+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Täällä ihan kamala yö/päivä...heräsin taas ennen neljää ja oksensin yöllä ja tää päivä on mennyt ihan sumussa päänsäryssä ja sängyn pohjalla... Äiti soitti äsken ja pakotti lenkille. Toivottavasti se kohta helpottais tuolla raikkaassa syysilmassa..oisin niin odottanu, et tää on oikeesti jo helpottanut, vaan ei....

Tervetuloa muuten uusille :wave:

Jemppi & unikko 13+5
 
mulla on myös ollu välillä öisin pakko käydä oksulla, ja muutenki illat on pahimpia pahoinvoinnin kannalta..ja se on kurjaa, kun ei oikee mitää voi tehdä iltaisin ku vaan pahaolo vaivaa.. alussa tosin oli kamala olo ihan 24/7, että siinä mielessä helpottanu kyllä :D

tupakan ja viinan haju on jotain kaikista pahinta, en vaan voi sietää niitä!! ja ikäväkseni mies polttaa, tosin se kyllä nyt koittanu ajoittaa kaikki tupakoinnit niin että polttaa ennen ku tulee kotiin ym, ettei niiiiin montaa kertaa tarttis tossa parvekkeella käydä..

väsymys joo on, päikkärit melkein joka päivä ottaa, onneks oon vaan kotona meidän ton 3v tytsyn kanssa ni otetaa sit aina yhteiset päikkärit :) äsken kävin vähä kokeilee kössiä miehen kanssa (ihan hurjan kivaa) ja sit pienellä kävelyllä :)

myöhemmin lämpimiä voileipiä, nammmmm :)
 
katariina00 ja minttumaaria76: Paljon tsemppiä ultraan!

Yhdyn Sunburnedin mielipiteeseen: tämä porukka on mahtava ja ilman teitä tämä odotus olisi kyllä paljon vaikeampi.

Kävin tänään Tampereella paria kaveria moikkamassa ja toiselta sain säkkikaupalla omenia ja kassillisen mamma-vaatteita. Kummasti piristi :p

).(
Joku tuossa kommentoi, että 1:20 riskihan tarkoittaa, että 19 lasta 20:sta - eli 95 %, on terveitä ja näinhän se on nähtävä. Jotenkin vain kummastelen lääkärin kommenttia, kun hän sanoi vakavalla äänellä, että tuosta riskiryhmästä vain 5-10 % on terveitä. Oisko äijällä mennyt luvut väärin päin tai jotain?
 
Hellurei! :wave:

Mihin ihmeeseen se aika häviää, kun ei ehdi tännekään oikein kunnolla :D
).( Ei mitään ihmeellistä. Eilen illalla huomasin, että mullahan on jo mahaa :LOL:
Perjantaina heitin ekat "vanhat" housut pois, kun ei saanut enää kunnolla kiinni.... Edellisessä raskaudessa olin jo monta viikkoa käyttänyt mammahousuja ja painoakin oli reippaasti enemmän... No käyhän tämä näinkin.
Paha olo on läsnä useammin ja mahakrampit sen kuin jatkuvat... Ei tuu mitään... Yritän päästä nyt ylimääräiseen ultraan noiden kramppien takia. Jos katsoisivat, että ne oikeasti johtuis tuosta endosta eikä mistään muusta.
Pojan 2v synttärit lähestyy ja niitä pitäisi yrittää tässä ohessa vähän järjestellä.

Asun Turun ja Helsingin puolessa välissä, lähellä Kinderi-. Joskin Turussa tulee paljon käytyä tuon pojun kummitädin takia.

:hug: kaikille sitä tarvitseville.
Varsinkin oli puhetta seulonnasta... Meillä on ollut alusta asti se mielipide, että koska ensimmäistä lasta yritettiin vain 5 vuotta, niin jos olisi ollut vammainen, niin en olisi pystynyt aborttiin. Sitä otetaan mitä saadaan, kun ei tämä ole niin helppoa saada ollenkaan.

Meillä kun ensimmäinen on koeputki ja tämä toinen on pakastettu alkio. Ei siis kovin toiveita luomuna tulevasta... Mutta eihän sitä koskaan tiedä oikeasti, voihan kolmannen kanssa käydä "vahinko" oikeasti.

