*** MAALISMASUT 2009! ***

myymä, paljon voimia sinulle! ens kerralla parempi tuuri, eiks niin! :hug:

tervetuloa uusille, onnea! :heart:

Onneksi mulla tuo pahaolo on helpottanu hirmusesti, liekö mullakin auttaneet nuo vitamiinit, sitä en tiedä. Ainakin säännöllinen syöminen on hyväksi, ainakin nälkä iskee aika nopeesti. Koitan syödä terveellisesti ja monipuolisesti, olisi mukava pysyä hoikkana mahdollisimman pitkään, paitsi mahankohdalta ei taida onnata. :D Ens ke ois sitten neuvola, jännittää jo vähän.. olispa se ultra äkkiä, tuntuu et siihen on ikuisuus..

Niinu & itiö 8+0 :heart:
 
Uusille teretulemast!!

Mulla ei ole koskaan ollut tällainen pötsi näin alussa kuin nyt, voi tietty johtua siitä kun on jo kolmas ja edelliseen raskauteen on suht lyhyt aika (hormoniviirukaan ei ehtinyt edes hävitä..). Sitten tota rasvaa mulla ei mahassa oo koskaan urheilijana paljoa ollut, voi olla niinku joku kirjotti että hoikilla raskaus voi näkyä helpommin. Mutta nyt ovat muutkin huomanneet jo mun masun B) Raskautta ei voi pitää salassa vielä kovinkaan kauan............Tänäänkin kävin lenkillä ja katoin että voi JESTAS mikä kumpu! Ihanku ois neljällä tai viidellä kuulla. Nyt on tullut ajatus että mitä jos on tuplat tulossa. Täytyy sanoa että jos on niin, olisin kauhuissani mutta ei katastrofi kumminkaan. Kolmea ollaan ajateltu lapsilukuna, muuten menisi autokin vaihtoon ja mulla olisi ensi vuonna 3 alle 2v. Mutta ultra vasta kuukauden päästä!

T:HassuKarhu+toukkimus-houkkimus 7+6
 
No kamala, kun tuntuu jo näillä viikoilla, että maha ihan pömppönä edessä... Hitto, kävi jo mielessä kaksoset :D Se oisi kyllä aikamoinen paukku, kolmen lapsen sijasta meillä olisikin sitten viisi lasta, huh! No, jos yksi kerrallaan kumminkin.

Minäkin syön raskausajan multitabseja, söin edellisessäkin. Kuvotusta minulla oli jo ennen plussaa, mikä aika omituista kun viikkoja noin vähän, alkoi edellisessä raskaudessa vikkolla kuusi-seitsemän ja sitten sitä kestikin.

Zoe-F Vain parasetamol on sallittu särkylääke raskauden aikana, esim. Panadol. Burana lisää verenvuotoriskiä, siksi sitä ei suositella raskauden ekan ja vikan kolmanneksen aikana. Älä hätäänny, tuolla yhdellä tabletilla et ole vahinkoa saanut aikaan mutta jatkoa ajatellen kannattaa hakea apteekista vaikkapa Panadolia. Itse kärsin migreenistä ja kovia päänsärkyjä on ajoittain myös raskausaikana ollut niin porePanadol on kaikkein parhaiten auttanut jos joku sallituista lääkkeistä. Joskus vie kivun, joskus ei....

SydänAlma+Nyysä 4+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
SydänAlma: Se oisi kyllä aikamoinen paukku, kolmen lapsen sijasta meillä olisikin sitten viisi lasta, huh! No, jos yksi kerrallaan kumminkin.
A ) kolmen sijasta viisi? *hih*
B ) mulla ei vielä pömpötä maha
Zoe ja Öttiäinen 5+6
Nii-i, meillä on nyt kolme lasta ja jos kaksoset tulisi niin meillähän olisi silloin lapsia viisi. Neljää kyllä ollaan ajateltu mutta jos toisin käy niin tervetuloa, vaikka olisihan siinä touhua pikkasen enemmän.

