+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

momtoo kiitos, mutta se jäikin sitten viimeiseksi..sen jälkeen on taas lentänyt laatta ihan yhtä lahjakkaasti..onneks huomenna taas lääkäri.. ei tästä enää töihin palata, kun soppari loppuis ens viikolla...

dorono voi että, mieletöntä :heart: Tuplaonnittelut sinne! Päivittelen tietysti etusivua, upee juttu!

Lillamy83 koita jaksaa noiden päänsärkyjen kanssa. Ne on ihan kamalia. Mul ei oo ollut kun kerran migreenisärkyä ja se on kyllä sellanen mitä ei kyllä kestä ja kun lääkettäkään ei voi siihen ottaa...luulen, että omat päänsäryt vielä kasvaa tän jatkuvan oksentelun takia, niin jos oksentelun sais kuosiin, niin varmasti helpotais myös pahoinvoinnit.... Jaksamista :hug:

sef jaksamista pahoinvointiin! Toivottavasti on ihan ohimenevä!


).(
Oksentaminen jatkuu, ylläripylläri! Eilinen ilta kuitenkin pelasti taas pitkäksi aikaa! Olin hyvän ystävän luona mässäämässä ja kattomassa telkkaria. Rasvaista ruokaa saa suht hyvin pysymään alhaalla ja oli aivan ihana vaan höpöttää ja löhötä. Ja pääs vielä toisiin maisemiin. Tuntu pitkästä aikaa, että on taas ihminen, kun tää oksentaminen on vienyt kaiken elämän, kun ei edes kaupungilla pääse/jaksa lähteä käymään. Tuntu tosi hyvältä. Jotenkaan ei taas tän aamuinen oksentaminen edes niin paljon haitannut, kun on vaan hyvä mieli :LOL:

Näin myös synnytysunta viime yönä. Me saatiin maailman suloisin pieni tyttö. En tiedä miks mulla on alkanut tulla tyttöolo.. Oli se kyllä niin ihana, paitsi et ihmettelin, kun se oli ihan äärettömän ryppynen koko ajan :LOL:

Jemppi & unikko 12+2 (ultra 10+5)
 
Heh minä kans olen nähnyt nyt jo synnytysunta, jostain syystä näin että olis tullut tyttö ja poika mutta kun kätilö sanoi vakuuttavasti np-ultrassa että olis identtiset joten ovat sitten 2xtyttö tai 2xpoika :D

Nyt mä sen tein.... :ashamed: Menin tilaamaan mammavaatteita, ekassa raskaudessa en tilannut (selvisin aika hyvin omilla ja ukon vaatteilla kohtuullisen pienen vatsan ansiosta)
Mutta nyt............ vatsa on jo hervoton ja meinaa kasvaa ja kasvaa, mitähän tää on rv20??
Melkein kaikki vaatteet alkaa olla jo kireitä :|

Häpeän merkki siksi koska jossain ketjussa taannoin parjattiin sitä että miksi ihmeessä jotkut ostavat kalliita äitiysvaatteita :LOL:

Noh lohduttaa se että noi oli edullisia =)


rv 11+5 , kohta poksuu taas =)
 
Huomentapäivää kaikille !
En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut, mutta nyt kun taas jaksaa koneellakin olla niin päätin kertoa meidän kuulumisia.
Oltiin pe np ultrassa, LA tarkentui 9.3.10... Vauva siis 11+3 perjantaina ja ihana pikkuinen se siellä touhusi. Tällä kertaa vain yksi ;)..Sykkeet oli hienot, 172/min. Turvotusta ei ollut ja veriseulan tulokset saan varmaan ens viikolla. Kaikki oli siis niin hyvin kuin näillä viikoilla voi olla...neuvolantätikin sai to sydänäänet dopplerilla kuuluviin.
Pahoinvointia ei oo onneksi enään kuin ajoittain, mutta pääosin olo alkaa olemaan ihan ok...yökkörefleksi tulee kyllä päivittäin vielä, mutta ei sentään oksentaa oo tarvinnut enään n.viikkoon ...huh.
Toivottavasti muillakin alkas helpottaan, mulla tää on ollu kyllä helpoin raskaus, kun esikoisesta voin pahoin viikolle 16 asti ja kaksosista vkolle 20. Kaksosraskaudessa olin saikullakin oksentamisen vuoksi.
Onnittelut kaikille uusille maaliskuisille vauvauutisista :) ja Donorolle ja Kinderille tuplaonnittelut...minulta voi myös kysellä kaksosraskaudesta yms. Minulla siis 4,5 v kaksoset.