Tervetuloa uusille :hug:

Nyt täytyy lähteä laittamaan vaatteet päälle ja ulos tuon kauhukakaran kanssa :saint:
 
no nii, ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin, turvotus 1,3 eli kai ihan ok..?! mieleton väsymys on nyt ku niin aikaisin piti herätä tänää :D sit koitin käydä ettiis mammahousuja mut kaikki oli niin kalliita etten sit ostanu mitää :( höh.

oli aivan uskomatonta noiden keskenmenojen jälkee nähä ku tuolla masussa oikeesti joku potki ja sätki :D ne varpaat <3<3 ai ai ai, mahtavaa!!!

-katariina ja "kenkä" 12+3
 
Katariina voin sanoa, että tiedän tunteen. :D Kiva, että pääsit katsomaan vauveliasi.

Me oltiin äsken ulkona hiekkiksellä ja nyt sitten ipanan piti nukkua päikkärit, mutta jäi taas vain ½ tuntiseksi nuo... No jos ottais iltapäivällä uudestaan äipän kainalossa, kuten lauantainakin :D
 
Ninni-74 Minäkään en voi muuta kuin ihailla asennettasi! On vaikea asettua sinun asemaasi, mutta en usko että pystyisin yhtä asiallisesti ja määrätietoisesti suhtautumaan asiaan. Downlapsista sen verran, että eräs ystäväpariskuntamme sai raskausaikana tietää odottavansa downlasta. He päättivät pitää lapsen. Tänä päivänä tuo lapsi on 1,5 vuotias vilkas tyttö. Aivan ihana luonteeltaan, vaikka on joutunut viettämään puolet tähänastisesta elämästään sairaalassa. Vammaisuus on läsnä joka hetkessä heidän elämässään, mutta onkin juuri kiinni paljon asenteesta miten tuo vammaisuus vaikuttaa. Tytölle on tehty muutama sydänleikkaus ja vaikeita aikojakin on ollut, mutta elämä jatkuu... :) Downlapset ovat yleensäkin hyvin aurinkoisia luonteeltaan ja se auttaa elämään vammaisuuden kanssa. Ystäviäni on auttanut paljon se, että he etsivät paljon tietoa ja vertaistukea jo raskausaikana, näin mikään lapsen kohdalla ei tullut yllätyksenä. Etukäteen varautuminen pahimpaan mahdolliseen vammaisuuteen on kuulemma tuonut mukanaan positiivisiakin yllätyksiä. Itse en tosin tiedä miten tuollaiseen voisi varautua, mutta sehän taitaa taas olla juuri se asennekysymys!! Kannattaa siis muistaa, että muutkin kamppailevat samojen asioiden kanssa ja vertaistuki on korvaamatonta.

Äitiysvaatteista tilasin netistä Missymomin sivuilta äitiysfarkut. Kalliithan nuo olivat, mutta en yksinkertaisesti löydä MISTÄÄN tarpeeksi pitkälahkeisia mammahousuja. Olen 184 cm pitkä... En ole vielä noita housuja saanut, mutta ainakin nettisivuilla lupailivat että ovat tarpeeksi pitkät. Mutta katsotaan, voihan ne sitten palauttaa jos ei ole sopivat. Edellisen raskauden isoimmat maha-ajat kuljin kapreilla, kun oli kesä. Nyt ei oikein taitas onnistua. Paitoja en ole juuri ostanut, Gina Tricotin trikoopaidat ovat tarpeeksi pitkiä ja venyviä, ja käyvät sitten vielä raskauden jälkeenkin.

Omaan napaan ei ihmeellistä, välillä iskee epäilys onko tuolla vatsassa ketään kun ei missään vielä tunnu. Tosin maha on jo kasvanut kiitettävästi... Odottelen jo kovasti potkuja, ne olisivat niin konkreettinen merkki elämästä :heart:

Äitimurmeli ja Pikkuinen 14+5
 
Tervetuloa uusille!

