Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *talviketju*

Kaa



19.2.09
Fasu poika

23.2.09
Vihvi tyttö

25.2.09
Upupaepops tyttö


28.2.09
Niinu86 tyttö

muty tyttö

1.3.09
Cattitude poika

2.3.09
Soraya poika

Agda poika

3.3.09
Iines79 poika


4.3.09
memppuli tyttö


5.3.09
Hemptu poika


6.3.09
Marais poika

Eeeva tyttö

7.3.09
cadillac poika

Misstra poika

10.3.09
jossu84 tyttö

ärrieri tyttö

11.3.09
lotta-75 tyttö


12.3.09
Mimmukka81 poika

16.3.09
Kaa poika
päksy79 tyttö

17.3.09
Minea24 poika


18.3.09
Mökin muija tyttö

Minilla tyttö

19.3.09
Riksu poika


20.3.09
Zoe-F poika

Viola-85 tyttö

21.3.09
m a r z a tyttö


22.3.09
Halfcafnonfatlatte tyttö

Mama22 tyttö

25.3.09
MarsuJaSiskit tyttö
Aplo tyttö

27.3.09
keiju77 poika


28.3.09
kaatjuska tyttö

outius tyttö

29.3.09
ekakertalainen tyttö


3.4.09
Danjuska tyttö


4.4.09
Misa75 poika


5.4.09
minde83 poika





Edelliset ketjut:
Kevään ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/t1347782
Kesän ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/t1438099
Syksyn ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/t1506286
 
Kaa, kiitokset ketjusta.

Marais. Kyllä mä vähän ihmettelen tuota et käsketään lopettamaan yömaidot ennen unikoulua. Eikö se oo just sen unikoulun tarkotus, et ne yösyömisetkin sit loppuis jollei kerta nälkä enää tuon ikäsellä voi olla. Niin ja kyllähän sen vieraan ihmisen on helpompi olla antamatta sitä maitoa yöllä kun ei kerran maidolta haise eikä oo tissejä joista maitoo tulis :LOL: Toivottavasti eivät tuohon takerru ja kyllä siitä sit voi sanoa et valvo ite 9kk ja sit kannat neljättä tuntia vauvaa kun ei rauhotu ja oo siinä sit antamatta maitoa. Kyllä mä ainakin antaisin. Kunhan vaan saisin nukkua |O Tsemppiä vielä teille. Meilläkin taidetaan olla unikoulun tarpeessa. Viime yönä heräsin ennen kahta ja neiti oli konttaamassa meen sängyssä. Miten ihmeessä :eek: :LOL:
 
heips

Kaalle kiitokset uudesta ketjusta!
Niin se vaan joulu lähenee!! :D

Perjantaina olin itse viihteellä ja olipa virkistävää pitkästä aikaa, vaikka univelkaan tuli entistä enemmän.. :whistle: :D
Jenna oli nukkunut paremmin edellisinä öinä.. Mutta taas alkaa yöt huonota.. |O mutta ei sentään onneks montaa tuntia enää yöllä kitise ja kimua istumaan ja huutamaan.

Eilen sitten vietettiin pojan 4v synttäreitä =)

Hampaat kitisyttää edelleen.. ovat ihan puhkeemis pisteessä.. mutta edelleenkään ei läpi asti :whistle:

Jenna menee ihan hirveetä kyytä huoneesta toiseen ja paras paikka on ( niin kuin esikoisellakin ) eteinen, koska yleensä koira nukkuu siellä.. sitten on nyrkit ja suu täynnä karvaa kun käy vähän koiraa hoitamassa :whistle:

Ärrierille myös onnittelut raskaudesta!! :flower:
nimimerkkisi kyllä muistan.

Täällä tuntuu monella olevan yöt levottomia ja meillä tosiaan myös.. ei herää huutamaan maitoa vaan kitisee jotain muuta.. Luulen että osa syynä hampaat, osa syynä eroahdistus, tuo konttausvauhdin keksiminen ym.. kaikki nuo yhdessä niin on yöt hulinaa. Maitoa juo 4-5:n aikaan.. sitten aamupuro 8-8.30.
Sallin kyllä tuon aamuyön syönnin niin pitkään kuin tarvitsee sitä.. meillä tyttö haluaa iltapuuron klo 19 ja sitten saa maitoa 20.30 kun alkaa nukkumaan.. niin en ihmettele vaikka nälkä tuolloin jo on. Mutta kunhan muuten yöt rauhoittuisi eikä heräilisi 10min välein kitisemään.. saa tassutella 10min uneen ja sama alusta.. hyvällä tuurilla nukkuu 20min :whistle: :headwall: noh, kyllä tämä tästä.. ei ole pysyvää :D

Huomenna ois meillä 8kk:n lääkärineuvola.. tulen sitten tuoreet mitat kertomaan.

danjuska ja jenna 8kk4pv
 
Meil loppuki sit pakastimest Ronin ruuat tänää enkä ollu huomannu/ajatellu aikasemmin yhtää. Piti kaupast hakee pari purkkii. Ihan hyvin Ronille maistu kyl vaikka oli aika kokkareist. Ostin sit samal taas kaikenlaisii kasviksii ja kalkkunaa ja muita ni voi taas tehä soseita ja varsinki sitä risottoa kun Roni siit tykkäs niin kovast.
Roni on alkan selittää tosi paljon niit "vauvauvavavää"- ja "pääpaapapapaapaa"-juttui. Aina ku vaihetaa vaippaa ni kauheest alkaa selittämää :)
En sit kerenny viikonloppuna siivoamaan vaikka piti, mieskin oli koko vkl:n töissä. Mut kuulemma on tällä viikolla pari päivää kotona, niin ehditään sitten siivoomaan kunnolla :)


Viola-85 Juu ei paniikkia, vastaat kun ehdit, jos olis ollu hätä, niin olisin mä soitellu lääkärille :)

Kaa Ihana kuva :heart: Kiitos uudesta pinosta :flower:
 
Kaalle kiitos uudesta ketjusta!

