~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Mistähän sitä aloittais?? Muutaman päivän nettipimento takana ja olen aivan pihalla teidän jutuista. LUPAAN lukea kaikki. :D

Tännepäin sellasta, että pitää alkaa noita vauvantarvikkeita pikkuhiljaa laittelemaan, pesemään ja hakemaan varastosta. Kävin nimittäin neuvolassa ylimääräisessä lääkärintarkastuksessa. Saldona sairaslomalappu kera melkoisen saarnan. Joudun osapäivälepoon ja kaikki raskaat kantelut ja kotiaskareet julistettiin pannaan. Verenpaineet hieman nousussa, valkuaista pissassa ja turvotustakin ajoittain. Pelätään alkavaa raskausmyrkytystä. Tilanne on kuitenkin vielä rauhallinen. :(

Maha on painunut alaspäin ja se näyttää todellakin siltä, että olen nielassu jalkapallon. Painoa olen keränny nyt 9 kiloa alusta laskettuna. On siinä pudottamista sitten..... Mulle tahtoo jäädä muutama sitkas kilo ja imetysaikana syön kuin sika. Kerään silloin lisäpainoa. Teen lupauksen, että parannan tapani. :attn:
 
Iana-muikku mua ei ainakaan yhtään haittaa sun avautuminen.Meillä ei muuten kyllä luomuilla vaikka kestoja aletaan kokeilemaan ja varmasti korkeintaan osakestoillaan.Kierrätystä harrastetaan tosi ahkeraan jos tämäkin on poika, mut jos ei niin se mitä ei kirpparilta löydy mukaan niin kaupasta pitää ostaa koska tytölle ei juurikaan ole mitään, pari hassua mekkoa (nekin saatuja) valmiina.

Narkissos mäkin täällä odottelen sun kuulumisia?? :attn:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Helka81:
Hei kaikille!

Adeliina10 eihän se vauva välttämättä oo kääntynyt, voi olla että ylhäällä on tilaa koska on laskeutunut, ja potkut aika alas voi johtua siitä että vauvahan on jo melkein kaksinkerroin eli jalka aika lähellä päätä. Itsellä esikoista odottaessa tuntui loppuaikoina vauvan liikkeet semmosena "piiperryksenä" ihan alhaalla kun siellähän vauvan kädet ja jalat lopussa on, eihän ylhäällä oo kun pylly.
Joo, näinhän se on. Neuvolassa kävin tänään ja th tunnusteli vauvaa vatsan läpi ja oli täysin vakuuttunut siitä että pää on edelleen tukevasti alhaalla ja peppu ylhäällä. Sf-mitta mulla oli 31cm ja kohtu on kasvanut nyt niin ylös kuin mahdollista, ylemmäs ei enää juurikaan pääse th:n mukaan kasvamaan kun mulla loppuu varsi kesken (oon 159 cm pitkä). :D Että tästedes maha kasvaa enää eteenpäin, tosikiva... :kieh: Ne jalat pönkii jo nyt tuolla alavatsalla ja jatkossa vielä alempana, kun vauva ei paremmin mahdu olemaan. Th meinasi, että vauva on ihan hyvän kokoinen. Kun nyt vaan ei liian isoksi kasvaisi. Mulla painoi ensimmäinen lapsi reilun 3 kg ja toinen reilun 3,5 kg. Toivon, että tämä kolmas ei noudata samoja perinteitä painaen reilun 4 kg...

 
ylihuomenna ristiäiset ja nimeä ei vieläkään lopullisesti päätetty |O
Eilinen ilta oli yhtä tuskaa. Tyttö huusi täyttä kurkkua eikä mikään auttanut. Ei sylittely,silittely,syöttäminen,heiluttelu,kantaminen ei yhtään mikään. Lopuksi mä pakkasin lapsen autoon ja mies lähti ajelulle. Sinne oli pieni nukahtanut. Eikai tää nyt vaan sitä koliikkia ole? :/
 
Pitkästä aikaa (tai ei kai siitä niin pitkä on, mutta kun täällä kirjoitellaan niin aktiivisesti, niin on aina 10 sivua välissä tullut :)).

