Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Ihanaa huomenta :) Täällä mittari näyttää melkein 15 astetta miinusta,hui:O

gcs15 Onnea hyvistä uutisista:hug: nyt vain mieli rauhallisena loppuajan :)

peppioliina :hug:Itselläni ei ole kokemusta veemäisistä anopeista,mutta voin kuvitella miten ärsyttävää tuollainen on:mad: Voisin kuvitella että itellä palais hihat samantein jos joku tulis tollai sanomaan. Muistan kun erottiin exän kanssa(ihan sovussa kylläkin) niin äitini ja mummini sanoivat että ´mikä sua oikein vaivaa kun hyvän miehen päästät menemään?´:headwall: Sanoin sitten vaan että ´tehän te mun arkea olette joka päivä olleet näkemässä´niin jo oli porukka hiljaa. Ei exä paha ihminen ole,todella hyvä isä ja muutenkin suht ok tyyppi,meillä ei vain keskinäiset kemiat toimi ollenkaan ja hänellä on tyylinä käyttää henkistä väkivaltaa hyväkseen mikä tietysti on kamalaa :( Nyt eron jälkeen olemme kuitenkin todella hyvissä väleissä mistä olen todella kiitollinen.

ON Mun on pakko hehkuttaa ku mun mies on ylittänyt eilen itsensä aivan totaalisesti!!!! Tiesin että mies pääsee kahen maissa töistä ja kun neljän aikaan ei vielä kuulunut miestä kotiin niin soitin ja hän sanoi olevansa autokaupoilla tekemässä vähän ennakkokatsausta. olin että ok. Sitten mies tulee jonkun ajan päästä upouudet Emmaljungan City Cerox rattaat ja Gracon kaukalo kainalossaan kotiin!!!:O Mä olin aivan ällikällä lyöty!!! Mies oli omatoimisesti marssinut Lastentarvikkeeseen ja ostanut vaunut ja kaukalon:O Ja jos ihmettelettä tätä mun ihmetystä niin mun mies on todella sitä laatua että ei tosiaan tiedä lastentarvikkeista yhtään mitään,saati että menisi itse valikoimaan vaunuja. Itse en olisi valinnut Emmalljungia,en ole oikein ikinä tykännyt niistä mutta nyt se on enää ihan sama kun meillä on miehen itsensä valitsemat vaunut:heart: Oli valinnut vaunukopankin sävy sävyyn rungon kanssa:heart: Nuo on siis beiget mihin tulee tummanruskea vaunukoppa,se piti tilata erikseen ja haetaan ensi viikolla. Anteeksi nyt tämä ylenpalttinen hehkutus mutta mä olen niin ylpeä ja hämmästynyt. Tää on vähä sama asia jos jonkun teiän miehistä yhtäkkiä sanois että on tajunnut olevansa homo:LOL: Siis tarkoitan vertauskuvalla sitä että miten epätodennäköistä se on että juuri mun mies olisi tehnyt tuollaisen tempun,efekti on sama eli :O
Nyt olisi sitten myytävänä Brion seisomalauta,ostettu kaksi vuotta sitten,oli käytössä n.puoli vuotta ja sen jälkeen maannut vaatehuoneen hyllyllä joten moitteettomassa kunnossa on. Ovh oli 48e ja pyydän siitä 25-30e. Menee myös muihin kuin Brion vaunuihin,ei kuitenkaan kaikkiin,meillä se oli Hauckin vaunuissa ja noihin emmaljungiin ei siis mene. Jos joku on kiinostunut niin laittakaa vaikka yksäriä:wave:

Nyt lähen laittautumaan,lapset menee mummolaan tänään ja me ollaan koko päivä ja yö kahdestaan:heart: Mennään autokaupoille ja sitten varmaan kattomaan uutta seisomalautaa noihin kärryihin. Ihana päivä edessä:heart:

-Naurukohtaus ja Poikani 31+5-
 
Mulla on kolmet anitan liivit viime raskauksista ja yhdet freyat. Freya merkkiset oli parhaimmat noista. Mutta ainakin freyan sivuilla ei ollut enään sitä mallia mitä nuo mun omat on. Ja tuohan mukavuus riippuu niin tissin muodosta ja koosta. Itsellä on tälläset hinkit. Jotka muuttuu ilmapalloiksi kun maitoa on. Eipä tarvi mitään H&M liivejä kattoo kun ei riitä koot kaupassa. Muutenkin tissiliivit on kalliita meikäläiselle ja sen takia harvemmin ostan. Kun satanen kuluu yleensä aina yhteen liiviin.

Mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa hirveesti pyörtymistä. Ja se johtui siitä että vauva painoi verisuonta ilmeisesti. Joten selällä makuu aiheutti kans värin lähtemisen naamasta. Nyt tosin olen selällä pystynyt makaan vaikka ei niin mukavaa olekaan. Ultrat oli viimeksi tukalia kun selällä pystyi vaan makaamaan muutaman minuutin.

Luulen että vauva on pyörähtänyt joteskin ympäri mutta varmuutta ei ole. En saa paikallistettua potkuja oikeen kunnolla. potkut ei tunnu enään alhaalla ja lujaa mutta heikommin ja ylempänä. Oliskohan ennen vaan potkinut arkaan paikkaan, että tuntui paremmin.

Vaunut meillä on Quinnyn speedi SX't vuosimallia -05 tai jotain. OStettiin esikoiselle showmalli 120 eurolla muistaakseni. Siithen olen sitten tarjouksesta ostanut juttuja mukaan ja kyllä nuo kelpaa ja kahdet sitten matkarattaat. Toiset on quinnyn zappit niissä ei saa ihan makuulle mutta saa istuimen klikattua niin kuin speedissäkin. Jos ei ota vaunukoppaa mukaan. Toiset on sitten Chiccon Litewayt, menee ihan makuu asentoon. Sitten meillä löytyy sisarusrattaat mutta ei niitä tarvita tällä kertaa.

Mucho 29+4
 
Tervehdys :wave:

GCS hyviä uutisia olitte saaneet, hieno juttu! Nyt vaan rauhallisin mielin ja toivotaan että kaikki menee jatkossakin hyvin

Peppioliina kovasti voimia!!! :hug: Tunnut kuitenkin aika vahvalta ja uskon että pärjäät vallan mainiosti yksinkin lasten kanssa. Ja onhan lapsella isä vaikka ette samassa taloudessa asuisikaan, eivät lapsetkaan nauti siitä jos vanhemmilla on kireät välit ja kyllä lapset aistivat sen… anopin puheet vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, itse parhaiten tiedät mikä teille on parhaaksi!

Kikelle kovasti myös voimia!! :hug: Teillä on yllättäen tapahtunut jotain, kun et aikaisemmin (ainakaan muistaakseni..) ole mistään ongelmista maininnut vai oletko?!? Toivon että kaikki menee parhainpäin teilläkin ja jos jaksat niin tule tänne mieltäsi purkamaan, täällä kuunnellaan aina!!!

Dindeille onnea uudesta kodista! Kuulostaa mukavalta paikalta :) Eihän se muutto niin helppoa ole massun kanssa, kokemuksesta voin sanoa...toisaalta jaksoin aika hyvinkin muuton pakkaamiset ja tavaroiden purkamiset vaikka olinkin aika viimeisilläni minäkin. Pistää vaan miehen hoitamaan ne raskaimmat hommat ja itse tekee sen minkä jaksaa..

