MAALISKUUN MUSSUKAT 2015 *Marraskuu*

MAALISKUUN MUSSUKAT 2015 :)


LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

28.2

Articuno/3.lapsi/ SEKS

1.3

Ameline-84/29v/2.lapsi
Penni*/3.lapsi/
ruska79/35v/2. lapsi/KOS
Daria09/39/2.lapsi/LKS Poikaolo/Tyttö
metu77/37v/3. lapsi/KOS

2.3

Alppis/27v/2.lapsi
MariaR81 / 33 / 3 / PS Tyttölupaus
mamu13/21v/2.lapsi/PKKS Poikalupaus

3.3

Kiyoko/33v/2.lapsi/OYS
Ellutar/24v/1.lapsi/KOS
Heikku89/25v/3. lapsi/VKS
VilkkuS. / 24 / 2. lapsi / HYS
KaJsa83/3.lapsi
Angel25 / 1. lapsi / TYKS

4.3

Lillitys/33v/3.lapsi/TYKS Tyttölupaus
jaanamaria/29v/2.lapsi/NKL
Kkatinka/23 v/2. lapsi7SatKS

5.3

Muukalainen77/37v/4.lapsi/SEKS
Pecanpie/26v/2.lapsi/TAYS Poikalupaus

7.3

Nutti/28v/1.lapsi/TYKS
Tuisku83/31v/3.lapsi/TYKS
Pauge83/31v/1.lapsi
elnastiina / 35 v / 4.lapsi / K-SKS

8.3

mariakaroliina/21v/1.lapsi/KYS
pahki/30v/2.lapsiTyttöolo/Tyttölupaus

9.3

Unto-Helmiina/25v/3.lapsi
tinnnde/23v/1.lapsi/SatKS
Suski90/23v/4.lapsi/OYS
Pikkukirppu15 / 22v/ 1.lapsi/ PKKS

10.3

Vappuvaavi/32v/2.lapsi/KOS

12.3

Millipilli/22v/2.lapsi/TAYS
Pieksu/27/1. lapsi/OYS
Aipan äippä/ 30v/ 2.Lapsi/LKSPoikaolo/Tyttölupaus
ealr/2.lapsi/PHKS

13.3

hokapontas /24v/2.lapsi / KOS?
Tann1 / 22v/1. lapsi/ K-SKS

14.3

Zisu/
Leina/27/2. lapsi/LS
Rips/32v/3.lapsi/KOS
marrastuuli/37/4.lapsi/OYS Tyttölupaus

15.3

tupuna08/33v/3. lapsi/OYS
Ruubi/OYS Tyttöolo/Poikalupaus

Riquel-76/38v/2.lapsi

16.3

Peikkoäiti 86/28v/2. lapsi
Raidallinen kissa/32v/5.lapsi/TAYS Poikaolo/Poikalupaus
Leonore/26 v./1.lapsi/KOKS
Lohtu/30v/2.lapsi/Koks
Kinkula-/25v/3.lapsi/satks
meidän pulla/36v/4.lapsi

18.3

Pikku M/31v./ 2lapsi
Janie2 27v/3.lapsi/JS
Miitt21/ 23v/2.lapsi/LKS
Unihiekkalapio/22/2/LKS
Sarahh/27/1/TAYS

19.3

efi/28/2. lapsi/ulkomailla Poikalupaus

20.3

NeliApina/36v/6. lapsi/PHKS
Mins/27/2.lapsi/SeKs

21.3

Eveneve / 31v/1.lapsi/
Tii*2.lapsi/24 v/EKKS

22.3

Tetuli/27v/2.lapsi/PHKS
Kesäkerttu/2.lapsi/Tays Poikaolo

23.3

Maaliskuu2015/33v/1.lapsi/Koks Tyttölupaus
katjahei/29.v /2.lapsi
Mariasa/ 23 / 2.lapsi/ tays tai lks
Tetuli/ 27v/ 2.lapsi/phks

24.3

eternal-life/25v/4.lapsi/LKS
Jennim/22v/2.lapsi/JS
Höpönenä/35v/ 3.lapsi/ NKL tai KOS Poikalupaus

25.3

cherryy/22v/1.lapsi/OYS


27.3

Maicy/25v/1.lapsi/OYS
kesätys / 32v. / 2. lapsi/OYS
Tarrasukka/21/1.lapsi/SAS Tyttöolo
sisunen/2.lapsi/SatKs

28.3

sninii / 22v / 2.lapsi / PKKS

29.3

eläväinen/21/2.lapsi/tays
VanillaLady/28v./1.lapsi/Koks Tyttöolo/Tyttölupaus
MinienMama/3.lapsi / LKS
Maalisvauva/30 v./2. lapsi/HYS
lazyanne / 28/ 1. lapsi / ulkomaat

30.3

Pallofisu/32/2. lapsi

31.3

Piip- /22.v/ 1. lapsi/ OAS

senna/37/3.lapsi/kys

LYHENTEET:
VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA ja muodossa LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala. Kiitos!

Jos nimimerkin perään halutaan tyttö/poikaolo pyyntö lihavoituna tai jollain värillä. Kiitos!

FB-ryhmä on sulkeutunut

Aiemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...at-3-heinakuu/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...t-2015-elokuu/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-2015-syyskuu/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2419234-maaliskuun-mussukat-2015-lokakuu/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tarrasukka uudesta pinosta.

Aika menee hurjaa vauhtia. Töissä ovat alkaneet tulemaan tiimin ulkopuoleltakin suoraan onnittelemaan. Eli kukaan ei arastele eikä arvuuttele mistä keskivartalopyöreys johtuu :) ovat vaan yllättyneitä kun kukaan ei oo heille kertonut :)

Tunsin liikkeitä nyt varmasti toissapäivänä ja eilenkin vähän <3 <3 aika pitkään meni kun pikkukolmonen jo, mutta niin vain edessä oleva istukka vaimentaa.

