Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

Hei taas!!!

Miehän ihan innostuin tähän kirjoitteluun =)

Eli tosta synnärimatkasta...Edellisen kohalla saatiin tietää 6vk ennen la:a et kuusamon synnäri ei enää avaudu kesätauolta...Kyl meinas paskat tulla housuun,tuli niin puun takaa toi sillon =) Nyt täytyy vaan asennoituu siihen et turhia reissuja tulee ja aikasin pitää lähtä.Rovaniemellä asuu onneksi mun vanhemmat,et sinne menen sit hyvissäa ajoin odotteleen...Kaks viimesintä on menny reilustu yli la:n ni jos ei kummemin tää tilanne oo muuttunu näistä suppareista ja vuodoista.ni hyvin kerkeen siellä viikon vietteleen la:n yli =).

Sukkapuikkokivutmul on sellanen muistikuva,et ne on vaan jotain kasvukipuja ,eivätkä liity suppareihin millään lailla...Mut tää on vaan muistikuva =) J

Ja iskiakseen tosiaan auttaa kylmägeeli!!! Mul on vielä sellanen rolloni ,ni on helppo levittää,eikä sotke niin mahoton.Liikkuminen tosiaan vaan pahentaa ainakin mulla,et illalla kyllä huomaa jos on liikaa taaplannu päivän mittaan...

Axda ja pikkunen 21+0 jo kolmannen kerran tälle päivää =)
 
Kaana: Aijaa :D Mullakin mennyt kaikki ihan hyvin tähän mennessä.. pelottaa jossei hyvä onni jatkukaan. Mut tiistaina sitten jännäillään :p

Nii joo mulla itellä on synnytyssairaalana siis OAS ja sinne on tästä n. 30km eli ei mikään mahdoton matka. Vajaa puoli tuntia menee ajaa. Siellä olen itekin syntynyt :)
 
dindeiJorvi ei oo tosiaan mikään huippupaikka ;) ite siel aikoinaan lapsen kans joutunu olemaan ja ei kyl houkuta... synnäripuolelta kuullu kans moitteita. Tyttö synty kättärillä, ja oikein kivat muistot jäi vaikka nopea keikka olikin, yhden yön jälkeen lähdin kotiin :D mut hoitajat, kätilöt ja kaikki oikein ystävällisiä, vaikkakaan ei menny jakeluun et oisin oikeesti halunnu sitä kivunlievitystä AJOISSA ;)

sukkapuikkokivut juu ei liity mun mielestä kans supistuksiin... kyllä supistukset tulee ihan sinne minne kuuluukin ;) nuo kivut on normi juttu mis vaihees vaan, ja kurjia kyllä, mulla oli alkuraskaudessa. paikat vaan venyy, olikos ne siitä johtuvaa....

paikkakunta-gallup Rauma, Liro, me ollaan sit vähä niinku "naapureita" heh, viholliskaupungit kohtaa :D :D ainakin mitä jääkiekkoon tulee ;)

kylmägeeli eli siis mitä mulle on sanottu ei pidä paikkaansa....ja et sitä voi huoleti käyttää??? maalaisjärki tietty juu... vaan aionpa käyttää tässä raskaudessa jos kipeää on :)

iskias ja just kun pääsin sanomasta ettei mitää ole ollu, ni voi elämä... eilen makasin sohvalla,ja siit kun koitin nousta ni armoton viiltävä kipu vasempaan pakaraan ja selkään.... ja könkäten pääsin kävelemään.... ei vitsit, ei viel....
Mä luulin et koska oon liikkunu säännöllisesti ni se ei nyt tulis... mut vissii niin tavanomainen vaiva raskausaikana et teetpä mitä tahansa ni se voi tulla.
Venyttely voiski varmaa olla hyvä, mä oon kyl niin saamattomalla tuulella ettei jumppa vois vähempää kiinnostaa... Oon koittanu potkia itteeni uimahalliin, jos kävis vesijuoksemassa??? pitäisköhän se sitä vaivaa loitolla??? kuka mua ottais niskasta ja veis sinne :LOL:

ultra NYT JÄNNITTÄÄ.... se uusintaultra on 10:50...... nyt sormet ja varpaat ristiin et se mitä lääkäri ei viimeks nähny, näkyis tänään....mä en kestä lähteä pelkäämään... ja kello menee matelemalla, oon heränny jo viiden aikaan ja levottomana koittanu syödä aamupalaa ja touhuta normaaleja aamujuttuja... Kun osais rauhassa olla. *Onneks mies tulee mukaan, sillä on tavattoman hyvä vaikutus saada mut aina rauhottumaan :heart:

Juu eipä muuta lisättävää tässä vaiheessa... palaan kertomaan sitte
 
Moikka taas! Pitää yrittää tännekin välillä kirjoitella. Melkein joka päivä käyn lueskelemassa, mutta enpä oo jaksanut pahemmin kirjoitella taas.

Paikkakuntagallup, asun Hyvinkäällä, samassa kaupungissa siis synnäri, jes! Ajoaika varmaan 10-15 min, että ihan kamalaa kiirettä ei luulisi tulevan. :)

Iskias-kivut, mullahan niitä oli jo alkuraskaudesta, olin 1½ viikkoa saikulla niitten takia. Alkuun olin muutaman päivän sohvanpohjalla, venytyksiä ei suositellut (tosin ne suositukset vaihtelee hirveesti lääkäristä riippuen) ja sitten, kun alkoi helpottaa, sain hissun kissun alkaa liikkumaan. No, yhden pienen lenkin tein ja taas olin sohvan pohjalla. Soitin sitten vielä toiselle lääkärille, joka niitä venytyksiä suositteli, mutta ne tuntui niin pahalta, että jouduin jättämään väliin. Työterveyslääkäri sanoi myöhemmin, että ne on niitä vaivoja, että toisella auttaa toinen ja toisella toinen kikka. Niinpä mä vaan lepäilen, jos se taas äityy ja alan liikkua, kunhan antaa periksi. Nyt oon yrittänyt pitää liikuntaa yllä, ettei kivut palaisi. Alussa ne oli vasemmalla puolella, välissä ei ollenkaan ja nyt n. viikko sitten ne siirtyi oikealle puolelle. Hohhoi. Onneksi ei vielä ole tullut alkusyksyn kaltaisia kipuja, silloin oli hetkiä, että en todella ilman tukea pystynyt kävelemään. :'(

Uaah, hiisi vie noita sukkapuikkokipuja! Ne on ihan karmeita! Mutta tosiaan oon kans ymmärtäny, että ne liittyy siihen kohdun kasvuun ja liitosten venymiseen tms.

Apua! Tunnin päästä on rakenneultra! Yksi kaveri tulee mukaan, kun mies ei päässyt. Jos siellä onkin jotain huolestuttavaa, niin on kiva, ettei tarvitse olla yksin sen jälkeen. Onneksi kaveri itse tarjoutui, en tiedä olisinko itse tajunnut pyytää. :) Hiukan jännittää, mutta pian selviää, onko kaikki hyvin. Eletään toivossa.

Mömmis ja Vipeltäjä 20+3
 
Huomenta!

Iskias täälläkin vaivaa, lähinnä liikkuessa. Fysioterapeutti on aina suositellut kylmäpussia, esim. niskaan, hartioihin jne. Sitä olen käyttänyt selkäänkin. Geelejä en käyttäisi mutta lukeehan tietty icepowerissakin et saa käyttää! Käyn yleensä säännöllisesti sähköakupunktiossa mutta nyt sitä ei voi enää antaa niin tänäänkin pääsen hierontaan. Huomaa kyllä et niskat jumiutuu helpommin taas nyt raskaana. Sitä nukkuu huonommin jne. Itse ainakin heräilen taas öisin siihen kun vatsa on tiellä, sattuu jne. kun kääntyy tai nukkuu väärässä asennossa.

Kaupunki on Turku ja synnärille ajaa ehkä yöllä 5-10 ja päivällä 10-15 minuuttia riippuuen siitä minkä reitin ottaa.

Vähän ku tulis ulos lisää valoa niin vois napata koirat mukaan ja suunnata metsään tai pellolle. Tälleen aamusta saa juoksuttaa paremmin vapaana kun kaikki on töissä tai vielä nukkumassa =).
 