Marrr, ihan samoja asioita minäkin vielä mietin vaikka jo toista odotan… lisäksi vielä se että miten pärjään kahden lapsen kanssa ja miten arki lähtee sujumaan. Päiväuniakaan en voi nukkua vauvan kanssa samaan aikaan, kun jos esikoinen ei enää niitä nukkuisikaan ym… ehkä ne pelot vähän muuttuvat sitten useamman lapsen kanssa, mutta samoja asioita on mullakin mielessä ollut.

Mitäs kuuluu Tiinellin muuttopuuhiin?? Joko olette asettuneet ja tallitouhut alkaneet? Kuulostaa niin ihanalta tuo maalla asuminen ja hevospuuhastelut! Itse harrastin hevostelua viimeksi ala-asteikäisenä ja yläasteella kävin ratsastamassa, mutta sitten jäivät ajanpuutteen vuoksi… kyllä olisi ihanaa joskus vielä päästä hevosten kanssa tekemisiin, ehkä sitten joskus vielä ;)

Synnytys alkanut jännittää ja lähestyy koko ajan… jotenkin pelottaa taas se, että jos venyy taaskin ihan sairaan pitkäksi se avautumisvaihe eikä taaskaan tehdä mitään että homma edistyisi. Viimeksi sain kärvistellä puolitoista päivää ennen kuin laitettiin käynnistystippaa ja vuorokauden jälkeen sain vasta ensimmäisen lääkkeen ja nukuin sen yhden tunnin, vaikka olin valvonut jo monta yötä putkeen ja siitä kerroinkin… oli vaan tosi rankkaa jaksaa väsyneenä ne puolitoista päivää supisteluja ja sitten vielä löytää se voima siihen ponnistusvaiheeseen… aika puhki olin monta päivää synnytyksen jälkeen!
Itse en sairaalassa viihdy enkä osaa siellä nukkuakaan. Esikoisesta lähdin jo kolmantena päivänä sairaalasta pois kun en siellä viihtynyt ja kaikki oli mennyt muutenkin ihan hyvin…en vaan tykännyt olla siellä yhtään.
Sairaalakassia en ole vielä pakannut enkä pakkaa, kun uskon tämänkin menevän sinne laskettuun aikaan ellei jopa ylikin taas…

Nimet meillä on keksitty ja yksimielisesti tällä kertaa ;) viimeksi mietittiin pitkään, mutta nyt valinta tuntui niin selvältä pojalle ja tytön nimi oli jo valmiina esikoisen odotusajoilta. :D

Kummit on valittu, mutta ei vielä pyydetty… miehen veljeä ja vaimoa ollaan ajateltu, kun esikoiselle kummeiksi tulivat siskoni ja hänen miehensä sekä mieheni veli. Nyt pitäisi vielä miettiä kolmas kummi tulevalle lapselle, mutta mikään pakkohan ei ole kolmatta valitakaan jos ei heti löydy. Säästellään vielä sukulaisia mahdolliselle seuraavallekin lapsellemme, eli kolme lasta olisi haaveissa meillä. =)

Aika tarinan sain taas kirjoitettua, kiitos niille jotka jaksoivat lukea!! ;)

dogitar ja masuasukki 30+5 :heart:
 
Huomentaaaaa :)

Kummit ollaan valittu. Mun vanhin isosisko, serkku ja miehen serkku + sen kihlattu.

Naurukohtauksen mies oli kyllä tehnyt melkoiset yllärit! Ihanaa :) Meillä ukkeli kasas eilen uudet vaunut sillä välin kun olin asioilla... Helluusta, kun mukamas innostuvat ;)

Peppioliinalle kärsivällisyyttä ja tsemppiä anopin kanssa.. Aaargh, kun suku voi joskus olla se pahin.. :kieh:

Liikunta, mitä se on? :whistle: ei oo meillä näkynyt.. Mä oon aina ollut hirveen huono harrastamaan liikkumista, mielummin sitten musiikin parissa ja bänditouhuissa pyörinyt.. Odotan kyllä innoissani sitten vaunuuttelua, niin kuin esikoisenkin kanssa. Kyllä mä kävelyä kestän nyt sinänsä masun kanssa, mutta suppareita alkaa tulla jos vähänkin reippaammin "lyllertää". Esikoisen aikana aloin rv 38 jälkeen tehdä agressiivisia kävelylenkkejä ja epätoivoisena jo juoksin 41 viikon jälkeen, kun ei synnyksestä ollut tietoakaan :LOL: Varmaan sama tapahtuu nytkin :D

Hei, mites teillä muilla: Kuorsaatteko? Mulla on nimittäin raskauden myötä pahentunut kuorsaus ja hengittäminen. Ukkeli kesällä jo huomautti, että hengitän tosi raskaasti ja kuorsaan. Nyt tilanne vain pahenee.. Viime yö meinasi mennä aivan pipariksi, kun havahduin aina siihen, että meinaan ruveta kuorsaamaan ja hengitys on vaikeampaa. Tää siis tapahtui aina kun meinasin saada unen päästä kiinni. Lopuksi oon nukahtanut vasta kolmelta.. Ankeeta..

Tänään vietän oikein oh-my-goosh-päivän :D Ensin ystävän kanssa naisten reissulle shoppailemaan ja sitten illalla murun kanssa katsomaan uusin Vares ja syömään Rossoon.. :p Pitää ottaa ilo irti kaikista näistä viikonlopuista, kun esikoinen on isällään ja Touko-Pouko masussa :)

By the way! Ostin eilen siis NIIN kätevän "hoitopöydän". Tai noh, mullehan ei tuu hoitopöytää ja suunnittelin, että ostan reunallisen hyvän hoitoalustan ja vaihdan vaipat sen päällä meidän sängyllä. Menin eilen Baby Stylen liikkeeseen ja katselin niitä hoitoalustoja. Löytyi ihana ja otin sen hyllystä. Kas kummaa! Sen pohja oli ihan kova. Kysyin myyjältä ja se oli tarkoitettu pinnasängyn päälle samalla tavalla kuin ne puiset tasot. Olin ihan onnessani ja ostin sellaisen hintaan 29 eukkua :attn:
Kun en halunnut sellaista puista tasoa pinniksen päälle ja tätä voi käyttää normisuojuksena sitten kanssa. Tosi edullinen ja kätevä.

Haaveilen nyt tosta trikookantoliinasta.. Se olis niin kätsää ja helppoa pistää pikku-Nyytti sinne ja tehdä ruokaa tms. kotihommia. Pitänee miettiä asiaa..

GCS15 & Touko-Pouko rv 32+4
 
Kiitos, kyllä minä tulen selviämään. Hyvä tukiverkosto omalta puoleltani kuitenkin olemassa. Täältä pohjalta ei ole suunta kuin ylös päin! Anoppi vain välillä nostattaa verenpaineita. Kaikki muut läheiset ovat sanoneet olevan minun oma päätös mitä teen ja he tukevat siinä.

