<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Kiitos tuesta! Itse olen kanssa samaa mieltä että niin paljon voi antaa kuin lapsi syö ja kyllä se sitten nukkuu kun on väsynyt, mutta valvontaosaston yksiselitteinen ohje oli että vauva syö 35ml kolmen tunnin välein ja välissä pitää ehdottomasti saada unta kaksi tuntia. Nämä ohjeet takaraivossa esikoisen (keskosen) äiti ja isi lähti kotiin- ei mikään ihme ettei paino nouse :ashamed: .

Nyt Pulla on syönyt noin tunnin välein koko päivän ja jaksoi jopa "seurustella" parin tunnin ajan meidän kanssa. Ei mikään ihme kun saa raukka ruokaa, kummasti jaksaa olla hereillä.

Te olette ihan huippuja! :hug: Kiitos!

BiaBia
 
Onnittelut biabialle ja Nippikselle! :hug: :flower: Ja ihanaa että kotiutuminen on sujunut!

Painoa on mulle tullu nyt 13,5 kg, mutta on kuulemma normaalia kun bmi ennen raskautta 18-19. Toivotaan että nää kilot sit lähtis nopeasti, olen nimittäin nyt sattuneesta syystä huomannut että kylläpä hoikkana on kiva ja helppo olla! ;) saapa nyt nähdä sitten lähteekö nämä kilot sillä imetyksellä mitä varten kroppa nämä varastot on kerännytkin...

Ippu, kiitos siitä ristiäisrunosta minkä laitoit edelliseen pinoon, me varmaan tullaan käyttämään sitä!

Oikukas: luulen samaa kuin joku muukin,eli terkkari olis antanu nännien venytysohjeita, jos kaverillasi olisi ollut matalat nänninpäät. Se kun kuulemma oikeasti auttaa sitten sitä imetystä, kun on valmiiksi venytelty!

Gallup: onko teille tullut linea negra? Mulle se ilmestyi yks kaks eilen ja ihan alhaalta tissien väliin asti. Olikos tästäkin olemassa joku uskomus sukupuolen suhteen?

Gallup: onko teidän mielialat vaihdellu viime aikoina? Mulla on menny tosi tasaisesti muuten paitsi pari viime viikkoa on ollu sitä kuuluisaa itkuherkkyyttä. Ja nyt on mies alkanu ärsyttää oikein urakalla! Välillä tuntuu että pitäis päästä jonnekin kauas ja yksinään rauhoittumaan... Ei kiva fiilis, toivottavasti tää menee ohi. Kaikki näyttää nyt vaan jotenkin niin synkältä. :(

onpas ikävä lopettaa tälläseen valitusvirteen, mutta minkäs teet... :ashamed:

taimi & vatsataimi 32+0
 
Galluppeihin
Painoa
tullut lisää noin 10 kiloa. Mulla ei oo ollu vaakaa käytössä niin en ihan tarkkaan tiiä lähtöpainoa ja niitä ei merkitä täällä mihinkään. Ainakaan mulle. Kai ne neuvolatädit omiin papereihinsa merkkaa.

Imetysliivejä oon ostanu nyt kahdet. Yhdet vähän siistimmät ja sit toiset h&m:n halpikset. Kolmansia harkitsen tai sit toppia.

Sit äitiyspakkauksesta. Te jotka otitte sen rahana niin paljon teille maksetaan? Kysyn vaan uteliaisuudesta, kun täällä (Ranskassa) maksetaan alku avustus, joka on jotain 860 euroa.

