*~*Maaliskuun mussukat 2010*~*

No niin... hölmönä painoin "vastaa viestiin" kun piti painaa "lähetä" ja sillähän saa koko tekstin katoamaan. Ehkä ihan hyvä, koska oli pitkä vuodatus :)

Lyhyesti siis, täällä on kunnon beatboxaus käynnissä, kun kaikki päristely ja naksuttelu ym on niiiiin pop, kuulostaa tosi koomiselta! Muuten sille voisi nauraa estoitta, nyt vaan ois tarkoitus nukahtaa.

Viikonloppuna oltiin Bearin kummin luona yökylässä. Kiitokset isäntäväelle, oli aikas ihanaa istua valmiiseen pöytään nauttimaan herkuista. Paluumatkalla käytiin mun kummitytön 1v synttäreillä. Kummityttö oppi kävelemään 11kk, niin nyt lasten ikäero tuntui huimalta, kun Bear liikkuu edelleen nopeiten ryömien, tai onko se edes ryömimistä, kun vetää itseään käsillä eteenpäin. Jättääköhän konttaamisen väliin, kun nyt nousee sohvan nojaa vasten seisomaan.. Tosin, ei ole tajunnut vielä, että muitakin tukia vasten voi seistä, sohva on ainoa. Voi noiden pienten ihmisten aivoja...

Päivähoitopaikasta pitäisi kuulua ensi viikolla tai ainakin sitä seuraavalla. Vähän jänskättää. Onko kukaan muu aloittamassa päivähoitoa vuodenvaihteessa? Missä? Siis miten olette päivähoidon ratkaisseet?

Nyt kuppi glögiä (nam!) ja telkun ääreen katsomaan kumpi voittaa tanssikisan!
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Eilen Timsku 8kk! Viimeinen kuukausi onkin tuonut hurjasti uusia taitoja. Timsku nousee seisomaan mitä vaan vasten ja laskeutuu alas ketterästi (ensin kun polo oppi nousemaan seisomaan niin ei osannu tulla alas, torotti vaan paikallaan, kunnes joku pelasti tai kaatui) ja kävelee tukea vasten myös. Pinsettiotteenkin on oppinut ja ilman tukea istumisen.

Yöimetystä en oo vielä lopettanut. Tuli sitten tässä levottomien öitten seurauksena sorruttua siihen että T. nukkuu minun vieressä. Näin sitten yöt menee ihan hyvin kun siinä on kätevä imettää pari kertaa yössä ja jatkaa unia ja kun minähän imetän vaan toisesta tissistä niin ei tarvii ees puolta vaihtaa ja kun T:llä on unipussi niin peitostakaan ei tarvii huolehtia.

Timsku on nyt pakkasilla vedellyt ulkona melkein 3 tunnin unia. 10 pakkasastetta oon rajana pitäny ulkonanukuttamiselle. Sen lisäks saattaa lyhyet torkut ottaa sisällä.

Sallamaria, konttausvaihe on tarpeellinen. Lapsilla jotka ei oo kontannu on enemmän lukihäiriöitä kuin kontanneilla. Eli jos vaan mahdollista niin lasta kannattaa opettaa konttaamaan, en kyllä tiijä miten se käytännössä onnistuu.

Ruoka maistuu hyvin ja korvike huonosti. Mies noin kerran päivässä korviketta yrittää Timskulle juottaa. Ihan hyvin mies pärjää T:n kanssa, mutta kyllä väsyneenä tai jos joku pelottaa niin äitin syli tai tissi on se mihin rauhottuu parhaiten. Ei oikein iskän temput meinaa tepsiä niin hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi heinäkuussa täällä:O

No meillä pyörii hyvin, Ellen ei heräile öisin, heräilee aamuisin 06.00-07.00 totutellaan aikaisiin herätyksiin Ellen aloittaa päiväkodin tammikuun alussa ja me löhdetään miehen kanssa töihin pual seiskalta, joten ihanaa kun löysin päiväkodin joka aukeaa 06.00! Meillä ratkaisi sijainti, hoitajat, päiväkodin sisätilat ja asiantuntemus:) Ja sisarukset on samassa, aikoinaan nuo samat asiat ratkaisi.

