+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

Hei kaikille!

Täältä sairaslomapediltä on helpompi kirjottaa. Tänään oli pakko jäädä kotiin, kun olen aivan puhki ja oksensin yöllä useemman kerran. En tiedä aiheuttiko superväsymys sen vai päinvastoin...noh, huomisen ajattelin olla kans kotona ja lepäillä masukin kanssa.

Repa: Olen todella pahoillani , jotenkin tuntuu niin pahalta ajatella että joudut aloittamaan kaiken taas alusta :( Oliko edellinen km tuulimuna vai keskeytyikö muista syistä?

Valdemaria: Myös sun uutiset sai mut pysähtymään ja miettimään, kuinka epäoikeudenmukaista tää välillä on... tosin tiedän että paljon syntyy vauvoja joilla on niskaturvotusta ja terveinä syntyvät, mutta silti...ymmärrän täydellisesti sun huoles...
Toivottavasti saat parempia uutisia tutkimustulosten kautta :hug:

Omista uutisistani:

Kävin uudestaan Brunolla ultrassa, oman mielenrauhan vuoksi. Vauva vastas kokoa ja Bruno arveli vauvan olevan mahdollisesti tyttö! Arvatkaapa meninkö ihan veteläksi, kun meillä siis ennestään 4 poikaa yhteensä... tosin se sanoi ettei se satavarma vielä tässävaiheessa ole, mutta isompi prosentuaalinen mahis tyttöön hänen mielestään. Onko kukaan teistä käynyt aiemmissa raskauksissa np ultrassa Brunolla?

Kinder: Sulla on yhtä iso masu kun mulla silloin kaksosia odottaessa :D olin vkolla 24 yhtä suuri kuin esikoisen kanssa viimemetreillä :D

t.Tuplis ja pikkupapu 12+2
 
valdemaria Iso jaksamishalaus piiitkälle parille viikolle :hug: Tosi ikävä oli lukea sun uutisia, mutta mulla on peukut pystyssä sen puolesta, että kaikki menisi lopulta hyvin :heart:

niin ja tervetuloa jannannemaarit :wave:
 
valdemaria :hug: Pitkät pari viikkoa on sulla edessä. Toivotaan todellakin että kaikki on hyvin.

Tuplamuumi -05 olen tässä ihmetellyt miks mulla on pari päivää ollu taas niin järkyttävän huono olo. Mulla se ainakin menee niin että väsyneenä mulla on oksettava olo ihan ilman raskautta, esim. aamulla yövuoron jälkeen. Tänään sain ekaa kertaa kunnolla nukuttua kotiintulon jälkeen joten se selittää aika hyvin tän oksettavan olon.

Mulla onkin sitten yllättäen np-ultra jo huomenna. Soittivat Kättäriltä tänään kun olivat eilen kolmen jälkeen saaneet mun tiedot faksilla. Apua nyt jännittää.
 
Valdemarialle voimia! :hug:

Kiitoksia liikuntakommenteistanne!!! Kävin eilen illalla sateen jälkeen raikkaassa kaupungissa pitkällä kävelyllä ja kyllä se piristi! Päivän olinkin taas lähes kokonaan nukkunut. En voi käsittää mistä moiset unenlahjat, kun yötkin nukun sikeästi. Olen nyt kesälomalla, joten onnekaana voin nukkua vuorokaudet putkeen. :)

Katselin vähän oman paikkakunnan mammaliikuntatarjontaa ja mammajooga alkoi kiinnostaa. En ole ennen joogannut, mutta se vaikutti kivalta. Onko jollain tuosta kokemuksia?

Tervetuloa jannannemaarit! Minäkin olen uusi ja taidan minäkin mahtua jokkoon.
=)
 
Fantaihana: Mä luulen että mulla on kanssa toi väsymys joka aiheuttaa huonoa oloa...ja oon nukkunut tosi huonosti viimeaikoina...joten kait se väsymys kasautu ja nyt onkin sitten pakko nukkua. Voi vitsi, sullakin on jänskät paikat kun näet huomenna sun vauvelin ultrassa :)
 
Glow
valdemaria :hug: tuskaiset viikot edessä.
janna tervetuloa mukaan! imetyksestä tuli mieleen että multa kysyttiin ekassa neuvolassa et imetänkö vielä, no en kun se vaan tyssäsi kun poju oli 3-4 kk :/ mut jos oisin vielä imettäny niin neuvolan th olisi käskenyt heti lopettaa kun on raskaana...
toivon muuten suuresti että imetys onnistuisi kunnolla nyt kolmannen kanssa pidempään!!!

tänne ei ihmeitä, ainut että lääkekuurin myötä vähän tai paljonkin etovaa oloa.

ruoka tai lähinnä leipä, omenat, piparit on alkanu maistuu vähä liiankikanssa!
painoa tosin ei ollu tullu mulle yhtään, oli vaan pudonnu 500g edellisestä neuvolasta... nyt varmaan sitten kerään muutaman kilon seuraavaan neuvolaan mennessä...