Marais: jotenkin tuntuu, että aika on vaan nyt ollut kypsä omassa sängyssä nukkumiselle. Ennenhän Velmoa ei saanut siirrettyä sinnen nukkuvanakaan. Nyt imetän meidän sängyssä ja siirrän sitten pinnikseen. Möyryää ja hyrörii siellä yleensä jonkun aikaa, leikkii pehmoleluillaan jne. Kun alkaa selvästi väsymään, käännän kyljelleen ja silitän vähän, niin yleensä nukahtaa siihen. Joskus kyllä huutaa ja pitää ottaa syliin ja kantaa jonkin aikaa ennen kuin voi laittaa takaisin sänkyyn. Ehkä kerran tai pari kertaa on sammunut ihan itekseen siinä möyrytessään. Yöllä kun herää, joutuu useimmiten taas ottamaan syliin vähäksi aikaa. Ei siis vielä nukahda mitenkään täysin itsestään, mutta yleensä ei ole kuitenkaan vielä ihan hämärän rajamaillakaan.

Mäkin kyllä vähän ihmettelen tota teidän unikoulua siinä mielessä, että yösyötöt pitää olla lopetettuna ennen kuin menee vastaanotolle. Jos se olisi niin helppoa, että sen tekisi tosta noin vaan, niin ei kai kovin moni enää tarvitsisi apua...?

Eilen varmistui, että meille tulee koiranpentu ennen joulua, pieni brasilianterrierinarttu. Olen tosi innoissani (olen toivonut koiraa 20 vuotta), mutta samalla vähän hirvittää, että miten sitä selviää kahden vilpertin kanssa. No tilattiin eilen semmonen pentuaitaus, niin sinne voi laittaa tarpeen tullen jommankumman jäähylle. :LOL:

Misstra + Velmo 9 kk
 
Minäkinpäs teen merkinnän tänne. :)

Viime yönä neiti näki taas unia pulkkailusta ja päästi ilmoille kymmenen minuutin aarian. Näin on käynyt aina pulkkailu-ulkoilun jälkeisenä yönä ja illalla kun asennoiduttiin oikein siihen, että yöllä tulee huutoa, niin ei se niin kamalalta tuntunut herätä siihen. Se ero meillä kuitenkin viime yönä oli aiempiin, että ei menty härväämään ja lohduttelemaan
neidin nukkuessa. Aiemmin ollaan menty laittamaan tuttia ja hyssyttelemään, ja tämän seurauksena Mea on saattanut huutaa kaksikin tuntia. Tietenkin herännyt siihen meidän härppimiseen ja sitten järkytyksissään hereillä huutanut unta. Vaan viime yönä ei huutanut kuin kymmenen minuuttia ja tästä olen hyvilläni. :) Jospa pulkkailu alkaisi meiltä sujua, nyt kun on taas lunta ja totutellaan siihen ahkerasti.

Minkäs kokoisia lapsia teillä on ollut 8kkn lääkärineuvolassa?
Me käytiin viikkoa vaille 9kkn ikäisenä ja oltiin 68cm ja 8380g. :)
 
Moikka!

Mies yllätti mut iloisesti tänään. Kertoi, että tuossa koulumatkalla mietiskeli, että koskakohan sitä seuraavaa lasta alettais yrittää :D Tuli siihen tulokseen, että tuossa kesällä tai myöhään keväällä voisi olla hyvä aika! Oon ihan innoissani, en malta oottaa. Puhun sen ympäri niin ettei tarvis noin kauaa oottaa :LOL: Ai kuin niin mulla on kova vauvakuume!!!

Tultiin just tytön kanssa kaupoilta. Ostettiin hänelle jouluksi aivan ihanat vaatteet. Yhdessä kaupassa huomasin, että siellä myytiin vauvoille/taaperoille sellasia nahkatossuja. Aivan ihanan näköisiä. Meinasin, että jos ostais sellaset tytölle joululahjaksi, kun kumminkin jotkut tossut tarvitsee, kun meidän lattiat on niin liukkaat ja hän harjoittelee kävelyä.
Tuolta niitä löytyy, jos tahtoo käydä katsomassa:
http://www.tohvelisankari.fi/koot/?luokka=4

Misstra Onnea perheenlisäyksen johdosta :D

memppuli Meidän tyttö oli 8,5kg ja 71cm. Teillä on aika pikkunen neiti!
 
Tänään käytiin neuvolassa ja neiti on nyt 72,5cm pitkä ja 9,5kg painava. Painoa oli kyllä tullu. :) Muuten kaikki oli ok. Oli siis 8kk neuvola vaikka ninni ylihuomena täyttää 9kk.

höh neiti just päätti herätä. kirjottelenpa sitten taas joskus kun muistan. Tulee jo huono omatunto kun en muistakkaan tänne kirjotella.. :(
 
Moi!

Taustailuksi on taas mennyt...

Kaalle tattista talvipinosta ja memppulille vielä yksi tervetulotoivotus!

Eilen palasin töihin - mutta vaan siis koulujen joululoman alkuun asti. Mies pitää isäkuukautta. Viime keskiviikkona aloin sairastaa nuhaflunssaa, joka oli jo parempi välissä, mutta äityi taas eilen mahdottomaksi tukkoiseksi olksi. Inhaa olla töissä, mutta nyt ei ole kuumetta nostanut niin ei kehtaa heti olla pois. Kyllä taitaa olla takki tyhjä kahden viikon päästä joululomalle päästessä (Minea voi ymmärtää, jos sanon että pidettäviä tunteja 31... muille se kuulostaa säälittävän vähältä...).