Me asutaan Vantaalla myös! Miraci; missä päin Vantaata asut? Itse asun Tikkurilassa. Synnärinä tietysti kättäri, 2 synnytystä siellä + useat gyn leikkaukset, joten tiedän paikan hyväksi =). Ja sinne pääsee kotoa ihan suoraan, n 20-30min, bussillakin suoraa tietä vain n 40min (emme omista autoa).Naikkari on jotenkin kolkko mun makuun ja sinne joutuis meneen kahdella dösällä..

just kävin lekurissa, hirveä silmätulehdus iski flunssan lisäksi! 4 pv saikkua ja kauhea kasa lääkkeitä :(. Mutta toivottavasti olo alkaa helpottamaan!

Sukkapuikkokipuja mullakin oli edellisessä raskaudessa loppupuolella, lääkäri väitti kiven kovaa niiden olevan avaavia supistuksia :O. No, eipä olleet ei... Niitä oli myös synnytyksen jälkeen n 1-2kk, joten jotain hormonaalisia venymiskipuja ne taitavat olla. Tosi ärsyttävän tuntuisia kyllä. Toivottavasti nyt ei niitä tulisi, ainakaan vielä..

Jännittää täälläkin to ultra, iiik :eek:. En tiedä miksi olen tässä raskaudessa niin kauhean hysteerinen kaikesta. Ekassa en osannut pelätä mitään, toisessa otin kaiken tosi lunkisti mutta vasta synnytys joka meni pieleen kaikella tavalla sai mut pelkäämään ja heräämään et mitä vain voi sattua.Ehkä sitä nyt on siksi ylivarovainen ja pelokas. To neuvolas meinaan kyl pyytää lähetteen pelkopolille, jäi traumat ed synnytyksestä, josta kukaan ei jäkeen päin kysynyt missään että miten sen itse koin ja miten siitä selvisin. Nyt mua pelottaa ultraan mennessä se, et siä ei olekkaan kaikki ok. Senhän mä nyt tiän että kromosomipoikkeavuudet on poissuljettu ja tyttö siltä osin terve, mutta mitä jos sieltä löytyykin jotain muuta...Äh, ei pidä ajatella!!!!Pää pystyyn ja tuulta päin vain :cool:

kike79+ pikkupieni 19+4
 
kike Tikkurilassa oon asunut aikoinaan minäkin,kiva paikka,ja juuri tuo bussilla kulkemisen helppous oli vaunujen kanssa iso plussa :) Vieläkö Tintun leikkipuisto on siinä yhdessä risteyksessä??? siellä tuli usein käytyä,joka päivä itse asiassa ...
 
ultrassa kaikki hyvin jipii, ei syytä huoleen :heart: lapsi on normaali, huh!!! Tosin vastaa kokonsa puolesta viikkoja 24+2, eli kaks viikkoa heittää...joka kuulema on ihan yleistä. Kysyin painoarviota,niin sepä on huimat 720 g!!!!!! Taitaa tulla iso punnerrettava mulle... :D mun tuurilla viiden kilon jötkäle,jota punnerran kaks päivää ulos :D

Ai että on huojentunut olo!!!!! Ylävatsan ahtaasta olosta kun kerroin, niin ihmetteli aluks et NYT JO???? Mutta totes sitten et no onhan noita viikkojakin sit jo, ja jos vastaa kerran isompaa niin sisuskalut siellä väistelee vaan :) Sapen ultrasi kans,koska halusi sulkea kivet pois.MIKÄ IHANA LÄÄKÄRI!!! edellinen vaan huikkas kylmästi,kun pyysin ultrata,et turha ultraa kun ei sille kuitenkaa mitään tehtäis...
Et nyt vaan saatiin kotiohjeiksi kasvatella vauvaa ja mahaa :) Eipä ole ongelma :heart:
Painoa oli tullu reilu 600g viikkoa kohti, musta tuntuu isolta määrältä, mut ei hoitaja eikä lääkäri siihen mitään sanoneet. Joten antaa tulla, mä aion olla ressaamatta MISTÄÄN tän loppuajan! (jos kykenen ;) )

