**Maalismasut 2009** helmikuussa

heips!
onpas tekstiä :) ei se mitään, kiva ku tekemistä ku ei voi tehä mitään =)
Kävin eilen sit synntystapa-arviossa ja siinä kasvukontrollissa. Alakautta pystyy synnyttämään normaalisti ja kasvanukin oli meidän kirppu. Painoarvio oli viikolla 35+4 2490g. Mutta sitten se järkyttävin asia.. lääkäri teki siinä sisätutkimusta ja kysy et onko supistellu. mä sanoin et ei oikeestaan, et sellasta sukkupuikkotuntemusta ja menkkajomotusta oli edellisenä yönä. se lääkäri vaan sano et jaa, mä tunnen nää sun kalvot täällä ja vauvan pään ihan selvästi. et kohdun suu on 3-4 cm AUKI ja kaulaa jäljellä 1 cm.. (oon siis ensisynnyttäjä) arvatkaa meninkö shokkiin? olin vielä yksin siellä lääkärissä ku miehelle olin sanonu ettei tarvi sen takia olla töistä pois ku eis iellä kuitenkaan mitään oo. Noh, tässä sitä sit kotona hipsutellaan. lääkäri ei kyl antanu mitään ohjeistusta et pitäis välttää mitään, se vaan sano et vauva on valmis syntymään jo näillä viikoilla. Ite nyt yritän olla iisisti ainakin viikon verran et pääsis sinne 37 viikolle asti. säälittää jos sieltä nyt syntyy joku ihan kirppu.. niin ja limatulppa siellä oli kuulema tuloillaan..
Mulla on ruokahalu ollu kadoksissa jo kolmisen päivää, ei tee mieli mitään mut silti tuntuu et pitäis syödä.
Kommenteista: kaikki yleensä kommentoi et ootsä ees raskaana ja AI Niin pitkällä jo, jne jne,,
Iines: ehkä ne sukkapuikkotuntemukset on sitä ku kohdun suu avautuu tms. tai mulla vissiin ainakin oli,,,
Kummeja ollaan mietitty vaan, ei päätetty eikä päädytty mihinkään!

T. Muty (joka vieläkin vähän sekaisin ja shokissa)
 
Ihana kuulla Kekkosten voivan hyvin, BiaBia!

Miehen paras puoli on yksinkertaisesti se, että se on juuri täydellinen mulle :heart:

Nyt ei enää supista, mutta yölläkin heräsin monta kertaa kun supisti tosi pitkään. Edelleenkään kipeitä supistuksia ei tullut. Eilenkään en tehnyt mitään rasittavaa, josta nuo suppailut olisivat voineet johtua, aloin jo oikeasti pelkäämään että pianko tässä joutuu synnärille lähtemään... Onneksi ei kuitenkaan.

upupa ja Multeri 36+2
 
Marza : Mulla vaihdellut suuresti tuo sf-mitta. Mittaukset viikoilla 23, 27, 30, 33 ja 35. Lukemat 20, 26, 26, 27,5 ja 27,5. Eka, kolmas ja neljäs keskikäyrän tuntumassa, toinen yläkäyrällä ja tämä viimeinen siis alakäyrän alla. Ei oikein suurempaa logiikkaa siis...
 
muty: no niin sie taidat olla seuraava joka treffaa haikaraa. =) Mullaki tänään ollu ihan hirmuset kivut. se sukkapuikko kipu on muuttunu sellaseksi että tylsällä veittellä viiltelee tuola alapäässä. Ei siis enää oo pikku pistoja. Kävin tänään kaupassa ja taas se tunne niin kassaneiti kysy että joko alan synnyttämään. säikähin itekki, mut ku ei oo kuiten supistellu nyt.

Zoe-F: juu sielä LKS:ssä missä käyn sen synnytystapa arvioinnin teettämässä niin ultrataan samalla.

Pakko lähtiä lepäilemään taas

Jossu ja tilli 37+3
 
Ihanan aurinkoista keskiviikkoa! Mä olen niiiiiiin sääihminen tai siis mielialat on pitkälle kytköksissä säähän. On todella mukavaa kun vauva syntyy keväällä ja alkaa olla valoista yötä päivää niin jaksaa paremmin yösyötöt yms. B)

Ristiäiset pidetään siinä kahden kuukauden sisällä lapsen synnyttyä. Kummitädin mies on pappi joten ei tarvitse miettiä kenet papiksi valitsee... kummit on vielä harkinnan alla, mutta katsotaan sitten kun vauva syntyy.

