*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

Triida ainakin mainitsit syöväsi omega3:sia, mites muut? Mä muistelen että mulle sanottiin joskus neuvolassa että niitä ei kannattais enää loppuraskaudesta syödä kun ohentavat verta ja lisäävät siten verenvuotoa esim. leikkaukseen jouduttaessa ja varmaan samoin synnytyksessäkin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ja Piikunen, ihmeelliseltä kuulostaa että on käsketty salmiakkia syömään. Itekin oon sitä alkuraskauden aikana syöny, mutta sitten joku varoitti, että siinä oleva glykyrritsiini on haitallista sikiölle. Sitä on siis lakritsiuutteessa, joka valmistetaan lakritsijuuresta, ja sitä on aika lailla kaikissa lakuissa ja salmiakeissa. Lakritsijuurellahan on aikoinaan tehty jopa abortteja... Mutta esim. tässä joku uusinen asiasta: Lakritsi raskausaikana heikentää lapsen älyä | Terve.fi Jossain oli ohjeena että 50g lakua/salmiakkia viikossa ois turvallinen määrä, mutta koska tuota glykyrritsiiniä on niin eri pitoisuuksia eri karkeissa niin turvalliset rajat voi ylittyä jo vähemmälläkin.

Me ostettiin viikonloppuna Mauri Kunnaksen vauvakirja ja sitä pitäis alkaa vähitellen raskauden osalta täyttelemään. Ootteko muut moisia täytelly nyt tai aiempien lasten kanssa?

Mulla ei varsinaista pahoinvointia oo nyt loppuraskaudesta ainakaan vielä ollu, mutta oon kyllä huomannu että makean syöminen on alkanu aiheuttaa ällötysoloa. Sama oli myös alun pahoinvoinnin aikaan että mitään makeeta ei voinu syödä. Eli oon nyt yrittäny syödä välipaloinakin suolasempaa ruokaa ja esim. jukurtti on pitäny vaihtaa maustamattomaan. Toivotaan ettei tästä pahene, vaikkakin tämä makean välttäminen tekee ihan hyvää! :D

Piula+ipana 32+0 POKS
 
omppis kyllä kela korvaa taksin eli onko se nyt 9e omavastuu.. mutta sairaalaan mennessä joudut maksamaan sen ensiksi itse ja pyytämään sairaalasta lapun kelaa varten että tulit taksilla, eli varsinaista "kelataksia" et voi itsellesi suoraa tilata vaan jälkeen päin pitää hakea korvaus.. ja eihän se voi olla korvauksen este että sinulla olisi kuski ollut tai eihän sitä voi kela edes tietää :)
Täläi minulle kerran siis taksikuski neuvoi kun olin menossa päivystykseen, enkä ollut edes ikinä ennen kuullut asiasta.. :) toivottavasti tajusit :D
 
Etanaseerumista ( Baba de Caracol ), onko kellään kokemuksia? Senhän pitäisi vaalenaa arpia ja auttaa akneen, epäpuhtauksiin yms. Ja sitähän löytyy, sekä kasvo, että vartalorasvana.
Mietin vaan että jos se oikeesti auttaa, niin voisin kokeilla itsekkin!
Olis kiva myös tietää kumpi on parempaa, se voide vai geeli (geelissä "etanapitoisuus" suurempi).

greentea1 32+2
 
Viimeksi muokattu:
ohhoh, onpa iso omavastuu, tiedä sitten onko myös ambulanssin omavastuu noussut?? :) tosiaan ehkä ambulanssi on järkevämpi, ja 2kertaa olen mennyt ambulanssilla päivystykseen tosin vuonna 2012 niin silloin oli vähän alle kympin kun tuli siis lasku kotiin :)!!
 
Tsemppiä Minx! Nyt varmasti minun loppuyön ajatukset pyörivät siellä teidän luona <3

Julille myös jaksamista sairaalaan.
Samoin muille voimia ja tsemppiä tarvitseville!!