KIITOS kaikille tuesta! Pienin askelin mennään parempaan suuntaan. Ihan vähän on saatu puhuttua, enkä vieläkään tiedä, päästäänkö saman katon alle ja jos, niin koska. En uskalla nyt ollenkaan kysyä ja painostaa, ettei taas pommi räjähdä. Mut viikonloppuna laitettiin yhdessä tätä kotia vauvakuntoon (tai siivottiin, vauvan tavaroita ei vielä ole mitään), joten valoa on tunnellissa.

Tervetuloa uusille ja tsemppiä vaivoista kärsiville, ainakin LillaStina ja glow ovat kipuilleet enemmän (anteeksi, jos en huomaa kommentoida kaikkia nimeltä!!).

Heklan vauvan nimeä odotellaan :)

(.) Olin koko viime viikon poskiontelotulehduksen takia kotona. Teki hyvää muutenkin levätä tämän härdellin keskellä. Eilen oli neuvola, kaikki ok. Syke 144, sf-mitta 30, hb 124, pissa ok, liikkeet ++. Mun paino ei ollut kolmessa viikossa noussut ollenkaan! Mut kun se sf-mitta kuitenkin oli ihan kauniissa kehityskaaressa, th ei ollut huolissaan. Ja vaavi oli raivotarjonnassa, kun aiemminkin.

Perhevalmennuksessakin käytiin kuuntelemassa synnytyksestä. Ja heti iski paniikki, ettei osaa, pysty tai et jokin menee pieleen. Jotenkin vaisto sanoo, että konttausasento olisi looginen asento, ettei häntäluuta paina, mutta epäilen, ettei välttämättä siinä asennossa jaksa olla hirveen kauaa. Ja jos saa epiduraalin niin ei vissiin voi edes olla niin??

En edelleenkään ole ehtinyt miettiä sairaalalaukkua, vauvalle ei ole kalusteita jne, mutta kun äippälomaa alkaa 18 päivän päästä, niin sitten! Nyt töissä vain laskee tunteja, perkaa sähköpostikansioita ja perehdyttää sijaista.

Ainoa fyysinen vaiva on kipeä häntäluu istuessa. Siitä ei kai hirveästi tarvitse huolestua?
Ja tietty se reiden puutuminen, mutta siihen oon jo niin tottunut :)
Öisinkin saan nukuttua oikein hyvin.

Aurinkoista pakkasviikon loppua teille kaikille!

Ninni & vaavi 32+2

 
daizz ja metsätähti : joo, mä kävin tänään taas siellä polilla, enkä nyt mitenkään riemusta pomppien kotiin tullut :/ Eli kova kasvutahti ipanalla on edelleen päällä, vaikka ne sokrutkin on nyt hieman tasasempia olleet. Paino ja vartalonympärys menee nyt yläkäyrän yli, se vartalomitta vastas jo jotain viikkoa 38 :headwall: Ja painoarvio oli suunnilleen 3150g. Ja viikot 34+1... Ei kivaa :( Seuraava kasvukontrolli tuli puolentoista viikon päähän ja silloin todennäköisesti rupeaa tulemaan aikataulua lapsivesipunktioon ja käynnistykseen, en mä ainakaan oikein jaksa uskoa, että tää tilanne tästä niin oleellisesti paremmaksi muuttuisi, että antaisivat enää lisäaikaa. Näin tää nyt sitten menee, vaikka oma yritys on kyllä ollut kova, ettei tätä makrosomiaa olisi tullut. :(

Mutta mä yritän nyt keskittyä ajattelemaan positiivisesti. Vauva voi kuitenkin hyvin ja tuntuu niin rakkaalta, vaikka sitten punkero olisikin. Ja ainakin mulla on täällä jokseenkin kaikki valmiina odottamassa (vaunujen patja vaan on hukassa). Ja miehen kanssa onneksi ollaan onnellisia ja tukea ja lohtua saan häneltä kiitettävästi, siltä suunnalta ei ainakaan mitään syyllistämistä tule (sitä mä kyllä saan itsekin aikaan aivan riittämiin...) Ja lapset kilvan halii mun muhkeeta mahaa monta kertaa päivässä :D
 
Moi!

Darwin
Mä pääsen keskiviikkona synnytyssaliin tutustumaan ja puhumaan synnytyksestä ja pelosta kätilön kaa, ihan kahestaan :)
Kysyn samalla sitä osaston 310 remppaa.