Naurukohtaus: siis niin ihanaa :) Ajatella kuinka asiat kuitenkin järjestyivät teillä :)

Liikunta: niin mikä se on? :ashamed:

Synnytykseen pitäsi kai alkaa henkisesti jo valmistautumaan, mutta on ollut niin paljon muuta mietittävää, ettei ole edes huomannut vauvan kohta syntyvän.

Kuorsaus: kukaan ei ole ainakaan moittinut vielä, joten en tiedä...

Täällä 30 astetta pakkasta. Pitäisi maitokauppaan tarjeta lähteä, hyrr...

Peppioliina rv 34+1
 
Kantoliina Mä olen kans ajatellut että ostaisin liinan. Voisi kotona helpottaa, jos vauva on kovin itkuinen.

Liikunta ainoastaan altaassa pystyn liikkumaan reippaasti. Kävely kadulla on tuskasta ja hidasta. Pysähdyksiä tulee supistusten vuoksi.

Kuorsaaminen Sen mä olen osannut aina. Kuorsaamme molemmat ja vanhemmilla o mökillä meissä kestämistä :D Onneksi nukumme siellä alakerrassa.
Näin yksi yö unta, että jouduimme mökillä nukkumaan raakaullakolla ja siellä oli kylmä ja hyttysiä. Ei meillä onneksi ole mökillä enää raakaullakkoa, kun isä teki siitä 20v. sitten siskolle sinne huoneen. Meillä on siellä onneksi tilaa vielä saunallakin. Ja mä haaveilen vielä aitasta sinne vanhan navetan tilalle ja se tehtäisiin navetan kivistä. :saint: Ja mähän olen varmaan itse tosi aktiivinen sitten rakentamisessa :D

sairaalasta Mä en tiedä millaista siellä on olla vauvan kanssa. Mutta kun oli jalkakipsissä, niin makasin siellä tyytyväisenä. Palvelu pelas ja ruoka tuli nenän eteen. Silloin ainakin nukuin ku tukki.

Vauva innostuu aina liikkumaan, ku mä olen käynyt yöllä jossain. Mä nukahdan siihen tyytyväisenä, kun pikkuisen liikkeet tuntuu :)


Silvia ja viliANNA 31+4
 
Heippa!

flower: joo tapaaminen käy, oikeastaan maanantai ja keskiviikko on aamupäivinä ainuut päivät jolloin ei sovi :) Anna sä vähän paremmat ajo-ohjeet kuin mä :whistle: Tohon exään piti kommentoida, että sä toimit kyllä tosi hienosti sen kanssa... mulla vois jo mennä käpy ihan totaalisesti.. inhottaa tollanen lasten vetäminen mukaan aikuisesten juttuihin!

hb-mittaus: jos ei mitään vikaa oo edellisellä kerralla ollu, niin joka toinen kerta mitataan... mut jos alhainen, niin sitten tarkkaillaan tiiviimmin.

sairaala no en oikeastaan hirveesti viihdykään, mut ei se nyt niin paha paikka ole etten muutamaa päivää viihtyis. Esikon aikaan oli oma huone kolme päivää, oi ihanuutta :D sitten sainkin huonetoverin, joka oli tosi kiva ja täältä päin myös... olin viisi päivää sairaalassa, kun esikoinen vielä jäi pariksi päiväksi. Kuopuksen aikaan, kaksi huonetoveria, joista toinen joku puolalainen, ei siinä mittään mutta sille tuli iltaisin aina kaksi samaa miestä vieraaksi ja ne höpötti ja höpötti ja höpötti ja olivat kauemmin kuin tuo vierailuaika oli (erittäin äänekkäitä tapauksia )... ei ollu kivaa... ja hoitajat kävi multa kyselees onko se syönyt, kun ei ymmärtänyt niitä kuulutuksia... olin kolme päivää sairaalassa, mun täytyy ilmeisesti nytkin olla sen verran, kun on tää rh-, muuten vois päästä ihan polikliinisellä synnytyksellä. Tota läppäriä ihmettelen, että mitä sillä siellä tekee? :D

En kuorsaa, tai en oo ainakaan mitään kommettia saanut. :LOL:

Kantoliina: mähän ostin ton puuvilla shelter lodgerin, mä ajattelin että on kätsy, kun saa turvakaukaloon ja siitä vauvan sitten sen kanssa nostettua. Jos ei ole hyvä niin sitten hommaan jonkun muun... mut kattelen sitä vielä. Manducan hommaan ihan muuten vaan, kun oon kuullut siitä paljon hyvää mutta en ihan pienelle halua sitä...

Liikunta: no on vähän jäänyt kyllä... hyötyliikuntaa vaan.

Anopit: joskus sitä unohtaa olla kiitollinen siitä kun on ihan hyvä anoppi, tykkäävät lapsia kattoa aina kun itsellä menoa... joskus kun asutaan näin lähekkäin, voi olla vähän tuppaamista meidän asioihin, mut onhan se aika pieni juttu kuitenkin! Nytkin anoppi on auttanut mua pesemään vauvan pyykkiä, ettei mun oo tarvinnut ihan kaikkea yksin, kyllä se helpottaa arkea.. syömässäkin käydään usein heillä :heart: Esikoinen onkin oikee varsinainen mammafani, on oikeen kiintynyt kyllä!

Esikoinen inttää mua luistelemaan... uskaltaisko sitä vielä mennä? Kauhee pakkanen tuolla on, mut kait sitä selvii kun laittaa paljon päälle :D

Mindi83 29+6
 
naurukohtaus onnittelut miehen tempauksesta! ei siis mikään aivoton pökkäle sittenkään ;) kyllä ne hankalat tilanteet joskus suhdetta muokkaa,ja toinen hoksaa piristää tollakin tavalla, jos oikeesti haluaa toiselle hyvää mieltä :) mä rakastan ylläreitä,ja monesti mies onkin yllättänyt esim pitämällä vapaapäivän ennalta varoittamatta, ne on ihania hetkiä :) Tai sitten hän on sanonut et tänään on konserttiliput aitopaikalle sen ja sen konserttiin, ja sit hän on suunnitellu syömiset ja juomiset, kattaa ne olkkariin , vetää kajarit päälle ja aletaan kattoa jotai keikkaa himassa :D luksusta kun on hyvä palvelu, mieluisaa seuraa ja saa loikoa omalla sohvalla popin kaikuessa :)

kuorsaan!!!!! siinä kiteytettynä :LOL:

liikunta no mää olen tämmönen hyper-häärääjä......et touhuan jo kotona kaikkee mihin sfääreihin vaan enää taivun ja supistuksia tulee mut sit himmataan hetkeks ja sit takas touhuaan :)
Liikun ulkona vielä vaihtelevasti, nyt oli noin viikon jakso, etten muka jaksanu :O laiskuus iski :D mutta kyllä koiran kans tunti aamupäivällä ja vähintää puol tuntia iltapäivällä tulee lenkkiä tehtyä. liitoskipuja kun ei ole ni pääsen sen puolesta hyvin eteenpäin.
Lujaa ei mennä, mutta mennään joka tapauksessa ja liikunta on tosi tarpeellista, se vähäinenkin... ja mua ei voi teljetä sisätiloihin :D pää alkaa levitä hyvin pian jos ei raitista ilmaa saa :D eli on koko perheen hyöty, et äiskä pitää itestään huolta, kiukut kaikkoaa :D
Ja ton RD:n takiakin säännöllinen liikkuminen on tarpeen,tosin näin oon menny jo ennen raskauttakin. jos en jaksa kävellä tai supistelee ni sit vaan seisoksin pihalla ja heittelen lelua koiralle,pääasia et edes ON ulkona, paljo vaan päälle ni kyl tarkenee kovallakin pakkasella :) lääkäri joskus sanoi et jos on masennusta, niin joka päivä tulis edes OLLA ulkoilmassa vähintään vartti. no masennusta ei täl hetkellä olekaan. mut silti :)
liikun päivisin oikeestaan koko ajan, aamuisin istun koneella ja samaten päivälevon aikaan, yleensä n.klo 12-14 välisen ajan.mut muutoin viipotan ees taas :D kaikkee touhua riittää. ja sit illat makoilen sohvalla ;) tai touhuan lasten viemisiä ja tuomisia tai ulkoillaan yhdessä. tästä syystä mun aika kuluukin nopsaan, ja tuntuu et viikot vaan huristaa eteenpäin niin, et hyvä kun ite perässä pysyy :)

mindi kiitos tsempityksestä eksän suhteen :) mä kattelen ens viikkoa miten sattuis natsaamaan aikataulut.. maanantaina mulla neuvola, muuta menoa ei vissii olekaa... tiiraillaan ja tekstaillaan :D meil on helppo kyllä osata !! ainaki mä löydän tänne hyvin ;)

pakkaspäivä jatkuu :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Täällä ainakin kuorsataan... Ja sitten nukutaan suu auki ammollaan kuolaten sillä seurauksella et tänäänkin aamulla vetelin ekaks puoli litraa piimää ja siihen saman verran appelsiinituoremehua päälle :LOL::LOL::LOL:

FA: Tosta et haukutaan lapsille toista vanhempaa niin onneks siinäkin asiassa pilkka osuu omaan nilkkaan... Ainakin kun laspet kasvaa. Ihan pienelle se on kyllä todella sekoittavaa mutta myöhemmin sitä osaa aika hyvin muodostaa sen kuvan itse, ja se toisen haukkuminen ei ole kovin positiivista siinäkään asiassa. Omaa kuoppaansa siis kaivaa tuo ex ;)

Sit ompelemaan... Verhometsästyksen jälkeen löysin ihanan retrovärisen kankaan josta saan nyt uudet olkkarin verhot. Kuosi tosin pysyy nyt edelleen samana mutta väri muuttuu! En vaan löytänyt muuta mieleistä ja pitäydyn sitten suosiolla vanhassa suosikissani unikossa (jota myös niin moni vihaa...) :)
Huomaa, että tässä on jonkin sortin pesänrakennus menossa... Mulla on yläkerrassa kylppärissä jo hoitoalusta pesukoneen päällä, sen päällä roikkumassa verkkohommeli (semmonen pyöreä Ikeasta) johon saan vaipat, harsot, peppupyyhkeet (pesty jo) yms. lähelle. Lastenhuoneessa pinnasängyssä löytyy suojattuna ja pestynä (muttei asetettuna) peitot, pinnasuojat sun muut. Mies nauroi et etkö yhtään aikaisessa ole kun vaipatkin siellä kylppärissä jo roikkuu... No ehkä joo mut mistäs sen ikinä tietääkään!!! (pakko oli muutama laittaa ihan kokeeksi et toimiiko systeemi)

Mindi: Meillä oli tuo shelter lodger pojalla ihan pienenä kun ajattelin et pääsen sen kanssa helposti kuskaamaan koiria pissalle jne. Siinä kuitenkin se vauva oli musta ihan hullussa asennossa ja näytti jotenkin epämukavalta... Todennäköisesti en vaan osannut käyttää sitä oikein tai kuvittelin omiani. Se oli kyllä tosi kätsy turvakaukalossa!!!!

Naurukohtaus: Tota pitääkin hehkuttaa!!!
Meillä noi lastentarvikehankinnat on kyllä lähinnä mun tehtävä ja miehen maksettava... Sama koskee lastenvaatteita! Kerran joutui ostoksille kun tarvittiin reissussa uudet tumput pojalle ja ne oli sit jo valmiiksi pienet :headwall: Turvakaukalon kanssa oli kyllä tarkka ja halusi valita kun se on semmonen turvallisuusjuttu. Mutta jos puhutaan muiden lastentarvikkeiden hankinnasta niin käytännöllisyys (ja hinta) menee kyllä esteettisyyden edelle... Ja niin ei tarttis olla kaikissa jutuissa :whistle:

POKS 32 viikkoa
 
Heipsan!

Ihania kuulumisia GCS15 saanut, nyt vaan rauhallisin mielin loppuraskauteen :)

Mies väittää että minä kuorsaan vienosti :rolleyes: Mies kyllä itse kuorsaa niin etten itse saa nukutuksi, mätkin aina öisin häntä että vaihtaa asentoa ja lopettaa :whistle:

Mie yritän päivittäin polkea crosstrainerilla, se tuntuu vähemmän pahalle kun kävely jostain syystä. Mutta eihän se ihan yhtä kevyesti suju kun ennen raskautta. Kävelylenkit on ulkona ihan tuskaa, alkaa heti supistamaan, ja kun supistaa niin sitten pissattaa, ja sehän onkin rattoisaa keskellä kylää tai korpea...

Kantoliina on ihana, niin kun olen ehkä muutaman kerran mainostanutkin :heart: Aluksi olen varmaan vauvan kanssa trikooliinalla, sitten kun kasvaa, siirrytään kudottuun pitkään, rengasliinaan, ja kantoreppuun, itsekin haaveilen ehkä tuosta Manducasta :) Mutta niinhän se on että vauvat ja vanhemmat on erilaisia, kaikki ei liinasta tykkää.

Miuta meinaa hiukkasen ahdistaa se vauvan kokoarvio :( Katsoin esikon neuvolakortista, niin hänen painoarvio oli 2300g viikkoa myöhemmin kun nyt, ja esikko oli siis 4025g (joskin ehti vääntää ison kakan ennen punnitusta, kätilö sanoi että oli varmaan parisataa grammaa isompi...) kun syntyi rv 40+5. Jos se eilinen 2480g pitää paikkaansa, tästä vauvasta tulee oikeasti jättiläinen :'( Noh, toki painoarviot voi heittääkin, niin kuin tytön kanssa kävi, mutta hirvittää silti. Ja miulla on sokerit pysyneet tosi hyvinä koko mittauksen ajan joulukuun alusta eikä miulla ole paino noussut, päinvastoin, niin MIKÄ sitä vauvaa kasvattaa?

Näin viime yönä kamalaa unta, autoin jonkun naisen synnytyksessä, ja hän synnytti ensin ison sinertävän vauvan, jolla ei ollut jalkoja, tyngät vain, ja sitten vielä ihan pienen pikkukeskosen heti perään. Kyllä jäi ahdistava olo :'(

Ja poika ressukka nukkuu tosi huonosti ja levottomasti vaikka on nyt vieressäkin ollut nämä pari yötä isomummonsa kuoleman jälkeen :'( Isomummo asui siis parin talon päässä meistä, eli ei mitenkään kaukainen sukulainen... 29. päivä olisi hautajaiset.