Saini



Ninni: Toivottavasti lääkkeet auttaa. Vauvasta piti kommentoida että kun kävin lääkärissä niin samalla tavoin oli tämä vaavi masussa eli viistosti, mutta ei näyttänyt tätiä huolestuttavan yhtään.
 
mä oon huomannu linea negran (ei kauheen tumma mutta selkeä kuitenkin) muutama viikko sitten. Yltää navan yli reilusti ja uskomus on että silloin tulee poika. Poikahan meille pitäisi olla tulossa :)

Siitä terkasta vielä, luin siis tän jutun helmikuisten pinosta joten en tunne kyseistä henkilöä. Mutta edelleenkään en oo kuullut että kellään muulla olisi nännit tarkastettu neuvolassa :LOL: asiahan on tosiaan aivan eri kun vauva on syntynyt. mutta onpa siihen ilmeisesti joku (teko)syy että niitäkin terkka haluaa katsahtaa :whistle:

nojoo,samapa tuo oikeastaan :D Ihmeteltiin vaan että kaikenlaista sitä mahtuu. Vielä kun äiteekin kertoi tänään tarinaa kouluajaltaan kun ompelumaikka oli halunnut mittailla tyttöjen paljasta rinnanympärystä "yöpaitojen tekoa varten". Kuulemma oli paria lukuunottamatta kaikki menneet kiltisti open kanssa kahdestaan sovituskoppiin vähän mittailemaan.. Hyi helvetti. :eek:


Uaah että oon poikki, 10h mennyt ostoksilla ja nyt kasaillessa ostettuja huonekaluja. Mutta on niiiiin hienoja! huomenna ehkä saa valmiiksikin. Tulipa kyllä yliarvioitua omat voimat..

Eli nukkumaan, mahdollisimman katkottomia öitä kaikille!
 
Hei vain!
Mä täällä yökyöpelinä lueskelen juttuja... Mun mies lähti juhlimaan kavereiden kanssa baariin ja itse kyllä ihan suosiolla jäin kotiin. Tosin tässä raskausaikana on pari kertaa tuntunut kurjalta kun mies lähtee baariin, ja pari kertaa olen kieltänytkin. Mutta ei hän onneksi ole "kokoajan" baariin juoksemassa, sillointällöin. Mitenkäs teillä muilla, onko miehenne kova juhlimaan?Miltä se teistä raskausaikana tuntuu?

Meillä on ollut yhteinen ylimääräinen vapaapäivä miehen kaa tänään. Kävimme shoppailemassa ja ravintolassa syömässä. Sekä isolla jäätelöannoksella, nami :p Teki kyllä hyvää, kaiken hormonimyräkän keskellä. Ihanaa tajuta olevansa onnellinen. :heart:

Galluppeista: Mulla painoa oli viime neuvolakertaan mennessä tullut muistaakseni alle 8 kiloa, mutta siitä neuvolasta on kohta jo kolme viikkoa aikaa.

Imetysliivejä
olen käynyt katselemassa, mutta ihan vielä en ole raaskinut/viitsinyt hommata yhtiäkään, kun arvon vielä tuon kokoni suhteen. on vaikeaa tietää paljonko koko tulee kasvamaan.

Linea negra mulla on haaleana navan alapuolella...Joku joskus sanoi, että olisi merkitystä sukupuoleen, mutta en oikeen kyllä jaksa uskoa..

Mielialat ON vaihdellut todella voimakkaasti. Pelot, ahdistukset, väsymys risteilee hyvän mielen, onnellisuuden, turvallisuuden ja ilon kanssa. aikamoista aallokkoa tämä mulle on ollut. Mutta puhuminen auttaa.

Ninni ja saini: Mulla kukaan ammattilainen ei ole tätä sanonut vielä (ensi viikolla neuvola), mutta mä olen ihan varma että meidänkin vaiva loikoilee kohdussa viistosti. Potkut tuntuu oikealla ylhäällä, kun taas pää olisi viistosti vasemmalla alhaalla. Vaikea selittää, mutta toivottavasti kääntyy vielä. Ja voimia Ninni, onneksi syy kivuille selvisi.

Oli niin paljon tullut tekstiä, että en varmasti kaikkeen nyt ymmärtänyt kommentoida. Toisella kertaa sitten taas...alkaa uni painaa silmään.

Kauniita unia!