Nyt täytyy taas alkaa vähän siivoon ja sit valmistautumaan hirmuisen kauhuisiin halloween- juhliin :)

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

Höpönenä ja minimartta 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Vappuvaavi
Huih! Jospa sitä nyt saisi aikaiseksi hieman kirjoiteltua tännekin. Niin paljon kesksuteltu täällä taas jo etten kyllä varmaan muista mitään kommentoida mitä ajattelin! :D
Aikasenlailla koomaten on tämä viikko mulla mennyt, maanantaina aloitin yövuorot pitkällä yöllä (15h) ja 3 yötä yhteensä. Tietystikin jo ensimmäisenä yönä alkoi kurkussa tuntumaan hassulle ja lenssuhan sieltä sitten poiki. Toisena yönä pää ja poskiontelot tuntuivat räjähtävän ja viimeisenä yönä keuhkot palavan kasaan...Väsymys sitten myös sitä luokkaa kun ei saanut nukuttua ekojen öiden jälkeen ja räkäisenä. ONNEKSI öiden loputtua olen nyt saanut levättyä ja vaikka vielä räkäisenä täällä ni vointi paljon parempi, töihinkin pitäisi illaksi jo mennä. Huh, hirveä yöllä kun heräsin ja rupesi ryvittämään ni järettömän kipeään kävi alavatsaan!! Nytkin kun niistin ni hirveän tikaisun teki oikealla alavatsa/nivus alueelle..

No sitten muihin asioihin, onnea Ruubille poikalupauksesta ja ihana kuulla että ru:ssa lopulta selvinnyt kaiken olevan hyvin! :)
Kiitos tarrasukalle uudesta pinosta! :)

Höpönenä, mukava kuulla että olet päässyt töiden pariin. Onko pysyneet kivut vielä aisoissa töissä? Kuulostaa todella tutulle nuo kipuilut, tai mulla oli sillon töissä kans samanlaisia alavatsa kipuja ja aivan tuskaa kumartuminen teki. Onneksi jäänyt toistaiseksi vain tuohon yhteen kipuilu kertaan, pelottaa että alkaa liika aikuisin kipuilut ja moisten kipujen kanssa en kyllä usko voivani hoitotyötä tehdä. Niin fyysistä tavallaan ja välillä aika hektistäkin, joten minä kipujen kanssa tarkoitaa etanan hidasta hiipijää joka ei oikein sovellu töihin :D

Muutoin kivuista, aika hyvin on kaikki kivut pysyneet täällä poissa. Nyt tosiaan tullut noita äkillisiä kovia kipuiluja viimeyönä ja aamusta yskänpuuska/ niisto yhteyksissä..Saas nähdä kuinka töissä. Tuntuu itsellä olevan hirveä pelko persiissä milloin joutuu kotiin jäämään joidenkin kipuilujen vuoksi, kauhistuttaa sillä en usko että jaksan kotona kauaa vain olla, hulluksi tuun! :D Joskus vain kolmen päivän vapaatkin töistä tuntuu että riemusta saa jo töihin hyppiä, kun ei jaksa vapailla olla :D

Seksistäkin oli puhe, pakkohan nyt sitäkin kommentoida. Vappuvaavi sanoikin niin mainiosti tästä, väsymys tahtoo syödä haluja! Petiin mentyä ajattelee voisi vähän peittoa heiluttaa, mutta olisipa se vain ihana nukkua ja niinpä siis nukkuminen voittaa :D Viikonloput, siis silloin KUN joskus olen vapailla, tietysti levänneenpänä, mutta mies tahtoo useimmiten olla oluen maussa niin ei minua sitten haluta haisulin kanssa peuhata :D Hirvittää sillä halut välillä katossaankin, mutta harvemmin jaksaa sitten toimia niiden mukaan! No ei nyt onneksi aivan kuivaa kautta sentään eletä, mutta isännästä kyllä huoma ettei se niin kärkkäästi vonkaakkaan peiton alle että liekö silläkin jotain raskausajan estoja tullut :LOL: Noniin, eiköhän se siitä :D

Ömöm, eipäs kai mulla nyt sitten muuta. Uu raskausarvista vielä se kommentti, laiskanpuoleisesti olen jaksanut rasvailla. Suihkun jälkeen oon tissit ja masun rasvannut, tisuleista huomaa että kaipaavatkin kun tahtoo aivan kutista iho. Kyllähän nuo niin kasvavatkin ettei ihme. Mihinkään ei siis ole arpia vielä tullut, epäilen kyllä että tulee kun vanhoja arpia lihomisesta on lanteilla. Perusrasvaa oon käyttäny, aikomuksenani ois hankkia esim joku öljy jolla vois toisinaan voidella.. MUTTA en tiiä minkälainen öljy ois hyvä, joku joka ei kovin jäis tuhrimaan iholle..Oisko kellään ehdotuksia??

Nyt minä menen kutomaan koiralle villapaitaa, saa nähä mitä siitäkään tulee! :LOL:

Hyviä vointeja kaikille masuille!! :xmas:
Piip- 18+6
 
Heippa maalismasut!

Ensiksikin onnea kaikille, jotka ovat saanuut hyviä RU-uutisia :heart:
Meillä vielä jonkun aika joudutaan odottamaan.

En enää edes muista mitä kaikkea piti kommentoida, mutta kerrotaan nyt edes jotain :D

Torstaina oli ylimääräinen neuvolakäynti kolarin takia. Juteltiin neuvolatädin kanssa hiukan ja kuunneltiin pikkuisen sydänäänet. Tai oikeastaan yritettiin kuunnella, toinen meni niin valtavasti karkuun :D Hetken kuitenkin jumputti syke 150, eli kaiken pitäisi olla hänellä hyvin :heart:

Seksistä Täällä kyllä tekee mieli :D Minun varmaan useammin kuin miehellä. Yritetään nyt ottaa tästä "ilo irti" kun varmasti jossain kohtaa ei enää sitten huvita, kun masukin alkaa jo nyt olla aika iso.