Itse en enää imetä, lopeteltiin viime kuussa, nyt mennään pilteillä, joskus korvikemaitoa:)
Hirmuisesti ollaan opittu uusia asioita, konttaus on hyvä keino ja nopea, Ellen menee niin nopeasti ettei perässä pääse:)

Joulu ollaan kotona, miehen ja omat vanhemmat tulee, ensimmäinen joulu Ellenillä:)


Riina ja Ellen 8kk 2vko 5pv
 
heips kaikille!
Äkkiä vaan tuluin tänne meiän kuulumisia laitteleen...
Meiän poika on hyvin kasvanu 7kk:n neuvolassa oli 10,7kg ja jotai reilu 74cm...Juu ja oppinut istumaan tuetta, konttaa paikasta toiseen, nousee ja kävelee tukea vasten! Matkii isoja sisaruksia ym..:)
Nyt pari päivää sit jätin yöimetyksenkin pois kun heräs vähän väliä rinnalla! Toisaalta haikea lopettaa imetys, mut maitoakin tuli tosi huonosti...
Syö taas huonosti, kun vähän väliä yskää, lääkäri määräskin ventolinea otettavaksi tarvittaessa!
Hauskaa Joulua kaikille!
 
just joo. viides yö putkeen, kun pisin unipätkä jää kaksituntiseksi. tää tuntuu joltain rangaistukselta siitä, että kohta alkaa työt. miten ihminen voi jaksaa näillä unilla?? en tajuu mikä on ongelmana, enkä todella tiedä mikä auttais. joo, tällainen väsynyt valitus tälläkertaa,

sallamaria ja bear 9kk tällä viikolla
 
Heippa!

Ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella meidän kuulumisia, viimeviikol tuli 9kk täyteen meidän neitokaisella. Viimepäivinä neiti päätti ettei tarvitse kuin toisen käden millä pitää jostain tukea tahi työntelee autoa niin pääsee hyvin eteenpäin ja raput on kova sana, auta armias jos ovi jää auki ja äipän katse jossain muualla niin johan ollaan vauhdilla jo puolesvälis menos yläkertaan, huoh.. Tuo neiti on niin touhupakkaus ja nopee ettei tosikaan, hetkeäkään ei tunnu olevan paikallaan et tutkis jotain vaan aina pitää touhottaa, tänäänkin ehti noeta itsensä takasta ennenkuin ehdin imuroida tuhkat siitä eestä pois ja aamulla kun piti laittaa puuroo lautaselle niin samassa nousi seisomaan ja keikahti syöttötuolist lattialle, onneks selvittiin säikähdyksel ja mustelmal.
Mut eipä meidän neidillä sit riitäkkään energiaa kasvamiseen :ashamed: käytiin kasvukontrollissa niin 9kk neuvolassa 64,5cm hiukka yli 7kg :ashamed: Saapi nyt nähdä mitä lekuri meinaa, joudutaanko tutkimuksiin vaiko ei.... tulee 3pv vasta töihin tai sit vaan seurataan tilannetta, seuraava neuvola tammikuun puol väli 10kk neuvola jolloin lekurikäyntikin, viimeeks tosiaan oltiin jo -2 käyräl : /
Hampaita meillä on 2+2 eli ylös puhkesi juuri ennen joulua toinen ja eilen näkyi sit toinen :)