Ootus
 
Moikka piiiitkästä aikaa!! En oo ehtiny kirjottelemaan enkä lukemaan, kun on ollu loppu rakennus hässäkät ja muutto. Nyt on asuttu viikon verran uudessa kodissa ja on kyllä ihana saada näin paljon tilaa. Neliöt kolmin kertastu :D

Oikein paljon onnea jo vauvan saaneille :flower:
Laskettuaika lähenee uhkaavasti ja mitään en oo vielä vauvalle laittanu. Taitaapi kohta tulla kiire. Olo on kuitenkin ollut hyvä. Harjotussuppareita tullu jonku verran. Lääkärissä kävin viime viikolla ja siellä oli kaikki hyvin. Kohdunsuu oli pehmentyny, mut pituutta oli 2,5cm. Muita mittoja en nyt muista, mut kaikki kuitenki ok.
Alkaa olemaan jo hankalaa hoidella tuota tyttöä, kun on maha koko ajan eessä. Pikkasen jo jännittää et mitä tyttö tuumaa uudesta tulokkaasta ja miten sitä ite pärjää kahden vaippaikäsen kanssa. Vielä ei tiedä pystyykö mies olemaan kuin paljon kotona auttamassa. Kaivinkone hommat on niin arpapeliä näin talvis aikaan ja rekkahommistakaan ei osaa sanoa, et pitääkö lähtä jos ei kaivinkoneella ole hommia. Yrittäjän varjopuolia :(
Mutta nyt pitää lähtä nukkumaan, et jaksaa aamulla nousta ylös tytön kans.
Yritän nyt taas päästä lukemaan ja kirjoittamaan aktiivisemmin, kun saa taas päivät raiteilleen.

Maria ja pikkukakkonen 36+2
 
Kiitos kaikille ihanista kannustavista viesteistä :hug:
Ihanaa kun ei oo kivut vaivannu, tuli vaan toinen vaiva tilalle, nimittäin ihan järkky käsien ja jalkojen kutina :ashamed: . Sen takia soitin tänään synnärillekin ja kysyin niistä verikokeista mitä multa viime yönä otettiin... Maksa-arvotkin oli otettu eikä missään mitään häikkää, nyt sit vaan ihmettelenkin et mistä kutina vois johtua. Onko muilla ollu kutinaa, ilman et ois mitään raskaushepatoosia? Voiskohan liittyä turvotukseen?

Hulluksi meinaan ton kutinan kanssa tulla, oon kohta raapinu jalkani ihan verille... Tekis mieli raastimen kanssa raapia kun niin kauheesti vaan kutisee... Oon koittanu rasvata mut ei sekään auta yhtään. Oisko jollain hyviä vinkkejä kutinan hillitsemiseen?? :kieh: :kieh: Oon ku joku kirppunen koira, kuhina vaan käy kun itteeni raavin...

Sit muihin asioihin...

Linea negra näkyy mullakin tosi tosi haaleena navasta alaspäin, mitään sukupuoliuskomuksia mulla ei sen suhteen ole,.

Painoa oli viime neuvolassa tullu yhteensä 4,7 kg, nyt on varmaan noussu vähän enemmän kun on tota turvotustakin tullu käsiin ja jalkoihin enemmän.

Mielialat on vaihdellu jo pidemmän aikaa, nyt on kuitenki ollu vähän rauhallisempia aikoja sen suhteen. Ärsyttävä vaiva sekin kun on jotenki ihan vieras omassa kropassaan...

Eipäs mulla nyt muuta tähän hätään, luulen et koiralla on pissahätä kun vinkuu siihen malliin, tarvii kai sekin taas pissittää ettei sisälle pissi vaikka mies tuleekin töistä joskus puolentoista tunnin päästä... Ei vaan millään jaksais pukea tähän aikaan yöstä ja mennä tonne lumimyräkkään...

Kauniita unia kaikille!

:heart: :Ninni ja Muru 34+0 jo!
 
Ja huomenta jälleen! ollaan vauva uintiin lähdössä, tosin kävin jo ekan erän lumitöistä tekemässä!! Järjetön pyry!

