<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Ootus Niin sitä valvotaan täälläkin :kieh: kolmesta asti hereillä ollut,nyt alkaa kyl taas vähä väsyttää,josko sitä kohta kömpis takas sänkyyn :whistle: onneks oli taas nauhalla ohjelmia mitä katella ja tuli noi formuloiden harjotuksetkin niin menee aika pikkasen nopeemmin.
Tieshän sen et jossaa vaihees kostautuu ku tuli edellis yönä nukuttua niin hyvin ja päikkärit päälle,no nyt saa taas aamul nukkua ku neiti jäi anopille eilen yöks,kyläluuta siitäkin tullut :whistle:

Piitsi nyt siis tasan 39
 
Piitsi: kumpihan meistä pääsee ensin tositoimiin...vai mennäänkö yhtäaikaa... =)
Mun varmaan täytyy hankkia jonkinsortin kanavapaketti, tai ainakin tallentava digiboxi näiden unettomien öiden varalle. äsken veli piti seuraa, kun baarireissulta kömpi tuohon meidän sohvalle. Ei vain oikein oma olo kaipaa noita (lasku)humalan huuruisia juttuja... :LOL:

ootus taas
 
Täällä on kans valvottu muutama tunti yöllä, masu ollu taas yöllä ihan sellanen arka ja kit tuntuu et ollu sellanen kestokovetus päällä... Nyt nousin hetkeks ja koitan vähän herätellä murua kun tuntuu et on ollu kovin hiljainen eilisillan jälkeen. Sit musta tuntuu et on laskeutunu entistä alemmas, toivottavasti alkais nyt itellään jo pikkuhiljaa ulospäin tulla. Mulla oli niin järkky turvotus taas eilen jaloissa, hui sentään :eek:

Onnea taas uusille jakautuneille
:heart: :hug: !!!

Montakohan kärvistelijää meitä on enää jäljellä, palsta on ainakin kovasti hiljentyny viime päivinä...

Eipä tässä sen ihmeempiä, palaillaan myöhemmin...

:heart: :Ninni ja Muru 40+6
 
Ootus mennään vaan yhtäaikaa :D ,koskas lähetää? kuhan saatais toi Ninni eestä pois ni ois meilläki jotain mahiksii :whistle: Juuh ja kannattaa tosiaan hankkia kanavapaketti/tallentava boksi,kyllä saa yötkin kulumaan :)
Sain ku sainkin hetken nukuttua,mut heräsin ukon herätyskelloon ja sit oliki kauhea närästys päällä,ni nyt täällä taas,toivottavasti oot Ootus saanu viel nukuttua :)

Tähä koneelle ku istahtaa ni kyl alkaa rinnat vuotamaan :eek: taas on yökkäri ihan märkä :ashamed:

Eipä täällä montaa odottajaa enää taida olla,meillä tietty taas niin itsepäinen tapaus et ei ymmärrä ees ulos tulla :kieh: kait se on vaa siihe luotettava et tämäkin on täältä ulos saatu viimeistää kolmen viikon päästä :kieh: ei kyllä paljon lohduta,mä haluun kaiken nyt heti :ashamed:

Piitsi 39
 
Ninni: Kyselit et montakohan meitä vielä on niin täällä ainakin yks! Turvotus on hirmusta ja oon ihan loppu jo. Jalat on paksut ja kipeät, sormet ajoittain ihan tumpulat. Ei pienintäkään merkkiä synnytyksen lähestymisestä; ei supista, ei vuoda mitään, vauva ei oo laskeutunut, neiti liikkuu ja riehuu täysillä voimillaan ympäri masua jne. Luulen et mulla ei oo mitään toivoo saada häntä ulos ennen huhtikuuta :'( Oon siivonnu, pinanu remonttia, saunonut, lenkkeillyt jne.jne. eikä mikään saa aikaseks mitään. Meidän pikkuriiviö viihtyy omassa pikku yksiössään eikä taida ola mitään kiirettä äitin syliin. Noh mikäs siellä on ollessa kun tarjoilu pelaa ja lämmintä ja tilaakin vielä. Mulla kun on ihan sika pitkä selkä niin vauva mahtuu siks oleen vielä hyvin eikä sen tartte ees kokonsa puolesta pusertuu tonne lantioon.

Onneks on noin kaunis ilma täällä Turun seudula: taidan lähtee nesteenpoistolenkille :)

Hyvää pääsiäistä kaikille tasapuolisesti!

