Maaliskuun mussukat 2015 -syyskuu-

Olipa hyvä onni tässä asiassa... ei saatu edes tänään tietoa siitä Lapsivesipunktiosta :(.

Itse soitin joskus kahden aikaan sairaalaan ja kysyin tuloksia. Eivät ole kuulemma saaneet ja sekin on normaalia että voi viipyä. Heti ottavat yhteyttä kun tieto tulee.
Ilmeisesti minun näyte oli pakan pohjimmaisena :/ ja sillä vasta ensi viikolla ilmoittavat tulokset.
Näillä mennään taas viikonloppu. Ei auta nyt mikään.
 
Daria: kurjaa ettet saanut tietoa siihen mennessä kun se luvattiin..mutta kyllä ne vastaukset varmasti valmistuu. Odotusaika on kyllä nimensä veroinen!!! :headwall:
Voimia ja jaksamista.

Mulle ei siis tullut niistä riskiluvuista yhtään mitään tietoa. Sen niskapoimun kysyin ultrassa mutta kaksi viikkoa on nyt umpeutunut eikä kirjettä tai puhelua ole saapunut.
nyt pitäisi sitten vaan luottaa että joku on jossain ne laskenut ja kaikki ok kunnossa...

Ihanaa viikonvaihdetta kaikille! Ensi viikolla saatetaan saada ekat lumihiutaleet joten nautitaan lämmöstä vielä muutama päivä, ainakin täällä etelässä...:flower:
 
Aika todellakin menee ihan hirveää vauhtia, tänään poksuu rv15. Tämmönen samainen pikku hujaus niin poksuu rv30! Kamalaa! :xmas: olis se kiva ehtiä viimeisestä raskaudesta nauttiinkin, arki vaan on niin hulinaa et hyvä jos huomaa olevansa raskaana. No, eiköhän se sitten mielessä pysy kun masu on isompi :)


Mukavaa viikonalkua kaikille :)

RK 15+0
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille =).

Kuten mielialastani saattaa jo huomata sain heti tänään aamusta soiton sairaalalta klo. 8:40 ja sieltä kätilö kertoi lapsivesipunktion tulokset; normaalit ovat!!! Olen onnesta soikeana nyt ja tietysti helpottunut :heart: .
Soittaja kyllä painotti että nämä tulokset ovat nyt vain niistä mitä on tutkittu mutta minulle se jo pelkästään oli niin hyvä tieto että nyt on jo suurin osa murheista pois. Onhan siinä kuitenkin vakavimmat sairaudet poissuljettu. Lopullinen tieto muista kromosomeista tulee sitten 3-4 viikon kuluttua.

Ilmeisesti tulokset olivat tulleet jo perjantaina mutta niin myöhään iltapäivällä etteivät siksi soittaneet ja todella soittavat kyllä varmasti heti kun ehtivät kun mullekin aamusta soitettiin.

Kiitos kaikille tsempeistä :hug:. Nyt voi jatkaa tätä odotusaikaa vähemmällä pohdinnalla kun tietää että tältä osin huolet on pois mielestä.

Olen soitellut jo monelle läheiselle iloisen uutisen ja miehen yllätän siten etten tee kuten yleensä tekisin ja soittaisin hänelle töihin vaan laitoin pienen korurasian sisään vauvan sukupuolta esittävän symbolin ja kerron kun hän tulee töistä että kaikki on hyvin.

Tottakai riskejä on vielä esim. synnytyksessä ja että loppuodotus menisi hyvin mutta ne tulee vastaan jos on tullakseen. Eli että liika murehtiminen ei tosiaan ole hyväksi odotusaikana. Riskejä on mutta ei niitä kannata liikaa miettiä, muuten menee odotusaika pilalle.

Tänne en ainakaan vielä kerro kumpi tulossa. Ehkä sitten kun muutkin alkaa ehkä julkistamaan rakenneultran jälkeen sukupuolen:confused:. Täytyy vaan sanoa että kun sukupuolen kuuli (piti erikseen kysyä), niin aina se vaan on yhtä yllättävä tieto, ei mahda mitään :rolleyes:. Lapsen isä veikkasi paremmin kuin minä.