Rasvailusta Ihan perusrasvalla olen sillointällöin voidellut. Iho kiristää ja kutisee aina välillä ja rasva auttaa heti. Ihoni on muutenkin aika huono ja kuiva. Kasvoistakin iho on nyt raskaudenaikana tullut kuivemmaksi ja kukkii välillä kuin kevätniitty :D Mutta eikös se niin ollut, että "tytöt vievät äitinsä kauneuden" ;)

Muita kuulumisia Saimme asunnon! Avaimet saadaan huomenna, niin pääsee sitten siivouspuuhiin :) Ihanaa saada laittaa uusi koti kunnolla valmiiksi ennen vauvan tuloa. Saa tuo meidän pieni mieskin sitten ihan oman huoneen :) Samalla onkin sitten edessä neuvolan vaihto, mikä vähän jännittää.

Tälläistä tälläkertaa, varmaan puolet jutuista jäi sanomatta, mutta tuleepahan sitten kirjoiteltua useammin :)

Tarrasukka 19+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Piip- ja Vappuvaavi
Riquel-76
Moikka täältäkin, en saa tekstiä punaiseksi ja mua ei ole listattu mutta siis toista odottelen ja ikää on jo 38v. Laskettu aika kamulle on 15.3.
Rasvauksesta sen verran että minäkin rasvaillut mahaa ja rintoja suihkun jälkeen Bio-oililla, käytin ekassa raskaudessakin ja vältin kaikki raskausarvet, voin suositella :)
Nyt tosin kauhukseni havaitsin eilen järkyttävän suonikohjuryppään sisäreidessäni, hui! Töissä paljon seisoskelua, hommasin kompressiosukat viimeviikolla josko jotain apua. Mitä muuta voin tehdä välttääkseni näiden lisääntymisen, leikkaus ilmeisesti ainoa vaihtoehto synnytysten jälkeen?
Uusi kiusanhenki tässä raskaudessa myös virtsakivikohtaukset, 2 ollut ja onneksi kestäneet vain pari tuntia mutta tuskaa sekin aika. Onko muilla vastaavia harmeja?
Rakenneultra tiistain, vähän jänskättää... :)
 
Heippa Riquel-76. Tervetuloa mukaan :)

Onpa ollut hiljainen maanantaipäivä… töissä jälleen flunssan jälkeen köhimässä. alapää on taas jumissa. Joten katsotaan miten tämä viikko menee, vai meneekö ollenkaan.

Onnea Tarrasukalle asunnosta! Onneksi kolarista ei tainnut aiheutua mitään ongelmia. Huh!

Viime viikolla kun olin kotosalla ehdin jo suunnitella miten järjestetään meidän makuuhuone kun laskettuaika lähestyy. Kaappia pitää siirtää, hoitopöytä hankkia oven läheisyyteen - siitä on sitten helppo kakkapyllyn kiikuttaa viereiseen vessaan. Ja hoitopöydän viereen hyllykkö johon saa tarvikkeita ja vaippoja käden ulottuville, ja hoitopöydän laatikoihin pikkuiset vaatteet. Ja vauvan sänky mun puolelle ihan viereen, hiukan kuin perhepediksi taas. Myös mietin huonejärjestelyä kun vauva kasvaa ja tarvitsee oman huoneen, että siirretäänkö isommat pojat meidän huoneeseen, on tosi iso. Ja meidän huone oh:n viereiseen makkariin ja vauvan huone esikoisen huoneeseen, vain mitenkä päin… no siinä on vatvomista ensivuodelle. Hauskaa pyöritellä mielessä eri vaihtoehtoja.

Kävin viikonloppuna vaatekutsuilla, ja petyin kun mallistossa ei ollutkaan yhtään vauvan vaatteita. Ja itselle en uskaltanut tämän mahan kanssa tilata niin kalliita tuotteita. Joten tilasin vain pojille yhdet paidat. Tarjoilu oli taasen mahtava, ja kahvipöydässä oisin viihtynyt pidempäänkin maistelemassa kaikkea…

Mies ilmoitti eilen kaupasta tullessaan että isänpäivälahjaksi voisi ostaa jonkin gileten ajeluhärvelisysteemin 25e. Olin jo suunnitellut että pojat saa koristella tyynyliinan kangastusseilla ja piirrellä siihen iskän ja itsensä jne… Varmaan transformersinkin…

Mariia ja Nappula 23+2
 
Tervetuloa Riquel-76 ja muutkin uudet mukaan :flower:. Kyllä tänne mahtuu ja ehtii vielä keskusteluihin mukaan ;).

Olen kyllä lukenut kuulumisia mutta en ole voinut kommentoida tai kirjoittaa omia kuulumisia kun lähdimme perjantaina sukuloimaan ja palasimme eilen myöhään illalla. Kännykällä vois mutta kuten tiedätte se on aika hidasta ja vaivalloista.
Teki kyllä sukulointi hyvää vaikka matkaan yhteen suuntaan kestikin n. 5 tuntia. Siellä sai puhella tästä raskaudesta ketkä ei olleet vielä paremmin meitä nähneet :heart:.

Onhan tuo mitä MariaR81 kommentoi kivaa aikaa kun saa suunnitella miten huonejärjestysten ja vauvalle tarpeellisten tavaroiden sijoittelun kanssa tekee. Ja tosiaan ensi vuonnakin vielä vauvan synnyttyä on siihen hyvin aikaa.

Meillekin tulee vauva nukkumaan makkariimme pinnikseen uskoisin seuraavaksi 2 vuodeksi ainakin. En ole kokenut että vauvan tulisi heti nukkua omassa huoneessa kun kuitenkin yöt on niin rikkonaisia jopa usean vuoden ajan. Helpompi siis pompata samassa huoneessa vauvan luo kun tarve vaatii ja isompana riitti jopa se sana hys hys.