BiaBialla ja perheellä onnea kotiutumisesta. Teillä onkin varmaan mukavasti toimintaa ympäri vuorokauden :)

Pöttis lemmikit saattaa joskus olla hieman hankalia tapauksia.
Meidän koira kaatoi mut eilen lenkillä ku potkukelkka oli siitä niin pirun uhkaava laitos. :kieh: Onneksi pyllähdin lumikinokseen pepulle eikä ollut mitenkään kipeä kaatuminen. Toi koira on ihan ihmeellinen. Kun se samainen potkukelkka tuli pian vastaan niin sille ei tarvinnut sanoa enää mitään...

Miehen paras puoli tuli eilen taas hyvin esiin. Olimme menossa nukkumaan vähä yli puolen yön kun aloin etsiä puhelinta jota ei koko talosta löytynyt. Mies kävi tutkimassa auton (kokoajan siihen omalla puhelimella soittaen), mutta ei ollut sieläkään. Olin illalla käynyt meidän raksalla ja abc:llä ja arvelin puhelimen jääneen sinne huoltikselle. Menimme kuitenkin sänkyyn ja mies lupas et soittaa aamulla abc:lle ja kysyy puhelinta. Hetken sängyssä vielä asiaa pähkäilin kun mies päätti että hän lähtee katsomaan näkyiskö puhelinta abc:n pihas tai raksalla. Kello oli jo yks ja miehen piti herätä aamulla ennen kuutta, mutta hän puki vaattet ja lähti ettiin MUN puhelinta!! Noin puolen tunnin (olin just nukahtamaisillani :ashamed: ) päästä mies tulee kotiin mun puhelimen kans jonka se oli raksan pihasta löytänyt... :heart: Ei voi muuta sanoa kun että mulla on aivan ihana mies joka tekee mun eteen lähes mitä vaan!!
Meidän elämä on koko raskauden ajan ollu niin raksa painotteista (mies kaiket vapaa-ajat siel), et välillä unohtaa kuinka ihana hän on... Mutta mua ja vauvaa varten hän myös sielä raksalla on, että saadaan oma ihana koti. :hug:

No nyt kyllä pitää lähtee ton koiran kans vaikkapa metsälenkille niin se saa nauttia vapaudesta ja mä auringosta!! :wave:

minde 34+0
 
muty: Hui, siellähän alkaa jo tapahtua jotain. :eek: Toivotaan, että pysyis pirpana hetken vielä masussa.

Huippaa nyt taas pahasti, syön rautatabuja normisti jokapvä nykyään ja silti. Tuntuu että putoan vielä jonnekin tuolin lävitse lattialle (semmone tunne siis). Samoin väsyttää nyt jotenkin tavanomaista enemmän. Nukahdan kohta pystyyn. Päätä jomottaa kanssa enemmän kuin mitä aiemmin, sattuu ihan kunnollla ja silmissä välillä sumenee.

( . ) Ei mitään erikoista ole nyt ollut. Ei supisteluja. Lähinnä vihloo alapäätä aika ajoin.


Mömmis & potkija 34+4
 
muty sulla on nyt sitten jännät ajat tiedossa :D Joko kaikki on kotona valmiina? Voi kun täälläkin oltaisiin pian tuossa tilanteessa,yritin äsken ottaa pienet torkut mutta mahassa taas möyritään |O :headwall: Pakko oli nousta sit ylös ja esikkoakin pitää pian lähteä hakemaan kotiin.

Kaatjuskalle onnittelut!
 
Nyt vasta huomasin et myymä on joutunut sairaalahoitoon. Toivottavasti nyt alkaa jo oleen parempi olo.

Miehen paras puoli on ehdottomasti se että on niin hyvä isä. :heart: Hoitaa lasta siinä missä mäkin ja leikkii ja touhuaa erittäin paljon pojan kanssa. Ja mies on muutenkin erittäin huomaavainen ja ihana. Nytkin oli varannut meille pöydän ystävänpäiväksi ravintolasta; ilmoitti vain että lauantaina mennään sit ravintolaan syömään. Miinus miehessä on se että ei kovin itsenäisesti tee kotihommia, aina pitää muistuttaa että voisit imuroida tms... Mutta kai meillä kaikilla on omat vikamme. ;)

marza ja minimuru 34+3
 
oho mites Mutyllä homma edennyt :D
Jospa pikkuinen pysyis vielä vähän aikaa masussa.
Itse muistelen että kauheitten kipujen ja polttojen saattelemana kun menin synnärille esikoisesta niin olin silloin tuon 3cm auki :eek:
voi kun kaikilla kävis avautuminen noi yllättäen :D