Törmäsin vähän vahingossa semmoisiin tuplarattaisiin/vaunuihin kun Ora ( jovi ) land. Päätin että meille tulee ne! siinä on kaikki ominaisuudet mitä mä haluan, eikä ne taida olla ihan järkyttävän leveät vaik tilavat onkin.
Houkuttais jo ostaa ne :D

Glow ja "helmi" 13+2
 
Glow: Mä odotan kans innolla et pääsen shoppailemaan vaunuja yms! Mun täytyy kyllä myöntää että mun oli aivan pakko ostaa vaaleanpunaista kun Bruno niin vahvasti veikkas tyttöä....toivottavasti on oikeessa, pääsisin poikien jälkeen ostaa sitä vaaleanpunaista :D ja tyttömäisemmät vaunut... ei malttas odottaa!
 
täällä kans uus :wave:

Näillä näkymin LA on 6.3.2010:heart: rv 12 ultrassa pienellä oli kaikki hyvin. :) Eka LA mulla oli 2.3 mutta vaihtui sitten tuohon 6.3. Mulla on kyllä niin vahva poikaolo, edellisestä mulla oli tosi vahva tyttöolo ja tyttöhän sieltä putkahtikin :) Täällä kans pahoinvointi on ihan kauhea. Aijemmissa raskauksissa pahoinvointi loppui vk:lla 15-16. Täytyy toivoa että tässäkin loppuu. Usein ei pahoinvointia edes huomaa kun on muuta häslinkiä ympärillä. Maha pömpöttää jo kivasti, eilen tuo esikoinen (2,5v) paino päänsä mun mahalle ja sano: "äiti mä kuiskasin vauvalle että mä tykkään siitä tosi paljon" :heart: :') Mulla on kans itku herkässä ja muutenkin musta on tullu kamala hirviö :ashamed:
Eka kommentti tolta 2,5 vuotiaalta kun kuuli että pian tulee vauva oli: saanhan mä sitten hoitaa sitä vauvaa? :D
Täytyy taas myöhemmin kirjotella lisää, nyt tuo muu jälkipolvi kutsuu! :)

Niin ja loppuun vielä tiedot: neljäs tulossa, sairaala: tays,poikaolo

hekla ja pikkumuru 12+6 (tai +7 :D) :heart:
 
hekla tervetuloa :wave:

Uutta päivittäjää huhuilen?? Kuka olis innostunut syyskuun päivittäjäksi? Ite lähen kuun alussa reissuun pariks päiväks ja työn loppumisen takia on niin paljon paperihommia, etten välttämättä niin paljon ehdi miettiä päivittelyjä.. Oisko heti vapaaehtoisia avaamaan kuun alusta uuden ketjun? :)
 
Valdemaria, suuren suuret pahoittelut ja voimia tulosten odotukseen!!

Ja tervetuloa Hekla :)

).( Ikävä hehkuttaa Valdemarian uutisten jälkeen omia kuulumisiaan...mutta tosiaan, kivi vierähti sydämeltä ainakin toistaiseksi. Ultrakuulumiset olivat oikein ihanat. Niskaturvotusta oli ainoastaan 0,84 mm eli ei juuri mitään. Vauveli vastasi kooltaan 12 raskausviikkoa, joten laskettu aikakin säilyy täysin samana :) Pituuttakin on kuulemma jo suurinpiirtein 7-8 sentttiä.

Ja voi sitä menoa ja meininkiä...miuta nauratti niin kovin monitoria katsellessa pienten käsien ja jalkojen viuhtominen ettei tutkimuksesta meinannut tulla yhtään mitään. Tuntuu ihan uskomattomalta että jotain sellaista on tuossa massussa :heart: :heart:

Nyt sitten toivotaan ja rukoillaan ettei tule perästä soittoa veriseerumikokeista. Tuloksien pitäisi valmistua puolessatoista viikossa, mutta mikäli kaikki on hyvin, kätilöltä ei tule yhteydenottoa.