Tää viikko enää lomaa, kolmas päivä alkaisi työt, menen uuteen paikkaan eli muuten oisin aloittanut vasta 19pv kun nyt menossa kesäloma. Vanhaan paikkaan meen tekee sit 2pvää mitä vielä jäi kun mulla kk.den irtisanomisaika. Saan pikkuneidit entiselle työkaverilleni hoitoon ja tarve kun ei ole joka päivä, max10pv/kk eikä välttämättä sitäkään kun esikoinen lähtee tammikuun lopussa laivalle työharjoitteluun niin luvannut sit sen vapaajaksonsa hoitaa pikkusiskojaan ja miehellä pakkaa kans pakkoloma päälle vaik töitä olisi mutta kun liitossa että luottamusmies sanonut et on ns. gollageeninen lomautus niin silloin kaikki ovat lomautettuja sen 4vkoa, oli töitä tai ei. Mies pitää sen aina viikon pätkissä niin ei tule niin pitkää rahatonta kautta kun ensin tuo 7arkipäivän omavastuu ja sit kauanko liitossa menee aikaa et käsittelevät.... Mut nää on maallisia ja tätä päivää, ei auta murehtia ja varmasti tekee miehelle hyvää viettää aikaa pienten kanssa ihan keskenään.
Ainoo mikä mietityttää kun palaan töihin niin tuo tissipolitiikka, neiti on vieläkin aikasta paljon tissillä ja tottunut et iltaisin ennen nukahtamista vetelee vielä viimeiset imut. Näinköhän sit tulee et heräillään öisin tiuhaan kuten meil kävi tuon 3v.n kans silloin.

Mitenkäs te muut jotka palailette töihin niin annetteko korviketta vaiko miten jatkatte? ....tarkoitan teitä jotka olette pitäneet pelkällä kiinteellä ja rintamaidolla. Itse kyselin neuvolassa et joko voisi ottaa nuo hapanmaitotuotteet kokeiluun niin vähän oli nihkeetä mut saatiin kuitenkin kokeilla niin piimää aattelin yrittää et jos masu jo kestäisi niin ei tarvitsisi olla koko päivää 8h juomana pelkkä vesi kun korviketta en halua enää kokeilla/opettaa tai sit tarvii alkaa pumppaamaan maitoa varastoon et on mitä antaa kun olen töissä jos tuo piimä ei sovi vielä.

Tällaista tälläkertaa, palaillaan,
Ävm70 ja Nuppu 9kk :heart:
 
heippa pitkästä aikaa! en muistanut mun tunnuksia ja jouduin rekisteröityy uudelleen, oon siis ent. poppeli:) mä imetän ja annan korviketta, siirrytään siitä sitten maaliskussa asteittain tavalliseen maitoon. niin tein esikoisenkin kanssa. duunit mulla alkoi tänään, eka työpv. tosin maanantaina. pojat hoidetaan kotona vuoroja venkslaamalla, saa nähdä kuin sujuu.

hauskaa uutta vuotta kaikille!
 
miten muiden muksut käy nlassa noin usein? Meillä ei laiteta aikoja joka kuukausi.: /

Meillä poika nyt 10 kk, kävelee tukea vasten, istuu ja höpöttelee, sanat äiti, isi, mamma, emma ja inja tulee hyvin. Autoille pärisee asiantuntevana:D

Isoksi ongelmaksi muodostunut järkyttävä riippuvaisuus minusta, ei pääse vessaan eikä mihinkään ilman armotonta huutoa. Yölläkin herää 10 min välein jos on omassa sängyssään:(

Korvastulehduksista kärsitään vieläkin, ja pientä ihottumaa alkanut ilmetä kun siirryttiin 8 kk sopiviin ruokiin.
 
Heips!

Se jo 9kk tuli Timskulla täyteen!

Oppinut nyt kiipeämään sohvalle ja pakittamaan alas, joutuu sitä kyllä vielä vahtimaan on sen verran varomatonta menoa. Sanoja ei varsinaisesti oo, mutta matkii välillä jotain esim. namnam ruokapöydässä. Ulkonakin on jo vähän konttaillu menemään.

Neuvoloita ei oo tosiaankaan joka kuu, 8kk oli ja seuraava on 1v. Tämä käy kyllä mulle ihan hyvin kun ei oo huolenaiheita.