Meilläkään yöt ei ole muuttuneet paremmiksi. Syötän Siiriä edellen kahdesti yöllä, mutta ei nyt jaksa muuta. Ja tosissaan toinen kyllä syö, joten antaa syödä.

Jahas, lyhyeksi jäi tämäkin sessio - Siiri kaipaa äitiä! Pitkä päivä erossa...
 
Moikka!

Olikin tullut uusi ketju. Kaa:lle iso kiitos siitä. :flower:

ärrieri, mä muistan sut hyvin. Tuntuu ettet sä ole pois ollutkaan. =) Ja isot onnittelut raskauden johdosta!!! Onkohan tää meidän ketju jotenkin poikkeuksellinen, kun tuntuu et koko ajan saa lukea raskausuutisia. :LOL: :D Mutta ihanaahan se on ja kyllä taas olen vähän kade.... :D

Upupalle vielä kerran onnea lakista. :flower:

Olin tosiaan perjantaina tyttöjen kans viihteellä ja kyllä oli rentouttavaa ja ihanaa päästä keskusteleen kavereiden kanssa, saunomaan kunnolla sekä syömään ja juomaan rauhassa. Mutta kyllä oli lauantai aika tuskainen päivä, kun väsytti niin paljon. Mulle ei oikeastaan koskaan tule krapulaa, mutta väsymys on uskomaton ja siinä pitäis sit vielä yrittää hoitaa lapsiakin... mutta onneks myös mies oli kotona, joten vuorotellen nukuttiin ja valvottiin lapsia. Muuten viikonloppu menikin aika nopeesti, itsenäisyyspäivänä käytiin kavereiden kanssa ravintolassa syömässä ja illalla oltiin kattomassa ilotulitusta.

Mä päätin nyt et miehen isyysloman aikana meillä yritettään lopettaa likalta yösyöminen ja esikoiselta otettiin iltapullo pois. Esikoinen on jättänyt muuten tuttipullon pois jo lähes vuosi sitten, mutta iltamaito on pitänyt ehdottomasti saada tuttipullosta. Aikasemmin en yksinkertaisesti ole jaksanut alkaa huudattaan poikaa, mutta nyt on hyvä tilaisuus, kun mieskin on tosiaan kotona. Eilen esikoinen huusi lähes tunnin pullon perään, kun on tottunut nukahtaan siihen, mutta tänään nukahti alle vartissa. Ja likka ei viime yönä edes herännyt syömään! :eek: Saas nähdä miten meille tänä yönä käy.

Meillä vissiin likka etsii nyt uutta rytmiä tai jotain. Taisin siitä jo aiemmin kirjoittaakin. Päikkärit on pidentyneet neljään tuntiin ja muutamana päivänä toiset päikkärit on jäänyt kokonaan pois. Yöunille meno on mennyt lähemmäs puolta yötä, mutta silti aamulla ei kauhhesti nukuta pidempään. Se saattaa osaltaan vaikuttaa siihen ettei likka herännyt syömään yöllä. Likka on nyt vajaan viikon verran nukkunut yöunia 23.00-07.30. Ja päikkäreitä 10-14. Ja tosiaan toisia kunnon päikkäreitä likka ei ole nukkunut, vaan ihan pieniä pätkiä alkuillasta. Tulipa muuten juuri mieleeni, et huomasin tänään taas uuden hampaankin, et johtuiskohan unimuutokset siitä. :D hampaita on nyt siis jo 8; alhalla 4 ja ylhäällä 4.

Sit ihan mielenkiinnosta kyselen teiltä raskaanaolevilta, eli muty, ärrieri, minea ja kaa: miten teidän sukulaiset ja ystävät on suhtautuneet uuteen raskauteen noin pian edellisen jälkeen? Oon vaan aika paljon miettinyt, et mitäköhän porukat ja appivanhemmat plus muut sukulaiset sanois jos tulisin pian taas raskaaksi. Mun isä nimittäin ihmetteli jo meidän toisen lapsen kohdalla et miten niin pian haluttiin toinen lapsi. Kehtas vielä kysyä et onko lapsi toivottu. :eek: :( Siks ehkä jännitän jo valmiiksi et mitäköhän kommenttia sieltä nyt tulis, jos kävis niin et olisin pian raskaana.

memppuli; meidän likka oli 8 kk:n neuvolassa 8130g ja 69 cm.

Nyt täytyy itsekin mennä unille, et jaksaa taas aamulla herätä. Hyvät yöt!

marza
 
Heipä hei kaikille!