Lääkärikäynti

Kohdunkaula oli pidentynyt. Mulle määrättiin kerran illassa otettavaksi supistuksenestolääke. Ja tietty supistuksia on ollu käynnin jälkeen paljonkin.
Vauvat ovat 2000g ja 2200g :)
Uinti kiellettiin ja ei tarvitse liikkua jos sattuu :)

Ultra
Eikö normaalisti ole ultraäänet rv 12 ja rv20? Miten synnytystapa-arvio sotten tehdään jos ei ultrata?

liikkeitä
Tänään tunsin A-vauvan potkut kädellä ekaa kertaa :heart:

Aamulla lähden Ruotsin matkalle muutamaksi päiväksi :)

Marylene ja kaks ikiliikkujaa 31+2
 
Kestovaipoista
Mun mielestä kestovaipat on taas enemmän "nykypäivää" kuin kertikset. Mun mielestä on vähän outoa,että joku haluaa kasvattaa "nykypäivän" lapsen ja ei sen vuoksi halua pitää kestovaippoja. Tai oudosti ilmaistu. Ehkä mulla vaan on niin erilainen maailmankatsomus :)
Mä en nää luomussa mitään pahaa, päinvastoin. Meillä käytetään jonkunverran luomua, itse en syö ollenkaan lihaa ja vaatteita ostan paljon kirpparilta.

Juu, ei mulla muuta, pisti vaan jotenkin silmään :)

AINIIN! Pelkään vauvan edelleen istuvan mahassa. Hikka nimittäin tuntuu tuossa oikealla ylhäällä..terkka oli viimeeksi sitä mieltä että raivotarjonnassa oli, mä en ollut ollenkaan samaa mieltä.

Mysti 33+3
 
Iltaa kanssasisaret!
Mulla on aivan järkky päänsärky ja nukkumisesta ei tule mitään. Otin juuri toisen särkylääkkeen ja odottelen että josko se alkaisi vaikuttaa. Vien koiraa pissalle ja luen tämän päivän juttuja. Meneehän ne yöt näinkin |O
Hekla - ei tuo välttämättä ole koliikkia jos vauva huutaa vain iltaisin ja aloittaa aina suurinpiirtein samaan aikaan. Ainakin silloin noin 10 vuotta sitten :LOL: tunnettiin myös nimellä "iltahuuto". Kannattaa etsiä siitäkin juttuja. Kirjoissa oli männävuosina tuosta paljonkin juttua. En nyt vaan muista millään mitä kikkoja siihen oli.
Ninni-74 - voimia sinulle! Toivottavasti asiat ratkeavat parhain päin.
Synnytysasennosta - itse olen molemmat aiemmat synnyttänyt tuolissa ja sitä täällä kerran kyselinkin, että mahtaako TAYSissa tuota enää olla. Jotenkin mua oudoksuttaa se perinteinen "sängyssä" synnyttäminen asentonsa puolesta. Tuolissa kun maan vetovoima hoiti tosi tehokkaasti tehtävänsä. Molemmat edelliset synnytykset kestoltaan alle 4 tuntia ja nyt jännittää ihan hirveesti, miten tämän kanssa käy....
Ihana päivä muuten takana - aamupala sänkyyn, shoppailua, kynttiläillallista. Ovat nuo miehet sitten ihaniakin. Illalla sain vielä hieronnan, johon nukahdin (silloin jo orastava päänsärky), ja nyt sitten täällä kukutaan. Mulla oli alkuraskaudesta tämä sama päänsärky ja nyt se näyttää tulleen takaisin. höh! No jos lääkkeet alkais kohta vaikuttaa ja sais vielä tänä yönä vähän unta....

Hani-pöö & nöösi
 
Tänään rv 34+0. :heart:

Narkissos
, voi ku toinen pieni on jo niin iso, heh. No mulla on varmaan ihan samaa kokoluokkaa kuules.. :flower:

Marylenelle mukavaa Ruotsin reissua!

hekla, minusta tuo vaikuttaa aika paljon koliikilta, kun muistelee esikoisen huutoa ilta/yökaudet ja lähdettiin sitten usein ajelulle kesken yön, että vauva lopulta nukahti.
 