Kelan matkakorvauksista: Eli juu ne omavastuut ovat nykyään lähelle 15€ kummassakin siis taksissa ja ambulanssissa. Itse hämmästyin tuota "korotusta" kun luulin että ne tosiaan olisivat sen alle 10€ mitä about pari vuotta sitten olivat. Noh, tosin jos pidempää matkaa joutuu mennä kela-kyydillä niin onhan se säästö pienikin säästö :)

No mutta josko sitä kokeilisi saada vielä unenpäästä kiinni (onkohan mahdollista enää)...

Sannamary ja sissi 34+4
 
Minxille tsemppiä :) Jännätään täällä hurjasti, jokohan on vauva syntynyt!!

Julille jaksuja sinne sairaalaan, onnkes siulla on noin hyvät viikot jo :flower:

Könkkänä: Miekiin tahon kotiorjan, tai muutama sellanen olis viel parempi!!! Mut ei kyl oo tulossa.. Onneks mies tekee kotityöt, paitsi ruuan, pakko sanoo että mie en siivoo oikeestaan ikinä :D Mut noi lapset onkin sit enenpi miun hoidettavia :)

Välillä on ihan kamalan malttamaton olo ja tuntuu ettei jaksas enää yhtään viikkoa olla raskaana ja sit välil iskee sellanen olo et ei haluu luopuu tästä mahasta vielä pitkään aikaan kun tää on viimonen vauva. Ihme oikkuja :D

Kyl nää nukkumiset taitaa nyt olla tässä ennen vauvan tuloa, hyvin pinnalista unta aamuyöstä ja pissalla kun ravaa alkuyön. Pyörimistä vaan. Tänään jos yrittäs nukkua päikkärit viel ennen kun täytyy kammeta ittensä illalla muutamaks tunniks töihin.

34+4
 
Minxille tsempitykset :)

Sone*:SÄ kuvasit hienosti mun tuntemukset äskön.. :D nyt alkaa vaan jo olemaan sellainen olo, että saa riittää.. : / Mun selkä on niin rikki ja muutenkin kaikki vaivat päälle niin huh..:ashamed:

Rena:Mulla oli sf-mitta 34+2 36cm ja eilen kun mitattiin miehen kanssa niin sf-mitta on nyt 39cm.. viikkoja eilen 35+5.. Ollaan miehen kanssa usein mitattu ja saatu ihan oikein kun eihän se ole vaikea mitata :) Kauhistelen sitä samaa asiaa kuinka iso poika mahasta tulee.. esikoinen kun oli 4400g ja syntyi 2pvä etuajassa.

( . ):
Oma olo on edelleen aika karmea.. :( Flunssassa edelleen..:snotty: Ihan hirveää kun henki ei kulje jo pelkästään vauvasta johtuen niin nyt vielä vähemmän :( Parempi kuitenkin hitusen jo.. Nukkumisesta nyt ei vain tule mitään.

Tänään olisi sitten painoarvio ultra... Saas nähdä mitä sielä sanotaan..:whistle:

Täällä aletaan niin hienosti vauvatumaan, että ihan hassua.. :D No huomenna on jo eka päivä helmikuuta niin ei se mikään ihme sinänsä ole.. :p


mam ja risbe 35+6.. huomenna poks poks.. ;)
 
Mam: Hui kun iso sf mitta siullakin :) Tuuhan ilmottelee sit vauvan painoarvio tänne! Mie mittasin eilen ihan huvikseen ite kun on aika norsu olo niin 35cm ja 34+4 eli ihan tarpeeks X)

Onks muuten muilla sellasia kramppeja nivusissa? Tää onkin ihan uus juttu, ei oo ollu aiemmis raskauksis!
 
Voi Minx, paljon tsemppiä! Oon ihan fiiliksissään että saanko seuraa vauvautuneiden listaan. Paljon voimia ja tule ilmoittamaan miten kävi. Jännittää !!! :D