Esikoinenkin siirtyi vasta 3v ja 4kk iässä omaan huoneeseen ja isojen sänkyyn. Oli siihen aikaan hyvin kypsä sinne myös siirtymään eikä ole juuri meidän sänkyyn kammennut. Vauva-aikana ja hektisimpinä imetysaikoina esikko nukkui joitakin öitä keskellä ja kun oli nuhassa. Sen verran levotonta ainakin meillä oli yöt kun pieni oli kipeänä :snotty:.

Hoitopöydän sijoitan joko esikoisen huoneeseen ja jos hän ei häiriinny vaipanvaihdoista öisin yms. niin siellä saa ollakin, muutoin senkin mahdutan omaan makkariin. WC onkin näiden kahden makkarin välissä joten pesupisteelle ei ole pitkä matka. Joku yövalo tietysti pitää olla. Varmaan himmennin oman puolen "yövaloon" joka oli aiemminkin käytössä.

Meillä vain pinnis puuttuu. Senkään kanssa ei niin hätä ole, aluksi menee se äitiyslaatikko esikoiselta ja sitten myöhemmin pinnis jos ei sopivaa vastaan nyt tule. Vieläkin tuntuu siltä että en ottaisi sitä Kelan äippälaatikkoa nyt mutta mene ja tiedä kun sen aika koittaa. Siinä oli vaan niin pojan värit minun mielestä ja toisekseen tuntuu että esikon vaatteet menis ihan hyvin ja niitä on myös riittävästi.

Kävelylenkillä sain käytyä viime tiistaina. Kävelin jopa 1h ja 15 min aika reipasta vauhtia. Yllätyin siitä kuinka helpolta se vielä tuntui. Ainoa että minun piti kesken lenkin käydä puskassa pissalla (great!), mutta pakko se vaan oli, muuten lenkin pituus olis puolittunut. Syyspimeällä puskapissaus vielä onnistuu :LOL:.
No, vaikka se kävely nyt tuntuikin niin helpolta niin kyllä se jo palautti seuraavana päivänä. Nivusissa tuntui ja muutenkin vatsa oli pinkeä heti lenkin jälkeen. Eli malttia pitää kuitenkin olla, ei tässä enää ole mikään niin normi olotila pakko se on myöntää :x.
Ulkoilu sinänsä teki kyllä hyvää ja tekis edelleen. No pyhinä viimeksi ulkoiltu. Meillä kun ei allergian vuoksi ole sitä koiraakaan joka pakottaisi sinne ulos säännöllisesti. Esikoinen puolestaan ulkoilee kavereiden kanssa viereisessä leikkipuistossa niin suuri houkutus jäädä ottamaan sitä omaa aikaa ;).

Muutenkin olen huomannut että taas se on alkanut itsellä, nimittäin kaamosväsymys :headwall:. Tämä ei ole raskaudesta johtuva olotila vaan nimenomaan tuosta syksyisen pimeästä ilmasta johtuva olotila...
Voi olla että tuo minun aamuyön heräily liittyy myös tähän. Nyt olen kolmena peräkkäisenä yönä valvonut tunnin toista tuossa aamuyöllä. Yleensä herään siihen pissahätään tai muuhun kuten kuorsaamiseen ja sen jälkeen ei heti uni sitten tule. No, aamusta en itseä ylös nyt saa. Herään siinä 9-10:00.
Onneksi vauva tuntuu nukkuvan sinäkin aikana kun yöllä valvon. Olis pahempi homma jos hänkin tämän niin ihanan rytmin oppisi..!
Kirkasvalolamppu mulla on mutten ole vielä uskaltanut sitä kokeilla kun muistelen että vuosia sitten sekin vaan sekoitti unirytmiä niin ettei meinannut alkuyöstä uni tulla kun sitä käytti : /. Vissiin se on kuitenkin kokeiltava miten nyt käy. Ei tuo yövalvominen hyvää tee myöskään...
Voi olla että tämä raskauskin herkistää entisestään näille ilmiöille, mutta pakko on vaan yrittää suovia tämä pimeä aika ohi.

Asiat jotka piristäneet kuitenkin omaa mieltä ovat sukulaisten näkeminen, ystävien tapaaminen, lukeminen, ulkoilu, elokuvat, raskaus, ihana esikoinen ja parisuhde suht mallillaan. Mulla saattaa olla tämä mielentila myös ikäkriisistäkin osittain :vampire:. No toivossa on hyvä elää että kevääksi tämä jo helpottaisi. Jos ei niin neuvolassahan tästä on puheeksi otettava jos ei "itsehoito" tähän tuota tulosta.

Kahden viikon päästä on luvassa kuitenkin jopa parisuhdeaikaa kun pääsemme kahdestaan yön yli pikkujouluihin :xmas:. Eniten siinä houkuttaa se pikkujoulumenyy tietenkin ;) mutta toki myös rakkaan kanssa päästään kerrankin kahden liikkeelle.

Jospa se tästä helpottaa? Miten teillä muilla tämä pimeä aika on vaikuttanut?

RV 23+1
 
Heipat täältäkin ja kiitos uudesta pinosta :)

Tänään olisi se kauan jännitetty rakenneultra.. Apua! Ja jännitystä lisää se, et aika on sen verran hassusti etten ehkä saa kuopusta päikyille ennen lähtöä. Et toivottavasti täälä menee hoitajan kanssa kivasti.

pimeä ei vaikuta mielentilaan kyllä itselläni, tai en ainakaan huomannut ole. Minusta on kivaakin ettei aina aurinko paista :) kynttilät ja naapureiden "iloksi" tuli viriteltyä jo ikkunavalojakin :D

Meillä ei myöskään vauva nuku omassa huoneessaan. Pinnis kiinni meidän sänkyyn ja laita alas. Tarvis vaan tuo isosisko siirtää pois :D 1v 9kk kun vieläkin siinä pinniksessä nukkuu. Saa kyllä jäädä meidän huoneeseen jos vaan vauva nukkuisi suht ok. Jos ei niin sitten kai jomman kumman isosiskon kanssa. Katsotaan sitä sitten.
Mutta mieluiten siirtäsin tän melki 2v:n vaan meidän huoneessa alkovin puolelle.