Zoe: Etsiskelin sun viestiä, vatsalihaksiin liittyen tuolta taaempaa jotta olisin sen ajatuksella vielä lukenut, mutta se oli mystisesti kadonnut?! Yritän nyt siis muistin varassa vastata, joten toivottasti muistan edes jotain oikein :) Tuo kuvailemasi "rako" kuulostaa melko erikoiselta. Kävitkö sitä silloin näyttämässä lääkärillä, osasiko hän tai th kertoa mistä se johtui? Näkemättä veikkaisin että kyseessä on oikean ja vasemman puolen vatsalihaksia yhdistävän kalvon voimakas venyminen, mikä sitten aiheuttaa raon. Ja kun kalvo on venynyt niin luultavasti sen vuoksi vatsalihaksia jännitettäessä vatsalihakset nouset harjanteeksi. Oletkin aloittanut ihan oikein ensin syvien vatsalihasten harjottamisen, ennenkuin siirryt pinnallisiin. Hyvänä syvienvatsalihasten etsimisharjoituksena, jonka avulla syviä vatsalihaksia oppii myös käyttämään oikein voisin neuvoa sinua kokeilemaan niin että menet selin makuulle maahan polvet 90asteen koukussa. Laita toinen kämmen alaselän alle "notkoon". Siitä lähdet sitten vetämään napaa kohti selkä rankaa niin että alaselkä painuu tiukasti kämmentä/lattiaa vasten. Pidät jänniyksen jonku 5-10 sek. ja toistat hieman sen mukaan miltä se tuntuu ainakin 2*10 sarjoja. Kämmen on aluksi hyvä pitää selän alla että tunnet että liike menee varmasti oikein, kun liike alkaa olla hallussa ei kämmentä tarvitse välttämättä pitää selän alla. Tämän liikkeen kaltainen jännitys tulisi vatsalihaksiin saada aina aikaiseksi ennenkuin teet vatsalihasliikkeitä, silloin liikkeet kohdstuvat oikeaan paikkaa. Eli aina kun teet vatsalihaksia vedät navan kiinni selkärankaan ja pidät jännityksen koko liikkeen ajan. Mun mielestä voit hyvinkin pitää käsiä pään takana tukena, jos niskan lihakset väsyvät. Hyvä paikka tukea käsillä on takaraivon kohdalta (ei niskan takaa). Ei siitä varmasti ole mitään haittaa, päin vastoin jaksat tehdä liikkeen puhtaammin vatsalihaksilla kun ei tarvitse keskittyä pään kannatteluun. ihmispää on muuten yllättävän raskas!!!! Aiemmin saamiesi ohjeiden mukaan kuitenkin, muista pitää leuka irti rinnasta, kuvittele esim. tennispallo leuan ja rinnan väliin ja pidä katse yläviistossa niin silloin asento säilyy hyvänä! Jos olet jo pitkään tehnyt syviä vatsalihaksia voit varmasti siirtyä pinnallisten lihasten harjoittamiseen, mutta muista niissäkin vetää napa selkärankaan niin saat nekin kohditumaan oikeisiin lihaksiin!

Tulipas taas tekstiä. Kysy jos et ymmärrä tai muutenkin jos on epäselvää, tosi vaikeaa näkemättä ja kirjoittamalla ohjata :) Ja vastasinko nyt ollenkaan siihen mitä edes kysyit? :LOL:

Misstra Ihanaaa!!! KÄytiin vasta katsomassa ystäväni pientä koiranpentua, oli kyllä niiin suloinen, että aivan tuntu et itekkin pitäis heti saaja toinen koira :D On ne vaan koirat niin suloisia etenkin pentuina :heart:

Aplo: Täällä myös melkosen kovaa vauvakuumetta ollut jo ties miten pitkään, myös mun mies alkoi lämmetä ajatukselle et niitä tulisi piankin, mut tosi asia on et meillä on elämä niin auki tuosta tammikuusta eteenpäin, et täytyy nyt vähän ensin elämää järjestellä ja sitten katsoa oisko pienten aika :heart: Ehkä siis ensi keväänä/kesänä voisi jo ajatellakin, sitten Saagakin ois jo lähempänä 2vuotta kuin toinen syntyisi... ja aivan suloisia tossuja
:heart:

Kaatjuska: Tsemppiä töihin, mukava muutaman viikon puristus!!!! Tuntimäärä ei kyllä itselleni kerro mitään :) Meinaatko milloin sitten palata kunnolla töihin? Ja niin, joko siiri pääsi käymään fysioterapeutilla?

Voimia kaikille yöherätyksien kanssa taisteleville!!!!! Meillä on yösyötöt ollut pois pian viikon!!!!!! :D Saaga jätti ne itse pois ja nyt en ole sitten antanut maitoa vaikka heräis, hyvin on tyytynyt tuttiin ja uniriepuun yöllä ja jatkanut unia! Olen kyllä miljardi kertaa virkumpi kun saa nukkua aamun asti ilman syöttämistä!

Neuvolakuulumisia:
Meillä oli siis 9kk neuvola, saagalla nyt siis ikää 8,5kk
Paino: 8600g
Pituus: 71,5cm
Pipo: 47,1cm
"Terhakka tyttö. Kasvu tasaista. Pieniä annoksia syö kerrallaan kiinteitä. Hyvä iho. Ryömii eteenpäin, nousee ylöstukea vasten istumasta (vetää käsillä). Istuu selkäsuorassa. Hampaita2."

Niin ja vielä ette kyllä arvaa!!!!!! Meän saaga oli voittanut eilen cittarin arvonnasta vähintään 15 PAKETTIA Pamperssin VAIPPOJA!!!!!!! AIVAN HUIPPU JUTTU! :D :D :D En oo itte ikinä voittanut mistään mitään, niin tää oli kyllä ihan lottovoitto....