Huoks, kylläpäs meinaa ahdistaa nyt koko elämä.

Teto ja rakas pikkujätti, joka toivottavasti syntyy ennen laskettua että mahtuu tulemaan... Rv 32 *poks poks* :heart:
 
Kaana tilasin Bravadon suht perus imetysliivit ja toiset hotmilk-merkkiset liivit. Noi hotmilkit on aivan ihanat :heart: Ei näytä yhtään miltään imetysliiveiltä, vaan ovat tosi nätit ja naiselliset! Eikä todellakaan ollu hinnalla pilattu ;)

Mulla oli eilen se polikäynti ja siellä kaikki oli sen verran hyvin, että päästivät mut tällä kertaa kotiin. Viikon päästä sit taas uudestaan jos ei sitä ennen mitään ihmeitä tule. Yksi asia mikä jäi vähän vaivaamaan mieltä on vauvan koko. Lääkäri siinä mittaillessaan mainitsi, että vauvan mahan ympärys menee ihan yläkäyrille ja kyseli, että onko mulle tehty sokerirasitus :eek: No eipä ole tehty, kun ei neuvolatädin mielestä ollu mitenkään tarpeellista... Vauvan painoarvio oli 2060g, eli se kuitenkin suht normaali onneksi. Tiistaina mulla onkin neuvola niin pitää kinuta siltä terkalta se lähete sinne rasitukseen.

Nyt en ehdi enempää kirjoittelemaan, palaan myöhemmin kommentoimaan enempi :)

~ miraci ja pikku-ukko rv 32+1 ~
 
GCS15: Sokerit on ihan hyvät, 5-6 paikkeilla kiikkuu. Mittailen kuitenkin noin joka toinen päivä muutaman kerran, eli ei oo niissäkään vika. Neuvolantäti oli sitä mieltä, et tais olla vaan joku ohimenevä juttu, mut varuillaan pitänee nyt olla.

ON: Tämä päivä on menny ihan persielleen suoraan sanottuna. Eilisen makkarin sisustusurakan jäljiltä supistelee koko ajan ja enimmäkseen olenkin pysyny makuullaan. Mutta eipä tää tilanne meinaa asettua ollenkaan. Mietinkin, et pitääkö tästä lähteä vielä synnärille tarkistukseen, kun kipu on melkein jatkuvaa. Välillä tuntuu mahassa, välillä selässä ja reisissä... Ihan vielä ei tarttis syntyä :(

-JennyA & pikkuinen 32+0-
POKS POKS
 
kisak: joo mä muistan, kun täällä oli viimeksi juttua niin ei nyt ihan pelkkiä kehuja toi saanut. Kuitenkin jotain säätömahdollisuutta siinä ilmeisesti on jonkin verran. Kun en itse ole mikään partiolainen, ainakaan mitä mihinkään solmujen tekoon tulee, niin aattelin että kiinnitys ainakin oli todella kätevä :LOL: Toinen minkä muistan, että joku täällä mainitsi tuon hug a bubin niin sitä oon kanssa katsellut, jos ton shelterin kanssa tuntuu vauva olevan jotenkin notkolla.

JennyA: no jos oikeen kivuliasta on, niin kyllä itse menisin.. ihan varmuuden vuoksi vaan, varsinkin jos jatkuu jatkuu vaan kivut.

Mua alkoi huvittamaan, kun mietin omaa miestä jossain vaunuostoksilla yksin, ei vitsit tulis yks huokee ostosreissu :D Naurukohtaus saa kyllä olla tyytyväinen lopputulokseen :)
 
Naurukohtaus Ohhoh, vau! Kelvollista kamista on miehes osannut ostaa :O Mä en voi ees tota ukkoo yksin päästää ruokaostoksille, siitä ei tuu mitään..

En kuorsaa tiettävästi..

Liikunta on lähinnä lenkkeilyä. Pari, kolme kilsaa. Tukiliivin kanssa voin mennä pitemmän matkan, joku viitisen kilsaa. Uiminen on jäänyt näiden muutto-, remppa- ja synttärijärjestelyiden myötä vähälle. Viimeksi oon käynyt lokakuussa. Nyt taas kerkeis menemään. Ihan loppuun asti aion lenkkeillä, oli kipuja tai ei. Esikoisesta "lenkkeilin" joka päivä, vähintään menin pyörimään ikkunashoppailukierrokselle. Myös sillon päivällä, kun yöllä tuli lähtö laitokselle. Vaikka oli ihan järkky olo, kokovartalosärky.
Tässä raskaudessa on parempi olo, en oo lainkaan niin kivuissani kuin viimeksi. Iskias- ja mahakipuja on, mut ne ei tunnu miltään verrattuna siihen järkkyyn jalkasärkyyn mitä oli esikoisesta.

Sairaalassaolo No en tykkää. Viimeksi oltiin 7 päivää ja oltais oltu pidempäänkin, mut purskahdin epätoivoiseen "päästäkää mut jo pois täältä"-itkuun, joka kesti jotain tunnin :ashamed: Sitä ennen olin ollut käytävällä mukamas rennosti lukemassa lehtiä vaikka sattu niin pirusti. Esitin siinä, et kaikki on ok ja voitais lähteä kotiin jo ihan hyvin.. :whistle:

Anoppi Yksi sana riittää: Inhoan. Appiukko tosin kyrsii vielä enemmän.

Gorthaur ja Hemmo 30 poks!
 
Tajusinpas etten tiedä missä on äitiyspoliklinikka. Pahkuratäti tiedätkö sä mihin siis pitää mennä, Kokkolaan vai Oulaisiin jos tulee jotain ongelmaa!?

Hämää tuo homma, kun Kokkolassa oon käynyt np- ja rakenneultrissa, mutta Oulaisissa synnytän. Tänään nimittäin tuli mieleen tosiaan, kun olin ihan hermona ja jo melkeen soittamassa ä-polille kun en ollut moneen tuntiin tuntenut mitään liikkeitä. Sitten tajusin että no missä se äitiyspoli sitten oikein on ja mihin sitä pitäis mennä jos hätä tulisi. Toki mä soittaisin eka vaikka Oulaisiin jos tosissaan pitäis lähteä jonnekin ja kysyisin, mut nyt ei oo hätä enää :)

Luin aamupäivällä pari-kolme tuntia yhtä kirjaa sohvalla maaten ja tajusin yhtäkkiä ettei vauva oo liikkunut yhtään. Kääntyilin ja tökein mahaa ja ei mitään. Paniikki-itkuthan siinä tuli, vedin sitten mehua ja karkkia ja aloin odotteleen ja heti ei sittenkään mitään tuntunut. Mutta sitten liikkeet alkoi ja vauva liikkuikin heti kunnolla. Ja on se tässä nyt liikuskellut tuon jälkeen normaalisti. Mut kyllä mä säikähdin. Ja tosiaan siinä mietin että kun pitäis mennä viipymättä äitiyspolille jossei liikkeitä tunne. On tääki, kun en edes tiedä missä se on! Pöllöpää..