RV 17+1
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia Daria :)

Täällä aika tuntuu varsin matelevan! Hirveästi huomaan odottavani jo joulua ja lunta, olen miettinyt kyllä että talvea odotan innolla luultavasti siksi kun tietää pikkuisen saapuvan talvella :) Aika ei tunnut kyllä luistavan, tuntuu ettei rv koskaan tule lisää ja olen jäänyt tähän ensimmäisen kolmanneksen kynnyksille! :D Seuraavaan neuvolaankin on viikkoja vielä. Äh puh, malttamatonta oloa täällä..Haluaisin jo masunkin kasvavan niin että sen erottaisi, mutta ei vielä näy ei.
Huih, pitäisi kyllä kerätä voimia tähän viikkoon. Tulee olemaan suhteellisen hektinen ja kiireinen viikko, pitkiä työpäiviä, koiranhakua pitkän työpäivän jälkeen (keskiviikkona saapuu karvainen perheenlisäys ja jännittää niin vietävästi!) ja viikonloppuna yhden yön reissu kotikuntaan hautajaisten merkeissä! Tietenkään vapaapäiviä tällä viikolla ei ole tämän päivän lisäksi muita kun lauantai joka menee sekin hautajaisissa ja auton ratissa istuessa :( Jospa saisin tänään virtaa suoniin, niin jaksaisi tämän viikon ahertaa..

Piip- 13+0
 
Ilmoittaudun mukaan !
En saa tota punaista väriä nyt kun kirjoitan puhelimella.

laskettu aika 21.3, toinen lapsi, miulla ikää 24 v ja synnytyssairaalla Ekks.

Meillä on siis 8/2012 syntynyt tyttö ennestään ja tyttöä toivotaan kaveriksi hänelle, mutta tottakai poikakin on tervetullut :D

kävin tänään sokerirasituskokeessa, vaikka siihen ei ollut mitään syytä. Osallistun eddie-tutkimukseen. Onko muita siihe osallistuneita ? Oli aika karmaiseva kokemus... toisen verikokeen jälkeen melkein pyörryin kun odotin sitä kolmatta verikoetta otettavaksi.. ykskaks säpsähdin ja heräsin jotenkin ja oksennus lensi kaaressa labran lattialle ja miun vaatteille :( iltavuoroon olisi siitä pitänyt mennä mutta sain ajan terveydenhoitajalle iltapäiväksi.. toivottavasti saan saikkua tämän päivän kun kerta töissä pitäisi olla jo.

Mitään ihmeempiä hankintoja tulevalle vauvalle ei oikeastaan ole jos vaan sattuu olemaan tyttö.. pääsee siskon vanhat vaatteet käyttöön sitten. Vaunut ja pinnasänky löytyy jo valmiina.. vähän mietiskelen että onko tuplarattaille käyttöä vai onnistuisko molempiem kuljetus jos isosisko on seisomalaudan kyydissä.

pahoinvoinnit oli ja meni onneksi, mutta iskiaskivut vaivaavat pahasti jo nyt heti alussa. Esikoisen kanssa oli sama homma.. aika tuskallista.

Ultrassa käytiin viikolla 11+3 ja sikiö vastasi viikkoja 12+0 mutta laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. :)
 
Daria09 Hienoja uutisia! Varmasti kivi putosi sydämeltä :heart: Jännä juttu tuo sukupuoli, mulla taas tuli synnytyksessä viimeksi niin vahva olo että tietenkin hän oli juuri sitä sukupuolta kuin oli, tuntui maailman selvimmältä jutulta vaikka ei etukäteen tiedettykään :) Eli jotenkin mulla ei yllättänyt kun tuntui juuri "oikealta" :)

Ja tervetuloaTii* :wave: Eikä meillä ainakaan ole Eddie-tutkimukseen missään vaiheessa rekrytty, olisko alueellinen juttu.. raskausdiabetekseen liittyy kai? Sokerirasitus täällä edessä vasta rv26, viimeksi kävin myös rv 15. Ja tässä alkuvaiheessa se oli paljon pahempi kuin silloin puolenvälin jälkeen. Mä sain onneksi olla makuullani labrassa niin olo pysyi kohtuullisena.