Linea negra: ei ole tullut, eikä tullut ekassa raskaudessakaan,poika siis tuli ilman viivaa :)

Mielialat: Mä olen pääsääntöön hyvin tasainen, en juuri räjähtele arkenakaan, mutta nyt!! mä todella jo luulin et meillä on pahemman luokan parisuhdekriisi ja itkin sitä iltaisin ykänä. Mut sit keksin diagnoosin:
se on raskausajan uhma :LOL:
kas jos 2-3v lapsi kiukuttelee äidilleen koska se on turvallista,mä kohdistan raivoni mieheen. Se tekee kaikki väärin,ei kertakaikkiaan ymmärrä mua, ei lue mua rivienvälistä jnejne !!!
Oikeesti,mulle tuli hyvn seesteinen olo kun tajusin et hormoonit vaan myllää ja tuleva arki jännittää. ja hauskinta on et jaksan tota omaa 2v paremmin kun tajusin tuon! Et vaik kuin yrittää tsempata,mieli vaan myrskyää!
Itkuherkkäkin olen, eilen katoin karate kid-leffaa joka on niin korni,nyt silloin ah,niin ihana, ja voi kuin itkin siin lopussa kun se "yllättäen" keräs voimansa ja voitti kilpailut :LOL: siis apua!!!

Jaaha ,nyt pitää mennä kaivaan autoa kinoksista!

Hyvää laskiaissunnuntaita kaikille! Varovasti pulkkamäessä!

M
 
Kamala lumimyrykkä täällä ollut! Herättiin ukon kanssa viideltä, kun talon pellit paukkui. Nyt sitten väsyttäis...

linea negra..
ei ole näkynyt täällä

mielialat... kuin vuoristoradalla oltais! Nyt kyllä muutama viikko ollut tasasempaa.

Ei muuta kun laskaispullia syömään!
 
Kerrankin nukuttu pitkään aamulla... eilisiltaiset tapastelut jatkui sitten melko myöhään ja mies jäi jatkamaan vielä myöhempään, kun mun oli jo pakko päästä kotiin nukkumaan.

Ootus82, meillä mies oli nuorempana kova menemään, eikä siis pelkästään juhlimaan vaan kaikenlaisille viikko- ja viikonloppureissuille, mutta nyt on (jo ennen raskautta) melko lailla rauhoittunut ja on myös nyt vähentänyt menoja entisestään. Ei mua sen menot haittaa raskausaikana sen enempää kuin muutenkaan, mutta joskus tuossa raskauden alkupuolella tuli vakavampia keskusteluja aiheesta, kun ei moneen viikkoon nähty juuri yhtään, kun mies oli poissa sekä viikot että viikonloput. Sen jälkeen on sitten menot vähentyneet melko radikaalisti.

Ninni78, mulla on ainakin kutissut joka puolelta jo jostain puolivälistä alkaen, eniten sääristä ja käsivarsista, ja joskus raavin ne ihan verille.

Linea negra mulle on tullut jo alkuviikoilla, tosi haalea sellainen, ja on sitten vähitellen hivuttautunut koko ajan ylöspäin. Joku sanoi että se nousisi kohdun kasvun myötä, ja melko lailla sen mukaan se on ainakin mulla koko ajan noussut.

Onko muuten kenelläkään muulla sellaista tunnetta, ettei oikein hahmota uusia mittojaan? Mulla ainakin käy tosin usein niin, että törmäilen masun kanssa johonkin, kun edelleen luulen, että mahdun kyllä tuosta tai tuosta raosta. Toisaalta toivoisi, että raskaus olisi jo pian ohi, että saisi taas olla "oma itsensä", mutta toisaalta on alkanut iskeä pieni luopumispaniikki - siis sen suhteen, miten joutuu luopumaan kuitenkin "entisestä elämästä".

Aurinkoista laskiaissunnuntaita kaikille, lähden tästä aamukahvin keittoon!

