+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Glow
Noni, eilen sitten alkoi supistella mojovasti :/
näissä kohdinhan kait niitä "harkka supistuksia" voi tullakin, mut mulla nää tuli parin tunnin liikunnan jälkeen... :/
Tänään viel jatkuis, tai olis vika päivä kurssia, en millään tahtoisi jättää kesken kun ollaan jo loppusuoralla :attn:

Olenkohan mä ihan pöhelö kun mua kamalasti mietityttää niiden nitrofur-c tablettien syöminen! en oo ees joka ilta ottanut sitä :ashamed:
mä ilmaisin huoleni pitkäaikasen lääkekuurin käytöstä lääkärille joka tämän määräsi mutta sen mielestä huoleni on turha. Olen vaan niin arka ja huolissani vauvasta :'(

Ja viimeyönä näin taas unta että join alkoholia vahingossa ja sitten pelästyin kamalasti kun tajusin että olen raskaana :whistle: :attn:
 
Hyvää huomenta kaikille :flower: =)

Piti ihan kysyä että missä vaiheessa olette alkaneet laittamaan vauvahuonetta kuntoon? Esim. pinnasängyt,hoitopöydät yms. hankittu ?? Minulla on kohta raskautta 4kk täynnä ja ainakin tänään laitan kaikki mahd. vauvavaatteet kaappiin, kun isäntä eilen teki hyllyt ko. kaappiin jossa hyllyjä ei ollut (on siis henkarikaappi ja meillä ei henkareilla oo mitään virkaa).

Tänään se laittaa ne hyllyt sit paikoilleen ja mä pääsen laittamaan pienet vaatteet hyllyille :) :heart: Ja jotenkin jo innostuin jos patistaisin tota miestä hakemaan esikoisella olleen hoitopöydän kellarista :heart: :heart:

Vielä pitäisi miettiä että milloin sitä hommaisi pinnasängyn tänne (ostan aluksi vain yhden)

Kinder-, tiuhti&viuhti 15+2
 
Kinder- Meillä ei vielä ole mietitty mitään vauvan tavara-asioita. Eikä siis myöskään hankittu mitään. Kaikkihan meidän pitää ostaa, jos ei tutuilta saada, kun on ensimmäinen tulossa. :heart: Voi kamala tässähän tulee ihan paniikki. Ei olla edes päätetty, mistä huoneesta tulee vauvan huone.

(.) ei minkäänlaisia raskausoireita. Välillä tuntuu, että onkohan siellä enää ketään. :|

Pahoinvoinnista kärsiville :hug: . Itseltäni meni olhi, kun tuli kolme kuukautta täyteen.

Alice 14+2
 
Huomenia!

tääl nyt oottelen jännityksellä pissanäytteen tuloksia et onko tulehdusta, toissa yönä heräsin hirveään mahakipuun ja vessassa käydessä oli ihan maha vetenä, sitä jatku muutaman tunnin, sit aamulla otin pissanäytteen jossa oli verta seassa ( kyllähän mimnä säikähin ) sattu olemaan just labra aika eilen aamulla, sit päivällä alko ihan hirvee vatsakipu taas ni soitin neuvolaan et tartteeko huolestua, no se katto labra tulokset ni kaikki oli plussalla ja anto ajan lääk.nlaan iltapäiväksi, luultavasti oli sit vatsatauti ja sen lisänä pissatulehdus kylläkin aika oireettomana..
Pääsimpä sitte kurkkaa ultralla masuun ni siellähän vilkas kaveri edelleen oli ja viikot vastas aika hyvin ja saatiimpa taas uus ihana kuva!