Ja aika menee hurjaa vauhtia! Kuukausi rakenneultraan :attn: Hui! :)

Onko muuten muilla ollut päänsärkyä, mulla on ihan jatkuva "kaveri" ollut jo pari kuukautta, alkaa oleen jo mitta täynnä. Fyssarille sain lähetteen työterveyslääkäriltä, oon käynyt hierojalla, ostin just uuden tyynynkin jos se yhtään auttais. Ei migreeni, mutta pahimimllaan tosi kova kipu, ja viikossa ehkä yksi hyvä päivä.. Panadolia syön vaihtelevasti, yritän sinnitellä ilman. Kaurapussia kokeilin eilen, kylmägeeli varmaan seuraavaksi kokeiluun huoh... Kuulemma toisilla voi olla koko raskauden tämä vaiva, jes. Esikoisesta helpotti pääkivut ja nyt tuntuu että tää jännityspäänsärky on vaan kroonistunut.

Nyt se syksy alkoi, vettä tulee kaatamalla ainakin täällä :)

Vappuvaavi ja tulokas 15+6
 
Vappuvaavi, täällä ilmoittautuu heti toinen päänsärkijä :ashamed:
Toissapäivänä olo oli kuin pahimmassa krapulassa, koko päivä meni silmiä siristellen ja ohimoita hieroen. Ainoa keino sen lopettamiseen oli uni! Sit ku havahtui hetkeksi hereille niin ta-daa! Siellä oli edelleen täysissä voimissa päänsärky.... Mut onneksi kesti vain sen yhden päivän! Aloin miettii et onko normaalia vai onko joku aivoverenvuoto:O
Nyt tiedän että kuuluu asiaan ja voin olla iloinen niistä päivistä jolloin päätä ei särje :D
 
Onnea hyvistä uutisista Daria09

Tervetuloa mukaan tii*
Seisomalauta varmaan toimii joillain, muttei kyllä meillä. Kuopus on 1/13 eikä varmasti pysyis siinä kahta sekuntia. Sillon kun hän oli vauva niin kolmoselle ostin ja voi tauti kuin kamala kapine. Ostin viel sen kehutun bumpriderin ja ihan kamala. Pitkäkoipinen kun on niin eihän siitä työntämisestä tullu mitään, kun ei vaunuistakaan saanu aisaa pidennettyä. Myin sen äkkiä pois, enkä uutta hevin osta.

päänsärkyä joo löytyy, lähes päivittäin on semmonen ärsyttävä hiljainen särky. Oon entinen migreenikko niin miellän tän aika miedoksi. Särkylääkettä ei välttis tarvii ottaa, johonki hormonintuotantoon se liittyy.

hiukset ja kynnet ootteko huomannu muutoksia? Hiuksissa en niin huomaa mitään, mut muut karvat kasvaa niin, et viuhuna käy :kieh: ja kynnet, wau! Mulla on yleensä kynnet iha nysät ja kynsipielet auki. Mut nyt on oikeesti, pitkät ja vahvat kynnet :D jee.
 
do diid! neuvolassa käyty taas, nyt siis 14+2 viikot. Kuulin että koska olen käynyt yksityisellä silloin viikolla olisko ollu jotain 9 niin nyt ei sitten neuvolalääkäri tutkikaan. Siis ollenkaan!
Mut mun lista (koottu tältä päivältä ja viikolta 9 olisi seuraavanlainen:
Paino: +287g/viikko (vko 14)
RR: 111/69 (vko 14)
Pissa: (näyte annettu tänään joten ei tietoa vielä)
HB: -ei mitattu koska oli viimeks riittävä...mitä se ikinä tarkoittaakaan :D
Sykkeet: 150 (vko 14)
Liikkeet:++
Kohdunsuu: Kiinteä, kiinni ja 5,2cm (vko 9)

Sellaista sekavaa settiä siis tänään!