Ei vatta minullakaan niin pömpsi, että joku näkis näitten raskausjäänteiden alta mutta itsellä semmoinen olo, kun pömpöttäs jo paljonkin. Turvotushan kuuluu näille viikoille, että eiköhän se ole vain sitä eikä kaksospömppää

:D

SydänAlma ja Nyysä 4+4
 
Mullakin pömpöttää jo maha niin, etten voi pitää enää farkkuja, kun painavat liikaa (menevät kyllä kiinni vielä). Ihan hassua, miten näin aikasin voi jo tulla mahaa, kun normaalisti oon ollu mahasta ihan hoikka. Meillä tosin on suvussa äidin puolella kaksosia...

dask ja pikkuinen 4+4
 
Minäkää en voi pitää enää farkkuja kun painavat niin pirusti.. Maha pömpöttää kunnolla..

Kaksoset ois kyllä toisaalta ihanat ja toisaalta ihan painajaiset! (Anteeksi, mutta vierotamme juuri esikoista tuttipullosta ja meillä huudetaan 24/7 joten asennekki on sitä luokkaa :D )

Heikot hermot on mulla.. VÄsymys ja jatkuva huono olo varmasti tähän vaikuttaa..

Vaivaako ketään muuta vielä UMMETUS? Mulla on ihan kamalaa.. :'(
 
Luin tuolta yhdeltä sivulta, että jos 6 rv:n ultrassa kaikki on ok, niin keskenmenon riski on enää 2%.
Tiedän, että liian aikasta mutta me ostettiin tänään miehen kanssa matkasänky vauvalle. Oli niin halpa!! :D

Suunnistaja ja rakas 4+5
 
Minulla tuli tänään kuume 37.7,aurinko paistaa ulkona,mutta mie istuin pysäkillä ja jouduin fleecetakin vetään päälle ja silti paleli,nokka tukossa ja vuotaa,pää ja niska kipee, yskittää, selkäää ja jalkoja vihloo..ja itkettää :snotty:

onneksi mieheni tuli tänään kotia niin olen hänen kainaloon päässy tuhrustaan..

Hu pitää mennä tk:hon hakee saitaslomalappu töitä varten ja samalla pyytää jotai lääkettä sieltä ku mulla on vaan disberiiniä..

Toivottavasti olo paranee pian...
 
Eeeva: Mulla vaivas, yhden päivän.. meni onneks ohi :D Mulla ainakin säännöllinen ei-liian-tuhti (proteiinipitoinen) ruokailu ja liikunta pitää suolen toiminnassa, ja jos ei muu enää auta niin kahvia koneeseen!

Mulla ei pömpötä masu juuri yhtään, muuta ku illal. Päiväl vielä normaalinnäköinen, sit illast kyllä vaikee peitellä koko pötsiä, vaikka aika hoikka muuten olenki.. Hirmuinen energiamäärä tullu jostain. Kokoajan tekee mieli liikkua, hyvä niin. Kävin jo aamulla lenkillä, sit kaupungilla, ratsastamassa ja nyt ajattelin vielä käpötellä koiran ja isännän kanssa tunnin ulkona, jippii! Oiskohan vitamiinien ansiota, näkyy muuten siinäki että nukun paljon vähemmän kuin tuossa pari vk sitten..

=)
 
Ihanaa, eilen raskaustesssä oli vihdoinkin ne kauan odotetut kaksi viivaa. Menkat viimeksi alkoi 20.6 joten laskettu aika lienee siinä 26.3.. Aika alussahan tässä vasta joten onhan ne riskinsä mutta kovasti odotellaan. Eka onpi meille tulossa =)
 
Zoe-F: buranaa ei tosiaan saa raskauden aikan syödä, ujoten kipin kapin apteekkiin ostamaan jotian parasetamolivalmistetta tilalle. Ja sitten buranassa ja ibumetinissa on ihan sama lääkeaine ibuprofeeni, joten niillä on keskenään sama vaikutus.