Rv 33 :heart:

Meillä neiti oksensi illan ja alkuyön, joten mahatautia on nyt meilläkin. :x
Sen vuoksi peruuntui tämän päiväinen äitiyspoliklinikka käyntikin, mutta onni onnettomuudessa sain uuden ajan JO ensi maanantaille ja silloin on mies talvilomalla joten pääsee siis mukaan! :D

Olin eilen vaatekutsuilla ja sain ihailijan :heart: 3,5vuotias tyttö rakastui minun mahaan täydellisesti :D Hieroi ja silitteli sitä ja sanoi, että on aivan samanlainen kuin isäpossulla (Pipsa possusta) :LOL:

Kaikille tasapuolisesti :hug: paljon piti kommentoida, mutta taaskin unohdin kaikki kun aloin kirjoittamaan :D

Pikkarainen&Maggie 33
 
Voimia ja jaksuja kaikille jotka mahatautia tai flunssaa sairastavat! :hug: kaikille muillekin!
Täällä kärsitty pää kivusta ja nyt tuntuu olevan flunssakin tulossa!Eilen leivoin ja siivosin kuitenkin koko päivän ja nyt tulee ihme kramppi kipuja selkään aina supistuksien yhteydessä!
Paljon on tullut tekstiä viime päivinä, niin en yhtään muista mitä oli tarkotus kommentoida!Joku ainakin kyseli jossain vaiheessa tuosta et jos vauva pysyy sitkeästi perätilassa, ni millon sit kääntöyritys ym!?Meillä esikoinen oli perätilassa ja muistaakseni rv 36 ja jotain yritettiin kääntöyritystä, muttei suostunut kääntymään. Niin sit tehtiin synnytystapa-arviot: otettiin lantion röntgen-kuvat jne!

RV 33+3
 
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille :wave:

Tänään oli neuvola ja kaikki mallillaan. Paino oli noussut vähän yli kilon kahdessa viikossa :ashamed: No se ei tullut yllätyksenä kun on niin epäterveellisesti syönyt. Th ei ollut huolissaan kun kokonaispainoa tullut nyt pikkasen yli viisi kiloa.
Seuraava käynti kahden viikon päästä eli rv 36 jolloin lääkäri samalla. Sisätutkimuksella kattoo vauvan asennon ja jos ei ole varma niin ultraavat siellä. Ainakin nyt edelleen th oli sitä mieltä että raivotarjonnassa on.

Imetyksestä oli tänään puhetta ekaa kertaa. Kerroin, että aion parhaani tehdä ja, että tämä asia stressaa mua jotenkin paljon. Sanoi sitten että turha etukäteen miettiä. Kysyi, että olenko tutkinut rintojani, että saako vauva niistä hyvän asennon. No enhän minä mistään mitään tiedä ja th siihen että no vilauttappas niitä sitten ja tuli siihen tulokseen ettei imetyksessä pitäisi nännien muodon takia ainakaan olla ongelmaa.

Viime yönä tuli ihan mieletön suonenveto pohkeeseen. Mies jo luuli, että rupean synnyttämään kun huusin niin kovasti :LOL: Nyt on sitten todella kipeä toi toinen jalka ja kävely hankalaa.

rv 34+3
 
MARYLENE , kiitoksia jos jaksat kysästä siitä ja kysele vähän, jos muistat/viitsit samalla tuosta kylvetyspolitiikasta, että onko tosiaan niin, että vasta vuodeosastolla kylvetetään :/
Ja hyvää Ruotsin matkaa.

heklalle jaksamista sekä hyviä ristiäisiä...(nimeä kanssa ootellen täällä....meilläkin on jo kivat pojan nimet valittuna, mutta tyttö on vielä vähän hakusessa, kun ei tiedetä, kumpi tulee).

JAKSAMISTA KAIKILLE TASAPUOLISESTI MUILLEKIN!!!!

