**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Onnea kaikille vauvautuneille :heart:

Systeri lähti just pikku-ukon kans (1kk) viikonloppu kylästä, ja itku pääsi kun joutui vauvan antamaan pois :LOL: :ashamed: olisko hiukan hormonimyrsky päällä :whistle:
Oli ihanaa hoitaa ja sylitellä Tyyppiä :heart: Toivottavasti Möhkö syntyy piakkoin et saa oman nyytin kainaloon, jota ei kukaan hae pois just ku pääsee vauhtiin :p

Kastemekkona käytetään miehen suvun pukua, joka varmaan noin 50 vuotta vanha.

Tunnin lenkki järvenjäällä vei puhdin, joten taidan painua oman peiton alle elpymään :wave:

Hömäkkä ja Möhkö 39+3
 
Moni alkaa olla jo lähtökuopissa... Mä toivon, että lapsukainen pysyy mahassani ainakin 2 viikkoa (3 viikkoa laskettuun aikaan), sillä meillä on vielä valmistelut kesken. Mies palaa huomisyönä lähes kahden viikon matkalta ja mä oon vasta viikko sitten päässyt eroon kahden viikon flunssasta... Viime yönä tuli pieni paniikki, että apua, älä synny vielä, että ehditään järjestellä asioita hiukan. Kukuin hereillä useamman tunnin ja vauva ei tuntunut viihtyvän oikein missään asennossa... No, eiköhän tää tästä.

Pakarakivuista: Täälläkin vaivaa ns. piriformis-lihas/iskias, jos en venyttele. Suosittelen hevivenyttelyä joka ilta (siis kaikki mahdolliset venytykset: pakara, selkä, reidet, nivuset, lonkan koukistajat jne.) ja nukkumista kovemmalla patjalla. Mä nukun mieheni patjan puolella, koska se on tehty painavammalle. Kyllä nää 10 ylimääräistä kiloa aiheuttavat painetta lihaksiin.

Onnea vauvautuneille ja tsemppiä!
 
Sorayalle tulin toivottamaan tsemppiä huomiselle! :hug: :D
Ja olikos jollain muulakin käynnistys?? Pauko??? Vai muistanko väärin :ashamed:
Joka tapauksessa jos on niin tsempit myös sinne!

Niinulle onnittelut! Odotan jo innolla että pääset kuulumiset kertoilemaan :D
 
Paljon onnea Niinulle! :flower:

Huomenna on sitten käynnistys edessä. Vähän meinaa jännittää, ei paljoa. Taitaa jännitystä poistaa se, kun on jo useamman päivän ollut lähdössä synnyttämään. Supistuksia tulee edelleen päivittäin. Yleensä päivällä epäsäännöllisesti ja illalla jonkun aikaa säännöllisiä. mutta yö kun koittaa vaimenee supistukset :headwall: Jomotus mahassa, selässä ja alapäässä on jatkuvaa. Toivottavasti nämä kivut ja tuskat on kypsyttäneet paikkoja lisää, että käynnistyskin onnistuisi hyvin =)

Mutta jaksamista kaikille loppu raskauteen.

Soryalle myös tsempit huomiselle :hug:


Ja kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan huomenna :whistle:
-Pauko ja Peppi 38+6
 
Paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille! Ja tsemppiä tulevaan muille!
Itsellä keskiviikkona lääkärineuvola ja siellä tehdään jonkinlaista painoarvioo.. On sellanen olo, että vauva saattais syntyä jo ennen laskettua aikaa, saapi nähdä..

Suunnistaja ja vauva 36+1
 
Ja kiitoksia kaikille tsempityksestä huomiseen sektioon! Ootte ihania!
Taidan antaa siskolle mun tunnukset, niin saa illalla sitten ilmoittaa kumpi tuli. :)

Tässä vielä viimeinen masukuva tältä päivältä:
 
Niinun ja Minnin perheille onnea!

Ihania vauvoja täällä! Voiku saisi jo nähdä oman pikkuisensa!

Tsemppiä synnytykseen Soraya ja Pauko! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja mukavan nopeasti! Hurjaa varmaan tietää, että huomenna illalla katselee omaa vauvaansa siinä sylissä.

Hyviä öitä kaikille!

Mimmu ja Furuno 39+3
 
myymä
Hannami ja Soraya: Tsemppiää koitokseeen!! :)

Täällä vielä vaan kärvistellään, pahimmassa tapauksessa yli 4 viikkoa.. oon varmaan tän pinon viimeinen täällä...

meni paremmin kuin edellinen vaikka sama kahden tunnin kaava jatkuu, nukuin välit ainakin sikeämmin!

myymä ja pikkuveli 37+4
 
Tsemppiä matkaan kaikille tälle päivälle! ja onnittelut vauvansa saaneille!

Mulla on liikkeet ja supistelut taas rauhoittuneet. Inhottaa kun toi vatsa-asukki pelottelee mua noilla hiljaisilla päivillä. Enää inaus yli viikko ja laskettu aika on käsillä. Kohdunkaulan tilanne on kuitenkin itse tunnustellen ihan sama kuin aiemmin (pehmeä, mutta kiinni). Mä roikun täällä piiitkäään.