Kynnet: JUST kävi työkaveri hoitamassa tossa työasiaa ja kysy että onko sulla rakenne vai geelikynnet! On niin pitkät ja vahvat! Miten ne onkin noin hienot! :p jaa-a. Ei mulla kyllä KOSKAAN ole näin hyvännäköisiä kynsiä, täytyy myöntää.
Olen päättänyt että kerron raskaudesta jos sitä kysytään, tuollaisiin kiertoilmaisuihin vastaan kiertäen ;) kyllä ne jossain vaiheessa kysyy kun osa kuitenkin tietää.

Kampaajalla meni hermot kun hiuksia on niin tiheesti ettei se saanut kuivattua riittävän nopeasti, päätyi siis "vähän keventämään" ja nyt on vähän MaGyver-olo....

Verenpaineet on alhaiset vaikka syön salmiakkia suolanhimooni, myös suolan määrää saan lisätä pikkuhiljaa että saadaan paineet paremmaksi. Onkin huippaillut ihan huolella. Ehkä osa päänsärystä voisi johtua tuosta.

Voimavara-lomake: oletteko täyttäneet sellaista puolison kanssa? Meille annettiin sellainen kotiin ja siitä piti ruksailla ja keskustella, tänään sit käytiin sitä porukalla läpi (neuvolan täti, mie ja mieheni). Varmaan ihan hyvä.
Mut sit kun pyysin neuvolapsykologia että vois jutella mun epäuskosta tämän raskauden suhteen ja peloistakin (lähinnä et syntyykö ketään ikinä) niin totesi että kuuluu tähän raskauden vaiheeseen eikä kokenut tarpeelliseksi keskusteluapua ennen raskauden puoltaväliä. Ollaan siis jatkossakin epäuskoisia ja käydään kuunteluttamassa sydänääniä... Sit se sanoi että se mitä voisin tehdä on ostaa aina jos nään jonkun kivan vauva-jutun. Olen jättänyt käytännössä kaiken ostamatta jos tää(kin) menee kesken... että se oli hyvä neuvo ja isäntäkin kuuli joten lompakon nyörit vaan auki! hihii! =)

Kysyimme myös seulan tuloksia... mitään kirjettä ei siis tule jos kaikki on kunnossa. Kurkkasin tietokoneruudulta että down suhdeluku oli 1:16.000 ja trisomia (olisko ollu se 18 tai 21?) siinä oli 1:100.000. Eiköhän noi ole aika hyvät? uskoisin. :flower:

Kivaa viikkoa ihan kaikille! ja Facelaiset, älkää unohtako meitä :popcorn:

Maaliskuu2015 ja papu 14+2
 
Tetuli kysyikin juuri saman mitä olin tänne tulossa kysymään. Kais sitä itsekkin uskaltaisi sinne Facen puolelle jo liittyä :)

Daria09
mukava kuulla hyviä uutisia :heart:

Täällä on iskenyt aivan järkyttävä syysflunssa. Viimeksi olin flunssassa syksyllä 2012 kun odotin esikoista ja nyt taas... taitaa tää liittyä raskauksiin jotenkin kun flunssa ottaa kouriinsa...
Mulla löytyy myös pääsärkyä jos ei nyt jokapäivä niin jokatoinen ainakin, rasittava vaiva kun ei viittis nappejakaan kiskoa koko ajan :(
 
fb ryhmästä yv:tä pecanpielle. Viestin lähetys onnistuu siis niin, että klikkaatte hänen mustaa nimimerkkiä. Sieltä löytyy viestin lähetys kohta. Tervetuloa vaan mukaan sinnekkin :)

voimavarakysely joo, tulihan se taas täytettyä. Läpi sitä ei käyty kun ihan pintapuolisesti. Olisin kyllä tietty puheeksi ottanut jos joku mieltä painaisi. Mies ei edes päässyt mukaan kun oli oksennustaudissa. Mut se oli ihan kiva täyttää.

