MAALISMASUT 2008

Oho onpas tänne tullut paljon viestejä. En ihan kaikkia jaksanut lukea, mutta aika kauan tuli tässä istuskeltua ja lueskeltua kuulumisia. Mulla hiipi taas pelko keskeytyneestä keskenmenosta, kun mulla sellainen oli helmikuussa. Oireet väheni yhtäkkiä ja tuli sellainen samanlainen olo että nyt ei ole kaikki hyvin. Halusin varmistaa, että kaikki on hyvin ja menin yksityiselle ultraan. Yllätyin kun pieni sydän sykki tosi lujaa! Ainoa mikä vähän jäi kaivelemaan oli se, että pikkuinen oli viikkoihin nähden vähän pienempi eli nyt pitäisi olla 6+6, mutta vastasi 6+2. Näin oli viimeksikin ja muutaman päivän jälkeen meni kesken vaikka olin nähnyt juuri sykkeen. Täytyy nyt toivoa parasta. Lääkäri oli tosi m ukava ja toiveikas. Onkos teillä muilla kokemuksia tuosta sikiön koosta, että onko teillä vastannut viikkoja? Eipä muuta kun jarrusukkia kaikille!!
 
Täällä tuli tänään täyteen 7viikkoa!Jos nyt oikein oon laskenut.. :snotty: Kuulostaapa hyvälle päästä viikoissa eteenpäin. Olo on ihan samanlainen kuin nää aikasemmatkin viikot, turvonnut ja väsynyt, nälkäinen ja mahaa nipistelee. Jotkut siellä aiemmilla sivuilla puhui siitä kun maha menee yhtäkkiä sekaisin, täällä on sitä samaa oiretta, eli ehkä se kuuluu asiaan.. en tiedä, mutta vessassa saa juosta välillä.. Neuvolaan on aikaa vielä tasan viikko!ja ultraan kaksi. Meillä täällä ne ei muistaakseni ekassa neuvolassa tee yhtään mitään muutakuin täytättää niitä kaavakkeita ja painoo mittaa,verenpainetta yms. Ei tietookaan sydänäänien kuuntelusta tms. mut ainakin tiedän sen nyt etukäteen niin en odota innolla ja pety pahasti niinku ykkösestä aikoinaan.

Nyt surffailemaan muille sivuille kun taapero nukkuu, mo moi :)
 
:eek: oho kuin paljon tekstiä!!! :eek:

Tervetuloa uudet plussanneet :flower:

Täällä riittää niin touhua tuon esikon matkassa että päivät hujahtaa huomaamatta! Mutta silti pientä pahoinvointia ilmassa edelleen...ja kahvikaan ei paljon oo maistunut :x vaa'alla en oo viittinyt ees käydä, hirvittää lukemat, kun koko ajan tulee popsittua jotain pahoinvoinnin ehkäisemiseksi...

Neuvolaan päästään ens vkolla =) ja toivon että täti suostuis sydämen sykettä kuuntelee vaikkei välttämättä vielä kuulukaan... haluis vaan niin kovasti kuulla sen :heart:

Nyt lähdetään parin päivän reissuun mut sieltä tullessa taidan koluta läpi nuo sivut (jotia hurja määrä...) mitkä jäänyt lukematta välissä...

Hyviä vointeja kaikille :wave:

Terkuin pikkis ja äiti vkolla tasan 8 :heart:
 
Mulla on kuumeinen olo ja kurkku kipea. :snotty:

Meidän taloon kun ei saa koskaan karkkia ostaa niin ei tarvi onneks hirveesti murehtia. Isäntä on niin tarkka kaikista herkuista, ettei oo ylensyönnin vaaraa. |O

Ei ne siellä neuvolassa sitten vastaa vasta ku ens viikon maanantaina. :( Mokomat vaan lomailee vaikka toisilla ois paljon asiaa. Niiden on kyllä paras vähintään sydänäänet kuunnella tai musta tulee siinä vaiheessa viimeistään se miehen odottama hormoonihiviö!! :kieh:
 
Meillä kans eka neuvolakäynti on sitä jutustelua ja otetaan paino ja ehkä muuta. Mulle sanottiin et varaa aikaa noin tunti käyntiin. Mutta musta se pelkkä jutusteluki on mukavaa ja odotan sitä ekaa käyntiä tosi paljon :)
Toivottavasti saa taas ton Vau-kirjan odotuskirjan! Oon sitä jo lueskellu ahkerasti :whistle:

Kyllä mäki papis saan itelleni sen pahan olon jos oikeen niin ajattelen ;) Eikös se oo sama juttu jos on vaikka pää kipeenä ni ei se mihinkään lähde jos sitä koko ajan valittaa ja potee ja heti ku saa ajatukset muualle ni kohta huomaa kivun kadonneen :snotty:

Mä söin viime raskaudessa aika paljon salmiakkia :p En paljoo laskenu et kuinka monta grammaa sitä oikeen meni :LOL: Ja vaikuttais siltä et se maistuis taas hyvin.. Mut en ressaa.