Jospa tämän päiväisten uutisten jälkeen uskaltaisi jo vähän hengähtää helpotuksesta =)

IntoOlivia 11+5 =)
 
Repa: :'( :hug: suuret pahoittelut sinulle ja perheellesi!

Valdemaria: pahoittelut huonosta ultratuloksesta, toivotaan että saisitte kuitenkin hyviä uutisia jatkossa. Jaksamista. :hug:

(.) oma olo on ihan kohtalainen. Väsymys on joskus vaan ylitsepääsemätöntä ja huonoa oloa on edelleen silloin tällöin. Vatsa tuntuu jo isolta eikä sitä enää millään peitellä, mut so what, en jaksa enää ajatella asiaa vaan menen ylpeänä raskausmassu pystyssä joka paikkaan. :D
Ihan kun tuntisin jo liikkeet.. no taitaa olla vaan muuta kutinaa ja ilman pulputusta vatsassa.

Alina ja 13+5 :heart: =)
 
ilmoittaudun mukaan!

Olen lueskellut teitin juttuja jo hyvän aikaa, mutten ole vielä tullut itse kirjoittelemaan. Ensinnäkin olen laiska kirjoittelija ja toiseksi epäilen tätä koko juttua vielä...
Kolmatta täällä toivottavasti odotellaan, mutta oireita ei juurikaan ole ollut. Ehkä hieman jotain muutamia viikkoja sitten (väsymys, kahvi ei maistu, ellottava olo välillä)mutta nyt ei mitään.
2007 oli myös keskeytynyt keskenmeno joka huomattiin NT-ultrassa. Mitään oireita siitä että kehitys oli pysähtynyt ei ollut.
Nyt minulla oli sitten varattuna NT-ultra mutta peruin sen ja varasin normaalin varhaisultran, johon ei siis kuulu seulontaa verikokeineen kaikkineen. Nyt olen alkanut empiä että josko sittenkin pitäisi tutkia se mahdollinen sikiö kunnolla.... Suurin syy NT:n perumiseen oli se, että halusin jo tietää onko siellä kohdussa elämää vai nou. Ja tuon toisen ultran sai jo ensi viikolle. Nyt juolahti kuitenkin mieleen, että eikö sen raskauden pysty varmistamaan verikokeillakin? En nyt vaan muista mitä siitä verestä mitattiin, jokin hormooni mutta mikä?
Ja pääseekö tommoseen verikokeeseen miten? Olisin kiitollinen jos joku ehtisi ja viitsisi vastata. Ehkä vielä huomenna koitan saada itselleni sen NT:n jos raskauden voi todeta verikokeellakin. Oikeesti en oo tällanen soutaja ja huopaaja asioiden kanssa, mutta tää raskaus (toivottavasti!) on pannu pään sekasin...

Ekassa neuvolassa olen käyny tällä viikolla mutta ei sieltä mitään ääniä kuulunu. Terkka ei millään ois halunnu yrittää, mutta olin tiukkana. Niiden laitteet ei kyllä kaksiset oo, sen kohinan takaa saa aika kovaa sydän lyödä että kuuluis ;)
Syke terkan mukaan välähti ruudulla muttei mitään kuulunu, mitä sekin sitte tarkottaa.
Niin ja arvatkaapas millon on seuraava neuvola? JOULUKUUSSA. Ilmeisesti tuon sikainfluenssan takia ennakoivat että terkoilla kaatuu työt päälle.

Olen todella pahoillani kaikkien huonoja uutisia saaneiden puolesta!
Ja jaksamista pahoinvoinnin kanssa taisteleville. Hölmöltä tuntuu valittaa omaa hyvää oloaan, mutta ihmismieli on niin ihmeellinen.

Uppula 10+0
 
Ohhoh!! :eek: Vai että joulukuussa seuraava neuvola Uppula ???? Mitenkä ihmeessä?

Niin ja tervetuloa uusille!! :flower:

Mulla on koko ajan nälkä. Syötiin äsken miehen kanssa puoliks grandiosa pitsa ja mulla on vieläkin kiljuva nälkä!! Ja siis oon syöny tänään jo tosi tukevasti. Miten tää on mahdollista. Mulla on oikeesti koko ajan nälkä. Yritän kuitenkin tosi paljon toppuutella ku on tuota painoo jo ennestäänki.