Mut nyt on kyllä taas semmonen romaani, että antakaa anteeksi :)

-Viola ja ainakin kesään asti vaippoja omistava Saaga :D -
 
Misstra Oi, onnee perheenlisäyksestä :) Mieki haluisin jonku eläimen ja miehelt olis lupa ottaa hamsteri mut nyt jotenkin tuntuu kuitenkin että ei kiitos, kun on tuo koira ja vähän pelottaa että miten se antaisi hamsterin/hamsterien olla.

vihvi Onnea pikkuiselle konttamaan oppineelle :flower:

Viola-85 Ai juu, miä aina siivoan vanhasta pinosta omat jorinat pois, kun uusi tulee :ashamed: En muistankaa et meil oli vielä juttu kesken.
Joo se väli on just se, kun ne lihakset on venyny erilleen raskauden aikana. Mul oli ihan hillitön pallo loppuraskaudesta ja linea negrakin ylsi melkein rintojen väliin asti.
Vastasit kyllä ihan siihen mitä kysyinkin, kiitos paljon :flower:
Ja kiitos kovasti tuosta liikevinkistä, kopioin sen itselleni muistioon ja rupean harjoittelemaan sitäkin. Tosin jäin miettimään, että tuossa 90asteen kulmassa kun jalat on, niin onko jalkapohjat maassa (perusvatsalihasasento) vai onko jalat ilmassa 90asteen kulmassa kuin portaikkona?
Tosi paljon onnea vaippavoitosta!! :flower: Vaipat on kyllä ihan hirveen kalliita :eek:
 
Onnea Viola vaipoista!! Se on kyllä hyvä ja tarpeellinen voitto. =)

Aplo; aivan mahtavia nuo tossut. Mä olen tilannut samat tossut joltain toiselta nettisivulta. En nyt muista mitkä sivut ne oli. Siellä tossut maksoi muistaakseni 24,90 ? mutta niihin kuului nimen brodeeraus. Likalle ostin vaaleanpunaiset prinsessa tossut ja esikoiselle pääkallotossut. Ovat erittäin hyvää laatua, eivätkä ole kuluneet miksikään, vaikka esikoinen on niitä aika paljon käyttänyt.

Meillä meni yö taas ihan kivasti. Likka söi puol kahden aikaan ja nukkui sit kasiin asti aamulla. Meidän pitäis tänään ottaa lapsista joulukorttikuva, et saa kortit postiinkin vielä ennen ens viikkoa. Oon ollut taas vähän saamaton kun jäi ihan viime tippaan koko touhu.

marza
 
Misstralle onnittelut koiranpennun johdosta :) Meillä onneksi pennut lähtivät (omat kasvatit) ja talo on nyt paaljon rauhallisempi :D

Aplo: Meidänkin Vilma sai pukinkonttiin tuollaiset tossut, ne kissatossut ;)

m a r z a: En ole vielä kertonut raskaudesta vanhemmille tai appivanhemmille, viikkoja on tänään vasta 8+0. Odottelen ensi viikon varhaisultraa ja kerron mahdollisesti jouluna tai sitten vasta kun 12 viikkoa on täynnä. Mun vanhemmat tietää sen verran, että me yritetään saada pienellä ikäerolla kolmonen, joten he tuskin yllättyvät. Appivanhemmat sen sijaan eivät tiedä sitä, ja yllättyvät takuuvarmasti. En edes halua ajatella mikä on ensireaktio, anopilla kun on ollut yleensä tapana muissakin asioissa tahattomasti tai tahallisesti pahoittaa jollain keinolla mun mieli. Se kun ei paljoo aattele mitä se suustaan päästää...siksikään ei ole mikään hinku ja kiire kertoa heille vielä koko raskaudesta..Hmmm...jospa en siis pilaisi jouluani vaan odottlisin suosiolla sinne rvkolle 12 ennen kuin kerron mitään ;)

Neuvolamitat viikkoa vajaa 9 kk vanhaan oli 70 cm ja 8030g eli aika pieni kirppu toi likka on. Mutta se on kuin vieteri, jäntevä kuin mikä! Nousee seisomaan koko ajan eikä ole hetkeäkään paikoillaan :whistle:

Voimia teille uniongelmien kanssa painijoille! Maalaisjärki ja johdonmukaisuus varmasti auttavat pitkälle ;)
 
iltoja vaan

Marza: meillä myös yks pv nukuttiin yhdet 4.5h:n päikkärit... mutta ei jaksa tyttö vielä valvoa kunnolla iltaan asti vaikka nukkuis kuinka pitkät.. tarvitsee vielä kahdet.. melkein jo säikähdinkin että ei kai vielä jää yksille unille :whistle: :ashamed:
Itse olin kans pe juhlimassa ja voi tavaton tosiaan sitä väsymystä mikä oli lauantaina! no okei, koski vähän päähänkin ;) mutta mulle tuo väsymys on kaikkein pahin.
mutta mukavaa oli :D

Viola: Onnea hienosta voitosta!!! on kyllä tarpeellinen vauva perheessä :D

Misstra:
Onnea pennusta :)

Ärrieri: Minkä rotuisia kasvatteja teillä siellä on/oli?

Aplo: Hienoa että pääset pian hoitamaan vauvakuumettasi ;) :D
Täällä mennään samoilla linjoilla eteenpäin kuin tähänkin asti.. välillä vaan iskee epävarmuus tulevasta niin kuin Violakin sitä sanoi.. ja tuntuu että pitäiskö sittenkin vähän lyödä jarrua vauvahaaveille..

Zoe: Meillä poika tinkasi hamsteria kun niitä ollut silloin kun oli ihan pikkuinen.. mutta itse en oikein ollut valmis taas siihen projektiin. Onneks tyytyi marsuun mikä ostettiin meidän äitille joululahjaksi ja saa sitä hoitaa mummolassa käydessään :D
sen sijaan laitettiin akvaario. jennakin tykkää mielellään katsella :)

Jennan 8kk neuvola mitat oli 8940g muistaakseni ja 70,8cm.

Millä aikaa muilla syödän iltapala?? ja miten se vaikuttaa yöuniin?