Sukupuolesta ei mitään havaintoa, ei kysytty, eikä lääkäri mitään maininnu. Hienoo, meillä ainakin jännitys jatkuu loppuun asti :) JA näin tosiaan toivoinkin. Nyt vaan maaliskuuta odottamaan :)

Nyt on nälkä, syön nautiskellen ja kiitollisena siitä, että odotan tervettä lasta, ja että ainakin toistaiseksi meillä on kaikki hyvin :flower:

Flower again ja rakkauspakkaus 22+5 vastaa aikaa 24+2 :whistle:
 
Flower again Joo tämä Pori-Rauma asetelma on aina mua huvittanut kyllä. :D Mutta onneksi ei itseä tämä asetelma koske kuin positiivisesti sillä yksi parhaimmista ystävistäni asuu raumalla! :)
Käytkö porissa ultrissa vai tarjoaako oma kaupunki teille ultrat?
Onnea hyvintä ultra uutisista myös! Aika moinen ero noissa viikoissa kyllä... vastasiko aiemmin ultrassa ihan viikkoja?

(.) Meillä miehen kanssa jälleen todella ikäviä ongelmia ja itsestä tuntuu ettei vaan jaksa enää. :( Loputtomiin ei vaan jaksaisi yrittää kun kerta toisensa jälkeen saa vaan paskat niskaansa! Tänään olen onneksi saanut muuta ajateltavaa kun otin kirppispöydän että pääsis ylimääräisistä lastenvaatteista ja muista eroon kun joka paikka pursuaa ylimääräistä kamaa... ei tarvitse surkutella kurjuudessa kun on koko ajan muuta ajateltavaa... kai sitä sitten yöt valvoo ja murehtii.

Mutta hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Liro ja papunen 20+1
 
Heippistä!

Täällä saatu kanssa ultrasta hienoja uutisia. Kaikki näytti olevan vaavilla hyvin :heart: Tipahti kyllä kivi sydämeltä, niin paljon on tullut jännitettyä. Vauva vastasi viikkojaan (mitään painoarviota ei antanut/sanonut), sydäntä ultrasi kauan, mutta siinäkin kaikki oli kohdallaan, jotain mainitsi pikkuaivoista, nekin oli ok. Neuvolatäti jälkeenpäin sanoi, ettei tuo lääkäri on tosi tarkka tuon sydämen ultraamisen kanssa, että varmaan siksi kesti niin kauan. Sain sitten itse rytmihäiriön siinä pöydällä maatessa, joten EKG ja kilpirauhaskokeisiin. En kyllä usko, että niissä mitään vikaa on, mulla vaan raskausaikana häröilee toi sydän jotain omiaan. Kuopuksen aikana kävin myös kokeissa. Oman mahan koosta kysyin, kun se niin säälittävän kokoinen on, niin sanoi olevan ihan norm. kun on pitkä ja hoikka, katoaa jonnekin tonne mahaan vaan se masu. Maatessa kuitenkin näkyi selvästi kohdun koko ja se on tosiaan napaan asti. 800 g itselle oli tullut painoa lisää ja kaikki muut arvot ihan kohdallaan. Seuraava neuvola on sitten jo 29.11. Nyt kumminkin ihan kevyt olo, kun kaikki on kunnossa ja voi alkaa tässä jo vähän pidemmällekin miettimään.

Paikkakunta Rauma täälläkin.

Kaikille ultraa odottaville iso tsempitys täältä ja Lirolle parisuhdeongelmiin. :hug:

Koitan illemmalla laittaa tuota masukuvaa, jos onnistumaan saan kun nyt ei kerkiä.