Kauheen väsy päivä ollut enkä ole saanut mitään aikaiseksi. Noo, ei voi mitään. Tää nyt oli ihan omanapaista, kommentoin juttuja myöhemmin kun nyt ei vaan jaksa.

LD + Pikkunen 30+5
 
LD Mä soitin kerran kättärille kun vauva ei ollut liikkunut mun mielestä moneen päivään.
Sanoi että juo mehua ja mene kyljelleen 30 min ja kokeile tunnetko liikkeitä. Jos ei niin toinen 30 min toisella kyljellä.
Kyllä se pikkuinen sitten alkoi liikkumaan. Nukkuuhan ne tuolla mahassa, vaikka yksi päivä musta tuntui että ei tuo nuku yhtään. Ja jos vauva sattuu potkimaan selkään päin, niin niitähän ei tunne.

Mä haluaisin päästä ultraan. Kovasti mietityttää minkä kokoinen tuo pikkuinen tuolla mahassa on. Rv28 oli ainakin normaalikokoinen.
Mulla on lääkäri vasta kk päästä :(
 
Viimeksi muokattu:
Täällä päin ei vain uni tule:/

Supistukset riesana ja tuntuu, että pääkoppa halkeaisi, olen tehnyt tässä viimeset 6h nyt esseetä ja pikkusen alkaa kyrsimään:mad:

Liikunta lähinnä koiran kanssa 4 kertaa päivässä yhteensä n. 8km, joskus metsässä polkuja pitkin, sillon ottaa vähän selän päälle ja joskus uimassa. Isokokoinen kun olen niin painoa pitää saada psymään normaalina ja -4kg on lähteny kun en ole syönyt makeaa, koko tähän astisen raskausaikana ja vauva on hyvä kokoinen edelleen.

Sairaalassa olo sinäänsä ei pelota, mutta piikit ja kipu sitäkin enemmän!

Hemoglobiini edellis kerralla 129 nyt 134

Pinsku ja Prinssi 33+4
 
Huomenia...

LD: Oulaisissa on äitipoli. Tuttu paikka kun viime raskauden aikan siellä ramppasin parin viikon välein... Soitat sinne vaan jos siltä tuntuu.
Tosin mä sain nyt ohjeet soittaa Kokkolaan, kun supistelee ja jos on oikeasti vaara että syntyy näillä viikoilla, niin Oulaisissa ei ole lastenosastoa, siis keskolaa. Synnyttämäänkin jos sinne haluaa, niin pitää olla 35 viikkoa täynnä. Ja meillähän oli viime raskaudessakin vaara ennenaikaisuudesta, joten tänään olis tarkoitus ottaa puhelua Kokkolaan päin.

Sairaalakammoa ei täällä ole. Viihdyin viimeksi synnärillä tosi hyvin. Johtuu kyllä osittain siitä, että samassa huoneessa oli yks palstalainen. Meidän muksut syntyi samana päivänä :) Helppoahan siellä on täyshoidossa olla, ei tartte miettiä mitään muuta ku itteänsä ja vauvaa, ei tartte huolehtia pyykeistä eikä ruuista. En mä siellä silti hirmu kauaa halua olla, mieluummin tulin vauvan kans kotiin heti ku pääsin.

Mun isä oli aikoinaan pitkiä aikoja sairaalassa syövän takia ja sen takia en tietyillä osastoilla sairaalassa viihdy ollenkaan. Lisäks Oulun Yliopistollinen sairaala on sellanen paikka, johon en mene jos ei ole ihan pakko. Sieltä me jouduttiin mun isä hakemaan arkussa 6 vuotta sitten.

Hemoglobiinia ei oo kyl hirveesti mitattu, itekin oon sitä ihmetelly. Noiden sokerikokeiden yhteydessä se on otettu ja nyt ei sit varmaan mitatakaan taas, kun kerran viimeksi oli 136. Edellisessä raskaudessa mitattiin joka kerta.

Liikunta: Voisin kysyä Peppioliinan tavoin, mitä se on? Eipä tässä pysty paljoa liikkumaan, supistaa kun kävelee sohvalta vessaan... Lähinnä tytön kanssa ulkoilua pari kertaa viikossa iltaisin (saa ulkoilla hoidossa päivällä ja iltaisin isänsä kanssa). Kävelylenkille haluaisin, mutta en uskalla lähteä, kun voimat loppuu jo tuossa postilaatikolla käydessä, ja sinne on matkaa ihan 150m :ashamed:

Anopista ei oikeastaan pahaa sanottavaa ole. Tullaan hyvin toimeen ja on apuna aina kun tarttee, varsinkin tuon esikoisen hoidon kans. Appiukon kans menee yleensä aina hermot, se on sellanen höseltäjä :/ Välillä kyllä anopinkin kans, mut se taitaa olla ihan normaalia...

Nyt lähden sohvalle pötkölleen ja kuulostelen vieläkö noi supistukset on samanlaisia ku eilen. Jos on, niin sit täytyy lähteä käymään Kokkolassa tarkistuttamassa tilanne. Ainakin yöllä olin taas tosi kipeä...

-JennyA & pikkuinen 32+1-
 
Naurukohtaus, miehes tempaus oli ihana! :) Mua pelottais, jos mun mies kävis ilman mua ostamassa noita isoja juttuja. Se varmaan ostais halvimmat mahdolliset sen kummemmin tutustumatta. Olis kyllä kurjaa, jos ei ite sit tykkäis niistä, vaikka ajatus oliskin kaunis. Mutta oon kyllä aika varma, että mun mies ei menis ostamaan mitään isoa ilman, että se tietäis varmasti, että mistä tykkään. :kiss:

Sairaalassa oleminen jännittää mua aivan törkeesti. Tietty, jos oon ihan rikki, niin sitten siellä on vaan oltava, mutta pääasiassa inhoon sairaaloita ja toivon, että pääsen nopeesti kotiin. Sairaalaan meno on aina mulle tosi vaikeeta, menin sitten vierailemaan tai oman asian takia. En tiä, et mistä se johtuu. Yöpymään en oo joutunut kuin kerran muksuna muutaman yön, mutta muuten oonki saanu juosta kaiken maailman tutkimuksissa niin paljon, että kai mun sietoraja vaan on ylittynyt. : /

Kuorsaus, kysyin mieheltä, että kuorsaanko, niin vastaus oli "kyllähän sä vähän" :rolleyes: Mut en kuulemma sen enempää kuin normaalisti :LOL:

Vointi ihan ok täällä, ei vaan työmotivaatiota oikein oo. Huoh. Vielä pitäs 25 työpäivää jaksaa, pöh. Väsyttää niin pirusti jo parin työpäivän jälkeen, että iltaisin ei sitten kotona saa mitään enää aikaan. :( Noh, jos toi selkä alkaa enemmin kiukuttelemaan tai supistuksia alkaa taas tulemaan paljon, niin on vaan haettava saikkua.. Mutta nyt laitteleen pyykkiä, sit voisinki vähän setviä vauvan vaatteita. :)

Mömmis ja Mulju (meil on uus työnimi :D) 30+2
 
Meidän pieni tyttö syntyi perjantaina aamuyöllä raskausviikolla 33+0. Kokoa vauvalla oli 2240 g ja 43 cm. Vauva uhkasi syntyä koko viikon ja sitä esteltiin. Loppujen lopuksi synnytys eteni niin vauhdilla, ettei kivunlievitystä ehditty edes miettiä. Synnytys meni hyvin ja vauvakin oli virkeä. Nyt vauva on kasvamassa keskolassa.