t.Tuplis ja pikkupapu 11+5
 
Heippa Tuplamuumi-05 =)

Mulla oli ainakin ekat 2kk niin hirveetä pahoinvointia että huh huh , nyt on alkanut kylläkin hellittää mutta vielä välillä tulee yökkörefleksi :kieh:

En liikkunut melkein missään ekaan 2kuukauteen, enkä jaksanut melkeimpä nähdäkään ketään kun olin niin heikossa hapessa. Nyt olen viimein palautunut elävien kirjoille =) Ja jaksaa taas jopa lenkilläkin välillä käydä :)

Milläs viikolla Tuplis synnytit kaksoset, ja oliko sektio vai alatiesynnytys?
 
Meidän poitsut syntyi rv 38+0 käynnistyksellä äidin exhaustion takia :D eli siis pyysin käynnistämään, olo oli aika kurja jo useemman viikon ajan...vatsa painoi ja heräsin öisin siihen että omat yrjöt oli suussa :( puhumattakaan että olisin voinu enään sängyssä nukkua...loppuajan nukuin nojatuolissa :D heh...
Pojat syntyi alakautta ja synnytys kesti 1h19min kaikkinensa...eli nopeeta toimintaa. Synnytys oli helppo ja kivunlievityksenä ainoostaan kohdunkaulan puudutus (muuta ei ehditty antaa), mutta sen aion seur.kerrallakin pyytää vaan. Verenvuotoa oli kyllä aika runsaasti ja melkein joutuvat punasoluilla tankkaamaan mutta päättivät sit kuitenkin jättää antamatta. Mulla kans kohdun supistelemattomuuden vuoks verenvuotoa oli paljon synn.jälkeen. Pojat oli n.3.3kg ja n.3.5kg. Ja synnytyksessä ei juurikaan yksityisyytta ollut kun porukkaa oli tupa täys...ja en mä kivuiltani sanonu kenellekään että ei saa tulla, kun en huomannu ku vasta ponnistuvaiheessa että tupa oli niin täys :D...kandeja, opiskelijoita, 2 lastenlääkäriä, 2 kätilöä, 2 lastenhoitajaa, anestesialääkäri jne...
Ihan pikkuvauva-aika meni hienosti kun isäkin oli kotona, ja vauvat nukku paljon, mutta sitten se alkokin se sirkus... vannoin ja vakuutin että en enään lapsia tee, mutta tässä taas ollaan...
Mutta jokatapauksessa kaksosia on ihan mielettömän hienoa seurata, se niiden välinen suhde on jotain ainutlaatuista...

t:Tuplis

p.s Jep, mä olin kans aika sidottu kotiin silloin kaksosrask alkuvaih. pahoinvoinnin aikana...se oli todellakin tuplasti pahempaa. Mulle auttoi juominen koko ajan...juo paljon ja sitä mitä saat alas..

 
Tuplis ok, kiitos tiedosta, kiinnostaa aika paljon juuri se että kuinka pitkälle voi kaksosraskaus mennä kun paljon olen lukenut myös että useimmat synnyttää jo rv36.
Esikoiseni syntyi ennenaikaisesti (ja hätäsektiolla) joten jo sen takia minua aletaan seuraa monen monta kertaa. Toivottavasti tämä kestäisi edes yli rv36 :)

Ja olen myös ajatellut tota nimiasiaa että en taida samankaltaisia nimiä laittaa, menisin helposti sekaisin. Tuosta olen jo kauhuissani että synnytyshuone olisi täynnä porukkaa, opiskelijoista kätilöihin. Mä olen rauhaa rakastava henkilö joten taidan jo valmiiksi pyytää ettei opiskelijoita ym. ylimääräisiä kiitos :D
 
Onnea kaksosuutisista!!! Kun odotin esikoista, heiniksien pinossa oli kahdeksan kaksosodottajaa! perustivat sitten ihan oman pinon. täällä ei ihmeitä, olo mitä mainioin, sydänäänet kuulu neuvolassa ja ultra on perjantaina.