Mitähän sitä sitten, pienen liikkeet tuntuu tosi hyvin, aika rauhalliselta vaikuttaa, ettei koko ajan vedä kauheaa showta :) Nälkä on ihan koko ajan, vihdoin ne hormoninäppylät alkaa vähentyä. Mut inhottava nivus/vasen kankku kolotus vaivaa kun kävelee vähänkin enemmän.

RK 21+1 :)
 
Miten meni rakenneultrassa Raidallinen Kissa ja Riquel-76? Toivottavasti kaikki oli kunnossa. On se vaan aina niin jännä paikka!

Daria09 kyseli pimeän vaikutuksista. No, vaikuttaahan se. Masentaa ja tuntuu, että kostea kylmyys kaivautuu luihin ja ytimiin. On hankala saada itseään ulos ja lenkille, joka taas masentaa lisää. Niin ja suklaa maistuu paremmalta kuin mikään muu. Mutta kyllä se tästä, kunhan joulukuun loppuun päästään....ensi vuonna on sitten taas uutta odotettavaa ja jännitettävää kevääksi.

Jos tätä pimeän aiheuttamaa kaamosapeutta ei lasketa, raskauden kanssa kaikki tuntuu olevan aika seesteistä nyt. Vauvan potkut tuntuu useamman kerran päivässä ja maha kasvaa hiljalleen. Itselläni liikkuminen ei saa vielä aikaan mitään ihmeempiä tuntemuksia vielä pystyy hyvin olla jalkeilla ja kävellä useammankin tunnin. Katsotaan sitten uudestaan kymmenen viikon päästä :)

Marrastuuli + vauveli 21+3
 
Väsyttää, turvottaa, jatkuva nälkä, huono iho, univaikeuksia ja pinna jatkuvasti kireällä.. Hehkeää keskiraskautta siis.

Tänään oli vihdoin neuvola. Syke näytti 150. Verenpaineet matalammat kuin edellisellä kerralla. Taas. Mutta kuulemma aivan ihanteelliset näille viikoille. Sf-mitta otettiin ja näytti 19. Keskiviivalla mennään. Paino oli noussut nyt sen verran, että sain kiellon suolakurkulle ja salmiakille. Jos edes osa painonnoususta olisi tämän järkyttävän turvotuksen syytä.
Seuraava neuvola-aika onkin sitten lääkärintarkastus ja se on jo kuukauden päästä.
Kovasti oli täti minua passittamassa sokerirasitukseen. Laittaa kuulemma lähetteen valmiiksi, että jos muutan mieleni ja haluankin mennä siihen, niin voin vaan varata ajan ja mennä.

Jatkuva kylmä, märkä ja synkkä masentaa. Maassa voisi olla pirteitä lehtiä antamassa edes jotain väriä, mutta joka paikassa joku fiksu on päättänyt, että maassa ei saa olla lehtiä. Kaikki pirteät värit kerätään kovalla metelillä lehtipuhaltimen kanssa pois ja heitetään roskiin. Jäljelle jää vaan synkkää ja mustaa. En ymmärrä miksei lehdet saa olla maassa. Samalla lannoittaisivat ja suojaisivat nurmikoita talven pakkasilta. Syksy pistää kiukuttamaan.

Lillitys ja pikku porkkana rv22+6.
 
Viimeksi muokattu:
kiitos kysysmästä Marrastuuli kaikki oli meidän kohdalla just niinkuin piti. Muutaman päivän pienempi, mutta niin se meillä on aina ollut :) ettei aiheuta paniikkia se tieto. Todella eläväinen pieni poika että niin piti poikatunne paikkaansa :heart:. Tuntuu ihan extra kivalle, että ympyrä joka on alkanut maaliskuussa, kun esikoinen (poika) syntyi maaliskuussa 06, nyt sitten sulkeutuu maaliskuuhun ja poikaan. :) Väliin saimme kolme ihanaa prinsessaa. Isoveli oli haljeta ilosta kun kuuli saavansa nyt sen kovasti toivomansa veljen. Uskalsi kyllä kertoa, niin selvä se pippeli oli :D

lillitys meillä ei haravoida. Ensinnäkin, se on maailman kamalinta puuhaa ja taivaan kiitos kaadoimme ison koivun pihasta keväällä joten haravoitavaa ei edes ole. Onneks! Omena ja luumupuu pudottaa lehtensä niin kivasti alleen, et olkoot siinä. Koivu sotki kyllä jokapaikat.

Rk 21+2 ja todellinen Touho :)
 
Hienoa kuulla että kaikki on hyvin Raidallinen Kissa ja onnea poikalupauksesta! <3 Itselläni kun tosiaan on nuo kolme poikaa, niin olen ollut aika innoissani tästä tulevasta tyttövauvasta, tähän on mukava päättää tämä sarja :)

Kai nuo vauvat aika harvoin enää rakenneultrassa ovat 100% sitä kokoa, mitä keskimäärin niillä viikoilla on, meilläkin taisi olla pari päivää isompi kuin mitä laskettu aika sanoisi, mutta ultraaja ei edes maininnut asiasta, sanoi vaan että vastaa viikkoja. Näytöltä näin että osa mitoista antoi eri raskausviikot. Kyllä ne yksilölliset erot alkavat jo tässä vaiheessa näkymään. Vaihteleehan täysiaikaisena syntyneiden vauvojenkin koko helposti jopa sen pari kiloa, joillekin syntyy alle 3-kiloisia ja toisille melkein 5-kiloisia vauvoja :)

Pimeästä syksystä huolimatta koitetaan jaksaa ja valoa jokaiselle odottajalle!