Meillä kun oli eilen vauva vieraita ja mies oli ansiokkaasti vähän aikaa lapsenvahtina kun me tytöt mentiin kauppaan, niin oli ihan innoissaan ja sit kun tultiin kotiin ystäväni kanssa niin kauhea hekotus kuului ovelle asti =) Molemmat siis hekottivat....
Illalla kysyin, että onko mukavaa, kun kohta saadaan oma vauva, mies on siis ehdottomasti lapsirakkaampi kuin mä ja hänellä on ollut varmaan jo kauan vauvakuume, kun mulla taas ei ole ollut yhtään. No sit hän tokasikin, että MISTÄ SITÄ TIETÄÄ :/ Meinasin loukkaantua kovasti ja vähän hermostua, mut sit hän vaan väitti vielä tänään, ettei mitään tarkoittanut, mut mietiskelin sit itsekseni, että onhan se tosi pelottavaakin saada pieni vauva kun ollaan kaksistaan totuttu olemaan NIIN kauan, no miehen tytär (nyt jo melkein täysi-ikäinen) aikoinaan oli meillä aina säännöllisesti, mut on se tosi suuri elämän muutos tulossa reilun 1½ kk:den kuluttua, eikä se voi olla pelkästään positiivistakaan...Harmi vaan, kun mies ei suostunut asiasta tuon enempää puhumaan :ashamed: Ja niitä raha-asioita varmaan murehditaan molemmat, no niistä saatiin vähän puhuttua...Kai sitä pärjää, kun kaikki muutkin pärjää...

KESTOVAIPOISTA En mäkään ole edes ajatellut käyttäväni niitä luomuilun takia, no normi kierrätykset hoituu täälläkin ja paljon olen vauvan vaatteita saanut lainaan ja sit ne taas kiertää takaisin. Mut lähinnä houkuttaa kokeilemaan se, että kun ei ennen muinoin ole ollut edes mokomia kertakäyttövaippoja, ihan kunnioituksesta sitä ikäpolvea kohaan (lähinnä mammojani ajattelen tässä kohtaa) sekä olen laskeskellut, että jos edes puolet vuorokauden vaipoista pystyisi käyttämään kestoja, säästää aika summan vaippakuluissa. Sillä rahalla jo menee viikoksi Välimerelle yksi henki...(nimimerkillä RAKASTAN matkustamista!). Lisäksi töissäni kuluu niin tolkuttomat määrät vaippoja (vanhuksilla), että tekee pahaa hinata niitä roskamääriä pihalle työpäivien päätteeksi, kun miettii, kuinka kauan ne kestää maatua....

JALKAKRAMPEISTA/SUONENVEDOISTA; vyöhyketerapeutti ehdotti kokeilemaan luontaistuote PASCOE:ta, sitä olen nyt napsinut tämän viikon, siinä on sen verta hyvä yhdistelmä kivennäisaineita&magnesiumia eli sillä on kadonnut öiset krampit jaloista....Se palauttaa kehon Ph-arvoa muutenkin.
 
Siis huh huh... Sain äsen ensimmäisen palkkakuitin "äippälomasta"... Jotain iloa tuntui olevan uudesta seurakunnasta tuolla Salon seudulla... Mulla oli palkka noussu noin 200 euroa ja mahdollisesti maaliskuussa nousee vielä :eek:
Olenkohan ollu liian kauan pois töistä, kun osaa iloita tuollaisesta pikku jutusta? Sain nimittäin 5 päivän "työssäolosta" ihan kivan lisän tähän kuukauteen... Ei jummi :D
Pitäisköhän palata töihin pikaiseen, niin loppuis tää ketkuttelu... B)
Laskin vain silloin esikon aikoihin, että mulla jää pari hassua kymppiä enemmän kuussa rahaa laskujen yms jälkeen, jos meen töihin (kun laskee hoitomaksut, bensat, ruuat yms)... Siis mullahan jäis suunnilleen tuo kotihoidontuki joka kuukausi "ylimääräistä" silloin.... Huh huh :p Jotain positiivista tähänkin päivään...

Kestoista piti sanomani se, että meillä ei kestoilla luonnon takia vaan lähinnä rahan takia. Kertseistä tulee ihan sikana jätettä ja meillä kun ei tuo roska-auto käy tyhjentämässä, niin joutuu itse viemään aina molokkiin jätesäkit roskiksen täytyttyä. Sen kertsikokeilun aikana piti pahimmillaan viedä 2 jätesäkkiä/viikko molokkiin (siis olihan siinä nyt muutkin roskat) ja olihan se aika ruljanssi. Joka kerta revit auton esille ja ajat tuon ruhtinaallisen 100m viemään niitä. Kun ei kuitenkaan sitä yhtä pussia kerrallaan jaksanut viedä. Siinä mielessä kestot helpottaa elämään huomattavasti.. ja säästyyhän siinä aika kivasti rahaa, varsinkin nyt toisen kohdalla, kun ei tartte oikeastaan ostaa mitään...
 