Joo vaaka on kyl semmonen paikka missä ei oo kukaan turvassa :LOL: Mä käyn siinä nyt jo melkeen koko ajan :ashamed: Koko ajan tekee mieli jotain napostella eikä pitäis ostaa tänne kotiin muuta ku niitä hetelmiä. Mut meillä kyllä mieskin on herkkusuu ni en voi häneen tässä asiassa luottaa :LOL: Viimeks ku olin raskaana ni mieski liho monta kiloa! Nytki ennen ku tein testin ni kyselin et tuntuuko et olisit lihonu ku se olis aika selvä merkki :LOL: :LOL:

Nyt päikkäreille :wave:

Suvitus+Yrsa 4+5
 
Paljon onnea kaikille uusille ja tervetuloa minukin puolesta :wave:

Papagena: Luulen, että kyse on just tosta mielikuvitus pahoinvoinnista, mistä Rheakin puhui. Älä anna sille ylivaltaa! Ja nyt j.........a ne tupakat pois ja roskiin kaikki heti :ashamed: :LOL:
Olen oikein friikki tupakanvastustaja. Äijäkin mäyssää Nicorettea, ja on muuten luvannut lopettaa ennen vauvan tuloa :)

Tänään on taas ruoka maistunut, minkäs sille voin, kun oon tälläinen napostelija ja herkkusuu. En oo vielä oksentanut kertaakaan, mutta ällö ja etova olo oli aamupäivän.

Neuvolaan vielä kome viikkoa, ihan liian pitkä aika. Ja joku kysyi äitiyspakkauksesta, niin me otetaan se, kun kerta esikoista ootetaan.

Hyviä vointeja kaikille :)
funny + masuasukki 6+0 :heart:
 
Mulla ihan karmea olo vain jatkuu, tänään oksentanut 3 kertaa ja paha olo vaivannut kaiken sen muun ajan mitä oksentamiselta ja nukkumiselta olen ollut hereillä.

Ultraan lähtö on tossa 10min päästä, jännittää!!! :eek:
 
Ja tervetuloa kaikki uudet palstailijat.

Mulla on toi paha olo jyllännyt tässä muutaman päivän niin ettei oo koneellakaan pystynyt olemaan. Mutta tänä aamuna ei siitä ollut sitten enää tietoakaan. Toivottavasti pääsin näin vähällä.

Soittelin kans aikaa neuvolaan, mut meitin terkkari lomailee heinäkuun loppuun saakka ja vasta sen jälkeen pääsen varailemaan aikaa (kun haluan just tälle tietylle terkkarille, joka on pitänyt musta huolta jo kahden aikaisemmankin raskauden aikana). Eli kun pääsen varailemaan aikaa, niin viikkoja on jo 9+jotakin.

Asumisesta joku kyseli aiemmin. Me asutaan omakotitalossa. Hyvin mahdutaan tänne vielä kolmannenkin kanssa, vaikka nuorimmat kyllä joutuvat jakamaan huoneen keskenään.

Ammatista ... täällä jo pari kohtalotveria ilmoittautuikin, eli taloushallinnon puolella minäkin työskentelen. Tällä hetkellä olen vielä hoitovapaalla. Saa nähdä mikä on pomon ilme syyskuussa, kun työt aloittaessani ilmoitan, että tulin vaan käväsemään :p

Häivyn eetteristä muutamaksi päiväksi, mutta palailen ensi viikon puolella. Siihen asti hyvää vointia kaikille, paljon tarrasukkia pienille ja tsemppiä lakkolaisille.