Yöt on ollu edelleenkin sitä että pidän pojan vieressä ja tuuppaan tissin suuhun tarvittaessa. Näin yleensä rauhottuu hyvin, viime yönä oli poikkeus kun valvoi melkein pari tuntia, liekö eiliset ulkokonttailut olleet mielessä uutena asiana.
 
Pikaiset kuulumiset meiltäkin pitkästä aikaa! :) Oona on nyt 9,5kk ja n.72cm/9,2kg. Nousee konttausasentoon mut ei osaa viel kontata, tukea vasten nousee seisomaan, ei osaa mennä (tai ei ainakaan mene ;) istumaan mutta istuu hyvin. Käy tissillä n. kerran päivässä, muuten saa 2dl vastiketta päivässä (pulauttelu vähentyny tämän johdosta vaikka vettä sit vetääkin aterioilla; liekö sit jotain maitoallergiaa..) Neiti on kaikkiruokainen ja rökäleisempiki ruoka uppoaa. Hampaita 2+2 ja niitä on kiva testata joka paikkaan. Hokee joskus sanoja 'äiti' ja 'ihi' ja joskus tokaisee sanoja kuten 'joo' tai 'ei'. Oona on semmonen vaatimaton diiva; oikukas oinas siis :D Aion olla kotona ainakin tän vuoden, kattoa sitten loppuvuodesta mikä on työtilanne täälläpäin. Yöt neiti nukkuu heräämättä 21-09 ja päikkäreitä vetää kahdet, aamupäivästä ja alkuillasta. Nukkuu vain kärryissä, sisälle on turha yrittää nukuttaa.

Siinäpä ne pääpiirteisesti meän kuulumiset :) Hyvin menee mutta menköön :LOL:
Mukavaa tammikuuta kaikille mammoille ja mussukoille :)

mobic
 
Moikka!

Meillä päivähoitoa reilu viikko takana! Onni on loistava hoitotäti, ollaan tosi tyytyväisiä :heart: Tänään oli eka päivä, kun poika ei jäänyt huutamaan, kun lähdettiin töihin... mutta ei se huuto ole kenenkään päivää pilannut, se on joku protesti, ja loppuu alle minuutissa, onneks. Hoitopaikan ansiosta ollaan siirrytty yksiin päiväuniin. Helpottaa ihan kummasti, kun nukkuu n. 12 tuntia yöllä (ei todellakaan yhteen putkeen, meillä vielä useita herätyksiä yöllä) ja sitten kunnolliset, lähes 3 tunnin päikkärit. Tähän rytmiin totuteltiin niin, että aamupäivällä Bear otti 15minuutin mini-unet, joilla jaksoi lounaaseen ja ruuan jälkeen uudestaan päikkäreille. Ja nyt noi mini-unet on siis jäänyt pois.

Rytmi meillä: klo 7 ylös, kotona aamumaito pullosta ja sitten hoitoon, jossa aamupuuro. Lounas n. 11, sitte unille, välipala n. 14.30, hoidosta kotiin välipalan jälkeen, päivällinen 16, iltapuuro 19 ja nukkumaan. Hyvä, että kesä oli niin kuuma, että Bear tottui pakon edestä nukkumaan päikkärit sisällä viileämmässä. Nyt päivähoidossa on "pakko" osata nukkua sisällä.

Oon tykännyt olla tosi paljon töissä. Nyt iltaisin ei vaan oikein haluaisi lähteä mihinkään kotoonta, kun tuntuu, että aika pienen kanssa jää niin lyhyeksi. Onneksi koko perheellä on aina viikonloput vapaina, niin yhteistä aikaa löytyy. Kotonaolemisessa ja töissä käymisessä on molemmissa omat puolensa, mutta meille näillä hoitojärjestelyillä tuntuu, että tehtiin ihan oikea ratkaisu, kun palasin ilman hoitovapaata töihin. Ja hoitotäti käyttää kaiken lisäksi ennakkoluulottomasti kestovaippoja, vaikkei ollut aiemmin niitä nähnytkään :) Ei ois ollu meille kynnyskysymys, mut ollaan iloisia näin. Oon itse siis jokseenkin hurahtanut näihin vaippoihin, ompelen niitä itse ja jos kiinnostaa käydä kurkkimassa, niin niitä on esillä kestovaipat.blogspot.com