Hansku83: olipas nostalginen olo nähdä tuo 26.3. laskettuna aikana. Meidän pojalla oli myös tuo la vuonna 2007. Poika sitten syntyi kolme päivää ennen laskettua aikaa =)

Mullakin maha on ihan järkyttävän turvonnut. Itsekin tosiaan toivon, etten kovin paljon lihoisi. Esikoisesta kiloja tuli alle 10, mutta viimeisimmästä jo 17 eikä kaikki sitten lähteneetkään pois. Onneksi tällä hetkellä suurin himoni on tomaatti, kurkku ja porkkanat

:D

Onnellinen79 8+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niinu86:
Hirmuinen energiamäärä tullu jostain. Kokoajan tekee mieli liikkua, hyvä niin. Kävin jo aamulla lenkillä, sit kaupungilla, ratsastamassa ja nyt ajattelin vielä käpötellä koiran ja isännän kanssa tunnin ulkona, jippii! Oiskohan vitamiinien ansiota, näkyy muuten siinäki että nukun paljon vähemmän kuin tuossa pari vk sitten..
Kuulostaa ihanalta! Mä voisin vaan nukkua ja nukkua koko ajan! Äsken pakotin itteni silittämään miehen paidan huomisia hautajaisia varten ja tuhersin itkua, kun ei meinannut tulla sileetä millään! Uskomattoman paljon ihmistä voi väsyttää! Imuroida vielä pitäis, mut ei millään riitä energia...

dask ja pikkuinen 4+4

 
Tere

suuren suuret halit km:n saaneille. :hug: :hug:

Täällä on viikoja 4+5. Eka neuvola on 13.8. Tänään tuli neuvolan paperit. Huomenna pitää varata jo eka ultra, jotta saa sen sinne viikolle 10-12 väliin. Välissä, kun olemme kuitenkin 1 1/2 viikkoa matkoilla. Ollaan lomalla elokuussa vasta. B)

Olo on suht normaali. Ihan alussa oli hieman pahaa/etovaa oloa, nyt ei niinkään. Mut kyl se vielä kerkiää. Esikoisen kohdalla oli hieman etovaa oloa ja väsymystä, mutta ei oikein muuta. Olin koko raskauden elämäni kunnossa. Toivon, että nytkin kaikki menee hyvin. Vaikka suoraan sanottuna hieman pelottaa, kun tyttäreni ei syntynyt aivan terveenä. Hänellä oli syntyessään kaulalla imusuonikasvain, joka on itsekseen ilman hoitoja parantunut. Onneksi. Tämän takia olen menossa myös 4-d ultraan, jotta saan lapsen terveydentilasta parempaa tietoa.
Nyt toivon, että kaikki menee hyvin ja pikkusisarus syntyy keväällä. Ikäeroa tulee silloin pikkasen päälle 2 vuotta.

Ihana, kun on lämmintä. Olemme viikonloppuna menossa kummipoikamme vanhempien möksälle. Niin pääsee pikkuneitimme hiekkarannalle uimaan.

Toivon kaikille kunnon tarrasukkia ja :heart: kumppaneiltanne:)
 
Onnea onnea :wave:
Mulla just samana päivänä viimeksi menkat, mulle tosin nettilaskuri ehdotti 28.3.2009 lasketuksi ajaksi. No anyway, samaan aikaan siis päivälleen odotellaan molemmat esikoista :heart:
Joko sait ekan neuvolan varattua? Mulle annettiin 15.8, jolloin siis tulee 8 viikkoa täyteen, mikäli kaikki sujuu hyvin :whistle: Aika pian vissiin sain tuon ajan, ainakin päätellen muitten kirjoituksista täällä...?

Eeeva&Zoe-F: Voi kauhia paikka mikä pömppö mullakin on maha ollut tässä, tuntuu että koko pötsi on turvonnut kuin pullataikina! Ja, öhöm, sanotaanko että ei sitä ummetusta ainakaan ole ollut :LOL:
 
Hei taas kaikille!

Mulla on paha olo oikeastaan koko ajan. Mitään ei tule ulos vaikka yökkimässä pitää käydä. Olo pahenee aina iltaa kohti vaikka kuinka säännöllisesti yrittäisin syödä. Mun pitäisi pian lentää 20 tuntia Suomeen, mikä ei kyllä tässä olossa liiemmin houkuta :/

Uskaltaako Suomessa muuten syödä maitotuotteita vapaasti? Ovatko yleensä pastoroituja? Fetasalaattia tekisi mieli, samoin kermaviilidippiä :whistle:

Myymälle iso :hug:

nipsunapsu 8+0
 
dask: mulla oli sama homma tuossa viikko-pari sitten, epäilen että nuo vitamiinit auttoivat,kun olen niitä popsinut nyt parisen viikkoa ainakin.. Ihan alussa väsytti eniten ja nimenomaan ihan turhautti kun oli voimat kateissa. Onko sulla vitamiinilisät jo? Kokeile jos ne auttaisi. =)
 