Melita ja Samuel 38+5

 
Hannami ja soraya sekä pauko, oikein paljon tsemppiä =)

Niin tosiaan, mulla piti tänään olla se lääkärineuvola klo: 8.50 niin päättivät 20min ennen sitä sit soittaa neuvolasta että kuule,kun meillä ei ole lääkäriä paikalla että se siirtyy sitten ens viikon maanantaille,ja kyseli et mites muuten olen voinu..

:kieh: että mulla raivostuttaa tuommoinen homma,kun ei mulla viime viikollakaan ollu oikeata neuvolaa, ultrassa kävin ja siellä otti verenpaineen,painon ja pissan.
Eikä niinku yhtään aikasemmin voinu ilmoittaa,tai antaa tälle viikolle uutta aikaa :(

Kastemekosta Äiti varmaan tekaisee tai ostaa uuden, oli vähän sellainen puhe että nyt kun eka lapsenlapsi hälle niin lähtis minun lapsesta sitten uus kastemekko liikkeelle.. (kuulosti vähän typerälle tuo lause,mut kaitpa jokainen ymmärsi? ) :whistle: :snotty:

Äiti ja täti vat molemmat sanoneet että mulla kyllä on laskeutunut jo tämä vatsa,että saattaa hyvinkin tulla ennen laskettua aikaa pienokainen :D
Mie lähen ainakin alustavien suunnitelmien mukaan huomenna tai KE mökkeilemään,pilkille yms. kunhan sit vielä ainakin ton viikon pysyy vaavi masussa..

Linda ja vaavi 37+3
 
Huomenta!
Onnea kaikille metkaan :)

Nukuin viime yön erittäin hyvin... Tyttö vähän nuhassa mut onneks minä olen terve...
Nyt mahaan ja selkään sattuu mut ei supistele :)
Huomenna olis neuvola ja lääkäri niin saas nähdä onko jotain tapahtunut! :)
Odotan innolla huomista :)
Ajattelin mennä tänään kaupoille ostamaan tutin, vaippoja ja muuta pientä mitä pikkuruinen tarvitsee jos vaikka syntyy etuajassa niin on sitten kaikki kotosalla valmiina :)
 
Huomenta!

Viikonlopun olin pois koneelta ja paljon on ehtinyt maaliskuisille tapahtua. Onnittelut vauvautuneille!

Onnea matkaan niille jotka tänään lähtivät vauvan hakuun!

Kuinkahan hiljainen tämä pino on loppukuusta? Mietin vain, kun itsellä olo vain paranee loppua kohti. Ei oikein mitään valittamista, muuta kuin tuo yöllinen vessassa juoksentelu. Toisaalta, ihan normaali olo edellisissäkin raskauksissa on ollut siihen asti että synnytyssupistukset ovat alkaneet. Ja molemmissa raskauksissa kohdunsuu on ollut ihan loppusuoralle asti kiinni ja kohdunkaula kiinteä. Nyt oli sentään jo siinä viikolla 36 kohdunsuu alkanut aueta ja kohdunkaula oli pehmeä. Ehkä tämäkin tästä yllättäen vain alkaa joku ilta. Saisi kyllä mennä mahdollisimman lähelle tuota laskettua aikaa.

Eilen laitoin vauvan sängyn valmiiksi. Peitto vain puuttuu, pussilakana kyllä on, mutta en löytänyt peittoa mistään. Sitä pitäisi tänään vielä etsiä, ellei sellaista löydy, niin se pitäisi sitten kai vielä ostaa.

Meillä oli viikonloppu ihan yhtä hässäkkää. Vieraita kumpanakin päivänä, lasten synttäreitä juhlittiin. Meinasin sitten sunnuntaina jo nukahtaa kahvipöytään.

Tänään pitäisi selvittää loput tiskit ja koittaa eka kertaa pestä meidän valkoisen sohvan päälliset. Niissä on nyt yllättäen lastenkutsujen jäljiltä suklaatahroja. Onneksi ostin sappisaippuaa jo aiemmin varastoon. Muuten otetaan pikkutytön kanssa rauhallisesti ja käydään taas mummovauhtisella kävelyllä, en ehtinyt viikonloppuna yhtään ulos ja tekee mieli raitista ilmaa.

Metsälauha & Pyry 38+5
 
hui täälähän on jo monta tositoimissa. Onnea heille!! :hug:

Eilen vilkasin kalenteria ja ku eilen oli laskettuaaika ja kun raskaus ei suomessa saa mennä sen yli kahen viikon niin mulla olis 13.pv perjantai sitte viimeistään se käynnistys... että pitipä sattua just epäonnen päivänä.... :attn:

Jossu ja Tilli 40+1
 
Wau, nyt naita vauvoja alkaa sadella! Tsemppia Hannami! :flower:

Pauko ja Soraya
on varmaan jo myos lahteneet! =)

Ma varmaan odottelen kanssa viela ihan loppukuusta, joten ma ainakin oon mukana, toivottavasti en kuitenkaan enaa huhtikuussa! =)

Oma olo on hyva tanaan, mutta supituksia on, jos alkaa 'liikaa' huhkia... ei kuitenkaan mitaan saannollista...

Latte 37+!
:wave:
 

Yhteistyössä