Kävelykärrillä huristellaan tuhatta ja sataa, nyt viimein myös konttaus onnistuu. Viime viikkoon asti Bear veti itseään lattialla pelkillä käsivoimilla. Meillä kans, istutaan hienosti, kun laitetaan istumaan, mut jostain syystä Bear ei itse ole ikinä mennyt istumaan. Äiti, ihi ja haua löytyy sanavarastosta, ilmeisesti myös lamppu = ppuhhh, ei voi tietää..

Mukavia hetkiä vauvojen (voi apua, kohta ovat taaperoita) kanssa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Apua! Nyt tulis kaikki vinkit tarpeeseen, kyse on 10kk yövalvomisista. Meillä tyttö nukkui ensimmäiset 9kk suht hyvin, puolen vuoden iästä alkaen yöt syömättä kunnes 9kk iässä se alkoi. Ensin se alkoi niin että illalla kun oli mennyt nukkumaan heräsi tunnin päästä huutamaan ja nukahti 1-2 tunnin päästä uudestaan. Saattoi nukkua aamuun saakka tai sitten yölläkin herättiin huutamaan. Nyt on jo jonkun aikaa herännyt yöllä kolmen maissa ja kiipeää pystyyn ja huutaa. Siitä lasken makuulle ja sanon että nyt nukutaan. Ei auta, nousee samantien pystyyn. Tassutus ei auta, silittely ei auta, kampeaa ylös ja alkaa huutamaan. Maitoon nukahti alkuun mutta nyt ei sekään auta, juo kyllä maidon mutta kun laskee sänkyyn niin huuto alkaa. Syliin kun ottaa niin siinä makaa hiljaa mutta annas kun koitat takas sänkyyn laittaa niin huutoa, huutoa:| Tähän rumbaan menee yöllä 2 tuntia. Päivisin nukkuu 3 tunnin unet, yhdet siis. On nukkunut jo pidemmän aikaa. Iltaisin olen koittanut valvottaa ja pitää hereillä että olisi todella väsynyt ja onkin. Nukahtaa vellin jälkeen helposti, samantien. Onko muilla tämmöstä? Alkaa olemaan vitsit vähissä:headwall: Tulee ite päivisin nukuttua kun tyttökin nukkuu ja ei saa mitään aikaseksi eikä mihinkään tule oikeen lähdettyä kun päivät nukutaan. Onneksi en ole ihan vielä menossa töihin, ei tulisi kyllä mitään. Päivisin tyttö on hyväntuulinen, hiukan on vierastusta tullut kuvioihin taas, oli menossa jo ohi. Hyvä syömään ja pikkuhiljaa normijogurtit ja raejuustot tullut kehiin ja tykkää kovasti. Äiti vaan alkaa olemaan väsynyt ja loppu, neuvoja ja vinkkejä kaipailen|O

Mamu-78 ja Sofia 10kk:heart:
 
voi kääk mamu, kuulostaa tosi kamalalta:( en osaa yhtään auttaa, meillä nääs meni niin päin että ekat 10kk yöt oli ihan haitarista, herätyksiä huonoina öinä 9, hyvinä 6. sitten lopetettiin yösyötöt vihdoin 10kk ja viikon päästä alkoi nukkumaan yöt läpi. eli olen 5 yötä saanut nukkua sitten maaliskuun 15. päivän. sympatiseeraan suo todellakin, yövalvominen on ihan kidutusta. toivottavasti menee pian ohi ja on vaan joku kehitysvaihe, hammas, eroahdistus tms. LYHYT vaihe..
 