sit nuista vauvan vaatejustuista ym. tavaroista, mä oon ruukannu laittaa ne joskus 34rv jälkeen ja meillä vauva nukkuu meidän huoneessa ainakin ensimmäinen vuoden ni omaa huonetta ei olla laitettu ku vasta sitten.
vaatteita ja kaikki muut tarvittavat meiltä jo löytyykin vaavia varten ja ajattelin etten ota äippäpakkausta, pitää sillä rahalla sit käydä shoppailemassa vaaville jotain ku se syntyy! :heart:

mörköliini ja piipero 14 tasan
 
Mä käyn joka päivä lukemassa mutta en vastaile ku ei oo mitään uutta :D

Marcelinalle jaksamista :hug:

Vauvan tavaroista joku kyseli. Mä en ole edes ajatellut koko asiaa :D Esikon kanssa kateltiin kyllä vanhoja vaatteita,koska hän halusi nähdä millaisia on käyttänyt pienenä. En varmaan laita vaatteita kaappiin ja sänkyjä valmiiksi kun vasta 30+ viikoilla, tai sitten viimeistään kun jään äippälomalle. En usko muksun kuitenkaan syntyvän ennen rv 35:ttä.

Oma napaa sen verran, että olen oksentanut vain 2 kertaa viikon aikana! Nyt se taitaa tosiaan sitten loppua. Pieniä vaavin liikkeitä olin toissapäivänä tuntevinani,sen jälkeen ei ole tuntunut mitään. Massu on kasvanut, mutta ei ole lähelläkään Marylenen massua. Äippävaatteet olen ottanut käyttöön (lähinnä farkut),koska omat farkut ei tosiaankaan enää mene ja jos saan jalkaan ne kiskottua niin puristaa ikävästi! Mammafarkut siis taivaalliset jalassa :heart:
 
Minun on taas pakko miettiä näitä tavara/vaatejuttuja jo ennen rv30 kun kaksosia odotan, ei ikinä sit tiiä milloin tulee lähtö kun 30rv täynnä :eek: (Esikoinenkin ilmoitti tulostaan jo 33+ jotain viikolla, mut "estettiin" tuloa rv34 asti)
Pinnasängyt ym huonekalut varmaankin laitan sit yli rv20 :)

Meilläkin vauvat tulee nukkumaan meidän huoneessa ensimmäisen vuoden ajan :)

Huoh, ärsyttää kun tuntuu taas että päänsärky alkaisi :| Viimeksi kun migreeni/pääkipua oli niin tuli kuvioihin myös pahoinvointi :|
 
Kinder- niin mä ajattelinki että ku sulla on kaks pikkusta tulossa ni on hyvä varmasti laittaa kaikki valmiiksi hyvissä ajoin ja niinku sanoit että edellinen sinulla on syntyny nuin aikasin niin minäkin varmasti laittaisin, meilläku on nuo muksut syntyny 42+3, 40+4, 41+0 ja 41+4 että luulis tämänkin tulevan menevän reilusti yli lasketunajan! |O
osottavan aika on kyllä aina pitkä mut minkäs teet ku viihtyvät masussa nuin kauan! ;)
 
Halaukset kaikille! Olen kyllä taas käynyt lueskelemassa mutta jotenki ei tuu kommentoitua :ashamed:
vauvatavaroista/huoneesta oli puhetta: meillä vauva tulee meidän makkariin aluksi, vaatteita pitäisi alkaa pikkuhiljaa katselemaan ja vaunuja kun en ole mitään säästäny edellisiltä lapsilta. Kestovaippoja olen jo hommannut muutaman ja meinaan itse ommella lisää :)
Kävin tänä aamuna siinä lapsivesipunktiossa, ei tullut viime yönä oikein uni silmään ja itkukin meinaa olla herkässä. Itse toimenpide sujui hyvin ja vauvakin jaksoi hyvin. Lapsivettä on vähän mut kuitenkin vielä normaali rajojen sisällä. Nyt vaan pitäisi jaksaa odottaa tuloksia ainakin 2 viikkoa, huh.
Sit olitta näemmä puhuneet viikoista joilla edellliset lapset on syntyny: meillä esikoinen synty rv 41, toinen 40+3 ja kolmas 37+6. Ja joka ikinen on käynnistetty, ei tuu meijän lapset vapaaehtosesti ulos :D

MannaHari ja pömppis 15+5
 
Heipparallaa!!