Pitkäkoipi ja fiina huomenna tasan 39
 
Oliko täällä vielä mun lisäksi muita Oys:ssa synnyttäviä/synnyttäneitä?Meillä esikoisen laskettu aika maanantaina,saa nähdä tuleeko vaavi ulos vielä..Itellä käsissä niin karsee hermopinne et sais tulla jo lapsukainen katseleen ulkomaailmaa.
 
Täälläkin kärvistellään vielä :)
Saapa nähdä tapahtuuko mitään nyt pääsiäisenä... Mä kun tykkäisin jos pääsis synnyttämään näiden lomien aikana :)

Mantsukka: Täällä ollaan menossa OYSiin toista tekemään ja mulla ois tuo laskettu aika keskiviikkona. Koko ajan oon ollu sitä mieltä että sinne asti tää ei mene, mutta alkaa näyttää siltä että taitaa mennäki :whistle:

Täälläkin alkaa löytymään aikamoista turvotusta ja eilisestä lähtien on ollu pää aivan kauhian kipiä :/ Eilen oikkuilu myös kädet ja jalat ku menivät ihan turraksi ja varsinki yöt on nykyään ihan mahottomia... Koko ajan heräilee ku on vaikee olo ja pelkkä kyljen kääntäminen on niin vaikeeta että ei huvittais ollenkaan... Pakko kuitenki koko ajan vaihtaa asentoa ku hartiat on ihan jumissa ja paikat puutuu :/
Tämähän meni ihan valittamiseksi :whistle:

Jahas, miehen vanhemmat tuli kyläilemään että täytyy vissiin mennä jutteleen :)

Hirmuisesti onnea taas vauvan saaneille!! :flower: :heart:
Hurjaa tahtia tulee kyllä maalisvauvoja :)

Pimmi 39+3
 
7.3.klo 15.25 päätti sitten viimein laskeutua lumihiutaleiden tanssin pyörteistä synnytyssali ykköseen ja toi meille rakastettavaksi maailman suloisimman tyttövauvelin. Vauva oli mitoiltaan 51cm ja reilut 4kg. Alku oli hyvin hankala ja vauvamme joutui pitkälle reissulle sireenien vinkuessa. Yliopistosairaalassa pikkuisemme kuitenkin päätti taistella elämään ja tänään olemme onnellisesti kotona.

Mamma Muu+Ruusunen 15 pvää
 
Piitsi...lähdetään heti ninnin perään, eikös..eli jos Ninni sä lähtisit tänään, niin olisi mun ja piitsin vuoro huomenna...??? :whistle: ;)
Miten ihmeessä me tuo Ninnin asukki saadaan muuttamaan jo ulkomaailmaan...supistuksiakaan en voi lähetellä, kun niitä ei täällä paljon ole.. :|

Aamulla sain nukuttua vielä jonkun tunnin verran..äsken kävin tekemässä muutaman kilsan kävelylenkin ja yritin nauttia tuosta aivan mahtavasta ilmasta. Haaveilen nyt tässä, että josko tuo reipaslenkki saisi jotain aikaiseksi. Mutta teki muutes aika kipeetä, sen verran alhaalla tuo vauva maijailee. Mulla on oikeastaan ollut tämä urheilu aika tuskaista jo useamman viikon, mutta nyt kyllä tuo ilma motivoi lähtemään.

Mä olen kanssa aika turvoksissa...huoh..ja melkein kaikki vaatteet ahdistaa..mä muuten juon ihan tolkuttomasti vettä, sitä vain menee ja menee, janontunne on jatkuvaa.

taian mennä taikomaan jotain sapuskaa...

ootus 39+3
 
Mamma Muu Onnea prinsessasta :heart: :heart: :heart: Tuutko kertomaan koko tarinan kun jaksat?Onneksi teillä nyt kuitenkin kaikki hyvin ja olette kotiakin päässeet :heart:

Ootus Sovittu,nyt vaan Ninnille potkuja persuuksiin,ku ei täältäkään oo antaa supistuksia :/

Mutta tiedän tästä ollut puhetta varmaa miljoona sata kertaa,mut ku ei oo sillo koskettanu niin kovasti itteää,ni menny ehkä jotenki ohi aivojen :ashamed: niinku multa nyt yleensäkin kaikki,mutta siis mistä mä erotan pissan ja lapsiveden?????? :eek: Kävin äsken vessassa ja jotai sinne tuli oli ihan kirkasta eikä se kyl pissalle haissu,mut ei se must haissu kyl muutenkaa millekää :whistle: mitä lie sit ollut :/
 
Onnittelut prinsessasta :heart: :hug: :heart: , täälläkin kiinnostaa mitä teille on tapahtunut, onneksi kaikki kuulostaa nyt olevan hyvin :heart: !