Voimia ultrassa tai veriseulassa "kiinni" jääneille! Täällä on ihmisillä oikea asenne! Itse olen asian ajatellut niin, että lapsi on toivottu ja tervetullut sellaisena kun on tarkoitettu. Tottakai "terve" lapsi on henkisesti helpompaa, mutta tärkeämpää minusta on että kunhan on olemassa. :heart:

Työnantajan kanssa taisteleville voimia, täällä kanssa on vähän kinaa. Minut siirretään toisiin tehtäviin minulta kysymättä, ja kolmen viikon varoitusajalla. En ole raskaudestani kertonut, enkä myös kerrokkaan ennen kuin on pakko. Eli kun maha näkyy :LOL: , tai joulukuun alussa kun on pakko kertoa työnantajalle. Saavatpahan tuntea miltä tuntuu kun kerrotaan asiasta myöhään.. kiusa se on pienikin kiusa...

Täällä oli joillakin vatsakipuja, kuuluvat normaaliin raskauteen. Liitoskivut ja kohdun kasvamiskivut, kuuluvat asiaan. Ei raskautta sanota turhaan raskaudeksi - raskasta se välillä on... =) Mutta on epäreilua että jollakulla on kauheasti vaivoja, ja joillakin ei. Silloin on ihan ymmärrettävää että raskaudesta nauttiminen on hankalaa. Mutta eikö se keskiraskaus ole sitä auvoista aikaa? =) Ja lopussa kiitos seisoo! =)

Täällä joku aloitti mammajoogan? Itsellä alkaa viikon päästä, kauhean mielenkiintoista. Odotan innolla...

Kaikille voimia ja haleja! Mahtavaa että täällä on hieno lauma naisia ja taisi se yksi mieskin olla jonka kanssa vaihtaa kuulumisia ja tuntemuksia!

t nalle1puh ja "op" 15+2 (en tunnu vielä liikkeitä..)
 
Moi!

Uusille tervetuloa mukaan kirjoittelemaan:)

Tänne ei ihmeempiä, syön karkkia ja istun koneella pojat leikkii omassa huoneessaan:)

painosta painoa on tullut pari kiloa (ekassa neuvolassa) huomenna on seuraava neuvola niin saa nähdä mitä on tapahtunut :/

Kovasti oon koittanut pakata silloin kun on oltu kotona.Muutto ois 1.10 ja sain tietää asista vasta viime torstaina, mut ei se mitään oikein hyvin ehdin pakata vaikka ens viikolla oonkin pois kotoa.
Miehellä on hirveä muuttostressi, mut mä en viitti stressta, kyllä se menee omalla painollaan.

Olo on ollut tosi hyvä ja pirteä, et hemppa on varmaan ihan hyvä vaikka en ees tiedä mikä se oli raskauden alussa, kun ne ei kertonut.

Maha on jo kyllä uskomattoman iso :eek: Mut jospa se tästä tasaantuis:)

Viikonloppuna kävin kirpparilla ja löysin sieltä toimivan itkuhälyttimen 10e ja läjän vauvanvaatteita 7e, olin tyytyväinen löydöksiini, ekä pojille pelin eurolla ja muutaman kirjan:)

En kyllä keksi enenpää kirjoitettavaa niin annan toisillekkin tilaa.

Metsätähti ja pienenpieni 14+5
 
tosta niskaturvotuksesta... mitä teidän miehet on mieltä, jos sitä on siis, niin onko nekin valmiita ottamaan riskin että lapsi voi olla kehityshäirioöinen? koska mun miehellä on aika jyrkkä kanta, että jos oikeesti ois melko selvää että kaikki ei ois kohdallaan, niin ei olis valmis ottamaan "riskiä"... itse taas...en tiiä pystyisinkö kumminkaan tehdä sitten aborttia..

nyt on nukuttu ja vähä taas parempi olo, nälkä ois mut ei ruokaa :D leipää vaan..plaah! kumpa mies tulis kaupan kautta kotiin ja sais intialaista ruokaa :p

mulla painoa jo ennestään aika paljon liikaa, niin en todellakaan haluais että se pääsee nousemaan, tosin nyt tuntuu et se on kyllä noussut ni kokoajan nälkä vaan :( vaakaa ei ole, niin todellisuutta en tiedä.
 
miehen kanta kehityshäiriöihin: Kuten tuossa aikaisemmin taisinkin mainita, meillä ollaan - onneksi - samaa mieltä siitä, että lapsi on tervetullut, vaikka olisikin sairas. Olenkin ollut tosi onnellinen, että tästä asiasta on puhuttu jo kauan ennen raskautta (noh, meillä oli aikaa, kun sitä vaavia 4 vuotta on odoteltu :)). Samoin jo ennen kuin päätettiin, mihin tutkimuksiin mennään, asia oli puitu joka suunnalta.
 