Glow; mulla ihan sama juttu.. Mä en tiedä pitäiskö mun olla huolissaan vai ei.. Esikoinen meni yliaikaseks, jotenki tähänki varautunu että varmasti ei synny ennen LA. Mut mulla särkee jokapäivä menkkamaisesti alaselkää ja tuntuu että oikean munasarjankohdalta olis niinku kipee, tai sieltä suunnilta.. lisäks esikon loppuraskaudessa mua vihlo (suoraansanottuna sori vaan) tuolta reiästä ja luulin ett johtuu siitä että vauva tunkee päätä, eli "porailee", mutta nyt mulla on ihan samanlaista tunnetta :eek: .. Aika ihmeissäni olen.. Oon vaan niin huono soittamaan neuvolaan, mut kai se pitäis.. Tänää onneks vapaa ja yritän ottaa iisisti.. Tosin lenkille olis päästävä.. Tulipas taas omia vaivoja..

Tavara/vaatejutuista, mä en ole vieläkään ostanut vauvalle mitään.. Odotan rakenneultraan, kun kuulee kumpi tulossa (jos kuulee) ja varmaan sitten enempi alan hommailemaan.. kirpparilla ajattelin käydä ja metsästää ihan perus potkareita jne.. En aikonut ottaa äp-pakkausta.. Jos on poika tuloillaan niin sitten vaatteita kyllä löytyy, mutta jos tyttö niin sitten täytyy ostella vaaleanpunaisia unelmia :heart:
Pinnasängyt ja muut varmaan meilläkin laitetaan valmiiksi sitten kun äp-loma alkaa..

Ihana ilma tuolla!! B)
Hauskaa syyspäivää kaikille!! :flower: :flower:

Siiruli 15+1
 
Nyt on jo paljon parempi olo, kiitos kaikille kannustajille.

Mulla on hankittuna jo vaunut, turvakaukalo, hoitopöytä ja jonkin verran vaatteita. Pinnasänkyä en oo vielä ostanut. Mietinnässä on, että ostanko sen kirppikseltä vai uutena esim. Ikeasta. Jos kirppikseltä, niin niissä on yleensä patja mukana, mutta joka tapauksessa aion hankkia ainakin uuden patjan ja heivaan mahdollisen kirppispatjan.
 
Vauvan tavaroista ei oo kasas ku vaatteita pieni osa vasta :) rattaat varmaan ostetaan vkl ku kaveri osti uudet ni saadaan niiltä käytetyt 40e :) Mut tuskin täällä aletaan kauheesti järjestään vauvan juttuja ku voi olla et on sit ens maaliskuus muutto kolmioon ees ni ei sit viitti kauheesti järkätä :)

(.) Joo eilen sit kävin lääkäris näiden kipujen takia ja oli kyl elämäni kauhein lääkärikäynti.. Se vaan vähän paineli mahaa (ei edes sisätutkimusta tehny) ja kun kysyin voidaanko ultrata ja katsoa et kaikki on hyvin niin tämä vaan puhui et jos on keskenmeno tullakseen ni eihän sitä enää voi estää ku oot noin alku vaihees.. :eek: olin ihan hoomoilasen et alkuvaihees? mähän oon kuukauden päästä jo puoles välis! :kieh: muutenkin lääkäri vaan hoki keskenmenosta ja sitä ei voinut vähempää mun asia kiinnostaa tai mun huolet..eli menin aivan turhaan sinne..määräs sit vaan lepoo ja soittaan jos ei lopu kivut..joo en kyl enään sinne soita et meen sit yksityiselle jossa sentään tutkitaan oikeesti ja selvitetään mistä kipu johtuu..
No sen jälkeen onneks sain tuon dopplerin ja meni kyl hetki ennenku osasin käyttää sitä mut sit löyty pikkusen sydän ja liikkeitäki kuulu :) :heart: oli s ekyl ihana niit kuunneella..tänään ei oo oikein sydänääniä kuulunu muuta ku hiljaa..sit lähinnä oon liikkeitä kuunnellu, ja sil on koko ajan kauhee jumppa menos :D sit vähän painelin mahaa ni siit ei oikein tykätty :D mut aika korkeel se vauva on ku kaikki äänet kuuluu jostain navan kohalta :eek:

Noniin menipäs taas omanapaseks ruikutukseks :ashamed:

Murgu ja pallero *POKS* rv 16 :heart:
 
Heippa kaikille taas pitkästä aikaa! :wave:

Taikka eihän täs ole mennyt kuin kolme/neljä päivää, mutta tekstiä on tullut paljon, mikä on tietty oikein kiva :) Tämä flunssa iski aika pahasti, ei muuten paha, mutta teki mut aivan tajuttoman väsyneeksi, etten edes jaksanut käydä lukemassa.

momtoo Hyvä kuulla, että pikkuisella kaikki hyvin ja löytyi syy vuotoihin. Nyt sitten vaan seurata ns. varotoimia. Muutenkin kannattaa varmaan ottaa rauhallisesti, ainakin esim liikunnan suhteen? Niin kauan kun, sis, istukka on niin alhainen.

Miiru80, Marylene Suloiset vauvamasut! Hauska katsella vauvamasujen kasvua...

anri82, metsätähti Onnittelut hyvistä kontrolliuutista!

marcelina Oi, ei kuulosta kivalta, ei. :hug: Toivottavasti ei menisi tilasi kuitenkaan niin pahaksi vaan tasapainoituisi!

:hug: muillekin huonovointisille!!

sikainfluenssarokotteesta Sitä näköjään suositellaan raskaanaoleville Suomessa. Oletteko te ajatelleet sen ottamista?

Mulla on tänään oikeinhieno päivä verrattuna edellisiin, flunssasta olen niin hyvin toipumassa nyt. Jaksan olla liikkeellä ja puuhatakin hieman, tosin aina välillä leväten, enkä muutenkaan stressaa.

Muoks. murgu :hug: Olipa tosi kurja lääkäri. Onneksi saat dopplerilla seurata ja toivotaan, että kivut helpottaa!!

Minna ja helmi 15+5
 
Tervehdys taas!
Ultran mukaan eilen poksahti 15viikkoa ja laskujeni mukaan se on sunnuntaina... Huomenna taas lähden kuuntelemään sydänääniä. Helpompi olla kun saa välillä varmisteluja.
Tiistainahan meillä on se lapsivesipunktio. En tainnut mainita aikasemmin, mutta sukupuoli meille selvisi sen istukkanäytteen oton ansiosta. Ensin tosin ilmottivat sen väärin!! Seuraavalla tapaamisella sitten puhuttiin ihan muusta. No joku oli kaiketi lukenut väärin tuloksista kirjaimet...
:| Lisätään tieto asiasta sitten kun muutkin alkavat sukupuolesta kertoilemaan.

Downista ja muista kromosomi yms. häiriöistä: Meillähän ei mitä ilmeisemmin down-lapsi ole tulossa. Toivon, ettei tarvitsisi sairaan lapsen kohdalla päätöstä tehdä keskeyttämisestä. Karu totuus kuitenkin on, että varmaan jossain kohtaa raja on vedettävä, jos lapsi olisi "liian sairas". No saa nyt nähdä. Jaksan vielä uskoa ihmeisiin ja toivon, että terve lapsi syntyisi, vaikka turvotus ei ainakaan ole laskenut. Eri lääkäri katsoi sen viimeksi, ja sai lukemaksi jopa vähän suuremman mitan.

Nukkuminen on mulla huonontunut. Herään yöllä ja valvon pahimmillaan parikin tuntia. Onko muille tuttua? Samaa mulla oli esikoisenkin kanssa, ja päivällä on väsymystäkin sen mukasesti...
 