Itse siirsin eilen tuntia myöhemmäksi iltapuuron ( eli klo 20 )
oli tyttö kyllä aika kiukkuinen seiskan aikaan kun ei alkanut puuroa tippua mutta tänään jaksoi jo paremmin odottaa.. maitoa olen antanut tuohon entiseen puuro aikaan nyt.

viime yönä nukkuikin sitten taas ihan oudosti:
illasta heräili pariin kertaan ennen kuin kerkesin edes nukkumaan.. mutta ei tarvinnut käydä kun laittamassa peitto päälle niin nukahti heti takas. ( pari iltaa nukahtanut ilman tuttia )
kahden maita heräs, jollon sain silittelemällä nukahtamaan ja sitten kolmelta.. silloin lipsuin ja annoin tutin.. piti käydä pariin otteeseen silittelemässä ja laittamassa tutti takas. joskus 3.30 ajattelin että seuraavan kerran kun havahtuu niin annan maidon, mutta tyttöpä heräsi vasta 6.55 syömään :eek: =)
en tiedä voiko iltapalan siirtäminne tunnilla eteenpäin vaikuttaa niin, että syö 3 tuntia myöhemmin mitä normaalisti... jää ihmettelemään ja odottamaan mitä ensi yö tuo tullessaan.. tosin täällä on ylähampaat aivan puhkeamaisillaan ja muuten niin tyytyväinen tyttö on ollut tänään kovin herkkis ja sylissä viihtyvä. ja ruoka menee kylmänä :whistle:

Päksy ja Vhvi: meillä kans tyttö herännyt aika lailla tarkkaan klo1 ekan kerran aina! nyt on joitakin öitä nukkunut sinne 2.15 asti.. paitsi että havahtunut aina iltayöstä muutamia kertoja sitä ennen.

suihkuun pitäis jaksaa lähteä. On ollut täysin veto pois pari päivää |O vaikka yöt hitusen parempia.. ehkäpä otan jemmasta suklaa levyn ja hemmottelen sillä itsäni :p
eilen ostin vaniljajäätelöä ja murensin pipareita päälle.. prkl että oli suuri pettymys kun jäätelö ihan ufon makuista enkä voinut syödä :x ärsytyskäyrä nousi joka lusikallisella ja niinhän siinä kävi että koira oli hyvin kiitollinen kun kannoin lautasen eteen :whistle: murh!

danjuska ja jenna 8kk6pv
 
Heippa!

Pakko taustailijanakin lisätä, että kuulun myös maalismasuista uudelleen jo raskautuneisiin. Ihana lukea muistakin =) Samuel saa toivottavasti pikkusisaruksen elokuussa.

Täällä lueskelen teidän juttuja silloin tällöin. Omia kirjoituksia ei tule laitettua, kun en oikein ikinä tuntenut kuuluvani jengiin.

Ihanaa joulun odotusta kaikille!

Melita ja ikiliikkuja Samuel
 
Melita, ihanaa!!! Onnea oikein paljon!!! Äläkä nyt noin ajattelen ettet kuulu jengiin. :( Kyllä mullakin on joskus semmoinen olo ettei ketään täällä kiinnosta mitä kirjoitan eikä kukaan kommetoi mitään, mutta sitten joku aina yllättää ja huomio mut jollain tavalla. =)
Kirjoittele ihmeessä kuulumisia ja mua ainakin kiinnostaa kovasti miten raskaus sujuu vauvan kanssa, ja miten teillä Samuel kasvaa ja kehittyy.

marza
 
Danjuska Mul on ollu enimmäkseen kääpiöhamstereita, ne on tosi kivoja :) Parasta niissä on se, että ne ei pure niin kovaa, eräät on laumaeläimiä, joten on kiva seurata muutamankin touhuja ja varsinkin se, että isoa häkkiä tarvitsee harvemmin siivota, kun ottaa vain kakat ja pissat pois. Joskus oli isompikin mut tuntu ettei se ollu "mun juttu".
Roni syö iltapalan yleensä noin 19:00-20:00. En tiedä miten vaikuttaa yöuniin, yleensä on puuron jälkeen ihan sippi.

Melita Ihana juttu ja paljon onnea :flower: Kiva että tulit kuitenkin kertomaan kuulumisia :)

Välillä tulee tosi paljon juttua, eikä ihan kaikkiin jaksa keskittyä. Vaikka lukaisen kyllä pikaisesti läpi, niin tuntuu että kommentoitavaa ei aina jokaiselle ole.

Tänään tuli taas huseerattua vaikka mitä. Hinasin autoni talliin, haettiin talvirenkaita ja tehtiin anopin kanssa soseita. Nyt tuli tehtyä kalkkunarisottoa ja kalkkunakasvissosetta ja kasvissosetta yhteensä 52purkillista. Hintaa tuli yhdelle (pikku) purkille 0,21? eli vielä kannattaa itse tehdä :)
Mutta kyllä noita purkkeja silti kertyy hurjat määrät :eek: Joka päivä kun Roni syö 3purkillista ruokaa ja käytän niiden purkittamiseen pestyjä ja säästettyjä hedelmä/marjasosepurkkeja jotka ostan kaupasta plus että Roni syö päivässä 1-2 purkillista hedelmä/marjasosetta.
Bongasin kaupasta jotain ihme jogurttisosetta, jota ostin kokeeksi. En ole vielä antanut mutta saas nähdä, maistuuko hyvin :)
 
taas vierähtänyt muutama päivä ettei ole kerennyt lukemaan.
kaa kiitos uudesta pinosta =)
misstra onnea perheenlisäyksestä ;) minäkin haluaisin koiranpennun mutta kun vaan pysyisivät pieninä. ehkä sitten kun lapset on isompia. sitten on enemmän aikaa koiralle. nyt menee kaikki aika lasten hoitoon ja kämpän siivoamisessa.
8kk neuvola jos nyt oikein meni niin painoa oli 12870 ja pituutta 76,5
paljon taas jää varmaan kommentoimatta kun oli tekstiä tullut.
meillä nukuttiin viime yö todella hyvin. mahtoiko meillä kaikilla olla univelkaa laivareissun jälkeen. oltiin lasten kanssa keskenään risteilyllä kun kaveri sitten perutti (osasin odottaa)
matka meni todella hyvin ja hytti oli kiva. ainut huono puoli oli että sijaitsi ihan perällä ja kun saavuimme satamaan niin tärinä oli mahoton. eipä siinä mitään nukkumaan pystynyt.
meillä oli myö iso parveke vielä vaan kun olisi ollut kesä niin siellä olisi ollut mukava istuskella =)
 
Hei taas!