Tervetuloa Marylene!

katariina00 Onnittelut hyvästä kontrollista! Mun miehellä on sama kanta, ja se on mulle sanonut, että haluaa keskeytyksen, jos tulossa on kehitysvammainen lapsi. Yksi hänen veljistään on kehitysvammainen. Hänellä on kromosomihäiriö, tosin ei downs, vaan joku todella harvinainen ja vaikeuksia on ollut, ja on edelleen perheellä, ja veljellä itsellään, ennenkaikkea. Siksi oletan, että hänen kantansa on se, mikä on.

Jemppi Jaksuja :hug: Toivotaan, että olosi paranee nyt pian!

nalle1puh Joo, niin sitä sanotaan, että 2. trimesteri on se, jolloin vointi on parhain. Tosin, mulla on vasta nyt tämä väsymys alkanut, vaikka voi johtua kyl nuhastakin, joka muhun iski :snotty:

Täällä on kello juuri ylittänyt iltayhdeksän, ja nyt menen maate. Mulla on kokeilu meneillään, että jos päivisin väsyttää vähemmän, kun menen aikaisin maate ja siten saan nukuttua hyvin. Aamuisin kuitenkin nousen suht aikaisin, joten epäilen, että ehkä mun unentarve on nyt lisääntynyt. :D Väsyttääkin nyt niin, että varmasti saan nukuttua.

Hyvää illanjatkoa ja öitä!

Minna ja helmi 15+2
 
hyvä ettei mun mies ole ainoa kannassaan..toisaalta kyllä ymmärrän, ja kun toimin kehitysvammaisen lapsen avustajan päiväkodissa, tuli välillä itsellekin tunne että ei sitä jaksais, mutta toisaalta..lapsi ja ihminen sekin on.. vaikeita asioita noi kyllä on :)

mistä te ootte ostanu mammavaatteita? ku kävin tossa keskustassa kattoo, ni melkeenpä vaan HM:stä löysin ja ne oli kauheen kallita :O tai sit jos oli edullisempia ni pillimalleja joista mä en tykkää.. alkaa jo omat housut siihen malliin kiristää että pian ois aika noita ostella, kun vaan rahaa jostain sais irrotettua :D
 
Nt-ultran tulokset tuli tänään kirjeitse, ja tulokset olivat normaalit. IHANAA! :heart:

Tänään alkoi taas työviikko. Väsymystä edelleen ilmassa, tänään en kylläkään ole päiväunia nukkunut. Tarkoitus olisi nyt kohta tästä jo painua pehkuihin. Kroppa kiittää sit aamulla, kun on saanut levätä kunnolla :).

Huomenna ois taas tarkoitus mennä vähän tanssahtelemaan. Muutenkin liikunta ja "normaali elämä" alkaa nyt kiinnostaa, kun pahoinvointi on poissa ja väsymyskin vähenemään päin.

Mammavaatteita ostin yhdeltä kaverin tutulta (muutamat housut ja lappuhaalarit). Anton&Nina nimisestä kaupasta löytyi kivoja Mamalicious-äippävaatteita. Muutaman pitkähihaisen paidan ostin ja yhdet vähän paremmat housut. Vielä menee omatkin matalalantioiset farkut ja kaikki vähän löysemmät. Mutta kyllä se masuliini on kasvanut ja kasvaa edelleen päivä päivältä. Painoa ei ole oikein vielä tullut, ehkä noin kilon verran lähtötilanteeseen verrattuna.

Nyt mie taidan lähtiä pesulle ja nukkuun. Mukavaa viikkoa kaikille ja voimia! :flower:

 
Hei!

Vaatteista olen hankkinut lastevaateliike bebes:stä alesta pari vaatetta. Tänään kävin H&M:llä katsomassa äitiysfarkkuja-hirmu kalliita! Oli jotain 50 euron luokkaa. Päätin tehdä itse äitiysfarkut. Farkkuja, kun on kaapissa monet, niin voin "uhrata" yhdet ja ommella siihen "puoliympyränmuotoisen" resorin. En siis tee sellaista, mitä myydään H&M:llä. Sit pitäis niiden farkkujen olla toosi matalavyötäröiset. Ei tullut kalliiksi se resori.
Muoks: ja Indiskasta löytyi resorilla varustettu hame. Suosittelen!