Itse jouduin ottamaan särkylääkettä tähän kipuun.. ja hetkeksi pitkälleen enen kuin sinne parturiin lähö.

jopas siellä on pitkä kierros lääkärillä myymä :eek: :hug:
 
mä siis tosiaan toivon et tää ei synny huomenna eikä vielä ainakaan viikkoon!! Lääkäri kyl meinas et tilanne VOI pysyä tälläisenä vielä monta viikkoa mut VOI Olla et syntyy jo tällä viikolla...
Myymä: koita jaksaa!! kannattaa alkaa vaatimaan sitä lääkäriä paikalle, ennen ku ne lähtee kotiin!!
 
pikaisesti kuulumisia.
käytiin tytön kanssa lääkärissä ja taas olis korvatulehdus |O
tuubit on korvissa mutta tulossa ulos. vuoden oli korvatulehdukset poissa tuubien jälkeen mutta nyt kun tulossa pois niin taas alkoi. viimeksi oli tulehdus joulukuussa ja sitä ennen marraskuussa. tammikuu jäi väliin.
muuten täällä kaikki hyvin mutta nyt mie olen ruvennut aivastelemaan. luulin jo ettei tulisi sitä flunssaa ennen toukan syntymää mutta pahalta näyttää :headwall:
tämä nyt oli tälläinen pikainen valitus kirjoitus :ashamed:
 
Pitkästä aikaa taas jaksaa kirjoitella tänne. Kiitokset teille ahkerammille, kun joka päivä saa lukea kuulumisia :flower:

Miehen paras puoli on se, että tuntuu olevan todella hyvä mulle. Kärsiivällinen ja ihana kaikin tavoin. Todella ystävällisesti on koiran kanssakin käynyt, kun itse ei jaksa enää samalla tavalla.

Ristiäiset menee meillä kesäkuun alkuun, kun kummit ovat matkalla toukokuun loppuun asti. Yhtä kirkkoa olen jo katsellut sillä silmällä, mutta kahvituspaikka on täysin auki. Meille ei mahdu, eikä vanhempienkaan asunnot ole oikein ihanteellisia. On kyllä hyvä asia, että ristiäiset eivät ole heti syntymän jälkeen, kun aion kaiken laittaa sinne itse. Onko ristiäiset yleensä lauantain vai sunnuntaina?

Oma olo on kohtalainen. Haarat on täysin romuna, mutta muuten ihan siedettävä olo. Muutama päivä sitten koira veti mut pienen liukkaan mäen alas ja haarat revähti entisestään. Sängyssä kääntyminen tai sieltä nouseminen on kamalaa. Vauveli möyrii kovasti ja jalat ovat kylkiluiden alla koko ajan. Kovasti toivoisin, että vauva tulisi helmikuun lopussa, kun viikkoja on mukavasti, mutta oma olo luultavimmin päivä päivältä tuskaisempi. Mitään merkkejä ei kuitenkaan lähestyvästä synnytyksestä ole. Paino on vihdoin ehkä lopettanut nousunsa, kun lopetin herkkujen syönnin. Syön nyt terveellisesti ja tarpeeksi, mutta luultavimmin paino voi laskea loppuvaiheessa muutaman kilon. Tämä ihan siitä syystä, että raskauden aikana lihonut 23 kiloa.

Vauvan vaatteita järjestelin tossa yksi ilta vähän tarkemmin. Laitoin ne järjestykseen koon ja käyttötarkoituksen mukaan. Tein vielä taulukon tuloksista. Huomasin sitten, että mulla on valtavasti 60/62-kokoisia vaatteita, muttei esim. yhtään kesävaatteita. Vauveli saa sitten olla kotona helteessä alasti :LOL: Tässä vielä taulukkona noi vaatteet:
---------------------- 50/56-------60/62-----68/70 ------74------80
body (lyhyth.).........1.................................3.........................
body (pitkäh.).........8.................9..............4.............8..........
paita (lyhyth.)............................2.........................................
paita (pitkäh.).........1.................4..............4.........................
paitapusero..............................................................1.........1
kietaisupaita..............................5..............1........................1
villatakki/takki............................4..............1..........................
slipoveri.....................................1..........................................

housut (sukalla).......3................3..............2..........................
housut.....................3................9..............5.............4............
potkupuku(hihaton).2...............10.............2...........................
potkupuku...............3................2..............1............................
haalari.......................................................1.............1.............

välikauden takki........................2............................................
vanupuku..................................................3............................
ulkopuku.................1................................2............................