Poppeli 11+2
 
Glow
dorono wau, tuplasti onnea =)

saahan niitä mammavaatteita edullisestikin kun viitsii etsiä, jos käytetty kelpaa B) huusin eilen huutiksesta ihanat mammahousut! mä en ole voinu käyttää tavis housuja raskaana ollessa. Tällähetkellä menee yhdet siistit housut tavallisista jalkaan, collegehousujen lisäks. Pikkuhiljaa varmaan alettava ottaa mammahousuja käyttöön. Yhdet todella edulliset farkut ostin h&m:sta jo melkee heti plussan jälkee :D alessa oli 9e (norm 59e!! ) .
Tavallisilla paidoilla kyl oon selvinny aina, vähä isompaa/pidempää mallia vaan kun ostelee...
saa olla kyl vartalonmyötäisiä, tykkään et raskausmaha näkyy :heart:

Glow&"helmi" 12+5
 
Juu saa mammavaatteita edullisesti myös :)
Tilasin nyt lähinnä 1x odotus/imetysliivit, 2kpl masutuubeja, mammakorun :ashamed: , yhden topin, yhdet housut, ja yhden ihanan neuletakin :heart: Oisin tilannut vaikka mitä muutakin mutta hillitsin vähän mieltäni :kieh:

Ps. itse tykkään myös vaatteista missä vatsa näkyy hianosti :) :heart:
 
Paljon, paljon onnea kaikille ultrassa käyneille! Ja Kinderille sekä Doronolle tietysti tuplaonnittelut! Täytyy myöntää, että kun luin Kinderin tarinaa ensimmäisestä ultrasta, tuli vedet silmiin. No en tainnut olla ainut, eikös joku muukin ollut kyynelehtinyt?

Ja aivan ihania masukuvia, oon ihan kade! Mulla ei vielä näy ulkoisesti mitään merkkejä raskaudesta, no paitsi että naama kukkii kuin kesäinen niitty.. Ultra olis perjantaina ja sitä odotan enemmän kuin mitään muuta. Ihanaa saada varmuus, että masussa on kaikki hyvin!

Sef, en halua masentaa, mutta yleensä pahoinvointi voi alkaa just noilla viikoilla, millä nyt olet! Eli kaikki sen osalta "hyvin" :D

Näin viime yönä kamalaa painajaista. Olin saanut jonkun sairauskohtauksen ja mua hoidettiin ensiavussa. Sain vaikka mitä lääkkeitä ja olin ihan sekaisin ja peloissani, että mikä mua vaivaa. Yht äkkiä mun olo helpottui ja olinkin taas terve, just niinkuin unissa tapahtuu. Mutta sitten tajusin etten ollut kertonut kenellekään olevani raskaana ja olin saanut vaikka mitä lääkkeitä! Tuli kamala paniikki ja huusin suoraa huutoa.. Sitten taisinkin herätä ja huomata sen olleen vain painajaista, huh huh!

Pitäis lähteä kauppaan ja sitten levätä ennen yövuoroa. Vielä jaksan aivan loistavasti valvoa, mutta saa nähdä miten käy kun aika vähän kuluu..

Hyviä vointeja kaikille ja masulaisille myös!!!


Sunburned + masuasukki rv 11?
 
LillaMy83 maanantaina päivällä ottivat kokeet ja perjantaina näky kirje lähteneen hus:ilta. Paperi tulee siis varmaankin huomenna kotiin mutta netistä oisin nähnyt kirjeen jo siis perjantaina.

Tänään pitäs kaverin kanssa mennä illalla keikalle ja samalla ajattelin raskaudesta kertoa sille kaverille. Jännittää jostain syystä tuo kertominen.
 
minjoh, siis milleen netistä näkyy? Jostain hussin sivuiltako vai mitenkä? Mä kävin tiistaina Naistenklinikalla ultrassa ja samalla oli se verikoe. Mulle luvattiin soittaa viikon kuluttua, jos niissä ilmenee jotain häikkää, muussa tapauksessa ei kait oteta edes kirjeellä muhun yhteyttä.. Vai meniköhän mulla jotain ohi. :headwall:
 
Moi!
Säkähdin tänään aika kovasti, kun wc:ssä käydessä paperiin jäi paljon keltaista ja toieen paperiin ja sitä seuraavaan. Pikkuhusunsuojaankin. Ajattelin voiko se olla lapsivettä+kalvoja. Soitin kättärille ja sanoivat ettei tarvi huolestua. Keltainen+alavatsan nipistely voi johtua jostain tulehduksesta. Täytyy käydä ensi viikolla lääkärissä jos ei vuoto lopu. Kättärillä tosiaan sanoivat, ettei ole syytä huoleen ellei tule paljon verta. huh :whistle:

Kiinnostavaa lukea kaskoisraskauksista.

