**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Kirjoitin taas pitkät pätkät ja teksti haihtui taivaan tuuliin. :kieh: Ärsyttävää!!!!

Isosti onnea kaikille vauvan saaneille!!! :heart: :flower: OOn ihan kade teille. :ashamed:

Zoe, kiitos paljon niistä runoista. Laittakaahan lisää, jos löydätte niitä jostain.

Myrnalle paljon suppareita sinne!!!

Upupa, kiva kun jaksoit kirjoittaa synnytyksestä. Niitä juttuja on aina kiva lukea. =)

Nyt pitää alkaa laittaan esikoista valmiiksi, meillä on lääkäriaika tunnin päästä. (korvien jälkitarkastus)

marza ja minimuru 37+3
 
tämän aamun tullut veristä limatulppaa..mahtoikohan 3 ässän keino tepsiä tällä kertaa..toivottavasti! :D
koko ajan maha pinkeenä, alkais vaan nyt kunnon supistukset niin osais ja sais lähteä synnärille!sinne tunnin matka niin aina vähän hirvittää ehtiikö perille! :eek: eiköhän sitä nytkin ku lähtee ajoissa!terkka sano että jos tulee tunniin sisällä 15 min.välein supistuksia niin voi jo hyvin lähteä!tulee kyllä muttei kipeitä!

sabine 39+5
 
Moi!

Mä oon kyllä kade, kun kaikilla joitain oireita, ja oma olo on kuin maratoonarilla (turvotusta lukuunottamatta). Ei auta lenkit, siivous, sauna, ei mikään... ei tulpan tulppaa. Jos sektiota ei olisi, niin olisin kasassa vielä 42+jotain.

Hajosi sitten kylpyhuoneen peilikaapin sähkösysteemit :/ Sähkömies kävi, ja kuulema uuden osto tulee halvemmaksi kuin korjaus. Tunti meni, ja löysin netistä mieleiseni kotimaisen kaapin, ja tilaus on jo vetämässä :) Kyllä mies yllättyy (toivottavasti positiivisesti) !

T.Marais ja Mökö 39+2 (3 yötä vielä...)
 
marais onneksi ei sullakaa silti enää ku 3 yötä..ne menee yllättävän nopeeta!ja vaikka limatulppa alkanut irtoamaan voi siinäkin mennä vielä monta päivää.. :( toivottavasti ei silti mee!!!!!jaksuja! :hug: ja onnea sektioon jos ei sitä ennen ala vauva tulemaan!
 

Peiton alla posken nukka,
jalassa pieni pehmeä sukka,
näin on teille onni suotu,
ikioma suloinen vauva suotu.

Synnyit tähdenlennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.

Tässä pienessä kehdossa
makaa vauva kovin ihana.
Pienet kasvot sillä on
ja hymy aivan vallaton.
Ja keijut kehdon yllä nään:
nyt tervetuloa elämään!

Paljon onnea elämää varten,
lahjoja hyvien haltijatarten!

Tuli lapsi tuulen kainalossa,
tähtisateen takaa,
pian pieniä hymyjä herttaisia
hän ympärilleen jakaa.

Hellin käsin kantakaa,
suukko lämmin antakaa,
syliin usein sulkekaa,
yhdessä näin kulkekaa!

Rutista, rapsuta, rakasta,
silitä pientä päätä.
Lähelle ota ja lämmitä
älä suukkoja säästä.
Ole tuhlari hellien sanojen,
kosketa poskea, kättä
- tuudita, helli ja hyväile,
ota syliin, pois älä päästä.

Onnea, onnea vauvalle somalle,
teidän kahden ikiomalle.
Aikataulun uuden laatii,
paljon vaivaa ja hellyyttä vaatii.

Lapsi pieni pallero,
äidin oma pulu,
ota aina pitkä askel,
ettei kenkä kulu!

Satakielen laulu suvessa soi,
pieni sirkuttaja teille onnen toi:
suven perhosen lento kauneinta on,
pikkulapsonen, onneksi olkohon!

Niin pikkuinen vasta,
kuin keiju satumaan,
onnellinen hymy,
puna poskillaan.

Sometimes the biggest miracles come in the littlest packages!

Little fingers, ears and nose.
Little legs and feet and toes.
Little hands, so soft and light.
Little cheeks to kiss goodnight!