Marrastuuli 21+4
 
marrastuuli niimpä ja ollaanhan me aikuisetki eri kokosia, toiset on pieniä ja siroja, toiset pitkiä ja paksuja ja kaikkea siltä väliltä :)
Meillä on 2 iha himpun yli 3kg ja 2 alle 3kg et siinä mielessä en tosiaan mitään isoa usko odottavani. Kolmekiloa on varmaan aika hyvä hyvä arvio tässäkin kohtaa :)
 
Heipä hei kaikille =)
Ensiksi onnittelut kaikille hienoita Ru-uutisista =)!

Mulle vois päivittää listaan poikaolon...en saa tällä hiivatin masiinalla näköjään mitään lihavoitua väritettyä taikka tehtyä yhtään mitään muutakaan =(

Pimeyden vaikutuksista joku kyseli: Ei täälä oo mitenkään aiheuttanut tuntemuksia/ väsyä taikka muutakaan. Ja mä niiiiin tykkään kun saa laittaa joka puolelle kynttilöitä palamaan <3

Makkari on tääläkin järjestetty mutta pinnasänkyä ei vielä tuotu, kaippa sekin lähiaikoina pitää lähteä vintiltä haeskelemaan =)

Oloista muuten, täälä jatkuu edelleen pahoinvointi ja oikeastaan nyt pahempana kuin alkuunsa, huoh..ehkäpä se tästä =) Muuten ei kyllä oo kipuja tai epämukavia tuntemuksia joten kunhan tää öllötys hellittäs niin vois sanoa että seesteintä keskiraskauden aikaa vietellään =)

Hyviä vointeja kaikille =)


T: kesäkerttu ja masun asukas 20+3
 
Nyt väsyttää… |O Mutta ei taida pelkästään tämä pimeys/päivien harmaus vaikuttaa, vaan yöllä heräilin pariin otteeseen mittaamaan esikoisen sokereita, ja syöttämään hänelle välipalakeksiä, kun verensokeri jostain syystä laski yöllä. Noh, tällaista tämä diabeteksen kanssa elämä on. Ja pariin otteeseen kävin vessassa. Sitten työmatkalla oli kolari joka jumitti liikenteen tunniksi, eli työmatkaan meni 2,5h! Olin jo ihan tympiintynyt tähän päivään kun pääsin töihin, ja asiakaspalvelussa jurppiminen ei oikein toimi. Muutenkin on ihan tarpeeksi tuo 1,5h työmatka!! Mutta taas on tosiaan vaikeampaa päästä sängystä ylös ja haluaa illalla aikaisin jo nukkumaan. No mutta nivusten kivut ja säryt ei ole niin pahoja olleet tällä viikolla, joten jotain positiivista… taitavat tuntemukset johtua kohdun/mahan nopeasta kasvusta. ;) Kiitos kun sain jupista tänne!

Lauantaina tulee perhe katsomaan meidän tuplavaunuja ja vauvakoppaa, jospa vihdoin saataisi ne myytyä. :) Kun ei me niitä enää tarvita. Mukava jos ne menisi tarpeeseen.

Neuvolatäti soitti ja siirsi seuraavaa neuvolaa viikolla, joten se onkin vasta parin viikon päästä. :/ oisin jo ensiviikolla mielellään mennyt kuuntelemaan sydänääniä. :heart:

Moniko teistä ottaa influenssarokotuksen? Me otetaan jo pelkästään sen vuoksi että on diabeetikkolapsi perheessä.

Lillitys: Meillä lehdet on yhä maassa, ja tehtiin vaahteran iso keko pojille jossa voi touhuta ja peitellä veljeä lehtien alle. Ajattelin että jos jaksan niin siirrän ne tai osan kasvimaalle lannoittamaan sitä. Mutta kun aina vähän väsyttää niin en ole jaksanut… Inhoan myös haravointia, mutta lasten huviksi se on itsellekin hauskaa.

Oletteko keksineet isänpäivä yllätystä tai lahjaa tulevalle isälle? Itse ajattelin että ehkä olisi kiva jokin vauvajuttu antaa myös. Pojat saa koristella kangastusseilla tyynyliinan ja ostan jonkin parran-ajo jutun mitä mies toivoi.

Mariia ja Nappula 23 + 4
 
Moikka pitkästä aikaa! :wave:

Täällä on sellainen viikko että huhheijaa.. Mies viikon reissussa ja samaan aikaan ihan kamala kiire töissä! Tukka putkella olen juossut päiväkodin ja työpaikan väliä ja tehnyt vielä illalla rästityöt kotona kun joka päivä pitää varastaa vähän töistä että ehtii sekä viemään että hakemaan esikoisen hoitoon.. oikein hirvittää miten tuolla mahassa menee kun on syömiset ja nukkumiset ja muutkin levot ollut ihan mitä sattuu :/ Mutta nyt jos palaisi taas normaaliin päiväjärjestykseen ja vkl onneksi tulossa :)

Tarrasukka onnea uudesta kodista! :) Meilläkin nyt ensi viikolla tehdään kaupat talosta ja vuodenvaihteessa viimeistään muutto. Varasin jo lomapäiviä sinne joulun jälkeen niin saadaan muuttohommia tehtyä :)

Ja ihanaa on ollut lukea teidän ultra- ja neuvolakuulumisia. Onnea tyttö ja poikalupauksista! :flower:

Palaan paremmalla ajalla kommentoimaan muuta mitä piti.. Mulla huomenna toka th-neuvola, jee! :) Ja otan samalla influenssarokotteen, sen kerran sairastaneena en todellakaan halua uudetaan, oli se niin hirveä tauti jälkitauteineen. Esikoiselle on rokotusaika ensi viikolla neuvolassa, päiväkodissa kun on niin olen sen hänellekin ottanut kun siellä kaikki pöpöt liikkuu.