Muuten oletteko te tavallista hengästyneempiä? minua hengästyttää paljon esim. veden juonti tai kun herään aamu/päiväunilta. Myös pyörryttää aika lailla aamuisin. Pitää muistaa nousta sängystä hitaasti eikä pompata kuin aropupu-muuten saa katua ;)
 
Dorono tupla onnittelut myös sinne!!! :flower:

Hengästyn kans tosi helposti. Yläkertaan ku kävelen noi rappuset nii alkaa huippaa ja hengästyttää. Ihme homma. Sit aina ruuan jälkeen päässä heittää. ???

Tänään on jostain syystä ollut kauhean herkkä ja huono päivä. Itkettää koko ajan ja semmonen kumma pelko on ollu tänään. Jotenki ku tuntuu ettei tuo maha ole kasvanu yhtään ja ku en aina ku kokeilen niin tunne tuolla alavattassa mitään. Oon nyt parina päivänä mukamas jotain sieltä tunnustelemalla löytäny, mut nyt taas tuntuu et ei siä mitään oo... Tää on nyt varmaan vaan jotain turhaa pelkoo, mut silti. Inhottaa ku sinne ultraanki on vielä niiiiiiii-iiiiin pitkä aika... Olipas sekavaa...

Huomenna sit verikokeisiin.

Harakanhattu ja toivottavasti sieltä se pikkanenippanen jostain makkaroiden alta löytyy. 10+5

 
momtoo >
Minua ainakin hengästyttää kaikki askareet alkaen laukun nostamisesta kaapista tai vauvani vaippojen vaihtaminenkin puuskututtaa hiukka. Kun hemppa on alhaalla niin punasolut kuljettavat vähemmän happea elimistössä ja luulen että se johtuu vain siis siitä hempasta ainakin minulla; lihakset eivät saa tarpeeksi happea ym.
Kävelyllä ylämäkeen joutuu jäädä pitämään taukoa vaikka olen vielä suht normaalipainoinen ja myös kuntoilen.

Sydämenlyönnit myös kuuluvat ja tuntuvat kehossa kuten viime raskaudessakin.. lepotilassakin yleensä kuten juuri nyt. Siitä en juurikaan pidä :D
 
Tervetuloa uudet mukaan!
donoro oikein paljon onnea matkaan tuplien kanssa! Ihanaa!
Ihania masukuvia. Itsekin yritän laitella..jahka ensin opettelen sen homman ja kerkiän kuvia ottamaan.
Eilen illalla sain kotidopplerilla kuulla ihanan vauvan sykkeen! Kyllä siinä samassa kiitin itseäni, että tilasin tuon laitteen. Päänsärky on ilmaantunut kuvioihin. Välillä on näkynyt silmissä valokuvioita, mut varsinaista migreenikohtausta ei ole vielä ainakaan tullut.
Pikavisiitti taasen täällä. Nukkumaan ja aamulla aikaisin töihin..
Miiru 11+2
 
Äitiyslomalainen, mulla kanssa tuntuu omat sydämenlyönnit ja korvissa oikein jyskyttää kun nousen ylös. Luulin etttä olis korkeet verenpaineet, mutta ei ollut. Eli johtuu siis raskaudesta jos sinullakin on samaa vikaa.

Ja hormonaalista päänsärkyä mulla on ollut rv 7-11, nyt alkaa helpottamaan.