Nii ja tänään on ollu taas parempi päivä. Mukamas tänään tunsin taas kohdun. Mä oon oikeesti ihan vainoharhainen, mut pelkään vaan niin hulluna huonoja uutisia. Oli niin vaikee silloin huhtikuussa se koko keskenmeno ja siitä yli pääseminen. Täälläkin on monille jo tullut huonoja uutisia ja aina ku niitä lukee tulee niin vahvat sympatiat asian osaisia kohtaan ja taas kaikki surulliset omat muistot mieleen. Kaikille menetyksen kokeneille iso voimahali.

Ei tästä tule nyt yhtään mitään. Pakko mennä etsiin jotain syötävää.
Huomiseen!

Harakanhattu ja pikkanenippanen 11+2
:heart:
 
uppula multahan otettiin raskaustesti verestä. Mitataan raskaushormooni määrä ja silleen. Mutta minun mielestäni siinä oli joku aika mihin mennessä sen voi tehdä, kun sen jälkeen se ei enää anna luotettavaa tulosta... Joku 4-5 viikkoa hedelmöityksestä... Voi tietty olla joku toinenkin veritesti, josta en tiedä...
Pissakoe on ilmainen labrassa tk:ssa ja sen tuloksen saa nopeammin ja on ihan yhtä luotettava.

Kuin joulukuussa voi olla seuraava neuvola? Minulla on ainakin vähän väliä... hmm... miten siinä muka seurataan säännöllisesti kehitystä? Rakenneultrakinhan tulee siinä välissäkin... lääkärineuvoloitakin pitäisi olla ainakin yksi...
 
Uusille tervetuloa =)

uppula verestä mitataan mun muistaakseni hcg hormoonia ja ne näkyy raskausyksikköinä ja mitä enemmän yksikköjä sitä parempi:)

Noista neuvoloista neuvoloista, mullakin oli edellinen heinäkuussa ja seuraava vasta syyskuun puolessa välissä :eek: et ei ne täälläkään turahan usein kattele, mut toi on kyllä jo ihan uskomatonta et vasta joulukuussa :eek:

(.) mä kävin eilen siellä ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin:)Vauva nukkui kun sitä ruvettiin kuvaamaan ja hyvin saatiin mitattua pää-perämitta mut sit kun se heräs ja alkoi liikkumaan ihan kunnolla ja hyppimään siis voitteko kuvitella se hyppi :LOL: niin sitten olikin odottaminen että hän tuli oikeeseen asentoon että saatiin sitä niskapoimua mitattua mutta kaikki arvot oli reilusti alle raja arvon mut jos nyt veriseulassa ois ilmennyt kuitenkin jotain niin se kätilö soittaa tänään kotiin.
Se kätilö oli ihana kun se koko ajan kertoi mikä on missäkin ja mitä mikäkin tarkoittaa ja jutteli vauvalle:)Ihana oli nähdä pieni ja sen tuohuja katsella.Jännää kyllä oli et vaikka näki miten kovasti se hyppi niin mitään ei vielä tuntunut.
Seuraava ultra onkin sit 8vk:n päästä jolloin pitää olla vähän pissaa rakossa et istukka varmasti löydetään ja sit on mahdollisuus saada sukupuoliselville jos haluaa.On se 4D kuva kyllä ihan eri sarjaa kun 3D kuva. Oiekin hyvä ja onnellinen olo jäi:)

Metsätähti ja pienenpieni 12+2
 
Glow
NEUVOLA, mä taas ihmettelen kun mulla on seuraava jo noin 3 viikon päästä! Edellinen oli tällä viikolla. Ekan ja tokan väli oli kk.

PÄIVITTÄJÄÄ, mulla toki varmaan ois aikaa kyllä kun kotona oleskelen lastenkanssa. Muistaisinkohan ja osaisinkohan mä :D
 
Talvimama kyselit joogasta. Mä kävin edellisessä raskaudessa mammajoogassa. Ennen sitä en ollu ikinä joogannu. Välillä oli sellanen olo että edettiin tosi hitaasti, kun on tottunu liikkumaan vähän rivakammin, mutta toisaalta siellä syvennyttiin miettimään vatsassa asujaa ja rauhotuttiin. Nää harjotukset tähtäs siihen, että osais synnytyksessäkin rauhottua ja ehkä jopa hallita kipua mielikuvien avulla. En kyllä osaa sanoa oliko niistä synnytyksessä apua.
Rauhottuminen ja venyttävät liikkeet sekä lantionpohjanlihasten harjottaminen edes kerran viikossa siellä joogassa oli hyväksi.
Nytkin mietin, että menisin sinne, mutta kellonaika ei sopinu. Ja kun ei aikaa tunnu olevan liikuntaan muutenkaan, niin ajattelin käyttää sen ajan nyt kunnonkohotukseen/ylläpitoon.
Liikuntaa se mammajooga ei mun mielestä hirveesti ollu. Ehkä sellasta yhteistä raskaanaoloa ja vinkkien vaihtoa sekä rauhottumista ja venyttelyä.