Pieni osa vaatteista ei ole taulukossa, koska ovat 50-luvun sveitsiläisiä vauvanvaatteita. Näistä puuttuu kokomerkinnät täysin. Mä en nyt tiedä, että onko mulla paljon vai vähän vauvalle vaatteita valmiina. Mitäs mieltä te olette?

Melita ja Samuel 36+0 (perjantaina neuvolalääkäri ja synnytystapa-arvio :wave: )
 
Onnea Biabialle kekkosesten kotiutumisen johdosta :flower:

Jännää, pian alkaa maalismassuja tulemaan oikein urakalla.

(.): Neuvolassa tänään kaikki ok, paitsi paineet. Nyt oli yläpainekin pompsahtanut 160/95, mutta terkan mielestä ihan jees.. Lääkäri pisti vartin istumisen jälkeen uudestaan mittaukseen, oli laskenut 150/92, eli ei muuta kuin himaan. Toksemiaan viittaavaa ei muuta kuin siis verenpaine ja päänsärky, eli seuraillaan vaan, jos ei muuta ilmene.

Kohdunsuu oli kuulemma erittäin pehmeä, kaulaa kuitenkin vielä jäljellä. Eli ei vielä mitään tapahtumassa, vaikka olisi jo erittäin valmis tositoimiin :D

Rv 37+3
 
Neuvolaa:

Paineet 124/75
Hb 116 (alkanut vihdoin nousta pikku hiljaa :))
Lähtöpainoon +10,5 kg (nyt 969g/vk:eek: :eek: )
Vauvan syke 143
Pissa puhdas
Sf 32


Sain imetysohjeita ja synnytys-esitteen. Varattiin samalla kaksi seuraavaa neuvola-aikaa ja se on sitten siinä. Tuntuu oudolta, että enää sen jälkeen siellä ei sitten käydä... Tulee varmaan ikäväkin kivaa neuvolatätiä.

Rv 37+0
 
Onnea Biabia, kun sait pikkukekkoset kotiin. :heart: :flower:

Ristiäiset menee varmaan huhtikuun alkuun tai puoleen väliin. Riippuu ihan siitä, että miten papille passaa.

Kummit Mietitty valmiiksi ja kysytty yhtä miehen kaveria, kun ei tiedetty, että onko kirkossa. Kummeja tulee 6 kappaletta tälle vauvalle, kun esikoisellakin on 6.

Mies no parempiakin päiviä on. Kyllähän tuo mahtava isä pojalle, mutta vois enemmän ottaa mut huomioon. Varsinkin nyt.

kaatjustako kyseli sitä sf-mittaa. Viimeksi mitattiin 34+3 ja silloin oli 28cm. Meni silloin alaviivalla. En muista, että paljonko oli esikoista tuolla viikolla. Vois kyllä kattoo.

Oma napaa...

Kävin tänään siellä ultrassa ja on Nappula kyllä itsepäinen. Siellä se vaan istuu. :kieh: Käyrät otettiin ja supistuskäyrässä ei ollut yhtään tasasta viivaa, eli pientä supistelua on koko ajan ja välillä meni viiva sinne 100 asti. Neuvolatäti soitti ja sano, että hänellä on sellainen tunne, että synnytys käynnistyy tuossa kääntöyrityksessä ja vannotti mua, että pistän kaikki valmiiksi. Siis hommaan lapsenvahdin ja laitan vauvan kotiintulovaatteet valmiiksi laukkuun ja laukun turvakaukaloon. No nuo kaikki on jo valmiina.

Enää ei tarvi vauvalle ostaa kuin tutit ja muutama harso lisää. Ja mä voisin nyt pistää tuo lipaston kuntoon tänään. Mutta en sitten tiiä, että jaksanko, kun koko ajan masua kiristää ja tulee aika säännöllisin ajoin noita supistuksia.

Viipi ja ittepäinen Nappula 36+3
 
Viipi kävin eilen myös kääntöyrityksessä ja olin ihan varma että eihän siellä mitään tapahu mutta niinpä vaan mölliäinen pyörähti ympäri ja nyt vaan sopii toivoa että pysyy raivotarjonnassa loppuun asti! Aika outoa minusta että tämän jälkeen ei enää tarkistella onko vauva pysynyt oikein vai ei, en tiiä, kaipa ne ees ultralla kahtoo synnyttämään mennessä mitenkä päin siellä törötetään. Millon sulla on tuo kääntöyritys?