mamu-78, eroahdistus mulla tuli kans ekana mieleen kuten pupskikin siitä puhu eli eiköhän kyse ole vain vaiheesta joka menee piakoin ohi. Tsemiä ja jaksamista!! Meillä kans nukuttiin ekat 7kk ihan keturalleen (tai siis ekat 2kk meni ko unelma ja sit alko ongelmat, jotka helpotti vasta 9kk kohdalla kun luovuttiin yösyötöistä)
Mie jään nurjuttaan, ko tuli tapeltua esikoisen kanssa tässä iltapuhteeks.. Muistona hampaan jäljet kyynärvarressa ja itellä huono mieli ku tuli huudettua ärräpäitä :(
Muuten valtakunnassa kaikki hyvin, Oona kasvaa ja oppii uusia juttuja ja puhetta tulee, samoin sanoja.

mobic
 
Mamu-78 Kuullostaa aivan liian tutulta!! Eli samassa veneessä ollaan, meillä on justiinsa samanlaista. Poika on nyt 10kk. Meillä herätään yhden-kahden-kolmen maissa. Poika menee nukkumaan 20-20.30 väillä. Herää ekan kerran silloin kun itse mennään nukkumaan, rauhoittuu pian, mutta juuri 01-03 välillä on sitten sellasta, mitä mä en ymmärrä. Tissiä saa yöllä vieläkin, koska ei rauhoitu muuten. Yösyöttäjä yritettiin pois, mutta ei onnistunut. 7 yötä valvoi isän kanssa ja huusi välillä. Tosi pätkittäistä nukkumista ja siitä ei tullut mitään kun kaikki oli väsyneitä monta päivää.

Hampaita on nyt kahdeksan ja yhdeksäs juuri tulossa. Tuttia ei syö. On tottunut omaan sänkyyn, mutta yöllä otan viereen imetyksen ajaksi ja siirrän omaan, jos jaksan. Pätkittäistä nukkumista ja parin-kolme tunnin välein herätyksiä. Plääh! Ennen meillä oli yöt paljon parempia. Liikkuminen ja hampaat tekivät öistä helvettiä. Kyllä tätä aikansa jaksaa kun sais levätä välillä ihan kunnolla.
 
Me käytiin korvatkin tarkistuttamassa kun nuhaa oli ollu kuukauden putkeen ja joulun aikaan nämä valvomiset alkoi. Uutena vuotena sitten terveyskeskuksessa ja ei ollut korvissa mitään. Ja nuhakin tietenkin loppui siihen kun oltiin lääkärissä käyty. Eilen illalla taas pitkästä aikaa kun neiti oli tunnin nukkunut ja menin itse nukkumaan ni heräsi siihen kun hiippailin makuuhuoneeseen ja yli tunnin kesti nukutus: / Loppuyö meni suht hyvin, muutaman kerran piti tuttia antaa mutta nukahti heti uudestaan. Hetki sitten kun neiti meni nukkumaan ei nukahtanutkaan heti vaan reilu puoli tuntia piti nukuttaa. Tätä ei siis ole hetkeen tapahtunut vaan yleensä nukahtaa iltaisin helposti. On kyllä ollut hermot tiukilla tässä viime aikoina tän valvomisen takia, miehelle tulee kiukuteltua vaikka eihän tämä kummankaan vika ole mutta johonkin sitä sitten vaan on purettava:( Sitten on paha mieli kaikilla. Tämä nukkumisasia on senkin takia mulle kova paikka kun olen aina ollut kova nukkuja ja tarvitsen sen 8-10 tuntia yöunta ja nyt kun ne on jääny siihen 4-5 tuntiin niin olo ei ole mikään maailman ihanin aamulla ja mitään ei jaksaisi|O Kaikille tämän valvomisasian kanssa kamppaileville suuri:hug: JA VOIMIA! Toivottavasti menisi pian ohi. Ai niin, yksi "ihana" asia tähän päivään. Sofia kakkasi ja pisusi pottaan:D

Mamu-78 ja Sofia 10kk:heart:
 
Heips!