Olen käynyt säännöllisesti käynyt lukemassa juttujanne ja niistä on ollut suurta apua ja tukea omassa odotuksessa, kiitos kaikille teille!

kaapo
 
kaapo Paljon onnea tytöstä!!! Onneksi olitte jo ihan hyvin viikoilla niin tyttö varmasti toipuu ihan mallikkaasti :)

anopista tosiaan mulla ei ole koskaan sattunut kohdalle veemäistä anoppia,päinvastoin kaikki ovat olleet todella ihania. Musta tuntuu että mä oon aina tullut kaikkien mun miesten sukulaisten kanssa kauheen hyvin toimeen :) Exän äiti oli todella ihana,kuoli vuosi sitten ja se oli todella raskasta aikaa :( Nykyisen äiti on myös aivan ihana persoona,sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja tietysti vaihtelevalla menestyksellä aina mennään mutta nytkin on ollut jo melkein vuoden hyvässä kunnossa. Hoiti vielä vuosi sitten meiän kuopustakin kun vaihdoin työpaikkaa,oikein ihana ihminen. Myös appiukot ovat olleet mahtavia :)

sairaalassa olo No mä olin esikoisesta koko sen kaksi viikkoa mitä vauvakin kun en halunnut lähtee ja kuopuksesta reilu viikon eli ei kauheesti pelota olla sairaalassa :D Tosin en siitä järin tykkääkään mutta tottunut siihen ainakin olen.

kuorsaus ei ole mies ainakaan maininnut asiasta,tosin itse kuorsaa kuin katujyrä joten tuskin edes kuulisi jos mä siinä säestäisin vieressä :)

liikunta Joopa:ashamed: Ei sitten minkäänlaista,paitsi kun haen lapset hoidosta jonne on matkaa n.500m suuntaansa :( Jotenkin en saa itestäni mitään irti ja nää kivutkin on niin karseet,todella turhautunut olen itseeni:ashamed:

ON Eilen kierreltiin autokaupoilla koko päivä oikeastaan,muutamia hyviä vaihtoehtoja löytyi mutta mitään ei vielä ostettu :) Ensi viikolla mennään sitten uudestaan. Lapset vietiin aamulla mummolaan ja nytkin mä istuin yksinäni tässä koneella kun mies vielä nukkuu. Täällä on luonnottoman hiljaista:rolleyes: Miehen kanssa tehtiin eilen illalla ruokaa ja katottiin elokuvaa,kumpikaan ei jaksanut enää lähteä mihinkään leffaan tms. Mä olin niin tsippi. Siitä tulikin mieleeni että alan olemaan huolestunut tästä uupumuksesta :( Eilenkin jotenkin niin voimaton olo ja tuntui että ihan huimaa ja on sellanen epätodellinen olo kun väsytti niin paljon :( Se oli tosi karmeeta.Hartiat mulla on ihan jumissa ja mies hieroikin eilen ja otin särkylääkkeenkin sen huimauksen takia ja onneksi auttoi mutta en kai mä ny jokapäivä sitä llääkettä voi kuitenkaan ottaa :( Todella inhottavaa kun luulee tyyliin että kohta pimahtaa päässä :(

Mä olin todella iloinen tästä miehen tempauksesta=) Vaikka ensin ajattelin että voi vitsi,se on käyny siellä ilman mua mutta oli se loppujen lopuksi niin ihana veto etten voinut murehtia asiaa enempää. Ja kun lopputuloskin on erittäin hyvä niin mikäs tässä ollessa :) Siitä kaukalosta me oltiin jo puhuttu että otetaan se sama mikä kuopuksella mutta vaunuista ei juurikaan. Ja nyt nuo emmaljungat näyttää oikein ihanilta kun niitä on tossa pari päivää katellu :) Ja tärkeintä tässä oli se periaate että mies on todella omatoimisesti tehnyt näin ja ihan ajatuksella paneutunut tähän asiaan,se on minulle sanoinkuvaamattoman tärkeää:heart:

Nyt taidan mennä miehen viereen köllimään kun on mahdollisuus :) Tai itseasiassa voisin viedä aamupalan samalla,mehän voidaan vaikka seistä päällämme jos huvittaa kun on lapsivapaa aamu :)

-Naurukohtaus ja Poikani 31+6-
 
Onnea kaapolle pienestä tytöstä :heart:

Omaa napaa sen verran, että liikkuminen on ajoittain aivan mahdotonta kun ottaa niin kipeää tuonne alapäähän. Normaali kävelykin on hidastunut kyllä aika lailla, joutuu miehellekin kaupassa sanomaan useasti että ei menisi niin nopeeta :D
Supisteluja on ollut pari päivässä, yleensä illalla kun menee sänkyyn ja sillon jos oon ollu makuuasennossa ja nousen nopeaa.
Huomenna neuvola, saapa nähdä mitäs siellä tällä kertaa.. Vähä jännittää.. Nyt on turvotusta ainakin huomattavissa kun alkaa lävistykset naamassa olla vähän kireällä :whistle:

Sasuma ja taapero 34+0 :kiss: POKS :heart:
 
Sairaalakammosta: Mulla ei nyt mitään varsinaista sairaalakammoa ole mutta kyllähän sitä mielummin olisi kotona kuin siellä! Jo pelkästään sen vuoksi etten vaan kestä sitä tekemättömyyttä. Kun ympäri vuorokauden ei vaan jaksa lukea ja vaellella pitkin käytäviä!
Esikosta olin sairaalassa kolme päivää ja kakkosesta kaksi, muistaakseni... nytkin vähän ahdistaa kun tiedän varmaksi että ainakin kaksi KOKONAISTA vuorokautta vaavin syntymästä joudun siellä olemaan. Kun on seRD niin seuraavat tuon 2vrk vauvan sokereita vaikka niissä ei mitän olisikaan. Tuo teki jo viimeksi tuskaa kun kaikki oili niin hyvin että olisin voinut suoraan sieltä synnärin puolelta kävellä kotiin.

Anopista Täällä kanssa kyseinen ihminen saa savun nousemaan korvista ja USEIN, mutta vuosien aikana sitä on oppinut jo hieman suodattamaan ja nielemään kiukkuaan.... huom! HIEMAN! :D

Liikunta Kuten täällä oon marissut, niin mä en tosiaan pääse liikkumaan juuri edes sitä pakollista kun kivut on niin mielettömät. Tuossa viikolla käytiin uimassa ja se sujui ihan hyvin siihen asti kun noustiin altaasta pois... illan olin niin kipeänä ettei liikkumisesta tullut taas mitään. : /

Minä kuulemma olen myös alkanut kuorsaamaan ja tuhisemaan.... tätä en siis normaalisti tee mutta kun tuo pötsi nyt on jo aika iso ja vauva painaa niin ilmeisesti tekee tehtävänsä jo nukkuessakin.