Vauvan tavaroista. Joskus joulun jälkeen ajattelin alkaa kattomaan pojan vanhoja vaatteita läpi. Sit jos rakenneultrassa oliskin tyttötulossa niin täytyy jossain vaiheessa jotain tyttömäisiä vaatteita ostaa. Tänään kiersin kauppoja ja hypistelin vauvojen vaatteita. Mut en vielä ala ostelemman mitään. Poika synty 37+3 joten jotenkin musta tuntuu että tääkin vois tulla joskus helmikuun loppupuolella.

Mitään sikaflunssa rokotetta mä en halua ottaa, ellei siitä ihan pakollinen tule, tai näyttää siltä että ihan oikeesti on vaikee epidemia tulossa.

Murgu Tosi typerästi käyttäyty sun lääkäri, vaikka ihan oikeessa onkin ettei mitään tässä vaiheessa vois tehdä jos keskenmeno tulee. Onhan sinne rv 23/24 vielä pitkä matka,eikä sillonkaan kaikkia keskosia pystytä pelastamaan. Olis kyllä sun mielenrauhan takia voinut vähän tarkemmin tutkia tilannetta.

Nukkuminen
on täälläkin jotenkin menny epämukavammaks. Yöllä herään siihen että selkä on jotenkin väsynyt samassa asennossa olemisesta. Mut vielä en suostu laittamaan mitään tyynyjä polvien väliin.

(.) Yhtäkkiä parin päivän sisällä mulle on pullahtanut ihan kunnon kokonen maha. Tai lähinnä pallealäskit kohonnu esiin niin että äitiyshousut päällä näytän samanlaiseslta kun esikon kanssa joskus ehkä rv 25. Ihan tarkkaan en muista koska viimeks maha tuli näkyviin mut joskus rv 20 paikkeilla olin sillon vielä vaan sen näkönen että oon hieman lihonnut.
Tätä vauhtia vauvauutinen paljastuu aika äkkiä miehenkin kavereille. Mies kun on sitä mieltä et niiden ei sais mitään tietää ennen kun vauva on syntynyt.

Yöllä näin kakskin kertaa unta että vauva oli jo syntynyt. Synnytyksestä mulla ei unissa ollu mitään tietoa, eikä vauvan sukupuolesta. Taitaa tää synnyttäneiden osastolla työharjottelussa oleminen hieman vaikuttaa uniinkin.

Fantaihana 14+3
 
Selkäkivusta, muutamana päivänä on ollut ristiselkä ja ennenkaikkea vasen pakaran alue kipeä ja häntäluun seutu vasemmalta puolelta. Yöllä ei mitään, kipeytyy päivällä eteenpäin kumartaessa.
IntoOlivia, voi miten ihanaa kun olet saanut kotonakin kuulumaan äänet. :) Tohon niiskutukseen sen verran, että noi limakalvot turpoo raskausaikana, joten voi siitäkin johtua.
Palailen myöhemmin
 
Hejssan kaikille!

Valdemaria, jaksamista! :hug:

Mysti, ihanaa kun sä tunnet jo liikkeitä!! Mä löydän just ja just sydänäänet dopplerilla.

Mannahari, voimia tulosten odotteluun!

Murgu. Tosi ikävä lääkärissä käynti! Koita jaksaa :hug: . Tuo doppleri on ainakin mut pitänyt järjissäni. Mun mielestä toi lääkärin pelottelu on turhan päivästä. Muakin peloteltiin viikon verran niistä kivuista ja vuodosta ennen kuin tutkittiin. Valvoin ja itkin melkein koko viikon, mitähän hyötyä siitäkin sitten on? Olis jäänyt sekin tuska väliin, kun olis heti tutkittu! Toivottavasti sulla on kaikki hyvin! :hug:

Kävin lääkärissä taas tänään niistä vuodoista. Taas oli eri lääkäri, mutta ihan ok. Tutki siinä hetken, ihmetteli miksei ole tulehdustutkimuksia tehty vielä ja sanoi, että todennäköisesti olen saanut sen vuodon aikana jonkun tulehduksen. Eli vuoto olis kohdusta loppunut, tiputtelu olis vaan jotain vanhaa verta ja valkovuotoa. Sitten kävin labrassa ja ensi viikolla tulee tulokset. Labra-tätikin oli ihana ja tosi varovainen, ettei vaan satu mitään :). Eli viikko vielä sairaslomaa ainakin. Toivottavasti on joku "harmiton" tulehdus, joka hoituu lääkityksellä. Sydänäänet kuuluivat hyvin :heart: ja lääkäri vaikutti luottavaiselta.

Selkäkivuista - mulla on ollut aikaisemmin ongelmia alaselän kanssa, mutta tää sairasloma on hillinnyt niitä. Nyt oon kahtena yönä herännyt siihen, että selkä puutuu ja pitää vaihtaa asentoa. Ihan vieras tunne, joten johtunee tästä raskaudesta.

Sikainfluenssaroketetta en aikonut ottaa ainakaan ensimmäisten joukossa. Ihan niinkuin Fantaihana ajattelin että ehkä sitten jos epidemia oikein rupee riehumaan tai jos rokotetta olis vähän enemmän testattu.

Vauvantavaroita meillä ei ole vielä mitään. En ole tuon vuodon takia uskaltanut ostaa edes äitiysvaatteita. Vaunuja olen vähän huuto.netistä katellut (ja hurmaannuin semmosista musta-ruskeista Emmaljungan yhdistelmärattaista). Saattaa olla, että joudutaan vuoden vaihteessa muuttamaan, joten ajattelin helpottaa muuttoa sen verran, että ostetaan tavarat vasta sinne ellei jostain saada lahjoituksena aikaisemmin. Mulla on kesä- ja talvilomia pitämättä sen verran, että ajattelin pitää ne tammikuussa pois. Pomokin oli myöntyväinen siihen, että jäisin uudelta vuodelta pois töistä.

Paremmilla mielin jo,
NinaRinsessa 14+5

 
Kiitos Minna77 ja FantaIhana :) Joo eihän keskenmenolle mitään vois mut oishan se nyt vähä parmmin voinu tutkia ja tuskin se ultraus kauhee homma ois ollu.. Mut jos nyt viel jatkuvat nää kivut ni sit vaan yksityiselle..

Nyt kyl vähä rupes jännään ku tänään oon kuunnellu pikkusn juttuja ja aika heikosti ny on sydänääntä saanu kuuluun ( vaimeaa huminaa lähinnä) mut sit oon luullu et kaikki muu möyrinä ja hääräys mahas on ollu liikkeitä, mut kuunneltiin sit miehen mahaa testiks ( :LOL: ) ja siel kuuluu samaa möyrinää..ehkä vaimeenpana mut kummiski..eli suolen liikkeitä..ni oonkohan nyt sit luullu suolen toimintaa vauvan liikkeiks..bah häirii :D
 
Moi!
Tänään käyty toiseen kertaan ultrassa. Nyt näky paremmin vauvat :)
Mä ajattelin et ens kerralla ku meen äitin luo niin tarvii keskustella mitä tavaroita on jäljellä.
Pikkuhiljaa tarvii alkaa kaikkee keräilee. Jossain vaihees ei ehkä sit jaksa/kerkii.
Viime kerralla äiti hoiti kaikki tavarat ja vaatteet, koska olin niin pihalla pienenä tyttönä. enkä tykänny et joku laittaa valmiiksi, koska pelkäsin vauvan kuolevan :D
 
Glow
Siiruli mullakin oli edellisessä ja nyt taas jo tässä vaiheessa tuota "sukkapuikko vihlontaa" tms. todella ikävän tuntuista :/ se tulee aina tietenkin silloin kun koettaa käydä nukkumaan! tuntuu kamalan inhottavalle, mutta eipä siihen ( kään ) vaivaan oo juuri kommenttia neuvolasta tai lääkäriltä saanut.