Mutta palataan ja ihanaa viikkoa! :)

Vappuvaavi ja tulokas 22+2 (hui miten nämä viikot menee..!)
 
Moi! Lyhykäisesti täältä. Influenssarokotteen otin viikko sitten, perusflunssa on riittävän kauhee mut influenssan jos se puskis päälle eikä itsehoitotuotteitakaan saisi juuri mättää naamariin...ei kuullosta mun jutulta :LOL: mies hakee myös itselleen kun palaa työmatkalta viikonloppuna.
Täälläkin menty tukka putkella koko viikko kahden koiran kanssa, työssä tietty joka päivä. Illat kunnostanut kämppää, huhhuh! Sit yöllä kuunnellu et vieläkö pikkuinen potkii mukana, ja vielä on potkinut! Ihanaa kun sitä voi jo kuulostella ja alkaa oppimaan milloin siellä ollaan hereillä ja erityisesti musiikki aloittaa rummutuksen! Sen huomasin viime pe Vain elämäätä katsoessa, tyyppi oli ihan hiljaa mut sit ku musiikki alkoi niin alko rumba! Voiko se kuulla jo jotakin?

Isänpäivälahjaa en miehelle hanki, meille tulossa siis esikoinen. Se on sit ensi vuonna sen aika, eihän meitäkään muistettu vielä viime äitienpäivänä-heh! Lähinnä ajatuksena mulla olis tehdä "isyyspakkaus/selviytymispaketti" sit kun oman äitiyspaketin saan.

Sit viikkoja laskemaan että osaan laittaa tähän oikein =)

Maaliskuu2015 ja oma papunen 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
Neuvolasta terveisiä :) Kaikki ok, Kelan todistukset saatu ja tässä päivitystä rv22+3:

Paino +284g/viikko (oon niin iloinen että on paino pysynyt hyvin kurissa!)
RR 116/63 (pientä nousua onneksi)
Pissa: puhdas
Hb: 117 (lähtö 134, ei vielä aloiteta rautaa kuulemma ellei olo mene tosi väsyneeksi)
SF mitta: 24 (yli navan jo kohtu että ei ihme kun tää maha on jo näin iso :D )
Syke: 145-150
Liikkeet: ++

Ja seuraava neuvola rv 29+6, että ei siellä tarvitse edelleenkään kovin usein käydä.. Hyviä uutisia oli myös se, että kun muutetaan niin neuvola pysyy samana vaikka th vaihtuu, toi seuraava kerta on jo uuden th:n kanssa. Ja se uusi on oikein kunnon kokenut "vanhan liiton" th, oli meillä esikoisesta perhevalmennuksissa ja huippumukava. Jos nyt on edelliset 3 neuvolantätiä jäänyt manmalomalle niin tästä saa korkeintaan jännittää eläkkeellejääntä ;) Eli oon tosi olonen että nyt pitäisi pysyä meillä terkkari pitkään samana, on tähän mennessä tosiaan ollut vähän turhan suuri vaihtuvuus..

Palaan muihin kuulumisiin kun kerkiää :) Hyvää isänpäivän viikonloppua kaikille!

Vappuvaavi ja tulokas 22+3
 
Heipähei, ihana kun lunta taas maassa ja valkoista...parantaa kummasti fiilistä! :)

Olisin vähän kokemuksia/vinkkejä kysellyt...mulla alko jo alkuraskaudessa ihottumat vaivaamaan, tollasta atooppisen tyyppistä..nyt se vaan pahenee ja pahenee kokoajan ja tuntuu ettei kehtaa enää ees ihmisten ilmoille mennä tän näkösenä...kutittaa älyttömästi ja yöt yhtä tuskaa kun vaan raapii.. mietin et pitäiskö maanantaina soitella neuvolaan vai suoraan johonkin ihotautilääkärille varata aikaa..alan olla aika väsyny tän kanssa...onko muilla ollu raskaudenaikaista atopiaa? mulla muutenkin ollu aina herkkä iho, muttei koskaan aiemmin menny tämmöseks...rasvat ei auta ja välillä pakko ottaa allergialääkettä..hohhoijjaa

jeps, hyvät viikonloput kaikille :)
mamu13 33+4
 
Heipsistä vaan.. Huhuh kun on ollut hektinen viikko.

Mutta, eilen oli RU meilläkin ja kaikki oli hyvin ja mallikkaasti, painoarvio 340g. Ihana ultraaja. Viime synnytys ei sujunut kyseisessä sairaalassa oikein hyvin ja lukikin mun synnytyksen kulun teksteistä. Oli hirmu pahoillaan. Meillä siis kävi kaikenlaista, olen vuosia ajatellut että olen vain kuvitellut monia asioita koska mulle oltiin vielä kaiken päälle silloin aika töykeitä. Noh, siellä teksteissä kuitenkin luki kaikki, ilmeisesti hoitajat halunneet turvata oman selustan kun lääkärit mokailee. Noh, tämä nyt ultraava kätilö oli hyvin pahoillaan tästä ja olisi tehnyt tekstin ja varannut keskusteluajan missä kaikki käydään läpi eikä tuollaisia mokia vaan tapahdu uudelleen ja myös mun toiveet otetaan huomioon. Mut kattoo nyt.. En kuitenkaan taida uskaltaa sinne mennä ja kun vaihtoehtoja on niin ehkä valitsen toisen paikan. Yritti vielä puolustella että nyt eri tilanne kuin 6 vuotta sitten ja henkilökunnan määrä ja tilanne paljon parantunut tuosta. Myönsi myös että tuohon aikaan oli aika tiukka tilanne, tosin se ei saisi kyllä hoitoon vaikuttaa. Noh mä olin se vähän epäonninen. Onneksi syntyi melko terve poika ja se on pääasia.

