pysyä jalassa, nytkin tuossa hinkkaa sitterissä samalla kun juttelee lelulle jalkaansa et toinen sukka jo tipahti, pitäisi varmaan hankkia ne millä hanskatkin saa nipattua haalareihin ettei tipu :LOL: Ollaan siis parhaillaan ulkona kun niin ihana ilma, olen mä ajatellut et joku päivä laitan ihan viltin tuohon nurmikolle et saapi siinä olla.
Meillä nukutaan edelleenkin hyvin,8-9h putkeen, mies aamulla nauroi kun Nuppu heräs 4min vaille 6 et neiti varmistelee et isi herää töihin kun miehellä oli klo 6 soimassa, vietti siis lomaa tuossa kolmisen viikkoa ja elokuussa loput eli parhaaseen marja-aikaan et päästään näiden pienten kanssa juoksee marjametsäl ;)

Kersa meillä kans taistellaan tuon mustasukkaisuuden kanssa :ashamed: Vaikka kuinka saa huomiota isosiskoilta, meiltä, touhutaan yhdessä niin ei auta, voipi yhtäkkii kun imetän tulla läpsäsemään päähän tai nipistämään varpaista tahi kun Nuppu lattialla niin äkkiä onkin jokin este minkä yli pitää hypätä, GRrrrrrr......... ei auta vaikka puhut ja selität, mikään ei tunnu auttavan ja kaikki tapahtuu niin ennelta arvaamattomasti ettei itse osaa edes varautua :/

Piti jotain muutakin kommentoida mut seuraavaan kertaan ;)
Kirjoitelkaahan kun ehditte! Ihanaa kesää kaikille!
Ävm 70 ja Nuppu 3kk1vko :heart:
 
Tervehdys kaikille :wave:

Enpä ole täällä ehtinyt paljoa käydä lukemassa saati kommentoimassa :ashamed: Luulen, että jätän tämän kerhon taustalle, poistun takavasemmalle ja käyn aina välillä tervehtimässä.

Oikein ihanaa kesää kaikille :wave:

Jemppi & Memmu 4kk & 1 vko
 
Tasan vuosi plussasta tänään ja nyt meillä on ihana pieni poika. Ja oli jo odotuspuolellakin uusi seuraavien maaliskuisten pino. Jotenkin ihan kaiholla jo muistelee niitä jännityksen aikoja, mitä siitä plussan saamisesta seuras. Mutta nyt ei voi, kun olla onnellinen, että kaikki meni hyvin ja saatiin oma pieni poika kotiin saakka.

Lämpimiä kesäpäiviä kaikille!
 
Totta, rupeaa tosiaan olemaan vuosi plussasta. Mulla se tulee itse asiassa 4.7. Nopeasti on vuosi vierähtänyt ja ihanaa, että on tuon ihanan pojan saanut. Viime kesänä yritin kuvitella, millaista meidän elämä tänä kesänä onkaan. Osittain osuin nappiin, mutta toisaalta on tämä vauva-aika jotenkin helpompaa ollut mitä kuvittelin. Huolimatta siitä, että vauva on tietyllä tavalla aika vaativa (ei esim. viihdy enää ollenkaan vaunuissa, ei kelpaa kantoliinat eikä rintareput yms) ja allerginen, mutta silti. :heart:
 

Yhteistyössä