Misstra: onnea uuden perheenjäsenen johdosta. Olishan koiranpentu ihana, mutta ei tähän härdelliin. sitä paitsi meillä pissataan lattialle, kuolataan ja syödään sähköjohtoja muutenkin :LOL:
Viola: Hieno homma tuo arpajaisvoitto, ja tuolla määrällähän pötkii pitkälle.
Outius: Hienoa Annika!!

Marza: Tsemppiä yösyöttämättömyyteen (hah, onkohan tuo edes sana). Meilläkin tosiaan piti tehdä niin, että kun poika yöllä heräs/herää, niin mies tyynnyttelee hänet takaisin uneen. Nyt mies on ollut pari päivää työmatkalla mutta hyvin tyyntyy vaikka tyynnyttely on maidonhajuista. Meillä siis menee klo 20 nukkumaan (puuro klo 19.30 noin) ja klo 5 annan maitoa.

Cadillac: Ihana pallomerikuva lapsukaisista. Itestä ei olis yksin lapsen kanssa lomallelähtijäksi.

Sitten omaa napaa.... Olisko kellään hyviä vinkkejä miten lapsen saa nukkumaan sisällä päikkärit. Meidän sankari on siis 2 viikkosesta asti nukkunu muutamaa poikkeusta lukuunottamatta päiväunet ulkona. Nyt kun ens viikolle on luvattu ennätyskylmää niin minä tietenkin näin viime tingassa herään ja tänään yritin huonolla menestyksellä nukuttaa poikaa sisälle. Lisäksi meillä on käymässä vaunut pojalle pieneksi, eli olis tältäkin kantilta aika opettaa poika nukkumaan päivällä myös sisällä. Huudoksi vaan menee, tänäänkin päiävllä valvoi 4.5 h ennen kuin äipällä henkinen kantti meni ja laitoin pojan ulos
:headwall: :headwall:

Meilläkin tehdään lisää hampaita. Kuolaneritys on megalomaanista ja kaikkea purraaan. Näyttää tulevan alaetuhampaiden molemmille puolille uudet naskalit =)

Täällä vielä odotellaan seuraavaa neuvolaa, meillä kun 8kk neuvola ei ollu ollenkaan.

Riksu ja Kalle, kohta jo 9kk !!!
 
Hei,rakkaat kaksplussalaiset!

Melita Kirjottele ihmeessä meille kuulumisianne. Ikävää, että koet itsesi ulkopuoliseksi. Tuli jopa hieman huono omatunto, kun itse olen aika huono kommentoimaan muiden juttuja. Yritän parantaa tapani. Oikein paljon onnea raskaudesta!

Viola Ihan mieletön munkki käynyt,kun voitit noin hienon palkinnon. Olispa mullakin joskus tuuria. Kaapissa odottaa kaksi veikkauksen joulukalenteria. Jos niistä vaikka tulis jotain.

Misstra Onnea koiravauvasta. Kaikki vauvat on niin söpöjä. Harmi, että kasvavat isoiksi. Mulla ei oo koskaan ollu lemmikkiä, mutta koiraihmisiä olen. Koiran kanssa tulis ainakin lähdettyä ulos, mutta siitä karvanmäärästä en tykkää. Jos olis karvaton koira,ni sitten. :LOL:

Zoe Oletpas ollut taas ahkera soseen tekijä.

Kaa Kiitos uudesta pinosta! :flower:

Riksu En osaa sanoa miten Kallen saisi nukkumaan sisällä päikkäreitä, kun meillä Annika nukkuu aina sisällä. Kai siihenkin pitää vain tottua eli kestää parin päivän huudot. Tsemppiä hurjasti!

Cadillac Kerrassaan ihana kuva lapsista. =) Olet rohkea, kun uskalsit lähteä yksin lasten kanssa laivalle. Miten lapsien ruokailut siellä sujui? Haluaisin itse myös laivalle Annikankin kanssa.

Kaatjuska Jaksamisia työrupeamaan. On varmasti kiva päästä aikuisten ihmisten ilmoille välillä. Kaipaan sitä itse aika paljon.

Danjuska Tsemppiä yöheräilyihin.

Tuosta unikoulusta särähti korvaan mullakin se, että yösyötöt pitää lopettaa ennen sinne menoa. Eikö sieltä haeta nimenomaan apua noihin jatkuviin yösyöttöihin ja muihin yöllisiin heräilyihin? Kertokaa viisaammat.

Me jäätiin Annikan kanssa tänään lukkojen taakse. Miehet oli vaihtanu lukot sillä aikaa kun oltiin tytön kanssa kaupassa. Iski pieni paniikki, kun kotiin tullessa huomasin, että avain ei sovi ja ei päästä sisälle. Uudet avaimet oli siis asunnon sisällä. Omaa tyhmyyttähän se oli, kun en laittanu heti uutta avainta avain-nippuun. Noh, siinä sitten tyttö kainalossa ja kauppakassi kädessä juoksin pitkin tätä isoa kerrostaloa niiden miesten perässä, että tulisivat avaamaan meille oven. Soittelin siinä kyllä omalle ukolle ja huoltomiehellekin. Pieni tunteen purkaus siinä sitten tuli, kun päästiin vihdoin kotiin.