Piippa ja nökö 7 + 3
 
Päivää täältäkin :wave:

Juuri heräilin 2tunnin päikkäreiltä. Olo onkin ihan utopistinen, kiitos nukkumisen......
Lauantaina lähdetään 3 viikoksi reissuun jotem silloin en nettiin luultavasti pääse seikkailemaan.
Täällä ei pientä heikotusta kummempaa pahoinvointia (vielä). Vatsaa nippailee edelleen. Tälläisia normaaleja oireita....
Ahkerasti ootte kirjoitelleet =)

Mä nyt poistun jos tässä heräis vaikka....

piutsuli ja masu 5+0
 
Helou, työpäivä taas takana ja kyllä tämä olo on vaihtelevaa, kun nyt on kaikki oireet taas hävinnyt kun tuhka tuuleen...Se tietysti hyvä, että pahoinvoinnista päästiin!
Äitiysavustuksesta, niin me aiotaan ottaa rahana, koska meillä on niin kauheasti noita vaatteita, että ei kertakaikkiaan tarvita enempää (ja pienet säilytystilat), vaikkakin rahamäärä ei tietenkään vastaa äitiyspakkauksen sisältöä.
Nyt mua on oikeasti alkanut vaivaamaan tämä mahan koko, nimittäin aikaisemmin ei pojasta eikä tytöstä itse huomannut kun noin viikolla 12 ja muut vasta joskus 18 tms. ja nyt mä ihan varmasti huomaan että maha on kasvanut! Pojan ja tytön syntymien välillä oli 7vuotta. ELI useamman lapsen äidit: Oletteko ajatellut, että maha jotenkin pullahtaisi nopeammin isommaksi, jos odottaa "seuraavia" tai jos edellisen synnytyksestä on melko vähän aikaa? Vai onko täällä tosiaan kaksoset tulossa vai mikä ihme!!!??

Olive rv seiskan kieppeillä kaiketi
 
Tässä nyt vielä omineni rupattelen, kun tytsy päikkäreillä (ja hölmö itse tässä, vaikka kannattaisi paapia itsekkin, kun mahdollisuus), niin neuvolajutskista että ei meilläkään ekal kerral muuta tehdä, kun just katsotaan nämä LA:t, otetaan verikokeet ja annetaan ohjausta.
Ja meillä kans Gardenia tyttö nukkuu tosi levottomasti nykyisin öisin, kun ennen on kyllä nukahdettuaan nukkunut kun tukki aamuun asti, mutta olen ajatellut sen ehkä johtuvan siitä, kun on vasta oppinut konttaamaan...
 
Heips vaan kaikille!
En oo varma onko vilä liian aikasta ilmoittautua mukaan, mutta tein juuri positiivisen raskaustestin!! =) laskeskelin tossa ja tulin tulokseen, että jos tämä raskaus tästä jatkuupi, niin maaliskuulle tuo laskettukkin menis...jännittää hirveesti, että mitenkä tällä kertaa käy, viimisin raskaus meni meinaa kesken vko:lla 13, viime helmikuussa... :'( mutta nyt peukut pystyyn ja katellaan pikku hiljaa.... =)
 
Loka
Hui, en oo lauantain jälkeen päässy koneelle ja nyt on tullu niin paljon uusia viestejä etten oo kaikkia ehtiny ees lukea :ashamed:
Isot onnittelut kaikille uusille tulokkaille :heart:
Meitä alkaa pikkuhiljaa olemaan täällä jo aikamoinen joukko =)

Miua vaivaa ajoittainen huono-olo edelleen. Ja kun kannattais säännöllisesti syödä jotain ni aina sattuu tekemään mieli just sitä mitä ei satu olemaan tarjolla :kieh: Ja muiden ruokien ajattelu tekee pahaa niin siinähän sitä sitte ollaan... Kun en syö niin alkaa heikottaa, kädet täristä, pyörryttää ja tekemään pahaa.
Mut sitäkin enemmän miua ärsyttää tää JATKUVA VÄSYMYS |O Ennen jos rankan työpäivän jälkeen otin puolen tunnin unet ni illalla ei meinannu uni tulla millään.
Nyt saatan nukkua useamman tunnin päivässä ja silti yöllä menee 8-11 tuntia ( ollaan kesälomalla ) unta ja nukahdan heti kun pääni tyynyyn pistän.
Ku ois niin kiva välillä jaksaa jotain jopa tehdäki :/
Ja väsymyksen ja tuon nälän takia kai olen pirun äkänenkin enkä juurikaan mistään jaksa innostua :ashamed:

Miulla on neuvola maanantaina, innolla jo odotan. =) Ja varhaisultraan yksityiselle pääsen siitä sitte viikon päästä maanantain. Sitä odotan vielä enemmän.