Tämä oli nyt vain tämmöinen mun paineenpurkuteksti.. Selvästi synnytys alkaa nyt pyöriä enemmänkin päässä :)

Minimartta onkin se pikku-ukko :)) niinkuin aluksi aateltiinkin :)

Höpönenä ja pikku-ukko <3
 
Heippa, kiireinen viikko töissä takana. Ja siinä samalla sain tuplavaunutkin myytyä torin kautta =) Hyvä että menivät seuraavalle tarpeeseen.

Iloista huomista isänpäivää kaikille! Meillä pojat jo kovasti odottelee isänpäivää, ja isompi (6v.) ei millään pysytyisi pitämään isältä salassa tekemäänsä lahjaa. On jo kolme-neljä kertaa mulle kuiskuttanut lahjan, ja yhden kerran isi oli ihan vieressä. ...Alkoi molempia hyvmyilyttämään. :LOL:

Minusta taitaa tulla ensivuonna bloggaaja. Kirjoittelen sitten lähemmin että mistä aiheesta. Ens kuussa on koulutusta ja vuodenvaihteessa alkaa. Että kiireinen vuosi tulossa.

Ikävät kipuilut jatkuivat viikolla, mutta jaksoin töissä olla.

Mulla myös alkaa pyörimään synnytys mielessä. Ja ollaan jo järkkäilty poikien hoitoa siksi aikaa, kun tällä kertaa ei kuka vaan voi tulla poikia katsomaan siksiaikaa, hoitajalla on oltava isomman diabeteksen hoidosta tietämystä. Hiukan haastetta tuo.. mutta eiköhä se tästä.

Masussa taas potkitaan.. taidan hiukan rentoutua käsitöiden parissa ja sitten lähdetään poikien paapalle kahville.

Mariia ja Nappula 24+0
 
influenssarokote varmaan jääpi ottamatta.

isänpäivä oma isukki on kuollu kauan aikaa sitten. Miehelle ostin uuden partakoneen kun vanha vetelee ihan viimeisiään. Teen vaahtokarkkikakun ja kunnon palapaistia ja tietty kunnon muna pekoniaamiaisen :). Lapsille toki on kerhossa ja koulussa tehdyt lahjat. Miehen isälle annetaan lasten juur tulleet koulukuvat ja mies varmaan hakee ässäarpoja niinkuin aina :D

synnytyksestä jep, ahdistaa meitä molempia. Kaikki 4 ollaan saatu synnyttää VAS:ssa mut sen lopetettua äitiyspolin, joutuu täältä nyt sitten TAYS:iin. Pelottaa jo pelkästään matka joka piteni 12km:stä 65km:n.. Toki eihän se matka ole verrattuna pohjosen äiteihin, mutta pelottaa silti. Sitten pelottaakin kaikki muu, ylipäätään miten siellä sujuu kun on iso sairaala ja paljon potilaita.. Voi kökkö suoraan sanottuna.

Mulla on ihan hirveä lihan himo nyt iskeny. Oi kun sais oikein kunnon sisäfilepihviä :p mut ollaan tässä nyt syöty niin paljon ulkona muuten, et taitaa olla aika turha kärttää enempää :D pahimpaan himoon vedin kylmän poprilli makkaran ja loput nakit :LOL:

:) RK & Touho 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
Heipähei!
Nyt vihdoni aikaa ja inspiraatiota kirjoitella, vaikka isäinpäivä onkin :) Meillä ei kotona tosiaan vielä juhlita, kun esikoihnen tulossa mutta päivemmästä miehen isällä käydään ja illaksi&yöksi minä sitten töihin.

Laitampa ensin tähän neuvola terveiset, perjantaina kävin!
Paino: +375g/vk (nyt sitten lähti nousuun)
RR: 133/68
Hb: 130
Sf: 16
Syke: 156
Liikkeet: +
Ja hui, kyllä yllätyin suuresti siitä kuin vauva oli kasvanu! Tai siis kun ultrasi niin ensimmäisenä ruutuun rävähti pikkuisen reisi! :heart: Hurjaa, ihanaa, kyllä se vain siellä kasvaa. Vissiin oli hieman pienempi mitä nyt viikkoja (muutamia päiviä), mutta jospa se vain tarkoittaa että meille tulisi pieni vauva :D Sanoi kyllä että on kasvanut aivan normaalisti ja painoarvio 285g. Sukupuoltakin koetti katsoa, muttei hyvää kuvakulmaa löytynyt niin jätti sitten ru, JOKA on jo keskiviikkona!!! Vau, tuntuu kuin olisi ikuisuuden odotellut ru ja lukenut täältä teidän kokemuksi, kun nyt sitten pääsenkin pian jo itse kirjoittelemaan! :heart: Ajattelimme siis kysyä sukupuolen, poikaoloa vähän olen veikkaillut mutta ei mitenkään varmantuntoisesti. Mukava jotain edes veikata, niin näkee kuinka kävi :p

Influenssarokotteesta, kysyi neuvolassa haluanko ottaa ja tuli niin puskista etten osannut juuta enkä jaata sanoa. Sovittiin että ilmoittelen alkuviikosta miten päätän. Onnekseni täällä olikin jo käyty keskustelua asiasta ja miehen kanssa juteltuani aion kyllä sen ottaa.

Voinnissa ei kummempia, vatsa hiljalleen kasvaa. Liikkeitä en vielä olo tuntenut, mutta veikkaan että alan liikkeitä tuntemaankaan vasta joskus myöhemmin myöhemmin :D

Ihana oli lukea teidän kuulumisia ja hyvää isäinpäivää :flower:

Piip- 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: Vappuvaavi

Yhteistyössä