Ilona10, mullakaan ei yöimetyksen lopetus onnistunu :( . Yleensä sitä aina kuulee tarinoita että homma onnistu yhen yön itkuilla. Siltä meilläkin ensin näytti, ekana yönä poika huusi 2,5 tuntia. Sitten meni pari yötä niin että rauhottu silittelemällä aika pian. Luulin jo että homma onnistui, niin sitten taas huusi pari tuntia seuraavana yönä. Sitten seuraavana yönä sorruinkin imettämään kun poika ei alkanut muuten taas rauhottumaan. Eli taas ollaan tilanteessa että Timsku nukkuu minun vieressä ja kerran tai pari yössä tarvii tissin lykätä suuhun niin siihen heti rauhottuu.
 
Yöt... Mamu-78 ja kaikki muutkin, sama vika täällä, pistetään kollektiivisesti sen eroahdistuksen piikkiin, kun kerta niin monella kymmenkuisella näköjään on huonoja öitä. Bear nukkuu, siis on omassa sängyssään, n. 19-6.30, mutta herätyksiä tulee vähintään kolme. Yleensä ennen neljää hänet saa nukahtamaan, kun vain laskee alas ja laittaa tutin suuhun, mutta aamuyöllä alkaa mennä hermot, kun tietää, että on itsekin herättävä pian. Vaikka ketuttaakin, ymmärrän eroahdistuksen enemmän kuin hyvin, koska olen palannut töihin ja Bear on päivät hoidossa. Pitää varmaan tarkistaa öisin sitten, että äiti (tai isi, yleensä äiti) on paikalla. Nice...

Olen silti sitä mieltä, että töihin meneminen oli hyvä ratkaisu. Meille jää kuitenkin tätä ilta-aikaa olla miehen kanssa yhdessä tai erikseen, ja nukkumaan käyn itsekin viimeistään klo 22. Töissä huomaa, että murkkuikäisten oppilaiden kanssa menee toisaalta hermot helpommin kuin ennen ja sitten taas toisaalta nyt ei jaksa puuttua ihan joka asiaan, mikä on varmaan välillä ihan hyväkin. Ja väsyneenä huonotkin jutut voivat olla tooooooosi hyviä ;)

Noista öistä vielä, meillä Bear nukkuu omassa huoneessa (5kk lähtien), eikä olla ottamassa häntä enää meidän huoneeseen. Meillä on patja valmiina pedattuna lattialla, jonka otan Bearin huoneen oven ulkopuolelle, niin siitä on pienempi kynnys nousta, kuin omasta sängystä toisesta päästä taloa. Välillä ärsyttää, että vaikka sovimme, että molempien töissä ollessa valvomme vuoroöinä, niin käytännössä minä hoidan tämän homman. Mies ei herää Bearin huuteluihin ja tuntuu jotenkin niin tyhmältä herättää hänet, kun itse on jo hereillä. Ja sori vaan, mut totuus on se, että minun kanssa Bear rauhoittuu helpommin ja osaan itse pysyä siinä tilanteessa rauhallisempana. Yöt (huonot) on vaikee juttu, koska aikuisten väsymys näkyy sitten ihan kaikessa arjessa. Siksi toivotaan nyt kaikki yhdessä, että beibet lopettaa hihhuloinnit tasan tähän paikkaan!!! (tosi todennäköistä, mutta toivoa saa aina)

terv. Sallamaria
 
Kivaa, että muillakin on samanlaista :) Ei, mutta oikeesti kaikille paljon voimia valvomiseen!