Kävin tänään suorittamassa golf kurssin loppuun, sain kortin!! :D eikä tänään mahassa tuntunu pahalle yhtään. En kyllä remponukaan niin pahasti, kai, kun eilen...

murgu hirvee lääkäri! mä melkeen laittasin palautteen tommosesta. Hieman ymmärrystä ja sympatiaa voisi yrittää edes lääkäri...

Mä kyttään huutiksesta kivaa mammapaitaa :ashamed: :LOL:

Vauvatavaroita, ei tarvi suuremmin laitella kun tuolla 7 kk pojulla on ne ahkerassa käytössä nyt... siinähän ne sit tulevallekin on valmiina. Nukkumis asiaa mietin kovin, ostaako toinen pinnis tms. vaiko tuo pinnis pikkuselle ja poju sitten 1 vuotiaana jatkettavaan lastensänkyyn???
 
Vauvantavaroista Meillä ei ole vielä mitään eikä varmaan vähään aikaan vielä tulekkaan. Oon itselleni ostanut yhen mammafarkkuhameen mut siinä kaikki. Puhuttiin että joulun tienoon jälkeen sitten vasta. :) Tosin voi kyllä olla etten malta ihan sinne asti odotella! :D

Harakahattu ja ipana 14+2 :heart: :heart:
 
Glow toi "sukkapuikko vihlonta" oli hyvin kuvaava nimitys tolle tunteelle.. Nooh täytyy kattoa saanko mä neuvolasta mitään vastausta kyseiseen juttuun.. :/

Onko teistä moni nyt siis sairaslomalla? on täällä toiset kirjotellukkin että huonon olon jne. takia, tekstiä vaan tulee niin paljon etten meinaa pysyä perässä.. :ashamed:
Kun meinaa itse mietin että tuo poika kokoajan kipee ja tuo tarhasta kaikki taudit mulle.. Sillä on huono vastustuskyky, vaikka oon kokeillu maitohappobakteereita jne.. Meillä syödään terveellisesti ja liikutaan, en ymmärrä että miksi on näin.. Oon ajatellu kun mullakin ollu tosi tiivis työtahti ja nyt nää selkäkivut ja jne.. et pitäiskö käydä valittamassa ja ns. hakemassa saikkua? En oo oikeesti koskaa tällasta tehny, enkä tiiä pystynkö nyttekää..siis hakemaan "lievin" perustein saikkua.. Mutta kokoajan jossai nuhassa tai yskässä tms. oleminen on inhottavaa.. Ja sit on tosi väsyny olo.. Täytyy nyt seurailla tilannetta.. Kannattaisko se mennä työterveyden vai neuvolan kautta? toisaalta onhan mulla just näitä sukkapuikko tuntemuksia ja särkyä.. Kokemuksia?

Mugru toivotaan että on vaan kohdun kasvukipuja, tms. Tiedän kyllä että pelottaa, sullakin keskemenoja taisi olla takana.. Mäki oon miettiny tota kotidopplerin hankintaa, oon paljon vainoharhasempi ku esikoista odottaessa, jolloin en voinu kuvitellakkaan keskenmenoa.. Kyllä ykskin kerta "opetti" ja havahduin että voi meillekkin "käydä näin"..

No juu Bigbrother alkaa kohta.. tulee aina katottua paremman puutteessa.. Aika villiä toi meno välillä kyllä on ja menee yli hilseen..