EN tarkoittanut tuota ketovaippailua millään pahalla kylläkään ketään kohtaan! Muttakun itse en nyt vaan ole siitä NIIN hirveen innoissani, kun en varmaan osais ees käyttää niitä oikein :LOL: ja tosissaan tullu toi KESTOILU vähän liian tutux itte lapsena sun muu kierrätys elämä! Ette varmaan tarkkaan sitte tiedä, millaista on olla ollu "steiner" lapsi! niissä piireissäkun joutunu olemaan ihan pikku likasta asti niin, ei huvita nykypäivänä sitte minkäänlainen SEN aikanen elämä! Mutta kukin tyylillään ja ANTEEX, jos joku nyt hirveesti loukkaantu, mun OMISTA kokemuxista!

Jooh, Täällä ollaan kans raivotarjonassa :LOL: , heh, mun mielestä jotenki toi nii huvittava sanonta (vanhanaikanen) ja viimex siis oli se sf 30, sillon rv 29+1. Kun en siis eilen päässy neuvolaan, mut sovittiin uus aika ens viikolle! Paino arvio ollu joskus viikoilla 28+4, 1238g, sydämem syke +, liikkeet ++ ja viikoilla 29+1 oli sydämen syke +123, liikkeet ++
ku en yleensä näitä tietoja tänne laita, ku en koe niin välttämättömäx, mut nyt laitoin iha huvixee! Mieluummin omalla kohalla käyn täällä juttelemassa omasta ja vauvan voinnista lähinnä ja tarvikkeista yms:ta sellaisesta! :kieh:

===LOISTAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE MAMMOILLE TASAPUOLISESTI :flower: :attn: ===

### Lanis& Tyyppi rv 31+4###
 
hekla, voi luoja.. Toinen oli siinä niin lepposasti, heh.. :D

Tuosta aijaa.com kuvajutusta vielä sen verran, että siinähän on kait niitä eri vaihtoehtoja, minkä linkin laittaa foorumiin (jos oikein muistan). Joko isona kuvana suoraan, pikkukuvakkeena tai pelkkänä linkkinä. Tämä siis myös tiedoksi lana-muikulle, joka raivosi kuvien takia hiljattain. (siis että kuinka tänne saa lisättyä kuvia katsottavaksi muille) :D :D
 
lana-muikkunen on hyvä, että täällä saa jokainen esittää oman mielipiteensä.
En tiedä millainen on olla steiner-lapsi, mutta suoraan sanottuna täällä voin kyllä hyvin arvata. Tällä kylällä ei ole mikään maailman paras maine steiner-koululla tai -lapsilla... Olen ollut muutamalle koulunkäyntiavustajana normi-koulussa ja voin sanoa, että ei ole helppoa sekään. Mutta täällä nuo steinerlaiset erottuu vähän turhankin hyvin massasta joka tavalla, eikä välttämättä ihan positiivisesti... Mutta en tuomitse vanhempia, jotka lapsensa sinne laittaa. Kukin tyylillään...
 
Tervehdys kaikille!

Heklan vauva on kyllä todella suloinen :)

Kestoivaipoista on käyty paljon keskustelua ja itse olen kans hurahtanut niihin. Kävin äsken kangaskaupassa ja kovasti mietin että millaisia ihanuuksia niistä alkaisi ompelemaan.. :whistle:

Eipäs tässä muuta, nyt pitää lähtä miestä hakemaan töistä kotia..
mustikkainen 33+2