Meidän pikku mies on siirtynyt jo kevyemmälle seuranta osastolle. :) Eilen vaihtelin jo vaippaa ja pidin sylissä monta tuntia. Rinnalla kävi myös ja ottikin muutamat imut, loput syötin itse nenämahaletkun kautta. Ei vielä aivan jaksa imeä kunnolla mut toivotaan et vahvistuisi pian. Mut selvästi sylissä käänsi päänsä rintaani päin ja hamusi suullaan. Se kai ihan hyvä merkki jo... ;)
Tää potilaskoti on ihan hyvä. Eka yö ku nukuin yht. lähes 8h... Vaikka vauva ei vielä herätä niin nämä täyttyvät meijerit herättää. Mut teille lohdutuksena, loppuu se pissalla ravaaminen viimeistään tässä vaiheessa mut sit herättääkin muut mutta paljon mukavammat asiat. <3 Esikoista vaan tulee niin kova ikävä täällä. Toivotaan et 4,5 vuotias ymmärtää ettei äiti häntä nyt hylkää vauvan takia . Olen yrittänyt selittää et äitin on pakko lähteä vaikka ei haluaisi... Ja se on sydäntä raastavaa ... :'(

Mut nyt pumppaan ja aamupalalle. Sit vauvan luo. ;)

Nopponen ja poika 6vrk
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Piula Oho, enpä ole kuullutkaan! Enkä osannut edes ajatella, että tuosta mitään haittaa ois, on semmoinen RaskausOmega3. Pitääpä kysellä ens kerralla neuvolassa. Kiitos, kun mainitsit asiasta!:)

Minxille tsempit!! Jännää!

Ja huippuja uutisia Nopponen! Ihania sylittelyhetkiä sinne:heart:
 
Ensinnään tsempit ja ajatukset Minxille!!! Jännät paikat,täällä kaikki jännittelee mukana =)

Ja Nopposelle ihania hetkiä vauvan kanssa =)

Täällä jo alkaa itekin ootella maaliskuuta... että saa oman pienen syliin...

Ja toisekseen se on huomenna jo HELMIKUU!!! ja ihan kohta maaliskuu, MEIDÄN KUU :heart:
Otanko minä tuon helmikuun pinonkin? Voin kyllä ottaa ei se minua haittaa =),jos kukkaan muu ei tahdo/halua. Ja mites se maaliskuu? (voin minä senkin ottaa)

Jemimi ja pikku-ukko 33+4
 
Viimeksi muokattu:
Nopponen, ihanaa kuulla mukavia uutisia sieltä!

Meillä oli neuvola, oli muutes maailman turhin käynti ikinä! Täti oli viikon edellä viikoissa, ei merkannu mittauksiaan äitiyskorttiin (paitsi nuo väärät viikot) ja oli vartin vielä myöhässä. Oon niin usein käyny tuolla äitipolilla ja jatkossa myös ja kolmen viikon päästä jos käynnistellään, että en taida enää tuoll aneuvolassa edes käydä. Ihan tyhjä arpa :kieh:

Ärsytys-unet on otettava:LOL:

Uninen Nippa ja Pablo 34+5
 
Ihanaa! Paljon onnea Minx82! :heart: Hienoa että kaikki meni hyvin!

Kukas on seuraava??? :popcorn:

Nenäverenvuotoa ei ole ollut mutta ikenet vuotaa joka kertaa kun pesee hampaita!

Voi miten mukavaa Nopponen kun olet jo päässy sylittelemään vauvaa! :heart: Ja miten tuo vaipanvaihtokin kuulostaa niin ihanalta et ihan tippa tulee silmään :)

Nanna Olipa ihana suhtautuminen mieheltäsi tuohon isyyslaatikkoon, taisi todella olla otettu! :) Minulla palsta-addiktio vaan pahenee etenkin nyt kun on äippälomalla, monta kertaa päivässä pitää käydä lukemassa. Etenkin nyt kun vauvoja alkaa tipahdella ketjuun! :)

Jemimi Hienoa jos jaksat loput ketjutkin ottaa, itse en uskalla tarjoutua kun itsellä ei enää pitkä aika synnytykseen ja jos olen vauvan tulon jälkeen yhtä puol kuollu kun esikoisen jälkeen niin minusta ei oo tekemään mitään ylimäärästä.

Loppuun vielä neuvolakuulumisia:

rv 35+6
paino +560g/vko (alusta n. 8kg)
RR 130/78
pissa ok
Hb 127
sf 31
RT
syke 130-140
liikkeet ++

Esikoinen oli nyt ekaa kertaa mukana mut ujostutti niin et ei uskaltanu tulla sydänääniä kuuntelemaan läheltä :)

Särö ja Jalo 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Nanna*83

Yhteistyössä