Myhkäri+mahamölliäinen 36+4
 
Jei, tänään tuli postissa lisää vaippoja ja laitoin ne heti pyykkikoneeseen pyörimään. Nyt pitäis leikellä vauvan petivaatteisiin kankaat valmiiksi, niin anoppi saa surauttaa ne sitten ompelukoneella. Ajattelin siivota myös miehen vaatekaapin, kun pitäis viedä kirpparille tavaraa ja tuo ei malta luopua MISTÄÄN. Sillä on hyllyt piukassa vaatteita, joita se on käyttänyt viimeksi lukiossa. Ja vaatteita, jotka on niin rikkinäisiä, että niitä ei viitsi laittaa päällensä edes mökille. Niitä käyn kyllä välillä inventoimassa siivousräteiksi :D

Suppailut jatkuu, tänään tullut pari kipeääkin. Mä en taho että tää syntyy vielä! Mutyllä vissiin vähän sama tilanne päällä...? Tajuis nyt pikkuinen vielä malttaa vähän aikaa.

upupa ja Multeri 36+2

 
myhkäri ens viikon tiistaina ois tuo kääntöyritys. Saapa nähä, että oisko meijän Nappula niin kiltti, että kääntyy. Mutta on tuo muuten jännää, kun ei ultralla enää katota sen jälkeen. Kaippa ne kuvittelee, että neuvolassa osaavat sanoa, mutta eipä meijän neuvolatäti tajunnu, että Nappula on perätilassa, kun tuntui kuulemma pää niin pepulta ja hällä on varmaan 20 vuoden kokemus neuvolahommassa. :LOL:

Nyt on supistellut 11 minuutin välein. Ja menkkamaista jomotusta on koko ajan alavatsassa ja ristiselässä. Sukkapuikkotuntemuksia alapäässä. Ja mies ottaa niin pattiin, että tekis mieli motata turpiin, kun supistus tulee. :kieh:
 
viipi voipi olla että eivät edes yritä kääntää jos sua noin paljon supistelee, minua ei supistellu yhtään ennen kääntöä. Käännön jälkeen makasin yli kaks tuntia sydänkäyrässä kun kuulemma selviä supistuksia piirty paperiin ja minä en tuntenu niitä ollenkaan! :eek: Tänään on ollu maha tosi arka niin päältä kuin sisältäkin, muutama mustelmakin näkyy tulleen.

Vieläkö muut jaksaa istua saunassa? alkaa olla jo aika tukalaa ainakin meikäläiselle, eipä viiti montaa minuuttia istua kun alkaa pyörryttämään. Ärsyttää kun tykkään saunoa pitkän kaavan mukaan niin nyt ei enää voi kuin pyörähtää lauteilla. Mistä puheen ollen lähenkin tästä käväsemään lauteilla! :wave:
 
Voi kun Zoe jaksaa olla ahkera. Et sä tulis meillekin vähän laittaan paikkoja kuntoon? ;)

Nyt alkaa hyvin huomaan tuon eron kun toisilla on täynnä jo 37 vikkoa ja toisilla vasta 34. Alkaa oleen supisteluja sun muita enteitä lähestyvästä synnytyksestä. Mä oon satavarma et oon tässä pinossa viimisenä.... :/

Mulla on huomenna vika työpäivä. Vähän on haikee fiilis jäädä pois, mutta se menee varmasti pian ohi...

Nyt suihkuun.

marza
 
marza mulla on tunne et mä jään hengaileen sun seuraks tänne ihan niin loppuun asti kuin vaan voi :wave: Mullakun ei o kauhiasti mitää suppailuja ollut, kuukausi sitten koiralenkit jäi kokonaan pois kun teki niin kipeetä koko päivä sen jälkeen = nyt ei enää mitään kipuja vaikka kuinka reippaasti talsis! |O

Tänään oli neuvola, kaikki hyvin. Painoa mulle on tullut jo 16 kiloa!! Ihan järkyttävä määrä.. :ashamed: Yritän lohduttaa itteäni sillä et mun lähtöpaino oli tosi alhainen, 46.6kg joten ihan hyvä et sitä painoo on tullut. Outoa sinänsä et vaikka on tullut noinki paljon niin en mä näytä yhtään lihonneelta, maha on pieni eikä o turvotustakaan. En tiiä mihin noi on kaikki kilot on sit mennyt!