Ootus ja Piitsi voi kun pääsisinkin jo synnyttään. Eilen ei ollu oikeestaan mitään sinne viittaavaa, yöllä sit oli ne oireet mistä kerroinkin ja muutama hassu supistus ja nyt on kans supistanu vähän. En muista oliko se jompikumpi teistä kun kehotti mua meneen synnärille ja valittaa päänsärystä ja valopilkuista, mut valopilkkuja oon nähny ilman keksimistäkin, eilen ja tänäänki viimeks ja on toi mun turvotuskin ollu aika hurjan näköstä tänään jo heti aamusta asti :ashamed: Katotaan nyt jos saisin aikaseks soittaa synnärille iltapäivällä, mut meinaan kyllä sanoa et turhaan en meinaa sinne mennä, eli joko he ottaa mut sisälle ja alkaa käynnistään tai sit pysyn poissa. Noi mun jalat tuntuukin jo aika inhottavilta, ihan kun ois jotkut sementtisäkit kiedottu nilkkojen ympärille, saatikka sit miltä ne näyttää...

Tuun sit kertoon kyllä jos sinne synnärille soitan et mitä mulle sanoo siellä.

Piitsi kyllä sä sen huomaat jos lapsivedet menee, tuleekin eri reiästä kun pissa ja kauheella paineella... Ellei sit oo vaan vähän lorahtanu...

Mut palataan asiaan hetken päästä, nyt lähetään vähän liikenteeseen, mies ja lapset on jo pihalla odottamassa mua =)

:heart: :Ninni ja Muru 40+6
 
Ninni se mua täs mietityttääki ku must tuntu ihan sille et ois eri reiästä tullu,ei tosin kyl tullu paljoa,mut kävin varmaa kolme kertaa vartin sisää vessas ja aina sielt tuli saman verran :/ kait sitä pitäs soittaa sinne synnärille,mut ku en nyt viel viittis,ku ei toi pirun ukkokaa sit ottanut aamulla puhelinta mukaa ku läks,tuol se on soinnu pitkin aamua :kieh: :kieh: kiva ku täs oiski lähtö tullu ni millähän oisin sille sanan saanu,kyl se kuulee taas kunniansa ku kotiutuu :kieh:
 
Ninni, täällä vielä ollaan. Yritän vain olla kärvistelemättä ja tosiaan unohtaa koko raskauden. =) Tänään olisi muuten ultran mukaan laskettu aika, mutta yritän elää tuon myöhemmän mukaan...

Piitsi82, kävin juuri aamulla äippäpolilla tuollaisen samanlaisen valahtelun takia, jota tullut siis muutaman kerran eilen ja taas tänä aamuna. Soitin sinne niin käskivät tulla näytille, koska jos on lapsivettä niin siitä seuraa lapselle infektiovaara. Sitä ei välttämättä kuulemma tosiaan pysty itse erottamaan, mistä nesteestä on kyse, vaan lapsivettä voi tulla vähitellen tosi pieniäkin määriä. No, siellä sitä oltiin tunti käyrillä (erinomaista käyrää kuulemma) ja tehtiin tuo vesitutkimus eikä siis ollut lapsivettä - joten takaisin kotiin siis pääsiäistä viettämään. Kohdunsuullakaan ei ollut tapahtunut mitään muutoksia pariin viikkoon, joten varasin itselleni synnärille ajan huhtikuun ekalle viikonlopulle, kun sopisi miehen työkuvioihin niin hyvin silloin. =) Nyt siellä on joka tapauksessa sellainen ruuhka, että ainakin perhehuoneita havittelevien kannattaa pitää pitää jalat ristissä vähän aikaa.

Bellona 39+2
 
Saimme ihanan mustatukkaisen pojan (3910g/51 cm) suunnitellulla sektiolla rvkoilla 37+5 tiistaina 11.3.08 klo 9.54. Nyt meidän perheessä on sitten ukkovalta:isäntä ja kolme poikaa! Kaikki meni loppujen lopuksi ihan hyvin. Kipeämpi olin tällä kertaa kuin koskaan ennen. Jälkisupistelut yllättivät, mutta nyt kaikki sujuu jo ihan hyvin. Pääsiäiskokkojen loisteesta terveiset kaikille vauvan jo saaneille ja etenkin niille jotka vielä vyöryvät masujen kanssa! Hyvää kannattaa odottaa.

Äiti lokakuu ja poijat
 
Onnea Äiti Lokakuu koko perheelle :heart: :heart: :heart: !!!