Meillä toissa yö oli seuraavanlainen; 20.30 nukahti, 23 heräsi ja nukutin 01 asti. Roikuin pinniksen reunalla. 01.30 Annoin maitoa ja takasin pinnikseen, nukahti heti. 03 heräiltiin vähän väliä, silittelyä useasti ja maitoa taas 05 aikaan. Nukahti vielä pari tuntia. Viime yö; 20.30 nukkumaan, herää 22-01 välillä noin 20kertaa, kitinää ja ähinää. Nukutan taas pinniksen reunalla, maitoa 02 ja nukkumista tunti ja taas useasti hereillä, silittelyä jne.. Sama alusta ja 05 maitoa ja nukahti pariksi tunniksi. Mä en vaan jaksa tällasta. Nyt tuntuu, etten mä kehtaa haaveilla nukkumisesta kun mä joudun kuitenkin valvomaan.. Huoh Väsyttää jakiukuttaa tois paljon, mutta meidän pienet ei oo siihen syyllisiä. Toivon, että mä saan jostain supervoimia öihin! Mulle riittää 5-6h unta niin olisin parhaimmillani :)

Tahtoisin lopettaa yöimetykset, mutta ei ne vaan onnistu ja kohta laitan onnistumaan. Pakkohan tässä on jotenkin edettävä tai mun lapsi syö tissiä vielä eskarissakin :)

Onneksi en ole töissä ja aloitan työt aikaisintaan syyskuussa tai hyvällä tuurilla vasta tammikuussa 2012.

Hyviä öitä kaikille!
 
Jaaha ja yökuulumisia. Meillä neiti ollut pari viikkoa flunssassa ja ensin yöt alkoi menemään sen takia vielä huonommin. No otin kaikki konstit käyttöön, nostin sängyn pääpuolta, niistäjällä niistettiin nenää, laitettiin nenätippoja, suppo yöksi ja sipulia sukkaan ja sängyn reunaan kiinni. Alkoikin nukkumaan paremmin vaikka oli kipeenä. Kun hiukan tervehtyi niin taas meni yöt huonompaan suuntaan. No nyt viikonloppuna iski sitten vatsatauti pieneen ja kuten arvata saatta ei nukuttu senkään vertaa.|O Nyt se tauti sitten iski näin iltasella isäntään ja varmaan huomenna se on sitten minulla. Meinattiin jo tänään että pitää viedä neiti lääkäriin kun ei suostunut juomaan mitään nestettä ja oli aivan totaalisen väsnyt ja tärisevä. Keksin antaa mehua pullosta (meillä sitä ei tulla koskaan saamaan muuten pullosta kuin äärimmäisessä hätätilanteessa) ja sitä joi 150ml. No siitä alkoikin sitten piristymään ja söikin hiukan päivällä ruokaa ja 2 pullollista velliä on tänään juonut. Josko tästä nyt alkaisi sitten TOIVOTTAVASTI yötkin sujumaan paremmin kunhan tervehtyy kokonaan. Sofia on "oppinut" pissaamaan ja kakkaamaan pottaan. Joka kerta kun potalle laittaa niin tulee ainakin pissa ja melkeen aina kakkakin saadaan sinne tähdättyä kun tiedän suurinpiirtein millon sitä sinne olisi tulossa. :D Isosiskokin oppinut aikaisin kuivaksi mutta nyt taitaa tämä tapaus oppia vielä aikaisemmin. Voihan sitä kyllä vielä takapakkiakin kyllä tulla mutta toivotaan että jatkuisi näin.

Mamu-78 ja Sofia 11kk :heart:
 
Heippa vaan kaikille !

Tästäpä onkin aikaa .. Ja mulla kesti enneku löysin tän ketjun..Salasanakin oli unohtunut jo :whistle:
En ole enää aikoihin kirjoitellut. Poika on nyt 1v6kk ja todella mainio mies:heart:
Meillä ollaan sairasteltu tässä kuukauden verran :snotty:Mulla ehkä keuhkokuume ja Martilla jatkuu korvatulehdus.. On varmaan jo kolmas kerta tänä vuonna , mut ei tunnu hänen menoa haittaavan =)

Niin siis mun pojan nimi on Martti Joona Juhana ja viimesimmät neuvola mitat, 10280/81/48
Jos joku näitä vielä päivittää :wave:

Ihanaa syssyn aikaa kaikille !
 

Yhteistyössä