Kynttilän riemukas liekki on syntymäsi.
Syntymän iloa pimeys pakenee,
syntymän ilossa taivaat taipuvat.
On avoin syli,
lapsen nauraa ja itkeä,
on ojennettuja käsiä levätä.
Ojennetut käsivarret ovat silta ja purje
aikojen ja välimatkojen yli.
-Leena Salin-

Nyytti pehmeä syliisi annettiin,
se vauvalta tuoksuu,
on lämmin niin.
Se itsekin varmaan tietää sen,
ett´sulattaa jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin
se on ihana, ihana niin!
Hyvin teitte, minkä teitte,
haikaralta nyytin veitte!
- tuntematon runoilija -

On hienoa tytöllä aloittaa,
ainahan niitä poikia saa.
Onnittelemme pientä prinsessaa,
vanhemmille kaikuu hei hurraa!

Onnea äidille,
onnea isälle,
onnea pienelle perheenlisälle.

Mistä on pienet tytöt tehty?
Sokerista, kukkasista,
inkivääristä, kanelista.
Niistä on pienet tytöt tehty.

Niin pikkuinen vasta,
kuin keiju satumaan,
onnellinen hymy,
puna poskillaan.

Pikkuinen, pehmoinen,
sadun lapsi suloinen.
Onnen toit sä tullessasi,
ilomielen mukanasi.

Miten pienet tytöt valmistetaan...
...ensin aamukastetta laitetaan
pieneen kultaiseen rasiaan.
Hopeaa enkelin siivestä ripotellaan
ja auringon valolla sekoitetaan...
...näin pienet tytöt valmistetaan.

Hiljaa, hiljaa keinuttaa
pientä nyyttiä lempeä tuuli.
Kaunista unta katsothan,
pieni hymyhuuli.

Syntyi soma pikkulintu:
höyhenistä, untuvista,
supukoista sulkasista,
sydänlämmöstä somasta,
laulumielestä syvästä.

Tuli tyttö pieni
tähän maailmaan
ja teille toi
onnen mukanaan.

Peiton alla posken nukka,
jalassa pieni punainen sukka.
Näin teille onni tuotiin,
ikioma pikkutyttö suotiin.

Sininen norsu ja samettikarhu
ruusumetsässä vaeltaa.
Kysyvät eilen syntynyttä,
vartovat pientä kulkijaa.

Nukkukaa nallet ja nukkukaa norsut,
lapseni unoseen saatelkaa.
Kohtahan aivan hän unilaivan jo jättää,
ja käy kohti maailmaa.

Lapsukainen suloinen
viaton ja herttainen.
Hän on kodin ilontuoja.
Hän saa kaiken hoivan, suojan.
Isän, äidin rakkauden.

Vauvaonnea!
Voi miten herttaista...
...kun kaiken sen odotuksen jälkeen
teillä no puhiseva nuppusuu.

Little fingers, ears and nose.
Little legs and feet and toes.
Little hands, so soft and light.
Little cheeks to kiss goodnight!

Sometimes
the biggest miracles
come in
the littlest packages!

Onnittelemme
äitiä ja isää,
saitte joukkueeseenne
yhden lisää!

Kultahippuja hiuksiisi heitän,
suukoilla pienet kasvosi peitän.
Onnea sulle tahdon vaan,
enkelin vierelles kulkemaan.

Nyytti pehmeä syliisi annettiin,
se vauvalta tuoksuu, on lämmin niin.
Se itsekin varmaan tietää sen,
ett sulattaa jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin
se on ihana, ihana niin!
Hyvin teitte, minkä teitte,
haikaralta nyytin veitte!

Näitähän on helppo muokata onnitteluksi toisille ja vauvasta kertomiseen :)

Tuo viimeinen ilman viimeistä lausetta ja mittojen ym aikojen kans lähetettiin pojasta ja tästä seuraavasta laitetaan ehkä tämmönen:
Onnellinen oli syntymän hetki, kun päättyi xx.xx klo xx.xx odotuksen retki. *******lle(esikoisen nimi) pikkusisko/veli syntyi. Pituutta xx cm ja painoa xxxxg verran, saavat äiti ja isä olla ylpeitä jälleen kerran.

Tästä on poistettu yksi lause jota en muista mutta se ei sopinu jostain syystä meille.. hmm.. Ei pitäs kaikkea tehä niin hyvissä ajon! :D
 
Mulla oli jotain asiaaki mutten enää muista että mitä.. hmm.. Supistuksia tulee, mutta eivät ole säännöllisiä ja harva kipeitä.. Olin iiiiiiiihan 100% varma että synnytän tämänki etukäteen vaikka totesinki aina perään että kuitenki kärvistelen vielä rv 42 ja sitte käynnistetään ja synnytys kestää ainaki 24h :LOL: (Edellinen oli siis rv 37+2 3h10min)

Eeeva ja Äppä tylsyyden multihuipentumassa rv 39+5
 
Hurjasti onnea kaikille jo vauvansa saaneille :flower: :flower: :flower:

Täällä ei tapahdu mitään :ashamed: ja täytyykin myöntää, että hiukan kateellinen ollaan täälläkin suunnalla jo kaikille vauvautuneille. Mutta ei enää kahta viikkoa kauempaa, kaipa ne sitten 42+ viikoilla viimeistään käynnistävät :LOL:

Ainoa ongelma on verenpaineet, alapaineet edelleen sadassa ja yli, mutta ei kuulemma huolta :/

Rv 40+2
 
Mömmis sama juttu täällä, että "alakertaan" painaa niin paljon, että liikkuminen on tosi hankalaa. On se kävelyki sellasta keikkumista puolelta toiselle, niinku olis jonkun laivan kyydissä.

Olin äsken neuvolassa, eikä olis kyllä tullut mieleenkään mennä sinne kävellen niinkuin Kaatjuska vielä aikoi reippailla 3 km matkan, mulla matkaa suunnilleen sama tai ehkä 4 km.

Neuvolassa kaikki ennallaan, verenpaine oli 133/84, syke 146 ja pää tosi alhaalla kuulemma. Esikoinen syntyi rv 40+2 ja kuopus tasan 40, joten odottelen ja toivon, että tämä olisi samaa maata eli syntyisi ihan lähipäivinä.

Pöttis rv 39+6
 
Hiukan ottaa päähän tuo neuvolan suhtautuminen tähän vasta-aine hommaan!
1. Kukaan ei tiedä koko aiheesta mitään. Ei yhtään mitään. Sen vaan että vasta-aineet on vaaraksi vauvalle ja pitää ottaa verikokeita.
2. Nyt kun niitä vasta-aineita on sitten tullu ja niiden takia saattaa joutua jossain vaiheessa käynnistämään niin rv 39+0 otetaan verikoe joka ETANAPOSTILLA laitetaan SPR:lle tutkittavaksi josta se vastaus ETANAPOSTILLA tulee aikanaan neuvolaan. Vastaukseen menee yleensä 2-3 viikkoa. Jotenka siis jos sieltä tulee akuutti käynnistyskäsky niin viikkojan ois mahollisesti jo 42++++!!

Eiköhän tämä ois tuohon mennessä käynnistetty muutenki?? ARRGGH!

Eeeva, äppä ja raivonpuuska rv jotaki
 
Kaa
Viipille onnea huomiselle!

Itse soitin neuvolaan äsken ja kyselin tästä verenpainehommasta. Normaali verenpaine minulla on sellainen 130/80, nyt on viikon ajan ollut noin 145-155/85-95. Turvotusta ei ole. Päänsärky on vaan nyt yltynyt sellaiseksi, ettei lääke auta asiaa yhtään. Otin lääkkeen klo 11 ja se auttoi noin tunnin verran. Ja taas koskee päähän ja silmien "taakse". Turhauttavaa. Käväisen siis tästä johtuen neuvolassa pissakokeessa ja juttelemassa terkalle. Voihan tää olla ihan flunssastakin johtuvaa, mutta eipä tuo haittaa tarkistaa asiaa. Migreenikin tuli mieleeni, ei ole ollut kertaakaan raskauden aikana. Normaalisti on parin kuukauden välein.
 
Viipille tsemppiä!

Palailtu neuvolasta. Ei mitään ihmeempää, kaikki on hyvin. Sf-mitta pienentynyt edellisestä kerrasta (34 viimeksi, nyt 31,5). Eli alaspäin on poju ujuttautunut, hyvä niin.

Zoe-F se jaksaa puuhailla, minä sain kaupasta juuri ja juuri kotiin pari litraa maitoa ja pari litraa mehua, yhtään enempää en olisi halunnut kantaa, vaikkei bussipysäkille tulekaan matkaa kuin puolisen kilsaa.

Minä hyökkään täytekakun jämien ja teen kimppuun. Ei muhun kyllä oikeastaan mahtuisi mitään kun söin jo keittoakin niin paljon, mutta kun tekee mieli makeaa. Painoa oli muuten tullut melkein kilo viime viikosta, eli kyllä tämä jatkuva syöminen kostautuu...
 