Miulla myöskin näkyy jo vatsaa. Ja siitä olen aika ihmeissäni. Tytöstä vatsa ei todellakaan näin aikasin näkyny.

Nyt rv. 7+4


Loka ja Onni rv 7+4 :heart:
 
Tervetuloa maaliskuisiin jennae. :wave: Mä pidän peukkuja sulle.
Tää alkuraskauden aika on turhan jännää ja stressaavaa, tää ei sovi mulle ainakaan ollenkaan. :kieh: Sit helpottaa kun alkaa tuntemaan vauvan liikkeet, tietää ainakin että siellä ollaan hengissä.
 
Eipä tarvii himasta poistua taas hetkeen. Keskustaan olin menossa ja kesken matkaa oli pakko jäädä pois oksentamaan. Sain sentään pidäteltyä arabianrantaan saakka josta menee useampia vaihtoehtoja keskustaan. Mutta kuulumiset ultrasta:

Syke löytyi ja lekurin mukaan viikkoja 6+ ja omien laskujen mukaan 6+2
(tosin laskin "normaalikierron" mukaan joita mulla ei tänä vuonna ole ollut kun viime kiertokin oli sen 50 päivää)

Nyt vähän helpotti! Ihanaa :heart:
 
tervetuloa kaikki uudet maaliskuisiin. onnea jokaiselle plussasta.
mä kävin tänään yksityisellä ultrassa ja vaavilla oli kaikki tosi hyvin. Sydämen syke näkyi ja pituutta oli 6,3mm ja vastasi rv 6+3. oli se niin pienen näköinen. oli kyllä niin ihana tunne. :heart: pahaolo jyllää täällä 24h vuorokaudessa. yölläkin herään jo siihen. voi kun sais syötyä jotain edes vähän, mutta kaikki ruoat ällöttää. :x
 
|O vääsyyttää... voi kamala että osaakin ihminen olla väsynyt :eek: aamulla lähti mies pojan syöttämään ja sain vielä jäädä nukkumaan.. mitenkähän sitten selviän kun työt alkaa ja poikakin pitäs hoitoon viedä.. kauhulla ootan.

mukava lukea Oikukkaan ja Härkäneidon ultra kuulumisia!

Jennae: Paljon jarruja pikkuiselle mukaan. Toivottavasti tämä raskaus menisi hyvin. :hug:

Ja paljon lähettelen jaksuja ja tsemppejä niin pahoinvoinnista kärsiville kuin tupasta irti pyrkivillekkin =)

Kukas se kyselikään noista oireista.. mulle tuli ensimmäiset oireet n. viikko ennen menkkoja.. semmosta repäisy kipua vasemmalle puolelle ihan alas, mutta siitä en vielä uskaltanut kovin suuria toiveita herätellä. muutapa ei oikeastaan tällä hetkellä ole kuin tämä kauhea väsymys ja alamahan kipeä jomotus ja nippailu.
Ja jospa sitä pahoinvointia ei nyt tuliskaan.. oli kamalaa esikoista odottaessa.

Papagena:
Hauska kuulla että täällä joku muukin itkeskelee.. mulla oli alku viikosta miltei koko ajan tippa linssissä vaikkei mitään kummepaa syytä ees ollu :LOL: ja kun porukoiden luota lähettiin niin ahisti taas ihan valtavasti ja siinäkin hyvä etten itkeny... :whistle:

jep, mut nyt poistun.
 
Mä oonkin itkeny sit siitä asti ku ukko tuli töistä. Voi jösses minkälaisen itsekeskeisien kuspään kans mä oon menny lapsen tekemään.
Vaunuja ei osteta jos maksaa liikaa, yksityisellä ei voi käydä kun sekin maksaa liikaa, ei ainakaan muuteta kolmioon kun nekin kuulemma maksaa (vaikka maalaiskunnalta saa kolmion varmaan halvemmalla ku yksityisiltä kaksion), mihinkäs me tilaa tarvittas. Ja mä en ajattele vauvaa yhtään kun sipsejä ostin.