Bellona 32+3
 
31.1. Syntyivät meidän Kamut rv 35+3. :heart: :heart:
30.1. kävin kontrollissa äitipolilla ja huomattiin B-vauvan kasvussa hidastumaa, joten päätettiin ottaa vauvat kasvamaan ulkopuolelle. Jäin osastolle ja torstaina aloiteltiin oksitosiinilla synnytystä. Synnytys eteni nopeasti ja en ehtinyt saada muuta kivunlievitystä kuin ilokaasua. Avautumisvaihe kesti 3h ja kun kalvot puhkahkaistiin A-vauvan ponnistin maailmaan yhdellä ponnistuksella ja B-vauva tuli perässä ilman ponnistusta. Tyttöjen mitat olivat Neiti A: 2365g klo 18.22 ja Neiti B: 1740g klo 18.25.
Synnytys oli nopea mutta helppo, itse pääsin jo eilen kotiin ja tytöt tämän kuun lopussa. Neidit ovat keskoskaapeissa, mutta hengittelevät ja syövät itse. Oma olo on mitä mainioin. Nyt palaan lypsykoneen ääreen ja kohta takaisin sairaalaan katsomaan neitejä.

Korven tyttö ja Alma ja Bertta 3vrk
 
Onnittelut Korven tyttö tytöistä! Ihanaa, että kaikki meni hyvin ja helposti.

Gallupeihin:

Linea negra mulla on tullut kaikista raskauksista. Kaikki on myös jatkuneet reilusti yli navan. Nyt tuntuu olevan vaalein ja ohkasin viiva.

Painoa on tullut nyt 14 kg. Kaikista vähiten edellisiin verrattuna, mutta lähtöpainokin oli kyllä melkein 10 kg enemmän. Oikeastaan ei olisi juurikaan saanut lisää tulla, koska tosiaan ylipainoa oli jo ennen raskautta lähemmäs 10 kg.

Mieliala on ollut yllättävän rauhallinen. Olen oikeastaan rauhallisempi/pitkäpinnaisempi kun normaalisti. Tunnemyrskyjä kyllä tulee, mutta lähinnä juuri mielen herkistymistä pienimmistäkin asioista. Mulla ei normaalisti silmät kovinkaan helposti kostu.

Meillä isäntä oli juuri eilen viihteellä. Ei nykyään myöskään pahemmin baareissa juokse. Oli tämän odotusajan aikana ensimmäinen kerta, jos pikkujouluja ei lasketa mukaan. Itse olen oikeastaan ollut kovempi menemään, mutta nykyisin kyllä mielummin vietän iltaa ystävien kanssa jonkun kotona, kun lähden kuppiloihin.

Jaha, jos lähtisi vähän ulkoilemaan. On niin hieno auringonpaiste ja ihana lumipeite.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Oonaliina 33+4
 
Korven tytölle tuplasti onnea pikkuisten prinsessojen johdosta!

Bellona: Mua vaivaa kanssa välillä sama ongelma, että en osaa hahmottaa paljonko tarviin tilaa ja sitten törmäilen masun kanssa toisiin ihmisiin. Tai sitten yritän tunkea itseäni liian ahtaista raoista. Tosin oon kyllä jo pitkään yrittäny välttää ruuhka-aikaan julkisia, koska sinne ei sovi edes tunkemalla eikä tän mahan kanssa kauheesti viitsi tungeksia.

Voikun tekis mieli pulkkamäkeen, mutta täällä ei oo lumesta näkynyt vilaustakaan koko "talvena". Eli kateeksi käy teitä jotka pääsette.

Saini & bébé 33+2

 
Helou! :wave:

taimi, ole hyvä! =) Kiva että joku muukin tykkäsi =)

Linea negra näkyi mulla alussa hailakkana napaan asti, mutta nyt se ulottuu vain vähän navan alapuolelle. Erityisen selvänä se ei ole näkynyt missään vaiheessa, paljon tummempi oli poikaa oottaessa.