Synnytystä olen alkanut odottamaan... joskin sen vuoksi että tämä olotila alkaa jo kyrsimään ja olisin ihan valmis jakautumaan! Ei pelota miotenkään, ehkä vähän sellaista "hyvää" jännitystä... kyllä se varmaan tulee ulos tämäkin vauva kuten nuo kaksi aikaisempaakin! ;)

hb-mittaus: Mulla on taidettu mitata joka kerta... varsinkin nyt viimekertoina kun lähti mokoma laskuun. Varmaan mitataan seuraavallakin kerralla että näkee onko raudan syöti alkanut vaikuttamaan!

Kantoliina: Mun tekisi mieli taas hankkia se hug a bub liina... kakkosesta oli ja se oli kyllä hyvä. Tosin vaihdoin sen sitten manduca kantoreppuun kun vauveli oli jokusen kuukauden. Tuota manducaa sai mun mielestä käyttää ihan vastasyntyneelläkin, joten nyt on harkinnan alla josko ostaisi suoraan sen?
Tuo manduca oli meillä ihan huippu... Tehtiin kanarian reissu kun jäbä oli n.9kk ja tyyppi kulki siinä mukana kaikkialla.... nukkui repussa jopa päikkärit! :heart:

Vauvan painoarvio: Mulla poli 2 viikon päästä jolloin tuota kokoa katsellaan ja kyllä jännittää... vauva tuntuu tosi isolta jo nyt ja kun tässä on aikaa kasvaa vielä vaikka kuinka ja kauan. Kunhan pysyisi alle 4500g... se on jotenkin mulle se kipuraja! :D

kaapo80 Paljon paljon onnea prinsessasta!!!

(.) Mulla ollut nyt parina päivänä aika kovaa vatsakipua... sattuu tuohon navan ympärille ja yhtä tuskaa jos vauva sattuu niille kohdin potkaisemaan. Kipua en osaa kuvailla muuten kuin että vatsa repeää! :O Kipu kestää välillä useamman tunnin ja menee sitten itsekseen ohi, kunnes palaa taas uudelleen. Perjantaina mietin jo että pitäiskö lähteä käymään päivystyksessä tai äitipolilla kun teki niin kipeää! ukko hoputti soittamaan synnärille, mutta en sitten soittanut kun musta ne on puhelimessa siellä niin kauheen inhottavia ja ylimielisiä! :ashamed:
Vatsa tuntuu kauhean isolta ja mies eilen totesi että ompas tuo pallo jo ihan järkyttävän kokoinen, että miten se vielä nyt 2kk KASVAA???? itsestäkin tuntuu että räjähdän kohta! Ei nyt ulospäin mikään valtaisa ole, kuten ei ollut noista aiemmistakaan, mutta tuntuu niin täysinäiseltä.... eli mietityttää millainen jätti siellä mahtaa nyt sitten kölliä...

Tänään poksuu viikot ja "enää" 10vko eräpäivään.... elättelen toiveita että vähän vähemmän menisi! ;)

Liro ja papunen 30+0 *poks, poks*
 
JennyAdelina: Okei kiitti tiedosta :) Myöhemmin tulikin mieleen että säkin varmaan asiasta tiedät kun näillä seuduin asut! Ja siis voiko Kokkolaan mennä synnyttämään jos etuajassa tulee? Hyvä jos ei tarvis OYS:iin mennä..

Mullakin jotenkin kammo sitä paikkaa kohtaan. Oon pahoillani JennyA isäs takia :( Mulla yks ystävä sairasti syöpää, kävi OYS:ssa hoidoissa ja sitten kuolikin siellä, 19-vuotiaana.. Ja siellä on jotenkin tullut käytyä niin ikävissä merkeissä. Tai no sairaaloissa varmaan suurimmaksi osaksi käydäänki ikävien asioiden vuoksi, mutta kun täältä joku joutuu yliopistolliseen menemään niin siinä on jo huonosti asiat.

Sairaalassa olemista en muuten kammoa ollenkaan. Oikeastaan toivonkin että pitävät vaan monta päivää. Just sen takia että oppisin vauvaa jotenkin hoitamaan ja siellä on sitä turvaa ennen kuin lähden kotiin.

Huomenna alkaa synnytysvalmennus. Odotan siitä sitä kun käydään synnärillä tutustumassa, erityisesti haluaisin nähdä ne synnytyssalit. Oon mä nähnyt kuvia vuodelta -87 kun äiti on ollut mua synnyttämässä, liekö paikat muuttuneet!? Niissä kuvissa se sali ainakin näyttää aika pelottavalta. Metallisia värejä, pelottavia laitteita, jonkinlaiset laattaseinät ja steriilin näköistä. Kun pikkuveljeä kävin siellä osastolla 12 vuotta sitten katsomassa, kuljin jotenkin pelokkaana sen palo-oven luona jossa luki "Synnytyssalit" ja kuulostelin kuuluuko sieltä tuskanhuutoa ja kiljumista :D
Sitten siellä on sellainen taulu, tai kalenteri mihin joka päivän kohdalle tulee punaisia ja sinisiä nuppineuloja, syntyneiden määrän mukaan :) Olis mukava nähdä se taulu loppuvuodesta :D Ja siellä on Vauvala jossa on paljon pikkuvauvoja.. jonne voi omansa viedä hoidettavaksi jos haluaa. Näin siis silloin 12 vuotta sitten, en tiedä onko miten muuttunut.

Naurukohtaus: Ihana tuo miehes tempaus :) Mä oon aina jotenkin tykännyt erityisesti Emmaljungan vaunuista!

GCS15: Hyvä että vauvalla sinällään tuntuu olevan kaikki ok :)

kaapo80: Paljon onnea tytöstä!! :) :flower:

Kuorsaamisestani en tiedä :D

Mä näin eka kerran unta tästä palstasta :D Ja Leppismom oli kirjoittanut jotain, en muista enää, paitsi sen että hänellä ja miehellään tuli 5v yhteiseloa ja onnittelin. Voi että, kaikenlaista sitä.. :LOL:

Liikunta, joo mäkin voisin kysyä että mitä se on!? En mä pääse oikein mihinkään kun alkaa supistaan niin kovaa ja tulee paikat kipeeksi. Ajattelin nyt kyllä jos alkais käymään uimassa jos siihen kykenis. Ja jos ei niin ainakin voin lillua hieroma-altaassa ja höyrysaunassa :D

Tänään tulee taas kaveri tänne melkeen viikoksi kun sillä on kouluviikko, muuten siis opiskelee etäopiskeluna kun Kuusamossa asuu :)

LD + Pikkunen 30+6
 
Viimeksi muokattu:
ONNEA kaapolle pienestä nyytistä :flower:

sairaalapelkoa ei oo. viimeksi jouduin siel 4 viikkoo makaamaan. ainu mikä ärsyttää on tosiaan se tylsyys ku ei oo mitään tekemistä. siks suunnittelinki ottavani koneen mukaan.

kuorsaan!!!

liikunnasta hankalaa ku kävellessä alkaa häpyluuhun sattua niin pirusti. ton koiran kans on kuitenki pakko vähä kävellä... ja sit ku se pentu tulee,ni pakkopakko!

tombatar ja juniori 30+6
 

Yhteistyössä