Hei mä oon kans sairaan hyvä tuossa Syömisessä!! Ei oo kyllä vielä vaikuttanu supistuksiin ja tulos ei tod oo myöskään laiha :LOL: :LOL:

(Käytiin eilen amarillossa kun oli niin hyvä tarjous ja nyt tein tuommosta mokka/rahkahyydyke kakkua.. :ashamed: Kakkuun tarvittiin myös vajaa levy suklaata ja vajaa pkt keksejä.. kumma juttu kun niitä ei kuitenkaan oo enää jäljällä yhtään)

Viipille onnea huomiseen ja muistelisin itse jännitit et saatko sektion. Onnittelut toteutuneesta toiveesta :flower: (korjaa jos sekoitin henkilön)
 
Onnea vauvan saaneille. Itselläni ei ole suurta kiirettä synnyttää. Huhtikuussa on hyvä synnyttää. Kaikki lapset syntyvät ajallaan.
Tänään oon maalannut kattoa ja tehnyt pohjatöitä koko päivän. pakko olla jotain tekemistä et ei rupee depistämään.
Huomenna vasta-aineet ja maksakokeet ja sappihapot labrassa. kutisen niin hitsisti.
Ens viikolla olis loppuraskauden lääkärineuvola, mut ajattelin peruuttaa sen. Ei vois paljon vähempää kiinnostaa kohdunkaulan tilanne. Meillä on neuvolatäti vaihtunut ja se vaan väkisin buukkas mut sinne lääkäriin vaikka sanoin et en haluu. Olisin mielelläni käynyt pelkästään neuvolatätsyä moikkaamassa. No kaipa mulla on oikeus se peruuttaa. Neuvolassa siis viimeks rv 25+.

Onnea ja kärsivällisyyttä odotukseen.
samppa rv37+
 
Hui, nyt alkaa maalismasut kiihtyvään tahtiin poksahtelemaan! Tsemppiä ja onnea kaikille :flower:

Kaa, Mimosan uusintamittauksessa pituus lyheni puolitoista senttiä eli oikea mitta on 45,5cm. Pipo 33cm. Korjaatkos listaan kun ehdit? :)

Mimosan paino on nyt noussut pari päivää, ruoka on maistunut ja lääkäri sanoi tänään että kunhan pari päivää jatkaa samaan malliin niin saadaan muru kotiin :heart:

Nyt tyhjentämään tissit ja ottamaan päiväunet ennen sairaalaan palaamista.

upupa ja Mimosa 6vrk
 
Neuvolasta täältäkin kotiuduttu. Olipa hämmentävä reissu. Ensin ei meinattu sydänääniä löytää ja se oli jostan syystä ylhäällä. Joten panic että menikö vauva perätilaan. Minut vietiin sitten neuvolan ultraan ja olihan se raivotarjonnassa sittenkin. :kieh: Vähän kerkesin jo säikähtää ja eikä todellakaan tämmöne naurattanu siinä olotilassa. Valitin kovista kivuista.

Sitten sf-mitta oli yli käyrien eli 37cm (viimeks 35cm). :kieh: :snotty: Nyt rupes pelottaa et vauva kasvaa isoks tms. Sanoi vain, että huomenna sairaalassa selviää paremmin nämä painoarviot sen sellaiset. Onneks on aika sinne huomenaamulla. Mä oisn jo hajonnu jos näin ei olisi ollut.

Mömmis 37+3
 
Kiitos Sabine tsempeistä, odottavan aika on vaan tuplasti pitkä, varsinkin kun tekemistä joutuu tosissaan kehittelemään :)

Myymä, tuo syöminen yhdeksi ässäksi oli hauska! Sen teho taitaa vaan olla hieman kyseenalainen :D

Viipi! Onnea matkaan, muistan kun huolehdit asiasta (perätilavauva), onneksi sait leikkauksen, jota toivoit!
 
mulle kans kävis tuo syöminen yhestä ässästä!!!ihan koko ajan jotain puputtaa.. :p :ashamed:

käväsin kolaamassa pihan että jos oisin saanut edes yhden supparin aikaan mutta en saanut!pakko alkaa ajattelemaan positiivisesti tätä vauvan tuloa ku aina vain pettyy kun pikkuisen jotain tapahtuu ja sitten ei tapahdukkaan mitään!

ainakin sen tietää että melkein parinviikon sisään sen vauvan saa syliin! :heart:

VIIPILLEonnea matkaan! :)

mömmis mulla kanssa pelottaa vähän jos tulee iso vauva mutta toivottavasti ei nyt niin hirveän iso..alle 4kiloinen kyllä sais olla!eka oli 3050g ja toka 3420g ja kumpiki tuli vähän etuajassa...nyt on jo torstaina la niin saas nähä..
 
Moikka!
neivulassa ja lääkärissä käyty...
Verenpaineet taas nousussa joten nyt kolme kertaa päivässä mittaus...
Kohdunsuu erittäin pehmeä ... maha on erittäin supistusherkkä joten huomenna verikokeisii ettei ole mitään tulehdusta... Mää on kiinnittynyt ja alhaalla eli vauva vois sitten syntyä :)

 

Yhteistyössä