Mun iltapäivä kahvinu on nyt sitten tosiaankin vaihtunut teehen. Mun, mä oon vannoutunut kahvinautiskelija ja ei, ei vaan maistu. Aamulla kupillinen ja siinä se sitten on. No, parempi vissiin näin :)

Hrrrr, kun on kylmä päivä. Onneks tuli jo näin varhasessa vaiheessa löydettyä ruskovillan rinnanlämmittimet. Vaikka ei ne mitään viimeksikään auttaneet, rintatulehdus iski siitä huolimatta. Se on kamala :(

RK 15+1
 
Tervetuloa uusille!

Daria09: kiva kuulla hyviä uutisia!! Nyt voi varmaan keskittyä odottamiseen ihan eritavalla, pienemmällä riskillä että asiat mahassa olisi huonosti.

Oireet ja omaanapaa: Hiukset ja kynnet näyttää paremmilta, mutta toisaalta, normaalisti en kuluta maitotuotteita näin paljon. Esikon ja tokan kanssa huomasin että myös rintakarvat ja niskakarvat kasvoivat ja tummuivat… Ehkäpä se vauvan testosteroni vaikutti, kun molemmat oli poikia? Päänsärkyä on selvästi useammin. Viimeviikolla oli kahden päivän päänsärkysessio, joka meni panadolilla aina hetkeksi taka-alalle ja taas tuli takaisin ja jatkui tosiaan yöunien jälkeen vaikka nukuin hyvin ja sikeästi. Nyt on jälleen jomotusta, mutta en ole vielä särkylääkettä tarvinnut. Väsymystä on yhä myös, ja aamulla ei meinaisi millään jaksaa nousta. Ja verenpaine aina välillä heittelee. Pieni oksukin tuli eilen taas illalla suuhun, kun söin kevyen keittopäivällisen ja se ei selvästikään riittänyt iltapalaan asti. Rinnat on turpeat ja kipeät kun nousee sängystä. Alavatsaa juilii aina työpäivän päätteeksi :ashamed:

Voimavara-lomake: me saatiin myös, mutta käydään se läpi vasta marraskuun neuvolassa. Eikä siis olla vielä täytelty. Muistaakseni aikaisemmissa raskauksissa on ollut vastaavanlainen. Ja samantyyppinen tehdään synnytyksen jälkeen ja isoimmissa lapsen neuvoloissa.

Ihania pikkuisia vauvan vaatteita tarttui mukaan lastentarvikekirppikseltä: muutama body, potkuhousuja ja puolipotkareita, housut ja suloinen nalle Puh college. Sinne kirppikselle voisin mennä uudelleen, koska ei tarvinnut kaivella tavarapaljouden keskeltä pieniä vaatteita vaan niitä olikin ihan joka pöydällä. =) ”Hurahtanut”. Puoli kauppakassillista kannoin niitä kotiin ja meni vaan 9 egee.

Onko hyviä kirjavinkkejä joita voisi lukea isompien lasten 6 ja 4v kanssa vauvan odotuksesta ja syntymästä?

Kävin parina lauantaina kokeilemassa kansalaisopiston kurssilla Yin joogaa, joka on sellaista venyttävää ja rauhoittavaa joogaa. Ihanaa ottaa aikaa itselle ja rauhoittua arjen hulinasta. Meillä päin ei mamma joogaa ole, ja tämä tuntui sopivalta, taidan jatkaa sitä tanssiopiston kurssilla. Uskon että isomman mahankin kanssa onnistuu aika hyvin suurin osa liikkeistä. Nappulakin tuntui nauttivan koska loppurauhoituksessa pitää aina omat potkuheilumistempauksensa. :LOL:

Mariia ja Nappula 17+3
 
Facebookin puolelta vielä ilmoituksena, että tosiaan tässä on vielä viikko aikaa, syyskuun loppuun asti, liittyä maaliskuun mussukoiden odottajaryhmään. Joten voit laittaa minulle yksityisviestinä sähköpostiosoitteesi tulemaan niin laitan sinne kutsun. Jos jostain syystä en ole vastannut viestiisi parin päivän sisällä, niin laita tulemaan uusi viesti, joskus menee ohitse nuo yksityisviestit! :) Ryhmässä on tällä hetkellä 53 jäsentä joten siellä keskustelu käy vilkkaana!
 
Heipat täältäkin!

Hyvien np-ultrakuulumisten päälle tänään vielä oli lääkärineuvola, jossa kaikki oli just niin kun pitää :) maha tosin vastaa kooltaan viikkoa 20, mutta väliäkös sillä :D

Tervetuloa uusille ja onnea myös hyviä uutisia saaneille!

vertasin neuvolakäyntilistaa esikoisen aikaseen ja sama määrä käyntejä tiedossa. Täällä ei niissä säästellä :)

Päänsärkyjä mul oli tossa kymppiviikolla, mut nyt ei hetkiin oo ollut. Muutenkin olot on kohentuneet vaikka päikkärit on kyllä ihan pakko ottaa!

Muuten viikot menee omalla painollaan. Uskomatonta, että kohta ekat on jo puolivälissä!

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida, joten taidan painella petiin :)

Sisunen ja pötkylä 13+4
 
Huomenia masut! :)

Tarvetuloa uusille! :) Aika menee ihan hurjaa vauhtia kyllä, ensi viikolla alkaa jo uusi pino :)

Ja sitten onkin jo melkein joulu :xmas: Mulla on ollut ihan joulukuume meneillään heti kun ilmat kylmeni ja iltaisin on pimeää. Kynttilät kaivettu esiiin ja teemuki kourassa sohvallle.. tai siis öh oikeastihan se menee näin: kiellät esikoista koskemasta kynttilöihin ja polttamasta itseään kuumaan teemukiin, etkä todellakaan saa istua sohvalla hetkeäkään kun pieni haluaa juuri sillä hetkellä rakentaa sohvalle majan :LOL: Mutta ajtuksissa saa tunnelmoida kuitenkin rauhassa ;)

"Kiva" kuulla että en ole ainoa päänsärystä kärsivä, toivotaan että helpottaisi kaikille pian! Hormoonit tekee tehtäväänsä taas.. Mulla nyt kokeilussa uusi tyyny (vesitäytteinen, jep :) ) ja lisäksi fysioterapeutin käsittelyä ja liikeohjeita. Jos vähän vähemmällä Panadolilla selvittäisiin loppuaika. Flunssaa muuten pukkaa TAAS, johan tässä on pari viikkoa edellisestä. Miten onkin nyt vastustuskyky näin alhaalla, esikoisesta en ollut flunsassa kuin kerran.. Raskaudet on erilaisia ei voi muuta sanoa :snotty:

Sisunen kiva jos teillä ei ole karsittu neuvolakäynneistä toisenkaan kohdalla! :) Vaikka toista kertaa liikkeellä niin kyllä itsekin kaipaisi vähän tiheämpää seurantaa kuin 10 viikkoa väliä neuvoloissa.. Voimavaralomake oli muistaakseni esikoisessa jossain vaiheessa vasta vauvan syntymän jälkeen, tai sitten olen autuaasti unohtanut :LOL: Muutenkin kiirettä pitää meidän terkkarilla jos kaikki samat kyselyt ja lomakkeet aikoo vetää läpi kun käyntimääriä on varmaan puolet vähemmän nyt.