Tällasia kokemuksia mulla!

Latsis+pikkunen 13+4
 
Kiitoksia vaan tiedoista!

Kävin jo muutama tunti sitten verikokeissa ja tuloksia tässä oottelen.
Se on kyllä tosiaan uskomatonta että seuraava neuvola ois vasta viikolla 24.
Tässä ei kyllä voi puhua mistään seurannasta. Mitä jos alkaa valkuaista olla pissassa,
verenpaine huono tai muita raskausmyrkytyksen oireita???
Minulla oli viime raskaudessa rd joten jos sokerirasituksessa on arvo(t) koholla niin sitte PÄÄSEE neuvolaan hakemaan verensokerimittarin ja sit muutaman viikon päästä sinne pitää kiikuttaa ruokapäiväkirja. Melkein tässä jo toivois että sokereissa ois jotain et pääsis ees vähän useemmin tsekkaamaan tilanteen.
NT- ja rakenneultra tosiaan on tässä neuvolakäyntien välissä mutta täällä ei neuvolalääkärikäyntiä edes enää ole -ei edes ensisynnyttäjille. Kyllä nämä säästötoimet menevät hieman liian pitkälle. Täytyy vain toivoa ettei itselle eikä muille käy niin että apu / hoito jää saamatta sen takia ettei raskautta ole seurattu säännöllisesti.

Mukavaa viikonloppua!

uppula 10+1
 
Valdemarialle tulin kertomaan pahoitteluni ikävistä np-ultrauutisista.... :hug: Toivonpa todella että kyse ei olis mistään kauheen vakavasta. Argh,mitä tuskaisia päiviä edessä...mut onneks sullakin on lapset siellä pitämässä ajatuksia kasassa. Paljon jaksamista :hug: :hug:

Tuplamuumi,Eka km meni kesken joskus rv 6ja risat ja tuli itekseen pois. Eka kipuja ja viikko siitä vuoti ulos... ei selvinny oliko tuulimuna vaiko mikä :/
 
Ai niin, tosiaan unohdin kertoa että Turku on kotikaupunki. Kyllä taas Turun maine kasvaa...
Mietin jo tuossa että kai tästä jonkun kyselyn voisi tehdä päättäjille tai ainakin kirjoitella ihmetyksestään yleisönosastolle.
Onkos täällä muita turkulaisia? Kai kaupungin joka neuvolassa on samat aikataulut, eikö muita ihmetytä neuvoloiden supistukset?
 
Ultrassa kaikki ok! Siellä se pieni näytteli pyllyä ultraajalle :LOL:
Tänään alettiin kertoa muille,nyt tosin vasta tuleva isoveli tietää! Kohta tietää appivanhemmat ja sen jälkeen mun vanhemmat. Sitten ystävät jne. :) Ihana akun pieni on kunnossa! Kuva saatiin muistoksi.
 
Ultrassa käyty ja saatiin hyviä uutisia, vai pitäiskö sanoa että tuplasti hyviä?! Joo-o, kaksoset (identtiset sellaiset) on tulossa! Pienet voivat hyvin ja ovat vilkkaita. Niskaturvotukset normaalit. Sykkeet hyvät. Seuraava ultra jo kahden viikon päästä, seurataan nyt tarkemmin. Täällä ollaan aivan sekaisin onnesta ja pienesti järkyttyneitä, koska MIKÄÄN ei viitannut tupliin. Suvussakaan ei tuplia ole.
Lähdetään vkonloppuna maanantaina ja palataan parin viikon päästä. Tulen sitten lukemaan kuulumisianne ja kertoilemaan omista voinneista. Tällä hetkellä on niin hyvä olo ettei parempi voisi olla! :heart:

Jaksamista kaikille ja toivotaan että muutkin saavat jatkossa hyviä uutisia!
 

Yhteistyössä