Mielialat vaihtelee hyvinkin tiheässä tahdissa! Ja tosi herkkään pahoitan mieleni nyt, ei tarvi kummoisesti miehellä "väärin tehdä" kun jo itkua tuherran. Nyt on toisaalta jotenki ollu helpompaa, ku oon antanu itkun oikeasti tulla, ja näyttäny että pahoitin mieleni, kun se oikeasti parantaa mielen heti kun tirauttaa pari kyyneltä, ja toisaalta sille voi heti kohta nauraa, että no vähästäpä se taas lähti ;) =)

Miehen juhlimisesta Ei oo isäntä meillä ahkera juhlija, ja raskausaikana on vähentyny siitä ennestäänkin vähästä, koska tietää minun aika tiukan mielipiteeni: yhteinen lapsi on tulossa, joten minä en aio olla ainoa joka siitä saa "kärsiä"! Että jos en kerta minäkään pääse aivojani viihteelle tuulettamaan, niin ei tarvi mennä miehenkään. Mutta on siis toki käynyt ... ... pari-kolme kertaa tänä aikana?

Kutinasta Sitä tuntuu monilla olevan, mutta minä en osaa kommentoida siihen mitään, kun itseäni se ei toistaiseksi *kop kop* ole vaivannut, enkä toisaalta tiedä mikä siihen auttaisi. Ainoa mikä tuli mieleeni, ni että kuorisi ihon hyvin ja rasvaisi hyvällä rasvaisella voiteella, ja jos kutiseva alue olisi pieni niin kokeilisi vaikkapa hydrocortisonia, mutta muutoin olen ihan neuvoton. Toivottavasti itse jatkossakin vältyn siltä! Toista kämmenselkääni nimittäin vaivaa joku talvi-ihottuma / kuiva iho rystysissä, ja sitä aluetta raavin kyllä kuin pieni elukka, ja hermoon jo käypi! Pääsisin siitä kyllä eroon ahkeralla rasvaamisella, mutta kun en muista rasvata kuin pahimpina kutinakohtauksina, ja vain säännöllisyyshän siihen auttaisi. Huoh...

Korven tyttö!
Onnea ja kukkasia :flower: pikku-neitien syntymän johdosta!
Mietinkin jo pari päivää sitten, että mitähän teille kuuluu, kun aikoihin ei ollut tänne tekstiä tullut, ja nyt tuossa lounasta syödessä aattelin, että huhuilen perääsi että miten voit, mutta sitten täällä olikin näin iloisia uutisia, kivaa! =) Ihanan helposta synnytyksestä olet saanut nautiskella :)

(.) Mulla on tänään makoilu melkeinpä unohtunut kokonaan, pojan huonetta laitettiin kun se on ollut projektina vaikka kuin kauan jo, mutta aina on homma venynyt ja venynyt.. nyt tehtiin loppuun, ja koitin kyllä rauhallisesti ottaa. Pari kivutonta supistusta siinä touhuilun lomassa tuli, joten nou hätä siis.
Sairaalakassin pakkaamista oon tässä suunnitellu, ja ne leipomiset kummittelee mielessä edelleen, että tekis mieli päästä vatkaimeen käsiksi, mutta olkoot ne nyt viikon-pari vielä.. jos maltan! ;)
Pinnasänkykin pitäisi kasata, olisi sitten kaikki valmiina, niin ei vaivaisi mieltä että on tekemättömiä asioita vielä oottamassa.
Vauvanvaatekaappiin sain perjantaina hyllyt, kun siellä oli semmoset tyhmät vedettävät korit, jotka ei pysyneet kiskoillaan vaan tipahtelivat pois niiltä... joten sekin asia on hoidossa, vaatteet siellä nyt hienosti valmiiksi laitettuina. Vaippoja pitäisi pikkuiselle vielä ostaa, sit alkaa kai kaikki olla reilassa. Tjaa no kaukalon kangas pitäisi kai pestä, lie tuo jo pölyyntynyt tuolla portaiden alla. Niin ja kattoa toppapuvun sisälle valmiiksi kotiintulovaatteet pienelle, miehen ei sit tarvi meitä sairaalasta hakemaan lähtiessään ottaa ku kaukalo ja se toppapuku mukaan.