Mindi83 20+1
 
mindijipii,ihanaa sä oot täältä kans!! mahdettiinkohan olla odotushuoneessa samaan aikaan??? tarttisko vaihtaa numeroita??? mä ainakin kaipaan seuraa samassa tilassa olevaa samasta kaupungista!!!! jos kiinnostaa niin tutustutaan ihmeessä :)

liro Kyllä ihan raumalla käydään äitiysneuvolassa :) onneks, ettei tarvii lähtee ajeleen kauemmas... pääsee mieskin mukaan helpommin :)

vauvan painoarvio niin siis mullahan on jo ekassa ultrassa näyttäny pieni olevan päiviä edellä laskettua aikaa.... ja tosiaan paino vastaa viikon 24 painoarviota...et kiva ;) ei se mitään,syntyispä sit kans kaks viikkoo etuajassakin!! ;)

mä en malta pysyä nahoissani!!! jotenkin jännitin tätä aamua niin paljon, ja nyt onkin sitte ihan mahtava olla :)
 
ja lirollepaljon voimia koti-oloihin :headwall:eron kokeneena osaan kuvitella miltä susta tuntuu... ja juuri tuo että aina kun saat itses koottua ja uskot että NYT menee hyvin,iskee takapakki....
Mä oon valmis kuuntelemaan,jos siitä mitään apua on :hug:
 
Mukava lukea hyviä ultrakuulumisia, onnea teille ja vauveleille! :) :heart: Ite sitten jännään huomenna!

Mulla on nyt huolenaiheena vauvan liikkeet. Eilen en tuntenut niitä oikeastaan kun illalla pari kpl ja tänään ehkä kerran, en ole ihan varma. Mut eikös se oo ihan normaalia että vaihtelee.. Äsh. Enhän mä niitä olekaan kuin n. viikon vasta tuntenut. Mut joinakin päivinä niitä on paljon useammin ja sitten taas tämmösiä päiviä. Tosin onhan tässä vielä tätä päivää jäljellä :p

Mulla on ollut myös rytmihäiriöitä. En osaa olla niistä kauhean huolissaan kun mulla on niitä joskus muulloinkin. Voishan tuosta ehkä neukussa mainita koska verenpainekin on kohollaan. Nyt niitä on tosiaan ollut n. joka toinen päivä, tänään oli aamulla.

Tää hitsin ummetus taas vaivaa! Ei auta luumu eikä liikkuminen. Tosi tukala olo ja maha on ku rumpu, en tiedä vaikuttaako sekin vauvan liikkeiden tuntemiseen. Ärsyttävää.

Tänään alkoi työharjoittelu terveyskeskuksen akuuttiosastolla. Meen heti torstaina ja perjantaina yövuoroon. Pitää siinä välissä tosiaan yrittää nukkua ja levätä kun keho reagoi nyt raskausaikana herkemmin kaikkeen. Aika tiivis työvuorolista muutenkin. Pitää levätä ja syödä kunnolla ja yrittää pitää tosta selästä huolta, pelottaa ettei se kestä nyt fyysistä hommaa niin hyvin kun muuten.

Ei kai tässä, huomista ultraa jännätessä.. Ja sitä että aukeeko auton ovet aamulla xD Pitää käydä ostaan lukkosulaa. Viikonloppuna sain taiteilla kuumalla vedellä täytetyn muovipussin ja sytkärin kanssa että sain oven lukon auki kun oli niin jäässä. :p

LD + Pikkunen POKS 21+0 :heart:
 
kike79 Asolassa asustellaan, ihan tässä peijaksen kupeessa. tikkurilassa tulee käytyä usein, tänään viimeks :)
Synnyttämään menen naistenklinikalle, ihan vain sen takia, että siinä on lastenklinikat sun muut lähellä. Viimeksi poika oli siellä hoidettavana alkuun. Ja koen muutenkin naistenklinikan kaikista turvallisimpana paikkana minulle, riskiraskauteni takia. Meiltä on vajaan puolentunnin matka sinne.

Onnittelut mukavista ultrakuulumisista flower again ja mindi83:flower:

Huomenna olis neuvola. Mielenkiinnolla odotan mitä puntari näyttää... viimeks oli noussut +750g/vko ja nyt on tota turvotustakin jo siihen lisäks : /

~ miraci ja pikku-mies rv 22+3 ~
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Kävin tänään sitten siellä rakenneultrassa ja kaikki ei todellakaan ollut hyvin:'(. Vauvan koko vastasi viikkoja 13+jotain,eikä sydän lyönyt. Keskiviikkona olisi kaavintaan aika. Aikamoine ylläri oli,kun olen tuntenut liikkeetkin,mut kätilä sanoi,et sydän voi lyödä yms. vaikka kasvu onkin pysähtynyt. Aikas daun olen,itkettää ja paha mieli.Koitan kerätä rohkeutta kertoa muille lapsille asiasta,kun ovat niin kovasti pienokaista odottaneet:(.