Kaa
Taitaa tuota vuotoa olla ilmassa muillakin... itselläni tuli jonkin verran verta kipujen kera viikko sitten ja tänään samalla tavalla. Soitan huomenna neuvolaan ja kysyn, voiko tässä nyt jotain tehdä mielenrauhan saamiseksi. En edes jaksa surra sitä, että kolmas keskenmeno tulisi... v***ttaa vaan.... |O
 
Tsemppiä teille vuodoista kärsiville, toivottavasti ei ole mitään vakavaa! Tiedän miltä tuntuu kun itselläni viimeksi tuli vuotoa ja lopulta meni kesken...

Tervetuloa kaikille uusille!! :wave:

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan jo reilun viikon päähän eli 4.8. Silloin pitäisi olla menossa rv 7+2... Onneksi mies pääsee mukaan, jotenkin tuntuu kivemmalta mennä sinne yhdessä. Ja minulla kun ei ole asioita mistä en voisi mieheni kuullen puhua, niinkuin joku taisi aiemmin mainita. Neuvolan tädin mukaan laskettu aika olisi 21.3. Että sen voi tuonne listaan vaihtaa vaikka se varmaan tulee vielä muuttumaan kunhan ultrassa on käyty... Olossa ei mitään muutoksia, pienoisia oireita edelleen.

Nyt unten maille...

Tepa ja Pikkuinen 5+5
 
Tepa: Huomasin juuri että mennään samoilla ajoilla, myös minulla neuvolan tädin mukaan laskettu aika 21.3 ja viikkoja on kasassa 5+5. Tai siis just vaihtui näköjään 5+6 :D
Eka neuvola miulla vasta 11.8, odottavan aika on pitkä...

Nyt nukkumaan, zZzz...
 
Zoe kannattaa ainakin käydä lääkärillä. Kattoo tulehdusta samalla ja paineli kohtua. Ei kyllä tuntunu mitään kipuja. Nyt haluttais ultraan mut pitäisköhän odottaa ensi viikon neuvolaan ja kysellä siellä sitten paremmin asiasta.
 
Huomenta!

Niista oireista- sita tietysti vertaa tata raskautta edelliseen, vaikkei pitaisi ja sen vuoksi huolettaa...nyt on kylla alkanut sellanen krapulaolo suureksi osaksi paivaa...joten eikohan taa raskaus ole samaan suuntaa menossa, kuin edellinenkin...B6 vitamiini taytyy hankkia!!

Kaytan ainoastaan foolihappoa, en muita lisaravinteita.

 
Hansku83 onnea ja tervetuloa!! Tervetuloa muutkin uudet!!! :flower: :wave:

Zoe ja nanniina
- olette ajatuksissa, toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

Olin tuolta pongaavinani, etta joku muukin ehka kayttaa B6-vitamiinia pahoinvointiin, luinko oikein? Toimiiko??

Nyt taytyy taas kiitaa, lapsi vaatii huomiota!

5+5
 
nipsunapsu

Suomessa uskaltaa maitotuotteita suhteellisen vapaasti käyttää. Suurimmaksi osaksi ovat pastoroituja, mutta kannattaa tuotteen kyljestä vielä tarkistaa asia.

Täällä on vedetty 12 tunnin yöunet ja vieläkin suupieliä revityttää :LOL: Aamulla hieman etoi ja pikkuneiti potalla katseli pääkallella, että mitä se äiti tekee ja rupesi muriesemaan minulle. Hassu:)

Kohta ollaan menossa ulos nauttimaan kesäpäivästä. Kun on siihen mahdollisuus (teen 4-päiväistä työviikkoa)
 
nipsunapsu: Ainaki Valion ja ilmeisesti myös Ingmannin tuotteet on pastöroituun maitoon tehtyjä. Lukuunottamatta ulkomailta tuotuja juustoja kuten parmesan juustot. Aurajuusto taas voi olla muuten vaarallista (siis muita bakteereja ku listeria)

Mullaki väsyttää ihan järjettömästi koko ajan.. Johtuu kyllä yöunien puutteesta kun tuo esikoinen valvottaa..Mies tänäänkin töissä 18h!

Eeeva ja äppä 8+0
 

Yhteistyössä