ja rentouttavaa viikonloppua kaikille
 
No joo en siis tarkoittanut, että on ollu mitenkään karmee lapsuus mulla, vaan en siis erityisemmin tykännyt olla steiner-koulussa.. ihan senkään takia, jotta mua kiusattiin sielä 8 vuotta, ihan ekasta luokasta kahdexanteen luokkaan, kunnes kyllästyin ja halusin itse vaihtaa koulua! Mutta kyllä ihan normi kouluissakin tapahtuu kiusausta oppilaitten ja opettajien välillä, teidän, ku äitini on erityis opettaja ja aika usein kertoo näitä koulukiusaus tarinoita! Että ei se ole niinkään koulusta kiinni! Ja mitenniin erottuvat steinerlaiset porukasta, millä tavalla? ja ihan tiedox, että se koulu EI OLE MIKÄÄN VAJAITTEN koulu todellakaan, (mitä oon korvillani kuullu haukuttavan steiner koulua) Siis ne just jotka eivät siitä tarkkaan tiedä, niin sanovat noin tökerösti ja sekös vituttaa, jotta ruvetaan haukkumaan, vielä sen koulun lisäx, sielä käyviä oppilaita jotenki vajaax! Siis niin monella peruskoululaisella ei oo minkään laisia erityis lahjoja, mitä steiner-kolulaisilla on! Minä esim itse sen koulun kautta oon hyvinki laulu taitoinen, osaan maalata ja piirtää! Se värien käyttökun muissa kouluissa ei oo mikään hääppönen, kun taas steiner koulussa on taiteella ihan oma merkityxensä! Niin sanotusti siitä kolusta valmistuu fixuja ja taiteellisia ihmisiä! Siinä samassa koulussakun voi käydä myös lukion. Nykyään ihan tarha ikäisestä ylioppilaaksi siis! Kätevää, eix juu!

Anteex, ensin haukkumani steiner-lapsuuteni ja sitten puolustautuminen! Mutta on niin vaikee selitteinen juttu tää vaan! elikkä en haukkunut steiner-koulua vaan lähinnä sitä, siihen liittyvää kasvatusta, vaikka mulla on ollu tosi onnellinen lapsuus ja rakastavat vanhemmat ja ovat myöskin kasvattaneet mut ja siskoni hyvällä kurilla!

Missä päin siis asustat LillaStina, kun puhuit, jotta täällä päin? Suomessahan on steiner-koluja yli sata (100)tietääxeni ja itse olen siis käynyt täällä ihan Helsingissä! :LOL: :LOL:

Ja mulla jatkuu tää erittäin VITTUMAISTEN päivien päivät!

Joudun jatkuvasti riitoihin ihmisten kanssa ja mua ei ymmärretä ja taas mikään ei toimi/ mene niinkun haluaisin ### AAAARRRGGH####

Hitto ku saisin olla edes yhden päivän ONNELLINEN! :'( Haluaisin nyt vaan olla, miettimättä mitään muuta/muita ja keskittyä tähän loppu raskauteen ja olla iloisin mielin! :wave:
Mutta on sekin näköjään liikaa pyydetty! :'(

... Hups, taas huomasin, jotta kello rientää ja meinasin unohtaa oman sauna vuoron! Jota en nyt kyllä jätä väliin! Kun en sinne lenkki saunaankaan sillo ke kerenny, nii nytte meen VIHDOIN HERMOLEPOON, sinne saunaan siis... :wave:
 
Voima halit Glow:lle! :hug: Toivottavasti kaikki hyvin
lana-muikku: Voimia ja osanotot sinulle sinne! :hug: :hug:

Enpä paljoa nyt kirjoittele. Vaunut ostin ja turvakaukalon. Tosin käytetyt, mutta hyvässä kunnossa ja tutulta ostanut niin uskalti hyvin mielin ostaa turvakaukalonkin käytettynä kun tietää, että ei ole ollut kolarissa.

Lueskelin taas sieltä täältä tekstejänne ja moni jää varmasti kommentoimatta. pahoittelen sitä.

Hieman omaan napaan:
Päänsärystä kärsin edelleen ja silmien arkuudesta ja myös tuo maha on tosi kipee sekä yläältä, että alaalta. Toivottavasti torstaina ei ole sama hoitaja neuvolassa kun viimeksi niin uskaltaa kysyä. Mutta yritän pärjätä
Enempää en kirjoita kun olen tässä kummitytön luona käymässä hänen kanssaan menen vielä hetkeksi touhuamaan ja sitten lähden kotia kaupan kautta.
:hug: kaikille vielä sitä tarvitseville :)

Suvisku+ "ötökkä" 33+5
Viikonloppuja kaikille maaliskuun mammoille ja heidän maha-asukkaille. :)
 

Yhteistyössä