Axda -----
 
axda: Iso :hug: ja voimia teille! Tälläisiä uutisia ei kyllä tarvitsisi kenenkään saada!!!

Tässä pinossa tuntuu olevan enemmän ikäviä uutisia vielä tässäkin vaiheessa kuin esikoista odottaessa oli... Toivotaan nyt kaikille hyvää loppuraskautta ja ikäviä uutisia saaneille en voi toivoa muuta kuin uusia plussatuulia, vaikka tyhmältä sekin tuntuu. Vaikea sanoa mitään mikä lohduttaa kun matto vedetään jalkojen alta :'(

ON: Itse en ole tänään tuntenut liikkeen liikettä ja otankin seuraavaksi dopplerin esiin. Saa tämä palstan lukeminenkin vainoharhaiseksi. Äitiyspolilla ihmettelivät muuten miksen ole käynyt neuvolassa kuin kerran. Soitin sinne saadakseni uuden reseptin klexaneen kun neuvolalääkäri ei sitä voi kuulemma kirjoittaa. Sanoi vaan, että kyllä nyt toisessakin raskaudessa pitäisi useammin käydä. No ehkä mä sitten ihan niiden hemppojen sun muiden takia otan uuden ajan nopeammalla tahdilla. Tänään on sitten viimeksi meinattu halailla posliinia eli pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu!
 
VOI EI!!! paljon haleja sulle axda tuli itku,ku luin kirjotuksen :'(

LDkö se niistä liikkeistä hätäili, mulla kans päiviä,et liikkuu vähemmän ja sit toisinaan potkii niin lujaa,et luulis olevan läpi tulos! kai se on normaalia viel täs vaihees ku on tilaa liikkua...

kisak mulla het ekalla neuvolakerralla sanottiin,et näin alussa on kerran kuus neuvola ja sit parin viikon välein ja lopus kerran viikos!

(.) ei mitään uutta,potkut ja kääntelyt tuntuu lähes joka kerta. asukki on eläväinen =)
täällä jännätään torstain rakenneultraa :confused:
 
voi axda :'( ei ole oikein sanoja, muuta kuin kovasti voimia sinulle ja perheellesi!

(.) täällä supistaa jo kolmatta tuntia aika säännöllisesti... Välejä en ole kellottanut, mutta aika usein tuntuu tulevan. Ei nyt ihan synnytys suppareihin voi verrata mutta aika tukala ja "puuskuttava" on olo. Ellei olo nyt pahene tämän päivän aikana niin aamulla sitten soittelen neuvolaan ja kysyn jos pääsis lääkärille tarkistuttamaan alakerran tilanteen ja jos vaikka jotain "kokeita" ottais ettei mitään tulehdusta sitten ois mikä tämän aiheuttaa. Niin kova stressi ja ahdistus päällä että eipä sekään kai tilannetta helpota, mutta minkäs sillekään voi...

Ruti vali Liro TAAS...
 
axda siis EIIIIIIII :'( en voi kuin yhtyä edellisiin, mitään lohduttavalta kuulostavaltakaan en löydä :(
Voimia ja halauksia toimenpiteeseen ja tulevaan suruaikaan :|

Tää ei oo totta...kuinka näitä alkaa tippua TÄSSÄ vaiheessa!!!

liro voi koita nyt saada mieli rentoutumaan...että edes sun vauva pysyis matkassa mukana... pura tunteita kirjottamiseen... laita vaikka ihan yksityisviestiä tai jotain tai pura tunteitasi ulos, ettei vauvalle käy mitään... Voitko päästä kotoa yöksi vaikka jonkun kaverin tai läheisesi luokse??? Paljon voimia sinne myös.... :hug:

Ja mä en hehkuta omaa oloani enää tänään... tuntuu tosi tyhmälle.... voi näitä onnettomia tapahtumia.... mikä kirous tässä pinossa on... kuinka moni meistä ees pääsee loppumetreille....