Odotuksen kummallisuudet Minulla on tullut outoja juttuja, esim. olen silittänyt pyyhkeitä ja tyynynpäällisiä, joita en koskaan muuten silitä. Tänään haettiin tytön kanssa kangaskaupasta tarvikkeet uuteen päiväpeittoon. Siitä tuli aivan ihana prinsessapäiväpeitto :heart: Laura Ashleyn kankaasta. Vielä on tarkoitus ommella tyynynpäälliset, kun entiset ei sovi uuden päiväpeiton kanssa. Nämä on ihan positiivisia kummallisuuksia, joita en yleensä tee. :) Onkos muilla outoja tapoja näin odotusaikana?

Riskiraskaudesta ja seulonnasta Jos meillä olisi epäilys down-lapsesta, niin meistä kumpikaan ei osaisi suoralta kädeltä sanoa ainakaan abortista. Ts. varmaan haluttaisiin pitää oma lapsi. :hug: teille, joilla on ehkä down lapsi tulossa.

Jemppi+muut pahoinvoivat :hug:

momtoo + vauva 15+1
 
Olen tähän mennessä ostanut äitiysvaatteet H&M:ltä :) Minulla on vielä vanhoja äitiysvaatteitani tallella, farkut ja lappuhaalarit, myös h&m:ltä.

Oudoista tavoista, ainakin se että kun herään aamulla rättiväsyneenä ja jos keittiössä on tiskejä tai muualla mitä tahansa siivottavaa, alan heti siivoamaan, mitä en ikipäivinä ole tehnyt muuten :D Yleensä siivoukset menee iltapäivälle.
hmm mitähän muuta, olen alkanut syömään, joka aamu ja ilta, puuroa :D Yleensä ei ole minulle puuro maistunut.
Tuossa ainakin nuo tällä hetkellä.

Nyt alkaakin jo kiitettävästi ramasee, taidan kömpiä sänkyyn aatuutilullaa, huomenna olisi nyt viimeinkin se aika siellä Naistenklinikalla.............

Kinder- , tiuhti&viuhti 14+6 (huomenna poksuu taas viikot) :)
 
Mulla taas on käynyt toisinpäin. Olen aina ollut himosiivooja ja -tiskaaja. Siis että teen niitä usein, mutta nyt viime viikkoina oon kyllä lipsunut aika pahasti. Molempien tekeminen saattaa venähtää, eli teen sitte ku huvittaa. Eikä kyllä usein huvita. :)
 
Huomenta!

Ennen töihin lähtöä tulin kurkkaa eiliset kirjotukset..
Mammavaatteista oli puhetta ja minäkin viikonloppuna ostin ekat housut Kärkkäiseltä, ku sinne
mentiin.. Siellä myydään sitä mama licious (jos meni oikein:) merkkiä.. Hirveesti ei viittis ostaa mammavaatteita, mutta ku esikolta ei oo jäljellä mitää.. Pistin kaikki kiertoo silloin ja onhan siitä jo yli kolme vuotta ja nyt on toi masu jo sen verran kasvanu että omat housut alkaa mahan kohalta kiristää :D

Haaveilen jo äitiyslomasta.. Oon kyllä sellain ihminen että tykkään työn tuomista haasteista ja haluan aina kehittyä sillä rintamalla, mut tällä hetkellä ei vaan jaksais.. Meilläkin pörssiyhtiö, joten tulosta on vaan väännettävä, mut tuntuu että työteho tai ehkä se into ei tällä hetkellä oo huipussan.. :saint: Pomo on kyllä kiva, mutta vaatelias niinkuin tietysti tarvii.. Jollakin oli ollu inhottavaa töissä, tsemppiä! Ei kyllä varmasti tunnu kivalta..

Nyt tuli aika paljon omaa napaa.. Jaksuja kaikille!!! :hug:

Siiruli ja masu 14+6, huomenna taas viikot vaihtuu!! :heart:
 

Yhteistyössä