Krisu voima :hug: , en oo montaa päivää sua perässä ja alkaa kyllä mennä jo usko tän touhun kanssa :ashamed: Onko sulla jo sovittu joku yliaikaiskontrolli? Mulla onneks keskiviikkona äippäpolille aika ja aion kyllä olla kovana et saisin sen käynnistyksen sit jo, on meinaan jo niin tukalat oltavat, niin fyysisesti kuin henkisestikin!

Tyrannosauruksellekin voima :hug: ! Täällä ollu vaikka mitä synnytystä ennakoivia merkkejä mut ilman mitään aikaansaannosta, eli ei sekään välttämättä mitään tarkoita vaikka muakin melkeen joka päivä supistaakin ja muitakin kipuja on.

Lohduttaudutaan nyt kaikki vielä yhdessä koossa olevat nyt vaikka sit sillä et kenenkään ei enää pitäis tän jättimasun kanssa vappuna olla... Toivottavasti ainakaan :eek:

Illanjatkoja kaikille!

Ninni ja Muru 40+6

Muoks. Veeralle kanssa iso :hug: , samoilla viikoilla mennään!
 
Illalla kymmenen aikoihin tuntuivat ensimmäiset supistukset telkkarinkatselun lomassa. Eivätkä ne alussakaan olleet mitään lieviä. Puolituntia myöhemmin tekstasin siskolleni, että vieläkö oli hereillä, jos satuttaisiin tarviimaan lapsenvahtia. Tuntia myöhemmin eli noin klo 23.30 oli sisko paikalla, ihan vain varmuuden vuoksi, mutta siitä sitten jo melkein samalla ovenavauksella lähdimme tohinalla kohti sairaalaan.

Sairaalassa olimme noin klo 23.50. Hoitaja antoi kipan johon tuli antaa pissanäyte sillä välin kunnes synnytyksen hoitava kätilö tulisi paikalle. No en minä sitä näytettä ikinä kerenny puuhaamaan, kun supistuksia tuli niin tiuhaan. Kätilö tuli paikalle ja mieheni alkoi kertoa minun edellisestä nopeasta synnytyksestäni (kesto yht. n.5h30min). Siitä sitten kätilö tokaisi, että tule vaan tänne sieltä vessasta, että jos tutkisin sinut ensin.

Siihen pöydälle sitten kamepsin ja kätilö sanoi saman tien, että jaahas, tämä on kyllä auki JO 8-9cm, että lähdetäänpäs tonne saliin, ei tässä mitään näytteitä enää keretä ottamaan. Salissa nojasin sänkyä vasten ja kätilö kiinnitti vatsaniympärille vauvan sydänääniä mittaavan laitteen. Samalla hän neuvoi ilokaasun käytön ja kun supistus tuli, kerkesin kaksi henkosta sitä ainetta naamaan vetämään kunnes tokaisin, etten pysty siihen. Paine ja ponnistuksen tarve oli niin kova. Sitte kätilö ohjasikin minut vuoteeseen ja olinkin valmis ponnistamaan. Viidessä minuutissa oli tyttö maailmassa!! Kello oli silloin 00:12. Synnytyksen kokonaiskestoksi kirjattiin 2h7min.

Ihana kokemus! :heart: :D Tämän paremmin ei olisi synnytys enää voinut mennä ja niin olin tyytväinen synnytyksen hoitavaan kätilöön, että ajattelin jopa kirjoittaa hänelle ruusuista palautetta. Ei minua esikoisen kohdalla kohdeltu näin hyvin, rauhallisesti opastaen...

Tsemppiä kaikille loppukoitokseen!!

mamma-miia, tyttö 6pv :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Kuka muuten sivuja päivittää? Oliko se Ninni, vaiko joku muu? Sinnehän vois kyllä tehdä maalisvauvat maaliskuussa sivun, vaiko odotellaanko suosiolla huhtikuuhun, ku pian vaihtuu kuitenkin ??
Minä päivitän, ja ajattelin että teen uuden ketjun huhtikuulle, kun maaliskuuta on enää niin vähän jäljellä, ja on ehditty kirjoitella vasta viitisen sivua, joten mahtuu kaksi kuukautta hyvin samaan kasaan! ;)

mamma-miia, onnea tytöstä! :flower: =) (ja pahoittelut kun unohdin sinut edellisellä kerralla kun kävin lueskelemassa ja kommentoimassa :ashamed: )
äiskä äiskä, onnea "pikkumiehestä"! :flower: =)
Taimi, onnea tytöstä! :flower: =)
Inksu, onnea pienestä pojasta! :flower: =)
funny, onnea poikavauvasta! :flower: =)
Rohmutti, onnea prinsessasta! :flower: =)
Mamma Muu, onneaa tyttövauvelista! :flower: =)
äiti lokakuu, onnea pojasta! :flower: =)