Voimahali kaikille joilla nyt koettelevaa aikaa!!!! ja voimia myös odottajille .... en tiedä...ihan sanaton taas :(
 
Heipsan :wave:

axda: Voihan itku :'( Tuollaisia uutisia ei kukaan haluais saada. Voimia sulle sinne :hug:

marr & Urholiina: Tsemppiä ja voimia teillekin. Toivotaan että pikkuiset malttaa vielä pysyä masussa...

Julille myös voimia. Onneksi pikku-Aleksi on hyvässä hoidossa. Toivotaan että kaikki menee hyvin.

Paikkakuntagalluppiin: Kai mäkin voin kertoa, vaikka tän perusteella mut täältä voidaan hyvinkin tunnistaa. Eli kotipaikkakunta on Reisjärvi. tupunen: Haapajärvellä opiskelen ja käyn myös töissä, samoin mies. Myös esikoisen hoitopaikka ja toinen mummula on siellä :) Synnärille on matkaa reilu 100 kilsaa, sama matka Kokkolaan ja Oulaisiin, enkä vielä tiedä kumpaan mennään. Toi Kokkola on varmaankin meillä se ensisijainen vaihtoehto, mut Oulaisiin
haluaisin, koska esikoinenkin syntyi siellä.

Iskiaskivut: Iski viime viikonloppuna tosi pahoina. Kylmägeeliä apteekista suositeltiin, kun kipugeeliä kyselin. Hieronta auttaa hetkellisesti, mut jotain tälle pitää tehdä etten ole loppuajasta petipotilaana.

Omia kuulumisia: Oltiin viime viikonloppu Ikaalisissa kylpylässä. Kyllä oli mukavaa :) Esikoinen sai polskutella sydämensä kyllyydestä. Ahkerasti laski isin kanssa isosta liukumäestä, mä en siihen tän mahan kanssa uskaltanut, kun oli sen verran hurjan näköiset kyydit.
Lisäks käytiin Titi-nallen talossa nalleja moikkaamassa, kun tuo esikoinen on niin Titi-fani. Oli muuten muikeat ilmeet, kun pääsi Titin syliin :D

Liikkeet tuntuu täällä satunnaisesti, iltaisin helpommin. Jonkinlaista iltajumppaa tää pikkuinen harrastelee. Eilen tuntui eka kerran päivälläkin. Eipä tuota paljoa ehdi edes ajatteleen, kun esikoinen pitää sen verran kiireisenä. Nyt kattoo Titiä, niin äiti saa hengähdystauon työpäivän
jälkeen.

Joku puheli oireettomasta keuhkokuumeesta, vai muistanko ihan väärin. En jaksa pinoa alkaa nyt selailemaan... Miten sellaista voi epäillä? Mulla tää flunssa on kestänyt tosi pitkään, laskin tuossa että kohta 3 kuukautta on yhtä soittoa niistetty :( Tyttö on myös taas kipeä, nenä vuotaa ja on nyt yskinytkin varsinkin öisin. Kai tässä on kohta lähdettävä taas lääkäriin :( Ei tää enää voi olla vauvallekaan hyväksi, kun jatkuvasti joutuu jonkinlaista lääkettä ottamaan.
Voihan tietty olla, et tää sairastelu johtuu esikoisen hoidon aloituksestakin, mut mistäs tuotakaan tietää...

Nyt mä siirryn välillä tekemään jotain muuta. Tästä näyttäis tulevan melkoinen romaani muuten :D
 
axdalle iso :hug: ! Tää, vetää kyllä niin surulliseksi mielen, nämä huonot uutiset. :'( Ei voi muuta kun lähettää voimia sinnepäin.

flower again: On ollu pienestä ainakin kiinni, ettei olla samaan aikaan paikalle osuttu. Mun aikahan oli alunperin jo 8.50, mutta viime viikolla neuvolatäti soitti ja pyysi vaihtaan tohon 11.30. Olin paikalla vähän ajoissa, kun muskarista suoraan siihen tulin. Et on pienestä ollu kiinni :) Voitais vaikka treffit tehdä johonkin kahvilaan joskus.

http://[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7013829.jpg][/URL]
 

Yhteistyössä