Hiuksista en ole huomannut eroa, mutta kynnet on hienot kyllä :) Esikoisesta muistan tuon hiusten paksuuntumisen kyllä, ei pitkistä hiuksista juuri ollenkaan lähtenyt hiuksia niin ei ole koskaan ollut niin kivaa tukkaa! Kunnes sitten ristiäisten jälkeen alkoikin lähteä hiuksia tukoittain ja vasta imetyksen jälkeen alkoi vähän tasaantumaan. Sulkasatoa odotellessa jälleen siis ;)

Tuli mieleen myös tuossa että kuinka moni aikoo oottaa influenssarokotteen kun sitä raskaana suositellaan? Itse aion ottaa (viimeksi myös raskaana otin) ja eskoiselle myös kun on päiväkodissa. Kerran on ollut mulla se tauti ja en ikinä enää halua sitä!! 8 päivää kuumehoureissa ja sen jälkeen kesti 3 viikkoa että jaksoin edes portaita kävellä, ihan kaamea tauti.. Ja siis ei ollut tarkoitus lietsoa rokotekeskustelua täällä, tiedän että aihe jakaa hyvin mielipiteitä puolesta ja vastaan, kunhan vaan utelen kun oma matka käy piikille kyllä.. :)

Ihanaa päivää kaikille!

Vappuvaavi ja tulokas 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: sisunen
Heippa,

elnastiina ilmoittautuu joukkoon myös, jos varttuneempikin väki kelpaa ;), eli

La 7.3. / elnastiina / 35 v / 4.lapsi / K-SKS

olen jo hetkenseuraillut taustalla, mutta keväinen keskenmeno sai pidättelemään intoa tähän saakka. En ole koskaan kärsinyt raskauspahoinvoinnista tai muista selkeistä raskausoireista joten jokainen neuvolareissu jännittää että onhan masussa kaikki hyvin kun liikkeitäkään ei vielä tunne.

Tosin parina iltana sohvalle rauhoittuessa on ollut sellainen tunne että kyllä siellä joku yrittää kovasti omasta olemassa olostaan viestiä, mutta olen vielä kuitenkin laittanut ne ilmavaivojen piikkiin ;).

Influenssarokotetta en ole koskaan ottanut vaikka kuuluisin muutenkin sen saavien piiriin, mutta tähän asti on hyvin pärjätty ilmankin (koputtaa puuta).

Voimavaralomaketta piti täälläkin täyttää, mutta koska mieheni työ ei anna hirveästi mahdollisuutta osallistua neuvolakäynneille, sen läpikäyminen neuvolassa oli oikeastaan vain muodollisuus. Meidän neuvolatäti sanoikin että kyse onkin enemmän keskustelun muodostamisesta vanhempien välille, kuin heidän takiaan sen täyttämisestä. Olen muutenkin ollut hieman ulalla näissä neuvolakäynneissä, kun ovat muuttaneet täällä päin käynti välejä siitä kun nyt jo kuusivuotias kuopuksemme syntyi. Tuntuu että neuvolassa käydään nykyään tosi harvoin!

Olen mielenkiinnolla seurannut Daria09 ja muiden kirjoittelua np-tutkimusten tuloksista. En ole itse käynyt seulonnoissa yhdessäkään raskaudessa ja taas sain Keskussairaalan ultra käynnillä vakuutella olevani tietoinen siitä että se on ainut tapa sulkea pois mahdolliset kehitysvammat. Lääkäri jo kerkesi jo todeta senkin että kun sinullahan alkaa kuitenkin jo tuota ikääkin olla, niin riskitkin on suuremmat... Juu, tiedetään!

Kampaajani naureskeli jo tuosta hiusten ja kynsien vahvistumisesta, koska omaan jo ennestään yhden paksuimmista kuontaloista joita hänellä käy, että eihän siihen kohta pysty saksetkaan jos se tästä vielä vahvistuu. Onko teillä muuten kenelläkään rakennekynsiä ja ajattelitteko jatkaa niiden käyttöä? Itselläni on ollut jo useamman vuoden ja en oikein niistä osaisi luopuakaan...

Syksyistä päivää toivotellen,

elnastiina ja toukkis 16+4
 

Yhteistyössä