Oon niin vihanen että pää räjähtää! Itkettää vaan, laps parka millanen isä sillekin sitte siunaantu. :'( |O
 
Voi Rhea... :hug: :hug: :hug:
Onko teillä rahatilanne sit semmoinen et miehen pitäis maksaa noi kaikki? Et ei voi vedota ees että itehän minä (esim.) sen ultran maksan?
Ja kyllä hää niihin vaunuihin vielä myöntyy, aika pakolliset ne kuitenki on. Täällä kun me niitä omiamme kateltiin, ni jotkut halpisvaunut oli jotain n. 200e uutena, eli ihan mitätön hinta uusista vaunuista. Ja aivan hyvät vaunut, vaikka "halpikset" olivatkin. Ainoa mikä niissä on huonoa, ni ne ei varmaan säily sillai hyvänä kuin merkkivaunut, eli jälleenmyyntiarvoa ei varmasti ole, mutta ehkä sillä ei ole merkitystä. Ja kyllä nekin silti varmasti myytyä saa, parvekevaunuiksi vaikkapa.

Mutta kerronpa omasta kurjasta päivästäni. Sehän alkoi sillä pahoinvointi-paniikilla. Illalla sama tuli uudelleen, ku me syötiin tänään päiväruoaksi hernekeittoa. Ja jokainenhan tietää et sillä on se haiseva ja mahaa kiertävä vaikutus. Ja sit mä oon kertonut, että mulla joskus shaisshella käyntiä edeltää huono olo. No, tämä hernekeiton aiheuttama vatsan vääntely sai mut taas aivan hysteeriseksi, että nyt se tulee, nyt se alkaa se pahoinvointi.

Ja sit se laajeni että mua alkoi pelottaa jo synnytyskin, että jos mä en yhen perhanan pahoinvoinnin kans pysty hallitsemaan itseäni, ni miten sit synnytyksessä. Kun ekalla kerralla, eli Iiroa synnyttäessäni, olin tosi rauhallinen ja otin supparit vastaan niinku piti, rauhallisesti ja hengitellen ja kaikki meni tosi hienosti, ni nyt tuntuu että en pysty enää oleen rauhallinen ja hallitsemaan itteeni silleen, vaan oon ihan hysteerinen ja paniikissa sielläki synnytyksessä, jos kerta jo ajatus pahoinvoinnista saa mut tähän tilaan. Ja että en taho ees yrittää synnyttää, että sektioon vaan suoraan. Ja kaikki tämä kauhu, vaikka eka synnytys oli pelkästään positiivinen kokemus! Ajan kultaamiin muistoihin nojaten... =)

No, ratkaisuksi keksin, että kun mä oon palstaillu myös vauvat.netissä maaliskuisten ketjussa, ja siellä on tosi paljon noita yrjö-juttuja, ni jätin sinne viestiä että soromnoo, tuun takas ku loppuu nää laatta-jutut.

Siis kun tajusin, että kun odotin Iiroa, niin meillä ei ollu konetta, enkä mä siis päässy palstailemaan missään, vaikka koneella toki pääsinkin olemaan koulussa. Mut en edes tienny et mitään tämmösiä palstoja ja ketjuja on olemassa. Ja siksi kukaan ei onnistunut pelottelemaan minua millään yrjö-jutuilla, ja olin tosi rauhallinen ja seesteinen koko sen raskausajan. Mutta nyt, netti on käsillä ja tieto taitaa lisätä tuskaa, joten irtauduin siitä toisesta ketjusta, kun se tuntui saavan mut vain hysteerikseksi. Ja jätän varmaan tämänkin, jos alkaa tuntua vielä yhtä pahalta.

Sitä on tietysti vaikea ymmärtää semmoisen, jolle pahoinvoinnissa ei oo mitään ihmeellistä, mutta mulle taas tämän fobian kans eläminen on aika tuskaa. Mulle vois kuka tahansa tuntematon tulla vaikka kadulla kysymään että oksettaako? Menisin ihan paniikkiin, ja alkaisin tarkkailla itteäni, että miten muuten on, onkohan mulla muuten tosiaan vähän huono olo...? Vaikka oikeasti ei yhtään oiskaan. Joten sit näitten oksu-juttujen lukeminen tekee ihan saman. Ja siitä syystä koko tämä päivä on ollut kamala, hysteeristä pelkoa kaiken suhteen, vaikka todellisuudessa mitään hätää ja pahaa oloa ei ole ollut.

Semmoinen purkaus... =)

Paniikki-Papagena taas, ja Papu 5+6
 

Yhteistyössä