Tulipa piiiitkä rivi onnitteluja! Sen siittä saa kun nini harvakseltaan ehtii koneelle, saati sitten kunnolla lueskelemaan.
Toivottavasti en nyt unohtanut ketään..? Heitetään ilmaan vielä yksi iso

Onnentoivotus!!!,

josta kaikki vauvautuneet voi ottaa osansa, ei jää kukaan ilman! =)

Ja yhdes-koos-oleville tsempitykset loppusuoralle, enää ei voi kauaa mennä!! Päästään sitten turinoimaan koko porukalla ehtimisemme mukaan, tuonne vauvat-puolelle! =) Mihin muuten voisin laittaa linkin tähän, ja Ninni, senhän vois lisätä etusivulle myös, ni se sieltäkin löytyisi..? http://kaksplus.fi/keskustelu/t977759

Ippu :heart: "Aino" 6vkoa 1pvää
 
Vihdoin vaihtu taas viikko. :D Koitan repii positiivista fiilistä kaikesta nyt vaikka väkisin. Alkaa meinaaan oleen kohtalaisen tympee fiilis muuten. Mies vielä eilen illalla rupes selittää et hänel on ihan sellanen olo et ens yönä syntyy jne. Noh..eipä syntynyt ei. Eilen piristin itteeni ostamalla fiinalle pienen super suloisen farkkuhameen, sellasen lappuhaalari mallisen.

Mula on kyllä siinä mielessä hyvä tilanne et saan yöt vielä nukuttua, itä nyt 3-5 kertaa kyn vessassa, mutta muuten. Kun ei oo neiti laskenut vielä niin ei oo mitään kipja lantiossakaan.

Syntyyköhän tänään maaliskuisille taas lottopotkupukuvauvoja.... :)

Koitetaan jaksaa vielä viime metrit!

pitkäkoipi + fiina 39
 
tuli täyteen mutta Pitkäkoiven tavoin en voi sanoa et vihdoin :ashamed: Mä voisin kyllä huolia sellasen lottopotkisvauvan, niin että kovia, kipeitä supistuksia tännepäin kiitos!

Hoh hoh... Mua supisti sitten koko viime yön ja olinki jo ihan varma että jess, nyt on lähtö tulossa, mutta kun ne supistukset ei siitä sit vahvistunu ni en viittiny vaivautuu edes näytille lähtee. Olihan ne jo ihan kivuliata supistuksia, mut ei "niitä oikeenlaisia". Mut jos nyt alkais pikkuhiljaa tai oikeestaan mielummin nopeestikin tapahtua jotain... Ja niitä supistuksia tuli 2-6 min välein.

Ootus ja Piitsi joko te pääsitte synnyttään kun on palsta niin hiljainen? Entäs mites Krisun, Tyrannosauruksen ja Veeran vointi tänään?

Aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille, sekä masujen kanssa vielä tuskaileville että jo vauvautuneille B) :hug: !

Ninni ja Muru 41+0, jee :ashamed:
 
soittelin sinne synnärille eilen,et mielenrauhan oisin saanut,et mitä se tuolt valuu,no se kätilö oli sitä mieltä et tuu näytille jos silt tuntuu,myö sit illal siel käytii ja tulos oli ettei se tikku JUURIKAAN värjääntynyt :/ eli ei kai sit lapsivettä ollu epäili et ois tosi löysää valkovuotoo mitä näin lopussa monella ilmaantuu,koko siel olo ajan oli sellain olo et anteeks ku tulin tänne :ashamed: lääkäri sit tutki viel lopuks ja sano et meil ei välitetä vaikka lapsivettä tihkuiski et sitä pitää tulla kunnolla :eek: eipä juuri mieliala noussu ton käynnin johdosta :kieh: tiedettyhän se on et tääl on terveyspalvelut peestä :kieh: mut enpä tonne mee ennen ku tiiän oikeesti et on tosi kyseessä.Käyrillä makasin reilun tunnin enkä siinä kyl tuntenu supistuksia,mut kyl niit sinne piirtyi viiden minuutin välein,istumaa ku nousin ni sit tunsin,ei ne kovin kipeitä oo,mut sen verta kuiteski et tuntee et supistaa =) se siitä (.)

Täällä pidetään Ninni sulle peukkuja et lottopotin saisit :D ja Krisulle myös tsemppiä,mä taidan vielä viikon ootella,jos sit ens sunnuntaina :D

Piitsi 39+1
 

Yhteistyössä