No joo, sit jos alkais surffailla uusien keittiönverhojen perässä... =)

Ippu 33+6
 
Korventyttö:Oikein paljon onnea pienistä prinsessoista koko perheelle!! :flower:

Linea negraTytöstä mulla oli sellainen haalea viiva koko mahan matkalla, mutta nyt ei oo mitään joten tietäisköhön poikaa!!

Meilläkään mies ei oo ollut ikinä kovin kova menemään! Ei ennen raskauksia eikä myöskään niiden aikana. Onneksi näin!!

Kiva kun jossain päin suomea paistaa aurinko, meillä sataa lunta oikein tuulen kera!

Muumi82 ja eppu 36+5
 
Korven tyttö Oikein paljon onnea pienistä prinsessoista! :heart: :hug: :flower:

Linea negra Ilmestyi pari kk sitten tosi hailakka viiva napaan asti. Anopilla ollu samanlainen jokaisen pojan kohalla, mut kaverilla on taas tytön kohalla ollu napaan asti. Eli otappa siitä selvä.. :D Piti heti koittaa arvailla sen perusteella et kumpi ois tulossa :D

Eilen käytiin kaverin tupareissa, siellä sain kyllä koko illan kuulla että tyttö on tulossa, selvästi tyttömaha..saa nähä! ;) Ei ois ennee kovin kauaa nii sittenhän se selviää =)

Heidi ja masukki 35+2 :heart:
 
:flower: :flower: :flower: Mahtavaa, että kaikki sujui hyvin.

Mehän voitetaan kohta noi helmikuiset tässä jakautumisessa ;) , no toivottavasti ei kuitenkaan kaikki vielä synnytetä.

Linea negrasta, ei oo tullu.

Mites raskausarvet, onkos niitä ilmaantunu? Itse oon siitä onnellinen, ettei oo ainakaan vielä arpia, vaikka painoa onkin tullu se melkein neljätoista kiloa.
Enkä oo muuten enää muistanu rasvaillakaan, että ei sillä kai oo suurta merkitystä.
Jeps, nyt siivouspuuhiin, heippa!
 
Ootuksen kysymykseen unohdin vastata, mies ei kovin usein baarissa juokse, muuta kun työkseen =) kun on baarimestari. Et periaatteessa vastaus ois et joo, viitenä iltana viikossa, mut vapaalla harvemmin, en edes muista millon ois viimeks ollu.

Mun tekis niin mieli katkarapu-tonnikalapiirakkaa, jaksaiskohan sitä väsätä sellasen... Jos sais mun mieltä vaikka vähän kohotettua, oon vähän alamaissa kun mun rakkaan isän kuolemasta on tänään 2 vuotta :ashamed: :'(

Oon nyt päättäny et koitan ottaa 2 viikkoa vielä rauhassa ja sit alan touhuun, maalaan eteisen seinän punasesta beigeks ( maalasin sen vähän ennen joulua punaseksi ) ja koitan tehdä suursiivouksen ja sit saa vauva alkaa tulla ulos jos siltä tuntuu...

Eipä muuta, oon nyt vähän entten tentten sen piirakan kanssa....

:heart: :Ninni ja Muru 34+0

 
...tuota helmikuun pinoa...jännitän niiden puolesta, ketkä on viel menossa synnärille. Heillä kun on sellanen hauska pino, missä on listattu uskomuksia siitä, mikä voisi edesauttaa synnytyksen käynnistymiseen. Siellä on kauhukseni laitettu rintapumppu. Onkohan se joku myytti, kun oon lukenut, että sen käyttö loppuraskaudessa voisi edesauttaa istukan irtoamista...Mä en kyllä ainakaan uskaltais kokeilla. Mun kaverilla oli joskus sellaset Aventin jutskat, millä venytettiin nänniä, jotta lapsen olisi sitten helpompi juoda (sellasille joilla on sisäänkääntyneet nännit)...niin muistan, kun siinä käyttöohjeessa sanottiin, ettei saa käyttää viimeisten kk aikana...voi aiheuttaa just istukan irtoamisen...kääk mitä pohdintoja...
 

Yhteistyössä