Yksi kysymys teille olisi. Ihmetyttää, kun Annika ei ilmoita millään lailla nälkäänsä. Onko muilla näin? Tekeekö nälän tunteminen hyvää tuon ikäiselle vai ei? Meillä syödään neljä ateriaa päivässä. 2 kertaa puuroa, lihasose ja hedelmäsose. Sormiruokaa annan pitkin päivää mitä sattuu olemaan. Tuntuu, että teen jotain väärin, kun Annika ei uskalla(?) näyttää nälkäänsä minulle.

Olette muuten todella tärkeitä minulle! En tiedä missä olisin, jos en pääsisi tälle sivustolle!:heart:

Nyt salkkareita katsomaan.

Outius ja Annika 8 kk
 
moih

huh onpas touhu pv takana :)

esikoinen lähti mummolaan. Jennan päikkäreitten aikaan leivoin n.50 joulutorttua, tein pipari- ja wienenpikkuleipä taikinan jääkaappiin ja pari peltiä pipareitakin kokeeksi paistoin. Sitten typyn kans paketoitiin illasta lahjoja ( tuli muuten tosi kauniita paketteja X) kun tyttö avusti... kirjastossakin käveltiin ja samalla koira lenkitettiin.
Päälle vähän pyykki hommia jne.

Riksu: itse mietin vähän samaa, että mitenhän tyttö nukkuis päikkärit sisällä.. on parina päivänä nukkunut omassa sängyssään (kun ollut kuumeessa ) ja ihan vauvana kehdossa, mutta muuten aina ulkona. Ja nukkuu sisällä paaaljon huonommin kuin ulkona.
Yksi konsti on se, että laittaa vaunuihin sisällä ja hyssyttelee siinä uneen. jos tarttee laittaa täkkipussia tms. kiinni, niin avaa kun lapsi nukahtaa.. tätä olen muutes pari kertaa soveltanut kun alan oikein miustella ;) mutta unet jää lyhyeksi jokatapauksessa jos ei ulkona nuku.

Marza ja Melita: turhaa sitä itseään ulkopuoliseksi tuntee :hug: mulla kans välillä semmoinen olo, jos heittää jonkun kysymyksen eikä kukaan noteeraa. mietinkin että moniko tekstit kokonaan lukee, mutta lukee ken kiinnostaa :)
Itse yritän kyllä aina kommentoidakkin, mutta aika usein tulee vaan pikaseen käytyä :ashamed:

Outius: Mutta entä jos Annikalla ei vain ole nälkä? siis ei kerkeä tulla semmoinen näläntune, että alkaisi kiukuta tms.. ( niin kuin meidän jenna jos esim. iltapuuro myöhästyy vähääkään.. ) Varmasti Annika "mainitsisi"/uskaltaisi näyttää/kuulua jos nälässä olisi ;)

Meillä syödään aamupuuro n.klo8.30. liharuoka n.klo 13-14 ( sen jälkeen maitoa pullosta ennen päikkyjä ) kasvis- tai marjasose n.klo 17.30 ja nyt kun muutin iltapuuron tuonne klo 20 niin haluaa 18.30 maitoa että jaksaa odottaa puurolle asti. Ja sitten unille mennessä juo vielä tiran maitoa.
Tulikin mieleen että osaako muitten lapset pitää pulloa itse?
Meillä jenna sylissä selällään ollessa välillä pitää, mutta muuten ei oikein osaa.. eikä nokkamukiakaan osaa kallistaa vielä siten, että sieltä jotain suuhun tulisi. Tosin meillä kyllä jenna saa pullosta vain sylissä ja syöttäjä pitelee aina pulloa. Imetyksen lopetus oli jotenkin niin haikeaa että päähän iskostui se, että voi läheisyyttä ola syöttö hetkissä vaikka ei rinnalla olisikaan.. hhmmm.. selitinköhän nyt ihan oikein mitä tarkoitin ;)

kirjoitanpas tähän loppuun vielä meidän viime yön..

nukahti siis vaille 21 illalla ( ilman tuttia =) ).. jotain iltayöstä ynähteli ja jollain aikaa piti käydä kääntämässä selälleen kun itki konttausasennossa, mutta nukahti sitten samantien :D ja nukkui aina 3.30 asti :D silloin taas lipsuin
:whistle: ja annoin tutin, jolla rauhoittui heti. nukkui vielä tunnin ja söi siis 4.45 ja jatkoi uniaan 7.45 asti :eek: :D :LOL:
tämän jatkuan pomppaamisen ja heräilyn jälkeen tuntunut juhlalta nukkua pari yötä paremmin ja aina vähän edellistä yötä paremmin. ( juu niin.. ja koskakohan se lasku maanpinnalle taas tulee :whistle: ) nukuinkin aamulla klo 9 asti :D ja mies heräsi lasten kanssa.

aamulla vielä viimeiset jouluostokset tekemään aj sitten kaikki on hoidettu :D
saadaan vaan odottaa joulua. pojan kanssa onkin pari päivää fiilistelty joululaulujen parissa ja lorvailtu.. siis jopa minäkin olen malttanut olla kotitöitä tekemättä =) ja muuten näkyy suoraan pojassa tuo kun on jokusen päivän äitikin vaan on.. :) meillä on 4v vilpertillä meinannut vähän joku raisuus iskeä, mutta tämän viikkoa on ollut taas omaitsensä :heart: eilis aamuna konttaili Jennan kanssa pitkin lattioita ja kuulemma tunkeilivat koiran luokse :LOL: :heart:

nyt vielä vähän hommiin..
 

Yhteistyössä