Ainiin ja sikainfluenssa rokotteen otan.. Oon ollu keuhko-osastolla influenssan takia viime vuonna vaikka olen täysin perusterve ja "normaali-painoinen".. Mulle vaan iski niin rajuna, että jos nyt aattelis saavan ihan minkä influenssan tahansa, ni aika paljon pelottaa.. Ja vielä nyt kun riskiryhmään kuulun.. Luotan siihen että on turvallinen ja "pohjahan" siinä kuulemma on ns. vanha ja lisätty nyt tätä uutta virusta, niinkuin tehdään joka vuosi, että saatetaan käyttää eri virustyyppiä.. Mutta jokainen tekee niinkuin haluaa.. Kaikilla on omat mielipiteensä ja ajatuksensa ja hyvä niin.. Ehkä en ottais rokotetta jos en olisi kokenut viimetalvista..
Onko muilla ollut neuvolassa puhetta? Meillä oli ja neuvolantätikin suositteli sitä myös.. Sikainfluenssa on kuulemma niiden jälkitautien lisäksi käynnistänyt synnytyksiä ja just sitä mietittiin että ikävä olis esim. 24 viikolla synnyttää.. Mutta toisaalta ollut monilla myös hyvin lievä.. no tiedä sitä sitten..

Siiruli ja masuasukki 15+1 edelleen...
 
Huomenta! :flower:

NinaRinsessa Hyvä kuulla, ettei ollut vakavampaa tuo vuoto. Ja hyvä kuulla, että kivojakin lääkäreitä on :)

Sairaslomista Mä olen ihan hyvävointinen, tosin olen ns. kotirouvana, joten en tiedä miten olisi tuon väsymyksen kanssa, jos olisin kokopäivätöissä. Paitsi nyt oli 4 päivää tuo flunssa...

Sikainfluenssarokotteen olen päättänyt ottaa. Sen aiheuttamien komplikaation paljastaminen kuitenkin kestää jonkun aikaa, luulisin että vähintään kuukausia, joten mun mielestä sitä ei kannata odottaa. Kehittyvän, vielä syntymättömän, vauvan kannalta tietty vielä pidempään.

Vauvatarvikkeista Meillä ei ole vielä mitään eikä vakavasti olla vielä alettu katselemaan. Vaunuongelmaa yritän ratkaista ensin, muut tarvikehankinnat on helpompia. Meillä ei ole edes mietitty nimiäkään vielä :LOL:

Seksistä No, täälläkin on muuttunut tuo siitä, mitä oli ennen raskautta. Hyvä kun kerran joka toinen viikko nyt harrastetaan :ashamed:

Hyvävointista ja energistä päivää kaikille!! :flower: :flower: :heart:

Minna ja helmi 15+6
 
Tulinv aan pikaiseen käväsemään.. Pahoinvointi alkoi taas..tai ehkä pikemminkin jatkui..Aattelin, et kun oli kaks vähän parempaa päivää, että ois mennyt pois, mutta toissapäivänä, eilen ja tänään on taas laatta lentänyt :headwall: Noo, ei voi mitään. Näillä mennään!

Tulin toivottamaan kaikille hyvää viikonloppua! Lähdetään miehen kanssa viettämään vuosipäivää Helsinkiin ja ollaan hotellissa koko viikonloppu :heart: Jännittää kieltämättä vähän tää oksentelu, mutta näillä mennään.. Onneks lähden miehen kanssa, niin sitä oloa ei tartte jännittää :)

Jemppi & unikko 14+3
 
Minna77 tuossa mainitsikin, ettei nimiäkään ole vielä mietitty. Tulikin mieleeni, että moniko teistä on jo miettinyt nimiä tai jopa "päättänyt" nimet? Mulla on ollut teinistä asti yksi pojannimi, jonka oon päättänyt joskus antaa tulevalle pojalleni, jos sellaisen saan. Vaikka nimi on herättänyt ihmetystä ja vastustusta, niin minähän annan sen ja sillä selvä. :D Tytön nimen päätti esikoistyttöni, kun annoin hänelle valtuudet keksiä mahdolliselle pikkusiskolleen nimen. Pojan ja tytön toiset nimet tulee mun suvussani kulkevista toisista nimistä, jotka onneksi sointuu myös mahdollisten etunimien kans. B)

Jempille mukavaa viikonloppureissua. :)

15+0 rv
 

Yhteistyössä