Nyt tekemään ruokaa ja paapimaan koiraa kun mies vaan pelaa pleikkaria..

garbalo 36+4
 
saunasta: kyllä mie ainaki oon vielä pystyny olemaan saunassa ja tykkään kans saunoa kauan. Se on ihanan rentouttava paikka. :heart: on kyllä käyny mielessä että pitäis vähentää ku sehän nostattaa verenpainetta ja viime raskaudessa näihin aikoihin oli jo hyvässä nousussa paineet. nyt kyllä lähes normaalit. onneksi.

tänään on tullu muutama TOSI kipiä supistus. just ku tiedän että mieheen ei saa yhteyttä nyt ja esikoiselle ei oo täysin varmaa lapsenlikkaakaan. ARGH!! toivottavasti nyt rauhottus. Viikon päästä on tervetullut ku on varma hoitaja esikoiselle sillon.

Jossu ja tilli 37+3
 
myymä
Noniin, eli tittididiii PÄÄSIN KOTIIN :) Eli lääkäri tuli hyvin kiireesti käymään ja totesi, että tulehdusarvot edelleen koholla mutta koska on laskuunpäin, voi päästää mut kotiin. Siinä sitten toivotteli hyvät jatkot ja sanoi heipat. Jäin vähän haavi auki kun kätilö oli aiemmin sanonut että mun hemppa on 94, että pitäis varmaan jotain rautakuuria.
Oisivat oikeesti lähettäneet mut kotiin ilman rautaohjeita jos en olis itse lähtiessä kysynyt että "pitäiskö tässä nyt jotain rautaa syödä" ... En sitten ollut niitten kiireyslistalla ykkösenä :D
Noh, pääasia että vauva voi hyvin ja että pääsin kotiin! Nyt sitten vain odotellaan ...

myymä ja pikkuveli 34+6 :)
 
Soraya: Mulla oli kans painoa tullut viikossa 900 g :ashamed: Lähtöpainoon lisää on tullut nyt 7 kg. Kieltämättä tuo viimeisin lisäys hirvittää ja sf-mittakin oli kasvanut 4 cm viikossa! Olin lähinnä järkyttynyt. Lääkäri vain rauhoitteli ja sanoi, ettei moinen tulos vieläkään tarkoita suurikokoista vauvaa. Koska tunnustelemalla on hankala antaa tarkkaa arviota, ensi viikolla pääsen kokoarvioultraan.

Mä olen sitten streptokokki B -positiivinen. Tarkoittaa sitä, että jos vedet menee, pitää ilmoittaa heti lääkärille ja lähteä matkaan. Käynnistävät synnytyksen, jos ei itsestään ole vielä käynnistynyt ja saan antibioottitipan. Systeemi synnytystä varten on sellainen, että aina ensin soitetaan omalle lääkärille, joka sitten antaa luvan lähteä sairaalaan, jonne tulee mahdollisuuksien mukaan itse paikalle hoitamaan synnytyksen tai lähettää samalta vastaanotolta kollegansa.

Olen niinikään veriryhmältäni O- ja synnytyksen jälkeen täytyy muistaa huolehtia, että saan rokotuksen mahdollisia vasta-aineita vastaan. Yksi piikkihän muhun on jo pistetty viikolla 28.

Muutoin ei lääkärissä mitään ihmeellistä ollut. Paineet normaalit ja kohdunkaulan tilanne tarkastetaan taas joko ensi viikolla tai sitä seuraavalla. Sen tiedän jo nyt, että lääkäri ei todennäköisesti anna vauvan olla sisällä kuin viikon yliaikaa, joten käynnistys tai sektio on tiedossa viimeistään viikolla 41. Tuo tarkoittaisi sitä, että meillä on vauva sylissä viimeistään neljän viikon kuluttua. Hurjaa! En osaa selittää miksi jäi vähän kurja olo ja apea mieli lääkärikäynnistä. Jotenkin kai järkytti tuo huikea sf-mitta, nyt siis jo 41 cm. Ja nykyäänhän en kummaa harmistusta tai pohtimista tarvitse, että mieli on matala :/

Ihana kuitenkin lukea piristäviä kertomuksianne päivienne kulusta. Tulee parempi mieli :hug:

nipsunapsu 37+0
 

Yhteistyössä