Poppeli 11+2
 
marcelina minulle tulee tuonne netpostiin (joku postin nettipalvelujuttu) kirjeitä kun joskus tuli palkkalaput sinne niin olen sinne joutunut aikoinaan kirjautumaan ni nyt sinne sitte tippuu välillä kaikkee muutaki postia. Sieltä pääsee aiemmin kattomaan postejaan ni sieltä kävin kurkkimassa kun huomasin, että oli husilta tullu kirje. Minulta kysyttiin neuvolassa, että miten haluan huonot tulokset saada niin sanoin kirjallisesti. En sitte tiiä, että miten jos ois puhelimitse halunnut ne saada oisko tuo kirje tullu jokatapauksessa. Ei siinä kyllä ollu mitään lukuja vaan ainoostaan todettiin se, että ei mitään hälyyttävää ollu. Ois kyllä ollu ehkä kiinnostavaa niitäki tietää..

Hengästymistä on. Spinning tunnit ei mene yhtään entiseen malliin.

Nyt hyvillä mielin nukkumaan kun oli niin hieno keikkakin.. ja huomasin tuossa, että jo toukokuisia alkaa tulemaan. Mehän ollaan jo siis pitkällä. :)

minjoh 12+5
 
minjoh, kiitos vinkistä! Mä rekisteröidyin tuonne palveluun ja mulle on kans tullut hussilta kirje, tai siis on lähtenyt perjantaina ja luin sen jo netpostin kautta. Vastaus oli: "Tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei todettu." Jee!!!! *onnessaan* :D
 
momtoo oon todellakin hengästynyt :headwall: Tuntuu, et illalla, kun käy kyljelleen nukkumaan, niin hengitys on paljon raskaampaa ja joutuu ottamaan paljon enemmän happea sisäänsä. Ja kävely yms. tuntuu hengästyttävän normaalia enemmän...

Mua vähän ahistaa, kun LA siirtyy ja viikot menee taaksepäin :ashamed: Tiedän, et ei oo ees mitään syytä huoleen, mut tuntu ärsyttävältä, ku just pääs etapin 12+0 ylitse ja sitten ilmoitetaa, että odottele nyt 1½ viikkoa ja katsotaan sitten uudestaan tarkka LA ja niskaturvotus. Ei varmasti ois haitannut niin paljon jos oltais palattu viikkoihin 12+jotain, mutta tuntu jotenkin ärsyttävältä palata "riskiviikoille". Kyllähän se kätilö sanoi, että kaikki on niin hyvin kehittynyt, että alkuraskauden kehityshäiriöistä johtuvat keskenmenot voi ainakin mun kohdalla melkein laskea pois..mut ei se sitä omaa ajatusmaailmaa muuta, että 13. viikon alussa ollaan vasta turvassa :whistle: Noo, näillä mennään. Vielä katon nyt tota kahta eri viikkoa kunnes sitten 2.9. annetaan virallinen ajastus! :)

Jemppi & unikko 12+3 (neuvola 10+6)
 
Heipsan :)

Dorono, ihanaa!! Onnittelut tuplista =)

Tervetuloa myös uusille =) =)

Kateellisena katselin masukuvia. Itsellä sitä ei ole juuri lainkaan iltaa lukuunottamatta..silloin turvottaa..

Olo on muuten kovin oireeton..jos rinnat ei olisi hellinä ja jatkuva nälkä niin voisin luulla että ei raskaana olisikaan. Hermostuneena odottelen ensi torstaista np-ultraa. Pelottaa että jos tuleekin huonoja uutisia :|

Miiru, voi vitsi..onnittelut sydänäänistä kotidopplerilla :) Melkein samoissa mennään, mut en ole vielä onnistunut. Olen kokeillut aiemmin mainitut selän kaartamiset ja muut poppaskonstit, mutta ainut mitä kuuluu on oma syke ja mahan murinat..pöh..

Eilen jatkoin myös ratsastusharrastustani ja kävin rauhallisella maastolenkillä ja tuntui oikein hyvältä. Fiilis oli että massussa on jotain, mutta se ei vielä ainakaan häiritse menoa kovinkaan paljon =) Aion jatkaa niin kauan kun vointi antaa myöten..

IntoOlivia 11+2

=)
 
Pakko kommentoida myös noita unia :)

Näin toissayönä unta, että lapsi oli jo n. vuoden ikäinen ja mieheni lähti mökkeilemään jättäen meidät siis kotiin keskenään. Mietin paniikissa, että miten tästä selvitään kun en ole ikinä joutunut vaihtamaan lapselle vaippaa tai muutenkaan sitä hoitamaan :LOL:

Tätä tuskin pääsee tosielämässä tapahtumaan...:-DD
 

Yhteistyössä